Ekonomika
Mno, je-li pravda, co říká Ford, že se jenom přizpůsobil většině, tak je v dojčlandu, potažmo v Evropě zaděláno na pěkný průšvih... ;-\ Opel to má spočítané, evropská divize Fordu nejspíš také, Fiat přežije, PSA nejpíš také. Zajímavé, že se vůbec se nemluví o Volvu. Automobilka s produkci do 400k kusů ročně a nemá problémy?
Mají zřejmě slušné marže a k tomu přizpůsobené náklady...
Spis je to o tom ze zbozi musi mit kupce a Volvo ty kupce asi kazdy rok ma. Kdyby vyrobili 800tis ks, tak by tady pak museli brecet jako Ford 😉
Kdyz nekdo vyrabi s tim, ze se kupec asi najde, tak asi bude mit problem, pac se najde i spousta podobne pochybneho zbozi >😒]
Kdyz nekdo vyrabi s tim, ze se kupec asi najde, tak asi bude mit problem, pac se najde i spousta podobne pochybneho zbozi >😒]
Volvo nikdy nebylo masovou záležitostí, takže tolik trpět nebude. A pak tu máš nového majitele, který s ním má nějaké plány a je ochoten do něj lít peníze. Navíc mají o něco lepší pozici než ostatní pokud jde o výrobu v Číně, takže mají prostor, jak zlevnit výrobu. Přinejhorším můžou ztrátovou výrobu v EU ukončit, ta u nich asi nebude mít tak velkou prioritu. Koupili si hlavně know-how a značku.
Pro čínský soudruhy už byla výhra jen to, že Volvo dostali do svých pařátů.
Doma by z toho víceméně profitovali i kdyby už Volvo padlo.
Doma by z toho víceméně profitovali i kdyby už Volvo padlo.
Snad poprvé s tebou strýče souhlasím 😉.
Dle mého názoru Volvo problém necítí, neboť je řazeno mezi "prémie" a drahé vozy úbytky prostě nemají - bohatí nechudnou, zatím!
Největší ztráty v současnosti zažívají "masový" producenti s výrobou pro "masy".
Střední a nižší vrstvy obyvatelstva jsou ve finančních problémech a navíc jsou povětšinou značně závislí na sociálních transferech. Ty jak víme jsou rušeny nebo alespoň kráceny ve většině "vyspělých" evropských zemích. Jen v těch "východních" moc nejsou a proto tam současný ekonomický stav evropy skoro žádný vliv na prodeje nemá, naopak sem tam mirně roste.
Dle mého názoru Volvo problém necítí, neboť je řazeno mezi "prémie" a drahé vozy úbytky prostě nemají - bohatí nechudnou, zatím!
Největší ztráty v současnosti zažívají "masový" producenti s výrobou pro "masy".
Střední a nižší vrstvy obyvatelstva jsou ve finančních problémech a navíc jsou povětšinou značně závislí na sociálních transferech. Ty jak víme jsou rušeny nebo alespoň kráceny ve většině "vyspělých" evropských zemích. Jen v těch "východních" moc nejsou a proto tam současný ekonomický stav evropy skoro žádný vliv na prodeje nemá, naopak sem tam mirně roste.
Volvo moze byt stratove akokolvek, krach mu nehrozi. Cinania ho budu sponzorovat kym bude vyvyjat nove technologie. Budu si ho drzat ako svoje vyvojove oddelenie, im o tie predane kusy az tak velmi asi nejde 😄
Japonci vzdy vyrabali, vyrabaju aj budu vyrabat najkvalitnejsie auta na svete. To je fakt na ktorom sa nic menit nebude. Dovod je velmi jednoduchy, firma a hrdost na svoj produk je na prvom mieste. Tento zivotny princip je v Europe neprijatelny,tu sa jedna iba o cisla 😉
Japonci vzdy vyrabali, vyrabaju aj budu vyrabat najkvalitnejsie auta na svete. To je fakt na ktorom sa nic menit nebude. Dovod je velmi jednoduchy, firma a hrdost na svoj produk je na prvom mieste. Tento zivotny princip je v Europe neprijatelny,tu sa jedna iba o cisla 😉
Tak Volvo si taky svými problémy prošlo, ostatně proto je dnes v čínských rukou. Zaměřené více na čínský trh, až tomu už místy i ten design odpovídá. Jenže pokud opustí tradiční opory, ještě chvíli poroste, než se nasytí čínský hlad a pak co?
Normální krizový jev bohatí jsou ještě ve větším balíku proto stoupají prodeje luxusních aut, a chudí jsou v čím dál větších problémech což se projevuje na (ne)prodeji běžných značek.
Jenže pro běžné značky tpyu Seat to může být likvidační, pokud to nepbude slavný VW dál dotovat...
Daleko větší problémy pak asi budou mít italové a francouzi
Daleko větší problémy pak asi budou mít italové a francouzi
Bohatí nemusí být v balíku, jenom možná utrácí peníze, dokud mají nějakou hodnotu. 😐
To je filosofie Arabů. Utratit peníze, jak je získáš. Jinak krize je jako výprodej. Když jsi ekonomicky zdravý, je to skvělá příležitost, jak růst a zbohatnout.
je totalne nabalena vsim tim co je okolo tech aut, tady nevydelava jen automobilka, ale hlavne ten ekosystem okolo prodeje a servisu aut, ten barec (showroom) za X milionu se nejak zaplatit proste musi, reklama (v tehle oblasti delam, takze vim kolik kuprikladu stala reklama Peugeotu v CR na jisty model, vyroba te reklamy, nasledne vysilani v TV a radiich, provoz servru atd...) prisla na takove penize, ze do ceny toho vseho se danej model vleze cca 50x, takze aby vubec zaplatili naklady na marketing, tak by toho modelu museli prodat pocitam tak 2-3 tisice kusu jen v CR >😁 a tohle vsechno zaplati zakaznik v cene auta, a to ikdys dostane slevu jak hrom >😒]
Problém je jen a jen v chybné strategii těch "kapitánů průmyslu" z Fordu. Nevyrábí to co chce zákazník, ale to co si myslí oni, že je správné. Globální design Focusu v Evropě evidentně nefunguje a tak to bude stát pracovní místa i zisky (pozoruj, že někteří v Evropě rostou krize nekrize). Problém není v cenách, protože nízkou cenou prodávají jen zoufalci (srovnej s iPHONE). Ford má jedinou šanci - udělat urychlený facelift FOCUSu pro Evropu protože to co vypadá zepředu jak Fluence a zezadu a zevnitř ještě hůř, si nižší střední třída kupovat rozhodně nebude.
Nejde len o zvýšenie (akože) predajov, predajci si totiž môžu auto odpísať z daní (asi). 😉
Asi to všichni chápou, když se nikdo neptá ale může mě nekdo vysvětlit podstatu věci, jsem asi ekonomicky natvrdlej. Jaký mají dealeři zájem na tom kupovat auta aby je mohly prodávat jako ojeté ? Platí jim za to automobilka ? A automobilka říká, že se jedná o trend, který musí následovat.To je další blábol který nechápu, radši prodávají auta na kterých prodělaji hlavně že budou v tabulce prodejů na x-tém místě ? To mi hlava nebere a nedivím se pak že jsou automobilky v pr. a potažmo celá ekonomika když se řídí pro mě nepochopitelnou logikou
No... s většími prodeji se dostanete na zajímavější nákupní ceny u všeho, tedy i u aut. To samozřejmě dává prostor k manévrování cenou a k boji o zákazníky. Ono dealerství, které prodá pět aut měsíčně asi u automobilky dobrou pozici k vyjednávání mít nebude, nemluvě třeba o možnosti dostat některé verze modelů vůbec do rukou.
S tabulkami prodejů je to taky určitým způsobem psychologie. Vy byste si koupil auto značky, která evidentně neprodává? Z mého pohledu to signalizuje problém a takovému je lépe se vyhnout.
Logické to není, běžné ano. Bohužel pro nás.
S tabulkami prodejů je to taky určitým způsobem psychologie. Vy byste si koupil auto značky, která evidentně neprodává? Z mého pohledu to signalizuje problém a takovému je lépe se vyhnout.
Logické to není, běžné ano. Bohužel pro nás.
Jde o to, že většina firem v tzv. demokratických zemích už dávno nefunguje na principu zisku, ale na principu tunelu. To znamená, že se ze všech sil snaží udržet produkci za cenu ohromné každoroční ztráty. I v této situaci lze z takto ztrátového podniku velmi slušně profitovat. Plné baráky manažerů, vedení, akcionáři, správní rada, ti všichni berou násobky průměrné mzdy měsíčně i ve stavu, kdy je firma předlužená. A jako rukojmí mají tisíce řadových zaměstnanců, kteří pracují za podprůměrné mzdy. Taky dodavatele, které nutí dodávat za stále nižší ceny, někdy pod náklady. Potom stačí pohrozit zavřením továrny a ztrátou pracovních míst a zase jim peníze někdo půjčí, protože takový scénář by znamenal lidi na podpoře, nižší výběry daní a mohl by urychlit pád do propasti. Stejné je to třeba s nemocnicemi u nás - byly privatizovány, aby bylo možné vytvořit správní radu a přes ni tunelovat finance pro kamarády - každý člen si vezme měsíčně kolem 100 tisíc. Ale zbytečná ztráta milionů korun měsíčně nevadí, měst👋kraj vše zadotuje a navenek je vše v pořádku, prodá se více drahých aut, postaví více drahých domů.
Celý finanční systém je dnes tažen jen zvyšujícím se zadlužením států, firem, domácností. Všichni ví, že to nebude fungovat donekonečna, ale nikdo nemá sílu to řešit.
To je důvod, proč automobilky vyrábí na sklad, falšují statistiky jako Řecko a dealeři kupují vlastní auta. Proto je tvořena umělá poptávka zaváděním nesmyslných zákonů a předpisů kvůli nimž se vyrábí zboží a vznikají služby, které nikdo nechce. Jde o to udržet alespoň zdání pozitivního vývoje co nejdelší dobu a mít co nejlepší výchozí pozici až dojde na lámání chleba...
Celý finanční systém je dnes tažen jen zvyšujícím se zadlužením států, firem, domácností. Všichni ví, že to nebude fungovat donekonečna, ale nikdo nemá sílu to řešit.
To je důvod, proč automobilky vyrábí na sklad, falšují statistiky jako Řecko a dealeři kupují vlastní auta. Proto je tvořena umělá poptávka zaváděním nesmyslných zákonů a předpisů kvůli nimž se vyrábí zboží a vznikají služby, které nikdo nechce. Jde o to udržet alespoň zdání pozitivního vývoje co nejdelší dobu a mít co nejlepší výchozí pozici až dojde na lámání chleba...
Myslím, že to je príliš ideologický pohľad ...
Díleri len jednoducho chcú dodržať stanovené odbery a tým získať zľavy a umelé predaje im síce nezarobia, ale aspoň znížia straty ....
Čo sa týka nemocníc ... štátne sa bez diskusie u nás rozkrádajú najlepšie .....lebo súkromné by pri takom objeme rozkrádania jednoducho dávno skrachovali ....
Díleri len jednoducho chcú dodržať stanovené odbery a tým získať zľavy a umelé predaje im síce nezarobia, ale aspoň znížia straty ....
Čo sa týka nemocníc ... štátne sa bez diskusie u nás rozkrádajú najlepšie .....lebo súkromné by pri takom objeme rozkrádania jednoducho dávno skrachovali ....
Logický nesmysl. Privatizováná nemocnice, tak proč by tam město /kraj posílal peníze? Jak by to zdůvodnil? Právě proto nejsou privatizovány, aby tam mohli přes kamarádíčky a zákázky tunelovat město, kraj. Rath je ukázka jak to funguje. Proto něchtějí privatizovat.
Špatně jsem to napsal - nejde o klasickou privatizaci, pouze o převedení na a.s. s tím, že nemocnici dál řídí kraj/město. Potom není problém z rozpočtu takovou nemocnici stále dotovat a tunelovat tyto peníze nalité přes dotace na platech lidí ve správní radě. K tomu si odsouhlasit nevýhodné zakázky pro spřátelené firmy zastupitelů. Prostě jen převedení na a.s. znamená okamžitou měsíční ztrátu v řádech milionů ve srovnání se stavem před převodem a nalití těchto peněz do kapes vybraných lidí. Plno "kamarádů" se z takového stavu má dobře, tak všichni dělají, že to nevidí a že to není žádný problém.
Dudenhöffer ve studii tvrdí, že zejména Hyundai a Kia mohou svoji ziskovost ještě zvýšit. "Mají největší šanci předstihnout do roku 2018 v prodejích Volkswagen,"
Zdroj: [odkaz]
Hyundai/Kia - 1 386
Škoda Auto - 1 100
Nissan - 985
VW - 916
Zdroj: [odkaz]
Je vtipné že VW chce kupovat alfu a další, přitom Seat se mu * do propasti a budto ho bude muset zrušit, nebo do něj nalít pár set milionů .....EUR ovšem
Zapomel jsi na to prvni(poruchovost), coz asi ma duvod u casto mrtvich vwerku, coz se po zaruce muze slusne prodrazit a pochybne usetrenych 20 litru je v panu 😉 Rovnez se staci kouknout na hodnoceni u zdejsich testu za poslednich cca 4 roky na cenu a uzitnou hodnotu 😉
Vidis snad ze by Honda nekde brecela, jak spousta pochybnych evropskych montoven jako je Seat ? Ja se bavim o prodejich kvality ne chrleni pochybne kvantity >😒]
Ono koupit radoby levneji znamena asi toto,
[odkaz]
to o cem mluvi a ukazuje cena/uzitna hodnota, ktera je vetsinou bidna.
Vse shrnuje porekadlo, nejsem preci tak bohaty, abych si mohl dovolit kupovat radoby levnejsi podradne zbozi :-!
Nemáš jediný argument na to, že Honda u nás patří mezi nejdražší a nic moc k tomu nepřidá. Nějaké žvanění o spolehlivosti je k ničemu, když tu jsou auta které stojí dvakrát méně. Prober se. :-!
Takze vezmu to tedy tak ze v mem okoli se koupily 3 nove koncernove vraky. Jeden vymena rozvodu, cela hlava po cca 20-30 tis a druhy vymena netesneho bloku motoru a 3 tydny v servise. Nebo kdyz slysim vtipy jak nekdo nekdo objizdi u 8lete Fabie vrakac kvuli posilovaci. Nechapu co to lidi kupujou za vraky. Z toho se asi tezko probira, ale neco takoveho bych domu fakt nechtel >😒]
To tvoje pochybne zvaneni o spolehlivosti, je zvaneni o dlouhodobych nakladech na provoz. Pokud bych chtel setrit sel bych do H/K v nejnizsi vybave nebo Renaultu(dnes neni Renault o nic vetsi vrak nez koncern), a pokud ma zbozi kupce tak se uz tesim treba na novy Type-R a nezajima me ze existuje nejaka levnejsi OPC. Akorat tam nevidim treba duvod koupit pochybnou kvalitu za vyssi cenu jako je Seat, .... >😒]
Jinak naprosto souhlasim se vsim cos napsal a dale bych se bavil jen o tech automobilkach co tu porad skuci >😁
Znovu opakuji, koncernových aut jezdí a prodává se mraky. Rozhodně jich nejsou plné servisy, rozhodně je lidé nekupují dokola proto, že by se neustále kazily. Ty máš prostě ukázkový komplex z úspěchu koncernu. Ale vysvětlovat něco takovému slepoňovi, jakým jsi, je zcela zbytečné. :-!
Vidis tady snad nejakeho japonce???
[odkaz]
Myslis ze mam komplex z toho, ze si muzu koupit drazsi auto nez lidovy vozik a do saloonu pochybne znacky jsem ani nepachl??? Myslis, ze kdyz nekdo kupuje kvalitu, spotrebu, slusnou uzitnou hodnotu a nekupuje auto podle pofiderniho uspechu znacky,hodnocenou dle souseda, ze ma komplex??? Ty jsi slusne mimo >😒]