Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: O čem prodejci ojetin nejčastěji lžou?

Obchodníci s ojetými auty často přikrášlují realitu, pokud jde o stav nabízené ojetiny, a vynikají také v navyšování inzerované ceny o různé poplatky.
Zpět na článek
2. 10. 2012 20:47
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 10. 2012 21:34
2. 10. 2012 21:45
3. 10. 2012 09:46
3. 10. 2012 11:03
3. 10. 2012 11:41
3. 10. 2012 17:09
3. 10. 2012 12:44
3. 10. 2012 14:17
3. 10. 2012 15:43
2. 10. 2012 23:16
3. 10. 2012 13:52
4. 10. 2012 07:51
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2012 20:32
pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
ako sa mozu predavat tak uspesne jazdene auta a ako sa moze vobec uzivit autobazar......

ved napr nove clio mame uz za nejakych 7 000 eur.... so zarukami a krasne vonave.... :yes: , taky cruze co uz je kus auta dostaneme v akcii za nejakych 10 900 eur.... , skutocne si neviem predstavit dat 5000 eur za nejaky pochybny jazdeny 6-7 rocny kus niecoho a potom do toho kazdy rok vrazat po 2000 eur na opravy urdzby rozne vymeny a pod... nechapem.... stejne nic neusetrim a vozim sa v starom crepe bez zaruk ktory ma navyse najazdenych tisicky km.... moralne zastarale auto.... nie dik..... ja radsej nove clio ako stary vytuneny baworak co sa mi kazdu chvilu rozpadne a ked mi na nom nieco odide tak sa nenaplatim .... :yes:

jazdene auto nikdy - radsej male jednoduche ale nove :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
41
2. 10. 2012 20:37
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
To je jednoduché. Koupě nového auta je nejhorší investice. Vyplatí se koupit tak 2-3 roky jeté za půlku ceny nového.
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2012 20:39
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
kto potrebuje auto do prace pre rodinu a chce bezpecie zaruky a istotu a kto nechce auto len na rok dva ale na dlhsi cas pre toho to rozhodne nie je najhorsia investicia... clovek ktory chodi sam nema zavazky rodinu pre mna za mna ten si moze menit auto aj kazdy mesiac... normalny clovek ale takto neuvazuje a urcite kupi nove a spolahlive auto.... aspon u mna to tak funguje a aj u vsetkych dobrych znamych co poznam ( ano niekedy sa clovek nacaka na nove auticko ale nove je nove oplati sa pockat a dosporit ).... pochybni ludia kupuju zvacsa aj pochybne auta ....tak to byva ... auto je tiez obrazom majitela ;-)

ja ked vidim tych 25 rocnych mladych v siltovkach v starych baworakoch ktore sa im idu rozpadnut a myslia si ze maju lepsie auto ako napr nejaka nova fabia alebo nove rio tak ma ide od smiechu rozpucit.... smrdi im to prdi huci trepe zerie ale hlavne ze maju baworaka >:D ani cent by som za neho nedal...
Avatar - Barrichello
2. 10. 2012 20:47
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Každej nemá rodinu , nebo nestěhuje na chalupu půlku domácnosti - každej tutíž nepotřebuje národní sen, totiž kombík v naftě a na hlínách >:D

Až bude mít nový auto za 400 tis automat, V6 o výkonu aspon 250 HP, s plnou výbavou a bude to pohodlný a hezký auto, tak si ho koupím.

Ale zatím ještě takový nikdo nevyrábí a už asi ani nikdy vyrábět nebude, minimálně v pomatené downsizingové a "ekologické evropě
3. 10. 2012 09:14
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
cóóžééé ty by si nechtěl místo Jaguára krásný Clio v plný výbavě. To si asi pochybný blázen co kupuje pochybná auta >:D >:D
Avatar - Barrichello
3. 10. 2012 11:12
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
To bych opravdu nechtěl >:D
Avatar - escorpion
6. 10. 2012 07:10
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
:yes:
Avatar - gld
2. 10. 2012 21:45
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Topper, už tým mladíkom v šiltovkách na bavorákoch nezáviď. S deravým výfukom a amatérskymi pokusmi o ladenie podvozka možno pôsobia vtipne, no práve to sú autá pre mladých. Mať 20-25 rokov a brúsiť základnú fábiu? To nie je win, aj keby bola fungel nová z fabriky- to je za trest.
2. 10. 2012 22:51
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Pro mladý je starej střep rozhodně lepší volba než funglovka. Kdo se učí jezdit a ještě není "vyklidněnej", tak prostě zkouší limity a na to je nový auto zbytečný. Taky na starým se člověk třeba i naučí něco opravit. Ideální je vzít něco silnějšího, třeba staré bávo, nebo postě cokoliv s větším objemem, turbem, solidním vzhledem. Že se rozpadá? A co má být?
Já jsem takto zkusil 300ZX edice šrot, Mitsu Cordia dvoulitr turbo, ostatní měli třeba silné Capri, staré Camaro s automatem. Capri skončilo na střeše, Cordia podobně. Potom jsem dostal rozum a raději začal jezdit v autech, který nedovolí tak blbnout a žerou polovinu. Další auto už bych bral jedině funglovku, něco do čtvrt míče. K tomu ale každý musí dojít sám.
Avatar - white label
2. 10. 2012 23:59
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Ale každý a pokaždé nepřežije (zvlášť v čím dál hustším provozu), když jde s takovým šrotem přes střechu a nestihne tak ten rozum ani dostat. :-|
Je to mnohem individuálnější, každý nepotřebuje tak "silné" zážitky, aby konečně dostal rozum.
Avatar - R32
3. 10. 2012 07:36
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Presne tak, nech si všetci mladí kúpia staré črepy s čo najvýkonnejším motorom, v piatok večer sa do neho nasáčkujú aspoň ôsmi a v stodvadsiatke šup do stromu... :yes: To je žiaľ realita, stáva sa to, preto ja preferujem práve opačný prístup, synovi plánujem kúpiť na 18-ku niečo menšie (Ibiza, Polo, Yaris...) s výkonom cca do 90 koní no hlavne s ESP, ABS, vankúšmi... Ja som sa učil na škode 105L, bola to dobrá škola ako sa naučiť nerábať so spojkou a plynom nakoľko to nemalo žiaden výkon a stále to chcípalo, potom prišlo delo favorit >:-[] kde sa už dalo čosi aj s rýchlosťou riešiť no bol tu základ zo 105-ky... Takže podľa mňa je rozumnejšie začínať od pomalého a postupne pridávať výkon. Žiadne preteky, žiadne frajerinky, prenášadlo z bodu A do bodu B.
3. 10. 2012 09:11
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Začínal jsem s 2,4 cca 170hp, bez ABS, pytlů ani jinejch "pomocníků"-přišel jsem k ní jak slepej k houslím a i když jsem občas "kravil" tak vždy v mezích. Dodnes cca 450tkm bez jediné zaviněné nehody. Pravda, teď prodávám mazdu 626 100kw a měnim za civica 8.g 63kW-stárnu >:-[]
3. 10. 2012 09:28
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
No 90 koní v autě velikosti Polo je dobrá vražda. To se možná poohlídni po něčem slabším. Jestli chceš aby tvůj synek přežil. A jestli myslíš, že s tím nebude dělat kraviny, tak se možná dost pleteš.
Avatar - Barrichello
3. 10. 2012 11:32
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Já začínal s 2,5 V6 160 HP a na boudu sem to neposlal, ono to vůbec není o výkonu a kolik auto jede, ale jak s ním jede ta osoba mezi volantem a pedály.
3. 10. 2012 13:48
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Přesně tak. Já zažil přes střechu Š 105, ale zase to auto vůbec nesedělo na silnici ;-)
Avatar - Barrichello
3. 10. 2012 16:09
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Na vesnici kam občas jezdím byla velmi těžká nehoda na babetě.....

Na to není potřeba auto co má 400 hp a jede 300 >:D
3. 10. 2012 09:25
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Prostě si normálně dospěl. Nevidím na tom nic divnýho. Jenže tady je to samej moralista, kterej vidí jako normální si v 18 koupit nový auto a na něm se učit jezdit. To co ty tu popisuješ je naprosto normální průběh řidičského dospívání normálních mladých kluků. Osobně jsem nebyl jinej. S tím rozdílem, že my jsme sedlali, shnilé Trabanty, Wartburgy, Š120 a vrcholem všeho byl Fiat 131 S Mirafiori koupený na šroťáku na který jsme s kamarádama naroubovali značky z jinýho auta a vesele s ním jezdili po diskotékách. Naštěstí jsme to všichni ve zdraví přežili a dneska je aspoň na co vzpomínat. ;-)
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2012 20:57
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Máš na to dost jednoduchý pohled. 10000 éček se lehko napíše, ale rozhodně ne každý je má. A pokud na nové člověk má, tak zas nějaký prcek v základu nebude zrovna perfektně plnit nároky třeba sedmičlenné rodiny, že. Navíc existují např. referenční vozy, které jsou zajímavou alternativou...Zkrátka to není jen o 7letých bavorácích (ale ani jejich majitele bych hned neodsuzoval, každý si může vybrat co chce).
Avatar - Đawson
6. 10. 2012 16:22
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
první auto sem měl fáčko od rodičů, bez problému ale hrozně žralo, druhé byla felda, bez problému ale hrozně hnila, třetí starší E36 bmw s V6... luxusní svezení, ale poruchovost strašná a když se rozpadl kardan, jezdil sem opět starou felicií, ted mám citigo které má motor ze sekačky a bmw mi vůbec nechybí.. je mi 21 let :).. o vylítanosti ani věku to neni, povaha dělá řidiče ...ale pravda kočkolap to neni, i když holkám se líbí a chtějí to řídit >:D
2. 10. 2012 21:16
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Toppere, doporuč mi nějaké auto s se slušným motorem na LPG za těch 10 000 eur.
2. 10. 2012 22:07
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Za 250 tkč se v přepočtu dá sehnat třeba Lodgy v základu na LPG. Je velká, nová, se zárukou a rozhodně ji nikdo neukradne :-)
3. 10. 2012 07:05
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Říkal jsem slušný motor, šestnáctistovka se hodí tak do Clia, ne do velkého auta ... jezdím hodně po dálnici, takže ideálem je nízké auto se solidním motorem. A zrovna to Lodgy v základu - je hnusné a nemá vůbec žádnou výbavu.
Podívejme se třeba na Ibizu LPG. Výrobce bohužel osekal výkon šestnáctistovky na 59kW a nedá se objednat jako kombi ST, ale to by se ještě dalo přežít. Jenže po dovybavení na slušnou úroveň (klima, tempomat) se cena dostane hodně vysoko, protože LPG verze nemá akční výbavu.
Avatar - gld
2. 10. 2012 21:42
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Všetko je o preferenciách. Za 7000 € v oholenom cliu asi moc frajer nebudeš. Ak potrebuješ presúvadlo z bodu A do bodu B a plánuješ si ho nechať viac ako 5 rokov, kľudne nový holobyt. Na všetko ostatné...tu nie je Mastercard ale práve divoká bazárová džungľa.

Alebo tiež menej okrídlené, no stále pravdivé: Byť chudobný ešte neznamená, že pre seba nechceš pekné veci >:D
2. 10. 2012 21:44
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
hele kdyz jsi takovej expert, tak me najdi nove auto ktere bude mit 6-8 valec v benzinu s alespon 250 konikama, automat, "luxusni" vybavu ktera si nezada s vyssi stredni nebo luxusni tridou a to vse se vleze do cca 400 tisic korun ceskych, budu ti mooc vdecnej pokud takove nove auto najdes, a myslim ze nejen ja :-)

mimochodem ve chcili kdy s novim autem opustis autosalon, tak se z nej stava ojete ;-)
2. 10. 2012 22:12
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Otázka jen, na co potřebuješ takový auto. Dělit auta podle počtu válců a koní je o ničem, jestli to chceš na blbnutí, záleží jen na poměru výkon/váha. A potom je bazarová ojetina lepší řešení - auto se kterým se blbne často končí v příkopu na střeše a na to by bylo nového škoda.
Avatar - white label
2. 10. 2012 22:36
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Žádné zboží není už po prvním použití úplně nové, s touto logikou je v principu naprosto nerozumné kupovat si nové cokoli...
Vyšší střední, nebo luxusní třídu do cca 400 tis.? Já teda nejsem tak bohatý, abych kupoval tak laciné věci..., když zrovna nemám na luxus, jsou tu i jiné možnosti, než chodit do bazaru, sekáče, nebo zastavárny. ;-)
Kdo má 400-500 tis. má i na nové auto. Ať si vybere každý co chce, ale kupovat si nové zboží (včetně aut) rozhodně není nenormální/nerozumné.
Avatar - R32
3. 10. 2012 07:42
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
:yes:
3. 10. 2012 09:50
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
ja na nove auto mam, jen nepovazuju za rozumne zanej ty penize utracet, co me prinese nove auto za 1.6 milionu oproti tomu samemu z bazaru za 0.4 milionu? vypada uplne stejne, jede uplne stejne, sedi se v nem uplne stejne, a poskytne me uplne to same, tak proc zanej davat 4x tolik? ja nikomu nebranim aby si ho koupil za tech 1.6 milionu, ale proc bych to mel delat ja, jen proto ze je nove?
Avatar - Dinar
3. 10. 2012 10:18
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Chce to jen přiznat sám sobě, že děláš kompromis, to nové auto za 1,6 si sestavíš dle libosti, to pětileté za čtyřista si sestavil někdo jiný a těch dvěstě kkm na něm už najel. Prostě to celé nestojí tak, že ojetina a nové jsou jedna k jedné, jen ty ušetříš. Ne, ty chceš určitou úroveň auta, poskytovanou až třídou, na kterou nemáš finančně, takže ojetina je jedinou cestou, řeči o stejné hodnotě za čtyřikrát menší cenu jsou jen lhaním si do kapsy.
3. 10. 2012 10:31
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Asi tak.
3. 10. 2012 10:47
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
jedinym kompromisem je barva, takze v bazarech jen vybiram auta s urcitou barvou, ale tak jako tak auto bude nakonec takove jake opravdu chci, a dle libosti ume znamena, ze tam bude +- vse co tam bejt muze

proste nevidim jedinej duvod, proc bych mel utracet sve penize ktere jsem si vydelal za nove auto jen proto ze je nove, proc? co me to nove auto oproti tomu ojetemu prinese? pocit ze je nove a ze jsem prvni majitel v technicaku me neprijde jako duvod zaplatit 1.2 milionu navic, pokud nekomu ten duvod staci, tak je to jeho vec :-)

a vsichni co maj jinej nazor nez ty, tak si jako lzou do vlastni kapsy jo? >:D
3. 10. 2012 14:27
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
No ber to z tý lepší stránky, tj. nebýt těchto krásných, úspěšných a bohatých co si kupují zásadně tyto 4x předražené krámy nové a uspokojí je to, že jim někdo nakecá, že si to vpodstatě setavili sami a já nevím co všechno, tak by takovýchto aut nebylo ani z druhé ruky a my hloupí a neestetičtí bychom nemohli v ničem sekat patky, páč bychom je tak levně neměli kde (po kom) koupit. ;-)
5. 10. 2012 12:50
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Ale Dinar ma pravdu v tom, ze nie je pravdive tvrdnie, "vypada uplne stejne, jede uplne stejne, sedi se v nem uplne stejne, a poskytne me uplne to same,". To je klamanie si sam sebe. Mozeme sa bavit o tom, ze splnaju rovnaky ucel - dovezenie z bodu A do B. Ale jazdene auto za stvrtinovu cenu noveho, nebude "uplne to same" ako nove (ak ti nahodou niekto nedal 75% zlavu na nove auto).

Ostane pises dobre, pre teba ma vyznam kupovat to, co pises. Pre ineho nie.
3. 10. 2012 11:27
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
:yes:
2. 10. 2012 21:54
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Zase si mě pobavil :-) tvuj ideální svět asi je takovej,kde je všem 40+ a všichni jezděj v novym Cliu,Kii a nebo Hyundai že?? :-) né každej má na nový auto a né každej nový a moderní auto chce! My mladý nechcem auto co má milion airbagu,klimatizaci,posilvače všeho možnýho,kontrolu všeho možnýho :-) Znám plno lidí co je strašně rádo,když si muže svoje auto doma opravovat :-) a k tem BMW,je vidět že si asi žádný strarý BMW neměl a jen tak plácáš. Mluvim z vlastní zkušenosti stará E30 co měla najeto přes 260tis. a nechala si líbit všechno a běžela jak hodinky. A stejně tak nechápu kde si vzal že náhradní díly na starý BMW jsou drahý :-) díly jsou o dost levnější než turbo a nebo filtr na tvýýho korejce :-)
Avatar - HitmanPB
2. 10. 2012 22:34
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Ano, môžem potvrdiť.
Avatar - VL4D
3. 10. 2012 01:18
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
100% Souhlas :yes:
3. 10. 2012 12:32
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
by mě zajímalo jaký 7letý auto potřebuje ročně opravy za 2000éček >:D
3. 10. 2012 12:56
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
vsechny topperovi anglicaky ve vytrince, to vis otirat prach u takove zbyrky neco stoji, uklizecky proste nejsou zadarmo :-!

ja 2000 ecek nedam rocne vpodstate ani za "benzin" >:D
3. 10. 2012 14:07
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
tak ono palivo není kolikárt nejvyšší částka v provozu auta,což si ale málokdo uvědomuje,ale jestliže u auta za 5000€ staří 7let je potřeba 2000€ ročně na servis tak to asi nevybral zrovna nejlíp >:D zvlášť pokud zajdeme do důsledků a odečteme spotřební věci,jako je výměna oleje,brzdové destičky,pneu atd protože ty musí u nového auta platit stejně:)
3. 10. 2012 14:23
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
jako dovedu si takove penize predstavit u nejakych exkluzivnich aut, u "bezneho" auta by to musel bejt doslova vrak aby rocni servis stal 2k euro, a majitel celkem hlupak pokud by si takove auto drzel :-)
3. 10. 2012 14:35
Re: pri dnesnych cenach aut vobec nechapem
Za urcitych okolnosti mas pravdu, ale nesuhlasim s tebou vo vseobecnosti. Uvediem dva priklady kedy to neplati:

1. "Mlade" ojazdene auto:
Ja som si kupil auto (moje prve) za polovicnu cenu noveho. Bolo 13 mesiacov stare, malo 11 000 km, dva kluce, povodna faktura, zaruka este 23 mesiacov. Mam 6 airbagov, automaticku klimu, vyhrievane sedadla, ESP, el. okna ... proste slusna vybava. Zatial som najazdil 20 000 km a jedina "porucha" bola, ze sa uvolnilo lave spatne zrkadlo (znamy problem tohto modelu). Utiahol som ho za 15 min a hotovo. BTW, je to Suzuki SX4 Sedan, motor je atmosfericky 1,6 (79 kW). Stale si myslis, ze to bola zla kupa? Ved za tie iste prachy by som mal ovela horsie auto. A takych sa da najst viac.

2. Druhe alebo n-te auto pre potesenie:
Ak sa niekto rad hrabe v autach a rad travy cas v garazi, tak preco nie. Uznavam, ze toto je trochu iny priklad, kedze ty si mal asi na mysli bezne auto na denne jazdenie. Moja pointa je, ze dopyt po takychto autach tiez vytvara trh ojazdenych vozidiel.
Avatar - Barrichello
2. 10. 2012 20:42
Zas tendenční článek
minulý článek zda za 500 tis ojetinu nebo nový měl úspěch, hodně komentářů a čtenářů, no tak vydáme podobnej článek co rozdmýchá stejnej flamewar a kde se bude řešit zas to samý. Jak sou batary špatný, jak každýho chtěj očůrat a jak je lepší nový auto....

Když tomu někdo nerozumí, tak tam nemá lézt. Minimálně ne sám a má si vzít někoho sebou.

A když si neumí přečíst cenu nebo kupuje auta na podivný ůvěry tak má holt smůlu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 10. 2012 20:47
Zalezi na skrytom nedostatku...
Takze klamu uplne o vsetkom...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
2. 10. 2012 20:51
Re: Zalezi na skrytom nedostatku...
Autobazar(prodávající) prohlašuje, že vůz nemá žádné skryté vady ani vady o kterých by veděl v době prodeje a kupujícho na ně neupozornil. Na pozdější vady vzniklé stařím vozu a běžným opotřebním nebude brán zřetel.

Znáš tyto kouzelné věty?
Sou součástí každé smlouvy a když prodávám vůz jako osoba jiné osobě, taky to tam píšu.
2. 10. 2012 21:37
Re: Zalezi na skrytom nedostatku...
zbytečně moc slov - stačí "kupující kupuje vůz jak stojí a leží"
Avatar - gld
2. 10. 2012 21:39
Re: Zalezi na skrytom nedostatku...
Ty dáš peniaze, oni auto. Kto čaká viac je naivný idealista.
Avatar - Bristol
2. 10. 2012 21:30
lákadlo ojetiny
naprosto v tomto případě souhlasim s Barrichellem...kdo si nedokáže auto ověřit tak ať do bazaru neleze a nebo ať si sebou veme někoho kdo se v těch autech trochu vyzná...ono vůbec je dost dobré si tam někoho vzít i když se v těch autech vyznáte...ten někdo, vám může pomocit nepodlehnout syndromu vysněného vozidla...podobná věc, obvykle totiž končí katastrofou...však to každej zná: stříbrné deset let staré Ečko, AMG kola, 320CDi, tachometrových 150tkm, top výbava, údajně nebourané, top stav a další bazarní bláboly...a to všecko ža nádherných cca 130 tisíc...tak taková koupě se obvykle zvrhne v katastrofu...pokud dotyčný nezachová chladnou hlavu a nenaletí na naleštěná kola a kožený interiér
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
2. 10. 2012 21:34
Re: lákadlo ojetiny
Eko jisté generace je tak profláklé svou spolehlivostí, že kdo se trochu v autech vyzná , tak ví svoje. No a diesel s 300 tis na hrbu to ještě vylepší >:-[]
Avatar - Bristol
2. 10. 2012 21:48
Re: lákadlo ojetiny
poslední spolehlivé Ečko bylo W124 ;-) poté to šlo strmě dolů...W210 hnila jak *** a spolehlivostí teda moc nevynikala až na benzínové atmosféry...W211 hlavně před fl. byla katastrofální...po fl. to bylo o něco lepší ale etalon spolehlivosti to také nebylo...W212 je ještě moc mladá na to aby se dalo soudit...takže tak k mercedsům...
Avatar - gld
2. 10. 2012 21:38
Re: lákadlo ojetiny
Dôležitá poznámka je brať si so sebou na nákup odbornú asistenciu, aj ak sa v autách vyznám. Jedna vec sú poznatky, druhá psychológia nákupu auta. Sám som nedávno takmer kúpil vrak, lebo to bolo auto snov "tu a teraz". Zachránil ma môj doprovod a lakomosť predajcu.
Avatar - Bristol
2. 10. 2012 21:51
Re: lákadlo ojetiny
ano ano naprosto souhlasím...a syndrom auta snů je nebezpečný...takhle před pár lety když jsem si vybíral své první auto tak ještě že jsem sebou měl otce, vystudovaného strojního inženýra...já tam téměř onanoval nad Passatem B5 1.8T za 60 tisíc...na nízkoprofilových 19kách...no jo ještě že jsem to nekoupil...nakonec to byla bouračka proto tak levné, ještě že už dnes koncernovým vozům moc neholduji....jinak B5 je asi ta nejhorší bazarová koupě současnosti...ještě s Peugeotem 307...neuvěřitelně nespolehlivá auta... :no:
Avatar - MilanF1
4. 10. 2012 10:50
Re: lákadlo ojetiny
Horší spolehlivost má jenom 307 starý model, facelift je na tom lépe. Ale taková katastrova 307čka není, horší je na tom 607 ... možná ne tolika problémy, ale spíše cenou těch dílů.
Avatar - gld
2. 10. 2012 21:34
Uber výfuk
Nechcem vám do toho vŕtať, ale na opel vectra (!!) sa nevyrába výfuk v druhovýrobe? Ani si nemusím ťukať do googla stránky s autodielmi, aby som vedel že to nie je pravda. Za 6000 kč (200€) sa určite dá niečo zohnať. Kto má dobrodružnú náturu a zbehne do poľska, za spomínanú čiastku bude mať výfuky aj dva. :-!
Rozbalit vlákno
18
2. 10. 2012 21:45
Re: Uber výfuk
Na nějakou "exotickou" motorizaci opravdu nemusí být k diszpozici v druhovýrobě.
Avatar - Bristol
2. 10. 2012 21:55
Re: Uber výfuk
tak ono je to s díly docela vtipný...a je to model od modelu...ani by člověk neveřil jak nemožný úkol je sehnat díly na starší nepříliš rozšířené hyundaie...vytrpěli jsme si svoje když jsme před několika lety sháněli na internetu pro strýce převodovku na Hyundai Trajet >:D
3. 10. 2012 09:46
Re: Uber výfuk
Vždycky to něják jde. Třeba na Hyundai Sonata první generace (1989) jdou zadní ložiska z fita 127 >:-[] . Teď jsem řešil spodní čepy na space wagona-neexistujou, tak šli čepy z i10 a drobná úprava na soustruhu :-! Vždy se to nechá vyřešit. Naštěstí jsem dílů nikdy moc nepotřeboval, "největší" problém tak byly uhlíky do alternátoru, měly "jen" 0,5mio km a ty mrchy klekly-musel jsem koupit origo mitsu za 1000,- kč :-! a týden čekat 8-s (mitsubishi, honda, mazda-jiný než šikmooký mi domů nesměj ;-) )
Avatar - Bristol
3. 10. 2012 10:52
Re: Uber výfuk
mezi náma docela ti rozumím, když se tu mluví o ojetinách vždy se vyplatí kupovat vozy, které se mezi zákazníky netěší velké oblibě(japonci, případně někteří italové) no prostě auta co si lidi moc jako ojetiny nekupují...ono koupit si auta jako VW, Škoda, D3 a podobně...tam to vždy voní nějakou tou levárnou...a to je taky část pravdy o tom, že ta auta jsou jako ojetiny poruchová...když bych měl napočítat kolik je v bazarech koncernových vozů bouraček, vraků, stočených tacháčů, kradenejch, poslepovanejch...asi bych se nedopočítal...u vozů které nejdou moc na odbyt je to riziko obecně mnohem menší a jsou také levnější...než koncerny co si nesmyslně díky vysokému zájmu drží cenu
3. 10. 2012 11:03
Re: Uber výfuk
Tak, prostě u auta, co na kupce "čeká" se nevyplatí fixlovat. Třeba současné MPV jsem koupil za 70.000,-kč, 2 dny po slevě ze 105.000,-kč Prostě tam už stálo 3 měsíce a nikdo o to neměl zájem. Ale pro mě je to super auto. Poruchovost 00nic, a mé požadavky na ideální auto jsou naplněny měrou vrchovatou. Jen na to lidi občas dost čumí, páč to neznaj a neumí si to ani nikam zařadit.
3. 10. 2012 11:41
Re: Uber výfuk
Nevím, jak to je teď, ale když jsem kdysi kupoval svého ojetého Japonca, tak cena docela převyšovala jeho evropské třídní bratry. Investice to však byla dobrá, za celou dobu užívání (5 let) jsem vyměnil akorát termostat a 2krát jsem musel dopnout řemen. Jinak klasika, několikkrát olej, jednou rozvody a brzdové kotouče s destičkami.
3. 10. 2012 14:56
Re: Uber výfuk
Suhlasim. Kupil som jazdene Suzuki SX4 sedan (13 mesiacov, 11 000km). Toto auto velmi casto nevidat a ludia ho vacsinou povazuju za skarede a nudne. Preto som ho kupil za polovicnu cenu.

Osobne si myslim, ze ak niekto nema peniaze, tak by sa mal pozriet na takuto kategoriu aut + musia byt spolahlive.
3. 10. 2012 17:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 10. 2012 17:09
Re: Uber výfuk
Sice to není žádná krása, ale najdou se i mnohem hořší. U SX4 je naštěstí problém pouze v pro většinu hůře skousnutelném vzhledu, jinak je to auto víc než OK, já bych ho klidně kousnul. Ale s nákupem se mi pro otce podařil podobně dobrej "kauf" Nová Kia Rio v plný výbavě, 10 měsíců stará, 12tkm najeto a z nějakejch 400.000 jsme se dostali na 179.000 >:D -kupováno přimo od Kia ČR
3. 10. 2012 19:32
Re: Uber výfuk
Tak o tomto hovorim. A nech autor prveho prispevku povie, ze je to nevyhodne.
3. 10. 2012 19:30
Re: Uber výfuk
Pre mna osobne je dolezite ci sa to paci mne a mojmu okoliu (rodina - potencialni pouzivatelia). Bol som prekvapeny ked mi vsetci povedali, ze sa im to paci. Este aj sestra (maju Banglovo BMW 540) hovorila, ze to auto vyzera nazivo celkom dobre. Mozno je to aj preto, lebo moje okolie sa o auta nezaujima, cize nevedia ake su trendy (= co je "in").

Tiez ked mi ukazes dve kabelky, tak nebudem vediet ktora je viac "in". Kabelkam nerozumiem. Pre mna je to len taska, do ktorej si priatelka uklada veci. Pre moju priatelku je auto len dopravny prostriedok, ktory ta ma presunut z A do B pohodle, bezpecne, lacno, atd.
Avatar - Cejsi Mpower
3. 10. 2012 12:24
Re: Uber výfuk
To jsou ty vaši tamani, zlaté BMW, všude všechno..
3. 10. 2012 12:44
Re: Uber výfuk
No, jó, ale já to "všechno" nepotřebuju ;-) Věci na brzdy jsou dostupný stejně, rozvody taky a co jinýho člověk potřebuje? Po 200tkm udělat čepy a tlumiče. Tím to většinou hasne.
Avatar - Cejsi Mpower
3. 10. 2012 13:59
Re: Uber výfuk
Stačilo mi, když jsem známému měnil všechny filtry na Subaru, ty ceny a dostupnost, strašný.. A to nemluvím o výměně, ten přístup je někde fakt bída, na kabinový musíš rozebrat půlku přístrojovky, o palivovém ani nemluvím.. Pokud najedeš na tlumičích 200 tisíc, tak ti jsou asi jízdní vlastnosti u pr...., jedině, že bys jezdil po US rovinkách, pak věřim, že by to šlo >:-[]
3. 10. 2012 14:17
Re: Uber výfuk
Tak tahat subaru do "rodiny" úsporných na údržbu nenáročných aut je trochu mimo-už podstatou konstrukce je provoz náročnější. Jo tlumiče mi řekli pá pá ve 215.000km(na MPV) Kabinovej filtr hezky za kastlíkem spolujezdce, palivák tam neni(fakt neni) vzducháč Nipparts 403,-kč, oleják Nipparts 126kč, popřípadě UFI za 116kč. Pravda, rozvody výjdou na 10.000kč i s (blbou) prací (půlka se toho dělá skrz podkolí) a vodní pumpou + všechny řemeny(altík/servo/klima) + kladky, ale zas jednou za 190.000km to nepovažuji za vražedné. Desky nipparts, nebo feroda 700-900kč(vepředu jsou dvoupístky-brzdy jsou převzaté z mitsu 3000/eclipse) Abych byl upřímný, při nájezdu cca 20.000km/rok mě na provozních nákladech nejvíc stojí pneu 205/65/15 , takže za mě dobrý :-! Ale co, jen na ty šikmooký nadávejte, alespoň zůstanou laciný >:-[]
Avatar - Cejsi Mpower
3. 10. 2012 15:36
Re: Uber výfuk
Ale co, jen si dál jezdi v těch paštikách, až se někdy posadíš do BMW, poznáš, čemu se říká auto a radost z jízdy.

A že jsou laciný... >:D >:D
3. 10. 2012 15:43
Re: Uber výfuk
Já se BMW nesměju, neboj bavoráky mám projetý v podstě komplet do doby než přišli s X řadou. Když si vzpomenu jak řadil automat u 740D >:-[] při zařazení R to poskočilo snad 10 cm(auto nové novinářské-nějakou dobu jsem holt byl placenej za to, že jsem jezdil všim možnym a psal o tom ;-) ) Na radost z jizdy mi bohatě stačí MR2 co si čas od času půjčím od tchýně. Radost si mnohem větší a bez ohrožování ostatních udělám v letadle. A prosím jaké BMW mám zvolit na přepravu 6 člené rodiny se psem a dvěma kočkama v přepravkách ? V ceně tak do 200-300tkč(samozřejmě bazarovka s laciným provozem) Děkuji
Avatar - Cejsi Mpower
3. 10. 2012 15:54
Re: Uber výfuk
S tim řazením je to samozřejmě blbost, jelikož i bývalá 530d e39 rv. 2001 při přeřazení nikam neskákala, když se podívám na nynější automaty od BMW, tak nemají konkurenci(nicméně já preferuji manuál). Na vaši přepravu asi nejlépe Multivan >:D Nicméně počkej pár let a ojeté MPV od BMW bude jasná volba - určitě bude zase nejlepší v dalším segmentu :-)

A místo MR2 radši e30 se šestiválem ;-)
2. 10. 2012 21:39
stačilo napsat
o čem nelžou, bylo by to výstižnější
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bristol
2. 10. 2012 21:56
Re: stačilo napsat
každému podnikateli jde o zisk...jenže existuje podnikatel a podnikatel...podnikatel totiž musí být férový a za to co prodává nést i zodpovědnost a to bohužel českým bazarníkům chybí...a důsledek je ten, že spousta lidí se prostě bojí od nich ten vůz koupit...je vidět že tržní společnost tu existuje jen chvilku
2. 10. 2012 22:04
Re: stačilo napsat
Vetsine nelzou o znacce a modelu.
3. 10. 2012 09:48
Re: stačilo napsat
Není pravda, setkal jsem se s tím, že Hyundai Santanamo vydávali za mitsubishi space wagon 2. generace-pravda jsou to "stejná" auta, ale přeci jem Mitsubishi zní při prodeji líp než Hyundai >:D
Avatar - white label
2. 10. 2012 21:49
Odpověď na otázku v nadpisu:
Ovšem, že o všem. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - adam007
2. 10. 2012 22:47
Já se divil...
proč lidi kupují nové auta (rodiče taky). Vždyť cena spadne o xxx tisíc dolů! Ojeté si koupíš "zajeté", s lepší výbavou, lepší značku... A jak se říká "maminka měla pravdu" ;-) Tak jsem v prosinci 2011 začal shánět auto - ojeté a aby vydrželo. A s čím vším jsem se setkal po 4 měsíce hledání by mě fakt nenapadlo (neberu stočené km apod). Nakonec jsem skočil do i20 nové - bratru 180 000,- hotově vč. životně nutných věcí. Teď už chápu proč ne ojeté - možná člověk ušetří kačky teď při ojetině. Ale do budoucna? A co za*ebaný čas po servisech a hledáním... Za mě ojeté :no:
Rozbalit vlákno
8
2. 10. 2012 23:18
Re: Já se divil...
Je taky dobré upozornit na zcela tragickou kvalitu práce v českých autoservisech srovnatelnou tak s Indií, díky které je koupě starého auta finanční sebevražda.
Já jsem nechal po koupi auta preventivně vyměnit přední tlumiče, rozvody, vodní pumpu, těsnění pod krytem ventilů, destičky vpředu. Hned při převzetí jsem objevil, že plastové díly nejsou přišroubované, šroubly držely tak na milimetru, okamžitě po rozjetí bych je vytratil i s podběhem. Jeden přední blinkr nebyl správně nasazený, visel jen na drátu. Blatník namáčknutý. Kryt rozvoďáku asi nešel sundat, tak ho rozřezali - rozpadl se po dojetí na parkoviště. Po týdnu jsem zjistil, že z auta teče voda, která předtím netekla a nové rozvody dost řvou. Olej pod krytem ventilů tekl ještě víc. Že bylo auto komplet zas*ané od oleje včetně interiéru, to byl asi bonus. Opravu jsem reklamoval, ale po vrácení to bylo pořád stejné. Když jsem viděl, že ještě po 14-ti dnech se jim v dílně válí staré díly z mého auta, už jsem tam nešel a vše jsem vyřešil postupně sám.
Otcovi zase v jiném servisu strhali 2 závity svíček. Nechal seřídit ventily na Felicii, říkal si, že to snad nemůžou zkazit - ale to se pletl. Asi ty svíčky šroubovali pneumatickým šroubovákem nebo co, kdyby rukou chytili závit a pracovali trochu citlivě, asi by se to nestalo...
Kamarád dopadl ještě hůř - nechal si vyměnit rozvoďák a borci v servisu pouze ten starý přejeli zvrchu hadrem od oleje a tento "nový" rozvoďák mu po nějakých 1000 kilometrech prasknul. Samozřejmě, práva se nedovolal.
Jiný majitel VW Transporteru dal auto do značkového servisu na výměnu zmačkaného blatníku. Naúčtovali mu nový blatník, ale ten starý jen vyklepali. Naštěstí na to přišel a líbit si takový podvod nenechal, ale od té doby si vždy pro jistotu bere veškeré použité díly co si nechává u auta měnit.
Takže jedině nové auto a trvat na svojí přítomnosti u každé opravy nebo servisního úkonu. Všechno ostatní je hazard.
2. 10. 2012 23:30
Re: Já se divil...
S tímhle pohledem je možná lepší jezdit autem z půjčovny nebo ještě lépe žádné nemít. Přítomnost v servisu je fajn nápad, ale jsou i lidé co chodí do práce a některé opravy mohou trvat i několik dní. Tak to taky moc nejde. Ještě lze také jezdit na servis třeba do Německa, ale to má taky svá úskalí. Použil jsem záměrně trochu nadsázky možná až demagogie, aby mě zase někdo nechytal za slovo.

Je to těžké, ale chce to se v automobilizmu průběžně orientovat, mít spolehlivé známé, přátele, prachy a štěstí.

Jo a hlavně (a už zase) hodně pomůže přední odborník na prověřování technického stavu ojetých automobilů a majitel konzultační společnosti.........mistr na skrytou reklamu.
3. 10. 2012 09:57
Re: Já se divil...
No a já dávám auta známému, co kdysy dělal v M3000 apak u Hyundaiú v Průhonicích. Naprostá spokojenost. Ceny mírné, opravdová záruka, Služba 24h denně-prostě mám ho rád >:D Cena 250kč/h a když je zásek (třeba když řešil čepy, co nikdo nevyrábí, tak i když na tom strávil pá, so a neděli, tak si vzal za práci 1000,- Teˇm mi měnil čelní okno a auto mivrátil celé "vypulírované" až z toho oči přecházeli-ˇjeho komentář? " 3 hodiny úklidu, ale nic po tobě nechci-pojišťovna ti to zaplatí." Tedy ty prachy za okno by z pojišťovny vyrazil i kdyby se na to vys...l, ale on, ne.
2. 10. 2012 23:30
Re: Já se divil...
Byly ty servisy autorizovane?
2. 10. 2012 23:36
Re: Já se divil...
Mechanici nie su ziadny intelektualny a osobnostny vykvet, casto im chyba slusnost a ludsky pristup k zakaznikovi, ked k tomu pridas nizke marze/platy a kvanta roznych rachotin ktore opravuju ako na beziacom pase, tak sa ti len potvrdi, ze kym auto funguje, je dobre. Akonahle do toho celku niekto zasiahne, uz to nebude nikdy ano nove.
Raz mi naliali o 1l viac oleja a ja som si to neskontroloval - odnislo si to gufero a ktovie co este. To auto uz nemalo nikdy taky vykon, ako predtym. Potom menili rozvody a zacal tam rezonovat nejaky plech pri akceleracii. Ked sledujem ako mechanik meni sviecky na este horucom motore alebo iba dolieva brzdovu kvapalinu alebo ked meni olej a omasti cely motor, tak mi je doplacu. Nikto ti to neurobi ako ty sam, na vlastnom aute.
Avatar - Bristol
3. 10. 2012 10:57
Re: Já se divil...
ani tady to neplatí obecně, jsou i velmi šikovní a poctivý mechanici...ale hold musíš hledat a ne jít do první garáže kterou na ulici potkáš...problém je že dnes je už tolik mechaniků...doslova servis vedle servisu...ale jen tak 10% za něco stojí...zbytek ti to auto spíše zmrví...o to víc pak ocením mechaniky, který ti narovinu řeknou: hele v tomhle se já nevyznám, to radši odvez do autorizovanýho...jsou i tací kteří se v tom za vidinou kšeftu, hrabou, zmrví to a ještě se dušují že to opravili... :no:
3. 10. 2012 11:55
Re: Já se divil...
Nebyla ta voda, co tekla, pouze z výparníku klimy? :-) jinak všechno, co píšeš jsou extrémní případy. Proč nevypíšeš taky ty, kdy servis úkony provedl, jak měl? Takhle člověk získá pocit, že existujou servisy pouze špatné. Za mě jinak ojetinám :yes: pravda, negativní zkušenost může všechno změnit, zatím mám ale jenom ty dobré (japonské).
4. 10. 2012 00:16
Re: Já se divil...
Dobrá zkušenost jedna je, nakonec jsem po dlouhém hledání našel asi jediný solidní servis v Brně. Výměna prasklé manžety na poloose za 300, akorát mají pořád narváno.
Ta voda tekla ze špatně nasazené hadice - hovado mechanik ji ani neočistil od kamene, prostě to narval zpět. A když jsem to reklamoval tak mi řekl, že to teče málo, takže to tím pádem nejde najít...
Žádné jiné dobré zkušenosti nemám, pouze další špatné. Třeba teta si koupila nové Clio, na servisce ji donutili nechat vyměnit brzdovku (zbytečné u nového auta, já jsem nikdy brzdovku neměnil), ale ti chytráci v autorizovaném servisu neodvzdušnili brzdy, takže ona potom zajela na STK a vyhodili ji, že jí nebrzdí vůbec zadní kola. Tak to hned jela reklamovat a co se dozvěděla? Že auto převzala a tím pádem bylo v pořádku, nic nechtěli uznat. Až se do toho pustil ještě strejda, nakonec uznali chybu a brzdy zprovoznili. Ztracený čas a opakovanou STK samozřejmě nezaplatili.
Celkově bych řekl, že 90 procent automechaniků v ČR jsou hovada, která pouze ničí auta neodbornými zásahy.
2. 10. 2012 23:16
Nové i ojeté
I mezi ojetými auty lze najít pěkné, se všemi údaji poctivými. Pravda, není jich zas až tak moc, ale existují. Je to něco za něco. Dá se na docela dobrém autě, které chceš, hodně ušetřit, ale investuješ do hledání mnohdy hodně času a nerozumíš-li autům pomoc odborníka, někdy i vícenáklady za marné cesty, prohlídky a............... .

Kdyby to ale tak nějak nefungovalo, tak by trh s ojetými auty ani nemohl existovat a docela dobře existovat. Tím nechci v žádném případě omlouvat nebo přehlížet pra.sárny, spojené s tímto byznysem.

Takže opět : ať si každý koupí to, co mu vyhovuje. Někdo nové mikroholátko, někdo jetou vyšší střední.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - adam007
2. 10. 2012 23:56
Re: Nové i ojeté
Jop, zapomněl jsem napsat, že 100% se dá najít ojeté auto v bezvadném stavu. O tom žádná, najde se. Ale jak jsi napsal, ať si každý koupí, co mu vyhovuje..... I s novým autem může mít člověk problémy a být pořád v servisu.
Avatar - Stejsn
3. 10. 2012 09:03
Re: Nové i ojeté
Jj, doporučuju toho člověka s funglovou černou alteou xl na moje.auto.cz. Ten už si s tím chudák vytrpěl. Nebo bílý Passat CC 2.0 tamtéž, další zoufalé auto, s megovou cenou.
Avatar - Barrichello
4. 10. 2012 11:15
Re: Nové i ojeté
a spousty dalších s touranem a Touaregy >:D
Avatar - F127
3. 10. 2012 09:00
Re: Nové i ojeté
Je to tak, ojetinu podle svých představ jsem hledal půldruhého roku a vyplatilo se to. Naštěstí jsem měl čím jezdit. Kdo chce auto hned a nemá čím jezdit, to je problém.
Avatar - KANKUNEN
3. 10. 2012 07:33
Nechci tvůj benzínový Accord
i když nemá najeto 100t. Za stejné prachy budu mít Octávku II ze Španělska v dieslu, zálohu už jsem složil. Podle fotek nádherná, míň požere a jsou na ni levné náhradní díly. >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - R32
3. 10. 2012 07:56
Re: Nechci tvůj benzínový Accord
>:D :yes: jasne, veď ten Accord je 2,0i, to bude žrať aj trávu okolo cesty.... A na japoncov sú diely neskutočne drahé a ani sa nedajú zohnať, navyše kto ti to opraví? S tým budeš musieť len do autorizovaného servisu. 8-s >:-[] Zhodou okolností si trafil klinec po hlavičke, mal som Accord 2,0i a práve také rečičiky som počúval, ešteže som sa nedal ukecať... Spotreba v meste 8/100, servis bol o menení oleja a filtrov. Raz som prerazil obe chladiče, to nemalo ale so spoľahlivosťou nič spoločné. Najlepšia jazdenka je benzínový japonec! :yes:
Avatar - Lucaslegend
3. 10. 2012 08:41
Re: Nechci tvůj benzínový Accord
Tiez sa priklanam k tym japoncom ze su spolahlivejsie aj pouzite.
Len tak na porovnanie napisem ze kolko stoji vymena oleja v origo servise Honda na legenda - 83E. Neviem kolko beru ine znacky servisov za vymenu oleja. Len viem ze keby si ho vymenim sam tak to je o polovicu lacnejsie. Nejdem tu hodnotit ci pytaju vela alebo nie....mozem ale hodnotit pristup servisu a ten je na vysokej urovni. legenda som kupoval pouziteho pred rokom a zatial jazdi ako svajciarske hodinky :-)
Avatar - F127
3. 10. 2012 09:05
Re: Nechci tvůj benzínový Accord
:yes: souhlas!
3. 10. 2012 10:01
Re: Nechci tvůj benzínový Accord
:yes: :yes: :yes: Ale ani ty ropný nejsou/nebyly (tedy mluvím za sebe) špatný. Zkušenosti 3x benzín, 2x ropa celkem s nimi najeto cca 400.000km
Avatar - Stejsn
3. 10. 2012 09:00
Já zase nechápu ty diskutéry zde,
kteří nechápou proč si lidi nekupují auta jenom nová, když jsou tak "levná". Fakt je tak těžké pochopit, že někdo potřebuje kombíka a má třeba jenom 60-100 tisíc? Stará kombíková felicie se mu rozpadla a prostě potřebuje náhradu, víc na auto nemá a na úvěr ho nechce? Nechápu to kroucení hlavou tady "proč kupovat ojetinu, vždyť nové stojí JEN 200 tisíc!". 8-s Pro někoho je to "jen", pro jiného zase třeba třikrát tolik, než je schopný dát dohromady.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Barrichello
3. 10. 2012 09:24
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
Hlavně co za těch 200 tis koupíš, prdítka kde trpíš skrčeninou s motorem ze sekačky nebo auta kde se štřilo tam se dalo i nedalo jen aby to stálo co nejméně >:D >:D >:D

Kdejaká ojetina je proti tomu lepší, bezpečnější a modernější auta i když je 5 let stará
3. 10. 2012 14:18
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
Hm, ať šetříš jak šetříš, crashtest neobejdeš, tam by se to šetření na nepravém místě přece poznalo ne? A motor ze sekačky - ne každý potřebuje V8 do města a pro děcka, celkově je ti ten motor na běžnou jízdu docela k hounu (a to je mám rád).
A koupě za 60 tis. znamená velice rychle dalších 40 tis na údržbu, to víš sám, nehledě na to, že za 60 tis. nebude 5 let starý auto (resp bude, ale bude to stejné holátko a motor ze sekačky, jako teď to nové za 200), nepřeháněj tu
3. 10. 2012 15:08
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
60 auto 40 udržba? :-O a proč? Vždy když koupím bazarovku tak dostane olej a filtry, tedy cca 1500-2000kč a pak musí 15.000km sloužit a až když tenhle "testík" dá(odmítám lejt peníze do neperspektivního auta), tak se dělaj rozvody a podobný ptákoviny a i s pneu, br. deskama a ostatníma serepetkama jsem se u auta za 70tkč a tehdy 180.tkm dostal servisem po najetí 50tkm za 2 roky na cca 30.000kč(rozvody 10tkč, pneu 10tkč , čepy všechny 3,5tkč a 2,5tkč tažný a pak už jen desky a podobný 100kč položky)
Crash testu sice neobejdu, ale spíš než crash testy mě zajímají reálné výsledky z nehod a tam mé autíčko(1,7t prázdné) vychází velmi dobře ;-)
3. 10. 2012 16:11
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
No však vždyť o tom mluvím ne? jestli 60+40 nebo 70+30, je to stejný součet nebo špatně počítám?

Ohledně nehod, nechceš tu snad tvrdit, že při totožné nehodě auto s horším crashtestem a bezpečností výbavou dopadne jako zázrakem lépe než nové vybavenejší auto, to snad ne...crashtest je nejběžnější modelová situace, nějaké výjimky jsou absolutně vedlejší.
3. 10. 2012 16:38
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
Dobře, za 50tkm nebudeš na nové auto kupovat pneu? Nebudeš měnit olej? Nebudeš platit servisku?Tomu se holt říká provozní náklady.Tedy zate 50tkm tam jsou akorát rozvody a čepy navíc oproti novému(když budu mít auto s řetízkem, rozvody za 10 odpadaj) Můj otec by ti mohl vyprávět-za 7 let provozu a cca 70tkm servisní nákldy u nového více než 60tkč(beru pouze opravy od 2 roku + to na co se záruka nevztahovala)
Ä u minulého civica jsem krom pneu, 4x výměny oleje a 14 dní před nehodou novejch kotoučú a desek ve 220tkm za 60tkm (tedy celkem 14.000kč) neutratril ani kč(ten byl 4 letej se 160tkm)
Ad crashtest-nejběžnější situace není modelová, ale reálná nehoda. Je to docela zajímavé, o kolik se liší výsledky crash testů oproti skutečné úmrtnosti v daných vozech-bohužel si teď nemůžu vzpomenout na ten německej web(tedy argument s hodnotou 0-beru moje smůla). Jinak rozhodně nepopírám, že vybavenější vozy jsou bezpečnější, leč odmítám nepřímé označení za vraha svých dětí, když je vozím v autě s rokem výroby 1999, jak bývá často mezi řádky čitelné všude možně). Předpokládám, že i se svým vozem s horším crashtestem bych třeba nového rapida(ať si rejpnu do škodawerke) přeparkoval o pár metrů dozadu(většinou jezdím naloženej kolem 2,3t )
3. 10. 2012 19:23
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
ále klasická argumentace, do svéha auta jsi nenacpal ani korunu navic, zato někdo jiný do nového cpe prachy horem dolem - to jsou absolutní výjimky potvrzující pravidlo, o tomhle se debatovat nedá. Já servisku samozřejmě platím, každý rok 3-4 tisíce, toť vše, na druhou stranu neznám nikoho v mém okolí (to myslím kamarády a kolegy), kteří mají jeté auta a nic by do nich nevráželi. Je to různá směska 5-10 let jeté a v souhrnu do nich 10 a víc ročně prostě nacpou, protože stáří neošulíš.

Nedebatuju, co je lepší, ať si každý svou volbu obhajuje sám sobě jak chce, nové auto je prostě nové auto (jako všechno nové, přirozeně) a kdo by ho nechtěl, lže sám sobě.

A jestli poměřuješ jen hmotnost, jdeš na to dost špatně, kór když argumentuješ váhou kterou si dáš za sebe, to je taková hybnost, která tě zmasí, toho naproti tobě to díky tuhosti většinou odhodí, (2,3t není nic extra, když naložím auto, jsem na 1800, rozdíly se dost smažou)
4. 10. 2012 07:45
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
Tak samozřejmě že nové bych bral :-) a nebylo by to zas až tak finančně nemožné, leč mé priority jsou jinde. Jako 6 člená rodina(3 dospívající a 1 dvouletej prcek) s měsíčním příjmem okolo 55tkč + sem tam nějáký nárazovky navíc, ale rekonstrukce baráku ( za poslední 3 roky cca 2mio) a investice do dětí zatím upřednostňuji a tak i v cenové kategorii 80-200tkč vždy najdu auto bez nutnosti se omezovat v požadavcích a zbytečných investic. Navíc mi musí zůstat i peníze na lítání. :-) Už jsem i málem koupil novotu, ale přístup prodejce byl natolik "zatvrzelý" že jsem se na to vyprdl a koupil tehdy toho jetého civica a ani 1x jsem nelitoval.
Dalším faktorem je i to, že potřebujeme auta 2. Velké MPV aby jsme se do něj vešli všichni a pak plnohodnotné 5 místné, pro mě na dojíždění do práce, na letiště a případně, když někam jede manželka s dětma např. k doktorům, tak je pro ni samozřejmě lepší a ekonomičtější jet nečím "menším" a úspornějším. Vezmuli požadavky na auta, tak by jsme se u novot pohybovali někde u 700-800 za MPV a cca 400 za osobáka. Mitsu space wagon N50 a civic 8.g nám prostě stačí :-)
Často tu spousta lidí poukazuje na to, že náklady na auto nejsou jen náklady na palivo, ale i spousta věcí okolo a mnohdy se nákladům za palivo vyrovnají, nebo je i předčí. U mě tedy rozhodně ne a náklady za palivo jsou rozhodně tím nej-cca 60.000,-kč/rok za MPV a cca 40.000,- za "menší", oproti tomu jsou ostatní nákldy opravdu zlomek(to MPV bere do 8,5l/100)
Nepoměřuji jen hmotnost, ale data ze SKUTEČNÝCH nehod, němci na tom nmaj moc pěknou statistiku, kdy poměřují hodnoty ze skutečných nehod- zranění lehce/těžce/mrtvý. Posaz cca o 30cm výš než u normálního auta a díky 6 místné koncepci i dostatek prostoru okolo všech sedaček. A to že 2,3 oproti 1,8 není nic extra bych netvrdil, vžyť je to cca 22% ;-)
S cpaním peněz argumentuji pouze mě ověřenými(tedy z rodiny) "daty" tedy cca 10 novot vs 8 jetejch (pavda, že od doby co příbuzenstvo z manželčiny strany přešlo na Hondy 5ks, tak náklady navíc neznají)jetý až na jedno VW taky japonci a náklady 00prd no a rodina z mé strany samý koncern a občas se diví, ale to je už zas na jinou debatu ;-)
Tak ať to jezdí a nikdy nezkoušíme našich 2,3 vs1,8t >:-[]
Avatar - Barrichello
3. 10. 2012 16:06
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
Já tu někde psal něco o 60tis?

Já měl na mysli vzít oněch 200 tis a místo nového jít koupit ojetinu za 150 a 50 si nechat na servis.
A tam už motor ze sekačky nebude a o crashtest bych se taky moc nebál.

A o V8 sem taky nic nepsal.

Ale za 150 se daj pořídit jiný motory než chícplej tříválec.
Šetří se na kvalitě motoru, na spolehlivosti a halvně na výbavě. Za 200 v novým autě není nic.
3. 10. 2012 16:16
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
Za 200 se člověk nechá zlákat vidinou luxusu za malé peníze a naletí si snad ještě více, koupit audinu/bmw atd je zadělávka na solení dalších a dalších peněz (nepaušalizuji, nicméně takových aut je bohužel mraky).

Všechno je to o prioritách, je to stejná bitva jako benzín/diesel, nemá to cenu, jen jak někdo dobře zmínil, bez kupců nových aut byste vy, bazarníci, byli víte kde, děkujte, že si nové auta stále někdo kupuje
Avatar - Barrichello
3. 10. 2012 21:47
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
Já taky nic nepsal o bmw a audi >:D >:D
Avatar - Barrichello
3. 10. 2012 21:53
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
3. 10. 2012 16:47
Re: Já zase nechápu ty diskutéry zde,
Přesně tak! Sám znám úplně stejný příklad z rodiny - mladá rodina, nový přírůstek, mateřská, hypotéka, a jedno malé rozpadající se Punto. Našetřili pěticifernou částku na oktávku v kombíku od známého, a jsou spokojení. V čem je problém?
3. 10. 2012 11:02
Nepochopení principu trhu aut
Mě fascinuje, jak lidé, kteří kupují ojetiny nechápou lidi, co si kupují nová auta a lidé, co si kupují nová auta, nechápou ostatní, co si kupují ojetiny.
Přitom obě skupiny se potřebují navzájem. Pokud nikdo nebude kupovat nová auta, nebude mít nikdo šanci koupit ojeté auto a pokud by všichni kupovali jen ojetá auta, nikdo jim ho neprodá, protože by si nikdo nekoupil nové auto.
Já jsem teď na tom relativně dobře, takže si kupuji jen nová auta a jsem rád, že se najde někdo, kdo to nové auto ode mně po letech odkoupí. Za nějakou dobu na tom budu třeba hůř, budu si moct dovolit jen ojetinu, tak zase budu rád, že si někdo jiný koupil nové auto a po letech mi ho prodá jako ojetinu.
Ale abych brojil pro druhé skupině, když ji potřebuji (a je jedno, na které straně "barikády" stojím), to mi prostě hlava nebere.
To jste fakt tak natvrdlí, že tyhle jednoduché počty nechápete?!?
Rozbalit vlákno
4
3. 10. 2012 11:17
Re: Nepochopení principu trhu aut
Nepotřebuji trh s ojetinami...

50 let tady nebyl (resp. byl ve velmi omezené míře) a lidi žili i tak...

Koupím nové auto... a buď ho dojezdím a nebo pošlu dál... Bazary fakt nepotřebuji. ;-)

případně.. pro kupce nových aut existují i alternativy odprodeje auta přímo priodejcem nového auta...

Bazarníci a v rel. míře ani kupci ojetin nejsou pro kupce nových aut limitním faktorem.
Avatar - Stejsn
3. 10. 2012 12:14
Re: Nepochopení principu trhu aut
Trh s ojetinami ale neznamená jen bazary. Trh s ojetinami jsou i soukromí prodejci a nakupující a výkup / prodej starších aut přímo distributory. A ty potřebuješ. Jediná země, kde neexistoval trh s ojetinami, byla donedávna Kuba, kde jsi auto prostě prodat nesměl. Nepotřebuješ bazary, to jsi tím chtěl říct. Ale trh jako takový potřebuješ. Flajzi to shrnul naprosto výstižně.
3. 10. 2012 15:13
Re: Nepochopení principu trhu aut
"pro kupce nových aut existují i alternativy odprodeje auta přímo priodejcem nového auta..."
jo, tak to jó, jejich nabídky jsou neodolatelné tchýni nabízeli v hondě za civica po 3 letech s 50tkm 130.000kč >:D to je kšeft. A to si od nich brala nový CR-Z. Teď ho od ní kupuju jako 5 let starý za 150 a pořád je to pro obě strany výhodné(tedy hlavně pro mě >:D ) I minulýho cívu jsem kupoval z Hondy, kde bylo prodáno na protiúčet a cena za kterou jsem ho kupoval 178.000 byla o 50tkč pod průměrem-tedy ten kdo jim ho tam nechal musel být fakt magor
4. 10. 2012 16:11
Re: Nepochopení principu trhu aut
Vy jste přesně ten člověk, co to nepochopí ani polopaticky. Trh s ojetinami existoval vždycky. Kdyby lidé nechtěli bazary, tak tu nejsou. Jelikož lidé v bazarech nakupují (je poptávka), tak bazary prodávají (je nabídka). Pokud jedno z toho zmizí, bazary zmizí taky. A jelikož hodně lidí (včetně mě) se auta chtějí zbavit rychle, prodám ho do bazaru, než čekat na zájemce na telefonu a předvádět podesáté prodávané auto. Radši vyměním svůj čas za peníze, o které mě "obere" bazarník/dealer/kdokoliv a nechám tuto starost na jiných.
Jinak za posledních 50 let bazary tu byly taky, akorát se to nejmenovalo bazary. Fungoval tu i černý trh, kdy stačilo se poptat v mototechně či nějaké správkárně a ojeté auto jste sehnal. Nebo ne? ;-)
3. 10. 2012 11:14
tohoto sem se dožil?
Stal se památný okamžik.
Musím WL a Dinarovi dát :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

...sám bych to nenapsal lépe...

P.S. Nic proti ojetinám, ale uznávám je jen jako:

- zajímavé alternativní joungtimery
- případně opravdu pracovní storje na hrubou práci (bordel do vnitř, zaklapnout kufr a jet).

ve všech ostatních případech je to orpavdu lhaní si do vlastní kapsy... Slova jako nepotřebuji,ale chci už z principu definují vlastní nedostatečnost.
Rozbalit vlákno
2
3. 10. 2012 15:20
Re: tohoto sem se dožil?
A to vždy, když se po pár letech "zbavujete" vašeho "nového" auta se jedná o vrak, že jej raději hodíte ze skály, či něják obřadně ekologicky zlikvidujete, nebo ho prodáte, aby někomu dále sloužilo a vaše "ztráta" na autě nebyla 100% pořizovací ceny, ale třeba jen 30% ?
Avatar - twistedTSD
3. 10. 2012 16:36
Re: tohoto sem se dožil?
Pro tebe to možná platí, jiní lidé mají jiné priority, jiné potřeby, jiné okolnosti a zejména jiné možnosti.
3. 10. 2012 13:52
Zazrak bazar
Bazare su predsa tovarne na zazraky.
Vsetky auta, najma v prevadzkach koktaaaauto maju vyhradne do 120tis.km bez ohladu na vek, vacsina je po dochodcovi alebo babicke a bez nehody, vo vynicikajucom stave a po 1., max. 2.majitelovi.
Ale predsalen nekupujte auto po babicke www.youtube.com/watch?…
>:D
Rozbalit vlákno
0
3. 10. 2012 15:15
Na to je uplne jednoduchy lek
pokud je clovek v situaci ze novy vuz si zkratka nemuze dovolit nebo to povazuje diky prvotni rychle ztrate hodnoty za spatnou investici, tak existuje jednoduche reseni: na strankach ceske justice si najit znalce z oboru dopravy, ktery se zabyva i "posuzováním technického stavu motorových vozidel", s takovym clovekem se domluvit na smluvni cene a zajit v jeho doprovodu do bazaru a uz pri vstupu nebo prvnim kontaktu s prodejce upozornit koho jsme si vzal na pomoc. Velmi doporucuji. Z osobni zkusenosti to dopadlo tak, ze zadny z armady tech xy co pobihaji po plose uz mi ani nezkrizil cestu a ja z bazaru na ulici Dopravaku v Praze :-)))) odchazel s pocitem ze nove auto je opravdu pro me jedina mozna cesta.
Rozbalit vlákno
0
3. 10. 2012 16:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
4. 10. 2012 00:14
Ono je také
kupování ojetiny a kupování ojetiny. Někdo každý prohlížený vůz zaveze k autorizovanému dealerovi na prohlídku (cca 1-2 tisíce Kč) nebo kupuje ojetá auta jen u autorizovaných dealerů. Ti se bojí odebrání licence a potenciálních problémů a proto opravdu většinou nelžou. Tuhle jsem volal kamarádovi na jednu Audinu do Českých Budějovic a nedařilo se mi přerušit ten proud informací, který se na mě hrnul z druhé strany: "Dveře dvakrát přestříkané, zadní nárazník nový, přední nárazník je již třetí. Levé přední a zadní dveře nové. Všechno dělané u nás - ukážeme vám fotky." No auto jsme samozřejmě nechtěli (na r.v. 2008 poněkud přehnaná minulost), ale pocit z prodejce byl více než dobrý. Kdo ale jde kupovat na plácek za městem k pánovi s řetězy, je podle mě sebevrah...
Rozbalit vlákno
1
4. 10. 2012 07:51
Re: Ono je také
Stejná zkušenst s Hondou České Budějovice. Během 20 min jsem o autě věděl vše(emailem kompletní servisní historie a že byl předchozí majitel potížista a nechal na něm v rámci záruky udělat všechno a i něco navíc) a tak se "osobní" prohlídka smrskla na 3 min. a auto sloužilo fantasticky. Prodejce z toho byl dost zmatenej >:D . Prý takhle rychle auto ještě nikdy neprodal >:-[]
6. 1. 2013 11:37
Stočené km, havarovené vozy, nejasný původ
Sháněl jsem Fábii 1,4 v naftě s turbem (skvělý motor) a hledal jsem skutečně dlouho. Jednu jsem pro ženu i koupil, ale během týdne jsme auto vraceli a to nebylo lehké, navíc nás to pár tisíc stálo. Chci říct, jedná se o skvělé auto, ale bazary jsou plné bouranejch, přetočenejch a jinak nekvalitních aut tohoto typu až mi z toho šla hlava kolem. Bezproblémové auto bych asi neměl do dnes, kdyby mi nepomohli odborníci z Kontroly vozu. Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz
Rozbalit vlákno
0