Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Podívejte se, jak vypadá základní model Škody Rapid

232 komentářů

3xplor3r
no nahodou...osadenie spatnych zrkadiel je tak sikovne, ze je to nevadi, ba dokonca to vyzera celkom fajn, hlavne v bielej farbe...taketo riesenie malo dost americkych modelov a rozhodne nie z kategorie lacnych aut
Ma007
Prepáč, že reagujem na teba

Už mám plné zuby rapidu, posledné 3 mesiace je to tak silná mediálna masáž na všetkých auto weboch, že sa mi to až hnusí. Odvšadiaľ vyskakuje rapid, rapid,...
O chvíľu to bude to isté v bledomodrom - OIII a golf VII (či VIII?), leon,...
Olizovači plastov to asi potrebujú aby bolo to auto vôbec predajné, ale podobnú masáž som si pri japoncoch nevšimol.

Nehnevajte sa na mňa, ale každý deň 1-2 články na téma rapid je fakt veľa aj na koňa. A pritom to auto nič nové neprináša...
Avatar - iudex
iudex
Samozrejme že prináša a keby si tomu rozumel, netrepal by si takto. Novinkou je predsa škrabka na ľad na viečku nádrže! >😁 >😒]
Ma007
tak to hej, na to najdôležitejšie na rapide som zabudol 😄
Ondris
Kterou bude mit majitel schovanou v kastliku, jinak z ni bude mit radost asi tak jen dvacet minut. Whoa.
:no:
_MT_
_MT_
Jen účetnímu, který škrtal zamykání krytu ve prospěch zamykání víčka, tenhle prostě chytrý prvek zamlčeli. >😒]
Avatar - iudex
iudex
>😁 :yes:
Avatar - kaa
kaa
:yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
z tychto animacii nevieme posudit realne nic... obrazok a este k tomu umely vela nenapovie
Avatar - PALO-Prius
PALO-Prius
Uz ste niekedy videli podobny clanok o inom aute?
Wow, automobilka spustila web konfigurator a PrintScrreny z neho ! Ideme sa vsetci z toho po...t.
Ak by rovnake novinky uverejnovali aj o Seat Ibiza, Reanult Clio, Ford Focus, Toyota Yaris atd..tak nepoviem ani makke F.
Inak v tej tretej 4. farbe (zlta) vcelku fajn 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ocakavam dalsi clanok s nazvom: podivejte se jak rapid vypada v top vybave :yes:
Avatar - Hannu
Hannu
Už jsi někdy viděl zásadnější model DOMÁCÍ automobilky uváděný v období krize (v řekněme novodobé historii)?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Viděl. Třeba Hyundai i30. Nebo i40. Nebo Škoda Octavia I.

Jinak je pravda, že je všude přeškodovkováno. Občas to leze na nervy. Mne třeba tak, že Škodovku si nikdy nekoupím. 😄 Přeci nebudu mít auto které stojí na každém rohu.
Avatar - 4hill
4hill
Důležitý model domácí produkce.Co ti vadí na tom že se o něm píše na domácím serveru? Čeština?
Fugi
:yes: :yes: :yes:
bojler_
:yes:
VáclavI
Pokud si dobře pamatuji, na tomto serveru byl test Rapidu jako jeden z prvních. Tento sever se pochlubil, že byl osloven jako jeden z mála subjektů. Tehdy jsem si v duchu říkal, co za to?

Nyní jsme svědky PR článku, kdy se páni redaktoři odvděčují Škodě, za tuto možnost. Už jen chybí - "Svoji novou Škodu Rapid si můžete nakonfigurovat zde" .
Xawier
Tak sem nechoď a bude se ti spát líp 😉
VáclavI
Mě se spí (zatím) velmi dobře. Jen se podivuji nad vzájemnými ekonomickými vazbami - a tedy i obsahu, předkládanému jeho čtenářům.
Xawier
To je přirozená záležitost ve všech médiích... Auto.cz nevyjímaje...
Avatar - Ladzape
Ladzape
nejsem fanda škodovek, ale souhlasím s Hannu a 4hillem. Škoda je česká automobilka, Auto.cz je český server a je v pořádku, že domácí produkci věnuje více prostoru než ostatním a při uvedení nového modelu to chápu ještě víc.
Avatar - kaa
kaa
Přesně. A navíc toto auto tu obrovskou másáž ve sdělovacích prostředcích moc potřebuje, protože automobilka chce aby se masově prodávalo. Ale jelikož Rapid není nic moc výhra, musí se potencionální zákazník masírovat a manipulovat.
Jinak to za ty prachy neprodají. >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Budeš se asi muset smířit s tím, že tohle auto české čtenáře zajímá mnohem víc a vzbuzuje zde víc emocí než nějaká Ibiza. Kromě toho, kontrast základní a vrcholné (Škodou ukazované) verze zde byl probírán celkem často, jen jaksi nebylo co posuzovat. Pokud ti to vadí, neklikej na to.
_MT_
A vidíš, i k těm obrázkům z konfigurátoru lidi za pár hodin napíší přes sto příspěvků. Nemluvě o tom, kolik lidí si článek anebo diskuzi přečetlo. Těhle článků se zbavíš, až je nikdo nebude číst.
ryccardo
Tak ono je něco jinýho, když vydá nový model domácí automobilka nebo nějaká jiná. Nedivím se tomu novinářskému zájmu. Naopak mi přijde celkem logický.
Avatar - igi2
igi2
Htp snad ne?
JayDeeSq
htp už neletí tak se to musí jinak pojmenovat aby se to mohlo zase dobře prodávat 😉
Ondris
I v první Fabii se HTP zpočátku jmenovalo 1.2 MPI... 😄
JaMM
V prvej Fabi bol 1,4 MPI !!! Bol to motor OHV 1,3 MPI z Felicie so zvacsenym zdvihom. Tento OHaVny a nekultivovany motor s vysokou spotrebou nastatie zrusili.
Avatar - gld
gld
1,4 MPI bol muzeálny kúsok, ale aspoň fungoval. Po prerobení na plyn to bola jedna z prijateľnejších alternatív pre jednotkovú fábiu.
Ondris
Kdyz se do Fabie zacal montovat trojhrnek, na stitku vzadu bylo napsano 1.2 MPI. Tecka.
Avatar - gld
gld
Obrázok alebo sa to nestalo >😒]
Ondris
Ha! >😒]

[odkaz]
Avatar - gld
gld
Môj svet sa otriasol v základoch.
Ondris
Jo, ten pohled je straslivej. Na, tumas neco hezciho.

[odkaz]
vrkuboy
>😁 >😁 >😁
_MT_
On totiž vychází z 1,6 MPI. HTP bylo jen marketingové označení, které dnes vedle TSI nedává moc smysl.
Avatar - Nerez
Nerez
I 1.2 MPI se zpočátku do Fábie I opravdu montovalo 😉

Např tady😒br /> [odkaz]

Podívej se na fotku, kde je zobrazena pravá zadní část se štítkem a nápisem Fabia.
RS
Přesně tak. Fabie vyjela s označeními 1.0, 1.2 a 1.4MPI.

Až později zmizel koncernový omyl 1.0 a vznikla dvojce 1.2HTP a 1.4MPI
bojler_
Přesněji řečeno 1.2HTP a 1.4 16V
Matej_s
1.0 ... omyl je slabý slovo ... >😁 Nedávno jsem v tom jel (už nikdy více) a řadím to po boku slavného HTP ...

Mě připadá, jak kdyby tenkrát měli zásoby motorů do "embéček", tak to narvali do Fábie ... >😁
Obiik
MPI dali proto páč se na to budou hůř vymýšlet škodolibý rýmovačky 😄 😄 😄 * to pojede,honem to prodej,honim tři písty už asi neletí 😄
Avatar - Nerez
Nerez
Hata-Titla-Power. Hlemýžď-troubí-přidej. Hejno-tažných-poníků.
Jooo, rymovaček byly mraky >😒]
zewlak
když to tak vezmete tak ten tříválec je stejně výkonný jak 1.4 16V 55kw z první fabie
Matej_s
Kurňa to je docela výkon ... ... 1.2 se sílou 1.4 ...

Rychle objednat dokud jsou >😁 >😁
zewlak
spíš tří válec o výkonu čtyř válce >😁
Matej_s
>😁 :yes:
ano, lépe řečeno ... ... teď to pujde na dračku ... !!! >😒] a nebudou !!!

Už vidim ty fronty u autosalonů >😁
Avatar - Marblik
Marblik
Pro mě informace k ničemu, protože konfigurátor jsem si prolezl cca před týdnem. Jen je škoda, že tady chybí obrázek toho "krásného" interiéru v základním provedení. Pestrá kombinace černé s černou s černými doplňky. Pardon, zapomněl jsem na chromovaný znak na volantu. Už se těším až ten prostorový zázrak uvidím naživo...
Avatar - Choochoo
Choochoo
No lepší černá než ta příšerně laciná šedá. To byla vždy na Fabiích, Octaviích slušná ohavnost
Avatar - Hannu
Hannu
Pár jich už kolem projelo, pár jich stálo vedle na benzině a můžu říct, že je to v rámci kategorie designově velmi povedený "prostorový zázrak". Naživo vyvážené proporce (což mi na fotkách vzhledem k mohutné zádi nepřipadalo), svěží design i v obyč. barvách, přitom ale dlouho nestárnoucí.

Interiér zcela odpovídá cenové kategorii, vážně nechápu ty věčné uplakané poznámky. S čím srovnáváš?
Avatar - Marblik
Marblik
Chtěl jsem jen poznamenat, že zatím všude testovali Rapida s bohatou výbavou a pak interiér vypadá celkem k světu (i když tvrdé plasty bych asi nerozdýchal), ale takovýhle holobyt má snad jen dacia v základu. Nebavím se o kvalitě zpracování, tam bude škoda hrát prim. Mluvím o estetickém dojmu ze základní verze...
megacruiser
Esteticky je na tom interiér třeba Lodgy podstatně líp, hlavně je dvoubarevný a takový svěží. Kombinace černé s černou mě fakt neoslovuje 😄
Avatar - Choochoo
Choochoo
asi máme každý jiný pohled na vyvážené proporce a svěží design 😉
Avatar - Hannu
Hannu
Asi ano... Všechny ty fluidní hyper-, para- a vůbecvšechny-boly mýmu oknu vážně nelahodí. Máme vůbec pohled v mnoha věcech jiný, viz. Tvoje motto 😉
lukas13
S čímkoli plonohodnotným z C segmentu, neb až na pár výjimek většina začíná na +/- 300. Ve srovnání s Golfem (ano, za 300-310 ho s TSi 63kW taky seženeš) či s C4 je to úplně jiný (horší) vesmír. Rapid má být levné lowendové auto, je v rámci cenotvorby zde v ČR někdo zapomněl, že se píše rok 2012, ne 2008.

Takže se tě zeptám ještě jednou, ať je to jasné - dle tebe interiér základního Rapidu v pohodě má na (také základní) interiér Golfu VI?

Ps.: Na živo je to strašně úzké. Velikostně rozhodně nezapadá mezi plnohodnostný C segment. To jen tak na okraj...
vrkuboy
Zde máš snímek interiéru v úrovni elegance: [odkaz]
Jestli takto vypadá elegance tak raději ten základ ani vidět nechtěj.
majk162
:yes:
flipco
kdyz fotka z testu koluje po internetu... [odkaz]
DIAGONE
no zezadu žádná změna, já čekal revoluci 😄 doufám, že jen zkouší jízdní vlastnosti a tou karoserií matou 😄
zewlak
vždyť je to maskované jak OII takže nás škoda ještě překvapí
DIAGONE
O.K design docela zajímavý, myslím, ačkoliv koncern nevyhledávám, že tvary jsou zvolené dobře. Nikde nic kudrnatýho, prostě tvary jaký po 10 letech neurazí. Své kupce si to určitě najde, ovšem těžko říct, jestli podstatnou část bude tvořit firemní flotila. Potřebovali prostě něčím přibrzdit Korejce. Pro mě škoda krátkých sedáků, to mě osobně vadí a motorům TSI nevěřím. Ale abych si z toho sedl na zadek to teda ne 😄 prostě auto..
Avatar - leone
leone
já jsem "korejce" zkoušel KIA CEED SW 1.6 GDi ( 6-ti kvalt) za 300-330 tis. a vcelku spokojenost, docela mne překvapil jízdně, "seděl" snad i lépe než OII ,tvrdší podvozek, to mi vyhovuje, porovnáváno na 16"Alu ),...takže Rapid je asi moc nepřibrzdí,.... 😄
Avatar - kaa
kaa
... a hlavně všude měkké plasty a šestikvalt.
_MT_
K podobně výkonnému motoru dostaneš u Rapidu sedmistupňovou. Ke slabšímu pak manuální šestistupňovou. Plasty mne tolik neberou, stejně bych nejradši žádné a když na to přijde, lepší kvalitní neměkčený než levný měkčený; s měkčenými jsou větší problémy. Hlavně aby to slušně vypadalo a nevrzalo. Celkem dost mi záleží na takových těch drobnostech jako nastavitelná délka sedáku, komfortní vstup (odsunutí sedačky a zvednutí sloupku řízení) atd. Tohle je tedy pro mne nezajímavé auto. Jediné, co mne na něm zajímá, je, jaké budou reálné ceny.
_MT_
Tak jsem letmo koukl do konfigurátoru a mají tam sportovní sedačky. Nepočítám, že to bude nějaká hitparáda, ale mohly by pomoci a stojí čtyři tisíce, takže nic zásadního.
roice
Tak jsem si udělal konfiguraci a tak aby to za něco málo stálo, auto vypadalo dobře a mělo alespoň základní výbavu na kterou je člověk zvyklý. Tak jsem se dostal na 540tis. a to jsem tam nedal navigaci, protože mi koncernová nevyhovuje a je to jen 1.4 s 90Kw a automatem, což jsem moc nepochopil proč u benzínu 1.4 jen 7° automat, a dehtu 1.6 jen 5° manuál, to bude asi jen nějakej šotek a časem se to spraví >😒] . Teda možná.
Takže z mého hlediska je to poměrně drahé auto, které navíc není nic moc. Ale 100% se to bude prodávat jak rohlíky.
roice
He he nedalo mi to a dal jsem si v konfigurátoru SuperB(éčko) a to v základu vychází na 574tis. Takže jestli mi kalkulačka neklame, tak je to 34tis navíc a mám namísto vybavené plečky, nejvyší model značky a to v základu. Teda v základu s 1.4 s 6° manuálem (he he ten automat u Rka mi nějak nedá spát), 92Kw a s cca 80% toho za co si u Rapida musí člověk připlatit.
To je těžká volba >😒] >😒]
bojler_
Ještě uber 30 000Kč slevu za akční provedení Drive a příplatkovou barvu v ceně. Pak se podívej na překryvy u ostatních aut i mimo koncern a zjistíš, že nejde o nic výjimečného.
Avatar - leone
leone
...já jsem o konfiguraci raději ani nepokoušel,....neboť 1.4 TSi s manuálem není, a nic jiného mne nezajímá,....... předpokládám že ceníková cena bude na prodejně ponížena cca. o 50 tis.,...jinak toto může koupit jen "magor", reálnou cenu vidím 250-350,...samozřejmě s vyřazením motoru 1.2MPi,....to je motorizace naprosto provozu nebezpečná !!!!
...ale abych jen nekritizoval, ...pro cílovou skupinu těch, kteří kupovali FII combi,...myslím velmi dobrá volba,...samozřejmě po určité regulaci cen 😄 , protože "LEVNÉ" alespoň v tento okamžik rozhodně NENÍ :no:
TomDrandic
ale no tak, na pojíždění v dědině jednadvojka stačí. S tou cenou máte pravdu, když hodně šetřím jsem na 330 ... děs, to bych za to nedal - asi nechávají hodně prostoru na "slevy" u dealera.
Avatar - Nerez
Nerez
No vidíš, já jsem se držel při zemi a vžil jsem se do situace, kdy bych si auto opravdu kupoval za svoje peníze.
Takže Rapid active, základní bílá, kola jsem si dal 15" plechy(14 je žalostně málo), motor 1.2 TSI 63kW(tříválec ani za nic). Paket actice plus(klima a tonovana skla), obyč. mlhovky, radio swing(to první, po kterém pod ním zůstane díra v palubce jsem fakt nechtěl), zadní stěrač, koberečky, 3. hlavová opěrka vzadu, loketní opěrka vpředu, ochranný potah do kufru a hlavové a boční airbagy vpředu a cena?
340 200 Kč. A to je auto uděláno jen funkční, bez nějaké parády jako pěknější větší kola, kožené věci do interiéru atd.

Jinak tam chybí příplatek 3500,- za sadu ESC, ABS atd. Dyť to má snad být automaticky v základu ne?
_MT_
V základu je ESC, připlácíš za ESC Plus. Jak to na letmý pohled vypadá, Plus přidává rozjezd do kopce a kontrolu tlaku v pneumatikách.
lukas13
Takže by jsi ve finále šel ... pro novou Astru. Nebo se pletu? 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Obávám se, že asi nebudeš zrovna typický zájemce o Rapid.
zewlak
já jsem si nakonfiguroval rapida za 403 600kč a to jsem si dal tu 1.2TSI 77KW ,navigaci ,paket elegance plus , rezerva a bílá barva ,protože je na rapid nejhezčí a to je dobrá cena vždyť fabia combi stojí cca o 30 000Kč miň a octavia je už moc drahá cca stojí cca 520 000kč
JaMM
... hovoria jasnou recou, komu je auto urcene!!!
Avatar - gld
gld
Komu?
vrkuboy
No schválně to jsem zvědavej... povídej a přeháněj >😁
JaMM
Juj, uz sa tesim na tunerov, ako si ho zase vysperkuju tuning-bizuterou z Lidla a budu sa po dedine prehanat s laktom v okne.
Avatar - gld
gld
Neodpovedal si na otázku. Čo radikálne signalizujú o potenciálnych kupcoch rapidu 14 palcové disky v základe??
JaMM
No, ked tak pozorne sledujes kazdy prispevok, tak to tam najdes. A urcite to bude mat rekordne pokracovanie, tak ako kazdy prd o skodovke!!!
Avatar - gld
gld
Nie, ja by som to rád počul od teba. Vložíš tu príspevok s mysterióznou hypotézou a potom nás tu necháš visieť?

Mali byť na sedane B-segmentu v základe kolesá😒br />
a) väčšie
b) menšie
c) hliníkové
d)drevené

Daj aspoň 50:50 alebo pomoc publika.
vrkuboy
Tak už nás nenapínej 😉 Prozraď nám svoje poznatky o velikostech kol. Osbně bych řekl, že majital Rapidu na 14" plecháčích bude mentálně daleko více vyspělý jedinec než ten co se na to bude snažit narvat 19".
zewlak
no já mám na puntu z roku 1996 13" kola a zas nějak hrozně to nevypadá
Matej_s
No jo ... na puntu .... já to mám na Swiftu 2002 a taky je to fajn ... ... (o Rapidu ani nepřemýšlím ... >😁 ... Tahle slavná škůdka je ovšem větší ... a hlavně člověk počítá s tím, že za tuhle cenu tam budou minimálně pozlacený ráfky ...
dnpa
je snad vtip, ne?
Možná by nás redakce mohla informovat i o veškerých změnách, které Škoda na svém webu v budoucnu provede. Aby nám náhodou neuniklo, že mají třeba i sekci Příšlušenství...
To si Škoda platí takové PR?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uzky interier, nudny dizajn, kratke sedaky, nespolahlive motory, tvrde vyplne dveri, v zaklade smiesne kolesa, vybava v zaklade tiez nic moc, absencia 6tky v diesli, auto nie je ani lacne.... , pozna niekto dovod na kupu rapida? ja nie , za podobne peniaze dostanem dnes 100 krat lepsie auto po stranke techniky dizajnu zaruky hodnoty a imidzu a navyse nie kazdy povazuje meter dlhy adny previs s 500l kufrom za vyhodu.... pre mna je to napr jasny dovod take auto nekupovat a ani o nom neuvazovat.... mne bohate postaci aj 300l kufor v beznom hatch a auto je aspon obratnejsie zivsie a v meste sa aj lepsie parkuje...., kupovat rapid je pri dnesnych cenach inych znaciek uz len vykrik do tmy... dnes mam za 11 000 eur cruze hatch alebo sedan kto chce v nom nosit vzduch..... za tych 11 000 dostanem 1.6tku s vyse 80KW.... dostanem auto s este vacsim razvorom ako rapid... dostanem auto s vacsou sirkou v interieri spolahlivejsim motorom auto s normalnymi sedakmi, kolesami, vyplnami dveri a auto ktore uz v zaklade nie je slabe pomale a vybavou nie je smiesne....., dostanem plnohodnotne auto za cenu predpotopneho slabeho skaredeho rapida....
Avatar - 4hill
4hill
Neztrapnuj se..vždyt my víme koho opravdu nenávidíš.. >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vw :yes😒br />
nemyslim si ze tvrdenim pravdy sa strapnujem
😉 rapid je o nicom :yes:
Avatar - gld
gld
Prečo sa u škodoviek pripláca za žltú farbu, aj keď to nie je metalíza? Technologický postup výroby žltej farby je snáď drahší?
roice
Taxi 😉
Avatar - Nerez
Nerez
Ta žlutá se mi celkem líbí :yes:
Avatar - iudex
iudex
Žiaľ túto taktiku majú aj iní výrobcovia. Pri Golfe (B6) i priplácaš napr. za pastelovú červenú a bez príplatku máš jednu-jedinú farbu, pri Focuseplatíš za pastelovú bielu... Výrobca Ti dá jednu-dve farby, aby mohol uvádzať ceny už od..., ale bežný človek chce, aby auto aspoň trochu vyzeralo a musí si priplatiť za farbu (známy fakt, že auto "robí" farba a kolesá).
vrkuboy
I u Seatu se často připlácí za červenou pastelovou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nad tím jsem se už taky před nějakou dobou pozastavil. Zvláštní.
_MT_
Nic neobvyklého. Pak je jen otázka, jestli jsou to hrátky s cenami, nebo jestli jsou skutečně jiné barvy dražší (třeba pěkná bílá není žádná legrace) - ať už jde o samotný lak nebo o postup jeho aplikace. Pomíjím to, že ta barva může mít nějaký zvláštní význam, kdy platíš prémium.
bojler_
Řada výrobců má s příplatkem nemetalickou červenou. Škoda na domácím trhu cca od roku 2003 bez, v zahraničí se většinou připlácí.
Fugi
...proč škodovka na některé lidi působí jako červený hadr na býka. Nevím, proč by český server o autech nemohl věnovat nadstadartní pozornost domácí, české značce. Teď vidím, kolik "odborníků" se na mě vrhne, že škodovka dávno není česká, ale to jsou jenom prázdné bláboly. Že jí vlastní německý kapitál? Buďme za to rádi, umíte si představit, jak by to jinak se škodovkou dopadlo? Kdyby se tenkrát prodala druhému "finalistovi" Renaultu - tak už by značka Škoda ani neexistovala - Renault tenkrát chtěl ze škodovky udělat montovnu na Twinga. A kdyby se neprodala vůbec, tak se celý podnik akorát vytuneloval a rozkradl, jako spousta dříve věhlasných českých značek a továren. Takže buďme rádi, že to VW nedopustil a že Škodu dostal tam kde je. Takže i když si Rapida koupit nepůjdu, tak tu radši na silnicí budu potkávat tisíce Rapidů, než Loganů, Fluenců, Elanter, P301 a já nevím čeho ještě.
Někteří tu napadají vedení zdejšího serveru, že jim škodovka za tyhle články platí.Já to nevím, možné to je, ale kdyby, tak co? Nebo byste preferovali, aby tu veškeré PR články byli odbourány, třeba i s reklamou a aby místo toho zde auto.cz zavedlo placený přístup? Já teda ne. Takže by to chtělo, aby ti, co hned všechno za každou cenu zkritizují, nejdřív trochu přemýšleli. A navíc, pokud Vás nějaký článek nezajímá, kdo Vás nutí ho číst?

P.S. Nejsem fanatickým fanouškem škodovky, ani majitelem vozu s okřídleným šípem ve znaku, ale jako jedna z mála firem, na kterou můžu jako Čech být trochu hrdý je mi sympatická...
Ondris
Pristup za takova tri kila mesicne? Zadne raklamy? Rad!
Fugi
To říkáš teď, ale udělal bys to doopravdy? Kolik lidí by do toho šlo? Moc určitě ne...
Ondris
Tak za Financial Times a Respekt platím už teď a žíly mi to nijak netrhá. Za cenu tří drinků tolik kvalitního obsahu? Nádhera.
Pokud by současně zmizela reklama a hloupé články, rád bych do toho šel...jenže tomu sám nevěřím. ;-\
Ma007
"A navíc, pokud Vás nějaký článek nezajímá, kdo Vás nutí ho číst?"

v tom máš pravdu, ale poslednou dobou tu toho k čítaniu moc nie je. Každý deň nový článok na téma rapid tiež po chvíli omrzí.

Uvítal by som viac technicky orientované články niečo tu už bolo na téma diesel. Pridal by som k tomu "prehľad" náprav, prevodoviek, diferenciálov, elektroinštalácie, zhodnotenie kladov/záporov jednotlivých riešení,...

Testy vždy rád čítam, ale tiež by mohli ísť do viac technických detailov. Čo ma po plastoch pod čelným sklom (toho plastu sa dotknem akurát keď umývam to sklo) Viac mi vadí tvrdý plastový výstupok v OII pri rádiu, ktorý ma tlačí do kolena ako tvrdé plasty na prístrojovke.

Toť môj názor
Fugi
Tak já si taky rád přečtu něco použité technice, o tom žádná, jen jsem tím chtěl říct, že pokud mě nějaký článek nezajímá, tak ho prostě přeskočím. Nechápu ty, co to nejdřív přelouskají a pak se v diskuzi rozčilují a pláčou nad tím, že je to vlastně nezajímalo 😄

Jen pro zajímavost - kolik měříš, jestli se můžu zeptat? Já jen, že při mé normální postavě (182cm) jsem nikdy s kolenem ve škodovkách problém neměl. Jako bývalý majitel jedničkové fábie, a častý uživatel OI i OII mě do kolena nic netlačí, ale často o tom čtu v testech. Tak nevím, jestli všichni ti redaktoři měří přes 2 metry, nebo jestli neumí za volantem sedět normálně >😁
Ma007
Len keď takto preskočím 50% článkov (rapid) tak už toho k čítaniu moc neostáva. Apropo nerozčulujem sa, len vravím, že je toho priveľa.

Meriam rovnako ako ty, teda cca 181cm. Sedím tak ako by sa malo, teda pri vyšliapnutej spojke mám ešte mierne pokrčenú nohu a zároveň zápästie položím na veniec volantu (na 12-stu hodinu) a pritom som lopatkami opretý o sedačku.
Čo ma pri nastupovaní a vystupovaní do OII prekvapilo, že som si udrel pravé koleno o ten plast pod volantom a potom pri dlhšej ceste mi vadil ten výstupok pri rádiu. Sranda, že v toľko zosmiešňovaných peugeotoch s tým problém nemám naprieč celým portfóliom s výnimkou RCZ.
Fugi
S tím rozčilováním jsem to nemyslel konkrétně na Tebe, ale obecněji na určitou část zdejšího osazenstva 😉 S tím kolenem tomu teda nerozumím, protože jak popisuješ posaz, sedíme stejně, při stejné výšce postavy. Jediné co mě ještě napadá, je možná rozdílné nastavení výšky sedadla. Já sedím buď úplně v nejnižším nastavení, nebo alespoň skoro v nejnižším...
_MT_
Zapomínáš na rozdílný poměr délky nohou a zbytku těla (trupu, krku a hlavy). Pak ti může dvoumetrový člověk říct, že se vzadu hlavou tak akorát vejde a ty s 185 můžeš mít hlavu naraženou až na plech. To stejné platí pro místo na nohy. Posez za volantem je otázka proporcí, absolutních rozměrů a možností nastavení daného vozu. Pokud jde o koleno, podle mne také záleží, jak si nohu položíš. Já mám kolena relativně u sebe a ještě v žádném autě jsem se středového panelu nedotýkal. Sedím stejně jako vy s tím, že sedák mám co nejníže to jde (při zachování dobrého výhledu vpřed). Mám cca 185 a spíš delší nohy.
Fugi
Přiznávám, že tohle jsem pominul a jaký je bězně v populaci tomto poměru rozdíl netuším 😉
_MT_
Ona je to věda sama o sobě. Dva lidi se mohou lišit opravdu o hodně. Jo, pokud vám oběma sedí typické konfekční velikosti (od podobných firem, které budou nejspíš používat podobná demografická data a tedy cílovou skupinu), tak už je to trochu záhada. 😄 To už pak musí záležet na tom, jak přesně kdo sedí, jak se pohybuje, jaké má zkrátka návyky. Stejně jako si někteří lidé stěžují na zploštěný volant a já se toho zploštění ani nedotknu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak k tomu snad ani nemám co dodat. Naprosto se s tím stotožňuji. :yes: :yes: :yes:
blowiik
:yes:
Avatar - baca42
baca42
:yes:
Avatar - JDM
JDM
nesmíš si plést nadstandardní pozornost s prémiovou reklamou , nadstandardní pozornost by to byla, kdyby ale rapid který ještě nespatřil světlo světa už teď neporáželo svoje budoucí konkurenty ve virtuálních testech, kdyby každý článek nepůsobil tak že RAPID je no:1 a ostatní jsou daleko za ním kdyby si škodovka nemusela kupovat redaktory ale férově postavila svůj rapid do reálného testu , kdyby tady do nás netlačili který že auto je nejideálnější rodinný kočár za naprosto bezkonkurenční báječnou cenu. jak už někdo psal Ovce to kupovat budou ale takový lidé jsem nechodí a o rapidu ví jen to co vidí v televizi to že je postavenej ze zbytků co se váleli po fabrice a chtějí za to skoro to co za Golfa kam ta škodovka spěje . a banda škodováku už se tady tahá za palce >😒]
Avatar - iudex
iudex
Nebudem hodnotiť, či je tu Rapid príliš často a prečo.
Každopádne som si ten konfigurátor pozrel a musím Škodovke uznať, že farby vie robiť výborné. Aj pre lowcostového Rapida je výber veľmi slušný, od decentných šedých a tmavých odtieňov až po odvážne a nápadné žiarivé farby. Na môj vkus sa napr. rallye zelená na klasickú trojpriestorovú karosériu relatívne veľkého auta nehodí, každopádne vkus každého súdruha je rôzny a niekomu to môže vyhovovať (podobne ako taxikárska žltá). Z tohto by si mohli brať iní výrobcovia príklad.
Avatar - Emel
Emel
No, potvrzuje se očekávané... na 14" plecháčích je to auto k pláči, podobně jako zákládní CitiGo. Jednoduchost designu je dobrá věc, ale stojí a padá s detaily.
Fugi
To je svatá pravda, ale platí to pro všechny, nejen pro škodovky 😉
Avatar - iudex
iudex
A ktoréže auto v nižšej strednej má v základe 14" kolesá? 😉
Fugi
Tak já to nevztáhnul konkrétně k rozměru 14", ale myslel jsem základní plecháče všeobecně. Ono ani plecháče v rozměru 15" na kráse moc nepřidají. A ani Astra která má v základu plecháče 16" nevypadá zrovna ideálně a přitom je to podle mě nejhezčí auto nižší střední. Prostě na rčení, že kola dělají auto doopravdy něco je 😉
Fugi
Omlouvám se, opoměl jsem Giuliettu, Astra je druhá nejhezčí >😁
Avatar - Emel
Emel
To není tak úplně pravda. Podívej se třeba na Pandu a CitiGo... to jsou dva úplně odlišné designové směry. Bohatě členěná Panda netrpí ani bez mlhovek a na plecháčích. CitiGo je designově mnohem jednodušší... balancuje mezi "čistý" a "laciný". To, na kterou stranu spadne, závisí právě na barvě a doplňcích. A totéž tuším u Rapidu... na 17" v metalíze vynikne designová čistota základních tvarů, na 14" v modré to bude působit neskutečně lacině.
_MT_
Když jsem si jeho komentář přečetl, tak jsem to pochopil tak, že se vyjadřuje k "Jednoduchost designu je dobrá věc, ale stojí a padá s detaily." => platí to pro všechny. Protože tak mi to dává smysl. 😄

Ano, pokud karoserie samotná je velmi jednoduchá a dojem z auta stojí hlavně na doplňcích, tak špatnou volbou doplňků, popřípadě jejich absencí, můžeš dojem naprosto zničit. To samé platí například i v módě.
Avatar - Emel
Emel
To pro všechny platí maximálně teoreticky... prakticky to může platit jen pro ty, kdo jednoduchý design praktikují. Ono na prezentačních fotkách vypadá všechno lépe...
_MT_
Samozřejmě. Na to jsem také myslel, když jsem jeho příspěvek četl.
XTad
Hlavne zalezi na konkretnim pripade. Naopak radoby honosny a kriklavy design potrebuje dle meho mnohem vice doplnku aby vypadal dotazene, zatimco jednoduchemu autu staci treba i ty plechace, protoze se nevyrazny design kol netluce s nevyraznym designem karoserie, jako tomu je v prvnim pripade. Rapid ma s velkymi koly a dobrou barvou neuveritelny smrnc, no a v zakladu je to takova seda mys, ale fluidni zrudy vypadaji na plechacich hrozne lacine. Ale on ani ten rapid nema tak jednoduchy design, jak se vsude pise. Staci si spocitat mnozstvi prolisu na karoserii. Je jich tam urcite vic, nez u minulych skodovek.
_MT_
Složitější nemusí nutně znamenat přeplácaný. Ve skutečnosti vždy záleží na doplňcích. Na všem záleží. Jde o to, jestli to funguje bez doplňků, což může být u levného auta žádoucí.
Avatar - Emel
Emel
Nevýrazný design karoserie se s nevýrazným designem plecháčů netluče, nýbrž posiluje... a ve finále působí zoufale, nevýrazně, lacině. Pro mě je asi nejkřiklavějším příkladem poslední doby CitiGo - extrémní tvarová jednoduchost má šanci v metalíze, s mlhovkama a na liťácích, pak to vypadá, že je na tom autě vše jak má být, nic nepřebývá a nic nechybí, žádné kudrlinky, jen čisté tvary, paráda :yes: .

Dej to na plecháče, do žluté barvy 8-s , bez mlhovek... a vypadá to jako bráška Taty Nano, prostě ta nejlevnější krabička jakou bylo možno postavit. Bál jsem se téhož u Rapida a zatím se zdá, že oprávněně.

Vezmi jako příklad kudrlinek třeba nějaký Citroen nebo Fiat, C3 nebo C4, Pandu nebo Bravo... tam se je na co dívat i bez těch doplňků, auto je samo o sobě tvarově zajímavé (neříkám krásné), takže ty základní plecháče ustojí lépe.
Avatar - iudex
iudex
Máš úplnú pravdu; ostatne sa ani nič iné nedalo čakať, keď už aj prezentačné Rapidy s najväčšími 16" kolesami vyzerali tak akurát. Ja som nič pozítívne nečakal, aj tak ma ale mierne šokovalo zistenie, že základ nebude na 15kach, ale iba na 14kach. V dobe, keď mainstreamová nižšia stredná bežne v základe má 16ky (Focus, Astra...), sú o dva palce menšie disky jasnou ostudou. Ja viem, že typický majiteľ Rapida v základe bude pán Klobúk, ktorý doňho presadne zo starej Felicie 1,3, ale i tak si nechcem predstaviť jazdné vlastnosti základného Rapida (torzka vzadu plus 14" kolesá). 8-s
Avatar - Emel
Emel
Souhlas, Rapid by klidně snesl 17".
_MT_
17" má i v nabídce. Ale takhle od stolu si nemyslím, že to je dobrý nápad.
Avatar - Emel
Emel
Po stránce designu - 16" na prototypech byly tak na hraně, rozhodně to nepůsobilo přehnaně.
_MT_
Myslím z hlediska jízdních vlastností a celkově komfortu. Možná to zvládne se ctí, ale nejsem o tom přesvědčen.
_MT_
Golf má 15". S těmi mohutnými pontony dnešních kompaktů to kolikrát horko těžko zachraňují i 17". 15" plechy stojí u základní výbavy Rapidu tři tisíce. "Lité" šestnáctky pak dvacet. Otázka je, co snese podvozek. Pro mne je důležitější pohodlí. Co je v základu mne vlastně zajímá až jako poslední. A jsou lidi, pro které je homologace (a nabídka) s malými ráfky plus.
Avatar - Emel
Emel
Tři tisíce... no budiž, lité 15" vidím jako minimum, pokud má to auto nějak vypadat. A je škoda aby nevypadalo, když jinak se podle mě dílo podařilo.
JaMM
Tie ich 175/70 R14 84T su bieda. Holt, nesmu ist s metrakom kukurice v kufri do zakruty stovkou.
Mexican82
pre tych co potrebuju jazdit a nie onanovat nad tym ako auto vyzera tie 14tky budu fajn. lepsie to tlmi nerovnosti a pneumatiky su za prijatelnu cenu. A najma - auto sa netrapi s tazkymi diskami a sirokymi pneumatikami (ono aj tych 205 co je minimum u 16" pneu je pre 63kW dost zahul
Avatar - Emel
Emel
Jasně, nějakýho Kabaně bych vyhodil, pro ty co potřebují jen jezdit jsou to vyhozené peníze...
Avatar - Well-being
Well-being
Jen tak zkušebně jsem si nakonfiguroval Rapida s první použitelnou výbavou a motorem + šestikvalt a dostal jsem se na 350 tis. Kč a to bez rádia 😄
Například perfektně vybavená i30 kombík vyjde na 341 tis. Kč.
Já osobně bych raději zaplatil menší vstupní poplatek do vyšší ligy. A co vy ... 😉
Avatar - gld
gld
Auto bez rádia nie je v mojej knihe v "použiteľnej výbave".
zewlak
můžeš si koupit svoje když se ti od škodovky nelíbí
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Nevím, co je to, cituji: "perfektně vybavená i30 kombík" ale při pohledu do ceníku to je 1,4atmo 100koní, plecháče, volant potažený smírkovým plátnem, mechanická klima, rádio z tržnice a základní barva... Perfektně vybavené auto představuji jinak ;-\
Avatar - Nerez
Nerez
:yes:
Avatar - Well-being
Well-being
Všechno je relativní, výbava i30 ve zmíněné konfiguraci je při srovnání se zmiňovanou konfigurací Rapida opravdu perfektní. Pokud to někomu přijde obráceně, může se mu i Logan jevit jako luxusní ... 😉
_MT_
Použitelná a bez rádia? 😲
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
To je takové nové převtělení bychařů >😁 Jinak se konfiguruje zkušeně a jina na vostro se smutným pohledem do vlastní peněženky... Rapid nenadchne ani neurazí, prostě auto, co bude jezdit a bude slušně vypadat i za několik let. Ale chápu, že když si někod koupí tohle [odkaz] tak nad Rapidem musí ohrnout rypák >😒]
jeteem
Proč by někdo s Ceedem měl ohrnovat rypák nad Rapidem? Jednak to nejsou přímí konkurenti a jednak samotné ohrnování rypáku nedává smysl. Auto by měla být racionální koupě a ne podpěra pro ego. Smál bych se leda někomu, kdo za určitý rozpočet pořídil hodně špatnou variantu (špatně utilizoval svoje prostředky). Ale smát se někomu za to, že má menší budget než já, to je podle mě trochu mimo.
vrkuboy
:yes:
chrudoš
Hm, já si Rapida taky zkoušel nastavit stejně jako své auto, které jsem opravdu kupoval, tedy žádný bychař, no když jsem se dostal k sumě 450 tis a nebylo tam všechno, tak jsem toho teda nechal. Jo to Golf, to je něco jiného, ten stojí dobře vybavený kupodivu stejně jako Rapid, trošku divné
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
tohle je právě ta informace která by se měla zdůrazňovat ! To že celý slavný Rapid, který byl myšlený jako levný model, a který je tak i postavený, se najednou dere někam mezi nižší střední třídu ! Přitom i ten nejlevnější Golf je sakra jiná písnička ! Rapid je prostě taková ta vějička pro české jelimany, kteří si to koupí aby to měli první v ulici a aby měli ten obrovský kufr. ...a tu škrabku >😁
_MT_
Tak zkus sledovat testy v zahraničí. Četl jsem pár prvních testů a nikde ho neodstřelili, přitom odhadované ceny za základ (tedy 1,2 MPI) byly 370-420 tisíc. Po pravdě, nevěřícně jsem koukal. Uvidíme, co budou říkat s ceníkem v ruce.
jeteem
Print-screeny z konfigurátoru. Kdykoliv si myslím, že žurnalistika už nemůže klesnout níže, přijde něco podobného. Naprosto sdílím rozhořčení množství zdejších lidí. Nemám vůbec nic proti koncernu, ale napadá mě, měl někdy nějaký Japonec, nebo Francouz podobnou míru publicity (lidským ekvivalentem by byl detailní rozbor stolice)? Samozřejmě že ne. Z portálu auto.cz se stává reklamní rozhraní koncernu.
gil54
Je to tvoje volba co jíš, co čteš, na co koukáš v televizi, ..........
jeteem
On to snad někdo zpochybňoval? Akorát jsem si posteskl nad pokračujícím úpadkem kdysi rozumně informativního serveru.
Avatar - iudex
iudex
No ale auto.cz je ako jedlo, napr. čokoláda. Dakedy to bola dobrá čokoláda, s poriadnou dávkou kvalitného kakaa a množstvom kakaového masla. V poslednej dobe akoby nahrádzali holandské kakao poľským práškom a kakaové maslo rastlinným tukom. Pomaly, po troškách, ale kvalita klesá a tak to, čo bolo dakedy ako Lindt, je teraz kakaovou pochúťkou (ktorá sa už ani nemôže označovať ako čokoláda). Teda začal som jedávať Lindt, ale teraz dostávam kakaovú pochúťku, pričom to stále nosí označenie Lindt na obale. Teda stále čítam/jem oficiálne to isté, akurát mi tu niekto pod rovnakým označením ponúka nižšiu a nižšiu kvalitu.
_MT_
Také mi to není po chuti, ale tady asi ani tak nejde o konfigurátor jako o to, že možná ani novináři ještě neviděli základní verzi, popřípadě patřičný materiál nemohou publikovat.
RS
Ano, chce to kola. Zbytek auta je zvenku i v základu zcela bezproblémový.

Jednu kritiku si však neodpustím. Kdo proboha navrhuje design těch poklic? To je něco příšerného. Takové prodávají v Kauflandu na přívěsný vozík 8-s
Gangrel
Sestavil jsem si auto podle svých skromných požadavků... bila barva, cerny interier, ESP, 6x pytel, dvouzonovka, tempomat, min 16" kola, vyhrivani sedadel, zdvih sedadel, mlhovky, maly kozeny paket... a TSI 63kW, kdyz neni v nabidce pouzitelna atmosfera (atmosfera proto, neb vse prestavuji do LPG).

A ceníková cena toho klenotu (základ Elegance) je rázem na 383 700Kč... to by mi prodejce musel hned ve dverich soupnout 15% dolu, abych o tom vubec zauvazoval... 8-s
Uzky, bakelitovy, s problematickym motorem, napravy ala 80. leta 😄
jeteem
To dost nedává smysl. Za podobnou cenu je Golf. Marně přemýšlím, proč dát za stejné peníze přednost Rapidu před Golfem. Obávám se, že racionální důvod pro to neexistuje.
_MT_
Golf má pěknou cenu a vůbec za podobné peníze je víc kompaktů. Proto bude zajímavé, za kolik to budou skutečně prodávat.
JaMM
Ked chces v kufri vozit kredenc, prase, svokru, ... tak holt zaplat!
Kazimator
Když to srovnám s Golfem v Comfortline, tak Rapid stojí přinejmenším stejně. A nevim, čím bych musel myslet, abych chtěl radši Rapida.
Z druhé strany ceníku- Nový Logan bude minimálně o 50 až 70k levnější.
Jo ale nejvíc mě stejně zvedly ze židle příplatky typu hlavová opěrka, rezervní kolo, rádio v nejvyšší výbavě... kde to jsme?
Frantizsekk
Chce to pockat na akcni model a vyjednat slevu. Kupovat novinku* na stary technice za nehorazny prachy , kdepak. Ted je to jen pro ty lidi, co ho musej mit a fleety.
holden_holden
ze vyhazujou zbytecne penize za vlastni server? jdete vy bando odpadu hostovat na skodovackej. do nazvu vlozite jen skoda-
Avatar - Cuba66
Cuba66
Tak jsem si také prošel konfigurátor a zkusil si druhou výbavu s motorem 1,2 77kW. Uff, jakmile jsem se dostal ke 400 tisícům a nutnosti doobjednat třeba zadní stěrač a třetí opěrku hlavy vzadu, srovnal jsem nesrovnatelné a postavil proti tomu Toyotu Verso s motorem 1,6 97kW v základu za 399 tisíc. A vychází mi jako logicky lepší rodinné auto než tenhle pokus sestavený ze tří různých aut. A to jsem se na Rapida těšil, že by to mohlo být moje další auto... 8-s
Avatar - Bristol
Bristol
takže další co mále skočil na iluzi že cokoli z boleslavi bude levné...? Ano na papíře to možné levné je(i když konkurence je levnější) ale jakmile si tam hodíš použitelný motor a výbavu tak jsi najednou ve sféře kdy si můžeš koupit plnohodnotné auto...viz např. tebou zmiňované Verso :yes:
Avatar - R32
R32
A potom sa všetci čudujme prečo sa tak darí kórejcom... Rovnaké to je aj pri Fabii či Octavii, keď tie autá dovybavíš na úroveň konkurencie zistíš, že je Škoda minimálne o 15-20% drahšia. A to s 2. ročnou zárukou a nie zrovna spoľahlivou technikou. ;-\
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
ale Škodovka to se svými fandy umí. Nabídne za fajn prachy oholenou podmotorovanou verzi ovšem na hliníkách a v metalíze. Jeliman koupí, jelikož závistivý soused pod kapotu nekouká, zato uvidí tu novou nádheru 😄
_MT_
K čemu třetí opěrku hlavy? Ne, vážně. 😄 Děti patří do dětských sedaček. 😉
Avatar - Cuba66
Cuba66
No třeba na to, že mám dvě dětské sedačky a mezi ně si občas sedne babička >😁 No ale je pravda, že v tak úzkém interiéru jako má Rapid by to asi stejně nešlo. Dobře, budiž odpuštěno, Rapide, ale zadní stěrač a spoustu dalšího ti neodpustím.
Za 399 tisíc mám Verso s mlhovkama + všechny airbagy + el.okna přední + manuál klima + rádio + vyhřívané sedačky + asistent rozjezdu do kopce + osvětlení okolí v zrcátkách + tónovaná okna + zrcátko na kontrolu dětí + 1.6 97kW a ZADNÍ STĚRAČ >😁 Rapid je pro důchodce, kterým stačí v základu 1.2 a holá výbava. A i tak je to drahý...
_MT_
Přesně tak jsem to myslel, že mezi dvě sedačky se už nikdo nevejde (ani další sedačka, ani dítě, už tuplem ne babička). Ale možná máš nějaké hodně úzké sedačky, pak by to jít mohlo.
chester
[odkaz]

ten interier v zakladu je bozi!
Avatar - Nerez
Nerez
>😁
vrkuboy
Na tom musel Kabaň sedět dlouho než to vysochal.
Avatar - gld
gld
Čo je na tom tak strašné? Pridať rádio a mám tam všetko, čo potrebujem. Alebo niekto čakal v základnom rapide dvojzónovú klímu, 10 palcovú navigáciu a sedačky z brúsenej kože?

Základné línie sú podarené a volant, ktorý už nevyzerá ako chrómovaný prasačí rypák treba len a len pochváliť.
chester
da sa to aj inak__napr. i30 1,4i entry

[odkaz]

je to ina trieda, ale za iste peniaze...

a navyse mas😒br /> vykonnejsi motor
6 st. manual
asistent rozjazdu do kopca
predne hmlovky
tretiu hlavovu opierku
autoradio
USB
zadne kotucove brzdy
5 rokov zaruky bez obmedzenia km

co nemas😒br /> skrabka na lad
172 l bat. priestoru
parking paket (moznost vyuzita uzkych parkovacich boxov)
:-!
Avatar - Nerez
Nerez
Ovšem ten interiér, to stojí za to 8-s
Avatar - gld
gld
Nuž proti tomu ťažko argumentovať. Hyundai vyzerá za tie prachy určite hodnotnejšie. Možno len ten "fluidný" dizajn nie každému (napr. mne) sedí. Kia má európskejšie interiéry.
Avatar - R32
R32
:yes: keby som sa mal rozhodovať tak beriem to s tou škrabkou... >😒]
VáclavI
Když ho miluješ, není co řešit...
gil54
Nemůžu posoudit, mně se rozbil noťas, ukazuje jen šedo-černě. >😁
Avatar - Bristol
Bristol
[odkaz]
nejhůř vypadá v té šedivé...evokuje první palubní desku z OI :yes:
Avatar - Nerez
Nerez
Zrovna podle toho obrázku ten interiér nevypadá zle. Ale obrázek z konfigurátoru je děs běs.
Avatar - Bristol
Bristol
tak promofotka je našpikovaná příplatky...auto v této konfiguraci není cena od...ale tak 350 s MPI...konfigurátor je hodně tvrdá realita co tě udrží do palice pálkou...kdo toto akceptuje tak si kadí do vlastní kapsy...
XTad
Na te promofotce je jediny patrny priplatek radio a klima.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ta šedivá byla vždy příšerně laciná. Když jsem jel poprvé ve Fabii, tak jsem myslel, že majiteli vykradli auto, jak to na mě působilo s dírou pro radio. Až časem se člověk dopracoval k tomu, že je to standard.
chester
jooo...to boli casy >😁

[odkaz]
Avatar - Choochoo
Choochoo
>😁 :yes:
Frantizsekk
:yes: svihadla vepredu, to jsem nevidel od iraku napadeni
vrkuboy
Důstojný zevnitř
Na rozdíl od exteriéru nevykazuje interiér Fabie Junior známky drastické úspory nákladů již na první pohled. Palubní deska se stále pyšní kvalitními a precizně zpracovanými materiály, veškeré plastové části na sebe perfektně doléhají, nikde nic nechybí ani nepřebývá. >😁
Frantizsekk
Vsak se inspirovali Octavii I a tam to v zakladu nebylo ruzovejsi 😄
Avatar - jozephko
jozephko
Nie som obdivovateľ Škoda ani jej majiteľom, ale jedno sa Rapidu uprieť nedá - že v určitom segmente trhu je bezkonkurenčný. A ten segment trhu je relatívne veľký😒br /> Predstavme si zákazníka, ktorému sa nepáčia kombíky, hatchbacky ani MPV - jednoducho autá s kolmou alebo takmer kolmou stenou, pretože mu pripomínajú úžitkové alebo pohrebné autá, alebo sa mu tie autá nepáčia z úplne iného dôvodu. Takých ľudí je v USA, Rusku, Číne, Indii, ale aj Európe desiatky miliónov.
Títo zákazníci preferujú klasickú trojpriestorovú karosériu. Súčasne však potrebujú auto, v ktorom by z času na čas mohli previezť aj niečo väčšieho. Na to je ideálna karoséria typu liftback. Dĺžka a tvar podobný sedanu, praktickosť kombíku. Koľko liftbackov v nižšej strednej triede sa dá teraz kúpiť? Pred 10-15 rokmi bol výber väčší - napr. Mitsubishi Carisma, Toyota Corolla, Honda Civic, Seat Toledo, Octavia. A teraz? Škoda Rapid a Škoda Octavia. Nenapadá ma žiadne iné auto, ak o nejakom viete, dajte vedieť. Všetci výrobcovia sú pobláznení lacnými sedanmi, ale Škodovka ide na to chytro - ponúka liftbacky, a to hneď dva.
Takže ak si teraz chce niekto kúpiť auto s tvarom sedanu, praktickosťou kombíku a cenou hatchbacku - má jedinú možnosť - Škodu Rapid (Seat Toledo v tejto súvislosti chápem len ako klon Škody Rapid), resp. Škodu Octaviu.
Hoci som fanda do japoncov, nemôžem Škodovke uprieť typickú českú vynaliezavosť a vychytralosť (v dobrom zmysle slova).
Avatar - Bristol
Bristol
tak liftback stále dělá i mondeo s insignií...i když je to jiná kategorie...donedávna měl tuto variantu aj avensis
Avatar - Nerez
Nerez
superb...
Avatar - jozephko
jozephko
Ja som sa ale pýtal na liftback v nižšej strednej triede. Mondeo ani Insignia sa za 300 tisíc kúpiť nedajú...
Avatar - Nerez
Nerez
Jasně, já jsem reagoval na Bristola...
Avatar - gld
gld
Len dodám, že pre exotické trhy (rusko, čína..) sú sedany atraktívne práve oddelením batožinového priestoru od kabíny. Liftbacky (pokiaľ viem) tam až tak neletia.
_MT_
Také v Indii nabízí jiný Rapid. 😄 Je na nich, který komu nabídnou.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Nejde jen o oddělení prostoru, třeba pevnost konstrukce je u sedanu o dost lepší, takže z hledika jízdních vlastností je to jasná volba...
Avatar - Bristol
Bristol
jak vypadá základ Rapidu...? no stejně jako všecky sockoverze škodovek: hrozně, a v kombinaci s přejmenovaným HTP to bude smrtelná seniorská kombinace :yes: 😉
Jiri999
Mate pocit, ze je to "Cesky logan" ?? ...... Pisete tu, ze RAPID bude stat stejne jako pribuzny SEAT ....... opravdu se vam zda, ze seat je DRAHY a RAPID nikoli ??
NESMYSL - Skoda avizovala levne auto a ted se vam snazi nacpat tento tucny rizek do krku !!! Nekupujte to - lide tu pisou o recyklatu (stare a vybehle technologie a ranec penez)a maji v podstate pravdu!
chester
v kazdom pripade je to oDrb na ludi! ale ovce to budu kupovat...
simply clever (ako pre koho)
Avatar - Starfighter
Starfighter
"za vsim hledej prachy....." Škodovka není charita. Ber nebo nech být. Pokud nemáš ten pocit, tak si to štráduj na Kubu a good luck.
Avatar - Bristol
Bristol
docela sranda: Rapid v prostřední výbavě, TDI, příplatky: kola, sportovní sedačky, metalíza, mlhovky...takže vlastně věci které by měli být plus mínus v základu(krom s. sedaček) a cena? ejhle...450 tisíc... :yes:
Avatar - gld
gld
Nájdi mi akúkoľvek škodovku TDI, ktorá by sa dala označiť výrazom "dobrý kauf". Príplatky za diesel vždy boli a aj teraz sú mastné. Rapid bude fičať na základnom tsi-čku.
jeteem
Přesně tak. Koncern celkově má za dehťáky neuvěřitelný příplatek. Rapid bude líně brázdit české a slovenské silnice v tříhrnku, na plecháčích a v holobytném základu, protože pěchovat toto auto výbavou naprosto postrádá smysl (z finančního hlediska).
Avatar - Emel
Emel
U kterého auta je metalíza v základu? Můžeš klidně jmenovat i něco ze střední nebo vyšší střední...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - R32
R32
Je treba si uvedomiť jednu vec a to, že Škoda zámerne stavia autá na hrane tried, postaví nafúknuté auto určitej triedy na podvozku nižšej triedy a potom sa ho snaží (za pomoci nevinárov) prezentovať a tlačiť do vyššej triedy prípadne porovnávať s konkurenciou o triedu vyššie (asi na základe veľkého kufra >😁 ).
Rapid - podvozok (teda predná náprava) z Fabie, tlačí sa a porovnáva s nižšou stredonu triedou...
Octávia - podvozok Golfa, porovnávajú ho s Passatom či Avensisom...
Superb - podvozok Golfa, porovnanie dokonca s E-klasse...
xpaja
To je trochu tendenční. Podle tvé logiky ma i passat podvozek z golfa.
U OI se to dalo chapat, to se ještě jelo po platformách pro jednotlivé třídy. Pak se přešlo na moduly (proto ma golf, superb i passat "stejny" podvozek) a dnes je tu MBQ.
Řadit auta na pomezí tříd je od škodovky skvělý marketingový tah. A dobře vědí proč to dělají. Navíc se musí vymezit i vůči VW a toto k tomu pomáhá.
Avatar - R32
R32
MBQ sa pri aktuálnych modeloch ešte nevyužil. Myslím, že ako prvý ju použil nový Golf a A3... Ale vráťme sa k Rapidu. Od začiatku to mal byť konkurent pre Logan (veľkosťou, materiálmy a výbavou aj je) no porovnáva a prezentuje sa skôr ako konkurent pre Fluence, i30, Ceed a spol... Pasuje tam žiaľ iba cenou a objemom kufra >😁
xpaja
jj, Rapid má být low cost. Což je teda i Fluence. MQB bude mit OIII. Tím jak naroste někam ke střední třídě, vznikne škodovce v portfoliu díra. V nižší střední nebude klasický zástupce. Proto musí zkusit low cost Rapid aspoň mediálně a cenou posadit trošku výš.
_MT_
Jenže Passat i dnes používá stejnou platformu jako Golf, nepřesně řečeno. Je to natažená verze a o generaci lepší (Golf VI používá 5. generaci, Passat 6. generaci). Passat používá stejnou platformu jako Superb. A Polo používá naopak zkrácenou verzi. MQB je jen variabilnější, nicméně už pěkně dlouho jednotlivé modely vznikají zkracováním, prodlužováním a skládáním, jen se to nikde moc nerozebírá na rozdíl od Rapidu. Nemluvě o příbuznosti jednotlivých náprav.

Rapid používá, zjednodušeně řečeno, stejnou platformu, jako měla Octavia I, tedy 4. generaci platformy pro nižší střední třídu, v řeči VW PQ34. 4. generaci z toho důvodu, že umožňuje použití klikové nápravy. 5. generace vyžadovala multilink a postavit ho na MQB asi nebyla možnost. Nicméně ta platforma prošla úpravami, je to taková specialita Škodovky. Nápravy jsou evolucí stávajících. Vzadu je evoluce nápravy, kterou můžeš dohledat do první Octavie, protože je to jediná kliková náprava, kterou Škodovka dělá (předchozí evoluce je v Roomsteru).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Osobně jsem tedy nikdy nepostřehl, že by Škoda jakýkoliv model tlačila do vyšší třídy než je. A už vůbec nevím o tom, že by si Škoda troufala srovnávat Superb s E-klasse..Něco jiného je Rapid, který je prezentován jako vůz na pomezí tříd, protože...je na pomezí tříd.
Avatar - R32
R32
Ja netvrdím, že porovnanie robí Škoda ale novinári...
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
O tom, že novináři porovnávají Škody s kde čím, vím. Reagoval jsem, protože tvůj příspěvek vyznívá trochu jinak.
_MT_
Jestli mluvíš o 5th Gearu, tak to bylo porovnání, o kolik je prémie lepší. Na tom testu nevidím nic špatného. Co konkrétně se ti nelíbilo, kromě toho, že vedle hvězdy postavili popelnici, obrazně řečeno? 😄 Před E-klasse ho porovnávali s C-klasse, na podruhé mu dopřáli ještě silnějšího soupeře.
Avatar - qwert88
qwert88
Rapid v základu vypadá hrozně,kor na těch plechovejch 14kách.
Avatar - Rysguf.
Rysguf.
Ozaj ma Rapid vzadu bubnove brzdy? Auto na pomedzi malych aut a nizsej strednej v 2012 v Europe?

To zas bude.... ludia si budu striekat na cerveno prednu brzdu a vzadu cely bubon, to je nadhera, zvlast s malymi hlinikovymi diskami.... :yes: >😁
RS
K čemu potřebuješ u 1140kg a 55kW zadní kotouče?
Avatar - R32
R32
Pokiaľ viem ak máš v aute ESP musia byť vzadu kotúče nakoľko bubon nedoáže tak rýchlo a takých intervaloc pracovať... A nakoľko sa má stať zachvíľu ESP prvkom sériovej výbavy nemá zmysel sa tomu viac venovať.
_MT_
Za chvíli? Už rok je to povinné v celé EU (pro nově homologované vozy). Konkrétně od 1.11.2011. Takže i Rapid má v základu ESP.
zewlak
u 1.2tsi 77kw ,1.4TSI a 1.6TDI jsou kotuouče vzadu i vpředu
jeteem
Můj tatík si loni v říjnu kupoval nového Golfa. Dostal zajímavou nabídku a přestože původně hledal jinde (značka), nakonec skončil s VW a je spokojenej. Zkusmo jsem si teď otevřel konfigurátor Rapida a navolil jsem si stejnou výbavu, motorizaci atd. Rapid je o 43000,- Kč dražší. Ne, nedělám si srandu, ale vtip to opravdu je. Ten druh vtipu, že člověk vrtí hlavou a nevěří. Škodu Rapid nebude nikdo kdo je při smyslech kupovat za ceníkovou cenu. Osobně bych Škodě Auto doporučil mít permanentně nějakou "akci". Začal bych s "15% sleva" hned ve dveřích showroomu. Netvrdím, že je to špatné auto (to nechávám bez komentáře, nejel jsem v tom), ale za ceníkovou cenu prostě nedává smysl.
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
Škodovka prostě hřeší na to že určitá sorta lidí prostě nikde jinde ani nehledá ! Škůdka je pro ně prostě to nejlepší auto na světě, má levné díly a servis >😁 , a proto už se třepou na to aby své těžce vydělané prachy mohli za nějakýho toho Rapida vysolit. Jen počkejte co jich bude za chvíli jezdit !!!
_MT_
To je zajímavá strategie, protože vysokou cenou v ceníku také mohou řadu lidí odradit. Pro mne je tedy oboje chování na hlavu. Navíc ho podle Škodovky mají lidé kupovat hlavně soukromě. Můj přístup je možná dán tím, že se od mládí pohybuji v odvětví, kde se dávají klidně 50% slevy a ceníky jsou šíleně přestřelené.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jeteem
Kdyby chtěl oktu, koupí si oktu. Chtěl auto do města (druhý auto do rodiny) a původně se díval na Polo, ale dostal dobrou nabídku na Golf. Ne každej se pomočuje slastí z představy vlastnictví českého snu z mladé boleslavi, ne každý potřebuje do města hypertrofovanej kufr za cenu mizernýho rozvoru á-la kus auta navíc. Tvoje ostatní spekulace nebudu komentovat, doporučím ti raději, aby ses podíval do vlastní garáže.

Rapid za oficiální ceníkovou cenu nedává smysl. V showroomech budou muset být slevy, jinak budou prodeje mizerné. Na patriotismus se to donekonečna vařit nedá.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Xawier
Tak to ti samozřejmě nikdo nedá... Slevy se budou pohybovat od 5 do 7 procent... Když tomu připočteš,že do konce roku dávají balíčky "plus" zdarma,tak jsi na nějakých 10 procentech slevy z ceníkovky 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Xawier
Souhlasím chlape! 😉 OII ve výbavě Prima je mnohem výhodnější koupě, než Rapid. Nejen cenově,ale i to auto je jinde...
Avatar - Citrák
Citrák
Podle mě můžeme hodnotit tento model rozumě až po tom, kdy bude nává Fábie a Octávie. Škodováci tvrdí, že to má být auto pro rodinu, tak se na něj tak dívejme. Jako přemisťovadlo pro dva dospělé a dvě děti plus nákupy, proč ne. Slušně smontovaný to bude, kdo to chce hezčí, tak si připlatí. Šéfdesignér tvrdí, že nová Fábia bude sportovnější, Rapid rodinný, Octavia hodnotnější a Superb snad reprezantnější. Yeti je, jaký je. Škoda má svůj styl a je na každém, za co utratí své peníze.