Tata Nano v prvním evropském crash testu obstál
Tata Nano měl evropskou předpremiéru na jarním ženevském autosalonu. Tehdy se představila modifikovaná verze, která má vyhovět evropským bezpečnostním a emisním normám. Dva podobné vozy podrobil britský institut MIRA nárazovým zkouškám do bariéry.
Ředitel vývoje Tata Motors Clive Hickman uvádí, že účelem testů bylo ukázat schopnost Nano obstát v podmínkách daných evropskými předpisy. Přitom podotýká: „výchozí auto nebylo navrženo pro prodej v Evropě.“ Přesto indická automobilka plánuje dovoz Nano do Evropy, zamýšlený termín uvedení je rok 2012.
Před zkouškami dostaly auta dodatečné pěnové výplně v přední části karoserie, zesílené přední podélné nosníky a nové výztuhy za předním nárazníkem a ve dveřích. Úpravy byly provedeny už při výrobě.
V MIRA byly provedeny dva základní testy, které jsou podmínkou pro evropskou homologaci – čelní náraz s přesazením v rychlosti 56 km/h a boční náraz v rychlosti 50 km/h. Podle závěrů inženýrů dohlížejících na testy Nano obstál a dosáhl výsledků podobných jako jiná běžná auta. Podrobnější závěry však zatím nebyly zveřejněny.
Homologační testy nejsou tak přísné jako testy prováděné dle metodiky Euro NCAP, ale na rozdíl od nich je musí splňovat všechna auta, která se dostanou na trh. Při čelním nárazu Euro NCAP se například automobil rozjíždí proti přesazené barieře rychlostí 64 km/h, což zvyšuje zatížení struktury i nároky na citlivé zpomalení posádky.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/R1FckXItYbo&hl=cs&fs=1&" style="auto"}