Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen XL1 míří do výroby

Koncept extrémně úsporného vozu s označením XL1 nezůstane slepou vývojovou větví v historii Volkswagenu a dočká se sériové produkce.
Zpět na článek
28. 9. 2012 20:50
29. 9. 2012 12:12
29. 9. 2012 17:02
29. 9. 2012 09:58
2. 10. 2012 06:47
29. 9. 2012 13:17
28. 9. 2012 20:50
Škoda...
ta původní koncepce extrémně lehkého vozu pouze s naftovým motorem byla naprosto geniální...Tohle už je zase jenom senzace pro ekopošuky...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Pekelná Micinka
28. 9. 2012 21:50
Re: Škoda...
Vždyť i tak super. Ekopošuci si koupí tohle, VW trhne pár centíků a portfoliové emise zůstanou na euronormě. Prostě Simply vorsprung durch das Auto (emoción). ;-)
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2012 10:22
Re: Škoda...
50 kusu je moc nevytrhne. Ale jinak dobry slogan. :yes:
29. 9. 2012 12:12
Re: Škoda...
U superúsporných aut je "ekozvýhodnění" - 1 prodaný kus se do emisního průměru automobilky započítá jako 3 nebo 4 prodané kusy. (nepamatuju si to přesně). Takže jedno tohle nesmyslné auto může zbavit "ekopokuty" třeba 3 nebo 4 Touaregy. Co na tom, že skončí někde v muzeu nebo vystavený před centrálou nějaké firmy a tím pádem neušetří nic, zatímco Touareg bude brázdit levý pruh německé dálnice s 20 litrovou spotřebou - to už nikoho nezajímá.
29. 9. 2012 17:02
Re: Škoda...
A to se vyplatí >:D :yes:
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2012 19:10
Re: Škoda...
Porad to neni mnoho, mozna potom ta 5000 ks serie. Kdyby to bylo v USA, nakoupi to eko-pozeri, v Evrope se politici ani jini "VIP" ani nenamahaji snazit se vzbudit pocit, ze neco delaji pro ekologii. A protoze to bude jen 5000 ks, zaprasi se po tom, neb to bude sberatelska serie, cena nebude hrat roli.
A Volkswagenu to poslouzi nekolika zpusoby.
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2012 19:12
Re: Škoda...
A to s tim Tuaregem nebylo fer. Nejnovejsi generace za 20 na 100 opravdu nejezdi. Leda tak v 230 za hodinu a to se tady jezdi fakt malokdy.
Avatar - jozephko
28. 9. 2012 22:30
Podľa akej metodiky rátali spotrebu?
Zaujímalo by ma hlavne, či spotrebu rátali podľa európskej alebo americkej metodiky. Podľa európskej sú elektrické kilowatty s nulovou spotrebou, reálnejšia americká prepočítava elektrické kilowatty na spotrebu bežného paliva. Výsledkom potom je, že autá v EÚ majú spotrebu 2,5 litra, ale tie isté autá za veľkou mlákou majú spotrebu 6,5 litra.
Rozbalit vlákno
1
2. 10. 2012 06:38
Re: Podľa akej metodiky rátali spotrebu?
Tak v USA mají vyšší deklarovanou spotřebu všechna auta. Nejde jen o elektromobily.
Protože pokud nelze reálně jezdit za deklarovanou spotřebu, znamená to pro automobilku prakticky jistý soud, a to prohraný. Že té deklarované spotřeby dosáhli někde na zkušebním okruhu, pro který je vůz optimalizovaný, to že tamním soudům úplně jedno.
Ale díky za informaci k těm elektromobilům, to jsem ještě nevěděl.
28. 9. 2012 23:26
Za tohle koncernu tleskám,
konečně auto které dává smysl, postavené zcela z gruntu, ne jako přestavba klasického auta se spalovacím motorem. Citelný důraz na aerodynamiku, velmi nízká stavba, pravděpodobně i hmotnost, vše podřízeno nízké spotřebě. Připomíná koncepcí GM EV-1 a řekl bych, že se dočkáme mimo plug-in hybridu i elektromobilu. Díky povedené koncepci by mohl mít i hodně dlouhý dojezd. I když zakrytí zadních kol není zcela dokonalé, dávám jim plus za odvahu - takhle má vypadat auto s důrazem na spotřebu :yes:
Rozbalit vlákno
2
29. 9. 2012 12:16
Re: Za tohle koncernu tleskám,
Smysl to nedává. Kdyby dávalo, tak by to dal Volkswagen do běžného prodeje. Ale výrobní cena toho zázraku bude tak vysoká, že i kdyby to jezdilo na vzduch, tak celkové provozní náklady budou z důvodu amortizace o dost vyšší než u jakéhokoliv běžného auta.
2. 10. 2012 06:43
Re: Za tohle koncernu tleskám,
Smysl to dává jako investice firmy VW do budoucna. Pokud se auta tohoto typu budou v budoucnu dělat, bude nutné je vyrobit co nejlevněji a s co nejvyšší spolehlivostí. A to se prakticky nedá provést jinak, než otestovat pár malých sérií a podle jejich slabých míst postupně zlepšovat, zdokonalovat, a taky zlevňovat technologie (ono nepopulární "katování kostů")...
Jo a abych nezapomněl - automobilka, která tyhle věci zkouší, získává image technologického inovátora.
A za pár let se ukáže, jestli ta investice vyšla nebo ne.
Avatar - Misanick
29. 9. 2012 09:58
Design
se zjevně inspiroval závodními speciály meziválečné doby. Co dělali designéři a konstruktéři celých 70 let? Současná auta už mohla být dávno někde jinde a nemusely by se vymýšlet stupidní euroekonormy :no: .
Rozbalit vlákno
1
2. 10. 2012 06:47
Re: Design
Jestli ono to nebude tím, že zákony aerodynamiky znali už řekněme před 100 lety, cca před 70 lety podle nich udělal pan Porsche káru (a pár dalších udělalo něco podobného, nezabíhejme do detailů) a povedlo se jim to.
A představte si, že od té doby nevyšla žádná novela již zmíněných zákonů aerodynamiky...
29. 9. 2012 13:17
Smysl ?
Chápu to jako další demonstraci pokrokových technologií, schopností a možností výrobce s malou šancí v normálním životě.

Možná jediná výhoda je nízká spotřeba. Zcela stranou ponechám design jako subjektivní a cenu, která není známá ani rámcově.

Praktické použití takové věci je diskutabilní. Velikostí a dvěma sedadly je blíže městskému autu. Tam překáží dost malá světlá výška (obrubník nevyřeší a zpomalovací kraviny obtížně) a jistě i ne úplně ideální výhled a dveře. Aerodynamickým tvarem by zase byl vhodný na rychlejší přesuny na delší vzdálenosti. Tady ale budou asi chybět zadní sedadla a možná i zavazadlový prostor (a jestli nějaký má, tak malý).

Možná se 50 lidí (no lidí?) najde, co budou ochotní za to zaplatit takové peníze, které se i přes nízkou spotřebu jen tak nevrátí. Ale 5000 idealistů ?
Rozbalit vlákno
0
29. 9. 2012 21:53
Poslední naftové křeče - konec placení za paliva
Tak si starej Piech prosadil svoje nesmyslné dítě. Ano, on možná rozumí účetnictví, ale v technologiích mu ujel vlak už před lety. Zatímco automobilový mastodonti vymýšlí podobné ptákoviny, malé a progresivní firmy už mají jasno. V opravdu moderních autech se za paliva platit nebude. [odkaz]

Výrobce elektromobilů postaví síť solárních dobíjecích stanic, kde bude elektřina pro majitele modelů Tesla zdarma. Solární dobíječky se totiž zaplatí už tím, že když nebudou dobíjet budou dodávat do sítě. A protože u solární stanice jde o to zaplatit fixní investiční náklady a provozní náklady jsou blízké nule, může výrobce majitelům svých vozů nabídnout dobíjení zdarma. Pro pokrytí celých USA stačí pro začátek překvapivě málo - okolo 100 stanic. Takže kdo chce, může si koupit tento WV paskvil a lít do něho do konce světa naftu nebo normální auto Tesla S s dojezdem přes 400km a s dobíjecí dobou 30 minut a mít tím vyřešen problém paliv jednou provždy.
Rozbalit vlákno
2
29. 9. 2012 22:27
Re: Poslední naftové křeče - konec placení za paliva
Když čteš rád sci-fi, nesmíš tomu slepě věřit. EV-1 nebyly zadarmo a jak se s nimi panečku dokázali, kluci americký, vypořádat.

A taky si pamatuji, že soudruh prezident Antonín Novotný hrdě hlásal: " vbrzku bude blahobyt" nebo " v komunizmu budou základní potraviny pro všechny zadarmo" nebo " maso bude ! Soudruzi " .......

Petrolejářské a automobilové loby budou určitě mlčky a jako hodní beránci sledovat, jak jim utíkají jejich tučné zisky.
29. 9. 2012 23:55
Re: Poslední naftové křeče - konec placení za paliva
EV zabil vlastní otec - GM, protože by mu v budocnu ohrozil stávající spalovací technologie. Tesla toto udělat nemůže, protože vsadila vše na elektromobily. Čili ta situace je zcela jiná. To samozřejmě neznamená, že jim ještě mnozí nebudou házet klacky pod nohy. Nicméně už to, že malá Tesla dokázala postavit elektromobil s dojezdem 500km s dobitím za 30 minut a obří autokoncerny tvrdí, že to nejde, ukazuje kde je pravda.