Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki Jimny 2013 vyráží do Evropy

Poslední provedení malého offroadu Suzuki Jimny se odhalilo na konci června. Nyní míří na evropské trhy.
Zpět na článek
5. 10. 2012 19:12
5. 10. 2012 21:22
5. 10. 2012 09:07
Proč měnit něco co funguje
Já osobně moc nechápu, že většina automobilek přichází každých cca 5 let s novou generací.. Nestačí přijít každý rok s nějakou dílčí inovací tak jako to dělá např. Jaguar a novou generaci představit jednou za 8-10let? Chápu, že úplná novinka se asi lépe prodává, ale její vývoj není určitě zadarmo, nicméně nenaučili toto uvažování zákazníků ty zákazníky automobilky sami?? Nadruhou stranu automobilky určitě vědí, co dělají, ale příklad Jaguaru ukazuje, že to jde i jinak. Za Jimny palec nahoru... :yes:
Rozbalit vlákno
7
5. 10. 2012 09:41
Re: Proč měnit něco co funguje
Jimny funguje dobře a navíc nemá žádnou přímou konkurenci, takže vždy stačí drobná úprava a jede se dál (naštěstí) :yes:
5. 10. 2012 09:58
Re: Proč měnit něco co funguje
konkurenciu v priechodnosti má - LADA NIVA, ale tá Niva určite nevie konkurovať spoľahlivosťou.
Ani Jimny už nie je tak legendárny ako Samurai, odkedy sa montuje v Maďarsku ložiská už nevydržia veky, ale idú na výmenu pri 50 tkm (postreh v rodine), pánty zadných dverí hrdzavejú, zadné dvere ako celok hrkocú, nápravy už neznesú tak veľa,...
5. 10. 2012 10:12
Re: Proč měnit něco co funguje
Zajímavá informace, já žil v přesvědčení, že Jimny je stále Made in Japan. Jakmile se japonské auto začně vyrábět mimo Japonsko, jde kvalita vždy (bohužel) dolu.
6. 10. 2012 14:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
5. 10. 2012 10:10
Re: Proč měnit něco co funguje
:yes: presne tak.... a potom sa cudujeme ze naklady stupaju a automobilky su v krachu..... bodaj by nie ked karoseriu a kdejake komponenty menia kazdych par rokov jak ponozky.... , kedysi nebol oproblem vyrobit auto ktore fungoval ov pohode aj 10 rokov... dnes? 5 rocne auto je stare...... blba doba
5. 10. 2012 11:27
Re: Proč měnit něco co funguje
Je to hlavně otázka dynamiky trhu. Pokud máš v daném segmentu nějakého horlivce, který neustále inovuje, tak musíš reagovat (přeci mu nedáš zákazníky bez boje). Elektronika je velký problém, zastarává rychle, neustále je něco nového. Řada úprav si vyžaduje zásahy do konstrukce. Někdo sází na halo design, který rychle stárne, ale zase dokáže upoutat. A dnešní palubní elektronika jde cestou té spotřební.

Prémiové značky jsou v jiné pozici. Investicím se nevyhneš, technicky a technologicky musíš jít s dobou. A jestli to postavíš v novém kabátě, nebo starém, už velký rozdíl neudělá. Dlouhé cykly většinou fungují u levných a jednoduchých aut (kde se prostě s dobou nejde) a také v okrajových (hlavně luxusnějších) segmentech (nebývá v nich taková konkurence, návratnost investic bývá delší).

Je to prostě důsledek konkurence, nabídky a poptávky. Tvým cílem je maximalizovat zisk. Nemysli si, že vyhazují peníze z okna jen tak z plezíru. Pokud bude nový model každé dva roky znamenat větší zisky, tak budou dělat nový model každé dva roky.
5. 10. 2012 14:06
Re: Proč měnit něco co funguje
>:D Toto teoretické zdôvodnenie mi pripomína tých "analytikov", ktorí "zdôvodňujú" cenové výkyvy ropy a následne aj benzínu... Sú to ľudia, ktorí žijú vo virtuálnej realite a celý život strávia tým, že trepú kraviny mimo obliga a de facto ako ja vravím, prišli na túto planétu úplne hlúpi a odídu z nej ešte hlúpejší, tým strávia 70 rokov. Autopriemysel podobne ako mobilní operátori.... a celá rada ďalších je obyčajný kartel, vždy to tak bolo a vždy bude, je to príliš veľký biznis a príliš veľa ľudí a hospodárstiev je na to naviazaných, aby tu niekto vykladal o "dynamike trhu" a nejakom konkurenčnom boji (do istej miery samozrejme), takisto ako banky sú to napr. už dnes neskrachovateľné firmy...
Avatar - Bristol
5. 10. 2012 19:12
Jimny
mě se tento nezmar hrozně líbí...a hlavně se mi líbí to jak se vymyká z dnešního světa pseudo-cross-city-suv...tedy lifestylových vozítek do paladdia/fitcentra pro napomádované blbečky a jejich peroxidní přítelkyně...toto je vozítko které terénem projede tak, že by mu mohli závidět leckteré o 3 třídy větší SUV a za cenu auta C segmentu... :yes: i taková auta ještě trh stále potřebuje a divím se že nemá žádnou přímou konkurenci...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - woody-alien
5. 10. 2012 21:22
Re: Jimny
Sdílím tvé nadšení, z vlastní zkušenosti vím, co je Jimník za šikovnýho a hlavně lehkýho prcka. Překvapivě dobře se uplatní nejen v terénu, ale i ve městě a jeho okolí. Parkování s prstem v nose, obrubník neobrubník, sníh nesníh...Ovšem za cenu něco málo přes 400 tisíc si ho u nás pořídí soukromě opravdu málokdo, i já jsem raději sáhl po zachovalé ojetině.
6. 10. 2012 00:39
Taky jsem chtěl Jimnyho,
ale zhrozil jsem se při pohledu na podvozek a spodek karoserie prodávaných ojetin, tolik rezu jsem poslední dobou jinde neviděl. Pozink na rozdíl od Samuraie by mít měl, tak nevím kde se stala chyba. Snad nějaké dražší zachovalejší kusy by na tom byly líp.
Ale prostupnost terénem je naprosto dokonalá o tom žádná.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - woody-alien
6. 10. 2012 14:58
Re: Taky jsem chtěl Jimnyho,
Já vybíral v cenách do 200 tisíc a vyšla mi z toho cca 6-letá ojetina. Tam byl podvozek i karosérie ve vzorném stavu. Asi záleží i na údržbě, když na tom nechaj dlouhodobě ztvrdlý bahno a všechen sajrajt, kterým projedou a pak to dolů otloukaj kladivem.... ;-)