BMW 316i a 320i ED: Šestnáctistovka je zpět
Na pařížském autosalonu se mezi jinými novinkami BMW pochlubí dvěma novými motory pro sedan řady 3. Oba to jsou zážehové čtyřválce a oba mají zdvihový objem 1,6 litru. Jak je ale dnes už u benzinových BMW standardem, jedná se o přeplňované motory.
316i dává rovných 100 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 220 Nm v širokém pásmu od 1350 do 4300 min-1. Na výběr bude šestistupňová manuální i osmistupňová automatická převodovka.
Kombinovaná spotřeba je v obou případech 5,8 l/100 km. Základní motor je to víc než schopný, akcelerace z klidu na 100 km/h za devět sekund ani maximální rychlost 210 km/h rozhodně nikoho neurazí.
Úsporný model 320i EfficientDynamics Edition je alternativou k přeplňovanému dvoulitru 320i (135 kW, 270 Nm), liší se od něj menším a slabším motorem. Šestnáctistovka v tomto případě dává 125 kW a 250 Nm mezi 1500 a 4500 min-1, navzdory jinému číslenému značení najdeme ten samý motor v modelu 118i. Díky řadě úprav, mezi které patří prodloužení převodů manuální převodovky, pohyblivé klapky v otvorech pro přístup vzduchu a pneumatiky s nižším valivým odporem, se podařilo kombinovanou spotřebu srazit na 5,3 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 jen 124 g/km.
Novinka je první z velmi úsporných benzinových BMW. U dieselových motorů ale řada EfficientDynamics Edition zahrnuje hned čtyři modely: 116d, 320d, 520d a SUV X1 sDrive20d. Kromě řady 5 se jedná o naftový dvoulitr naladěný na 120 kW (standardní 20d má 135 kW), nejmenší řada 1 používá dieselovou šestnáctistovku s 85 kW.
Po tomto rozšíření čítá nabídka motorů pro BMW řady 3 již pět benzinových a pět dieselových. Z nich čtyři mohou mít pohon všech kol (320i, 328i, 335i a 320d). Paleta u kombi 3 Touring se zatím omezuje jen na varianty 328i, 320d a 330d. Na pařížském autosalonu BMW oficiálně představí nové 316d, 318d a 320i v provedení Touring. Na benzinový šestiválec i pohon všech kol si zatím zákazníci musí u kombi počkat.