Technika
na rozdiel od technicky predpotopneho VW nemali v renaulte s motormi nikdy problemy a toto TCe je asi najlepsie male turbo :yes: :yes: :yes: bravo
clio je namakane :yes: :yes: :yes:
clio je namakane :yes: :yes: :yes:
Nikdy? Včera mi zrovna servisák renaultu říkal že tušim 2.5dCi je peklo na zemi :no:
Ale prd! 2,2 dci je v pohodě.... problém byl s 3,0dci (ale to je motor od Isuzu). Pokud jde o problémy s dci tak jedině u prvních 1,5dci zlobily "šálky". Pokud jde o TCE tak těm se problémy vyhýbají.
No TCe jsou poměrně zánovní oproti TSI. Pokud Renaultu tyto motory vydrží, tak se může jít VW se svými kvalitními TSI klouzat. No možná, že se zrovna v motorech projeví zkušenosti Renaultu s F1.
to se teprve ukaze, jak to bude namakane.
I kdyby to byl fakt dobry motor, tak se obavam, ze to nevydrzi ani pulku toho co obycko ctyrvalcova atmo 206ka od pazouta rok vyroby nekde kolem 2003 +-.
U turbodieselu ta sama story. 1.4 HDi a 1.6 HDi tam tusim jezdila za 4 litry a v podstate to byl nesmrtelny motor.
Muzu mit tisic jedna vyhrad k temhle autum, od ergonomie po uroven vybavy a zpracovani, ale motory tam slapaly vzdycky vcelku bez problemu.
I kdyby to byl fakt dobry motor, tak se obavam, ze to nevydrzi ani pulku toho co obycko ctyrvalcova atmo 206ka od pazouta rok vyroby nekde kolem 2003 +-.
U turbodieselu ta sama story. 1.4 HDi a 1.6 HDi tam tusim jezdila za 4 litry a v podstate to byl nesmrtelny motor.
Muzu mit tisic jedna vyhrad k temhle autum, od ergonomie po uroven vybavy a zpracovani, ale motory tam slapaly vzdycky vcelku bez problemu.
U Clia si to dovedu představit i když osobně bych tříválec nikdy nechtěl, ale že to bude Ford cpát do Mondea to je fakt síla. :no:
-0.36l na sto vymenou za kriplaty motor se snizenym objemem
-0.18l na sto vymenou za vysavacoidni a skubajici trivalec
-0.3l na sto startstop...
Jakoze ty udaje vidim tezce nadhodnocene (jako pokazde, kdyz vyrobci pisou o usporach)
takze fajn, v celkovem souctu na kazdych 100 km "usetrim" mozna fenomenalni 0.5l - 1l benzinu.
To znamena, ze pokud jezdim dlouhodobou prumernou rychlosti kolem 50 km/h, tak kazde 2 hodiny co ridim v aute "usetrim" cca 20-40 Kc tj celych 10-20 Kc na hodinu sve ridicske "prace" s oturbenym trihrnkovym kriplikem.
No bomba, jdu do toho. kdo mi dneska da 15 Kc na hodinu jen tak, ze jo....
Ale nedejboze, kdyz se na takovem motoru neco po.... To pak jdu do servisu a desetitisice jen litaji, pokud rovnou nereknou, ze nevi co tomu je a ze to neumi opravit.
za 12s/100 dělala blbá felda 1.6Mpi s motorem od VW z 80tejch. dneska je na to třeba v autě stejné třídy turbo.
Norma pro rok 2012 je tusim 5.56l benzinu nebo 4.85l nafty na sto km.
Za první gram nadměrného CO2 (0.042l benzinu nebo 0.037l nafty) budou výrobci platit pokutu ve ve výši 5 eur, za druhý gram 15 eur, za třetí 25 eur a od čtvrtého gramu je každý gram nad povolený rámec bude stát 95 eur.
takze benzin 5.56l/100 pokuta nic,
6l/100 pokuta za 10.5g nadlimitniho CO2 : 235+5*95 = 710 Euro (to je nejakych 18 tisic Kc)
7l/100 pokuta za 34.3g CO2 : 235 + 29*95 = 2990 Euro (nejakych 74 tisic Kc)
....
tak to se nedivim, proc se vyrobcum downsizing tak extremne libi 😄
Ja pul litru dolu ve spotrebe prakticky nepoznam ale pro ne to muze byt tisic euro pokuta navic ...