Design je obecně návrh, v angličtině se používá tam, kde my používáme výraz projekt nebo projektové řešení. To design znamená navrhnout hmotnou věc nebo i třeba výrobní proces, ale ne třeba program výletu nebo jednání. V angličtině se to všechno shrnuje do jednoho, přičemž se tím tzv. uměleckým designem myslí ono tvarové zpracování. Správná funkčnost a řada dalších aspektů (třeba technologie výroby) spadá do komplexu designu v angličtině jako součást celkového technického a technologického řešení.
U Logana (původního) samozřejmně určitý minimalistický "umělecký" design byl, nyní se to přece jenom změnilo, viz třeba tvarování boků, daleko bohatší maska, tvar zadních světele, už to není ryze a přísně účelové, i když ta výrobní jednoduchost a návaznost (třeba s ohledem na raznice) tady pořád je....
jakožto student designu a už příležitostný designér na volné noze bych jen dodal, že design to mělo. Pod slovem design je chápáno hlavně, to že to funguje správně, věci se nacházejí tam kde čekáte a fungují a ovládají se očekávaným způsobem. I nejobičejnější kartáček byl designován. To co ale většina čechů bere jako design je "umělecká" složka díla....
Design není zázrak, ale třeba proti Ladě Granta to jde. Boční profil je nicméně stále ta stará dobrá známá (či u nás spíše neznáma Dacia Nova - nebo jak se to jmenovalo, poslední model před příchodem Renaultu). V designu posun, otázka je, jestli to bude posun i v tom ostatním - design vnitřku je podle mně stále stejný....Ale zvenku to už není až zas takové holátko, i když auto působí(zejména sedan) mohutně a těžkopádně. Nicméně propadák to napohled není, to nakonec nebyl ani první Logan, ten byl ryze účelový bez jakéhokoliv náznaku byť jen minimalistického designu.
No a nakonec - kdyby byl býval Renault získal místo Dacie Škodovku, zajímalo by mně, co by tady místní škoda - potažmo vw antfans psali, kdyby se tady objevilo s velkou pompou takovéhle auto....Vsadím se, že bychom četli stejně dementní kritiky, stejně dementní porovnávání už jenom proto, že by to byla škodovka.
A na co si hraje Rapid, smím-li se zeptat? Tohle je článek o Dacii a já nechápu, proč řada úchylných jedinců musí všude cpát zrovna Rapid. Že by nějaká mánie nebo dokonce komplex méněcenosti?
Souhlas, přesně tak to je. Jestli někdo sní o tomhle, tak si maluje těšínská jablíčka a tvrdě dopadne na zem....Praha není ráj a na jednoho 50 tisícového (s mnohem delší praxí) připadá 100 s platy, o kterých píšeš. Když jsem nabíral poslední zaměstnankyni (VŠ bez praxe v práci a po dvouleté spolupráci formou brigád...), vyrukovala na mně, že chce 28 až 30 tisíc. Argumentovala tím, že známí si o tyhle platy jinde řekli - a pravdivě odpověděla, že ani jeden za tyhle prachy místo nedostal. 22 je strop při nástupu po škole, třicítka je dobrý postup do pěti let....
Sice máš naprostou pravdu, ale tohle už řada lidí nechápe, pochopit schopná není a nebo schválně nechce. Dacie je ve skutečnosti v jistém směru jedna ze značek, pod kterou Renault vyrábí svoje low-endové modely. Není to značka samostatná a především svébytná. V Rusku nebo v jižní Americe se jmenuje Renault, pro střední a západní Evropu se vyrábí v Rumunsku a má nápis by Renault....všechny modely Škoda se vyrábí pod značkou Škoda, nikde se nejedná o to, aby stejné auto mělo v Rusku název VW a v Česku Škoda. Pokud tady někdo chce argunmentovat třeba NSF nebo Rapid/Toledo, pak je třeba podotknout, že se jedná o modely sesterské, ale na stejných trzích dostupné současně. V RUsku by si nikdo Dacii (jako rumunské auto) nekoupil, Reanult Logan ano....Francie, to je přece něco zcela jiného.
Dacie se skutečně vyvíjejí s globálními požadavky ve Francii a ne v Rumunsku, Dacia má tu čest být prvním představitelem nových nebo inovovaných modelů a to je asi vše.
V tom je rozdíl oproti Mladé Boleslavi, která je naopak značkou, která modely vyvíjí (v Česaně dělá skoro 2 tisíce lidí- mimochem je to 60% všech zaměstnanců, co mají ostatní dvě automobilky v České republice všem zaměstnanců a tuším že asi 40% zaměstnanců Dacie v Rumunsku...), jenže ani tohle řada lidí nepochopí nebo ani pochopit nechce.
Pod křídly Renaultu měla mladoboleslavská škodovka připravenu stejnou budoucnost, mohli jsme se dnes radovat nad Škodou Logan 2. generace, ta by ale vypadala krapánek jinak, protože si stačí prohlédnout předchozí modely Dacie, abychom zejména v bočním profilu našli Novu a částečně i původní licenční Renault.
Jako dá se možná, tedy určitě říct, že ten předek je evolucí Dusteru. Ale až moc okatě to vypadá joko nový design VW. hranatá, světla tvaru protáhlého obdelníku se zkoseným spodním vnitřním rohem jsou teď VW poznávacím prvkem.
V principu ano... ale je tu přece jen rozdíl, Škoda spoustu věcí sama vyvíjí nebo vyrábí pro celý koncern. Dacia pokud vím pouze bere technologie od Renaultu a vlastního vývoje má mnohem méně.
Pokrok Škody je diskutabilní pojem. Kdyby byla Škoda samostatná značka, dalo by se mluvit o tom, jak se vypracovala. Jenže není a její pokrok je vlastně jen o dvou věcech - o designu a o tom, jakou výbavu a techniku se tam Volkswagen uráčí dát.
nového Golfa i tady přišlo to co jsme čekali. Žádná revoluce, jen evoluce jednoduchého auta za velmi dobrou cenu které si na nic nehraje. Lepší nová Dacia než ojetina za stejnou cenu, to bude platit stále.
Zajímavé je, že pravděpodobně přední i zadní světla budou nyní u Logana/Sandera stejná narozdíl od minulé generace. Zajímavá unifikace, bohužel na úkor ztráty svébytnosti.
já nevrdím, že takový lidi nejsou, ale kolik je specializovaných vývojařů... je jich minimum, nelze na nich stavět nějaký průměr nebo standard kolik se v Praze nebo jinde v oboru bere. V Praze jsem dělal do roku 2010, 50k jsem neměl, teď dělám v Boleslavi v ŠA a v podstatě za stejné peníze. Vysokoškolák zde i v Praze bez ohledu na obor nastupuje za cca 20k, za 5let má 50k leda ve snu, je rád že se dostane na 30k. Ano, jeden ze sta možná.
V IT v Praze je to plat, na který se dá dostat do pěti let po škole... možná ne jako nějaký správce sítě, ale jako konzultant nebo specializovaný vývojář...
Re: predsudky voci sanderu alebo no.1 v B segmente
Podvozkově je lepší Fabia. Pokud si ji někdo koupí s HTP na 165, pak nejspíš jako auto do města. Jasně, pokud máš peněz málo, je lepší jezdit po dálnici ve čtyřech v Sanderu s klimou a 1.6 než ve Fabii s HTP. Pro takové požadavky má totiž Škodovka jiná auta... jen stojí víc peněz.
Současné Sandero má 0-100 za 13.5. Co se střední třídy týče, tam to není o zrychlení na stovku, ale o pružném zrychlení nad stovku, které standardní naftový dvoulitr zvládá s přehledem. Doménou střední třídy jsou dálnice.
Lodgy je dost těžké auto, asi potřebuje pár newtonmetrů navíc... neříkám že se nemůže dostat i do Loganu a Sandera, spíš že to není typicky lowendová motorizace.
tak žiješ v nějaké úzké komunitě, já si VŠ taky dodatečně dodělal, stálo mě to skoro 300k, mám 12 let praxe v IT , domluvím se německy a anglicky a 50k měsíčně nemám ani náhodou, a to dělám pro velkou zahraniční firmu. Když se sem tam podívám po nových nabídkách tak jsou finančně velice podobné.
1) Místo pro 2 litrovou flašku kvalitního českého alkoholického nápoje?
2) Reflexní vesta strčená pod sedadlo řidiče?
3) Škrabátko ve víčku od nádrže?
4) Plastové držáčky na nákupy?
Ne? Ne? Tak proč máte v plánu dovážet tuto sr*čku na český trh?!?
U nás se prodává pouze kvalita, ne hraní si na "das auto".
bud to inzinieri v Parizi alebo v Bukuresti pokaslali, alebo ide o fake.
pozrite si snimky z exterieru. tie iste stromy, zakruty... navyse pri sanderu odchadzaju pri niektorych snimkach dvere.
neviem, netusim - ale moze ist aj o fake.
rozhodně je lepší klasickej starej motor na krátký popojížděčky..typicky denně do práce.Upřímně mně zajímá jak dlouho takovej cykl vydrží TSíčko...v zimě v létě 10-30km dojíždění.
Dačka je alternativa Favoritu/Feldy..Škoda už nic podobnýho nedělá..
co k tomu dodat..máme stejnej vkus. Musím uznat že Sandero stepway vypadá opravdu hezky i v předchozí generaci (exteriér),jen škoda fixování na jeden motor a výbavu.
U loganu jsem čekal nějaký posun v designu jestli se to tak dá vůbec říct...tohle je divný.V první generaci vypadala pěkně black edition.
Teď mně napadlo..dělá ještě Fiat nějakej lowend? Linea je jinde...něco jako bývalo Palio
Me to zase takova pecka neprijde. Kdyz si srovnam logana se solenzou, tak tam vidim vetsi pokrok. Nehlede na to, ze ten novy design pusobi dost tezkopadne. Ale praci to odvede, cena bude nizka, tak proc ne.
mám naprosto stejný názor...cena sice veřejná není ale je veřejným tajemstvím že základ s HTP bude za 280k...na cruze v 1.6 za 282k na trhu odpověď nikdo nemá a proti němu hraje pouze původ...jinak je to v této relaci naprosto bezkonkurenční vůz...
nehledě na to že slavná dvojka toledo/rapid nabízí za svých 280 přejmenované HTP, které má problémy ve fabii(vůbec nechci vidět co to provede s těžším rapidem), zadní nápravu z 16 let starého auta jehož jízdní vlastnosti už byli v té době průměrné až podprůměrné, necitlivé až gumové řízení tak typické pro všechny škodovky, tvrdý odskakující podvozek a naprosto oholenou výbavu...
ano na bestsellingcarsbolg je to každý měsíc...můžeme se vsadit o pivo, že cruze bude výš než rapid(globálně) myslím že nějaké tuzemské prodeje tyto velké koncerny asi až tak netrápí a nejsou relevantní... ;-) a abychom byli fér budeme počítat rapid/toledo a ve chvíli kdy se jejich prodej skutečně zaběhne
VW ŠKODA RAPID nebo RENAULT DACIA LOGAN? To je otázka oč tu běží >:D Věru těžký výběr :yes: Pokud bude rozdíl 30 000.-Kč a více, tak vím kdo bude vítěz!! :-!
Re: predsudky voci sanderu alebo no.1 v B segmente
co jazdi lowendovejsie, trojvalcova fabia HTP 51kw na 165/70/r14 so 4400rpm pri 130kmh(ktora s mensou velkostou a vybavou je stale drahsia), alebo 4valec 8v(vykonova krivka je strmsia tj vyssi vykon v nizsich otackach) na 185/65/r15 so 3600rpm pri 130kmh?
Ak ma 64kw sandero 0-100 za 11,5s, tak 72kw bude mat niekde povedzme za 10,8.
insignia 96kw ma za 11,1,
i40 sedan 100kw za 10,3
508 1,6hdi 82kw 11,9
volvo s40 1,6drive 84kw 11,4
c5 103kw 10,6
atd.
Ano pisem nadstandartne casy na strednu triedu (tj slabsie motory apodobne) , ale neprekvapilo by ta sandero za chrbtom svojho noveho i40(v meste a na okreskach - na dialnici by si sa ho zbavil bez problemov, kedze sandero tazi hlavne z lahkej vahy, na dialnici zabije dynamiku horsia aerodynamika vyssieho auta), rovnako ako nebolo prekvapit chlapca na oktavke z jeho neohrozitelnym 1,9tdi?
No, chtěla aurisa a pak uznala, že je hnusný. Proč ho chtěla? Proč manžel nenávazal dialog a manželce nevysvětlil, jak je to nepovedené auto, horší než favorit? Čekám, až manželka uzná, že aji manžel je vlastně hnusný a bude chtít vyměnit.
Za co utrácíme a na čem šetříme, záleží na hodnotách, prioritách, životní filosofii. Spíš se setkávám s lidmi, kteří si koupí dražší vůz, ale nechávají si ho dlouhou dobu. Nákup laciného zboží je celkem neobvyklý. Má to hned několik důvodů, ale výjimka se vždy najde.
Chlubit se majetkem nemusí být zdraví a pohodě prospěšné. Řada lidí to ví. Často jim to dojde ve chvíli, kdy majetek získají. A nenápadný nutně neznamená levný.
Pokud jde o Dacii, tak bych spíš mluvil o nenáročných lidech a realistech.
Sandero a Logan jsou globální lowendové modely a často se prodávají jako Renault. U nové generace se v prodejích asi budou počítat jako jeden model (stejně jakoVW Polo/Vento nebo VW Gol/Voyage) a to by je dle dnešních prodejů dostalo do světové TOP 10 - 64 000 aut měsíčně (Passat by se posunul na 11 místo)
LC je ale luxusní zboží, žádná Thalia.. mrkni na ceníky. Prostě ekonomická situace země (nebo jednotlivce) určují, co se bude prodávat. Chudá země nebo chudý člověk kupují laciná auta. A naopak.
Re: predsudky voci sanderu alebo no.1 v B segmente
Velikostní třídy jsou věc ošidná. Lowend často sází na to, že postaví za méně peněz větší auto, protože typický lowendový zákazník kompromisy nepozná. Nu dobrá, ale pořád je to lowend, který vypadá jako lowend, působí uvnitř jako lowend a jezdí jako lowend. V roli rodinného auta je Sandero pro Fabii zdatným soupeřem, ale Fabia by se měla kupovat spíš jako malé auto do města.
Číslo jedna v segmentu bude vždy Škodovka, to je realita našeho trhu. Za ní mají šanci všichni, včetně Sandera... pokud bude krize a více lidí půjde při nákupu po ceně, možná se Dacia ještě zvedne. Já ale spíš doufám, že ji zlepšující se ekonomická situace za nějakých 10 let odsune tam, kam patří - do role auta pro chudé (kteří si u nás dnes nové auto rozhodně nekupují).
V dynamike potrápí střední třídu, ty jsi srandista :-).
Ne, snob je člověk, který si z nějakého důvodu myslí, že je lepší než ostatní, že je nadřazený. Ať už díky původu, vzdělání, majetku, barvě očí. Tebou popsané chování může indikovat celou řadu poruch a jiných motivů.
Nikdy to není totéž. Aktuálně mluvíme o Loganu a rozdíl mezi Loganem a (třeba) Octavií pozná na první pohled každý. Pod slušně situovaným člověkem si představím nějakého odborníka - ne ředitele firmy, ale právníka, programátora, auditora. Pokud je fanda do aut, koupí si třeba BMW. Pokud ne, měl by skončit v něčem "normálním", tedy v mainstreamu. Nemá důvod kupovat lowend.
no některé státní jsou na tom taky dost zle...viz UJEP například... ;-) podle mě to nejde paušalizovat, a s těma soukromkama-no je to těžké prorazit proti preferovaným státním, ale myslím že si své místo zaslouží :yes:
trufam si odhadnut, ze 90% zakaznikov segmentu B si kupuje auto do 10 000eur. V tejto kategorii mi zatial nikdy nikto nevyhovoril, preco nie je sandero najlepsia volba.
Jediny kompromis, ktory sa tu robi je totizto vzhlad a kvalita materialov palubovky, mozno este male blbosti typu tlacitka na volante(zhodneme sa, ze toto rozhodne nie je nic vyznamne podla coho sa kupuje auto).
Clovek , ktory ide s 10 000e do obchodu musi vzdy volit kompromisy. V pripade sandera ich je ale ovela menej ako v pripade napriklad clia, fabie2, i20 atd
v 2009 mi dosla situacia kupit nove auto(srotovne). Pobehal som vsetky znacky, studoval som ,na daciu som sa ani nepozrel, mal som rovnake predsudky ako kazdy iny. Ked som sa siel pozriet na clio, tak som len zo srandy sadol do sandera a prakticky rozdiel neporovnatelny.
Do vyberu sa dostali clio, fabia2 a sandero, a tu som az nechapal, kolko vyhod sandero ponuka oproti ostatnym. Velkost/vyska/vaha/kufor/vykon + vybava v danej cene bez konkurencie. Materialy a odhlucnenie v artica vybave tiez uplne ine ako v zaklade. Argument zlej bezpecnosti po prikupeni bocnych airbagov za 180e tiez neplati. Prejazdnost v terene si trufam bez mihnutia oka povedat ze je najlepsia z aut tejto cenovej kategorie a segmentu(takze nevytahujte na mna pls nivu).
Ja sa pytam, preco dacie nie su najpredavanejsie auta v segmente, ved nie je najmensi racionalny dovod aby neboli? Ved velkost vnutri je do sirky rovnaka ako u C segmentu (s fabiou2, kde sa triem so spolujazdcom a chytam ho za koleno pri zaradovani 5ky neporovnatelne), rozhlad na cestu vdaka vyske bez konkurencie, to iste komfort nastupu/vystupu tiez vdaka vyske, kufor 320l najvacsi v segmente, 1,6 8v euro4(euro5 bohuzial treba cipnut koli priskrtenym hodnotam, ako bonus sa da cipnut na 72kW, s ktorymi potrapi v dynamike strednu triedu) zrychlenie za 11,5s(oktavka 77kw ma cez 12s) je do 9000 tiez bez nahrady.
Nechapem ako moze niekto dookola tvrdit nieco o skaredych tlacitkach a palubovke a pricom totalne ignorovat vyznamne prednosti.
BTW, spotrebu som mal za 2 roky/30 000km 6litrov/100km (leto 5,8 zima 6,2) kombinovana jazda. Cesta BA-Praha a s5 6,2l/100km.
Ozaj a ani argument malych kolies nezaberie, sandero malo 15" 185/65 zatial co napr fabia2 mala nejake 14" 165 sirka
Blízký východ? No, třeba v Kuvajtu je nejprodávanější LandCruiser. Ne, jdeš na to špatně, Afrika je deformovaná svou chudobou, Kuvajt zase bohatstvím.
Ve slušně prosperující zemi by měla existovat početná střední třída, která by si měla kupovat převážně mainstreamová auta nižší střední a střední třídy. Lowend je řešením pro nemajetné, prémie pro bohatší plebs a elity. ČR se k tomuto ideálu zatím jen blíží.
podobnost je naprosto evidentní...ale logan tedy vypadá o dost lépe...a dost možná asi i má vypadat lépe...dost možná bude aj drazší a nabízet se i jinde než ve východní evropě
to je sice pěkné...ale když se případný kupec koukne do ceníku tak dost možná bude mít jiný názor ;-)
proti komu ho teda staví? proti loganu? to asi ne protože bude zcela jistě horší ale také o mnoho levnější? proti cruze ho nestaví a ani nemůže protože cruze by si dal rapida k večeri...zbývá tedy jedině fluence...zřejmě...ale ten je také o mnoho výhodnější
Ja na tych fotkach vidim velmi velky pokrok este aj oproti Lodgy. Ked sa dobre zapozeráte na volant mozte si vsimnut ze ma tlačidla aj na pravej strane, a to R a 0. Kto uz niekedy sedel v Renaulte, vie ze to je tempomat. A potom integrovaná lakťová opierka. Multimedialny system MediaNav sa nebojim označiť za lepší ako je v Rapide ... vačšia obrazovka, intuitivnejšie ovladanie a celkom slušný zvuk.
Za mňa jednoznačne :yes::yes:
Přesně tak, chybí tam ta tradice a dobré jméno.
Mám zkušenosti s MUPem, VŠFS a VŠO, které se snaží být těmi "nejsolidnějšími" a nejkvalitnějšími. Hrůza, děs, dvojí metr, "uplácení". Bohužel, s tímhle přístupem se nikdy na úroveň Západu nevypracují, 300 let historie se prostě dohnat nedá.
A vůbec mi to nevadí - na kvalitních státních školách je taková nabídka oborů, že nikdo nemusí jít na podřadnou soukromou.
teď ale mluvíš o lidech na našem trhu kterej je, jak bych to řekl...ehm trochu deformován domácí značkou...i já ve věcech kterejm nerozumím, tak hledím tak nějak na "domácí" výrobu...protože když už nic jiného tak přece alespoň podpořím domácí výrobce a mám dobrý pocit s výrobkem made in CZ nebo alespoň Europe a taky jsou tu ty zažité stereotypy(levné díly, servis za rohem, co ti kdo v hospě poradí atd)...ale koukni se na trhy kde domácí značka není a tím páderm i mizí ten patriotismus a fandovství pro domácí výrobek...když prostě a jednoduše žádný domácí výrobce v odvětví není a není ani nikde poblíž aby mohl mít na domácí populaci vliv(Slovensko Rakousko, Polsko atd) takže musíme vzít v úvahu zemi kde lidé rozhodují bez těchto tlaků(to musíme obvykle do afriky nebo na blízký východ) a tam je to při pohledu na žebříček naprosto jasné: picanto, logan, thalia, i10, toyota avanza/corolla, a číňané... ;-) takže ano-lidé co danému výrobky volí vždy co nejlevnější a nejjednodušší model-aby to málo stálo, málo žralo a nemuselo se o to starat
skus si nieco precitat o renaulte, hlavne ako popracoval na kvalite a aj o novych motoroch renaultu a velmi pravdepodobne zmenis nazor.
Neprepadni vseobecnemu nazoru ,ze renault je * a vw naj na svete, ktory sa hlasa v krcmach a na teenagerskych forach
tie neuveritelne 4 hviezdy ziskalo aj sandero a logan. Akurat s bocnymi airbagmi, ku ktorym sa montovali aj pyro predpinace pasov. S nimi ziskalo sandero podobny pocet bodov ako fabia2 s tym, ze stratilo velky poce bodov na hovadinach typu neoznacenie isofixov, ci neupozornenie o vypnuti airbagov na clonitku.
tak některé jsou skutečně smetí...takový lepší učňák...ale pár se jich už profiluje docela solidně...chce to roky a jméno...kámen úrazu je, že nejstarší soukromá škola v ČR může mít tak 18 let...což je těžkej rozdíl proti západní evropě, kde soukromé školy mají jméno, tradici, historii desetiletí i staletí... :-|
... musím říct, že se Dacia docela vytáhla, na Low end to vypadá dobře a to jak exteriér, tak i interiér ;-) V hodnocení jsem dal za "2", což si myslím, že je dobrá známka. Popravdě je to zas velký skok v designu pro Dacii. Škoda je, že s podobným designem nevybavili také Lodgy, tenhle nový čumák by jí docela slušel a posunul jí dál ;-)
Možná by se měl Rendlík zamyslet nad tím, že si ve vlastním domě začne tak trošku kanibalizovat modely. Sandero proti Cliu a Logan proti Fluence ;-)
Neviem, čím to je, ale Dacia sa pre mňa stáva sympatickejšou značkou ako Renault. A čitateľnejšou. Renault by som si asi nikdy nekúpil (aj keď nikdy sa nemá hovoriť nikdy). Ale o Dacii by som za určitých okolností bol ochotný uvažovať (ako druhé, či tretie auto do rodiny, či malej firmy).
nebudeme si nic nalhávat...rapid sice možná vypadá lépe, interiér srovnávat nebudu-tam rapid jasně vítězí ačkoli i jeho interiér doslova kříčí šetřením...ale asi nebudu lhát když řeknu že paleta motorů bude začínát a končit zhruba stejně jako u rapida: 55-90kW jen s tím rozdílem že ceny budou tak o 50-70k níže...pokud jim vyjde proklamace že základ(HTP 55kW) bude za 280 tak touto cenovou politikou kopíruje ceník cruze...a na něj...nezlob se odpověď nemá...protože cruze ve skutečností začíná tam kde rapid končí...a to doslova ;-)
je to ze stejného koncernu? je...je to cílené na stjené zákazníky? je...tak nevím kde vidíš problém...ještě řekni že ti vadí dvojka toledo&rapid a jsi vyšitej... ;-)
co je na tom? co k tomu říct? co je na tom špatnýho? - h-o-v-n-o. když někdo jezdí pět - deset tisíc km/ročně a na auta s-e-r-e, proč ne? aspoň nedělaj z ho-v-na bič jako škoda rapid! >:D >:D
není problém si vysokou školu dodělat...a spousta lidí okolo 35-45 to tak dělá, od toho jsou dnes distanční studia, a kdo se bojí těžkých přijimaček tak dnes máme i mnoho soukromých VŠ. Už také dávno neplatí že soukromá VŠ znamená koupený titul: naopak se tam musí studovat mnohdy i velice tvrdě a jsou tam obory, které žádná veřejná neučí a není to ani nijak drahé: 20-25 tisíc za semestr dle mého není pro pracujícího člověka nijak likvidační...ale chápu že pro někoho je prostě pohodlnější sedět doma a nadávat na vládu, krizi, kapitalismus a sociální zabezpečení. Na jednu stranu tomu rozumím: člověk co byl vychován v době kdy bylo všecko zadarmo a stát měl povinnost člověku zajistit práci a je na tento standard zvyklý, tak se mu současný stav nelíbí...ale taková je realita, kdo maká ten má a kdo nedělá ten jen čumí a kecá ;-):yes:
No, co čekat od lowendu lowendovatého.
Cením masku a přední partii, líbí se mi. Zbytek auta má příliš těžkopádný design. Hlavně ty tlusté sloupky mi již přijdou zcela mimózní a z auta dělají přílišný tank s malýma okýnkama. Interiér čistokrevná nuda, přičtu li k tomu mizerné materiály, zpracování a smrad, vyjde mi, že bych se v tomto autě vozit nikdy nechtěl. :-!
na rozdíl od Rapidu si na nic nehraje. Cenově to bude jiná liga ale v podstatě jsou to stejný auta: Takže za mě má Dacia :yes: . Předesílám, že bych si nikdy bych si auto téhle kategorie nekoupil, ale Dacia pojem low-cost zosobňuje mnohem líp.
A musí to být pravidlem? Pokud si ten slušně situovaný člověk porovná cenové nabídky a zjistí, že dostane totéž o sto tisíc levněji, proč by do toho ty peníze vrážel?
Slušně situovaný člověk bez zájmu o auta skončí spíš v nějakém mainstreamu typu Golf nebo Octavia. Lowend je spíš pro lidi, kteří jdou opravdu záměrně po té ceně bez ohledu na design...
Další exot... to není možné. Na Dacii se mi líbí že si na nic nehraje, je jaká je a podle toho také stojí. A né že si to hraje na něco co to nikdy nebude... viz všechny ty korejské olačky ;)
a vajci aurisu som toho tu uz popisal dost,,,,, proste uz od pohladu hnusne auto 8-s vajcoidne amorfne nudne a interier proste grc, navyse ani po stranke kvality to nebola prava toyota ako ju pozname, preto som rad ze novy auris ide uz konecne spravnym smerom, :yes:
vidim to podobne zvolit novy ceed plus sandero napr... mas dve super auta za cenu nejakeho jedneho ktore sa tvari ze je bombove a pritom nie je..... rozumny nazor :yes:
novy ceed je nadherne auto .... nevahal by som ani chvilu, alebo sikovne rio ci inovovana i20tka :yes:
chcela ho manželka. po čase aj ona uznala že je to hnusné auto.
však sa predá to nie je problém, len sa do toho už aj hanbím sadnúť...hlavne čo som videl nový ceed...tie autá sa nedajú porovnať o tolko je ten ceed lepší
favorit bol krajší a vyváženejší. interiér má krajší aj dnes ako auris
Dřív mohlo studovat VŠ tak 1/4 lidí oproti dnešku. Proto má dnešní mladá generace výhodu v malé konkurenci lidí s VŠ vzděláním a i podprůměrně inteligentní člověk s VŠ si může najít dobrou práci. Časem bude ale vysokoškoláků víc a víc a zase se začne víc prosazovat kvalita.
já už nenadávám na nikoho...zatím totiž není tak zle aby nemohlo být mnohem hůř...a jak dopadli nenávistně pojaté revoluce v minulosti jsme už viděli...vždy ten režim po tom byl horší než ten před ním...takže já bych to raději nechal tak jak je, a byl rád, že na tu vládu zatím alespoň beztrestně nadávat můžu
Já na Kalouska nadávám taky, ale zase to nepřeháním - člověk to stejně nezmění, tak proč se zbytečně nervovat.. tak ať se daří i do budoucna, já běžím taky něco udělat pro svoje tělo >:-[] >:-[]
Tak částečně je to pravda. Na druhou stranu my jsme mladí a máme možnosti. Ne každý ty možnosti měl - studium, zahraniční praxe atd. Ale je pravda, že do určité míry na sobě může makat každej - minimálně studovat jazyky a udržovat se v obraze.. Na druhou stranu mi to takto vyhovuje - není konkurence ;-)
naprostý souhlas, uplně ve mě vře když mě někdy chytne rapl a klinu na novinkách.cz do sekce diskuze: samý zhrzení, zakomplexovaní, stádní lidé kteří obviňují vládu a stát i za to že prší...všichni podobní co mají jen plnou hubu keců by se měli zeptat samy sebe zda-li udělali všechno proto aby se měli lépe? vsadím se že 90% z nich dojde ve 3 hodiny odpoledne z práce, dá nohy na stůl, uvaří si kafe a jdou nadávat do diskuze na poměry v zemi. Tím nechci nijak hájit vládu, ale většina z nás má svůj osud ve vlastních rukou a když berou 15 měsíčně, tak je to z 85% jen a jen jejich chyba nebo volba
Přesně tak - s každou kvalifikací máš možnosti, jakým směrem se vydat. Když něco studuješ, musíš mít představu, jaké jsou kde platy. Všude se nechá vydělat a nemusíš být zrovna zubař. Já mám chemickou školu a také jsem stál po škole na křižovatce. Bylo mi ale jasné, že když půjdu do laborky, budu celý život i s diplomem dělat za 20k. Tak jsem tou cestou nešel. Kupodivu 95 % mých spolužáků šlo a teď si stěžují na peníze. Ale proč? Vědeli, do čeho jdou.. prostě si vybrali cestu stáda a pohodlí..
no nevím: mě třeba vůbec nezajímají domácí spotřebiče(lednička, pračka, žehlička atd.) a tam je pro mě prvořadá cena, protože za to prostě chci dát co nejméně, a samozřejmě aby se to co nejméně kazilo, takže de facto co nejlevnější a nejjednodušší produkt...a vsadím se že uplně stejně přemýšlí i lidé co neví nic o autech a nezajímá je to: takoví lidí zpravidla končí v autech jako thalia, logan, fabia junior nebo HTP a podobně: co nejlevnější a nejjednodušší auto...o víc mi nejde...no a že to nemá tempomat? No a? ani nevím co to přesně je a stejně bych se to bál použít
u čehokoli evropského je sebevražda kupovat něco co má víc jak 5 let nebo 150tkm...u japonců to většinou až tak nevadí jejich auta jsou o dost trvanlivější než francie, koncern, itálie a jiné, prémie je kapitola sama pro sebe, kdo si jde vyloženě pro prémii vyšší třídy tam musí počítat s nadstandardní péčí prakticky po celou dobu provozu...pro výkonné sportovní vozy platí prakticky to samé co u prémie, a navíc se musí počítat s tím, že předchozí majitel to auto zpravidla nešetřil...
No dobře, pak mi to přijde takové podivné. Je to jako bych řekl že sice potřebuju vědět kolik je hodin, ale opovrhuju hodinkama, tak si dám na ruku ty nejstrašnější digitálky z tržnice.
to jistě...o okolnostech provozu ojetiny jsem psal vcelku podrobně výše: pokud někdo chce ojetinu velkou, výkonnou a luxusní(jinak totiž nemá moc smysl kupovat ojetinu dle mého) tak na to musíš mít rozpočet-znám spoustu magorů co si koupí 15 leté M3 za 150, dělají machry měsíc a pak půl roku nejezdí. Ono je tak snadné podlehnou syndromu auta snů: snížený podvozek, chrom kola, nápis M3 nebo AMG a podobně...to že to má vyrezlé prahy, na tachometru stočených 250tkm, a vůle na nápravách...proti tomu všemu už je pak dotyčný hluchý...a zapláče velice záhy...prostě když ojetina tak si člověk musí stanovit pravidla vybírat rozumem a ne srdcem...pokud tedy chce jezdit a ne renovovat
To je otázka terminologie. Nebýt Dacie, pak je tu za lowend Fluence, 301, Rapid apod. Jenže zkus přesednout z Fluence do Logana, to je nesrovnatelné...
Pokrok Dacie je diskutabilní pojem. Kdyby byla Dacia samostatná značka, dalo by se mluvit o tom, jak se vypracovala. Jenže není a její pokrok je vlastně jen o dvou věcech - o designu a o tom, jakou výbavu a techniku se tam za lowendové ceny Renault uráčí dát.
Jinak... myslím, že se v pohledu na Dacii jako solidní lowend celkem shodneme...
V Praze to opravdu není problém, ale člověk za tím musí tvrdě jít (a něco umět). Když nedá jedna firma, dá druhá.. a když ani druhá nedá, tak ta třetí určitě ano..
Přesně, já mám ten Focus a až na motor jsem absolutně spokojený :yes: Ale jinak souhlasím, s rozpočtem 200 tis. bych šel taky po ojetině.. bratránek relativně nedávno řešil něco podobného a vyřešil to starší Jettou.. zrovna teď ale měnil turbo a další blbiny, takže často se to ve výsledku dost prodraží..
tak máš recht: dneska octavia, golf nebo focus v lepších výbavách a motorizacích velmi dobře poslouží i náročným řidíčům...já to myslel trochu jinak: pokud máš půl mega na auto není moc co řešit ale pokud máš daných necelých 200 tisíc na nějaký minivůz, logana, thalii a podobné "vozy" tak je dle mého lepší(a v testech to zmiňují vcelku pravidelně také)-pokud z jakéhokoli důvodů netrváš na novém voze(firemní nákup nic jiného mě jako důvod nenapadá) tak vždy poslouží lépe jeté auto dané kategorie
Upřímně mi to opravdu vyhovuje - velikost auta mi v pohodě stačí (mladý pár opravdu nepotřebuje A6 v combi) a dnes se i menší auto nechá koupit s takovou výbavou, že nic podstatného nechybí. Ale přesto uznávám, že příští auto bude větší, ale pouze z důvodu motorizace - přeci jen ten výkon u měnších aut chybí..
Když se na to koukneš tak, že se jedná o opravdový low-end, tak sám musíš ocenit, kam to až evropský low-end dotáhnul. Já tedy v showroomech Dacie frontu stát nebudu, ale v podstatě by ti aji tahle Dacia nabídla vše, co denně řidič potřebuje. Ale jsem rád, že jsou auta, které ti mohou nabídnout ještě mnohem víc :-)
nemyslím si že je to takový problém, když zubař má nástupní plat 35-40 tisíc... ;-) není jich mnoho, ale myslím, si že s titulem z dobrého oboru co zrovna frčí za předpokladu že najdeš místo tak asi nebude takový problém mít za 3-4 roky práce 40-50 tis. měsíčně obzvlášť potom v praze, ve zbytku ČR je samozřejmě situace uplně jiná ;-)
Můžeme o tom pochybovat, můžeme s tím nesouhlasit... ne, dobře, každý má samozřejmě na svůj názor právo, ale přirovnání Logana k Fabii určitě není žádný úlet.
přesně, každý nepotřebuje vyjadřovat svoji solventnost autem, nebo jim ta nižší střední prostě naprosto vyhovuje a větší část peněz místo do A6tky vrazí na dovolenou na Filipínách. Jinak vysokoškolák co má po dvou letech praxe v Praze 50k měsíčně, to jsi tedy optimista :). Určitě takový jsou, ale bude jich jak šafránu.
Jo, každej má jiné preference.. oni v podstatě všechno ostatní mají značkové, ale auty opovrhují.. ale to jen tak pro zajímavost, že ne každej majitel Dacie je chudák.. a stejně to platí i naopak.. obecně mám poslední dobou spíš pocit, že lidé, co se mají relativně dobře, si spíš kupují ta méně nápadná auta.. a naopak lidi, co sotva vyjdou, si berou půjčky a kupují vylítané ojetiny z Německa..
sice jsem reagoval na toppera, ale i tak s tebou naprosto souhlasím: kdo má na dacii koupí si dacii kdo má na mercedesa koupí si mercedesa...a nebo taky nemusí-každý si totiž koupí za tolik, za kolik je ochotný koupit: jsou lidi co mají dva mega volných a koupí vůz za 120 tisíc...jsou lidi co maj holej zadek a vemou si úvěr na audi za 1.5 mega >:D
s tím nesouhlasím už proto, že vnímání estetiky je čistě subjektivní. Mě se líbí víc ten interier v Loganu, nechtěl bych ale ani jedno. To že tu Logana a Dacii hájím neznamená, že mě nějak to auto nadchlo, hájím ho z jiných důvodů, o kterých píšu v diskuzi.
kde sa z nazvu vytratilo carovne slovicko "rapid" ? >:D lebo toto je presne konkurent rapidu. ini tzv. "konkurenti" nie su tak uplne konkurantami, pretoze su lepsie... a je vlastne dost mozne, ze aj tato dacia bude lepsia... he
v zásadě je to pravda, ale pak se ptám, proč si kupovat značkové kalhoty, když si je mohu doma spíchnout z pytloviny sám a v podstatě udělají stejnou službu. Na co kupovat drahou šunku s vysokým obsahem masa, když mohu koupit náhražku z mouku a sádla. Tím se také najím. Proč si ženské kupují drahé vložky s křidélky, když chomáč vaty poslouží stejně... 8-s
ne to nemám, já jsem naopak velice nerovnostářský a elitářkský. Co jsem myslel tím snobem jsem napsal hned v přízpěvku pod tím. Já bych si Dacii taky nekoupil, mě se jen nelíbí důvody proč se do takového auta lidi navážejí, na tom si vydělat 3 mega na auto a pak si ho koupit nevidím nic špatného a v pravém slova smyslu úspěšným a schopným lidem to naopak přeju.
No dobře, já Dacii beru, je to prostě opravdový lowend. Pokud nemáš na lepší, tak budiž. Ale napsat "co víc si přát" je na automobilovém serveru známkou dost nečekané... skromnosti?
obouvat se do Dacie... Spíš jde o to nelhat sám sobě a nepřesvědčovat se, že je to v podstatě moderní automobil a když se to tak vezme, tak i docela hezký.
Proč si to neříct narovinu. Je to ošklivé, zastaralé, nemoderní a celkově z toho kouká lacinost z každého milimentru. Nicméně pro lidi, kteří nemají moc peněz a nechtějí ojetý krám je to dobrá volba.
Ovšem Topperovy hlášky a o nádherném autě jsou opravdu naprosto mimo realitu
máš docela sociální myšlení zdá se mi...trochu mě z toho vychází, že kdokoli si koupí nadstandartní vůz, tak je snob a nebo si honí ego...to je dle mého velmi povrchní členění...jak to už několikrát zaznělo nademnou-každý koupí to na co má...i v případě ojetin bych byl benevolentnější-ne každý chce utratit mega za slušnouz káru a přitom má požadavky, které by v showroomu za své peníze prostě neukojil: představme si mladého člověka(třeba 28-30let) co měsičně vydělá cca 50 tisíc...to si myslím, že s vysokoškolským vzděláním na té správné pozici třeba v praze nebude problém, bude mít za 2 roky práce na novou 3er? samozřejmě ne...bude mít na 5 let staré A6? ano a vcelku bez problémů...je ochoten člověk v pozici co vydělává měsíčně cca 50 tisíc jezdit(novým) autem typu logan, fabia HTP, polo HTP, clio? já myslím že ne...má člověk s tímto platem na měsíční provoz takového ojetého auta? ano má a vcelku bez potíží pokud není hloupý a před nákupem si vůz pečlivě ověří... :yes:
ano, přesně to splňuje představy o levném autě, a nevypadá špatně, předek se mi naopak docela líbí a VW v tom zas tak moc nevidim, ale inspirace tam možná je, nevadí to.
Ani to nemusí být pravda - Logana mají třeba i jedni známí a ti mají do méně majetných opravdu daleko. Jen prostě nechápou, proč by měli dávat za auto třeba 800 tis., když auto za 200 tis. je tam doveze taky.. a ač mám auta rád, tak musím uznat, že mají pravdu. Protože s těma ušetřenýma prachama se určitě nechá naložit líp, než si koupit auto, který za 4 roky půjde stejně do šrotu.. Ale zase uznávám, že tohle už je celkem extrém..
ne v takovém případě nejsi snob. snob je ten co prvoplánově ohrnuje nos nad tím co není "značkové" nebo co je horší než jím určený standard, a tady se lidi podle mě obouvají do tohohle auta právě proto, že je to dacie, a to je snobisbus. A mám vysledováno, že sen takových lidí je právě ten vyrachtanej passat, kterým se snaží dávat najevo svůj pokřivený pseudosociální status.
low cost jak má být...do zemí 3.světa ale stejně dobře i do evropy... :yes: pokud to bude mít solidní podvozek, slušný interiér(což dle fotek má), dobré motory a nízkou cenu tak zcela jistě zaboduje :yes:
škoda jen, že ten předek je tak nějak poněkud "volkswagenovský" :no:
já nevrdím,že ten interiér je nějký hogofogo, ale v tom autě vypadá v pořádku, je to levné auto a i sám osobě nevypadá interier špatně. A měkčené plasty jsou mimo mé estetické potřeby.
s tím bych souhlasil. Jasně, že raději tohle nové než proprděnou 10 let starou Audi. Akorát nesouhlasím s tím, že tohle auto není pro snoby. Tohle auto je pro méně majetné. Majetnější člověk není automaticky snob. Prostě si může dovolit více a pokud utratí za káru mega, pak to není snobárna, ale prostě si koupil to na co má. Když budeš třeba podnikat a měsíčně budeš vydělávat 200 papouchů, koupíš si Dacii, abys ukázal, že nejsi snob???? 8-s
no to s tim interierem o generaci po feldě je přehnané, mě připadá v pořádku. Mě připadá, že zas vadí víc značka Dacia a ne jak to vypadá, prostě tohle není auto pro snoby.
Fajnšmekr si radši koupí za stejné peníze 7 let starýho passata z dojčlandu s 3x přetočeným tachometrem f plný palbě f tédé íčku. A teprve tak se zařadí do "té správné" sociálně-automobilové skupiny.
co to zase plácáš? To jako, že když mám dražší auto, tak se předvádím? Co je jako na těchto autech nádherného? Exteriér 10 pozadu, interiér o generaci lepší než Felicie a o zbytku raději nemluvit.
Jestli tady slintáš nad tímhle, pak se ptám, kde bereš peníze na elektriku pro počítač, ze kterého píšeš... 8-s
Ze dvou poměrně svébytný modelů se stal jen Logan sedan a Logan hatchback. 8-s
Plusové body dávám za palubní desku, která už nevypadá tak lacině jako dřív i když volant je stále příšerný a veškeré elektrické ovladače zůstaly uprostřed.
aj ja som cakal ze logan so sanderom pridu az v zeneve na jar a ono nakoniec uz budu v parizi, aj mna to prekvapilo :yes:
nadherne auticka, ak pride aj Tce tak to bude dalsi posun vpred co sa tyka aj techniky... aj ked stara dobra atmosfera bez turba je na nezaplatenie :yes:
krasne auta, chce to pekne kolesa farbu lepsiu vybavu - co viac cloveku treba - idealne auto na bezne jazdenie bez nejakych frajeriniek a pre toho kto sa nemusi ukazovat a predvadzat sa... ja by som ho hned bral... sakra.... nadherne su