Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTI na prvních fotografiích

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 9. 2012 • 10:20
6
163
Zobrazit náhledy (6)
Volkswagen Golf
Automobilky dnes nic neutají. Krátce před pařížskou premiérou unikly oficiální fotografie nového Golfu GTI.

Třídveřový Golf GTI je zatím označován jako studie, ale jak je vidět, velmi blízká sériové produkci. Kultovní hothatch má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI s výkonem 162 kW (220 k). Za příplatek bude možné přidat další desítku koní (169 kW/230 k). Točivý moment vzrostl oproti předchozí generaci o 70 Nm na 350 Nm. GTI zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 s a jede až 246 km/h, s výkonnějším balíčkem jsou hodnoty následující: 6,5 s a 250 km/h.

GTI Concept zachovává i v sedmé generaci Golfu typické znaky této verze: voštinovou mřížku chladiče s červenou linkou, dvojitou chromovanou koncovku výfuku, nechybí odlišné agresivnější nárazníky ani spoiler na zádi. Zákazník bude moci zvolit klasická kola Denver, Detroit a Glendale o velikosti 17 nebo 18 palců, novinkou je design pojmenovaný Brooklyn. Vpředu jsou bixenonové výbojky, vzadu LED diody.

Podvozek byl snížen oproti běžným Golfům o 15 mm. Standardem je progresivní posilovač řízení, který mění svůj účinek v závislosti na jízdní situaci, při parkování je účinnější, na dálnici naopak řízení ztuhne. Nový Golf GTI má i tzv. Vorderachsquersperre, která zvyšuje hnací sílu na vnější kolo. Zvyšuje tedy trakci v zatáčkách, zejména na mokru.

Sportovní sedadla nepostrádají typické kostkované čalounění, k dispozici bude i červené prošívání, řadicí páka s hlavicí ve stylu golfového míčku. Volant je tříramenný, Vzhled palubních přístrojů byl zjevně inspirován chronografy. Standardem bude audiosystém Composite Touch se slotem na SD karty a AUX vstupem.

Uniklé fotografie zveřejnil německý Auto Bild. Jsou to první reálné snímky třídveřového Golfu sedmé generace, které se objevily v médiích. Z nich si lze lehce odvodit, jak bude vypadat běžná verze s jen jedním párem bočních dveří. Golf GTI se v showroomech Volkswagenu objeví už na jaře příštího roku, produkční variantu uvidíme tak zřejmě v Ženevě nebo možná ještě dříve.

Témata
Avatar - Sysoj Psojič
27. 9. 2012 13:05
Re: DOBRE...SKORO
Vzhledem k tomu, jakých rychlostí a přetížení dnes auta oproti jejich pradědům dosahují, je hloupost se domnívat, že dnešní řidiči smějí být horší. Je ale fakt, že někteří hloupí podlehnou dojmu "nepotopitelnosti Titanicu" a mohou napáchat zlo. Já jen tvrdím, že u rychlých a "hodných" aut je o hodně těžší trefit brzdný bod, než u prdítka na 13" kolech a 100 koních. O tom je ta pověstná řidičská "vyšší dívčí", ale to vyznavači starých pořádků moc neakceptují.
Nová rychlá auta kladou na řidiče jiné nároky než ta stará, ale v principu je to pořád o tom, že buď umíš řídit nebo ne.
Na závěr, nová "přetechnizovaná" auta, jako je třeba GT-R jsou na limitu i přes řeči o Playstationu božská, jen to neví Ti, kteří je nemají a nesnaží se je tak používat a pak blábolí.
27. 9. 2012 10:16
Re: DOBRE...SKORO
OK, předpokládám, že stejně by jsi se smál při porovnání prvního STi hatche a prvního STi, nebo Eva X a I
Avatar - white label
27. 9. 2012 10:05
Re: DOBRE...SKORO
Vidím , že téma diskuse měníš pohotověji, než Paroubek před volbama. >:D
Ale ani se ti nevidím, přirovnat tu klasický hh (jako je např. Golf GTI) k přemotorované bestii, taky bych se k tomu raději dál moc nehlásil. ;-)
Měl jsem to štěstí, že jsem se zatím svezl se všemi generacemi GTI, i když ne s úplně všemi motorizacemi, ale ono u takového Golfu IV GTI ani není moc o co stát, navíc tam šlo spíš o stupeň výbavy, než skutečný hh., čímž se dostává, k tomu, že automaticky/obecně neplatí, čím starší GTI tím, lepší, protože takové pětkové GTI je podstatně lepší hh (včetně tzv. zábavy), než čtverkové a trojkové GTI dohromady.
Takže on měl první Golf GTI jen 810 kg, jo!?! Tak tos mi vážně vyrazil dech, to jsem netušil, že kompakt z r. 1976 s 1,6/81kW a zrychlením za 9,2s neměl aspoň dvě tuny! :-O >:D
A to ABS, klimu, xenony..., tehdy neměl jen ten "přemotorovaný" Golf I GTI, nebo všechny tehdejší (nejen) kompakty??? :*)
Představ si, že on se tehdy mohl někomu taky jevit skoro jako auto pro slečinky, protože už měl elektrický startér (bez něj by ani tenkrát někteří teprve nenastartovali >:-[] ), kompletní žárovkové (vpředu dokonce halogenové!) osvětlkení včetně blinkrů, nebo dokonce synchronizovanou přervodovku, topení, elektrické stěrače s ostřikovačí a pozor- i zabudované rádio! (a fakt to nebyl "draťák) atd. atd.
Možná se ti zdají mé argumenty divné, ale v principu jsou naprsoto stejné jako ty tvoje, kdy z obecně známých věcí, způsobených přirozeným technickým pokrokem děláš nějaké specifikum pouze pro generační genezi a postupnou evoluci Golfu GTI. ;-)
27. 9. 2012 08:08
Re: Hot hatch + el. parkovací brzda = popření sebe sama
A jedeme znovu. Na co potřebuješ v HH ručku ?
27. 9. 2012 08:02
Re: Bože, oni to fakt udělali...
jo

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku