Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Jimny 2013 vyráží do Evropy

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Poslední provedení malého offroadu Suzuki Jimny se odhalilo na konci června. Nyní míří na evropské trhy.

Maličký teréňáček se výrazněji změnil pouze zepředu. Kapota s novým funkčním lapačem už se nezvedá spolu s maskou chladiče, ta je nyní oddělená. Pětice „otvorů“ je aktuálně o něco hranatější a nárazník přišel o postranní přívody čerstvého vzduchu. Na jejich místo se zespodu přesunuly mlhovky. Vzhledové změny neminuly ani kola z lehkých slitin, případně plastové kryty těch ocelových.

Novinkou v nabídce laků představuje metalíza Breeze Blue. Ve vyšších výbavách najdeme zatmavená zadní okna a také vyhřívaná sedadla. Revize interiéru se jinak omezily pouze na čalounění z kvalitnějších materiálů.

Podvozek zůstává věrný ortodoxní konstrukci s tříramennými závěsy a vinutými pružinami. Stále trochu rustikální offroad pochopitelně ani v nejnovější specifikaci nepřišel o pohon obou tuhých náprav, který výrobce nedoporučuje používat na silnici, ale pouze v terénu. Standardně je v činnosti jen zadní (2WD), přední je přiřaditelná a v módu 4WD-L (Low) přichází na řadu i dvoustupňová redukce. Trojice režimů i převod „do pomala“ se volí tlačítky. Zadní diferenciál s uzávěrkou, kterým se mohli pochlubit někteří předchůdci, Jimny postrádá, centrální diferenciál nemá.

Nejmenší terénní auto na trhu se nabízí s jediným motorem: zážehovou čtyřválcovou třináctistovkou o výkonu 63 kW (85 k), která zůstala beze změny, stejně jako pětistupňová manuální převodovka. Ceny nového modelu zatím nejsou známy, ten nyní již výběhový nabízí český importér za 409.900 Kč.

Historie malých terénních Suzuki sahá do roku 1970, současná série JB je v pořadí teprve třetí generací a její produkce běží nepřetržitě již čtrnáct let. Když něco funguje, není to přece nutné nějak radikálně měnit?

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Avatar - woody-alien
6. 10. 2012 14:58
Re: Taky jsem chtěl Jimnyho,
Já vybíral v cenách do 200 tisíc a vyšla mi z toho cca 6-letá ojetina. Tam byl podvozek i karosérie ve vzorném stavu. Asi záleží i na údržbě, když na tom nechaj dlouhodobě ztvrdlý bahno a všechen sajrajt, kterým projedou a pak to dolů otloukaj kladivem.... ;-)
6. 10. 2012 00:39
Taky jsem chtěl Jimnyho,
ale zhrozil jsem se při pohledu na podvozek a spodek karoserie prodávaných ojetin, tolik rezu jsem poslední dobou jinde neviděl. Pozink na rozdíl od Samuraie by mít měl, tak nevím kde se stala chyba. Snad nějaké dražší zachovalejší kusy by na tom byly líp.
Ale prostupnost terénem je naprosto dokonalá o tom žádná.
Avatar - woody-alien
5. 10. 2012 21:22
Re: Jimny
Sdílím tvé nadšení, z vlastní zkušenosti vím, co je Jimník za šikovnýho a hlavně lehkýho prcka. Překvapivě dobře se uplatní nejen v terénu, ale i ve městě a jeho okolí. Parkování s prstem v nose, obrubník neobrubník, sníh nesníh...Ovšem za cenu něco málo přes 400 tisíc si ho u nás pořídí soukromě opravdu málokdo, i já jsem raději sáhl po zachovalé ojetině.
Avatar - Bristol
5. 10. 2012 19:12
Jimny
mě se tento nezmar hrozně líbí...a hlavně se mi líbí to jak se vymyká z dnešního světa pseudo-cross-city-suv...tedy lifestylových vozítek do paladdia/fitcentra pro napomádované blbečky a jejich peroxidní přítelkyně...toto je vozítko které terénem projede tak, že by mu mohli závidět leckteré o 3 třídy větší SUV a za cenu auta C segmentu... :yes: i taková auta ještě trh stále potřebuje a divím se že nemá žádnou přímou konkurenci...
5. 10. 2012 14:06
Re: Proč měnit něco co funguje
>:D Toto teoretické zdôvodnenie mi pripomína tých "analytikov", ktorí "zdôvodňujú" cenové výkyvy ropy a následne aj benzínu... Sú to ľudia, ktorí žijú vo virtuálnej realite a celý život strávia tým, že trepú kraviny mimo obliga a de facto ako ja vravím, prišli na túto planétu úplne hlúpi a odídu z nej ešte hlúpejší, tým strávia 70 rokov. Autopriemysel podobne ako mobilní operátori.... a celá rada ďalších je obyčajný kartel, vždy to tak bolo a vždy bude, je to príliš veľký biznis a príliš veľa ľudí a hospodárstiev je na to naviazaných, aby tu niekto vykladal o "dynamike trhu" a nejakom konkurenčnom boji (do istej miery samozrejme), takisto ako banky sú to napr. už dnes neskrachovateľné firmy...