Honda CR-Z 2013 má 137 koní a KERS
Honda dostala za své první hybridní sportovně laděné auto pěkně do kožichu. Tedy ani na tak za auto samotné, ale za jeho pohonnou jednotku 1.5 i-VTEC IMA. Její výkon 124 koní totiž nestačí ani na to, aby velmi dynamicky střižené auto v přímce porazilo hot-hatche Twingo R.S. nebo Swift Sport, případně Mini Cooper Coupé.
To by se ale od začátku roku 2013, kdy se začne prodávat omlazená verze CR-Z, mělo změnit - máme oficiální údaje o posíleném pohonném agregátu i jeho speciální "efjedničkové" funkci. Pro připomenutí - dosud měla benzinová patnáctistovka výkon 114 koní při 6100 otáčkách a točivý moment 145 Nm při 4800 otáčkách, zatímco na klikovce umístěný elektromotor pomáhal 14 koni při 1500 otáčkách a 78 Nm při 1000/min. Společně měli 124 koní při 6100 otáčkách a 174 Nm v rozmezí 1000-1500 otáček. Výsledkem bylo zrychlení na stovku za 9,9 s a maximální rychlost 200 km/h.
Motor má ale teď přepracované časování ventilů, odolnější vačkový hřídel, modifikované mapy ECU a lepší snímač klepání, což vedlo ke zvýšení výkonu na 121 k (89 kW) při 6600 otáčkách a točivý moment se zvýšil na 146 Nm při 4800/min. CR-Z také vyměnilo NiMH akumulátory za Li-Ion a silnější elektromotor má nyní 20 koní (15 kW) při 2000 otáčkách, přičemž se točivý moment 78 Nm při 1000 otáčkách nezměnil. To znamená u spalovacího motoru nárůst o 7 koní a u elektromotoru o 6 koní.
Celkem má agregát 1.5 i-VTEC IMA maximální výkon 137 k (101 kW) při 6600 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 190 Nm v rozmezí 1000-2000/min. To představuje nárůst výkonu o 10,5 % a točivého momentu o skoro 11 %. Maximální rychlost sice zůstala na hranici 200 km/h, zrychlení na stovku se ale zlepšilo na příjemných 9,0 s u lehčí základní verze S a varianta Sport to umí za 9,1 s. Současně nejen že se nezvýšila spotřeba, která je v kombinaci stále 5,0 l na 100 km, ale v městském cyklu dokonce o deci klesla a je tak nyní 6,0 l.
Tlačítkem S+, umístěném na volantu, se aktivuje speciální režim motoru, fungující na principu KERS ve Formuli 1. Pokud mají akumulátory alespoň 50 % kapacity, po stisku S+ dojde ke zvýšení napětí a elektromotor po dobu 10 s odevzdává předním kolům ještě o trochu síly navíc, což může přijít vhod při předjíždění. Pokud jde o další změny, CR-Z má nový přední a zadní nárazník a design 17" kol ve verzi GT. Interiér pak dostal kompletně černou palubní desku a nové čalounění.