Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Renault Sport 2013: přivítejte turbo a dvouspojku

Michal Fokt Michal Fokt 27. 9. 2012 • 08:09
5
12
Pozor! Nové Clio R.S. je tady. A přichází s naprosto radikální změnou koncepce. Atmosféra je mrtvá, ať žije 1.6 Turbo a dvouspojková převodovka.

Ať už je vám značka Renault sympatická nebo ne, nejspíš jste byli ochotni připustit, že na hot-hatchi Renault Clio Renault Sport „něco je“. Jednak je to auto, co se skvěle řídí, ještě lépe jezdí a i dnes, na sklonku kariéry, patří ke špičce ve své kategorii, současně ale šlo po odchodu Hondy Civic Type R o jediný výkonný hot-hatch, jenž se dal koupit s atmosférickým motorem.

Vůbec nepochybuji o tom, že se i nové Clio R.S. vrátí na absolutní vrchol, co se schopností týče, nově ale odpadne uvažování té zapšklé konzervativní komunity „rozhodoval jsem se mezi ... a vyhrál to renault, protože má atmosféru". I tento model totiž nakonec podlehl a od roku 2013 už budeme jeho jméno vyslovovat jedním dechem s 1.6 Turbo. Motor 1.6 Turbo Renaultsport 200 má, jak název napovídá, výkon 200 koní (147 kW), tedy stejně, jako dosavadní atmosférický dvoulitr, ale při 6000, nikoli 7100 otáčkách. A má také točivý moment 240 Nm už v 1750 otáčkách a neklesá do 5600 ot/min, zatímco dosud si muselo vystačit s 215 Nm při 5400/min.

Smutný okamžik pro příznivce atmosférického plnění, říkáte si? Ale to není všechno! Po vzoru hot-hatchů z koncernu Volkswagen bude Clio R.S. v nabídce pouze(!) s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou EDC. Ne, že by manuál v cliu byl někdy nějaký zázrak, ale není to až příliš radikální proměna? Co na tom, že v módu Race zvládne přeřadit za 150 ms…

Standardním nastavením auta bude šasi Sport, které by opět mělo zvládat každodenní jízdu i ostřejší svezení, pro větší puristy bude opět připravena verze Cup, která je o 15 % tužší a snižuje světlost o 5 mm. Zpomalovat budou auto větší 320mm kotouče, ale nebojte se, vejdou se do standardních 17“ kol, osmnáctky ale budou k dispozici za příplatek.

V autě nebude chybět ani „kouzelné tlačítko“ R.S. Drive. To změní nastavení odezvy motoru, převodovky a tuhost řízení. Další zajímavou vychytávkou bude R-Soud Effect, jenž bude do reproduktorů pouštět realistický zvuk některých z ikonických motorů Renault. Časy se holt mění...

Témata
28. 9. 2012 01:02
Turbo? Budiž. Výhradně 5dv.? Dobrá. Zrušení manuálu - debili
Renault chtěl prostě parádně nahrát na smeč Peugeotu 208 GTI! Jinak si zrušení manuální převodovky u nového Clia RS nedovedu vysvětlit. Kdybych chtěl použít černý humor, tak bych jim poradil, aby do toho auta ještě namontovali (po vzoru nového Golfu GTI) elektrickou parkovací brzdu, aby dílo zkázy bylo zcela kompletní >:-[]
Avatar - PeterLuk
27. 9. 2012 21:19
Re: Dalo se čekat,
A zmenšiť objem na jeden liter >:D
Avatar - eliot
27. 9. 2012 18:35
Re: Dalo se čekat,
>:-[]
27. 9. 2012 17:46
Re: pekne silne drave auticko
U Clia je zase ten krouťák v širším spektru otáček. U Renaultu začne padat až při cca 6000 otáčkách (u Peugeotu po cca 5000). Navíc je křivka točivého momentu od 1500 do 6000 zcela plochá a určitě tam je prostor pro nějaký vrcholek.
Avatar - PeterLuk
27. 9. 2012 17:39
Clio
Interiér vyzerá z prvého obrázku pekne. Že má peťdverovú karosériu nevadí, nebyť krátkych predných dverí totiž vyzerá ako trojverák. Turbo už ale problémom je, aj keď sa to dalo čakať. Takisto sa mi nepáči ten predok, aj pri klasickej verzí totiž pôsobí trochu ťažkoopádne a mohutne (to neposudzujem podľa obrázkov, videl som ho). ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud