Turbo? Budiž. Výhradně 5dv.? Dobrá. Zrušení manuálu - debili
Renault chtěl prostě parádně nahrát na smeč Peugeotu 208 GTI! Jinak si zrušení manuální převodovky u nového Clia RS nedovedu vysvětlit. Kdybych chtěl použít černý humor, tak bych jim poradil, aby do toho auta ještě namontovali (po vzoru nového Golfu GTI) elektrickou parkovací brzdu, aby dílo zkázy bylo zcela kompletní >:-[]
U Clia je zase ten krouťák v širším spektru otáček. U Renaultu začne padat až při cca 6000 otáčkách (u Peugeotu po cca 5000). Navíc je křivka točivého momentu od 1500 do 6000 zcela plochá a určitě tam je prostor pro nějaký vrcholek.
Interiér vyzerá z prvého obrázku pekne. Že má peťdverovú karosériu nevadí, nebyť krátkych predných dverí totiž vyzerá ako trojverák. Turbo už ale problémom je, aj keď sa to dalo čakať. Takisto sa mi nepáči ten predok, aj pri klasickej verzí totiž pôsobí trochu ťažkoopádne a mohutne (to neposudzujem podľa obrázkov, videl som ho). ;-)
to že clio přišlo o 2.0l se dalo čekat, ale proč když už nemohlo mít 3 dv. karoseri musí mít dvouspojkovou převodvku???!!! , proč musí mít funkci rs drive?!!! a proč musí mít r soud ?? to to nemá koule a žádný zvuk nebo jak to mám chápat?
aneb vše co dělá současné clio rs cliem rs, byl změněno ...
aj ked popravde sa mi aspon motoricky co do cistej sily zda motor v P208GTI rovnako dobry ked nie lepsi..... kroutak 275Nm to je viac ako v cliu sport..... , uvidime ako na tom budu jazdecky vlastnostami obe auta kedze P208 vazi 1160kg a v pruznosti z 80 na 120 na 5ke to da za 7 sekund... co je viac nez slusne.... , tesim sa uz na nejaky test tychto dvoch francuzskych kohutov :yes::yes::yes: , je jasne ze terajsia 208GTi uz nie je taky baranok ako stara 207GTi alebo 206GTi...... peugeot pritlacil,,,,, uvidime ci renault opat bude neporazitelny ;-) , obidve auta su ale nadherne krasne a skutocne sa mi pacia
Nic jiného než turbo se čekat nedalo a jeho příchod byl známý již dlouho dopředu, ale ta dvouspojka... To si myslím čekal málokdo. Zdá se, že už také můžeme jen "oplakávat" přední čtyřpístkové Brembo brzdiče současné generace, a to navzdory zvětšení předních kotoučů na 320 mm.
Ale přes všechny výše uvedené "ztráty" oproti odcházející generaci Clia RS pevně věřím a doufám, že bude i nová generace opět nedostižným etalonem ostatním malým hot hatchům a že bude i nadále (byť v jiné formě a v jiném pojetí) skvělým řidičským autem za dostupné peníze.