Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2012

Zpět na článek

BMW 316i a 320i ED: Šestnáctistovka je zpět

18 komentářů

Avatar - Rubb
Rubb
Přesně jak píšeš. Mám pocit že s tím, jak se na ně začala dotahovat konkurence, tak BMW začalo osazovat auta motory, které neodpovídaly označením... viz 318 s dvoulitrem atd... ;-\ Teď zase naopak v duchu downsizingu 5.0 s 3.0 dieslem 8-s To aby se majitel necítil mezi V8 podřadně??? >😒] Bral jsem ještě označení 530d a 535d, chápal jsem, že nějak ty dvě výkonové varianty oddělit musí, když nechtějí používat červená písmena... >😒]
Dělají v tom opravdu guláš, za chvíli se v tom nevyzná nikdo :no:
Avatar - jozephko
jozephko
Kde sú tie časy, keď 316i znamenalo motor 1,6, 318i motor 1,8 a 320i šesťvalec 2.0. 325i zas bol poctivý šesťvalcový dvaapolliter. Pokiaľ si pamätám, guláš v označení začalo BMW 323 s dvaapollitrovým motorom.
318i mala objem 1,8 litra, potom 2 litre a teraz dokonca 1,6. BMW X5 5.0 D je zase vytunený šesťvalecový trojliter. BMW by kľudne mohlo usporadúvať kvíz "Čo znamená čo u BMW?"
Avatar - gld
gld
Máš pravdu. Ale uznanlivo kývať hlavou nad automobilkami ktoré "umí" nie je v móde. V móde je kričať, ako sa celý automobilový priemysel rúti do prázdna. V prípade prémiových/kultových značiek platí dvojnásobne.
pargi
Nm jsou pouze aktuální výkon podělen ůhlovou rychlostí klikové hřídele. Co tam máš dál?
J4K
Myslím, že teď porovnáváš jabka a kombajn, tedy naftu vs. benzín, a to by bylo asi hooodně na dlouho - myslím fyzikální zákonitosti a vztahy kW-k-Nm-ot u jednotlivých typů motorů😉
webpaja
...každej výrobce začíná motorovou paletou kdesi a končí pochopitelně výš. Co je prokristovyrány špatnýho na 136koních a 220Nm? Základní motor? To není ostuda, to je fantazie...u E46 byl tuším základ 105koní z atmosféry!!!
Xylo
Pravdu máš ... ono to ani nemusí být špatné, pokud ten motor má stejný základ, jako ty silnější .... Byl jsem velmi spokojený v pasátu s 81kW . Jezdil jsem i MB C 180CDI a úplně stačil ... Já teda asi nejsem úplně náročný, jezdím teď 1,6 dieslem s 66kW a je to v klidu ... jenom ten obal k tomu motoru, kdyby byl trochu více sexy 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Je to přeplňovaný motor takže bez problémů.
pargi
Proč jsem asi napsal běžné? Všechny ty 103 kW TDi, TDCi, HDi a pod. A hondí atmo 2litr měl tou dobou 245 koní a co?
Avatar - wladyk
wladyk
"Turbodýmovnice?" Motory BMW 2,0d měly už v roce 2002 výkon 150 koní :yes: Dnes má "běžný" 184 k a biturbo přes 200 k.
rabies
Myslíš doktora kardiochirurgie nebo pacienta >😁
pargi
"Běžné" turbodýmovnice stejného objemu neposkytnou ani tolik.
Mig_35
v minulosti se nabízely 316i bez turba, jen tak holé, takže nevím, co se změnilo, snad jenom k lepšímu😄
dokud se dá koupit silný motor, tak mi nevadí existence slabého😃)
Avatar - El_Scorpio
El_Scorpio
Tak ale kolko dnes vyplieskas z dvojlitrovej atmosfery? Bezne okolo 150 PS. To sa ludom dnes zda malo na taky objem.
kuko
srdciar si stále može kúpiť 335i 😉

10 motorov na výber si myslím nie je zlé. Operatívny leasing si može nakúpiť 316tky, a bežný človek má na výber velmi slušné výkonné motory.

Jediná výtka snáď može smerovať k absencii atmosfér, ale proste taká je doba....
kuko
vela asi urobí sprevodovanie. dnes je sice moderné dávať "silné" motory, ale potom kvoli emisiám a papierovej spotrebe to zabiť dlhými prevodmi, takže aj výrazne slabší motor s "normálnou" (a ešte viac s "dobrou") prevodovkou mu to naloží bez problémov
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj na bmw >😁

a este ked pridu trojvalce to bude pecka >😁 :yes: :yes: :yes: , verme ze budu lepsie ako htpcka 😉

srdciari sa potesia >😁 :yes:
Avatar - El_Scorpio
El_Scorpio
Oturbena 1.6 so 136 PS? To neznie v dnesnej dobe nijak zavratne, zda ze toto je vzacny pripad kedy nie je motor vykonovo predimenzovany. Inak co som len tak rychlo preletel po internete, 316 ma vazit nieco cez 1400 kg. Vazne staci 136 konikov na zrychlenie za 9 sekund? Nejak sa mi to nezda...