Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Honda CR-Z 2013 má 137 koní a KERS

15 komentářů

Provocateur
Kdyby CR-Z následovalo budoucí Accord a vyhnulo se Evropě velkým obloukem, tak by to vůbec nebylo na škodu. Tento vrcholový "sporťák" od Hondy s elektromotorem s mizernými 137 koňmi, navíc s designem, kterýmu může v ošklivosti konkurovat snad leda jakýkoliv Hyundai. To nezachrání ani ten "KERS"...

Naštěstí k nám vozí své sportovní modely značky jako Nissan, Toyota nebo Subaru, které ještě drží japonskou vlajku hrdě nad vodou...Tak doufejme, že se nevydají po stopách Hondy a vlajka neskončí na dně Mariánského příkopu.
Avatar - King
King
Pokud potřebuješ dostát svému nicku, tak dobrá, nicméně určitě nemáš pravdu. A to tak, že v ničem. ;-)

CR-Z, které výkonově dosud trošku pokulhávalo, teď bude mít dynamiku srovnatelnou nebo spíše lepší, než má spodní okraj aktuálně dostupných sportovních aut - Suzuki Swift Sport, Renault Twingo RS, Mini Cooper Coupe, mazda MX-5 1.8. když k tomu přidáš podvozek, jenž geniálně kombinuje jízdní komfort, jízdní vlastnosti, hravost a ovladatelnost, byla by velká škoda tady to auto nemít, byť prodeje budou minimální.

Atraktivita značky do značné míry závisí na její ochotě angažovat se v okrajových segmentech trhu, ve kterých nestačí pobíhat s kalkulačkou v ruce. A to je jen faktická stránka věci. Pak je tu i stránka spirituální. CR-Z je provní hybridní sportovní auto na světě a jako takové výborně funguje, což po všech těch priusech a podobném odpadu nikdo neočekával. Musíš vzít v úvahu, že po více než dvou letech po CR-Z hybridní sporťák stále nikdo nemá, i kdžy je pravda, že teď se vesměs pracuje na sportovních hybridech z opačného výkonového konce spektra. To ale na primátu Hondy nic nemění, nebála se, šla do toho a povedlo se jí to. Navíc s manuálem, což už asi nikdo mít nebude. Chápu, že to asi nezní úplně cool, ale z technického hlediska je to obrovský kus práce.

Pokud jde o tu vlajku, tak všichni směrem "CR-Z" směřují - Toyota, Mitsubishi a velmi pravděpodobně i Nissan chystají hybridní sportovní auta. A nejen oni - Porsche, Ferrari, McLaren, Jaguar, Audi, BMW a to jsem určitě nevyjmenoval všechny.

No a konečně názor na design - sto lidí, sto chutí. Mně se CR-z líbí. :-)
Provocateur
CR-Z je cenou, rozměry a váhou o třídu výš a tam se oproti všem konkurentům krčí v koutě. Proto taky nezbývá nic jiného než srovnávat CR-Z s miniauty Swiftem, Twingem atd., které mají podobné výkony.

To, že chystají i ostaní automobilky sportovní hybridy, je zásluhou USA a podobných zemí, kde je v současné době vlastnit hybrid IN, ale jako každá móda, tak i tato brzo skončí... Nicméně oproti Hondě jistě nebudou nabízet jen hybridní motor.

To ti neberu, že se ti líbí...alespoň někomu :-)
Avatar - King
King
Zase vedle. >:D

CR-Z je malé auto (B segment), stejně jako Swift a Mini ...a de facto i ta MX-5. Miniauto je pouze Twingo. CR-Z váží 1170 kg, Mini 1100, žádný dramatický rozdíl. Je pravda, že je CR-Z o 35 cm delší, což je dost, ale Mini je "divné" kupé - bez převisů. Navíc je CR-Z současně o 15, respektive 18 cm kratší, než Veloster a Scirocco a rozvorem, šířkou a výškou je to normální supermini.

Nejde o to, že je hybrid in, on už ten prvotní boom v USA také polevil. Je to dnes jediná šance, jak snížit emise benzinových aut na úroveň dieselů. Hybridních sporťáků bude celá řada - 918 Spyder bude pouze hybrid, i8, Supra, Lancer Evo XI, Mclaren P1 a kdoví, jaká další hybrid-only auta se ještě objeví. Absenci benziňáku u CR-Z taky cítím jako chybu, to ale nic na výše uvedeném nemění.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
:yes: :yes:
Mne sa CR-Z páči. CR-Z má akurát veľkú cenu, pretože je to hybrid, ináč je to malé auto. To budem porovnávať Peugeot I-On s Audi A4 pretože stoja rovnako?
Provocateur
Jak píšeš, CR-Z je segment B, takže konkurenti jsou Polo, Clio, Fiesta, 208 atd., kteří jsou ve svých sportovních derivátech výkonnově o ligu výš. ;-) Takže zbývá snad jen ten Swift, který je na rozmezí mezi mini a B segmentem...ale ten je zase cenou a váhou o dost níž nez CR-Z.

Snižování emisí u aut je to nejjednodušší, ale zároveň nejméně efektivní opatření. Až to zelení mozci pochopí a zaměří se na jiné odvětví, tak bude zase líp...Proto ať automobilky vedle nutných hybridů, dál sází u sportovních aut i na benzín. Proto, ikdyž pominu desing, má Honda u mě za tento "počin" :no:
Avatar - TeeJay
TeeJay
Ano, ve sportovních derivátech. CR-Z nemá sportovní derivát, je to sportovně laděné auto ve výkonové kategorii kolem 100 kW s konkurenty, které už ty byly zmíněny.

Emise se snižují téměř všude, je omyl si myslet, že jsou bita jen auta. Vývoj hybridů pochopitelně s dalším vývojem benzinových motorů souvisí, jsou totiž jejich podstatnou součástí. :-)
Avatar - TeeJay
TeeJay
Přesně tak, nenapsal bych to lépe. :-! :yes:
Avatar - Emel
Emel
Otázkou je, jestli ty ostatní značky mrzí, že auto typu CR-Z nemají... troufám si tipnout, že ani ne. Protože i přes spoustu energie a financích vložených do vývoje je výsledek na úrovni, kterou ostatní dosahují mnohem jednodušším (levnějším) způsobem. Hondě nezbývá než doufat, že získané zkušenosti nějak zúročí.

Dynamiku lepší než spodní okraj zní dobře... nicméně jak Swift, tak Twingo tu stovku dají pod devět.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Jestli to mrzí ostatní značky, to těžko říct. Je to přinejmenším dobrá laboratoř. Jisté ale je, že to nemrzí zákazníky, otázkou je, jestli je důvodem nedůvěra jako taková nebo prostě to, že auto bylo příliš slabé.

No já ti nevím, jestli můžeš usuzovat z 0-100 na dynamiku auta. Už teď jede do 4000 CR-Z lépe, než Twingo a ztrácí jen nahoře, po tomhle dopingu to bude dole rozdíl třídy a nahoře +- stejné. Nevím sice, jak Swift, ale Twingo dělá stovku na dvojku, zatímco CR-Z na trojku. Už je to jsou cca 0,3-0,4 s.
Avatar - J_Design
J_Design
>:D >:D >:D
megacruiser
Sportovní hybrid je protimluv. Sportovní auto je o sportu, o emocích, o nízké hmotnosti a poměru výkon/váha, ne o honbě za spotřebou. Když potřebují vylepšit produkci Co2 za celý koncern, mají plno jiných příležitostí.
Tímto autem šlápla Honda vedle. Za prvé je škaredá s tím vysokým tlustým čumákem - nejlíp je to vidět při srovnání se starou CRX.
[odkaz]
CRX 1 i 2 je nízký lehký sporťáček se kterým je radost jet. Motor se krásně točí, lehká nízká karoserie skvěle sedí. Tam má člověk pocit, že jede ve sporťáku. CRZ je oproti CRX těžký a vysoký autobus (+400 kg), který nelze vydávat za sporťák ani ve srovnání s rychlejšími verzemi (mnohem levnějšího) Twinga. Ale co je nejsmutnější, toto CRZ je dnes vrcholem sportovního snažení snačky, která dříve dala světu např. nedostižnou NSX.
Avatar - Emel
Emel
Sportovní hybrid protimluv není, ale je potřeba věnovat víc pozornosti výkonu motoru a řízení.

CRX je minulost, je to totéž jako třeba AE-86... taková skořápka, já se v tom tedy moc dobře necítil. AE-86 má výrazně pod tunu, to ano... ale taky má dveře jako ve Favoritu :-).
Avatar - TeeJay
TeeJay
Protimluv? Zajímavé, že Honda, Toyota, Nissan, Mitsubishi, Audi, BMW, Porsche, Ferrari, McLaren, Jaguar a vůbec všichni, kdo sportovní hybridy připravují, si to nemyslí. ;-)

Srovnávat auto z počátku 90. let s autem z druhé dekády 21. století je totální úlet. Ta dnešní auta jsou úplně jinde výbavou, pasivní bezpečností, ochranou chodců, odhlučněním, ale i velikostí, která s tím vším souvisí. Je jedno, u jaké značky. To je prostě vývoj. Teď to vypadá, že už by se to s příchodem nových materiálů mohlo zase otočit, ale stejně si nemyslím, že by někdy malé kupé, jako je třeba CR-Z nebo Mini, vážilo 850 kg jeho na sklonku 80. let.

Honda v posledních letech tomu sportování moc nedala, to je smutný fakt. Musela nejdčíve alokovat zdroje na vývoj nové generace techniky pro masová auta. Ale jak se asi všude dočítáš, pracuje se na nápravě.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Pleteš se.
Přečti si tento článek
[odkaz]
Tam je to srovnání krásně provedeno a ukazuje se, že dnes máš podobně rychlé auto, podobně zábavné, které plní dnešní normy směrem k bezpečnosti chodců, je stokrát bezpečnější směrem k posádce, poskytuje navíc tunu pohodlí a výbavy a přitom je ještě o kousek úsornější (to všechno navzdory vyšší hmotnosti). Přidej k tomu mnohem lepší uživatelskou přívětivost, pohodlné svezení ve městě a vyjde Ti, že ten vývoj opravdu k něčemu vedl.
Ano, to auto není tak syrové a jednoduché (v tom dobrém slova smyslu), ale ve všem ostatním se buď minimálně vyrovná, nebo to staré naopak vysoce převyšuje.
PS: Ten vysoký tlustý čumák dnes musí mít všechny auta právě kvůli těm chodcům ;-) .
A navíc, nevím, proč všichni cpou do sportovního auta výkon, poměr výkon/hmotnost... Jde přece jen o emoce, pocit, komunikativnost řízení, zvuk a nezáleží na tom, jestli to člověk dostane při stovce, nebo při dvoustovce. Pokud mi k tomu sportovnímu pocitu a svezení stačí 130 koní, tak proč by to muselo mít nutně víc? (a ze zkušeností z diskusí vím, že i 200k je želostně málo - viz toybaru >:D ).