(sorry ale) NEeee ;-)
Veyron bohužel (krom "ohromujících" čísel - reálně NEpoužitelných - třeba jen díky spotřebě - absurdní náklady znemožňující běžný provoz i pro ULTRAbohaté NEkomentuji) nepřinesl NIC "technologicky mimořádného" - jeho pojetí a technická řešení jsou spíš takového "poručíme větru dešti" (sovětského) typu = naplánoVWaných cílů BYLO dosaženo (za jakou cenu raději rozebírat NEbudeme.. :-)
No tak já jezdila jak Lambem tak s (pár) Ferrari (a myslím že docela ZNÁM nabídkou obou firem - jeden z nich se roky NEzmohl na NIC (Gallardo v testech smetly již minulé generace soupeřů od Porsche a Ferrari ;-) ) a Aventador je "slušná snaha" - nicméně nabídka Ferrari byla a je "trochu (zcela) JINDE" :-)
PS: a že F70 by mělo Aventador "smáznout" vědí i v Sant Agata Bolognese.. ;-)
..je mi líto - Lamborhini na Ferrari NEmělo ani dřív ani nyní když je VOLKSWAGENu :-)
PPS: Ale za to že (končně) "objevili" že zadní pohon je lepší než 4kolka, za to si :yes: zaslouží ;-)
Cože ? Nějak jsem si nevšiml, že by někdo vyráběl auto, které umí to co Veyron. To je ta technologie. Motor, převodovka, aerodynamika, použité materiály, elektronika. Vždyť za těmi schopnpstmi Veyronu stojí právě a jen technologie.
NEmusíte tvrdit že "bez bych" to napsat UMÍTE (ono to bez toho totiž NEjde... ;-)
..a TĚŽKO to lze formulovat jinak - když NEvíme jestli vůbec De Tomaso (pod BMW) bude, a když NEvíme JAKÉ bude (mít modely/motory v nabídce..
PS: Já třeba NEvím jestli BYCH si koupila (koupím) příští generaci C5 :-)
(ukončení nabídky Bi-turbo 6tiválce mi tam bude totiž HODNĚ chybět - s ním BYCH možná i o další generaci uvažovala.. takhle raději ještě "honem" jednou TUTO ;-)
(snad dokonce) HODNĚ aut "NEmá/-mělo moc smysl" ;-)
Bez "okřídlení", kdyby byl býval Veyron stál "to co měl stát" (aby na sebe vydělal a nebyl "dotován") tak by vaše myšlenka platila - sorry ale takhle NEeee (a on spíš NEstojí ani za ten 1 milion € bez daně - neb další náklady jsou "ještě šílenější"
Vím že se to jen "těžko představuje", ale vám ten vůz (a jistě znátei jeho klady i zápory - vždyť je to VW - mimochodem, není to PARADOX, že NEJlepší VW je zrovna FRANCOUZSKÉ? :-) ) za ca 2.000.000 € + "známé" provozně servisní náklady "stojí"? ;-)
PS: To přirovnání "sedí" asi jako porovnání nějaké současné VELMI drahé knihy s první ručně psanou biblí - například = to prostě porovna(va)t NEjde.. :-)
PPS: No a pro mne PODSTATNÁ věc je "používání" vozu - i DRAHÝ jakkoli "mimořádný" vůz mám především na ježdění - a je úplně jedno jestli je to Rolls Royce, Range Rover, Ferrari, Bristol Fighter atp. - a to s VEYRONem vpodstatě NEjde (i když na jeho ŠÍLENĚ DRAHÝ provoz máte peníze... ;-)
Já "kopu" za tu "protější" vesnici (zvanou Modena) a "studovat budu" tak nějak "raději" Ferrari F70 ;-)
(i když o Aventador bych snad něco "mohla" ... :-)
Právě že "technické lahůdky" Veyron zrovna moc NE-nabízí...
..a na cenu se koukat spíš MĚLO (reálná cena 1 kousku není 1 milion € jak bylo původně "plánoVWáno", ale spíš 2 miliony € :-|
+ servisně provozní náklady "takmocmimozdravýrozum", že je vůz dokonce NE-pojistitelný.. ;-\
..i drahé auto chci pro "normální ježdění" - což prostě s VEYRON vpodstatě NEní možné (takové to "sbírání do garáží", to MNE nikdy nějak "neoslovovalo" - jinak nic proti tomuto "koníčku" ;-)
Doba. Jo, doba je jiná. Proto taky ten zkur...ej tříválec. Doufám jen, že se nestanou pilíři základů značky. Hodnoty co uznávali a na kterých stavěli, jak uvádíš, nejsou pryč, jsou jen potlačeny do pozadí (si myslím).
Všechno se vyvíjí a ne vždy směrem, který si přejeme nebo který považujeme za lepší, správný, moderní nebo tradiční, jak to kdo cítí. Taky mám BMW dlouhodobě v oblibě.
Vrcholné modely Ferrari, Lamba, Astonu, Rollse nebo Bentley končí také velice často jako ozdoba garáže a jako budoucí sběratelské kousky. A o to vůbec nejde, diamantové šperky se také nepřestanou vyrábět a prodávat jen proto, že končí ženským na krku a neplní žádnou užitečnou funkci.
Naprosto souhlasím. Chápu ale Kylie a trochu souhlasím s nesmyslností Veyronu v tom smyslu, že to auto je tak moc "mimo" že reálně bude spíše jako ozdoba v garáži a i třeba jak naznačuješ jako sběratelská hodnota a jeho funkci bez problémů splní třeba to FF, nebo DBS, Conti GT atd. Tady vidím jediný náznak obecné "nesmyslnosti" Veyronu. ;-)
O kusy/zisk šlo v minulosti, přítomnosti a půjde i v budoucnosti. Namlouvání si něčeho jiného je naivní.
BMW s tříválcem a pohonem na předek není o nic víc dehonestující než výroba tříkolky Isetta s dvouválcem v minulosti. Image se nebuduje ani neztrácí výrobou malých modelů ale naopak těch velkých, drahých, sportovních. A tam BMW nic neopouští, naopak posiluje. A plánuje další posun pokud začne výrobu supersportu.
To stejné platí pro Porsche, to nebylo nikdy tak silné ve výrobě právě tech nejprestižnějších modelů jako dnes. Že k tomu vyrobí Macan, Panameru nebo Cayenne vůbec ničemu nevadí, Mercedes vyrábí popelářské vozy a trhá to někomu plíce když si kupuje SL?
Souhlas.
Jestli je nebo není nějaký model výdělečný ví jen výrobce. A to ještě většinou dost nepřesně, protože vyčíslení a alokování nákladů na produkt ve velkém koncernu bývá z mých zkušeností hra zvaná "kdo vymyslí blbější Bečvaříkův koeficient". A stejná hra se hraje na straně některých výnosů. Takže i kdyby cosi uveřejnili, jakože firmy se interními kalkulacemi nechlubí, tak to bude mít důvěryhodnost na úrovni výroků Sergia M. o nových modelech Fiatu v Evropě.
Vidím to realisticky... BMW vždycky byla moje srdeční záležitost! Ale hodnoty co uznávali a na kterých stavěli jsou dnes prostě pryč... Druhá věc je,že už na ně prostě není doba! Dnes jde jen a jen o kusy a tím pádem o zisk. Tak aby mohli přežít...
A pěkné prodeje? Já jim je přeju z celého srdce. Ale už si nejsem jistej,jestli jim vydrží z dlouhodobého hlediska... BMW s tříválcem a náhonem na předek? Hmmm... A co je bude za čas odlišovat od Volkswagenu? Já to vidím časem na ztrátu image a to je to hlavní,díky čemu má BMW dnes úspěch... Podobně jako Porsche. Ale za jednu,dvě generace bude image pryč,protože tyhle automobilky moc věcí od mainstreamu odlišovat nebude...
V případě Veyronu jde spíš o to, jestli si svým prodejem vůbec na svůj vývoj a výrobu vydělá, jak praví drby. Na druhou stranu, i kdyby to tak bylo a Veyron byl opravdu ztrátový, tak VW si takový projekt s přehledem může dovolit. Minimálně jako propagaci svých technologických možností.
Možná to vidíš moc černě. Je to však tvůj názor a ten respektuji.
Jen mi tedy s tím nějak nekorespondují příznivé prodeje a to nejen v ČR a nejen za poslední měsíc. Zvlášť třeba konkrétně v poměrně klíčovém segmentu (5er vers. E klasse).
Smysl má každé auto, které si najde svého kupce. Takže nemohu souhlasit, že Veyron je nesmysl. Argumentace, že je moc drahý neplatí, protože platí okřídlené jak pro koho. Argumentace, že bych za jeho cenu měl deset Ferrari je stejně padlá na hlavu jako, že za Ferrari bych měl deset Golfů a to je argumentace stejně padlá na hlavu jako, že za jednoho Focuse bych měl 10 mopedů (tedy typická argumentace na úrovni t1982). Je snad Aston Martin DBR1/2, který je na prodej za 620 mio, nesmyslné auto? No pro někoho jistě ano, když nesmí na silnici a na dráze by mu dnes nandala kdejaká tříkolka za půl míče, vsaď se ale, že se prodá. Stejně jako se prodal Bugatti Atlantique za ještě větší cenu. A Veyron se za dvacet let bude jako veterán prodávat za daleko vyšší ceny než dnes a za 50 let si někteří budou klepat na hlavu, jak se může prodat auto za zdánlivě nesmyslné částky. Ovšem nutno opět dodat nesmyslné pro ty co na něj nemají. Pro ty co ano má smysl jako hrom.
O Aventadoru něco detailněji nastuduj. Není to zas tak špatné. ;-) Upřímě doufám, že DeTomaso by pro BMW "problém" nebyl. Bylo by fajn oživit tuto značku, jen jsem velmi opatrný na oslavné ódy. Veyron považuji za technickou lahůdku, která ukazuje co lze, když se "nemusí" koukat na náklady. Kombinace luxusu, výkonů... Za opravdový supersport pro radost ho neoznačuji a nepovažuji. Spíše hyper GT, které hraje vlastní ligu. Nesmysl ? V podstatě ano. Ale úžasný nesmysl.
Nafta = SHODA
Odpružení z formule? No NE"zlepšilo se to" :-)
(asi bych si měla přečíst něco o odpružení AVENTADORu...?
Já bych až tak SKEPTIcKá NEbyla - viz "co všechno projde" VW - DeTomaso bych pojala asi jako "luxusnější" verze BMW (a dosáhnout třeba oněch plánovaných 10.000 ks ročně by NEmusel být problém...
Já Veyron považuji za SUPER BIG NEsmysl (převážně z cenových důvodů) - raději do konce života pravidelně obměňovat Ferrari FF (nebo něco podobného) než VÍC peněz utratit za nákup provoz servis navíc NEpojistitelného vozu...
..i "zábavná" auta musí mít (alespoň trochu) "smysl" (+ dnes jezdit "jen" přes 250 km/h začíná být BIG problém - nikoliv kvůli auto, ale protože není KDE jezdit = zhoršil se stav dálnic, o provozu raději NEmluvit.. :-)
OK. Naftu v Lamborghini, pokud bude, budu taktéž považovat za prznění. Jsou určité meze. Zatím se diesel do lamba nemontuje.
Nejsportovnějším řešením myslím odpružení "z formule".
U DeTomaso jsem trochu skeptik, protože je to přeci jen vyhraněná/specifická značka/jméno, pod kterým by se nemuselo vyplatit nabízet příliš okatě převzaté BMW, protože by to zákazníci nemusely "spolknout". A cokoliv samostatně specifického i na komponentech BMW bude dost drahé. Muselo by se jednat prakticky o nové auto. V tom případě se určitě bude zvažovat rentabilita. Ať se nám to líbí, nebo ne BMW není tak silné jako VW, aby si mohlo dovolit podobný nesmysl (byť v menším měřítku) jako byl Veyron, což je škoda.
PŘEDPOKLÁDÁM že Ham. PŘEDPOKLÁDAL V8 4.2 (nově s výkonem "přesahujícím" R6 3.0 od BMW) Tdi - u které PŘEDPOKLÁDÁ že půjde do Lamborghini Q7 Urus - asi TAK nějak "byste to měl chápat" :-)
ANO příští GAllardo (pokud to bude Gallardo) bude ZADOkolka i "normálně" - NEjen ve "speciální edici" jak to bylo teď poté co tento ROZUMNÝ návrh Valentino Balboni "pVWotlačil"
NEtřeba "se vsázet" - ano POCHOPITELNĚ budou OBĚ verze...
CO máte na mysli tím "nejsportovnější řešení"?
BMW je dnes docela GIGANT (se stejně "hloupými" plány jako D3 konkurence = vyrábět "prémiové" vozy po MILIONECH = další značka pod kterou by prodávali svou vůbec ne špatnou techniku by NEbyla na škodu... byť v případě De Tomaso by se jednalo max. o (deseti)tisíce..
BMW vždy byla automobilkou (když pominu Issetu), která i v těch jak ty píšeš "normálních cestovních autech" vždy poskytovala radost a potěšení z jízdy,jako žádná jiná automobilka! Samozřejmě vyjma Porsche,Ferrari atd. Trojka,pětka,sedmička neměly ve svých třídách konkurenci,co se týče jízdních vlastností,motoru,převodovek,řízení,brzd a vůbec všeho co souviselo s oním potěšením z jízdy... Ne nadarmo se říkalo,že "zatáčka se dá projet pomalu,rychle a nebo BMW"!
To už ale již dnes neplatí. I mercedes nabízí ve většině civilních verzí svých vozů více zábavy pro řidiče. Je to smutné,ale je to tak...
U jakého modelu lze koupit diesel u Lambotghini ? Nebo jak chápat větu: "Tak zrovna ta NAFTA Tdi pod kapotou Lamborghini je opravdu PRZNĚNí" ?
Příští Gallardo (pokud to bude Gallardo), nebo jeho nástupce a zadokolka ? O co se vsadíme, že bude 4x4 a zadokolka jako možná verze a nebo jako limitka (podobně jako VB). Na Ferrari to nestačí, ale ve tvé oblíbené disciplíně, totiž papírovém porovnávání technologie, konkrétně podvozků, nabízí Lamborghini to nejsportovnější řešení, které není k dispozici ani u Ferrari.
Ano, DeTomaso s BMW za zády by mohlo být velmi, velmi zajímavé. Bohužel (a rád se budu plést) si nejsem jist, jestli ve dnešních, ne uplně auto stabilních časech není prakticky oživení značky DeTomaso pro BMW příliš riskantní podnik. ;-\
Jenže BMW je tuctovka, DeTomaso exotika.
Jenže když se bude prodávat vedle masového BMW ve stejným salonu a BMW se pod to "podepíše" najde se pár lidí tady i v usa co by do toho šli..
Ale ono ("nové") BMW M 1 (na 99,9%) bude (technicky je víceméně "pořešeno" - teď od toho "ustupovat" by byl spíš už NEsmysl...
...pokud to nebude vypadat na (další) VELKOU (celosvětovou) hospodářskou krizi, tak spíš ANO - BMW M1 bude¨ :yes:;-)
Tak zrovna ta NAFTA Tdi pod kapotou Lamborghini je opravdu PRZNĚNí - ale (sice "shodou okolností") pod nadVWládou se dočkali (konečně) i ZADOkolky, to je zas docela VÝZNAMNÉ "plus" (a zadokolka bude i příští Gallardo :yes::-)
PS: Na Ferrari to NEstačí, ale "dobrý" ;-)
PPS: A při "správné taktice" by modely DeTo s technikou BMW mohly být HODNĚ "zajímavé" :yes::yes::-)
Ano, to je věc každého jedince, jak to cítí. Ale o to zde v tuto chvíli nejde. Změna designéra nebo i chararteru designu všech modelů nemění přece zásadní charakter automobilky.
Proto se automobilky snaží po nákupu ekonomických mrtvol mnohdy, byť se to zdá netaktické, zachovat původní jméno nakoupeného zoufalce, jehož, nezřídka, jedinou devizou bývá historie, tradice, to jméno, prostě povědomí značky a její charakter.
to je vec nazoru. Nevravim ze vsetko od Bangla bolo super, ale E90 po facelifte ci posledne verzie E60 boli nadherne. O hodne lepsie ako ich nasledovnici. Staci vedla seba postavit "staru" jednotku a tu novu... ta Banglovska mala nieco do seba.
Sportovní značku jistě může mít. Ale já stále čekám na odpověď, jak se podle tebe BMW reinkarnovalo. Možná pro lepší pochopení - z čeho a na co se teda převtělilo ?
Ale fujtajkxl, přece od místních znalců víš, že Audi Lambo totálně zprznilo, pod kapotou tdi, ovladače z octy a takhle bys chtěl aby dopadlo DeTo? Jsi nějaký zlý sousede. >:D
Slovu reinkarnace rozumím, ale jak to myslíš ? Co tak zásadního se, podle tebe, změnilo ?
Od prvopočátku dělali prvoplánově normální cestovní auta. Jako nadstavbu k nim přidali auta se sportovním charakterem a také auta sportovní. To si myslím dělají stále bez přerušení až dodnes. Řečeno v hrubých rysech.
Mám pocit, že někteří tuto automobilku vnímají jen a pouze jako výrobce sportovních automobilů, což je, podle mě, omyl.
BMW není Ferrari, Lamborghini nebo Aston Martin (pokud se charakteru produktů týká).
BMW to tahat do konce nebude,pokud nebude mít s jistotou spočítáno, že se jí ten projekt zaplatí... A osobně silně pochybuji,že by se jí to zaplatilo spíš pod značnkou De Tomaso, než pod značkou BMW :-);-)