Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Hamburku se zvažuje snížení rychlosti v noci na 30 km/h

David Bureš
Diskuze (32)
Nižší povolená rychlost má během noci snížit hluk v ulicích města.

Vedení severoněmeckého města Hamburk zvažuje, že v jeho ulicích sníží během nočních hodin maximální povolenou rychlost na 30 km/h. Tento rychlostní limit by platil mezi 22. hodinou večerní a šestou hodinou ranní.

Úřad Ochrany životního prostředí Evropské unie požaduje v rámci směrnice o hluku ve venkovním prostředí snížit hluk ve městě. Vedení Hamburku tak nyní zkoumá všechny hlavní silnice v obytné zástavbě, kde by mohl být zaveden rychlostní limit 30 km/h.

To ve Frankfurtu nad Mohanem jsou v tomto ohledu již o krok dál. Na pěti hlavních ulicích města mělo být v rámci experimentu testováno snížení povolené rychlosti na 30 km/h během nočních hodin.

Nakonec ale bude tento rychlostní limit zkoušen jen v jedné ulici. Hesenský ministr dopravy Florian Rentsch totiž snížení povolené rychlosti odmítá a jeho testování povolil právě jen v jedné ulici.

Rentsch o limitu tvrdí, že je právně nepřípustný. Místo omezení povolené rychlosti ministr upřednostňuje pasivní protihluková opatření, jako jsou protihlukové stěny.

To v Praze se už jezdí třicítkou v ulicích Karlína, snížením povolené rychlosti se má oblast podle radnice zklidnit, navíc tu má díky tomu být bezpečněji. Stejné opatření by mohla na větší části svého území zavést také Praha 6.

Rovněž ve Španělsku chtěli snížit povolenou rychlost ve městech na 30 km/h. Snížení mělo zlepšit ovzduší zdejších měst a zvýšit bezpečnost chodců, limit však dosud zaveden nebyl.

David Bureš
Diskuze (32)
17. 9. 2012 23:08
Re: když už tak už
Na druhou stranu, je něco jiné udělat kryt vozovky v oblasti, kde nemrzne, nesněží, nesolí se. Ale byla to nádhera po takovém něčem jet. Aji na palubě klid :-)
17. 9. 2012 22:44
Re: když už tak už
Vyprávěj mi o tom. Návštěva ČR je vždy taková facka na probuzení. A to existují i speciální povrchy, které byly formulovány právě za účelem snížit hluk od pneumatik. Pokud vím, teprve se testují, nejsou nijak masivně nasazené. Nevýhodou bývá menší životnost. Pokud chce obec snížit hlukovou zátěž, možnosti tu jsou. Poskakování na retardérech podle mne zrovna nejtišší není.
17. 9. 2012 11:47
Re: když už tak už
Nebudeme my nakonec rodina? Můj právě taky >:D a ještě pořád to říká :-) jinak k tomu povrchu, toto léto jsem se vydal na dovolenou so španělska..autem, ať je legrace. Na a ten povrch ve francii u pobřeží, to je něco úžasného! Auta tam valí jedno za druhým těch kilotřicet a na odpočívadle slyším jenom šum. Větší randál, než celý provoz na dálnici kolem Perpignanu udělá u nás jedno auto jedoucí pade 8-s
17. 9. 2012 10:39
Re: když už tak už
To říkával můj děda. Nas.rat na ruce a týden nepustit k vodě. :-)

Možná jednou zeleným dojde, že cestou k nižším emisím (a to i těm hlukovým) je plynulost provozu, popřípadě speciální povrch komunikací, protihlukové bariéry atp.
17. 9. 2012 10:02
Re: Ziadne znizenie spotreby
Vyšší rychlost vždy znamená větší ztráty. Do hry vstupuje i zátěž motoru, protože při různé zátěži můžeš mít různé účinnosti. Pokud pominu zátěž, tak, zjednodušeně řečeno, při stejných otáčkách bude na nižší převody spotřeba nižší.

Problémem nízkých rychlostí bývá zmíněná závislost na zátěži, vyšší citlivost na pohyb akcelerátoru a neustálé změny rychlosti. Zase tolik to nesleduji, ale nejnižších spotřeb dosahuji při městských rychlostech, když se mi zázrakem daří jet konstantní rychlostí dlouhé úseky. 80 km/h za 3 litry prostě nedám (mluvím o dvoulitrovém benzínu, aby bylo jasno).