Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan a Sandero nové generace vyzrazeny na prvních fotografiích

David Bureš David Bureš 17. 9. 2012 • 03:14
178
Druhá generace levného sedanu a hatchbacku rumunské značky se podle všeho představí na pařížském autosalonu.

Na internet pronikly první fotografie nové generace dvou modelů rumunské Dacie – sedanu Logan a hatchbacku Sandero. Sama automobilka k novým vozům zatím neposkytla bližší informace.

Oba automobily budou opět sdílet své základy, což je patrné i na stejném designu jejich předních částí. Obě auta se svojí maskou chladiče v mnohém podobají již prodávanému SUV Duster. Tvary bočních partií pak u nového Sandera i Loganu navazují na jejich předchůdce.

Kabina je spíše evolucí než revolucí. Svým řešením navazuje na předchozí generace těchto aut, středový panel je stejný jako v MPV Lodgy. Za příplatek bude nabízen multimediální systém, dostupný už pro Lodgy.

Pod kapotou se pravděpodobně objeví zážehová šestnáctistovka a turbodiesel 1,5 l, pro některé trhy možná i benzinový dvoulitr. Zprávy z Francie naznačují, že by pro oba vozy mohl být k dispozici také nový benzinový tříválec 0,9 TCe.

Na bližší informace o obou automobilech si musíme ještě počkat. Jejich světová premiéra se s největší pravděpodobností odehraje na nadcházejícím autosalonu v Paříži. Dosud se přitom hovořilo spíše o tom, že nový Logan a Sandero uvidíme až na jaře v Ženevě.



Související články

Témata
20. 9. 2012 08:02
Re: LO(V)W-END
Design je obecně návrh, v angličtině se používá tam, kde my používáme výraz projekt nebo projektové řešení. To design znamená navrhnout hmotnou věc nebo i třeba výrobní proces, ale ne třeba program výletu nebo jednání. V angličtině se to všechno shrnuje do jednoho, přičemž se tím tzv. uměleckým designem myslí ono tvarové zpracování. Správná funkčnost a řada dalších aspektů (třeba technologie výroby) spadá do komplexu designu v angličtině jako součást celkového technického a technologického řešení.

U Logana (původního) samozřejmně určitý minimalistický "umělecký" design byl, nyní se to přece jenom změnilo, viz třeba tvarování boků, daleko bohatší maska, tvar zadních světele, už to není ryze a přísně účelové, i když ta výrobní jednoduchost a návaznost (třeba s ohledem na raznice) tady pořád je....
20. 9. 2012 07:10
Re: LO(V)W-END
Není to, cos popsal, průmyslový design?
Avatar - delphino
19. 9. 2012 22:01
Re: LO(V)W-END
jakožto student designu a už příležitostný designér na volné noze bych jen dodal, že design to mělo. Pod slovem design je chápáno hlavně, to že to funguje správně, věci se nacházejí tam kde čekáte a fungují a ovládají se očekávaným způsobem. I nejobičejnější kartáček byl designován. To co ale většina čechů bere jako design je "umělecká" složka díla....
19. 9. 2012 16:31
Re: LO(V)W-END
Design není zázrak, ale třeba proti Ladě Granta to jde. Boční profil je nicméně stále ta stará dobrá známá (či u nás spíše neznáma Dacia Nova - nebo jak se to jmenovalo, poslední model před příchodem Renaultu). V designu posun, otázka je, jestli to bude posun i v tom ostatním - design vnitřku je podle mně stále stejný....Ale zvenku to už není až zas takové holátko, i když auto působí(zejména sedan) mohutně a těžkopádně. Nicméně propadák to napohled není, to nakonec nebyl ani první Logan, ten byl ryze účelový bez jakéhokoliv náznaku byť jen minimalistického designu.

No a nakonec - kdyby byl býval Renault získal místo Dacie Škodovku, zajímalo by mně, co by tady místní škoda - potažmo vw antfans psali, kdyby se tady objevilo s velkou pompou takovéhle auto....Vsadím se, že bychom četli stejně dementní kritiky, stejně dementní porovnávání už jenom proto, že by to byla škodovka.
19. 9. 2012 16:16
Re: HNUSNĚJŠÍ RAPID
A na co si hraje Rapid, smím-li se zeptat? Tohle je článek o Dacii a já nechápu, proč řada úchylných jedinců musí všude cpát zrovna Rapid. Že by nějaká mánie nebo dokonce komplex méněcenosti?
Články odjinud