Novinky
Ze dvou poměrně svébytný modelů se stal jen Logan sedan a Logan hatchback. 8-s
Plusové body dávám za palubní desku, která už nevypadá tak lacině jako dřív i když volant je stále příšerný a veškeré elektrické ovladače zůstaly uprostřed.
Plusové body dávám za palubní desku, která už nevypadá tak lacině jako dřív i když volant je stále příšerný a veškeré elektrické ovladače zůstaly uprostřed.
Tak to je snad jedno, když oboje vypadá podstatně líp, ne? Jinak by to bylo jen "hádání se" o slovíčka.
Kdyby na tom nebyly kola z kočárku, bylo by to asi lepší.
V zásadě jsem zklamán, čekal jsem od Dacie větší progres.
V zásadě jsem zklamán, čekal jsem od Dacie větší progres.
no to každopádně, 18' s co nejnižším profilem, pro vyšší komfort ... 😄 nevadí, že pak auto skáče po silnici jak kamzík, ale vypadá to COOL.
A mohlo by to uz ziskat v bezpecnosti od Euroncap "neuveritelne" 4 hviezdy. :-! To by bol tiez teda pokrok.
euro-cokolivtesty jsou laboratorní nesmysly, kolik to dostane hvězd je nepodstatné.
Laboratorní možná, nesmysly ne. Jedno to je do chvíle, než tě někdo sestřelí...
tie neuveritelne 4 hviezdy ziskalo aj sandero a logan. Akurat s bocnymi airbagmi, ku ktorym sa montovali aj pyro predpinace pasov. S nimi ziskalo sandero podobny pocet bodov ako fabia2 s tym, ze stratilo velky poce bodov na hovadinach typu neoznacenie isofixov, ci neupozornenie o vypnuti airbagov na clonitku.
low cost jak má být...do zemí 3.světa ale stejně dobře i do evropy... :yes: pokud to bude mít solidní podvozek, slušný interiér(což dle fotek má), dobré motory a nízkou cenu tak zcela jistě zaboduje :yes😒br />
škoda jen, že ten předek je tak nějak poněkud "volkswagenovský" :no:
škoda jen, že ten předek je tak nějak poněkud "volkswagenovský" :no:
ano, přesně to splňuje představy o levném autě, a nevypadá špatně, předek se mi naopak docela líbí a VW v tom zas tak moc nevidim, ale inspirace tam možná je, nevadí to.
kde sa z nazvu vytratilo carovne slovicko "rapid" ? >😁 lebo toto je presne konkurent rapidu. ini tzv. "konkurenti" nie su tak uplne konkurantami, pretoze su lepsie... a je vlastne dost mozne, ze aj tato dacia bude lepsia... he
Směju se tomu >😁 protože je to fakt děsny!!!!
na rozdíl od Rapidu si na nic nehraje. Cenově to bude jiná liga ale v podstatě jsou to stejný auta: Takže za mě má Dacia :yes: . Předesílám, že bych si nikdy bych si auto téhle kategorie nekoupil, ale Dacia pojem low-cost zosobňuje mnohem líp.
:yes: 20 letý Stenly, který chce kombajnovou feldu ověšet😒br />
- LED pásky do interiéru
- Pozadí budíků
- Sportovní podlážky
- Sportovnější potahy
- Koncovka výfuku
- Tónovaná skla
- Předělání na LPG
- LED žárovky na osvětlení SPZ
- Stěrače AERO
- Neony na podvozek
No a takovému přijde Logan děsný a směje se mu 8-s
- LED pásky do interiéru
- Pozadí budíků
- Sportovní podlážky
- Sportovnější potahy
- Koncovka výfuku
- Tónovaná skla
- Předělání na LPG
- LED žárovky na osvětlení SPZ
- Stěrače AERO
- Neony na podvozek
No a takovému přijde Logan děsný a směje se mu 8-s
a to jsi zapoměl mafia kchár a luxusní potahy >😁 >😁 >😁 a škrabku na sníh v kastlíku ne jako Rapid ve víčku nádrže >😁 >😁 >😁
rozmýšlame predať to vajce auris(2010) a kúpiť toto plus nový ceed.
auris nás sklamal, otrasné auto...starý favorit bol lepší 😒
auris nás sklamal, otrasné auto...starý favorit bol lepší 😒
Tak proč jsi ho koupil? To jsi si do toho předem nesednul a neprojel? V čem byl ten favorit lepší?
chcela ho manželka. po čase aj ona uznala že je to hnusné auto.
však sa predá to nie je problém, len sa do toho už aj hanbím sadnúť...hlavne čo som videl nový ceed...tie autá sa nedajú porovnať o tolko je ten ceed lepší
favorit bol krajší a vyváženejší. interiér má krajší aj dnes ako auris
však sa predá to nie je problém, len sa do toho už aj hanbím sadnúť...hlavne čo som videl nový ceed...tie autá sa nedajú porovnať o tolko je ten ceed lepší
favorit bol krajší a vyváženejší. interiér má krajší aj dnes ako auris
ono to je tak ked zeny rozhoduju 😉 , bacha na to 😉
a vajci aurisu som toho tu uz popisal dost,,,,, proste uz od pohladu hnusne auto 8-s vajcoidne amorfne nudne a interier proste grc, navyse ani po stranke kvality to nebola prava toyota ako ju pozname, preto som rad ze novy auris ide uz konecne spravnym smerom, :yes😒br />
vidim to podobne zvolit novy ceed plus sandero napr... mas dve super auta za cenu nejakeho jedneho ktore sa tvari ze je bombove a pritom nie je..... rozumny nazor :yes😒br />
novy ceed je nadherne auto .... nevahal by som ani chvilu, alebo sikovne rio ci inovovana i20tka :yes:
vidim to podobne zvolit novy ceed plus sandero napr... mas dve super auta za cenu nejakeho jedneho ktore sa tvari ze je bombove a pritom nie je..... rozumny nazor :yes😒br />
novy ceed je nadherne auto .... nevahal by som ani chvilu, alebo sikovne rio ci inovovana i20tka :yes:
No, co čekat od lowendu lowendovatého.
Cením masku a přední partii, líbí se mi. Zbytek auta má příliš těžkopádný design. Hlavně ty tlusté sloupky mi již přijdou zcela mimózní a z auta dělají přílišný tank s malýma okýnkama. Interiér čistokrevná nuda, přičtu li k tomu mizerné materiály, zpracování a smrad, vyjde mi, že bych se v tomto autě vozit nikdy nechtěl. :-!
Cením masku a přední partii, líbí se mi. Zbytek auta má příliš těžkopádný design. Hlavně ty tlusté sloupky mi již přijdou zcela mimózní a z auta dělají přílišný tank s malýma okýnkama. Interiér čistokrevná nuda, přičtu li k tomu mizerné materiály, zpracování a smrad, vyjde mi, že bych se v tomto autě vozit nikdy nechtěl. :-!
prvni, co me napadlo, kdyz jsem Logana videl, byla Lada.... zajimalo by me, co bylo driv, slepice, nebo vejce? 😄
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
docela by me zajimalo srovnani nazivo.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
docela by me zajimalo srovnani nazivo.
je to ze stejného koncernu? je...je to cílené na stjené zákazníky? je...tak nevím kde vidíš problém...ještě řekni že ti vadí dvojka toledo&rapid a jsi vyšitej... 😉
ja nevidim problem, viz muj prispevek: "zajimalo by me, co bylo driv, slepice, nebo vejce?" .. takze asi tak 😉
co je na tom? co k tomu říct? co je na tom špatnýho? - h-o-v-n-o. když někdo jezdí pět - deset tisíc km/ročně a na auta s-e-r-e, proč ne? aspoň nedělaj z ho-v-na bič jako škoda rapid! >😁 >😁
tak tak...liší se od škody rapid jediným: škoda prodává low end za cenu mainstreamu... 😉
Tak to jste asi oba slepí, panové... :-!
nebudeme si nic nalhávat...rapid sice možná vypadá lépe, interiér srovnávat nebudu-tam rapid jasně vítězí ačkoli i jeho interiér doslova kříčí šetřením...ale asi nebudu lhát když řeknu že paleta motorů bude začínát a končit zhruba stejně jako u rapida: 55-90kW jen s tím rozdílem že ceny budou tak o 50-70k níže...pokud jim vyjde proklamace že základ(HTP 55kW) bude za 280 tak touto cenovou politikou kopíruje ceník cruze...a na něj...nezlob se odpověď nemá...protože cruze ve skutečností začíná tam kde rapid končí...a to doslova 😉
Jenže škodovka nevidí svého konkurenta v Chevroletu. Nestaví modely proti němu.
to je sice pěkné...ale když se případný kupec koukne do ceníku tak dost možná bude mít jiný názor 😉
proti komu ho teda staví? proti loganu? to asi ne protože bude zcela jistě horší ale také o mnoho levnější? proti cruze ho nestaví a ani nemůže protože cruze by si dal rapida k večeri...zbývá tedy jedině fluence...zřejmě...ale ten je také o mnoho výhodnější
proti komu ho teda staví? proti loganu? to asi ne protože bude zcela jistě horší ale také o mnoho levnější? proti cruze ho nestaví a ani nemůže protože cruze by si dal rapida k večeri...zbývá tedy jedině fluence...zřejmě...ale ten je také o mnoho výhodnější
Názory kupců jsou každý měsíc zveřejňovány v tabulkách prodejů. :-!
ano na bestsellingcarsbolg je to každý měsíc...můžeme se vsadit o pivo, že cruze bude výš než rapid(globálně) myslím že nějaké tuzemské prodeje tyto velké koncerny asi až tak netrápí a nejsou relevantní... 😉 a abychom byli fér budeme počítat rapid/toledo a ve chvíli kdy se jejich prodej skutečně zaběhne
Neviem, čím to je, ale Dacia sa pre mňa stáva sympatickejšou značkou ako Renault. A čitateľnejšou. Renault by som si asi nikdy nekúpil (aj keď nikdy sa nemá hovoriť nikdy). Ale o Dacii by som za určitých okolností bol ochotný uvažovať (ako druhé, či tretie auto do rodiny, či malej firmy).
Sandero prokouklo, Logan je ale daleko ošklivější než předchůdce :no:
co k tomu dodat..máme stejnej vkus. Musím uznat že Sandero stepway vypadá opravdu hezky i v předchozí generaci (exteriér),jen škoda fixování na jeden motor a výbavu.
U loganu jsem čekal nějaký posun v designu jestli se to tak dá vůbec říct...tohle je divný.V první generaci vypadala pěkně black edition.
Teď mně napadlo..dělá ještě Fiat nějakej lowend? Linea je jinde...něco jako bývalo Palio
U loganu jsem čekal nějaký posun v designu jestli se to tak dá vůbec říct...tohle je divný.V první generaci vypadala pěkně black edition.
Teď mně napadlo..dělá ještě Fiat nějakej lowend? Linea je jinde...něco jako bývalo Palio
... musím říct, že se Dacia docela vytáhla, na Low end to vypadá dobře a to jak exteriér, tak i interiér 😉 V hodnocení jsem dal za "2", což si myslím, že je dobrá známka. Popravdě je to zas velký skok v designu pro Dacii. Škoda je, že s podobným designem nevybavili také Lodgy, tenhle nový čumák by jí docela slušel a posunul jí dál 😉
Možná by se měl Rendlík zamyslet nad tím, že si ve vlastním domě začne tak trošku kanibalizovat modely. Sandero proti Cliu a Logan proti Fluence 😉
Tohle beru jako slušný počin :yes:
Možná by se měl Rendlík zamyslet nad tím, že si ve vlastním domě začne tak trošku kanibalizovat modely. Sandero proti Cliu a Logan proti Fluence 😉
Tohle beru jako slušný počin :yes:
ak vw nekanibalizuje skodovka a seat, tak rovnako nebude renault kanibalizovat dacia. Oni to maju velmi dobre premyslene
Sandero a Logan jsou globální lowendové modely a často se prodávají jako Renault. U nové generace se v prodejích asi budou počítat jako jeden model (stejně jakoVW Pol👋Vento nebo VW Gol/Voyage) a to by je dle dnešních prodejů dostalo do světové TOP 10 - 64 000 aut měsíčně (Passat by se posunul na 11 místo)
Ja na tych fotkach vidim velmi velky pokrok este aj oproti Lodgy. Ked sa dobre zapozeráte na volant mozte si vsimnut ze ma tlačidla aj na pravej strane, a to R a 0. Kto uz niekedy sedel v Renaulte, vie ze to je tempomat. A potom integrovaná lakťová opierka. Multimedialny system MediaNav sa nebojim označiť za lepší ako je v Rapide ... vačšia obrazovka, intuitivnejšie ovladanie a celkom slušný zvuk.
Za mňa jednoznačne :yes: :yes:
Za mňa jednoznačne :yes: :yes:
Me to zase takova pecka neprijde. Kdyz si srovnam logana se solenzou, tak tam vidim vetsi pokrok. Nehlede na to, ze ten novy design pusobi dost tezkopadne. Ale praci to odvede, cena bude nizka, tak proc ne.
trufam si odhadnut, ze 90% zakaznikov segmentu B si kupuje auto do 10 000eur. V tejto kategorii mi zatial nikdy nikto nevyhovoril, preco nie je sandero najlepsia volba.
Jediny kompromis, ktory sa tu robi je totizto vzhlad a kvalita materialov palubovky, mozno este male blbosti typu tlacitka na volante(zhodneme sa, ze toto rozhodne nie je nic vyznamne podla coho sa kupuje auto).
Clovek , ktory ide s 10 000e do obchodu musi vzdy volit kompromisy. V pripade sandera ich je ale ovela menej ako v pripade napriklad clia, fabie2, i20 atd
v 2009 mi dosla situacia kupit nove auto(srotovne). Pobehal som vsetky znacky, studoval som ,na daciu som sa ani nepozrel, mal som rovnake predsudky ako kazdy iny. Ked som sa siel pozriet na clio, tak som len zo srandy sadol do sandera a prakticky rozdiel neporovnatelny.
Do vyberu sa dostali clio, fabia2 a sandero, a tu som az nechapal, kolko vyhod sandero ponuka oproti ostatnym. Velkost/vyska/vaha/kufor/vykon + vybava v danej cene bez konkurencie. Materialy a odhlucnenie v artica vybave tiez uplne ine ako v zaklade. Argument zlej bezpecnosti po prikupeni bocnych airbagov za 180e tiez neplati. Prejazdnost v terene si trufam bez mihnutia oka povedat ze je najlepsia z aut tejto cenovej kategorie a segmentu(takze nevytahujte na mna pls nivu).
Ja sa pytam, preco dacie nie su najpredavanejsie auta v segmente, ved nie je najmensi racionalny dovod aby neboli? Ved velkost vnutri je do sirky rovnaka ako u C segmentu (s fabiou2, kde sa triem so spolujazdcom a chytam ho za koleno pri zaradovani 5ky neporovnatelne), rozhlad na cestu vdaka vyske bez konkurencie, to iste komfort nastupu/vystupu tiez vdaka vyske, kufor 320l najvacsi v segmente, 1,6 8v euro4(euro5 bohuzial treba cipnut koli priskrtenym hodnotam, ako bonus sa da cipnut na 72kW, s ktorymi potrapi v dynamike strednu triedu) zrychlenie za 11,5s(oktavka 77kw ma cez 12s) je do 9000 tiez bez nahrady.
Nechapem ako moze niekto dookola tvrdit nieco o skaredych tlacitkach a palubovke a pricom totalne ignorovat vyznamne prednosti.
BTW, spotrebu som mal za 2 roky/30 000km 6litrov/100km (leto 5,8 zima 6,2) kombinovana jazda. Cesta BA-Praha a s5 6,2l/100km.
Ozaj a ani argument malych kolies nezaberie, sandero malo 15" 185/65 zatial co napr fabia2 mala nejake 14" 165 sirka
Jediny kompromis, ktory sa tu robi je totizto vzhlad a kvalita materialov palubovky, mozno este male blbosti typu tlacitka na volante(zhodneme sa, ze toto rozhodne nie je nic vyznamne podla coho sa kupuje auto).
Clovek , ktory ide s 10 000e do obchodu musi vzdy volit kompromisy. V pripade sandera ich je ale ovela menej ako v pripade napriklad clia, fabie2, i20 atd
v 2009 mi dosla situacia kupit nove auto(srotovne). Pobehal som vsetky znacky, studoval som ,na daciu som sa ani nepozrel, mal som rovnake predsudky ako kazdy iny. Ked som sa siel pozriet na clio, tak som len zo srandy sadol do sandera a prakticky rozdiel neporovnatelny.
Do vyberu sa dostali clio, fabia2 a sandero, a tu som az nechapal, kolko vyhod sandero ponuka oproti ostatnym. Velkost/vyska/vaha/kufor/vykon + vybava v danej cene bez konkurencie. Materialy a odhlucnenie v artica vybave tiez uplne ine ako v zaklade. Argument zlej bezpecnosti po prikupeni bocnych airbagov za 180e tiez neplati. Prejazdnost v terene si trufam bez mihnutia oka povedat ze je najlepsia z aut tejto cenovej kategorie a segmentu(takze nevytahujte na mna pls nivu).
Ja sa pytam, preco dacie nie su najpredavanejsie auta v segmente, ved nie je najmensi racionalny dovod aby neboli? Ved velkost vnutri je do sirky rovnaka ako u C segmentu (s fabiou2, kde sa triem so spolujazdcom a chytam ho za koleno pri zaradovani 5ky neporovnatelne), rozhlad na cestu vdaka vyske bez konkurencie, to iste komfort nastupu/vystupu tiez vdaka vyske, kufor 320l najvacsi v segmente, 1,6 8v euro4(euro5 bohuzial treba cipnut koli priskrtenym hodnotam, ako bonus sa da cipnut na 72kW, s ktorymi potrapi v dynamike strednu triedu) zrychlenie za 11,5s(oktavka 77kw ma cez 12s) je do 9000 tiez bez nahrady.
Nechapem ako moze niekto dookola tvrdit nieco o skaredych tlacitkach a palubovke a pricom totalne ignorovat vyznamne prednosti.
BTW, spotrebu som mal za 2 roky/30 000km 6litrov/100km (leto 5,8 zima 6,2) kombinovana jazda. Cesta BA-Praha a s5 6,2l/100km.
Ozaj a ani argument malych kolies nezaberie, sandero malo 15" 185/65 zatial co napr fabia2 mala nejake 14" 165 sirka
Velikostní třídy jsou věc ošidná. Lowend často sází na to, že postaví za méně peněz větší auto, protože typický lowendový zákazník kompromisy nepozná. Nu dobrá, ale pořád je to lowend, který vypadá jako lowend, působí uvnitř jako lowend a jezdí jako lowend. V roli rodinného auta je Sandero pro Fabii zdatným soupeřem, ale Fabia by se měla kupovat spíš jako malé auto do města.
Číslo jedna v segmentu bude vždy Škodovka, to je realita našeho trhu. Za ní mají šanci všichni, včetně Sandera... pokud bude krize a více lidí půjde při nákupu po ceně, možná se Dacia ještě zvedne. Já ale spíš doufám, že ji zlepšující se ekonomická situace za nějakých 10 let odsune tam, kam patří - do role auta pro chudé (kteří si u nás dnes nové auto rozhodně nekupují).
V dynamike potrápí střední třídu, ty jsi srandista 😄.
Číslo jedna v segmentu bude vždy Škodovka, to je realita našeho trhu. Za ní mají šanci všichni, včetně Sandera... pokud bude krize a více lidí půjde při nákupu po ceně, možná se Dacia ještě zvedne. Já ale spíš doufám, že ji zlepšující se ekonomická situace za nějakých 10 let odsune tam, kam patří - do role auta pro chudé (kteří si u nás dnes nové auto rozhodně nekupují).
V dynamike potrápí střední třídu, ty jsi srandista 😄.
co jazdi lowendovejsie, trojvalcova fabia HTP 51kw na 165/70/r14 so 4400rpm pri 130kmh(ktora s mensou velkostou a vybavou je stale drahsia), alebo 4valec 8v(vykonova krivka je strmsia tj vyssi vykon v nizsich otackach) na 185/65/r15 so 3600rpm pri 130kmh?
Ak ma 64kw sandero 0-100 za 11,5s, tak 72kw bude mat niekde povedzme za 10,8.
insignia 96kw ma za 11,1,
i40 sedan 100kw za 10,3
508 1,6hdi 82kw 11,9
volvo s40 1,6drive 84kw 11,4
c5 103kw 10,6
atd.
Ano pisem nadstandartne casy na strednu triedu (tj slabsie motory apodobne) , ale neprekvapilo by ta sandero za chrbtom svojho noveho i40(v meste a na okreskach - na dialnici by si sa ho zbavil bez problemov, kedze sandero tazi hlavne z lahkej vahy, na dialnici zabije dynamiku horsia aerodynamika vyssieho auta), rovnako ako nebolo prekvapit chlapca na oktavke z jeho neohrozitelnym 1,9tdi?
Ak ma 64kw sandero 0-100 za 11,5s, tak 72kw bude mat niekde povedzme za 10,8.
insignia 96kw ma za 11,1,
i40 sedan 100kw za 10,3
508 1,6hdi 82kw 11,9
volvo s40 1,6drive 84kw 11,4
c5 103kw 10,6
atd.
Ano pisem nadstandartne casy na strednu triedu (tj slabsie motory apodobne) , ale neprekvapilo by ta sandero za chrbtom svojho noveho i40(v meste a na okreskach - na dialnici by si sa ho zbavil bez problemov, kedze sandero tazi hlavne z lahkej vahy, na dialnici zabije dynamiku horsia aerodynamika vyssieho auta), rovnako ako nebolo prekvapit chlapca na oktavke z jeho neohrozitelnym 1,9tdi?
Podvozkově je lepší Fabia. Pokud si ji někdo koupí s HTP na 165, pak nejspíš jako auto do města. Jasně, pokud máš peněz málo, je lepší jezdit po dálnici ve čtyřech v Sanderu s klimou a 1.6 než ve Fabii s HTP. Pro takové požadavky má totiž Škodovka jiná auta... jen stojí víc peněz.
Současné Sandero má 0-100 za 13.5. Co se střední třídy týče, tam to není o zrychlení na stovku, ale o pružném zrychlení nad stovku, které standardní naftový dvoulitr zvládá s přehledem. Doménou střední třídy jsou dálnice.
Současné Sandero má 0-100 za 13.5. Co se střední třídy týče, tam to není o zrychlení na stovku, ale o pružném zrychlení nad stovku, které standardní naftový dvoulitr zvládá s přehledem. Doménou střední třídy jsou dálnice.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
TCe se do lowendu moc nehodí. Lowend je typicky auto pro malý nájezd, kde se cení spíše nízká cena a spolehlivost. Ale uvidíme...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A proč je tedy v Lodgy? To nějak do té myšlenky nesedí, co?
Logan a Sandero su neni len pre Europu. Logan a Sandero sa vyrabaju aj v Rusku, Brazilii, Indii (licencia) a Irane.
Logan je skvele auto pre dochodcov aj ked mu konkuruje Thalia. >😒]
Logan je skvele auto pre dochodcov aj ked mu konkuruje Thalia. >😒]
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
VW ŠKODA RAPID nebo RENAULT DACIA LOGAN? To je otázka oč tu běží >😁 Věru těžký výběr :yes: Pokud bude rozdíl 30 000.-Kč a více, tak vím kdo bude vítěz!! :-!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ja by som bral GM Chevy Cruza...
mám naprosto stejný názor...cena sice veřejná není ale je veřejným tajemstvím že základ s HTP bude za 280k...na cruze v 1.6 za 282k na trhu odpověď nikdo nemá a proti němu hraje pouze původ...jinak je to v této relaci naprosto bezkonkurenční vůz...
nehledě na to že slavná dvojka toled👋rapid nabízí za svých 280 přejmenované HTP, které má problémy ve fabii(vůbec nechci vidět co to provede s těžším rapidem), zadní nápravu z 16 let starého auta jehož jízdní vlastnosti už byli v té době průměrné až podprůměrné, necitlivé až gumové řízení tak typické pro všechny škodovky, tvrdý odskakující podvozek a naprosto oholenou výbavu...
nehledě na to že slavná dvojka toled👋rapid nabízí za svých 280 přejmenované HTP, které má problémy ve fabii(vůbec nechci vidět co to provede s těžším rapidem), zadní nápravu z 16 let starého auta jehož jízdní vlastnosti už byli v té době průměrné až podprůměrné, necitlivé až gumové řízení tak typické pro všechny škodovky, tvrdý odskakující podvozek a naprosto oholenou výbavu...
No teda nič moc. Až na nové svetlá, predok a interiér z Lodgyho nič nové... Radšej C-Elyssé alebo Cruza...
bud to inzinieri v Parizi alebo v Bukuresti pokaslali, alebo ide o fake.
pozrite si snimky z exterieru. tie iste stromy, zakruty... navyse pri sanderu odchadzaju pri niektorych snimkach dvere.
neviem, netusim - ale moze ist aj o fake.
pozrite si snimky z exterieru. tie iste stromy, zakruty... navyse pri sanderu odchadzaju pri niektorych snimkach dvere.
neviem, netusim - ale moze ist aj o fake.
1) Místo pro 2 litrovou flašku kvalitního českého alkoholického nápoje?
2) Reflexní vesta strčená pod sedadlo řidiče?
3) Škrabátko ve víčku od nádrže?
4) Plastové držáčky na nákupy?
Ne? Ne? Tak proč máte v plánu dovážet tuto sr*čku na český trh?!?
U nás se prodává pouze kvalita, ne hraní si na "das auto".
BRAVO ŠKODA-VW-SEAT-AUDI-RENAULT-FORD-PEUGEOT-…
2) Reflexní vesta strčená pod sedadlo řidiče?
3) Škrabátko ve víčku od nádrže?
4) Plastové držáčky na nákupy?
Ne? Ne? Tak proč máte v plánu dovážet tuto sr*čku na český trh?!?
U nás se prodává pouze kvalita, ne hraní si na "das auto".
BRAVO ŠKODA-VW-SEAT-AUDI-RENAULT-FORD-PEUGEOT-…
nového Golfa i tady přišlo to co jsme čekali. Žádná revoluce, jen evoluce jednoduchého auta za velmi dobrou cenu které si na nic nehraje. Lepší nová Dacia než ojetina za stejnou cenu, to bude platit stále.
Zajímavé je, že pravděpodobně přední i zadní světla budou nyní u Logana/Sandera stejná narozdíl od minulé generace. Zajímavá unifikace, bohužel na úkor ztráty svébytnosti.
Zajímavé je, že pravděpodobně přední i zadní světla budou nyní u Logana/Sandera stejná narozdíl od minulé generace. Zajímavá unifikace, bohužel na úkor ztráty svébytnosti.
Jako dá se možná, tedy určitě říct, že ten předek je evolucí Dusteru. Ale až moc okatě to vypadá joko nový design VW. hranatá, světla tvaru protáhlého obdelníku se zkoseným spodním vnitřním rohem jsou teď VW poznávacím prvkem.
Taky mě tahle asociace hned napadla...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Tak to se povedlo, vw sandero 😄
Úspěšní jsou stále více odsouzeni ke kopírování... a nejen v automobilovém průmyslu.
Design není zázrak, ale třeba proti Ladě Granta to jde. Boční profil je nicméně stále ta stará dobrá známá (či u nás spíše neznáma Dacia Nova - nebo jak se to jmenovalo, poslední model před příchodem Renaultu). V designu posun, otázka je, jestli to bude posun i v tom ostatním - design vnitřku je podle mně stále stejný....Ale zvenku to už není až zas takové holátko, i když auto působí(zejména sedan) mohutně a těžkopádně. Nicméně propadák to napohled není, to nakonec nebyl ani první Logan, ten byl ryze účelový bez jakéhokoliv náznaku byť jen minimalistického designu.
No a nakonec - kdyby byl býval Renault získal místo Dacie Škodovku, zajímalo by mně, co by tady místní škoda - potažmo vw antfans psali, kdyby se tady objevilo s velkou pompou takovéhle auto....Vsadím se, že bychom četli stejně dementní kritiky, stejně dementní porovnávání už jenom proto, že by to byla škodovka.
No a nakonec - kdyby byl býval Renault získal místo Dacie Škodovku, zajímalo by mně, co by tady místní škoda - potažmo vw antfans psali, kdyby se tady objevilo s velkou pompou takovéhle auto....Vsadím se, že bychom četli stejně dementní kritiky, stejně dementní porovnávání už jenom proto, že by to byla škodovka.
jakožto student designu a už příležitostný designér na volné noze bych jen dodal, že design to mělo. Pod slovem design je chápáno hlavně, to že to funguje správně, věci se nacházejí tam kde čekáte a fungují a ovládají se očekávaným způsobem. I nejobičejnější kartáček byl designován. To co ale většina čechů bere jako design je "umělecká" složka díla....
Design je obecně návrh, v angličtině se používá tam, kde my používáme výraz projekt nebo projektové řešení. To design znamená navrhnout hmotnou věc nebo i třeba výrobní proces, ale ne třeba program výletu nebo jednání. V angličtině se to všechno shrnuje do jednoho, přičemž se tím tzv. uměleckým designem myslí ono tvarové zpracování. Správná funkčnost a řada dalších aspektů (třeba technologie výroby) spadá do komplexu designu v angličtině jako součást celkového technického a technologického řešení.
U Logana (původního) samozřejmně určitý minimalistický "umělecký" design byl, nyní se to přece jenom změnilo, viz třeba tvarování boků, daleko bohatší maska, tvar zadních světele, už to není ryze a přísně účelové, i když ta výrobní jednoduchost a návaznost (třeba s ohledem na raznice) tady pořád je....
U Logana (původního) samozřejmně určitý minimalistický "umělecký" design byl, nyní se to přece jenom změnilo, viz třeba tvarování boků, daleko bohatší maska, tvar zadních světele, už to není ryze a přísně účelové, i když ta výrobní jednoduchost a návaznost (třeba s ohledem na raznice) tady pořád je....
nadherne auticka, ak pride aj Tce tak to bude dalsi posun vpred co sa tyka aj techniky... aj ked stara dobra atmosfera bez turba je na nezaplatenie :yes😒br />
krasne auta, chce to pekne kolesa farbu lepsiu vybavu - co viac cloveku treba - idealne auto na bezne jazdenie bez nejakych frajeriniek a pre toho kto sa nemusi ukazovat a predvadzat sa... ja by som ho hned bral... sakra.... nadherne su
dacii drizm palce :yes:
Přední maska není špatná, zbytek je na takové to domácí žvýkání...
Pokrok Dacie je diskutabilní pojem. Kdyby byla Dacia samostatná značka, dalo by se mluvit o tom, jak se vypracovala. Jenže není a její pokrok je vlastně jen o dvou věcech - o designu a o tom, jakou výbavu a techniku se tam za lowendové ceny Renault uráčí dát.
Jinak... myslím, že se v pohledu na Dacii jako solidní lowend celkem shodneme...
A o tom pokroku bychom mohli polemizovat u více značek. Třeba Škody. Jak by vapadal low-endový rapid bez techniky fauvé?
no offense 😄
Dacie se skutečně vyvíjejí s globálními požadavky ve Francii a ne v Rumunsku, Dacia má tu čest být prvním představitelem nových nebo inovovaných modelů a to je asi vše.
V tom je rozdíl oproti Mladé Boleslavi, která je naopak značkou, která modely vyvíjí (v Česaně dělá skoro 2 tisíce lidí- mimochem je to 60% všech zaměstnanců, co mají ostatní dvě automobilky v České republice všem zaměstnanců a tuším že asi 40% zaměstnanců Dacie v Rumunsku...), jenže ani tohle řada lidí nepochopí nebo ani pochopit nechce.
Pod křídly Renaultu měla mladoboleslavská škodovka připravenu stejnou budoucnost, mohli jsme se dnes radovat nad Škodou Logan 2. generace, ta by ale vypadala krapánek jinak, protože si stačí prohlédnout předchozí modely Dacie, abychom zejména v bočním profilu našli Novu a částečně i původní licenční Renault.
Jestli tady slintáš nad tímhle, pak se ptám, kde bereš peníze na elektriku pro počítač, ze kterého píšeš... 8-s
Fajnšmekr si radši koupí za stejné peníze 7 let starýho passata z dojčlandu s 3x přetočeným tachometrem f plný palbě f tédé íčku. A teprve tak se zařadí do "té správné" sociálně-automobilové skupiny.
Logan a zejména MCV jsou fajn auta, která si na nic nehrajou... ale když sedneš dovnitř, tak hned víš, na čem se ušetřilo.
[odkaz]
Proč si to neříct narovinu. Je to ošklivé, zastaralé, nemoderní a celkově z toho kouká lacinost z každého milimentru. Nicméně pro lidi, kteří nemají moc peněz a nechtějí ojetý krám je to dobrá volba.
Ovšem Topperovy hlášky a o nádherném autě jsou opravdu naprosto mimo realitu
Ani to nemusí být pravda - Logana mají třeba i jedni známí a ti mají do méně majetných opravdu daleko. Jen prostě nechápou, proč by měli dávat za auto třeba 800 tis., když auto za 200 tis. je tam doveze taky.. a ač mám auta rád, tak musím uznat, že mají pravdu. Protože s těma ušetřenýma prachama se určitě nechá naložit líp, než si koupit auto, který za 4 roky půjde stejně do šrotu.. Ale zase uznávám, že tohle už je celkem extrém..
O tom to prostě není
Ve slušně prosperující zemi by měla existovat početná střední třída, která by si měla kupovat převážně mainstreamová auta nižší střední a střední třídy. Lowend je řešením pro nemajetné, prémie pro bohatší plebs a elity. ČR se k tomuto ideálu zatím jen blíží.
Chlubit se majetkem nemusí být zdraví a pohodě prospěšné. Řada lidí to ví. Často jim to dojde ve chvíli, kdy majetek získají. A nenápadný nutně neznamená levný.
Pokud jde o Dacii, tak bych spíš mluvil o nenáročných lidech a realistech.
Přesně tak - s každou kvalifikací máš možnosti, jakým směrem se vydat. Když něco studuješ, musíš mít představu, jaké jsou kde platy. Všude se nechá vydělat a nemusíš být zrovna zubař. Já mám chemickou školu a také jsem stál po škole na křižovatce. Bylo mi ale jasné, že když půjdu do laborky, budu celý život i s diplomem dělat za 20k. Tak jsem tou cestou nešel. Kupodivu 95 % mých spolužáků šlo a teď si stěžují na peníze. Ale proč? Vědeli, do čeho jdou.. prostě si vybrali cestu stáda a pohodlí..
Mám zkušenosti s MUPem, VŠFS a VŠO, které se snaží být těmi "nejsolidnějšími" a nejkvalitnějšími. Hrůza, děs, dvojí metr, "uplácení". Bohužel, s tímhle přístupem se nikdy na úroveň Západu nevypracují, 300 let historie se prostě dohnat nedá.
A vůbec mi to nevadí - na kvalitních státních školách je taková nabídka oborů, že nikdo nemusí jít na podřadnou soukromou.