S tím tempomatem nevím nevím, spousta aut ho má použitelnej až od určitý rychlosti (já mám v jednom od 40km/h, ve druhém od 60 km/h). Asi automobilky nepočítaly, že by někdo mohl být takovej * a bude dávat celoplošně 30km/h na delším úseku.
Ne, je to klasickej tempomat, ve městě se dá používat na 60km/h :-) ale blbý je to třeba v Praze na magistrále, kde je 50 měřenej úsek, takže fakt jen sledovat tachometr a udávat rytmus nohou :-( Je to Jeep Grand Cherokee
Často záleží na převodovce. Omezení bývá jen na manuály. Nedávno jsem na to u něčeho koukal, adaptivní 30-200 pro manuál, 0-200 pro automat. Už nevím u čeho, byl to nějaký prcek (jinak by měl tempomat do 250). U klasických to může být horší; nevím, ani nepamatuji, kdy jsem na něj naposledy narazil. Jakmile se řidič stará o rozjezd, je tam vždy nějaký limit. A jelikož se s nimi počítá hlavně na dálnice, tak může být relativně vysoký.
u nás platí značka obytná zóna přikazující mimojiné maximální ryhclost 30 km/h po celý den na hromadě sídlišť i v nových satelitech a normálně to funguje a nikoho neobtěžuje.
trochu se mi zdá, že zase redakce auto.cz chce vzbudit zdání toho, že maximálka 30 km/h bude po celém hamburku
Jen pro připomenutí v ČR platí pro obytnou a pěší zónu max. rychlost 20km/h:
Provoz v obytné a pěší zóně § 39
(5) V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km/hod. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
Takže v Hamburku můžou být rádí, že je to sníženo "jen" na 30km/h :-)
Když si někdo myslí, že nemůže chrápat, protože auta v noci při 50 km/h dělají rámus tak ať vypadne na venkov nebo samotu a neprudí se snižením na 30. Emise jsou taky sporné. Při průjezdu městem sice pojede auto pomaleji, ale zase delší dobu. Přece se snížením rychlosti zároveň nesníží i vzdálenost? Takže nula od nuly pojde a jsou to jen populistické ekožvásty.
Přesně, příčné prahy jsou ta největší zhovadilost co znám. Auto musí skoro zastavit (otěr brzd, pneumatik), potom pomalu přejet hrb (zbytečné řazení, opotřebení spojky) a následně se rozjet (vysoké emise, za diesely mrak sazí). Když někdo přejede práh rychleji, vznikne mnohem větší hluk než kdyby jelo auto plynule 50 km/h.
U nás už "zelená" starostka prosadila 30 km/h všude (a nerespektuje to nikdo, ani autobusy MHD). Teď neustále otravuje policii, aby jí dovolili snad 6 příčných prahů na cestě po které jezdí autobusy MHD. Naštěstí jí to zatím nepovolili. Ty příčné prahy chce dát do ulice, která je do kopce! Takže buď autobus cestující pořádně vytřepe, nebo za každým prahem vypustí při zrychlení oblak sazí...
To říkával můj děda. Nas.rat na ruce a týden nepustit k vodě. :-)
Možná jednou zeleným dojde, že cestou k nižším emisím (a to i těm hlukovým) je plynulost provozu, popřípadě speciální povrch komunikací, protihlukové bariéry atp.
Nebudeme my nakonec rodina? Můj právě taky >:D a ještě pořád to říká :-) jinak k tomu povrchu, toto léto jsem se vydal na dovolenou so španělska..autem, ať je legrace. Na a ten povrch ve francii u pobřeží, to je něco úžasného! Auta tam valí jedno za druhým těch kilotřicet a na odpočívadle slyším jenom šum. Větší randál, než celý provoz na dálnici kolem Perpignanu udělá u nás jedno auto jedoucí pade 8-s
Vyprávěj mi o tom. Návštěva ČR je vždy taková facka na probuzení. A to existují i speciální povrchy, které byly formulovány právě za účelem snížit hluk od pneumatik. Pokud vím, teprve se testují, nejsou nijak masivně nasazené. Nevýhodou bývá menší životnost. Pokud chce obec snížit hlukovou zátěž, možnosti tu jsou. Poskakování na retardérech podle mne zrovna nejtišší není.
Na druhou stranu, je něco jiné udělat kryt vozovky v oblasti, kde nemrzne, nesněží, nesolí se. Ale byla to nádhera po takovém něčem jet. Aji na palubě klid :-)
Ok, do teď jsem jezdil tam, kde je 50 z důvodu omezení hluku (magistrála, Strakonická) na dvojku, takhle bych začal jezdit 30 na jedničku. Mě to problém nedělá, ale ty zmr*i se stejně nevyspěj. >:-[] Tak už jen čekám, kdy to zavedou u nás, nejlíp třeba na Jižní spojce. :-!:yes:
Predpokladam, ze vacsina aut ma pri 30km/h vyssiu spotrebu ako pri 50km/h. Moj Journey 3,6 zerie pri 30km/h asi 15l/100km. Pri 120km/h zerie 8l/100km
Cim nizsia rychlost, tym viac prevladaju na celkovych stratach trecie straty motora.
Heh, dobry pokus, ale nie. Toto auto ani neprepina na l/h. Okamzita spotreba vybehne na nekonecno :-)
U mojho stareho auta, 2.0 TDI, minimum spotreby bolo pri 100km/h. Ist rychlejsie ako to, alebo pomalsie znamenalo vyssiu spotrebu.
Vyšší rychlost vždy znamená větší ztráty. Do hry vstupuje i zátěž motoru, protože při různé zátěži můžeš mít různé účinnosti. Pokud pominu zátěž, tak, zjednodušeně řečeno, při stejných otáčkách bude na nižší převody spotřeba nižší.
Problémem nízkých rychlostí bývá zmíněná závislost na zátěži, vyšší citlivost na pohyb akcelerátoru a neustálé změny rychlosti. Zase tolik to nesleduji, ale nejnižších spotřeb dosahuji při městských rychlostech, když se mi zázrakem daří jet konstantní rychlostí dlouhé úseky. 80 km/h za 3 litry prostě nedám (mluvím o dvoulitrovém benzínu, aby bylo jasno).