Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v srpnu 2012: Nejprodávanější luxusní automobily

61 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
podla ocakavania tato kategoria pomaly ale isto zanika - auta k nicomu ... a ked skoncia 12valce a 8valce... tak si kazdy kupi radsej "luxusny terenak" na to si vsadim :yes:
Avatar - cerrbion
cerrbion
to bych neřekl, těch se nikdy nebude prodávat nějaká kvanta. A ze zanikání čehokoliv co se aut týká bych se neradoval, přece nechcem všichni jednou jezdit v unifikovaných přibližovadlech. Jen ať je to co nejrozmanitější, ať je na co se koukat a z čeho si vybírat.
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Ne, všichni nechcem jezdit v unifikovaných přibližovadlech, ale valná většina z nás ano, však z koncernu VW se stává největší automobilka světa a minimálně pro evropu pomyslně diktuje směr "dokonalosti" v mnoha kategoriích.
Avatar - Barrichello
Barrichello
spíš někteří nechtěj utrácet a čekaj a jiným došly prachy na drahý hračky >:D
cuoresportivo
Srpen - doba dovolených, stagnuje všechno.
Avatar - Barrichello
Barrichello
No v září se to vylepšilo, to se prodalo 10 aut v týáhle třídě - 8x BMW 7x a 2x Mercedesy. Jinak vůbec nic. >:D
webpaja
Nákup v tomhle segmentu trhu se neřídí nějakým běžným způsobem a i počty kusu jsou ve vztahu k ostatním sektorům vyjma sportovních aut minoritní. Proto v poklesu prodejů nejde spatřovat víc než fakt, že doběhla jakási generační obměna a ta bude zase v nějakým časovým horizontu probíhat znova.
gil54
Ale jdi, ty brepto. A "luxusny terenak" si strč za klobúk. Ne každého baví lézt do auta po žebříku a pak se v mastodontovi kymácet dva metry nad zemí, pokud zrovna nemá chalupu mimo civilizaci nebo si nepotřebuje honit triko a posilovat ego.

Je to jen otázka peněz a chytrých předpisů ekoteroristů a EÚ. Ale na zánik to si počkáš. Pořád existuje dost kupců na tento segment i když dnes ne zas až tolik v ČR nebo SR. Totéž platí o velkých motorech. Automobilky se také jen tak s rukama v kapsách nevzdají této prestižní kategorie.
honysek
Úplně s tebou souhlasím. Nač si kupovat tyhle luxusní auta, když tu máme Kiu, případně Hyundai, že? 8-s
Avatar - white label
white label
Na co si kupovat lux. třídu, když můžeš mít luxusní SUV jako je iX35 za zlomek ceny. :-O >:-[] >:D
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vsadím gumy, že stejné pneu stejného výrobce vyrobené v různých fabrikách by v testu vykázaly různé výsledky. Žádný takový test nebyl proveden a asi to je zakázané. Jediné co mě nikdy nevydrbalo byly Michelinky. Celá kalkulačka nemá se skutečností nic společného.
gil54
Že si vůbec těma reklama hnojíš mozek. (Já zas mám rád Pirelli.)

Čekám jen, kdy nový štítek EU bude muset mít i každé hov.no, jestli je dost zelené, ekologické a hospodárné.
webpaja
Pirelli mi po poslední zkušenosti nesmí na auto. Tvrdý, žmolkovatí, nedrží. Optimálně fungovaly cca jen 5tkm. Měl jsem je jako nový při převzetí a už se těším zpátky na Micheliny.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tchánovy Sottozera vůbec po roce nefungují a jsou tvrdé.
webpaja
Souhlas, po tom co GY přestal vyrábět směrový F1 jsem přešel na Michelin, vyzkoušel jsem ještě Dunlop a právě Pirelli, obojí jako první montáž u novýho a jsou o dost horší.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jednou dělali test na Mercedesu C. Vítěz testu byly Bridgestony a poslední ty stejné s nápisem for Mercedes.
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Nápis "for Mercedes" neexistuje, to je zase jen hloupá hospodská debata pro blbečky.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Možná tam ten nápis není, ale gumy takové jsou. [odkaz] Test je tak 5 roků starý.
gil54
Máš pravdu, nápis "for Mercedes" neexistuje, ale existuje např. označení :
Pirelli P7 Cinturato MO 245/45 R 17 95 W
kde právě písmenka MO informují, že pneumatika je homologovaná pro Mercedes-Benz.
To možná mysleli ti " hospodští blbečci".
Avatar - MarTin1
MarTin1
:yes: já teda do hospody chodím taky a vím, že se vyrábějí pneu kde je MO, NO, N1,N2 atd RO1 je například Audi atd.... takže než tu kolego někoho budeš poučovat, že for mercedes neexistuje tak si nejdříve něco zjisti.

Jde o prvomontáž a homologaci pro daný vůz z výroby... krom "továrního sladění s ESP" jinou výhodu asi nevidím...
gil54
Reaguješ na mě, ale já to nějak nechápu. Začínáš palcem nahoru (to je jako ironie ?), pak píšeš o MO, NO ....., no to já taky, tady není rozpor, nápis for mercedes jako takový existuje ? Jestli ano, tak já ho neznám. A že jde o homologaci pro daný jistý typ vozu také uvádím, takže zde také nejsme v rozporu.

Tak o co ti jde ? Nic ve zlém, ale co si tedy mám zjistit ? Nechtěl jsi reagovat na někoho jiného ?
Avatar - MarTin1
MarTin1
Samozřejmě sem se uklikl... kdo se v tom má už vyznat... šlo to na SYSOJE. :-! pardoon
gil54
OK
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Jistě že MO, to jsem tím myslel >:D
gil54
Možný to je. Já mám P7 cinturato a nestěžuju si. Ale jsou zatím zánovní (asi 5000 km).
webpaja
Já mám P Zero a bída... :'-(
flipmode
Hmmmm....tak presne opacna zkusenost. Pro ostre jezdeni Micheliny nebrat, zato P. good. Mel jsem na aute PZero a skvele drzely, dokonce jejich ojeti nebylo tak hrozne - i kdyz se to Pirelkam hodne vytyka. Nasadil jsem Michelin Supersport a je to guma k nicemu - nesedi, je hlucna a v Brne na okruhu mam o 3-4 sekundy (!!!!) horsi cas.
Takze zalezi asi jak na co, ale Pirelli jsou dobre pneu.
webpaja
Tak zrovna okruhový bláznění jsem nebral. P Zero běžně velmi rychlý opotřebení, akustickej nekomfort, vibrace ve volantu, možnost reklamace po 3tkm nemožná. Teď už je ten měsíc přežiju, ale pak zpátky na Pilot sport.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Musim souhlasit, mam je jako prvomontaz a kro toho ze po 22tkm jsou tak na 65% vzorku coz je na P velmi slusny, tak z akustickyho hlediska epic fail, hucej... Jenze nevim co jineho?? Contiky 5tky?? Jinak co se tyce jizdnich vlastnosti nevim, auto sem na limit zatim nezkousel to si pockam asi na 27.10 do Mostu ale nemam z nich zatim moc pocit toho ze by to nak skvele drzelo, hlavne co se tyce brzd a akceleracnich podminek nif mof
Ondris
Prekvapive dobre jsou Maxxisy MA-Z1. Po vsech strankach spokojenost, jen se zadni kola vlivem mekci smesi rychleji ojizdeji - na druhou stranu paradne lepi. Najeto 7 tkm, predni jak nove, na zadnich se podepsal trenink bez DSC.
Po CSC2 to byla rozhodne zmena k lepsimu.

I kdyz, na Tve auto patri asi jen to nejlepsi. :-) :yes:
Avatar - MarTin1
MarTin1
Jenže otázka je co je nejlepší?? Já se totiž obávám toho, že jak všechny testy dopadaj tak, že Continetal 90% testů vyhraje, tak už se mi to zdá celkem dost podivné, jestli to nesmrí nějakou Rathovinou, protože když si přečtu zahraniční uživatelský recence.. Británie, USA atd, tak tam Conti nějak neexceluje... těžko říct, nikdy sem je neměl... vždy sem tak nějak všechno Dunlop... Pirelli jsem chtěl zkusit a byla to prvomontáž, ale akustickej komfort je fakt dost zlej...
Ondris
To je otazka, asi nezbyva nez zkouset. Jen me napada, uz jsi Tve auto (je to ta hvezda, zejo?) projel i na jinych gumach? Protoze treba moje auto hluci se vsema kolama, s Barumkama, CSC2 i s Maxxisama, rozdil prilis nepozoruju. :-)
Avatar - white label
white label
Komfort (včetně akustického) není základní prioritou široké/nízkoprofilové sportovní pneumatiky.
Jaký/é máš rozměr/y a na čem?
Ondris
Vpředu 225/45 R17, vzadu 245/40 R17 na poface. E46 330i bez M-Paketu. Na zimu všude 205/50 R17, tam je to lepší.
Avatar - white label
white label
Profil není vůbec nijak moc extrémně nízký, ale šířka vzadu už je na velikost/hmotnost vozu pořádná. V zimě máš celkově o 120 mm styčné plochy (respektivě její šířky) méně, což poznat určitě jde. Proč máš vlastně vzadu širší kola, když nemáš M-Paket?
Ondris
Ja nevim, takhle uz to bylo :-)
Avatar - white label
white label
Ale ne přímo z výroby, ne, to si zřejmě někdo před tebou udělal svůj "pseudoempaket".
A disky jsou origo BMW, aftermarketové, nebo origo BMW M paket? A jsou i disky vzadu širší, než v předu?
Ondris
Poslal jsem SZ s obrázkem.
Avatar - white label
white label
90% všech testů Conti určitě nevyhrává, ale na "bedně" v 90% být může...
Já mám s Conti výborné dlouhodobé zkušenosti, dřív jsem experimentoval s více značkama (Dunlop, Pirelli, Michelin, GoodYear, Bridgestone, jednou trochu omylem i Uniroyal a Barum) abych se později "usadil" u Conti. V některých případech a určitých ohledech můžou být samozřejmě produkty jiných značek lepší, ale člověk stejně nemá šanci osobně vyzkoušet každou novinku všech uznávaných značek...
Avatar - Barrichello
Barrichello
Měl sem Conti Wintercontact TS810, tehdá ve svý době vyhrály většinu testů. Neřekl bych že zaslouženě, nic světabornýho na nich teda nebylo, nic moc v zimě
Avatar - white label
white label
Celkové rozdíly mezi špičkovými pneumatikami různých několika značek jsou relativně velmi! malé. Myslet si, že pneumatika bude nějak ohromně "světoborná" jen proto, že někde těsně za ní byly další tři-čtyři výborné produkty je skoro vrchol naivity, takže problém byl spíš ve tvém přehnaném očekávání.
A zrovna CWC TS 810 nebyla ve své době žádný universální král všech testů (zejména na sněhu a částečně i ledu), v některých rozměrech a rychlostních kategoriích sice uspěla, ale rozhodně ne ve všech. Úspěšnější v testech byla nejen CWC TS 830, ale i aktuální CWC TS 850 zatím v testech působí podstatně přesvědčivějším dojmem, než 810 ve své době.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Tak beru to tak, že se to hodnotí hvězdama žejo a vítězové testů alá "zvláště doporučujeme" jsou většinou 3 značky a nezažil jsem test, kde by Conti nebyla na bedně.... Michelin sem vyřadil hned, jsou předražený a žádnej zázrak... s Dunlopama zvláště 3D mám excelentní zkušenosti a proto jsem je dal i teď na CLS, Goodyear UltraGrip 7 jsem měl na BMW a taky v cajku, ale ty Pirelli co mám teď nif mof, hlavně to jsou fakt dost slyšet.
Avatar - white label
white label
Dunlop 3D byla naprosto špičková pneumatika (tuto zimu ještě budu 3D dojíždět) a v testech to taky rozhodně bylo poznat. A párkrát byla i před TS 830 a TS 810 (se kterou se ještě krátce stihla potkat) na ni v testech neměla.
Jenže aktuální 4D už se na TS 850 moc nechytá.
Nestalo se mi, že by mě pneumatika končící v testech pravidelně na bedně vyloženě zklamala.
Letos zatím zazářil Nokian, Conti (TS 850) byl druhý.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Hele 3D jsem vykoupil na poslední chvilku v předstihu začátkem září, sice je to DOT 08 ale.... navíc pro mě žádná jiná v 285/35 R18 na zimu nejde sehnat (léto jezdím 19).... takže jsem je vzal... vepředu 255 mám o číslo s nižším nosnostním indexem, ale nechci se jich vzdát, na ML mi vydržely skoro 35 000km a jen pozitivní zkušenosti.
Avatar - white label
white label
Jo, 3D byly opravdu mimořádně vydařené, zejména na sněhu neporazitelné.
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Jednak nevím, co to je za auto, ale kolečka 18" 285/35 jsou nějak malá, to je na 1er? Druhak na zimu je DOT 08 na nic, to vyhoď. :no:
Avatar - MarTin1
MarTin1
Co to meleš kolego??? Jak bys nandal 285 na jedničku prosimtě to chci vidět >:D >:D Druhá věc to samé.... pneumatika má životnost/skladovatelnost 10 let!!! Obecně by jsi neměl jezdit na gumě starší než 6 let, ALE JEZDIT Samozřejmě záleží na skladovatelnosti... tyhle 2 dozadu co jsem koupil já, jsou z Porsche Mnichov, jsou na Panameru a byly 3 roky v suchým a tmavým Hangáru. Vzorek je měkkej hezky atd... nejsem ***... ale argument toho, že mě ta guma stála 4500kč a ne 11 000.- mi stačí... jeden rok to klidně ojezdím... vepředu mám DOT 12.

Zde: [odkaz]

A malá nemalá?? Na zimu nebudu auto trápit na 19" navíc jsem sehnal disky od Brabusu v 18 "zadarmo".... konkrétně za 18 000 všechny 4... Monoblock Q.

Edit: místo toho aby si se tu chytře do mě obouval, tak by si se krásně o 2 příspevky nahoře dočetl, že to není na žádnou 1er ale na CLS a že vepředu mám 255 a vzadu 285.. takže příště víc číst a míň psát...
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Už šetří i majitelé luxusních mercedesů? Blíží se konec světa, tohle dřív dělali oktávkáři :no:
Skladovatelnost 10 let je blbost, pokud je pak chceš používat a ne vystavovat. Proč by se jinak po 4 letech (z 10ti) prodávaly za třetinu? ;-)
Pneu tvrdne, lhostejno zda na autě nebo ve skladu. I když venku agresivní prostředí udělá asi víc...
Já při nákupu pneu trvám na DOT aktuálního roku, je to paráda hlavně u sliků a polosliků :-!
BTW pouze zadokolka na zimu při rozměru 285 musí být fakt paráda ;-\
Avatar - MarTin1
MarTin1
Znáš to krize nekrize :-) tak jako neživím zloděje....když ta guma v německu stojí polovinu toho co tady... navíc pneumatiky, parfémy a oleje jsou komodity s nejvyššíma maržema v řádu xxxx%.

Bohužel mám smůlu... buď 255 na všechna 4 kola nebo 255 VA a 285 HA užší tam dát nemůžu.
Avatar - white label
white label
Takže proč vlastně vzadu na zimu nemáš radši "jen" těch 255 mm?
Avatar - Bud
Bud
Pokud se můžu přidat do debaty, tak mám se zimníma gumama pouze tuhletu zkušenost. Barumky docela dobré, co se týče sjíždění zasněžených cest připadal jsem si že mám traktor. Ale měl jsem je pouze jednu zimu, pak jsem je prodal i s autem >:D. Pak jsem zkusil hodně staré Nokiany HKPL NRW, protože měly ještě dobrý vzorek, takže na ledě to už nešlo, ale světe div se- a já se opravdu divil, jak na sněhu krásně zabíraly, byl jsem překvapen, rozjezd do kopce, tam kde některé! jiné auta maturovaly, tam jsem se rozjel jak na suché cestě. Byl jsem za volantem fakt překvapen, protože jsem to nečekal. Takže si říkám, jak by jezdily, kdyby byly nové? Po roce jsem vyzkoušel na přední nápravu, to je minulou zimu Dunlopy (SP Winter Response), jezdilo se docela slušně, cesta, uježděný sníh, dobře to i brzdilo. Ale na tom samém kopečku, kde se v zimě rozjíždím jsem se sice vždy rozjel - ale, předek auta mi z počátku házel z leva do prava, několik krát, pak se ustálil a jel. To bylo druhé překvapení. Nové a na sněhu a břečce nepokonaly velmi staré :-O Prostě jsou lepší zas v něčem jiném... To je vše ;-) O zimákách na starých škodovkách se tu bavit nebudem >:D
flipmode
Pekny offtopic...
Avatar - romgator
romgator
ale ta nadvláda němců nebo korejců v daných třídách mi jde proti srsti. Vím, že jsou němci dobří výrobci aut, že jim mnoho lidí věří, ale někdy mi lidi připadají jak fanatici. Jako by nebyly jiné značky. Korejci se také snaží a vychází jim to. A také i oni mi začínají pít krev. Nechci nikoho hanit, ale pokud se ostatní neprobudí, tak do budoucna tu bude pouze německo-korejská produkce. A to bude teprve pohroma. Ale zákon trhu je zákon trhu.Tak Bůh suď.
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
Vlastne si Si na všetko odpovedal sám ;-)

Vieš keď sa niekto učí robiť autá v danej triede 40 rokov a stále to je o ničom, tak je vlastne zázrak, že ešte vôbec existuje.

Zákony trhu sú vlastne tak isto neúprosné ako zákony prírody...

Chcel by si zo svojich daní dotovať firmu, ktorá nevie urobiť poriadny produkt, iba preto, aby vyrábal a ľudia to nekupovali v takom množstve, aby firma produkovala zisk ? ;-)

Mimochodom, česi aj slováci by sa mali dennodenne modliť k nemcom, že VW kúpil Škodovku. Bez koncernu by bola Škoda bezvýznamnou a možno už aj skrachovanou automobilkou. Takto prosperuje, robí celkom slušné autá - v rámci toho, čo jej dovolí koncern - a hlavne prináša zisk - a nie zanedbateľný - ekonomike ako v Čechách tak aj na Slovensku.

No a na korejcov tiež nenadávaj, tie autá nie su zlé - alebo by sa ti viac páčilo, keby sa u Vás (u nás) montovali talianske autá Fiat ? Keby že je to Lamborghini alebo Ferrari - to by bola iná káva :-)
Avatar - Bud
Bud
Ale kaj, to by byly pandy a puntítky.... :-)
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Taliáni lepší jak Korejci... Fiat sice na rozdíl od Korejců na všechno kašle, ale stále si drží náskok ve všech směrech, v rámci mainstreamu má asi nejlepší motory vůbec.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Když ti to jde proti srsti, tak si ty auta nekupuj. Jednoduchá rada, sou tu ještě francouzi, jponci, američani a britové.

Výběr je široký.
Avatar - romgator
romgator
Jak je výše uvedeno, je dobře, že se koncernu daří, já sám vím a ostatní určitě taky, že vw škodovku postavil na nohy a jsem za to vděčný. Mě jde spíš o to, rád bych viděl na našich silnicích rozmanitý výběr vozu. Koukni se na parkoviště někde na sídlišti a uvidíš. Škodovka, vw, H/K.A teprve potom následuje PSA, Fiat, dále Ford a japonci. Nopouštím se do konkrétních modelů, myslím značku celkově, v celé paletě modelů. Chce to pestrost, ať je se na co dívat nebo kupovat. Toť vše. :-)
Avatar - Bristol
Bristol
nechci být hnidopich ale ten žebříček máš tak trochu přeházenej...ford jistě není co do četnosti za fiatem a psa...a mezi náma na sídlišti je docela problém nějaký ten novější fiat potkat... tam je to asi následující: škodovka, němci+ford, korejci...pak dlouho nic...nějaké ty pozůstatky komunismu(120, oltcit, dacia) a dva renaulty... ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
nějak si zapoměl na opel, citroen a japonce, sem tam nějakej jeep či landrover
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Redakce, proč vaše výčty prodejů vždy skončí u luxusního segmentu a na sporťáky se nikdy nedostane?

To se jich prodává ještě míň než limuzín nebo proč v článcích tato kategorie chybí?