Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Nano v prvním evropském crash testu obstál

Diskuze (47)
Tata Nano byl v britském institutu MIRA podroben základním nárazovým zkouškám podle evropské metodiky. Podmínkám při čelním nárazu s přesazením a bočním nárazu indické miniauto po potřebných úpravách vyhovělo.

Tata Nano měl evropskou předpremiéru na jarním ženevském autosalonu. Tehdy se představila modifikovaná verze, která má vyhovět evropským bezpečnostním a emisním normám. Dva podobné vozy podrobil britský institut MIRA nárazovým zkouškám do bariéry.

Ředitel vývoje Tata Motors Clive Hickman uvádí, že účelem testů bylo ukázat schopnost Nano obstát v podmínkách daných evropskými předpisy. Přitom podotýká: „výchozí auto nebylo navrženo pro prodej v Evropě.“ Přesto indická automobilka plánuje dovoz Nano do Evropy, zamýšlený termín uvedení je rok 2012.

Před zkouškami dostaly auta dodatečné pěnové výplně v přední části karoserie, zesílené přední podélné nosníky a nové výztuhy za předním nárazníkem a ve dveřích. Úpravy byly provedeny už při výrobě.

V MIRA byly provedeny dva základní testy, které jsou podmínkou pro evropskou homologaci – čelní náraz s přesazením v rychlosti 56 km/h a boční náraz v rychlosti 50 km/h. Podle závěrů inženýrů dohlížejících na testy Nano obstál a dosáhl výsledků podobných jako jiná běžná auta. Podrobnější závěry však zatím nebyly zveřejněny.

Homologační testy nejsou tak přísné jako testy prováděné dle metodiky Euro NCAP, ale na rozdíl od nich je musí splňovat všechna auta, která se dostanou na trh. Při čelním nárazu Euro NCAP se například automobil rozjíždí proti přesazené barieře rychlostí 64 km/h, což zvyšuje zatížení struktury i nároky na citlivé zpomalení posádky.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/R1FckXItYbo&hl=cs&fs=1&" style="auto"}

Diskuze (47)
18. 7. 2009 21:15
Re: Britska loby
číňania ničím okrem ceny zatiaľ nezabodovali - Tata ide na to inak - chce predávať poctivo a ide na to tým správnym spôsobmom - opatrne, ale správne. Preto držím Indom palce.
17. 7. 2009 10:48
Re: Britska loby
Podľa čoho usudzuješ, ža Nano neodvezie celú rodinu? Štyroch by mal zobrať úplne vpohode, zvýšené sedenie znižuje nároky na dĺžku interiéru. Š120 bola homologizovaná ako štvormiestna, takže tam by som skutočne problém nevidel. Skôr bude dilema kam s batožinou, ale zase ako často vozíš plné auto. V drvivej väčšine prípadov jazdí len vodič sám alebo dvojica. Pokiaľ autíčko dokáže primeranú bezpečnosť, bude za pár faciek a dokáže jazdiť 80-100 km za hodinu za nejakých 4-6 litrov, nevidím žiadnu prekážku v úspechu. Dokonca by som bol schopný kúpiť si ho tiež. ;-)

Navyše Nano, teda pokiaľ naozaj uspeje aj v Euro NCAP, by mohlo byť svojim spôsobom priekopníkom. Ukáže všetkým, že to ide aj inak, že nie je nutné ťahať so sebou tonu ocele a plechov, aby sme sa bezpečne odviezli z jedného koca mesta na druhý, alebo raz za týždeň 50 km niekam do prírody. Rozhodne lepšie riešenie ako "skoroautá" pre šestnásťročných...
17. 7. 2009 10:29
Re: A pár iných nezmarov:
To je už post-výroba niekde v Čechách (myslím, že firma sa volá Ocelot), po krachu TAZ-ky v Trnave. Tam vyzerala výroba predsa len trošku inak, aj keď porovnanie so súčasnou výrobou v automobilkách nie je možné.
Je možné, že ND sa v Ocelote robia doteraz... ;-)

Mimochodom, interný názov Š1203 (resp.TAZ 1500) v Trnavskej automobilke bol "šopa"....
Avatar - marek.g
17. 7. 2009 07:11
Re: A pár iných nezmarov:
:yes: respekt,ruční výroba jako u Rollsu :-! ta elektrika roztahaná na zdi tak ta nemá chybu 8-s >:-[]
16. 7. 2009 22:31
Re: A pár iných nezmarov:
Ako sa vyrába to správne auto:
[odkaz]
A svetový unikát - štvorstopé vozidlo!
[odkaz]