Třeba na zasněženém parkovišti?
Ty si ale uvědom, že já mám hatchback se základním motorem a ne vrcholnou sportovní verzi. Takže moje auto a Golf GTI jsou svým určením tak nějak jinde...
Mně nejde o tvoje auto.
Jde mi o tu utkvělou představu teoretiků sportovní jízdy, kde sportovní = furt bokem na ručku, že auto bez ručky je jako Kokta bez Ornelly.
Takže ten Golf GTI ztrácí podle tebe sportovnost díky tomu, že se s ním nebude dát blbnout na zasněženém parkovišti - píšu to dobře?
Ano, pro někoho tak může ztratit část sportovnosti. Ale nemyslím jen na zasněženém parkovišti, ručkou si také můžeš pomoct zmírnit nedotáčivost předku. Prostě můj názor je ten, že u tohodle typu aut by měla být normální ručka, nebo minimálně možnost volby.
Nebo je snad podle tebe Golf s touhle ručkou lepší? Má tohle řešení nějakou výhodu, nad obyčejnou mechanickou ručkou?
Ručkou (pokud není hydraulická) si pomůžeš tak maximálně na tom zasněženém parkovišti.
A i tak je to risk, že ti sklouzne prst a nesložíš ji včas, což vede ke krizové situaci.
Auto se dá lépe rozhodit řízením, než taháním za ruční brzdu.
Klidně to zkus, i tvé auto (ano, už jsem se podíval) má na sněhu na to, jet bokem i bez ručky, a věř mi, že tě to bude mnohem víc bavit.
O zatahování ručky na asfaltu se bavit, doufám, nebudem, viď? Je ti jistě jasné, že by to byla fraška...
Takže k odpovědi na tvou otázku:
Výhoda toho řešení je v uvolnění prostoru na středovém tunelu mezi sedadly, ten se pak dá využít jako odkládací prostor, může v něm vést vedení temperovaného vzduchu, jde tam lépe umístit loketní opěrka...
Další výhodou je, že při použití automatické převodovky se ruční brzda sama zatáhne/uvolní při zvolení určitého režimu (P/D třeba), řidič má tak o starost méně.
A pokud máš elektronickou ruční brzdu, lze ji vužít taky jako asistenta pro rozjezd do kopce, což je pro mnoho řidičů větší plus, než blbnutí na zasněženém parkovišti.
Mas sice pravdu,u DSGecka to ma ako tak vyznam,ale mam skusenost zo sluz.passata,ze to v zime nefungovalo,a parkrat zamrzalo,a to,ze mam zatiahnutu mechanicku ma predsa tiez upozorni kontrolka,a okrem toho si myslim,ze ta "klasika" k autu ako je GTI patri,a ja tiez rad(sice GTI nemam) na kozou potiahnutu rucku saham,sice iba pri parkovani,ale radsej,ako stlacat nejake tlacitko...tak isto,ako mi bolo "divne" na Medakoch rucna na pedal...klasika je jednoducho klasika,uz je tych asistentov,tlacitiek a vselijakych elektronickych pomocnikov trosku vela...zaver?Moznost vyberu,chces tlacitko,alebo klasiku?!!Vyber si,ved si to platis...
boze, ty si ale idiot, jak ti moze tlacitdlo zamrznut, to znamena, ze by si nemohol pouzivat ani ostatne, napr. klima, radio atd..., inak ked si taky "pretekar" su ine drahsie auta, ktore nemaju elek. rucnu brzdu, no ale taky bulo ako ty na ne nema, hold fabia to isti, ze?
Ano, výhodu el. brzdy v možnosti asistenta rozjezdu do kopce znám, jen jsem doufal, že lidi kupující si Golfa GTI s tím problém nemají.
S tím místem, z fotek mám pocit, že středový tunel je dost široký na to, aby se tam vešla obyčejná brzda, ale dobře, je o rozhodnutí výrobce.
Jinak k mému autu, o zatahování ručky na suchém asfaltu se opravdu nemá cenu bavit, vyzkoušeno a nemá to cenu. Ručka kola stejně úplně nezabrzí a motor to stejně neutáhne.
Rozhození auta na sněhu pomocí skandinávského švihu samozřejmě znám :yes:
Když jsem kdysi jako študák jezdil s dodinou (nějaké iveco), občas jsem použil rukavicu při rozjezdu na kluzkém povrchu pod jedním kolem. Bez ručky to nešlo ani na dvojku, ani na trojku, s ručkou jedna báseň :-)
Beztak je zvláštní bavit se o sportovnosti v souvislosti s autem, které vycházi z rodinného hatchbacku s předním náhonem, příčně uloženým motorem, otevřeným diferenciálem a pod. Proč to nenazvat třeba "rychlý golf". Tady o sportu nemůže být řeč 8-s a to není jenom problém golfu, ale všech hh
Tak jistě. O sportovnosti HH se lze bavit v rámci rodiny H. I když, jsou situace/prostředí, kde HH prožene "opravdové" sporťáky. Pak je to jen o tom, co si kdo představuje pod pojmem sportovní jízda.
Sportovnost bych nedefinoval jako jenom rychlost. Já jsem ale asi trochu staromódní a hodně dnešních "sportovců" vidí jako ideál právě tohle auto. Už jsem to tady v diskuzích psal hodněkrát a s někým se dostal do křížku, že si takové sportovní auto představuji jako především lehké, s motorem (nejlépe atmobenzínem) podélně vpředu (ať cenově neodbíháme o řád jinde), manuální fofrklacek (v přídadě 5rychlostního s jedničkou vlevo dolu..ale kdo to dnes dělá?), klidně trans-axle (převodovka vzadu), diferenciál se zvýšenou svorností, náhon, samozřejmě, na zadek. To už je ale hodně nekompromisní zadání a když bych slevil, jakože bych opravdu slevil (minimálně z převodovky s atypickou kulisou a trans-axle konstrukcí) a vychází mi dnes mazda mx-5 nebo toyo gt86. A teď koukni, jak to schytám, že to nemá krouťák a vůbec to nejede :-)
Jasně, toyobaru je určitě puritánské a "zábavné", ať už si pod pojmem zábava představuješ cokoliv.
Ale Golf GTI je poněkud jinej hráč na jinym hřišti a jaá říkám, že je zcela v pořádku.
Neřekl bych, že to schytáš. Je to o rozdílných preferencích. A to, že auto "nejede" někdy shledávám ve vztahu ke sportovnosti a hlavně zábavě spíše jako klad.
Taky koukám, že už je to několik hodin, co jsem ten příspěvek napsal a zatím žádné narážky a urážky :-) v jakých situacích ale myslíš, že je klad, když auto nejede?
Když se učíš například poslat auto do smyku, tak tě nedostatek síly nutí techniku zvládnout na jedničku. Nedostaneš to zadarmo. Proti GTI nic nemám, vnímám ho takový, jaký je, tedy především moderní hatchback. Spousta lidí chce dnes jezdit rychle bez zbytečných starostí. A GTI si umím ve své garáži představit, stačí si ho neplést se supersportem, mít reálná očekávání a nic si nenalhávat. ;-) Pro mne je to "víc" HH než třeba Megane RS.
Na blbnutí to chce auto s minimem izolace, aby se k tobě dostalo co nejvíc vjemů, abys vnímal rychlost. Ani ne nutně z puristického hlediska, ale právě kvůli rychlosti. Takovéhle auto je zábavné i v rámci předpisů. V moderním izolovaném korábu mám pocit, že musím jezdit přes 150, abych cítil, že jedu. Jenže to jde proti tomu, co dnes od auta očekáváme.
Pokud jsi v situaci (sníh, voda, štěrk/šotolina), kdy máš vysokou rychlost z čehož plyne ta nedotáčivost, tak použití ručky smrdí ránou. A aby výrobce uvažoval o sportovním zaměření vozidla s ohledem klouzání na parkovišti....
Nejsou náhodou auta nejodolnější pří nárazu na přední část ? A i kdyby, už vidim, jak při vysoké nájezdové rychlosti a z toho vzniklém nedotáčivém smyku přemýšlíš, co je v zatáčce a jestli bude lepší risknou potencionální náraz bokem, nebo zadní částí.
Hele, nechtěj, abych si myslel, že jezdíš jen v dětské sedačce.
Při diskutované situaci (nedotáčivost, kterou se snažíš přehodit pomocí ručky na přetáčivost, na suchém asfaltu) ti volant zauzluje ruce, posilovač-neposilovač.
Odpověď pro Mariachio a spol.: Já myslím, že je to notoricky známé, ale když to nevíš, budiž - s mechanickou parkovací brzdou se dá (samozřejmě při vypnutém ESP a když to umíš) zachránit situace, když potřebuješ bleskově změnit nedotáčivost auta na přetáčivost. A to je občas třeba zejména u předokolky a zejména u naostřené předokolky jako je Golf GTI. Už jsem to tady psal - elektrickou parkovací brzdu ještě jakž takž snesu u "dámského" MPV, ale určitě ne u hatchbacku a už vůbec ne u hot-hatche! Absence mechanické ručky je prostě pro nadšeného řidiče jednoznačná ztráta, racionální i emocionální. Navíc to ďábelské elektrické zařízení nedává žádný smysl - ve srovnání s mechanickou klasikou je těžší, dražší, pomalé, hlučné, náchylnější na zamrznutí (stalo se mi u Passatu) a hlavně u něj nelze volit sílu účinku - jen zapnuto/vypnuto. Je to prostě jen další útok na požitek z řízení, radost z ovládání auta s co nejméně elektronickými ovladači, která by měla být pro GTI svatá... Takový BMW dobře ví, proč el. park. brzdu nepoužil u nové jedničky ani trojky!!!
Až ji klidně VW nabízí, ale jako VOLITELNOU výbavu. Případné zdůvodnění nutnosti použít el. parkovací brzdu kvůli tomu, aby na středové konzole mohlo být víc držáků na pohárky s nápoji je naprosto směšné a ubohé... Jedinou útěchou zůstává, že nový krásný Leon zůstal věrný mechanické klasice a jistě bude i ve verzi Cupra. Bravo Seat :yes::yes::yes:
Hele víš co?
Přijeď mi to na tu ručku předvést.
Vypni ESP, naper to do zatáčky tak, až se ti auto začne sunout nedotáčivě ven ze zatáčky a pak to ručkou vyřeš - a abys neřek, že jsem na tebe pes, tak tě vezmu na letiště a můžeš počkat, až naprší, na suchým asfaltu bys totiž nezvlád ani ten počáteční přepal.
Bravo kecy :yes:
Tvoje reakce mi připadá jako dialog s hluchým - na tom letišti se v zimě klidně můžem setkat, není problém.
Fajn, tobě se el. parkovycí brzda v novém Golfu GTI líbí, mě ne. Ale já si jako zákazník nemůžu vybrat podle svého gusta a to mě ser... Nevím, co je na tom tak nepochopitelného a navíc jsem ti napsal, že mi el. P brzda vadí i z mnoha jiných důvodů. Ale jak říkám, naštěstí je tu ještě nový Leon a ten se mi stejně celkově líbí víc. Jen se prostě divím, že VW takhle hazarduje s přízní fanoušků Golfu GTI, tož vše! P.S. A ještě něco - mechanická ručka tě může zachránit i v případě, že by tě třeba ve tvém autě pronásledovali nějaký násilníci apod. - můžeš se díky ní otočit s autem téměř na místě při jízdě směrem dopředu, ale taky při couvání. Klidně ti to předvedu na tom letišti! Jde to i na suchém asfaltu, jen si předtím musíš krátce přibrzdit, abys odlehčil zadek. Je to ovšem už vyšší řidičská škola, ale funguje to perfektně, to mi věř! A celé je to o to smutnější, že VW dělal ty mechanické ručky nejlépe, jejich účinek byl nejostřejší že všech aut, co znám.
V zimě na sněhu ti to předvedu i s Trabantem, častěji se ale obecně jezdí na asfaltu.
Moje reakce je o jednom - pokud vyrábíš auta v miliónových sériích, tak s tebou maník, zdrhající před násilníky otáčením na ručku prostě nehne.
A 99,9% kupců nového GTI uvítá ten prostor na kelímky a asistenta rozjíždění do kopce spíš, než možnost otáčet se na ručku.
Golf GTi totiž není a ani neměl být sněžný driftovací speciál, ale sportovní verze velkosériového auta pro masy.
Rozumíme si?
Samozřejmě že si rozumíme, ale copak takové BMW 1 a 3 je driftovací speciál? Tady jde přece taky o image sportovního auta určeného pro radost z jízdy, pro nadšené řidiče. A tu by měl mít i Golf GTI, nebo ne?! Já vím, že el. parkovací brzda určitě nebude části zákazníků Golfu GTI vadit, ale některým určitě ano. A VW nedává na výběr a to je vůči nim velice nekorektní, až sprosté... Vyvinout tuto variantu by VW určitě nepoložilo (nová platforma je na to připravena - viz. ten Leon) a ještě by se mohl napakovat tím, že by el. ručku lenochům a neschopným řidičům nabízel za příplatek >:D
Klidně to dám v létě na suchém asfaltu, když jsem dělal ve škodovce v Česaně, tak jsme měli školu smyku a víš co se tam učilo? Jízda dopředu, zatažení ruční brzdy, otočení o 180 stupňů a plynule navázat na jízdu pozpátku. Jó tehdy jsme si užili s Octávkou hodně legrace. Tenhle Golf GTI by byl fajn pro mojí mamku, ne pro chlapa, co má rád sportovní jízdu a s autem to umí.
Teď to neber nějak zle, ale jen se chci ujistit, jestli to chápu dobře: většina lidí určitě jezdí (aspoň podle mě) se zapnutým ESP, takže pokud někdo přijde do krizové situace, nejprve bude nahmatávat rychle tlačítko ESP, aby ho vypnul (i když to zcela nejde) a pak bude zatahovat ručku??? Trochu si to protiřečí i v tom smyslu, že tvrdíš, že to může zabránit nějaké kolizy, ale samo o sobě vypnutím ESP tu pravděpodobnost kolize zvyšuješ..
Fakt mám někdy pocit, že tady spousta lidí ani neseděla v autě. A když už, tak situaci na zasněženém parkovišti automaticky zeměňuji za situaci na okresce.
Asi se z vás picnu, v článku je přece jasně napsáno: "Nový Golf GTI má i tzv. Vorderachsquersperre, která zvyšuje hnací sílu na vnější kolo. Zvyšuje tedy trakci v zatáčkách, zejména na mokru." Tím se tedy potlačí přirozená nedotáčivost. Na co byste tedy tu ruční ručku v zatáčce (in einer *) použili?
Taky z ní jsem trochu v rozpacích,ale rozhodne živé setkání, jen podle této fotky bych k tomu zatím definitivní stanovisko nedělal. V krajním případě jdou světla vyměnit za "nezdobená".
zaujimave, ze aj fotky standardneho G7 unikli len par hodin pred oficialnou premierou...Dokazu to tajit cele mesiace a potom par hodin pred finale im to unikne, no toto >:-[]
FUJ ty tři černý žebra, to trochu ve VW ustřelili, na bílé barvě to nevypadá jako něco, co by mělo patřit na vrcholnou verzi. Nestačilo by jedno, nebo dvě? Ani ten potah sedaček mě neláká. :-|
No poťah á la stará babkina fotelka je síce tradícia, ale niektoré tradície je lepšie ponechať minulosti. ;-) Dizajn poťahov je ešte horší ako "slávny" pyžamo-dizajn sedačiek vo FoFo II.
Není moc co vytýkat. Moc pěkné. :yes:
Jen je škoda, že zmizly nejhezčí kola, co kdy u VW vymysleli (okopírovali). Na druhou stranu už to asi chtělo evoluci a k hranatému designu by už tolik nešly.
Ten červený pruh možno bude slúžiť ako brzdové svetlá na upozornenie vpredu idúceho vodiča v štýle "Neboj, ja viem že sa na teba rútim jak blázon, ale už brzdím"
Honem to smaž, nebo se toho chytne nějaký snaživý unijní úředník a do roka budou muset všichni montovat na auta dopředu čtvrtou brzdovku - samozřejmě s eurounijní homologací.
Absence tohoto červeného pruhu je asi tak to jediné, v čem se bude lišit sériová verze od této studie ( takže můžeš zůstat v klidu :-) ) A klasická kola budou k dispozici také...
GTI si tradične drží formu, interiér za 1+, hlavne volant vyzerá parádne (po trochu príliš vytvarovanom venci šiestej generácie tento pôsobí akurátne). Nad elektronickou ručnou by som sa ja nevzrušoval. Možno niekomu bude chýbať klasika,, ja si však myslím, že s ručkou sa v podobných hothatchoch hrajú predovšetkým televízni redaktori a im podobní, bežný kupec GTIčka nemá zapotreby ju zaťahovať ak sa auto hýbe. Škoda chýbajúcej golfovej loptičky na DSG :-)
Exteriér bude definitívne vyžadovať tmavý lak, to rebrovanie na nárazníku mi moc bije do očí, zrovnatak mi moc nepasuje ta červená linka cez svetlá, uvidíme naživo. Nový dizajn kolies OK, ja by som ostal u Detroitov, ale je fajn, že je v ponuke niečo nové. Trochu ma zarazil "rámik" okolo zadného okna nadväzujúci na "krídlo".
Ako bude nové GTI jazdiť všetci tušia, otázkou ostáva o koľko a kam sa posunulo voči predošlej generácii :-)
Jak to, veď pod článkami mám už 104 príspevkov. Vlastne už 105 :-) Moc do diskusií nechodím, nebaví ma to. Iba do súťaže, tam môžem aspoň niečo vyhrať >:D
Máš pravdu, v zime to má určité čaro, otázkou je či to vyváži celoročný komfort spojený s elektronikou. Každý to má inak, mne nevadí ani to ani to, trend je ale jasný.
Legacy
Golfový míček na DSGéčku mají pouze výroční edice GTI (viz 5. a 6. g. GTI, u 5. g. ji měla i verze Pirelli edition), výroční verze VII. generece (40 let) by měla být navíc "karbonová", tedy výrazněji odlehčená.
Jasne, ale v článku písali, že radiaca páka je v štýle golfovej loptičky, tak som myslel, že pre manuál ju uvedú už od začiatku. Otázkou ostáva, kde na túto info prišli. Každopádne toto je koncept, ktorý sa ešte môže v malých detailoch zmeniť.
Na tú karbónovú edíciu som zvedavý hlavne s ohľadom na to, že aj malé zhodenie váhy použitím karbónu sa prejaví nemalým navýšením nákladov. Aby to neskončilo spomínanou loptičkou z karbónu. Každopádne taká karbónová strecha by v obmedzenej sérii mohla byť reálna, navyše zrovna tam dáva použitie karbónu celkom zmysel (aj marketingový - je pekne na očiach). A ty by si mohol všetkým pyšne ukazovať svoje GTIčko s pocitom vizionára :-)
Whatever, proste ma zarazil ten rozpor medzi textom, kde písali, že loptička bude a obrázkami, kde na DSG nie je, čo ma naviedlo na myšlienku, že u manuálu bude a u DSG nie ;-)
Vzhledove, jak jsem jiz psal driv, neni skoro co vytknout. Z fotek jsem si ale vsiml opakovaneho ergonomickeho preslapu v umisteni obrazovky navigace. Jak vidno, zde se Volkswagen nikdy nepouci. Vymluvy typu, ze se vse potrebne zobrazuje mezi budiky jsou liche, obrazovka by mela byt nad vydechy klimatizace (popr. na jejich niste).
Druhou vytku mam k pouziti elektronicke parkovaci brzdy. V MPV, uznavam, toto reseni ma sve opodstatneni. Ale v automobilu, ktere je urcena pro pozitek z jizdy??? Zde se designeri prehmatli.
Zkusím si teď nedělat srandu z maRRianka, on se ostatně zvládne zesměšnit sám a dám svůj pohled na věc:
- Ručka je v autě odjakživa na to, aby auto mohlo stát, když má stát. Tedy třeba přes noc někde na kopci před chajdou, na vjezdu, nebo prostě jen v garáži, či u chodníku, když zkrátka není žádoucí jeho samovolný rozjezd. Klidně se dá použít na sněhu pro usměrnění nedotáčivosti, ale pokud bydlíš pod Kavkazem, kup si raději Uaz a nauč se ho řídit. A občas se zeptej na názor na zatáhnutí ručky za jízdy svého ESP - jó, Golf ho má všude ve standartu. Samozřejmě, že správnej drifter - a těch je tu hromada - v autě ručku prostě mít MUSÍ, ale normální řidič ji za jízdy použije tak dvakrát za život a z toho minimálně jednou omylem.
- Obrazovka je umístěná tam, kde má být. Tedy tak, aby nebtěžovala v zorném poli zbytečně a aby se na ni dalo pohodlně dosáhnout, ježto je dotyková. Může ji mít třeba tam, kde BMW, nebo Audi, ale k tomu je třeba uzpůsobit palubní desku (tedy mít dvě verze palubní desky ve výrobě) a samozřejmě dodat odpovídající ovladač (a k němu mít dvě verze středového panelu) = celé to zdražit. Tím se holt odděluje mainstream (já vím - supermainstream >:-[] ) od prémie a dál. Kdo to stále nechápe, budiž mu Dacia lehká.
Jelikoz jde o automobil s automatickou prevodovkou, k zaparkovani mas P na volici. Rucni (parkovaci) brzda je, jak spravne pises, k bezpecnemu zabrzdeni automobilu napr. na kopci. Tato brzda ma ale vyhodu pri nedotacivem smyku, da se pouzit k jeho korekci. To se ti vsak s elektronickou brzdou nikdy nepovede, cili Golf toto velke plus ztraci, cimz jde v hodnoceni o velke bezpecnostni (a uznejme i na poli zabavy) minus.
Druhy odstavec te zde odepsal uplne. >:D Cituji: "Obrazovka je umístěná tam, kde má být. Tedy tak, aby nebtěžovala v zorném poli" Obrazovka navigace v normalnich automobilech obtezuje v zornem poli. >:D Navtechu, ja si snad vymyslim nejakou obdobu zluteho ventilku a mas vyhru jasnou na nekolik let dopredu. Vetsi nesmysl nenapsal ani Danielek nebo mistni jelito.
Smajlíkuješ vlastní slepotu a hloupost, ťulíku.
A teď něco z jiného soudku:
Kdysi tě tu někdo odhadoval na slušného, leč životem nezkušeného kluka z lépe situované a celkem vzdělané rodiny. Je to už hodně dlouho.
Vzhledem k tomu, jak dlouho tu ale píšeš a vzhledem k faktu, že se tvůj styl nijak nemění a je pořád stejně rádoby-slušně-dětský - tak tě já tipuju na gaye.
nejde ani o to jestli za ručku někdy za jízdy zatáhneš ale mě jde spíš o princip o image, pamatuju si jak se asi před 10 lety smáli kolegovi který měl subaru svx že má ruční (parkovací) brzdu na přední kola >:D dneska se nikdo nepozastaví ani nad tím že v HH nemáš ani spojku 8-s , sportovnost z aut typu HH pomalu mizí dříve to byly přemotorovaný bestie , dnes ti do něho dají taky silný motor, ale aby si se v tom nezabil (aby sis jízdu neužil) ti do toho namontujou ASR ESP el, ruční brzdu automat a jako třešničku parkovací senzory pro úplný de.... auto vypadá super , pojede taky super , ale řidit ho bude umět i tvoje babička a i ta se sním rozjede na sněhu do kopce, nevím kde jsou všichni fandové GTI oni by ti sami řekli co si o tom myslí , nejsem nějakej fanda G GTI ale fanda sportovních aut a furt mě nejde do hlavy k čemu jako sakra bych v tom autě potřeboval el.ruční brzdu to si u VW myslí že jejich zákazník je uplnej lempl ?ale každej máme představy o HH jiný někdo ty kraviny ocení a dokonce je vyzdvihne někdo je prostě línej za tu ručku zatáhnout nebo blbej a zapomíná ji zatahovat potom si kup Golf GTI VII auto pro "sportovní" lenochy a sklerotiky
Takže podle tebe je klasický/typický HH především přemotorovaná bestie (možná sis to s něčím spletl)?
Svez se někdy (pokud bude možnost) klasickým HH ze staré školy (např. Golf GTI I. a II. g, P205 GTi apod.) a pak to znovu přehodnoť. ;-)
Jinak Golf GTI žádný HH bez spojky není, naopak, můžeš v něm mít klidně i dvě najednou. :yes: >:-[]
P.S. Pro představu klasického HH, jako přemotorované bestie uvádím parametry prvního Golfu GTI:
1,6i - 81kW/6.100 ot., 137Nm/5000ot.
Max. rychlost 182 km/h, zrychlení 9,2 s, rozměr pneu 175/70/13".
A ten se právě stal legendou :yes:
Za sebe můžu s klidem říct, že na zábavu s takto velkým hatchbackem stačí klidně 200 - 230 koní a dobře naladěný podvozek.
Více koní využiješ už jen na rovince.
už si asi úplně zapoměl k čemu klasická spojka slouží a jaké jsou její výhody >:D právě ty by ses měl v jedničkovým golfu GTI svést aby si pochopil co je to GTI , to auto mělo 810kg a nemělo ani abs , to dnešní "řidiči" golfu GTI by ho pomale ani neuměly nastartovat , hledaly by tlačítko klimatizace a strašně by se divili že to nemá xenony , strašně by se smáli že to má jen 81kw ale v první zatáčce by zjistili že 810kg je 810kg že na brzdu se musíš šlápnout , a že na pneu 175\70 R13 je to až nebezpečný a třeba pak pochopí že to auto řídí oni žádnej počítač jim v tom nepomáhá a že májí problém i s 81kw >:D
Vidím , že téma diskuse měníš pohotověji, než Paroubek před volbama. >:D
Ale ani se ti nevidím, přirovnat tu klasický hh (jako je např. Golf GTI) k přemotorované bestii, taky bych se k tomu raději dál moc nehlásil. ;-)
Měl jsem to štěstí, že jsem se zatím svezl se všemi generacemi GTI, i když ne s úplně všemi motorizacemi, ale ono u takového Golfu IV GTI ani není moc o co stát, navíc tam šlo spíš o stupeň výbavy, než skutečný hh., čímž se dostává, k tomu, že automaticky/obecně neplatí, čím starší GTI tím, lepší, protože takové pětkové GTI je podstatně lepší hh (včetně tzv. zábavy), než čtverkové a trojkové GTI dohromady.
Takže on měl první Golf GTI jen 810 kg, jo!?! Tak tos mi vážně vyrazil dech, to jsem netušil, že kompakt z r. 1976 s 1,6/81kW a zrychlením za 9,2s neměl aspoň dvě tuny! :-O >:D
A to ABS, klimu, xenony..., tehdy neměl jen ten "přemotorovaný" Golf I GTI, nebo všechny tehdejší (nejen) kompakty??? :*)
Představ si, že on se tehdy mohl někomu taky jevit skoro jako auto pro slečinky, protože už měl elektrický startér (bez něj by ani tenkrát někteří teprve nenastartovali >:-[] ), kompletní žárovkové (vpředu dokonce halogenové!) osvětlkení včetně blinkrů, nebo dokonce synchronizovanou přervodovku, topení, elektrické stěrače s ostřikovačí a pozor- i zabudované rádio! (a fakt to nebyl "draťák) atd. atd.
Možná se ti zdají mé argumenty divné, ale v principu jsou naprsoto stejné jako ty tvoje, kdy z obecně známých věcí, způsobených přirozeným technickým pokrokem děláš nějaké specifikum pouze pro generační genezi a postupnou evoluci Golfu GTI. ;-)
Vzhledem k tomu, jakých rychlostí a přetížení dnes auta oproti jejich pradědům dosahují, je hloupost se domnívat, že dnešní řidiči smějí být horší. Je ale fakt, že někteří hloupí podlehnou dojmu "nepotopitelnosti Titanicu" a mohou napáchat zlo. Já jen tvrdím, že u rychlých a "hodných" aut je o hodně těžší trefit brzdný bod, než u prdítka na 13" kolech a 100 koních. O tom je ta pověstná řidičská "vyšší dívčí", ale to vyznavači starých pořádků moc neakceptují.
Nová rychlá auta kladou na řidiče jiné nároky než ta stará, ale v principu je to pořád o tom, že buď umíš řídit nebo ne.
Na závěr, nová "přetechnizovaná" auta, jako je třeba GT-R jsou na limitu i přes řeči o Playstationu božská, jen to neví Ti, kteří je nemají a nesnaží se je tak používat a pak blábolí.
No vidíš, a přitom dvakrát nesmysl. Problém s použitím el. ruční brzdy zdaleka nesouvisí tolik s tím, jestli je auto určeno pro "pozitek z jizdy" (nahlédni do kabin aktuálních supersportů nebo novinek sportovní aut, např. 911), ale s tím, která kola má poháněná. U zadokolky el. ruční brzda prakticky neomezuje, přes ručku do zatáček jezdí buď plakáti nebo novináři v cizích autech nebo majitelé stiček či podobných rally odvozenin, kteří ji ale mají v případě běžného používání předělanou na hydrauliku. U sportovní zadokolky primárně ruční brzdy pro zábavnou jízdu netřeba. U předokolky je to věc jiná, jsou situace, které nelze bez ručky efektivně řešit (smyk) a také zábava na kluzkém resp. zasněženém povrchu se nekoná. Bezpečnost musí být tím pádem řešena elektronikou, takže u nového gti lze vzhledem k ruční el. brzdě s úspěchem předpokládat nemožnost deaktivace ESP ačkoliv to byla vůči němu v souč. generaci největší výtka. Škoda, a ta el ručka je u GTI chyba, jakkoliv chápu, že lze těžko použít u GTI klasickou ručku, když má golf standardně elektrickou.
Co se displeje týká, je tam kde být musí, golf je mainstream používající infotainmentovou jednotku společnou s x dalšími modely koncernu, proto je použit dotykový display, kterýžto nemůže být umístěn někde pod oknem, protože by ses pokaždé natahoval jako opice. Ideální řešení se sdruženým ovladačem a displayem pod oknem je vyhrazeno premii, i když se o něj pokoušejí i někteří další, renault, chabě, a při pohledu do kabiny nového clia asi ne na dlouho, mazda, lépe, i když i u ní je to ještě takový hybrid. Každopádně, auta která mají dotykový display a nemají problémy s ergonomií ho mají nutně umístěn v pohodlném dosahu pravé ruky, tj. níže, pod střed. výdechy vzduchu, max. to vyřeší tak, že výdechy dají po straných displaye. Jinými slovy, tady GTI těžko co vytýkat, leda to, že to není audi.
Dinare, zde je videt jak jsi za volantem nezkuseny. O zadokolkach zde neni rec. Takova (pokud neridi jelito, nebo navtechove) nepotrebuje rucni brzdu k uplave smeru pri nedotacivem smyku.
Jelikoz je GTI predokolka, ma vysoky tocivy moment, jeho trakce na kluzku bude elektronicky upravovana casteji nez je zdravo. Posad ale za volant jelito nebo navtecha (je jedno pod jakym nickem prave pise) a tem ani elektronika nepomuze. Zde by byla na miste klasicka rucni brzda.
Stojim si za svym, chybejici klasicka rucni brzda je chybou.
Co se tyce displeje navigace, jelikoz je priliz nizko, mimo zorne pole ridice, jde o ergonomicke minus. At uz je dotykova, nebo ne, za jizdy se mas venovat rizeni a ne cucet na display.
Ajajj, Labile, musim se ti omluvit, ze jsem na tebe ve vyjmenovani mistnich drtikolu uplne zapomnel. Kdyz ja se ve vas, klukach, uz ani neorientuju. >:-[]
"At uz je dotykova, nebo ne, za jizdy se mas venovat rizeni a ne cucet na display."
Tak k čemu ti pak bude v zorném poli? Nemám rád utopené obrazovky, ale z hlediska nastavování je to ergonomické plus, protože se právě nemusíš natahovat, ruku si můžeš opřít. Pro jízdu je ideálním řešením promítání.
Pokud jde o ruční brzdu. Zachránit nedotáčivý smyk ručkou je podle mne celkem náročné, rozhodně to není věc, kterou by dělal a byl schopen udělat běžný řidič. Tomu spíš pomůže ta elektronika. Navíc tahle elektronická "ručka" spolupracuje s ESP (EBD) a ABS a zvládá nouzové brzdění. Tedy předpokládám, že jde o stejný systém, jaký má Audi.
K cemu mi bude v zornem poli? Co je to zase za otazku? Kdyz uz musi byt v aute navigace, pak asi k tomu abych videl, ze jedu spravne.
Clovek, diky tvaru hlavy a oci ma periferni fideni pouze do stran. Kvuli tomu by display navigace mel byt v zornem poli. Muzes se soustredit na jizdu a zaroven vnimat navigaci. Pokud je display prilis nizko, mimo zorneho pole, musis sklonit hlavu a vznikne moment, kdy ztratis uplny prehled co se pred tebou prave deje. To jsou fakta a s nima neudela nic ani to, ze jsi fandou VW.
Neznam dotykove displeje ve VW, ale doufam, ze behem jizdy bude mit display omezenou funkcnost. Dotykova obrazovka je pro pouziti v automobilu neprakricka.
Ty toho ještě neznáš hodně, marianku, ale hlavně je velmi komické, jak každý kdo s tvými nesmysly nesouhlasí, musí být fanda koncernu jen proto, že ty jsi antivwfandou. >:D Prostě typické, vzdorovitě umíněné, diskusní děcko. :*) >:-[]
>:D >:D Patrně jsi ufon, protože na to, aby šlo pouze periferním viděním pobrat detaily z navigace by jsi potřeboval plátno, které by si spolujezdec omotal kolem hlavy a připnul na prostřední zrcátko. A nebo můžeš vnímat jen zjednodušené simboly jako šipky atd. Sakra kde už jsem to viděl ? Asi někde mezi otáčkoměrem a tachometrm...
Ufony jsem jeste nevidel, takze nevim jake maji periferni videni. Ale u cloveka je to neco jineho. Pokud je navigace ergonomicky na spravnem miste (coz neni pripad Golfu), periferni videni staci k jeho sledovani. To same je s umistenim tachometru a otackometru. Ergonomicky spravne je uprostred na palubni desce. Klasicke umisteni (pod volantem) je ergonomicky spatne a mimo periferni videni cloveka.
Takze figurko, vsechno spatne.
To víš, děcka se nikdy nedívají přímo před sebe, ale do pangejtu vpravo přes střed palubky..., ono to asi na plejstejšnu zas až tak nevadí... >:-[] >:D
Jde o to, že si protiřečíš. Na jednu stranu říkáš, že za jízdy nemáš čučet na display, s čímž souhlasím, na druhou stranu říkáš, že tady je příliš nízko a špatně na něj za jízdy vidíš. Takže čučet ne, ale koukat se ano? >:-[]
Já tedy periferně mapu nepřečtu. Musím na navigaci zaostřit, abych zjistil, jestli jsem na správné silnici, ve správné ulici. Výhoda vysoko umístěného displaye pak je, že periferním viděním vnímám provoz, zatímco se podívám na navigaci. To je ta výhoda. Ne, že bych periferním viděním četl mapu. A představ si, že si velký display za jízdy vypínám, byť je "ergonomicky" umístěný.
Efektívne riešiť šmyk v zmysle vyvolať alebo potlačiť? Ak si mal na mysli vyvolať šmyk pomocou ručnej brzdy, tak sa nedá nesúhlasiť. Ak však niekto dokáže použiť ručnú brzdu za účelom riešenia nečakaného nedotáčavého šmyku (a takých tu je evidentne viac) neostáva mi nič len sňať klobúk pred vašim majstrovstvom volantu, pre väčšinu bežných vodičov (vrátane mňa) je akékoľvek riešenie nečakaného šmyku mimo volantu a pedálov nepredstavitelné. :yes:
Displej je jasný, presne ako hovoríš, ideálny kompromis medzi dosiahnuteľnosťou a viditeľnosťou. V tomto smere je zaujímavé, že ovládanie s "kolieskom" pri loketnej opierke a displejom na vrchu palubovky ešte stále nemá tak veľa výrobcov.
Jezdím bordit v zimě na plac, než auto zareaguje na ručku tak to chvíli trvá a řešit tak smyk už je pozdě.
Obhajovat displej nízko znamená jít proti celé prémii. Zase je třeba uznat, že to umístění není žádná katastrofa a je to to poslední důležité na autě.
Proboha čti, než reaguješ, dotyk display nikdo neobhajuje, premiové řešení sdruž ovladačem je lepší, ale golf je vw, mainstream, má univerzální radionavi, která bude v x dalších autech koncernu, univerzální/levnější, takže když už ten dotyk display má, má ho umístěn správně, pod předním sklem by byl k prd.u, zkus třeba infiniti, uvidíš, jak pitomě se tak daleko umístěný display dotykovď ovládá.
Sedni si do auta a vyzkoušej ten rozdíl mezi dotýkání displeje a pak těch větráků. Rozdíl minimální, ale nahoře periferně vidíš co se děje před autem. Dotykový displej pod okno necpu.
Efektivně řešit smyk, ano myslím korekci nedotáčivého smyku u předokolky, moc nechápu, co je na tom složitého, jistě že není řeč o smyku na suchu, když jedeš pilu, ale o situaci např ve městě v zimní břečce, náledí, otočíš volantem auto nezatočí jak má, vyšlápneš spojku, zároveň cukneš ručkou a jak se auto začne rovnat, zlehka přidáš, nic složitého. A fun factor ručky u předokolky je také zřejmý, vyvolání přetáč smyku, otočka přes ručku, opět mluvím hlavně o zimě, nic z toho s el. ručkou nejde. Naopak pro sport jízdu s gti ruční brzdy netřeba, tam bude otravné jen to nevypínatelné esp.
Dinare myslím, že o těchto situacích nikdo nepochybuje, ale když si přečteš zdejší závodníky, tak to spíš vypadá, že právě při té okreskové sportovní jízdě se ručka tahá v každé zatáčce.
vw mal s umiestnenim navigacie vzdy problem a ma ho dodnes ;-) , nemci su nepoucitelni a pritom sa hraju na puntickarov ked ide o ine znacky..... a sami su cudaci ;-)
Umění milovat musíš objevit v sobě. Někde tam uvnitř, kde jsi to jen ty, se svými touhami, se svými jizvami, se svými nadějemi. Musíš se současně narodit ve správný čas. A ve správný čas se musí narodit i tvá budoucí láska. Zamilovat se, to umí každý hlupák, milovat však, je umění než schopných.
Tak to se takhle jednou probudíš a nejsi to ty... něco v tobě ti naznačilo, že to už bude navěky jinak. Nocemi tě ve snech provází dva proudy světel, co bičují tmu, jako maják nad rozbouřeným oceánem.
Tohle GTI, to se prostě tady v Evropě zase něco někomu jednou povedlo. Tak jako tě umí sejmout Miles Davis svou trubkou v Kind of Blue, sejmulo jednou partu mladejch kluků auto, co mělo v rodném listu napsáno nadějné slovo, slovo - MOŽNÁ. A ono to zabralo. Oni ti kluci pochopili, že sice jde okopávat rohy baráků a toužebně klopit oči před devět set jedenácti pohledy, ale že lepší je vzít jiné, jim dostupné nářadí do náruče a zkusit to v něm... zkusit v něm dobýt svět. Vždyť každý pořádný kluk snad potřebuje aspoň jednou dobýt svět.
Vyjímečnost Golfu spočívá v tom, že se nesnaží vyjímečným být. On prostě jen vyjímečným je. Nabídne ti svou dlaň. Je horká, jistá, věrná, a nikdy tě nezradí. Po tobě vyžaduje to nejmenší, tvoje srdce. Rád mu ho věnuješ.
Golf je jistý v designu a drzý v pohledu. Tedy má to, po čem kluci celého světa touží tisíce let. Být ostrý, drsný. Současně je ve svých tvarech oduševnělý a milý. Po tom také touží kluci světa - být něžný, být chápavý a být rytířský. Jo Golf je rytíř, neokázalý, charakterní, spolehlivý.
Golf GTI nemá slabiny. Má silný motor, jede jak přikovaný, současně s nim zažiješ i luxus běžné jízdy. A když to pak jednou nad ránem zatneš v dlouhém táhlém, přivřeš voči a sevřeš volant do dlaní... zažiješ opojný pocit... jo, to ti Artušův meč udává směr, to ti 911 hvězd v dohasínající noci svítí na cestu, to ti Bílá velryba proráží vlny na cestě nekonečným vesmírem. Na cestě životem, po níž tě jako věrný druh doprovází oddaně tvůj Golf GTI.
Golf Gti V sa mi páčil preto, že bolo na prvý pohľad jasné, že to je GTI - vďaka čiernemu čumáku. Tá odlišnosť od klasického Golfu sa s novou generáciou nedá porovnávať. :yes:
Pre mňa však zostáva najkrajšou generáciou (či už ako GTI, tak ako klasický) štvorka. :yes:
G VII se mi teda do vkusu netrefil vůbec - to už se mi víc líbí ty superkonzervativní designy IV nebo V, nicméně, na současném designovém jazyku VW oceňuju zachování lehkosti. V době, kdy nám všecko napříč segmenty neskutečně kyne, bobtná a vypadá to hrozně na každých menších kolech než 19", má GTI v nabídce stále 17 a 18" kola. Super! :yes:
Hot hatch + el. parkovací brzda = popření sebe sama
Když tak nad tím přemýšlím, tak je možné, že tu el. parkovací brzdu má jen ten koncept. Třeba se ještě chytnou za nos a klasickou ručku nabídnou alespoň na přání (samozřejmě ovšem bez snížení ceny). Jinak si fakt neumím představit, že by zrovna u auta, které spoludefinovalo svoji kategorii (hot hatch) udělali takovou kravinu. To asi fakt není možné a ještě to napraví - doufám. Golf GTI přece není Passat pro kravaťáky! Nebo už je? :-( Každopádně ještě zbývá nějaká naděje i kdyby to měli napravit třeba už v příštím modelovém roce - ono až pár dřívějších majitelů GTI řekne dealerům, že jdou právě kvůli tomuto nesmyslu raději do Focusu ST nebo BMW 1, budou muset rychle jednat. Nepochybuju taky o tom, že do Wolsburgu už kvůli tomuto poputovalo nemálo kritických mailů, nehledě na monitoring výrobce na reakce zákazníků u dealerů a na odborný tisk... Možná to bude chvíli trvat, ale náprava snad příjde :yes: Nebo snad za chvíli v rámci "vylepšení" nacpou elektrickou parkovací brzdu i do Scirocca?!!! 8-s
Re: Hot hatch + el. parkovací brzda = popření sebe sama
El. parkovačka postupuje od luxusních tříd směrem dolů. Nyní doputovala do nižší střední. Nevidím v tom nejmenší problém. Stěžovat si budou tak leda bychaři co si nové GTI tak jako tak nikdy nekoupí a kteří tady na diskuzi projíždí zatáčky bokem. Golf má již nějakou dobu nevypínatelné ESP a nyní i Vorderachsquersperre takže kombinace s el. parkovačkou je nadmíru logická. Mimochodem 911 také nemá ručku a nikomu to plíce netrhá.