Novinky
Tohle může fungovat akorát v laboratorních podmínkách. Neumím si to představit na reálné silnici.
Přesně jak jsi napsal: "Tohle může fungovat akorát v laboratorních podmínkách". Nedokážu si představit, jak by to fungovalo v praxi... Zatím to tu nikdo nevzpomenul, ale při 4m rozestupu mě napadá: Co když kamion vpředu je prázdný a druhý by byl naložený... pak se brzdná dráha klidně zvojnásobí (nehledě na další problémy jako je uložení nákladu, tomu je také nutno přizpůsobit styl brždění). Myslím , že není náhoda, že v testu jedou hned jako první dva kamiony a až za nimi osobáky... ;-\ Asi si dokážu představit, jak by to dopadlo, kdyby ten druhý náklaďák jel až na konci průvodu >😒]
by se předeším měli přestěhovat na ty železniční :-!
Sám bych se do takové kolonie klidně rád připojil pokud by jela po dálnici alespoň 110km/h.
Vedoucí řidič kamionu má velkou zodpovědnost jak majetku tak zdraví a určitě by tam neposadili kde jaky hovado.
Co se týče kolon apd. tak je přece řečeno, že kamion řídí člověk a je na jeho zodpovědnosti aby nezačal brzdit prudce a kriticky před kolonou ale jel tak, aby to bylo bezpečné (začal zpomalovat včas).
Stejně jezdím stereotypně stejnou trasu každý den do práce tak proč ne automaticky 😄
Vedoucí řidič kamionu má velkou zodpovědnost jak majetku tak zdraví a určitě by tam neposadili kde jaky hovado.
Co se týče kolon apd. tak je přece řečeno, že kamion řídí člověk a je na jeho zodpovědnosti aby nezačal brzdit prudce a kriticky před kolonou ale jel tak, aby to bylo bezpečné (začal zpomalovat včas).
Stejně jezdím stereotypně stejnou trasu každý den do práce tak proč ne automaticky 😄
A potom takyto vlak dozenie nejaky recesista a k velkej radosti pasazeriov v pripojenych cestovnych voznoch to zaslapne pred veducim kamionom. Taketo vlaky su mozne len na kvalitnych viacprudovych dialniciach. V CZ a SK to zatial fungovat urcite nebude. Uz vidim ako v nejakom aute s tvrdsim podvozkom idu na D1 pekne v kolone v pravom pruhu a nechaju si vydrncat zubne celuste. Pripadne ako cely vlak obieha v stupani pomalsi kamion 10 minut.
Studia je to pekna, ale v reale zatial neprakticka. Ale ono pride doba, ked vsetci mimo vlakov budu mat obmedzovace na 80km/h a tym nas donutia jazdit ako ovce pekne za sebou aby nam cesta rychlejsie ubiehala 8-s
Studia je to pekna, ale v reale zatial neprakticka. Ale ono pride doba, ked vsetci mimo vlakov budu mat obmedzovace na 80km/h a tym nas donutia jazdit ako ovce pekne za sebou aby nam cesta rychlejsie ubiehala 8-s
Rád by som videl toho, kto by chcel osobným autom cestovať po diaľnici rýchlosťou 85 km/h, respektíve 89 km/h. Pretože taká je maximálna rýchlosť kamiónov. Predpokladám, že asi len ľudia, ktorý urobili autoškolu na 12. pokus 😄 .
Nahodou, obcas je to celkom fajn 😄
Odmenou ti je spotreba cca 3.4L/100 u ropaka 😉
Odmenou ti je spotreba cca 3.4L/100 u ropaka 😉
Opět to dokazuje tezi, ze nejlepší bude si pořídit nějakou pořádnou ameriku s širokejma lavicema a dozadu hodit nálepku s prostředníkem. Sledujte, jak nás chtějí furt někam zařazovat a organizovat. 😐 ;-\ 8-s
Dalsia potencialne blba situacia je pripajanie sa na dialnicu, ked v pravom pruhu ide akurat vlak pozostavajuci z x aut - medzery medzi nimi su prilis male na bezpecne zaradenie sa.
ked tam bude bariera aut, osobnych aj nakladnych, ktore su navyse v automatickom rezime a ich vyradenie trva cenne sekundy, tak na privadzacoch hlavne v rannej spicke sa budu tvorit rady nervoznych ludi, neschopnych dostat sa normalne na cestu.
Predpokladam, ze tak isto ako semafory s odpocitavanim/blikanim musia byt zakomponovane v pravnej uprave, tak aj jazda v aute s takymto automatickym systemom musi byt aj pravne osetrena. Osobne by som to z hladiska bezpecnosti videl na obmedzenie jazdy v jedinom jazdnom pruhu a tym padom iba na dialniciach s odstavnym pruhom (aby autovlak nemusel obchadzat odstavene vozidla).
Pripajanie sa by mohlo byt poriesene zvacsenim vzdialenosti medzi vozidlami - odpada tym vyhoda nizsej spotreby jazdou v zavetri, ale nejake to deci paliva pre bezpecnost obetujeme, no nie?