Volkswagen XL1 míří do výroby
Podle britského magazínu Autocar měl výrobu Volkswagenu XL1 na pařížském autosalonu potvrdit Ulrich Hackenberg, šéf vývoje a výzkumu německé automobilky, který s prototypem ujel minulý týden téměř 500 km v rámci testování jeho spolehlivosti.
Automobil se spotřebou paliva 0,9 litru nafty na 100 km v kombinovaném cyklu může být podle informací od Ulricha Hackenberga v příštím roce vyroben v první omezené sérii 50 kusů. S ohledem na údaje získané od provozovatelů těchto vozů by se mohla následně rozběhnout produkce další série čítající až 5000 automobilů.
Volkswagen XL1 se představil jako třetí v řadě „litrových“ konceptů své značky v lednu roku 2011 na Qatar Motor Show. Tento plug-in hybrid využívá kombinaci turbodieselu a elektromotoru. Hnací agregát je uložen u zadní nápravy. Je tvořen dvouválcovým motorem TDI (35 kW, 120 Nm), kterému asistuje elektromotor (20 kW, 100 Nm) uložený mezi ním a sedmistupňovou převodovkou DSG.
Prototyp má karoserii s půdorysem přibližně odpovídajícím malému autu formátu VW Polo, výška je však pouhých 1156 mm. Cestující už nesedí za sebou, jako v případě předchozích dvou prototypů, ale vedle sebe. Dvoumístné kupé dostalo dveře výklopné vzhůru a vpřed.