no nahodou...osadenie spatnych zrkadiel je tak sikovne, ze je to nevadi, ba dokonca to vyzera celkom fajn, hlavne v bielej farbe...taketo riesenie malo dost americkych modelov a rozhodne nie z kategorie lacnych aut
Už mám plné zuby rapidu, posledné 3 mesiace je to tak silná mediálna masáž na všetkých auto weboch, že sa mi to až hnusí. Odvšadiaľ vyskakuje rapid, rapid,...
O chvíľu to bude to isté v bledomodrom - OIII a golf VII (či VIII?), leon,...
Olizovači plastov to asi potrebujú aby bolo to auto vôbec predajné, ale podobnú masáž som si pri japoncoch nevšimol.
Nehnevajte sa na mňa, ale každý deň 1-2 články na téma rapid je fakt veľa aj na koňa. A pritom to auto nič nové neprináša...
Uz ste niekedy videli podobny clanok o inom aute?
Wow, automobilka spustila web konfigurator a PrintScrreny z neho ! Ideme sa vsetci z toho po...t.
Ak by rovnake novinky uverejnovali aj o Seat Ibiza, Reanult Clio, Ford Focus, Toyota Yaris atd..tak nepoviem ani makke F.
Inak v tej tretej 4. farbe (zlta) vcelku fajn :-)
Viděl. Třeba Hyundai i30. Nebo i40. Nebo Škoda Octavia I.
Jinak je pravda, že je všude přeškodovkováno. Občas to leze na nervy. Mne třeba tak, že Škodovku si nikdy nekoupím. :-) Přeci nebudu mít auto které stojí na každém rohu.
Pokud si dobře pamatuji, na tomto serveru byl test Rapidu jako jeden z prvních. Tento sever se pochlubil, že byl osloven jako jeden z mála subjektů. Tehdy jsem si v duchu říkal, co za to?
Nyní jsme svědky PR článku, kdy se páni redaktoři odvděčují Škodě, za tuto možnost. Už jen chybí - "Svoji novou Škodu Rapid si můžete nakonfigurovat zde" .
nejsem fanda škodovek, ale souhlasím s Hannu a 4hillem. Škoda je česká automobilka, Auto.cz je český server a je v pořádku, že domácí produkci věnuje více prostoru než ostatním a při uvedení nového modelu to chápu ještě víc.
Přesně. A navíc toto auto tu obrovskou másáž ve sdělovacích prostředcích moc potřebuje, protože automobilka chce aby se masově prodávalo. Ale jelikož Rapid není nic moc výhra, musí se potencionální zákazník masírovat a manipulovat.
Jinak to za ty prachy neprodají. >:D
Budeš se asi muset smířit s tím, že tohle auto české čtenáře zajímá mnohem víc a vzbuzuje zde víc emocí než nějaká Ibiza. Kromě toho, kontrast základní a vrcholné (Škodou ukazované) verze zde byl probírán celkem často, jen jaksi nebylo co posuzovat. Pokud ti to vadí, neklikej na to.
A vidíš, i k těm obrázkům z konfigurátoru lidi za pár hodin napíší přes sto příspěvků. Nemluvě o tom, kolik lidí si článek anebo diskuzi přečetlo. Těhle článků se zbavíš, až je nikdo nebude číst.
V prvej Fabi bol 1,4 MPI !!! Bol to motor OHV 1,3 MPI z Felicie so zvacsenym zdvihom. Tento OHaVny a nekultivovany motor s vysokou spotrebou nastatie zrusili.
Pro mě informace k ničemu, protože konfigurátor jsem si prolezl cca před týdnem. Jen je škoda, že tady chybí obrázek toho "krásného" interiéru v základním provedení. Pestrá kombinace černé s černou s černými doplňky. Pardon, zapomněl jsem na chromovaný znak na volantu. Už se těším až ten prostorový zázrak uvidím naživo...
Pár jich už kolem projelo, pár jich stálo vedle na benzině a můžu říct, že je to v rámci kategorie designově velmi povedený "prostorový zázrak". Naživo vyvážené proporce (což mi na fotkách vzhledem k mohutné zádi nepřipadalo), svěží design i v obyč. barvách, přitom ale dlouho nestárnoucí.
Interiér zcela odpovídá cenové kategorii, vážně nechápu ty věčné uplakané poznámky. S čím srovnáváš?
Chtěl jsem jen poznamenat, že zatím všude testovali Rapida s bohatou výbavou a pak interiér vypadá celkem k světu (i když tvrdé plasty bych asi nerozdýchal), ale takovýhle holobyt má snad jen dacia v základu. Nebavím se o kvalitě zpracování, tam bude škoda hrát prim. Mluvím o estetickém dojmu ze základní verze...
S čímkoli plonohodnotným z C segmentu, neb až na pár výjimek většina začíná na +/- 300. Ve srovnání s Golfem (ano, za 300-310 ho s TSi 63kW taky seženeš) či s C4 je to úplně jiný (horší) vesmír. Rapid má být levné lowendové auto, je v rámci cenotvorby zde v ČR někdo zapomněl, že se píše rok 2012, ne 2008.
Takže se tě zeptám ještě jednou, ať je to jasné - dle tebe interiér základního Rapidu v pohodě má na (také základní) interiér Golfu VI?
Ps.: Na živo je to strašně úzké. Velikostně rozhodně nezapadá mezi plnohodnostný C segment. To jen tak na okraj...
O.K design docela zajímavý, myslím, ačkoliv koncern nevyhledávám, že tvary jsou zvolené dobře. Nikde nic kudrnatýho, prostě tvary jaký po 10 letech neurazí. Své kupce si to určitě najde, ovšem těžko říct, jestli podstatnou část bude tvořit firemní flotila. Potřebovali prostě něčím přibrzdit Korejce. Pro mě škoda krátkých sedáků, to mě osobně vadí a motorům TSI nevěřím. Ale abych si z toho sedl na zadek to teda ne :-) prostě auto..
já jsem "korejce" zkoušel KIA CEED SW 1.6 GDi ( 6-ti kvalt) za 300-330 tis. a vcelku spokojenost, docela mne překvapil jízdně, "seděl" snad i lépe než OII ,tvrdší podvozek, to mi vyhovuje, porovnáváno na 16"Alu ),...takže Rapid je asi moc nepřibrzdí,.... :-)
K podobně výkonnému motoru dostaneš u Rapidu sedmistupňovou. Ke slabšímu pak manuální šestistupňovou. Plasty mne tolik neberou, stejně bych nejradši žádné a když na to přijde, lepší kvalitní neměkčený než levný měkčený; s měkčenými jsou větší problémy. Hlavně aby to slušně vypadalo a nevrzalo. Celkem dost mi záleží na takových těch drobnostech jako nastavitelná délka sedáku, komfortní vstup (odsunutí sedačky a zvednutí sloupku řízení) atd. Tohle je tedy pro mne nezajímavé auto. Jediné, co mne na něm zajímá, je, jaké budou reálné ceny.
Tak jsem letmo koukl do konfigurátoru a mají tam sportovní sedačky. Nepočítám, že to bude nějaká hitparáda, ale mohly by pomoci a stojí čtyři tisíce, takže nic zásadního.
Tak jsem si udělal konfiguraci a tak aby to za něco málo stálo, auto vypadalo dobře a mělo alespoň základní výbavu na kterou je člověk zvyklý. Tak jsem se dostal na 540tis. a to jsem tam nedal navigaci, protože mi koncernová nevyhovuje a je to jen 1.4 s 90Kw a automatem, což jsem moc nepochopil proč u benzínu 1.4 jen 7° automat, a dehtu 1.6 jen 5° manuál, to bude asi jen nějakej šotek a časem se to spraví >:-[] . Teda možná.
Takže z mého hlediska je to poměrně drahé auto, které navíc není nic moc. Ale 100% se to bude prodávat jak rohlíky.
He he nedalo mi to a dal jsem si v konfigurátoru SuperB(éčko) a to v základu vychází na 574tis. Takže jestli mi kalkulačka neklame, tak je to 34tis navíc a mám namísto vybavené plečky, nejvyší model značky a to v základu. Teda v základu s 1.4 s 6° manuálem (he he ten automat u Rka mi nějak nedá spát), 92Kw a s cca 80% toho za co si u Rapida musí člověk připlatit.
To je těžká volba >:-[] >:-[]
Ještě uber 30 000Kč slevu za akční provedení Drive a příplatkovou barvu v ceně. Pak se podívej na překryvy u ostatních aut i mimo koncern a zjistíš, že nejde o nic výjimečného.
...já jsem o konfiguraci raději ani nepokoušel,....neboť 1.4 TSi s manuálem není, a nic jiného mne nezajímá,....... předpokládám že ceníková cena bude na prodejně ponížena cca. o 50 tis.,...jinak toto může koupit jen "magor", reálnou cenu vidím 250-350,...samozřejmě s vyřazením motoru 1.2MPi,....to je motorizace naprosto provozu nebezpečná !!!!
...ale abych jen nekritizoval, ...pro cílovou skupinu těch, kteří kupovali FII combi,...myslím velmi dobrá volba,...samozřejmě po určité regulaci cen :-) , protože "LEVNÉ" alespoň v tento okamžik rozhodně NENÍ :no:
ale no tak, na pojíždění v dědině jednadvojka stačí. S tou cenou máte pravdu, když hodně šetřím jsem na 330 ... děs, to bych za to nedal - asi nechávají hodně prostoru na "slevy" u dealera.
No vidíš, já jsem se držel při zemi a vžil jsem se do situace, kdy bych si auto opravdu kupoval za svoje peníze.
Takže Rapid active, základní bílá, kola jsem si dal 15" plechy(14 je žalostně málo), motor 1.2 TSI 63kW(tříválec ani za nic). Paket actice plus(klima a tonovana skla), obyč. mlhovky, radio swing(to první, po kterém pod ním zůstane díra v palubce jsem fakt nechtěl), zadní stěrač, koberečky, 3. hlavová opěrka vzadu, loketní opěrka vpředu, ochranný potah do kufru a hlavové a boční airbagy vpředu a cena?
340 200 Kč. A to je auto uděláno jen funkční, bez nějaké parády jako pěknější větší kola, kožené věci do interiéru atd.
Jinak tam chybí příplatek 3500,- za sadu ESC, ABS atd. Dyť to má snad být automaticky v základu ne?
já jsem si nakonfiguroval rapida za 403 600kč a to jsem si dal tu 1.2TSI 77KW ,navigaci ,paket elegance plus , rezerva a bílá barva ,protože je na rapid nejhezčí a to je dobrá cena vždyť fabia combi stojí cca o 30 000Kč miň a octavia je už moc drahá cca stojí cca 520 000kč
Tak už nás nenapínej ;-) Prozraď nám svoje poznatky o velikostech kol. Osbně bych řekl, že majital Rapidu na 14" plecháčích bude mentálně daleko více vyspělý jedinec než ten co se na to bude snažit narvat 19".
No jo ... na puntu .... já to mám na Swiftu 2002 a taky je to fajn ... ... (o Rapidu ani nepřemýšlím ... >:D ... Tahle slavná škůdka je ovšem větší ... a hlavně člověk počítá s tím, že za tuhle cenu tam budou minimálně pozlacený ráfky ...
je snad vtip, ne?
Možná by nás redakce mohla informovat i o veškerých změnách, které Škoda na svém webu v budoucnu provede. Aby nám náhodou neuniklo, že mají třeba i sekci Příšlušenství...
To si Škoda platí takové PR?
uzky interier, nudny dizajn, kratke sedaky, nespolahlive motory, tvrde vyplne dveri, v zaklade smiesne kolesa, vybava v zaklade tiez nic moc, absencia 6tky v diesli, auto nie je ani lacne.... , pozna niekto dovod na kupu rapida? ja nie , za podobne peniaze dostanem dnes 100 krat lepsie auto po stranke techniky dizajnu zaruky hodnoty a imidzu a navyse nie kazdy povazuje meter dlhy adny previs s 500l kufrom za vyhodu.... pre mna je to napr jasny dovod take auto nekupovat a ani o nom neuvazovat.... mne bohate postaci aj 300l kufor v beznom hatch a auto je aspon obratnejsie zivsie a v meste sa aj lepsie parkuje...., kupovat rapid je pri dnesnych cenach inych znaciek uz len vykrik do tmy... dnes mam za 11 000 eur cruze hatch alebo sedan kto chce v nom nosit vzduch..... za tych 11 000 dostanem 1.6tku s vyse 80KW.... dostanem auto s este vacsim razvorom ako rapid... dostanem auto s vacsou sirkou v interieri spolahlivejsim motorom auto s normalnymi sedakmi, kolesami, vyplnami dveri a auto ktore uz v zaklade nie je slabe pomale a vybavou nie je smiesne....., dostanem plnohodnotne auto za cenu predpotopneho slabeho skaredeho rapida....
Žiaľ túto taktiku majú aj iní výrobcovia. Pri Golfe (B6) i priplácaš napr. za pastelovú červenú a bez príplatku máš jednu-jedinú farbu, pri Focuseplatíš za pastelovú bielu... Výrobca Ti dá jednu-dve farby, aby mohol uvádzať ceny už od..., ale bežný človek chce, aby auto aspoň trochu vyzeralo a musí si priplatiť za farbu (známy fakt, že auto "robí" farba a kolesá).
Nic neobvyklého. Pak je jen otázka, jestli jsou to hrátky s cenami, nebo jestli jsou skutečně jiné barvy dražší (třeba pěkná bílá není žádná legrace) - ať už jde o samotný lak nebo o postup jeho aplikace. Pomíjím to, že ta barva může mít nějaký zvláštní význam, kdy platíš prémium.
...proč škodovka na některé lidi působí jako červený hadr na býka. Nevím, proč by český server o autech nemohl věnovat nadstadartní pozornost domácí, české značce. Teď vidím, kolik "odborníků" se na mě vrhne, že škodovka dávno není česká, ale to jsou jenom prázdné bláboly. Že jí vlastní německý kapitál? Buďme za to rádi, umíte si představit, jak by to jinak se škodovkou dopadlo? Kdyby se tenkrát prodala druhému "finalistovi" Renaultu - tak už by značka Škoda ani neexistovala - Renault tenkrát chtěl ze škodovky udělat montovnu na Twinga. A kdyby se neprodala vůbec, tak se celý podnik akorát vytuneloval a rozkradl, jako spousta dříve věhlasných českých značek a továren. Takže buďme rádi, že to VW nedopustil a že Škodu dostal tam kde je. Takže i když si Rapida koupit nepůjdu, tak tu radši na silnicí budu potkávat tisíce Rapidů, než Loganů, Fluenců, Elanter, P301 a já nevím čeho ještě.
Někteří tu napadají vedení zdejšího serveru, že jim škodovka za tyhle články platí.Já to nevím, možné to je, ale kdyby, tak co? Nebo byste preferovali, aby tu veškeré PR články byli odbourány, třeba i s reklamou a aby místo toho zde auto.cz zavedlo placený přístup? Já teda ne. Takže by to chtělo, aby ti, co hned všechno za každou cenu zkritizují, nejdřív trochu přemýšleli. A navíc, pokud Vás nějaký článek nezajímá, kdo Vás nutí ho číst?
P.S. Nejsem fanatickým fanouškem škodovky, ani majitelem vozu s okřídleným šípem ve znaku, ale jako jedna z mála firem, na kterou můžu jako Čech být trochu hrdý je mi sympatická...
Tak za Financial Times a Respekt platím už teď a žíly mi to nijak netrhá. Za cenu tří drinků tolik kvalitního obsahu? Nádhera.
Pokud by současně zmizela reklama a hloupé články, rád bych do toho šel...jenže tomu sám nevěřím. ;-\
"A navíc, pokud Vás nějaký článek nezajímá, kdo Vás nutí ho číst?"
v tom máš pravdu, ale poslednou dobou tu toho k čítaniu moc nie je. Každý deň nový článok na téma rapid tiež po chvíli omrzí.
Uvítal by som viac technicky orientované články niečo tu už bolo na téma diesel. Pridal by som k tomu "prehľad" náprav, prevodoviek, diferenciálov, elektroinštalácie, zhodnotenie kladov/záporov jednotlivých riešení,...
Testy vždy rád čítam, ale tiež by mohli ísť do viac technických detailov. Čo ma po plastoch pod čelným sklom (toho plastu sa dotknem akurát keď umývam to sklo) Viac mi vadí tvrdý plastový výstupok v OII pri rádiu, ktorý ma tlačí do kolena ako tvrdé plasty na prístrojovke.
Tak já si taky rád přečtu něco použité technice, o tom žádná, jen jsem tím chtěl říct, že pokud mě nějaký článek nezajímá, tak ho prostě přeskočím. Nechápu ty, co to nejdřív přelouskají a pak se v diskuzi rozčilují a pláčou nad tím, že je to vlastně nezajímalo :-)
Jen pro zajímavost - kolik měříš, jestli se můžu zeptat? Já jen, že při mé normální postavě (182cm) jsem nikdy s kolenem ve škodovkách problém neměl. Jako bývalý majitel jedničkové fábie, a častý uživatel OI i OII mě do kolena nic netlačí, ale často o tom čtu v testech. Tak nevím, jestli všichni ti redaktoři měří přes 2 metry, nebo jestli neumí za volantem sedět normálně >:D
Len keď takto preskočím 50% článkov (rapid) tak už toho k čítaniu moc neostáva. Apropo nerozčulujem sa, len vravím, že je toho priveľa.
Meriam rovnako ako ty, teda cca 181cm. Sedím tak ako by sa malo, teda pri vyšliapnutej spojke mám ešte mierne pokrčenú nohu a zároveň zápästie položím na veniec volantu (na 12-stu hodinu) a pritom som lopatkami opretý o sedačku.
Čo ma pri nastupovaní a vystupovaní do OII prekvapilo, že som si udrel pravé koleno o ten plast pod volantom a potom pri dlhšej ceste mi vadil ten výstupok pri rádiu. Sranda, že v toľko zosmiešňovaných peugeotoch s tým problém nemám naprieč celým portfóliom s výnimkou RCZ.
S tím rozčilováním jsem to nemyslel konkrétně na Tebe, ale obecněji na určitou část zdejšího osazenstva ;-) S tím kolenem tomu teda nerozumím, protože jak popisuješ posaz, sedíme stejně, při stejné výšce postavy. Jediné co mě ještě napadá, je možná rozdílné nastavení výšky sedadla. Já sedím buď úplně v nejnižším nastavení, nebo alespoň skoro v nejnižším...
Zapomínáš na rozdílný poměr délky nohou a zbytku těla (trupu, krku a hlavy). Pak ti může dvoumetrový člověk říct, že se vzadu hlavou tak akorát vejde a ty s 185 můžeš mít hlavu naraženou až na plech. To stejné platí pro místo na nohy. Posez za volantem je otázka proporcí, absolutních rozměrů a možností nastavení daného vozu. Pokud jde o koleno, podle mne také záleží, jak si nohu položíš. Já mám kolena relativně u sebe a ještě v žádném autě jsem se středového panelu nedotýkal. Sedím stejně jako vy s tím, že sedák mám co nejníže to jde (při zachování dobrého výhledu vpřed). Mám cca 185 a spíš delší nohy.
Ona je to věda sama o sobě. Dva lidi se mohou lišit opravdu o hodně. Jo, pokud vám oběma sedí typické konfekční velikosti (od podobných firem, které budou nejspíš používat podobná demografická data a tedy cílovou skupinu), tak už je to trochu záhada. :-) To už pak musí záležet na tom, jak přesně kdo sedí, jak se pohybuje, jaké má zkrátka návyky. Stejně jako si někteří lidé stěžují na zploštěný volant a já se toho zploštění ani nedotknu.
nesmíš si plést nadstandardní pozornost s prémiovou reklamou , nadstandardní pozornost by to byla, kdyby ale rapid který ještě nespatřil světlo světa už teď neporáželo svoje budoucí konkurenty ve virtuálních testech, kdyby každý článek nepůsobil tak že RAPID je no:1 a ostatní jsou daleko za ním kdyby si škodovka nemusela kupovat redaktory ale férově postavila svůj rapid do reálného testu , kdyby tady do nás netlačili který že auto je nejideálnější rodinný kočár za naprosto bezkonkurenční báječnou cenu. jak už někdo psal Ovce to kupovat budou ale takový lidé jsem nechodí a o rapidu ví jen to co vidí v televizi to že je postavenej ze zbytků co se váleli po fabrice a chtějí za to skoro to co za Golfa kam ta škodovka spěje . a banda škodováku už se tady tahá za palce >:-[]
Nebudem hodnotiť, či je tu Rapid príliš často a prečo.
Každopádne som si ten konfigurátor pozrel a musím Škodovke uznať, že farby vie robiť výborné. Aj pre lowcostového Rapida je výber veľmi slušný, od decentných šedých a tmavých odtieňov až po odvážne a nápadné žiarivé farby. Na môj vkus sa napr. rallye zelená na klasickú trojpriestorovú karosériu relatívne veľkého auta nehodí, každopádne vkus každého súdruha je rôzny a niekomu to môže vyhovovať (podobne ako taxikárska žltá). Z tohto by si mohli brať iní výrobcovia príklad.
No, potvrzuje se očekávané... na 14" plecháčích je to auto k pláči, podobně jako zákládní CitiGo. Jednoduchost designu je dobrá věc, ale stojí a padá s detaily.
Tak já to nevztáhnul konkrétně k rozměru 14", ale myslel jsem základní plecháče všeobecně. Ono ani plecháče v rozměru 15" na kráse moc nepřidají. A ani Astra která má v základu plecháče 16" nevypadá zrovna ideálně a přitom je to podle mě nejhezčí auto nižší střední. Prostě na rčení, že kola dělají auto doopravdy něco je ;-)
To není tak úplně pravda. Podívej se třeba na Pandu a CitiGo... to jsou dva úplně odlišné designové směry. Bohatě členěná Panda netrpí ani bez mlhovek a na plecháčích. CitiGo je designově mnohem jednodušší... balancuje mezi "čistý" a "laciný". To, na kterou stranu spadne, závisí právě na barvě a doplňcích. A totéž tuším u Rapidu... na 17" v metalíze vynikne designová čistota základních tvarů, na 14" v modré to bude působit neskutečně lacině.
Když jsem si jeho komentář přečetl, tak jsem to pochopil tak, že se vyjadřuje k "Jednoduchost designu je dobrá věc, ale stojí a padá s detaily." => platí to pro všechny. Protože tak mi to dává smysl. :-)
Ano, pokud karoserie samotná je velmi jednoduchá a dojem z auta stojí hlavně na doplňcích, tak špatnou volbou doplňků, popřípadě jejich absencí, můžeš dojem naprosto zničit. To samé platí například i v módě.
To pro všechny platí maximálně teoreticky... prakticky to může platit jen pro ty, kdo jednoduchý design praktikují. Ono na prezentačních fotkách vypadá všechno lépe...
Hlavne zalezi na konkretnim pripade. Naopak radoby honosny a kriklavy design potrebuje dle meho mnohem vice doplnku aby vypadal dotazene, zatimco jednoduchemu autu staci treba i ty plechace, protoze se nevyrazny design kol netluce s nevyraznym designem karoserie, jako tomu je v prvnim pripade. Rapid ma s velkymi koly a dobrou barvou neuveritelny smrnc, no a v zakladu je to takova seda mys, ale fluidni zrudy vypadaji na plechacich hrozne lacine. Ale on ani ten rapid nema tak jednoduchy design, jak se vsude pise. Staci si spocitat mnozstvi prolisu na karoserii. Je jich tam urcite vic, nez u minulych skodovek.
Složitější nemusí nutně znamenat přeplácaný. Ve skutečnosti vždy záleží na doplňcích. Na všem záleží. Jde o to, jestli to funguje bez doplňků, což může být u levného auta žádoucí.
Nevýrazný design karoserie se s nevýrazným designem plecháčů netluče, nýbrž posiluje... a ve finále působí zoufale, nevýrazně, lacině. Pro mě je asi nejkřiklavějším příkladem poslední doby CitiGo - extrémní tvarová jednoduchost má šanci v metalíze, s mlhovkama a na liťácích, pak to vypadá, že je na tom autě vše jak má být, nic nepřebývá a nic nechybí, žádné kudrlinky, jen čisté tvary, paráda :yes: .
Dej to na plecháče, do žluté barvy 8-s , bez mlhovek... a vypadá to jako bráška Taty Nano, prostě ta nejlevnější krabička jakou bylo možno postavit. Bál jsem se téhož u Rapida a zatím se zdá, že oprávněně.
Vezmi jako příklad kudrlinek třeba nějaký Citroen nebo Fiat, C3 nebo C4, Pandu nebo Bravo... tam se je na co dívat i bez těch doplňků, auto je samo o sobě tvarově zajímavé (neříkám krásné), takže ty základní plecháče ustojí lépe.
Máš úplnú pravdu; ostatne sa ani nič iné nedalo čakať, keď už aj prezentačné Rapidy s najväčšími 16" kolesami vyzerali tak akurát. Ja som nič pozítívne nečakal, aj tak ma ale mierne šokovalo zistenie, že základ nebude na 15kach, ale iba na 14kach. V dobe, keď mainstreamová nižšia stredná bežne v základe má 16ky (Focus, Astra...), sú o dva palce menšie disky jasnou ostudou. Ja viem, že typický majiteľ Rapida v základe bude pán Klobúk, ktorý doňho presadne zo starej Felicie 1,3, ale i tak si nechcem predstaviť jazdné vlastnosti základného Rapida (torzka vzadu plus 14" kolesá). 8-s
Golf má 15". S těmi mohutnými pontony dnešních kompaktů to kolikrát horko těžko zachraňují i 17". 15" plechy stojí u základní výbavy Rapidu tři tisíce. "Lité" šestnáctky pak dvacet. Otázka je, co snese podvozek. Pro mne je důležitější pohodlí. Co je v základu mne vlastně zajímá až jako poslední. A jsou lidi, pro které je homologace (a nabídka) s malými ráfky plus.
pre tych co potrebuju jazdit a nie onanovat nad tym ako auto vyzera tie 14tky budu fajn. lepsie to tlmi nerovnosti a pneumatiky su za prijatelnu cenu. A najma - auto sa netrapi s tazkymi diskami a sirokymi pneumatikami (ono aj tych 205 co je minimum u 16" pneu je pre 63kW dost zahul
Jen tak zkušebně jsem si nakonfiguroval Rapida s první použitelnou výbavou a motorem + šestikvalt a dostal jsem se na 350 tis. Kč a to bez rádia :-)
Například perfektně vybavená i30 kombík vyjde na 341 tis. Kč.
Já osobně bych raději zaplatil menší vstupní poplatek do vyšší ligy. A co vy ... ;-)
Nevím, co je to, cituji: "perfektně vybavená i30 kombík" ale při pohledu do ceníku to je 1,4atmo 100koní, plecháče, volant potažený smírkovým plátnem, mechanická klima, rádio z tržnice a základní barva... Perfektně vybavené auto představuji jinak ;-\
Všechno je relativní, výbava i30 ve zmíněné konfiguraci je při srovnání se zmiňovanou konfigurací Rapida opravdu perfektní. Pokud to někomu přijde obráceně, může se mu i Logan jevit jako luxusní ... ;-)
To je takové nové převtělení bychařů >:D Jinak se konfiguruje zkušeně a jina na vostro se smutným pohledem do vlastní peněženky... Rapid nenadchne ani neurazí, prostě auto, co bude jezdit a bude slušně vypadat i za několik let. Ale chápu, že když si někod koupí tohle [odkaz] tak nad Rapidem musí ohrnout rypák >:-[]
Proč by někdo s Ceedem měl ohrnovat rypák nad Rapidem? Jednak to nejsou přímí konkurenti a jednak samotné ohrnování rypáku nedává smysl. Auto by měla být racionální koupě a ne podpěra pro ego. Smál bych se leda někomu, kdo za určitý rozpočet pořídil hodně špatnou variantu (špatně utilizoval svoje prostředky). Ale smát se někomu za to, že má menší budget než já, to je podle mě trochu mimo.
Hm, já si Rapida taky zkoušel nastavit stejně jako své auto, které jsem opravdu kupoval, tedy žádný bychař, no když jsem se dostal k sumě 450 tis a nebylo tam všechno, tak jsem toho teda nechal. Jo to Golf, to je něco jiného, ten stojí dobře vybavený kupodivu stejně jako Rapid, trošku divné
tohle je právě ta informace která by se měla zdůrazňovat ! To že celý slavný Rapid, který byl myšlený jako levný model, a který je tak i postavený, se najednou dere někam mezi nižší střední třídu ! Přitom i ten nejlevnější Golf je sakra jiná písnička ! Rapid je prostě taková ta vějička pro české jelimany, kteří si to koupí aby to měli první v ulici a aby měli ten obrovský kufr. ...a tu škrabku >:D
Tak zkus sledovat testy v zahraničí. Četl jsem pár prvních testů a nikde ho neodstřelili, přitom odhadované ceny za základ (tedy 1,2 MPI) byly 370-420 tisíc. Po pravdě, nevěřícně jsem koukal. Uvidíme, co budou říkat s ceníkem v ruce.
Print-screeny z konfigurátoru. Kdykoliv si myslím, že žurnalistika už nemůže klesnout níže, přijde něco podobného. Naprosto sdílím rozhořčení množství zdejších lidí. Nemám vůbec nic proti koncernu, ale napadá mě, měl někdy nějaký Japonec, nebo Francouz podobnou míru publicity (lidským ekvivalentem by byl detailní rozbor stolice)? Samozřejmě že ne. Z portálu auto.cz se stává reklamní rozhraní koncernu.
No ale auto.cz je ako jedlo, napr. čokoláda. Dakedy to bola dobrá čokoláda, s poriadnou dávkou kvalitného kakaa a množstvom kakaového masla. V poslednej dobe akoby nahrádzali holandské kakao poľským práškom a kakaové maslo rastlinným tukom. Pomaly, po troškách, ale kvalita klesá a tak to, čo bolo dakedy ako Lindt, je teraz kakaovou pochúťkou (ktorá sa už ani nemôže označovať ako čokoláda). Teda začal som jedávať Lindt, ale teraz dostávam kakaovú pochúťku, pričom to stále nosí označenie Lindt na obale. Teda stále čítam/jem oficiálne to isté, akurát mi tu niekto pod rovnakým označením ponúka nižšiu a nižšiu kvalitu.
Také mi to není po chuti, ale tady asi ani tak nejde o konfigurátor jako o to, že možná ani novináři ještě neviděli základní verzi, popřípadě patřičný materiál nemohou publikovat.
Sestavil jsem si auto podle svých skromných požadavků... bila barva, cerny interier, ESP, 6x pytel, dvouzonovka, tempomat, min 16" kola, vyhrivani sedadel, zdvih sedadel, mlhovky, maly kozeny paket... a TSI 63kW, kdyz neni v nabidce pouzitelna atmosfera (atmosfera proto, neb vse prestavuji do LPG).
A ceníková cena toho klenotu (základ Elegance) je rázem na 383 700Kč... to by mi prodejce musel hned ve dverich soupnout 15% dolu, abych o tom vubec zauvazoval... 8-s
Uzky, bakelitovy, s problematickym motorem, napravy ala 80. leta :-)
To dost nedává smysl. Za podobnou cenu je Golf. Marně přemýšlím, proč dát za stejné peníze přednost Rapidu před Golfem. Obávám se, že racionální důvod pro to neexistuje.
Když to srovnám s Golfem v Comfortline, tak Rapid stojí přinejmenším stejně. A nevim, čím bych musel myslet, abych chtěl radši Rapida.
Z druhé strany ceníku- Nový Logan bude minimálně o 50 až 70k levnější.
Jo ale nejvíc mě stejně zvedly ze židle příplatky typu hlavová opěrka, rezervní kolo, rádio v nejvyšší výbavě... kde to jsme?
Chce to pockat na akcni model a vyjednat slevu. Kupovat novinku* na stary technice za nehorazny prachy , kdepak. Ted je to jen pro ty lidi, co ho musej mit a fleety.
Tak jsem si také prošel konfigurátor a zkusil si druhou výbavu s motorem 1,2 77kW. Uff, jakmile jsem se dostal ke 400 tisícům a nutnosti doobjednat třeba zadní stěrač a třetí opěrku hlavy vzadu, srovnal jsem nesrovnatelné a postavil proti tomu Toyotu Verso s motorem 1,6 97kW v základu za 399 tisíc. A vychází mi jako logicky lepší rodinné auto než tenhle pokus sestavený ze tří různých aut. A to jsem se na Rapida těšil, že by to mohlo být moje další auto... 8-s
takže další co mále skočil na iluzi že cokoli z boleslavi bude levné...? Ano na papíře to možné levné je(i když konkurence je levnější) ale jakmile si tam hodíš použitelný motor a výbavu tak jsi najednou ve sféře kdy si můžeš koupit plnohodnotné auto...viz např. tebou zmiňované Verso :yes:
A potom sa všetci čudujme prečo sa tak darí kórejcom... Rovnaké to je aj pri Fabii či Octavii, keď tie autá dovybavíš na úroveň konkurencie zistíš, že je Škoda minimálne o 15-20% drahšia. A to s 2. ročnou zárukou a nie zrovna spoľahlivou technikou. ;-\
ale Škodovka to se svými fandy umí. Nabídne za fajn prachy oholenou podmotorovanou verzi ovšem na hliníkách a v metalíze. Jeliman koupí, jelikož závistivý soused pod kapotu nekouká, zato uvidí tu novou nádheru :-)
No třeba na to, že mám dvě dětské sedačky a mezi ně si občas sedne babička >:D No ale je pravda, že v tak úzkém interiéru jako má Rapid by to asi stejně nešlo. Dobře, budiž odpuštěno, Rapide, ale zadní stěrač a spoustu dalšího ti neodpustím.
Za 399 tisíc mám Verso s mlhovkama + všechny airbagy + el.okna přední + manuál klima + rádio + vyhřívané sedačky + asistent rozjezdu do kopce + osvětlení okolí v zrcátkách + tónovaná okna + zrcátko na kontrolu dětí + 1.6 97kW a ZADNÍ STĚRAČ >:D Rapid je pro důchodce, kterým stačí v základu 1.2 a holá výbava. A i tak je to drahý...
Přesně tak jsem to myslel, že mezi dvě sedačky se už nikdo nevejde (ani další sedačka, ani dítě, už tuplem ne babička). Ale možná máš nějaké hodně úzké sedačky, pak by to jít mohlo.
Čo je na tom tak strašné? Pridať rádio a mám tam všetko, čo potrebujem. Alebo niekto čakal v základnom rapide dvojzónovú klímu, 10 palcovú navigáciu a sedačky z brúsenej kože?
Základné línie sú podarené a volant, ktorý už nevyzerá ako chrómovaný prasačí rypák treba len a len pochváliť.
a navyse mas:
vykonnejsi motor
6 st. manual
asistent rozjazdu do kopca
predne hmlovky
tretiu hlavovu opierku
autoradio
USB
zadne kotucove brzdy
5 rokov zaruky bez obmedzenia km
co nemas:
skrabka na lad
172 l bat. priestoru
parking paket (moznost vyuzita uzkych parkovacich boxov) :-!
Nuž proti tomu ťažko argumentovať. Hyundai vyzerá za tie prachy určite hodnotnejšie. Možno len ten "fluidný" dizajn nie každému (napr. mne) sedí. Kia má európskejšie interiéry.
tak promofotka je našpikovaná příplatky...auto v této konfiguraci není cena od...ale tak 350 s MPI...konfigurátor je hodně tvrdá realita co tě udrží do palice pálkou...kdo toto akceptuje tak si kadí do vlastní kapsy...
Ta šedivá byla vždy příšerně laciná. Když jsem jel poprvé ve Fabii, tak jsem myslel, že majiteli vykradli auto, jak to na mě působilo s dírou pro radio. Až časem se člověk dopracoval k tomu, že je to standard.
Důstojný zevnitř
Na rozdíl od exteriéru nevykazuje interiér Fabie Junior známky drastické úspory nákladů již na první pohled. Palubní deska se stále pyšní kvalitními a precizně zpracovanými materiály, veškeré plastové části na sebe perfektně doléhají, nikde nic nechybí ani nepřebývá. >:D
Nie som obdivovateľ Škoda ani jej majiteľom, ale jedno sa Rapidu uprieť nedá - že v určitom segmente trhu je bezkonkurenčný. A ten segment trhu je relatívne veľký:
Predstavme si zákazníka, ktorému sa nepáčia kombíky, hatchbacky ani MPV - jednoducho autá s kolmou alebo takmer kolmou stenou, pretože mu pripomínajú úžitkové alebo pohrebné autá, alebo sa mu tie autá nepáčia z úplne iného dôvodu. Takých ľudí je v USA, Rusku, Číne, Indii, ale aj Európe desiatky miliónov.
Títo zákazníci preferujú klasickú trojpriestorovú karosériu. Súčasne však potrebujú auto, v ktorom by z času na čas mohli previezť aj niečo väčšieho. Na to je ideálna karoséria typu liftback. Dĺžka a tvar podobný sedanu, praktickosť kombíku. Koľko liftbackov v nižšej strednej triede sa dá teraz kúpiť? Pred 10-15 rokmi bol výber väčší - napr. Mitsubishi Carisma, Toyota Corolla, Honda Civic, Seat Toledo, Octavia. A teraz? Škoda Rapid a Škoda Octavia. Nenapadá ma žiadne iné auto, ak o nejakom viete, dajte vedieť. Všetci výrobcovia sú pobláznení lacnými sedanmi, ale Škodovka ide na to chytro - ponúka liftbacky, a to hneď dva.
Takže ak si teraz chce niekto kúpiť auto s tvarom sedanu, praktickosťou kombíku a cenou hatchbacku - má jedinú možnosť - Škodu Rapid (Seat Toledo v tejto súvislosti chápem len ako klon Škody Rapid), resp. Škodu Octaviu.
Hoci som fanda do japoncov, nemôžem Škodovke uprieť typickú českú vynaliezavosť a vychytralosť (v dobrom zmysle slova).
Len dodám, že pre exotické trhy (rusko, čína..) sú sedany atraktívne práve oddelením batožinového priestoru od kabíny. Liftbacky (pokiaľ viem) tam až tak neletia.
jak vypadá základ Rapidu...? no stejně jako všecky sockoverze škodovek: hrozně, a v kombinaci s přejmenovaným HTP to bude smrtelná seniorská kombinace :yes:;-)
Mate pocit, ze je to "Cesky logan" ?? ...... Pisete tu, ze RAPID bude stat stejne jako pribuzny SEAT ....... opravdu se vam zda, ze seat je DRAHY a RAPID nikoli ??
NESMYSL - Skoda avizovala levne auto a ted se vam snazi nacpat tento tucny rizek do krku !!! Nekupujte to - lide tu pisou o recyklatu (stare a vybehle technologie a ranec penez)a maji v podstate pravdu!
docela sranda: Rapid v prostřední výbavě, TDI, příplatky: kola, sportovní sedačky, metalíza, mlhovky...takže vlastně věci které by měli být plus mínus v základu(krom s. sedaček) a cena? ejhle...450 tisíc... :yes:
Nájdi mi akúkoľvek škodovku TDI, ktorá by sa dala označiť výrazom "dobrý kauf". Príplatky za diesel vždy boli a aj teraz sú mastné. Rapid bude fičať na základnom tsi-čku.
Přesně tak. Koncern celkově má za dehťáky neuvěřitelný příplatek. Rapid bude líně brázdit české a slovenské silnice v tříhrnku, na plecháčích a v holobytném základu, protože pěchovat toto auto výbavou naprosto postrádá smysl (z finančního hlediska).
Je treba si uvedomiť jednu vec a to, že Škoda zámerne stavia autá na hrane tried, postaví nafúknuté auto určitej triedy na podvozku nižšej triedy a potom sa ho snaží (za pomoci nevinárov) prezentovať a tlačiť do vyššej triedy prípadne porovnávať s konkurenciou o triedu vyššie (asi na základe veľkého kufra >:D ).
Rapid - podvozok (teda predná náprava) z Fabie, tlačí sa a porovnáva s nižšou stredonu triedou...
Octávia - podvozok Golfa, porovnávajú ho s Passatom či Avensisom...
Superb - podvozok Golfa, porovnanie dokonca s E-klasse...
To je trochu tendenční. Podle tvé logiky ma i passat podvozek z golfa.
U OI se to dalo chapat, to se ještě jelo po platformách pro jednotlivé třídy. Pak se přešlo na moduly (proto ma golf, superb i passat "stejny" podvozek) a dnes je tu MBQ.
Řadit auta na pomezí tříd je od škodovky skvělý marketingový tah. A dobře vědí proč to dělají. Navíc se musí vymezit i vůči VW a toto k tomu pomáhá.
MBQ sa pri aktuálnych modeloch ešte nevyužil. Myslím, že ako prvý ju použil nový Golf a A3... Ale vráťme sa k Rapidu. Od začiatku to mal byť konkurent pre Logan (veľkosťou, materiálmy a výbavou aj je) no porovnáva a prezentuje sa skôr ako konkurent pre Fluence, i30, Ceed a spol... Pasuje tam žiaľ iba cenou a objemom kufra >:D
jj, Rapid má být low cost. Což je teda i Fluence. MQB bude mit OIII. Tím jak naroste někam ke střední třídě, vznikne škodovce v portfoliu díra. V nižší střední nebude klasický zástupce. Proto musí zkusit low cost Rapid aspoň mediálně a cenou posadit trošku výš.
Jenže Passat i dnes používá stejnou platformu jako Golf, nepřesně řečeno. Je to natažená verze a o generaci lepší (Golf VI používá 5. generaci, Passat 6. generaci). Passat používá stejnou platformu jako Superb. A Polo používá naopak zkrácenou verzi. MQB je jen variabilnější, nicméně už pěkně dlouho jednotlivé modely vznikají zkracováním, prodlužováním a skládáním, jen se to nikde moc nerozebírá na rozdíl od Rapidu. Nemluvě o příbuznosti jednotlivých náprav.
Rapid používá, zjednodušeně řečeno, stejnou platformu, jako měla Octavia I, tedy 4. generaci platformy pro nižší střední třídu, v řeči VW PQ34. 4. generaci z toho důvodu, že umožňuje použití klikové nápravy. 5. generace vyžadovala multilink a postavit ho na MQB asi nebyla možnost. Nicméně ta platforma prošla úpravami, je to taková specialita Škodovky. Nápravy jsou evolucí stávajících. Vzadu je evoluce nápravy, kterou můžeš dohledat do první Octavie, protože je to jediná kliková náprava, kterou Škodovka dělá (předchozí evoluce je v Roomsteru).
Osobně jsem tedy nikdy nepostřehl, že by Škoda jakýkoliv model tlačila do vyšší třídy než je. A už vůbec nevím o tom, že by si Škoda troufala srovnávat Superb s E-klasse..Něco jiného je Rapid, který je prezentován jako vůz na pomezí tříd, protože...je na pomezí tříd.
Jestli mluvíš o 5th Gearu, tak to bylo porovnání, o kolik je prémie lepší. Na tom testu nevidím nic špatného. Co konkrétně se ti nelíbilo, kromě toho, že vedle hvězdy postavili popelnici, obrazně řečeno? :-) Před E-klasse ho porovnávali s C-klasse, na podruhé mu dopřáli ještě silnějšího soupeře.
Pokiaľ viem ak máš v aute ESP musia byť vzadu kotúče nakoľko bubon nedoáže tak rýchlo a takých intervaloc pracovať... A nakoľko sa má stať zachvíľu ESP prvkom sériovej výbavy nemá zmysel sa tomu viac venovať.
Můj tatík si loni v říjnu kupoval nového Golfa. Dostal zajímavou nabídku a přestože původně hledal jinde (značka), nakonec skončil s VW a je spokojenej. Zkusmo jsem si teď otevřel konfigurátor Rapida a navolil jsem si stejnou výbavu, motorizaci atd. Rapid je o 43000,- Kč dražší. Ne, nedělám si srandu, ale vtip to opravdu je. Ten druh vtipu, že člověk vrtí hlavou a nevěří. Škodu Rapid nebude nikdo kdo je při smyslech kupovat za ceníkovou cenu. Osobně bych Škodě Auto doporučil mít permanentně nějakou "akci". Začal bych s "15% sleva" hned ve dveřích showroomu. Netvrdím, že je to špatné auto (to nechávám bez komentáře, nejel jsem v tom), ale za ceníkovou cenu prostě nedává smysl.
Škodovka prostě hřeší na to že určitá sorta lidí prostě nikde jinde ani nehledá ! Škůdka je pro ně prostě to nejlepší auto na světě, má levné díly a servis >:D , a proto už se třepou na to aby své těžce vydělané prachy mohli za nějakýho toho Rapida vysolit. Jen počkejte co jich bude za chvíli jezdit !!!
To je zajímavá strategie, protože vysokou cenou v ceníku také mohou řadu lidí odradit. Pro mne je tedy oboje chování na hlavu. Navíc ho podle Škodovky mají lidé kupovat hlavně soukromě. Můj přístup je možná dán tím, že se od mládí pohybuji v odvětví, kde se dávají klidně 50% slevy a ceníky jsou šíleně přestřelené.
Kdyby chtěl oktu, koupí si oktu. Chtěl auto do města (druhý auto do rodiny) a původně se díval na Polo, ale dostal dobrou nabídku na Golf. Ne každej se pomočuje slastí z představy vlastnictví českého snu z mladé boleslavi, ne každý potřebuje do města hypertrofovanej kufr za cenu mizernýho rozvoru á-la kus auta navíc. Tvoje ostatní spekulace nebudu komentovat, doporučím ti raději, aby ses podíval do vlastní garáže.
Rapid za oficiální ceníkovou cenu nedává smysl. V showroomech budou muset být slevy, jinak budou prodeje mizerné. Na patriotismus se to donekonečna vařit nedá.
Tak to ti samozřejmě nikdo nedá... Slevy se budou pohybovat od 5 do 7 procent... Když tomu připočteš,že do konce roku dávají balíčky "plus" zdarma,tak jsi na nějakých 10 procentech slevy z ceníkovky ;-)
Podle mě můžeme hodnotit tento model rozumě až po tom, kdy bude nává Fábie a Octávie. Škodováci tvrdí, že to má být auto pro rodinu, tak se na něj tak dívejme. Jako přemisťovadlo pro dva dospělé a dvě děti plus nákupy, proč ne. Slušně smontovaný to bude, kdo to chce hezčí, tak si připlatí. Šéfdesignér tvrdí, že nová Fábia bude sportovnější, Rapid rodinný, Octavia hodnotnější a Superb snad reprezantnější. Yeti je, jaký je. Škoda má svůj styl a je na každém, za co utratí své peníze.