Suzuki Jimny 2013 vyráží do Evropy
Maličký teréňáček se výrazněji změnil pouze zepředu. Kapota s novým funkčním lapačem už se nezvedá spolu s maskou chladiče, ta je nyní oddělená. Pětice „otvorů“ je aktuálně o něco hranatější a nárazník přišel o postranní přívody čerstvého vzduchu. Na jejich místo se zespodu přesunuly mlhovky. Vzhledové změny neminuly ani kola z lehkých slitin, případně plastové kryty těch ocelových.
Novinkou v nabídce laků představuje metalíza Breeze Blue. Ve vyšších výbavách najdeme zatmavená zadní okna a také vyhřívaná sedadla. Revize interiéru se jinak omezily pouze na čalounění z kvalitnějších materiálů.
Podvozek zůstává věrný ortodoxní konstrukci s tříramennými závěsy a vinutými pružinami. Stále trochu rustikální offroad pochopitelně ani v nejnovější specifikaci nepřišel o pohon obou tuhých náprav, který výrobce nedoporučuje používat na silnici, ale pouze v terénu. Standardně je v činnosti jen zadní (2WD), přední je přiřaditelná a v módu 4WD-L (Low) přichází na řadu i dvoustupňová redukce. Trojice režimů i převod „do pomala“ se volí tlačítky. Zadní diferenciál s uzávěrkou, kterým se mohli pochlubit někteří předchůdci, Jimny postrádá, centrální diferenciál nemá.
Nejmenší terénní auto na trhu se nabízí s jediným motorem: zážehovou čtyřválcovou třináctistovkou o výkonu 63 kW (85 k), která zůstala beze změny, stejně jako pětistupňová manuální převodovka. Ceny nového modelu zatím nejsou známy, ten nyní již výběhový nabízí český importér za 409.900 Kč.
Historie malých terénních Suzuki sahá do roku 1970, současná série JB je v pořadí teprve třetí generací a její produkce běží nepřetržitě již čtrnáct let. Když něco funguje, není to přece nutné nějak radikálně měnit?