Tata Nano byl v britském institutu MIRA podroben základním nárazovým zkouškám podle evropské metodiky. Podmínkám při čelním nárazu s přesazením a bočním nárazu indické miniauto po potřebných úpravách vyhovělo.
číňania ničím okrem ceny zatiaľ nezabodovali - Tata ide na to inak - chce predávať poctivo a ide na to tým správnym spôsobmom - opatrne, ale správne. Preto držím Indom palce.
Problem ale je nie v tom, ze by Nano ukazovalo ceestu. Auto co od zaciatku ani nepocitalo s predajom v EU proste prilis moc bezpecne nebude. A preto ta loby z Btritanie, kde je Tata narodny hrdina (skoro zo dna na den).
Ked Tata predvedie s Nanom, ze staci male auto a dokaze ze je dostatocen dobre, tak preco nie? Ale ak sa sem dostane indycky vrak a pojazdna truhla len preto, ze Tata kupil L&R a Jag, tak to je trosku chore
Podľa čoho usudzuješ, ža Nano neodvezie celú rodinu? Štyroch by mal zobrať úplne vpohode, zvýšené sedenie znižuje nároky na dĺžku interiéru. Š120 bola homologizovaná ako štvormiestna, takže tam by som skutočne problém nevidel. Skôr bude dilema kam s batožinou, ale zase ako často vozíš plné auto. V drvivej väčšine prípadov jazdí len vodič sám alebo dvojica. Pokiaľ autíčko dokáže primeranú bezpečnosť, bude za pár faciek a dokáže jazdiť 80-100 km za hodinu za nejakých 4-6 litrov, nevidím žiadnu prekážku v úspechu. Dokonca by som bol schopný kúpiť si ho tiež. ;-)
Navyše Nano, teda pokiaľ naozaj uspeje aj v Euro NCAP, by mohlo byť svojim spôsobom priekopníkom. Ukáže všetkým, že to ide aj inak, že nie je nutné ťahať so sebou tonu ocele a plechov, aby sme sa bezpečne odviezli z jedného koca mesta na druhý, alebo raz za týždeň 50 km niekam do prírody. Rozhodne lepšie riešenie ako "skoroautá" pre šestnásťročných...
To je už post-výroba niekde v Čechách (myslím, že firma sa volá Ocelot), po krachu TAZ-ky v Trnave. Tam vyzerala výroba predsa len trošku inak, aj keď porovnanie so súčasnou výrobou v automobilkách nie je možné.
Je možné, že ND sa v Ocelote robia doteraz... ;-)
Mimochodom, interný názov Š1203 (resp.TAZ 1500) v Trnavskej automobilke bol "šopa"....
Tak uvidime, ako su plany pana Tatu genialne. Odkupenie LAND ROVER a JADUAR nebolo len tak. Totalne si tym zistkal celu Britaniu. Postaral sa o dalsie prezitie pomaly poslednych dvoch britskych znaciek (ktore su urce predsa len sirsej populacii). Navyse XFR aj vraj slusne jazdi, Briti zrazu vidia lepsiu budnocst ako ked to vlastnil Ford.
Tata je motoristicka osobnost roka atd. atd.
No a zrazu som tak pred 3 mesiacmi cital britsku verzuiu AUTOCAR a zrazu je Nano celkom dobre auto a za tie smiesne peniaze... proste uzas. Najprv som nechapal ten zmeneny postoj, pred 2 rokmi by sa ziadnemu britskemu platku ani nesnivalo o tom, ze by Nano jazdilo v EU.
A Britania bude priamo ci nepriamo lobovat, aby bol povoleny predaj toho auta v EU. A ako vidite, uz zacala. Naozaj nie je nahodou, ze prva robila test MIRA (britska). Uvidime co na to EuroNCAP.
Mozno keby zmizli uplne vsetky starucke auta kotre jazdia v hroznom stave, nebolo by to zle. Ale zas aj tak 105 ci 120 odvezie celu rodinu, co Nano urcite nie. Navyse je otazka, ci bude Nano naozaj dostatocne bezpecny, alebo mu Briti nejak vydlazdia cestu do EU...
Pierro, lenze neuvedomujes si zasadnu vec. Kto si zacne vsimat suvislosti, vobec ho neprekvapi ze zakldny test bol robeny prave v Britanii. Ja by som si to mozno tiez neuvedomil... viacej nizsie
Ta troska je parádní. Mě se po těhlech všech socialistickejch autech bude stejskat. Je to takovej pěknej kolorit mezi těma inteligentníma micro autama a pancéřovejma mrchama. :-)
No jo, tak já nevím kde býváš, ale ono když žiješ a pohybuješ se ve velkoměstě, tak si kolikrát ani nevšimneš, zvlášť pokud tě auta nezajímaj. Samozřejmě zdejším by se to stát nemohlo. Něktěří by se dokonce přisáli na okýnko, chtíc olizovat plasty (který tam ovšem nejsou). :-)
A prečo si ho nečítal? ;-)
V rýchlosti 50 km/h bol bočný náraz, čelný pri rýchlosti 56 km/h.
Do 64 km/h ešte čosi chýba, ale tri hviezdy sa aj tak dajú tušiť...
Uvědomte si pánové, že tohle má airbag a vzhledem k tomu, že tohle a žádné šrotovné, je to, co by spíš nahradilo stodvaciášky, pak je to dobré. Ale na stopětec to nemá, ani náhodou. >:D:yes:
ten výsledek bych zase nebral tak vážně, článek jsme nečetl, ale tuším, že to bylo v rychlosti 50 km/h, kdežto EURONCAP je tuším v 64 km/h, což je dle mého názoru podstatný rozdíl!
panove Indove: v poradku (ono to totiz taky tak ma byt;) ... ale ocenuju, co se vam podarilo, nikoli jako produkt of China, ktery jen mlzej, jak vsechno dodelaj, slepěj a dobastlej a kde nic tu nic
ted uz jen zbyva dodat, jaky to melo vliv na cenu vozidla, minimalne jaky to ma dopad do kalkulace vozu, z toho vyplyvajici vliv na vyslednou cenu a muzete zkusit prodavat...ale dopredu: pri soucasnych cenach aut v Evrope...nevim, nevim (zaklad auta jste myslim, nemenili;))))
btw. ale jinak "pod carou": me ta indicka mentalita sedi vic nez ta cinska (mysleno obchodne)
EuroNCAP to teprve bude oříšek. navíc se podmínky spřísňují a v roce 2012 vidím Nano tak na 2 hvězdy, 3 by byli fenomenální úspěch pro toto auto za pár peněz.
Btw. podívejte se na fotku, jak vypadá řidičova noha na pedálu...
Tak prďoši, to bylo keců jak Nano je srajda, jak neprojde kreštesty, a ono ejhle - indická kapotovaná eurorikša docela uspěla. Soudruzi z číny by měli začít na sobě makat. Jestli tohle vozítko bude stát cca sto tisíc, věřte že se chytí.. ;-)