Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Acura ZDX: Japonské BMW X6 v roce 2013 skončí

Crossover japonské značky s podobnou siluetou jako BMW X6 si přízeň zákazníků nezískal.
Zpět na článek
12. 10. 2012 07:58
12. 10. 2012 08:49
12. 10. 2012 14:00
14. 10. 2012 18:47
12. 10. 2012 09:08
12. 10. 2012 18:00
13. 10. 2012 23:35
12. 10. 2012 08:35
12. 10. 2012 10:04
12. 10. 2012 12:59
14. 10. 2012 02:32
12. 10. 2012 12:06
12. 10. 2012 13:11
12. 10. 2012 13:30
12. 10. 2012 13:38
12. 10. 2012 14:01
12. 10. 2012 14:32
12. 10. 2012 14:58
12. 10. 2012 15:28
12. 10. 2012 15:45
12. 10. 2012 17:09
12. 10. 2012 15:42
12. 10. 2012 16:49
12. 10. 2012 17:01
12. 10. 2012 17:22
12. 10. 2012 10:18
12. 10. 2012 17:20
12. 10. 2012 18:02
Avatar - 3_diamanty
12. 10. 2012 07:58
ani X6
nebude mat dlhy zivot.... pochybujem ze budu subezne robit X5 a X6 aj dalsich niekolko generacii.... casom X6 urcite zanikne lebo to auto je nezmyselne
Rozbalit vlákno
6
12. 10. 2012 08:49
Re: ani X6
Jediné, co tě omlouvá, je tvá bezbřehá zapšklost a závist, protože tvrdit, že tak vysoce prodávané auto s tak vysokou cenovkou někdo přestane vyrábět, to by byla ekonomická sebevražda. Chápej (čemuž neveřím), u BMW nepotřebujou vyrobit auto, které budou všichni obdivovat, chtějí vyrobit auto, které si budu chtít všichni koupit.

Sedni si do toho auta (až budeš mít řidičák) a projeď si ho, otevřou se ti oči
Avatar - 4hill
12. 10. 2012 09:08
Re: ani X6
Nějak se v tom člověče plácáš...U Mazdy si ocenil snahu vyrobit z šestky konkurenta pro X6 a ted tu tvrdíš jak jsou ta auta nesmyslná.Už delší dobu tě podezřívám z osobní zášti vůči německým automobilkám a tím tvé názory za neopodstatněné.Vzpamatuj se. :no:
12. 10. 2012 18:00
Re: ani X6
je to troll pánové. jeho úkolem je vzbudit emoce, ideálně negativní, a u těch potom v pokojíčku onanovat. pokud se tedy stane zázrak a jemu se z tří centimetrů udělá 4,5 :-!
Avatar - twistedTSD
13. 10. 2012 23:35
Re: ani X6
Vůbec nevíš, o čem mluvíš. Je hodně lidí, kteří to nesmyslné auto kupují...
12. 10. 2012 08:22
varování pro mazdu
Tohle bych viděl jako varování pro mazdu, aby se nepouštěla do crossoveru tohoto typu na bázi mazdy 6. Mohli by se totiž taky pěkně spálit. Možná, že s tím coupe by je čekal větší úspěch.
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2012 08:35
Schizofrenie
Tohle je typický příklad toho, co vznikne po schizofrenním zadání:
Potřebujeme udělat něco jako je X6, musí to vypadat jako X6, ale zároveň to nesmí vypadat jako X6. Výsledek je nahoře.
King mi jistě vysvětlí, že jde o umělecky ztvárněný, neotřelý a sebevědomý pohled na moderní automobil, ale když je něco tak hnusné, že se to zajídá i amíkům, tak to je opravdu co říct.
Honda by už konečně měla najmout nějakého designéra a nevařit tvary aut ze skrčeného pytlíku od chipsů.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Choochoo
12. 10. 2012 08:51
Re: Schizofrenie
Tak foto
[odkaz]
a hlavne treba toto
[odkaz]
vypada dle meho hodne dobre :yes:

Rozhodne lepsi jak X6
[odkaz]
s maskou od Audi ;-)

Crostour je neco jineho, ten se moc nepovedl, to souhlas.
Avatar - Papír1
12. 10. 2012 10:04
Re: Schizofrenie
Nemůžu si pomoct, ale je to hnus velebnosti. Nedivím se, že ani amíkům se to nelíbí a nekupujou to. Je to exot. Řekl bych že to dělal stejnej designér jak Nissan Primeru v poslední generaci.
Avatar - King
12. 10. 2012 12:59
Re: Schizofrenie
Myslíš tu primeru, co dostala Red Dot za design? ;-) Je poznat že jsi k designu mimořádně senzitivní. >:D
Avatar - twistedTSD
13. 10. 2012 23:37
Re: Schizofrenie
To Fabia II také. ;-)
Avatar - Papír1
14. 10. 2012 02:32
Re: Schizofrenie
To že Primera P12 dostala RED DOT, neznamená že je krásná. Nevím jestli jsi jí někdy na živo viděl, ale krásy moc nepobrala. Prodejní čísla to jen potvrzují.

PS. Jedna taková P12 mi parkuje v garáži, tak vím o čem píšu. :-) :-) :-)
14. 10. 2012 18:54
Re: Schizofrenie
RedDot je pro design něco jako COTY pro automobily.
A jak dopadlo COTY poslední dobou snad víš - auta, která definici automobilu naplňují jen a pouze počtem kol vyhrávají jak na běžícím páse a opravdu dobrá auta, která oceňují především zákazníci, končí v COTY na chvostu.

Ta konkrétní Primera byla naprosto příšerným zjevením a prodeje tomu odpovídaly - tahle generace doslova zařízla jinak slušně rozjetou kariéru celé řady.
Avatar - twistedTSD
13. 10. 2012 23:38
Re: Schizofrenie
Nepostřehl jsem, že Audi něco takového vyrábí.
Avatar - King
12. 10. 2012 12:06
Re: Schizofrenie
Mariachi, žasnu, jak mi vidíš až do duše. >:D Popravdě řečeno nevidím jediný důvod, proč by mělo mít úspěch X6 a ZDX ne, případně naopak. Dle mého skromného názoru je X6 výrazně ošklivější než ZDX, ale to je pochopitelně otázka vkusu. Současně netvrdím, že je ZDX kdovíjaký fešák, s vizáží kupé u SUV se popral úspěšně jen Evoque.

Co se hitparády nesmyslnosti týče, ZDX je při použití prakticky stejné techniky o 160 kg lehčí a nemá turbo, takže je mi rozhodně sympatičtější, nehledě na to, že z toho, jak funguje SH-AWD v ZDX, MDX, RDX a TL jsou americká média mírně řečeno na větvi, zatímco obdobné systémy BMW a Audi až takové nadšení nevyvolávají.

Prodejní výsledky nakonec neukazují nic jiného, než sebereflexi klientely Acury. Zatímco zákazníky BMW lze přesvědčit i na natolik "velké věci", jako bylo BMW 7, nebo je 5 GT a X6 a ještě způsobit, že u toho hlasitě chrochtají, hýkají a mlaskají, zákazníci Acury si bulíky na nos holt věšet nedají. Pro Acuru jistě užitečné zjištění. :-)
12. 10. 2012 13:11
Re: Schizofrenie
Podobně jako evropští zákazníci Acury/Hondy svou sebereflexí rozhodli o ukončení importu Legendu a Accordu, že? Dle tvé rétoriky, evropská klientela brzy zjistila, pravou podstatu těchto modelů a přestala je kupovat. Přece si nedají věšet bulíky na nos! >:D
Avatar - King
12. 10. 2012 13:30
Re: Schizofrenie
Tenhle mimózní jablkohruškový příspěvek neberu. Něco k diskuzi bys neměl? ;-)
12. 10. 2012 13:38
Re: Schizofrenie
Chápu, že nemáš slov, když si uvědomíš, jakou kravinu jsi v posledním odstavci vyplodil. ;-)
14. 10. 2012 18:59
Re: Schizofrenie
Tak zkus vzít tohle:
Honda se v USA, kde má - na rozdíl od Evropy - ještě silnou pozici, pokusila nabídnout něco, co tam BMW prodávalo jako o závod a chtěla se svézt na vlně BMW úspěchu. Prostě to zkusili a nevyšlo. Nic předem plánovaného, mapování trhu, nebo nějaká invence. Hele - BMW to prodává, tak nabídnem něco podobného. A hned příští tejden! Je vidět, že své zákazníky Honda moc nezná.
Tomu říkám křeč.

Navíc - opět na rozdíl od BMW - si Honda nemohla dovolit tohle vyvážet, neboť X6 se prodává celosvětově, kdežto ZDX byla určena pro trh USA a Honda kupodivu chladně uznala, že cpát to jinam nemá smysl, když to ani amíci neberou...
Avatar - Dinar
12. 10. 2012 14:01
Re: Schizofrenie
Škoda slov... smutný konec diskutéra, jen nechápu proč postupná sebelikvidace jedné značky musí nutně znamenat stejný postup diskutéra, byť jejího fanouška. Ten poslední odstavec je na Chocholouška. :-!
12. 10. 2012 14:32
Re: Schizofrenie
Zas tak velká pitomost to není. Jde o psychologický fenomén preferencí. Fanoušci značky s vysokou preferencí opravdu přijmou chyby, jinak nepřijatelné modely a hlavně zaplatí více, než preferencí nepostižení zákazníci. Acura opravdu nevzbuzuje u zákazníků takové preference, jako BMW. V jiných třídách má podobně vysoké preference jako BMW Honda. Tou jsem do jisté míry postižen i já a myslím si, že i King.
Avatar - Dinar
12. 10. 2012 14:58
Re: Schizofrenie
Naprostý nesmysl, muselo by platit, že někdejší zákazníci pětek dnes jezdí v X6kách, jenže tak to není, protože počet prodaných E60 je vyšší než E39 stejně jako F10 bude vyšší než E60 a k tomu ještě pár desítek tisíc X6tek. Jinými slovy jsou to noví zákazníci, žádné "fanoušci značky s vysokou preferencí přijmou chyby", naopak dokonalé vyhmátnutí chutí trhu modelem X6 si BMW získalo nové, a třeba i ty, co k X6ce přikoupí nějakou 1er manželce nebo sobě pořídí M3 ačkoliv před X6kou BMW neměli. Jinými slovy, někdo roste, jiný se alespoň pokusí kopírovat a nevyjde mu to. Důvodů proč hondí "X6ka" neuspěla, může být celá řada, ale "sebereflexe zákazníků hondy"... chlapci, mokrý hadry. >:D ;-)
12. 10. 2012 15:28
Re: Schizofrenie
Jiste se najde par kovboju z Brokeback mountain v X6ce, a takova 1er bude urcite potesenim pro pritele techto cowboyu, ale na osklivosti samotneho auta to nic nemeni. Kdyby to byla nabotoxovana zenska se spulicimi rty, rekl bych "kill it with fire, before it lays eggs", ale diky Bohu rozmnozovani nehrozi a jak to i ten nepovedenej experiment japoncu dokazuje, podobnou obludu muzes prodat jedine pomoci dobre znejici znacky.
Za ten poznatek a originalni napad BMW tleskam, to vsak neznamena, ze pochopim cloveka, ktery uprednostni X6ku pred jakymkoli jinym skvostem od BMW, ale treba bych mel hledat chybu ve sve konzervativite.

A co se zaslepenosti a zaujatosti tyce, neprehani to o moc vic, nez GTI, a netvrdil bych, ze by pomoci nekterych svych prispevku kopal svuj diskutersky hrob, ten odstavec se seberexlexi je jen marna snaha o vysvetlovani spatneho vysvedceni Acury, ale to se stava ve vice pripadech u vice diskuteru.

Takze, uspech, a duvody uspechu nechme stranou, nevim jak Ty, ale ja zel akcionarem BMW zatim nejsem, proto by me zajimalo co si myslis o samotne koncepci auta typu X6, resp. o vzhledu zmineneho modelu?
12. 10. 2012 15:45
Re: Schizofrenie
Myslím si, že nejde o nějaké vysvětlování špatného vysvědčení Acury. Tedy jde, a to v tom, že šla do segmentu, který v USA alespoň zatím nekvete.
Avatar - King
12. 10. 2012 17:09
Re: Schizofrenie
Ne tak docela, Jirko. V Americe se prodává X6 prakticky stejně jako X5, tedy cca o 10 % hůř, než Acura MDX. Proto musím trvat na tom, že se prostě spousta lidí dá zblbnout ošklivým nesmyslem, pokud má na kapotě vrtuli. Nevím, co je nepochopitelného na tom, že za podobnou blbost nevyhodí peníze klient nebo zájemce o jinou značku. A myslím, že podobný vliv na chemické reakce v mozku mají i oooo, takže až se objeví X6 z Q5, bude to taky šlágr. >:-[]
12. 10. 2012 15:42
Re: Schizofrenie
Dokonalé vyhmátnutí - to je také potvrzení teorie preferencí (z behaviorální ekonomie).;-)
Hovoříme o cca 6 000 zákazních BMW v USA. V takovém množství na tak obrovském trhu prostě nemůže jít o vyhmátnutí chutí, toto tvrzení snad nejde myslet vážně.
Jestli šlo o kopírování nebo souběh, nevím přesně.
Podstata je totiž to, že 1 500 ks Acury a 6000 ks BMW v USA je totální propadák z pohledu úspěchu.
Designově je předek BMW povedenější, o tom není sporu. Ale ani to v USA nevedlo k prodejnímu úspěchu.
Avatar - King
12. 10. 2012 16:49
Re: Schizofrenie
X6 jako tahák na nové zákazníky BMW? To přece nemůžeš myslet vážně. >:D
12. 10. 2012 16:57
Re: Schizofrenie
Osobně znám 2 majitele ze 3 (s X6), kteří před tím žádné BMW neměli.
Avatar - King
12. 10. 2012 17:01
Re: Schizofrenie
Osobně znám 4 majitele ze 4, kteří přešli z 5ky, respektive trojky. Takže to už známe 7 majitelů a z toho 5 loajálních BMW. tak kdo dál? Však my to dáme dohromady. >:D
12. 10. 2012 17:08
Re: Schizofrenie
Jo, teď ty tvoje myšlenky zkus podložit čísly, jako Dinár. :-!
Avatar - King
12. 10. 2012 17:22
Re: Schizofrenie
Dinár zásadně žádná čísla k podpoření svých myšlenek nepoužívá, protože co řekne, to platí. >:D Nebo ty někde nějaká čísla vidíš?

Platí stále to, co jsem napsal na začátku - Do Ameriky přijdou dvě auta - stejně velká, stejně hnusná, stejně výkonná, se srovnatelnou technikou, stejně nesmyslná (nebo okrajová, chceš-li). To první, řádově o 10 % levnější, s reputací kvalitní značky, ale o něco méně zvučným image se prodává čtvrtina toho, co druhého, jehož jméno zní lépe a to i přesto, že pověst značky zase tak moc skvělá není. A teď mi řekni - dokonalé vyhmátnutí trhu nebo se prostě někdo nechal zblbnout a někdo ne? :-)
12. 10. 2012 18:40
Re: Schizofrenie
Snažíš se obhajovat neobhajitelné.
14. 10. 2012 14:09
Re: Schizofrenie
Kde se co obhajuje? Já vidím pouze trefný popis situace.

Mohu-li přidat svůj názor, závěr si z něj dělám stejný jako King. Takové auto prostě nemůže dělat každá automobilka. Jinými slovy, člověk, který si kupuje Hondy, auto jako X6 nechce. U BMW je to v současné době přesně naopak - minimálně v Evropě. V USA se očividně neprodává ani jedno.
14. 10. 2012 19:07
Re: Schizofrenie
Jestli to chceš takhle, tak OK, ať je to tvoje hra:
BMW dokonale vyhmátlo trh tím, že zblblo podstatně víc kupců, než Honda (Acura).
10. 10. 2013 14:56
Re: Schizofrenie
Koupili si druhé auto, protože jim X6 protřepala páteř hlavou. A muselo mít vrtuli, aby nešli společensky dolů >:D Si měli koupit Mercedes Ečko. Anebo to není IN?
12. 10. 2012 10:18
Technika
u tohoto auta je vynikající, vzhled je opravdu nepovedený. Nicméně prodej 6000 ks v USA u BMW není také žádná sláva a kdoví, jestli se něco vyplácí.
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2012 13:56
Smysluplne vysvetleni
Jako jedine smysluplne vysvetleni me napada, ze to jenom dokazuje, ze duvodem nakupu X6ky je jednoznacne touha po vlastnictvi neceho atypickeho, hlavne aby to bylo s vrtulou na kapote... Protoze uprimne, tahle Acura a X6-ka, jsou co do osklivosti cca na stejne urovni...

Lidi, prece tam mate vyvazenou, proporcni, a porad relativne sveze vypadajici X5ku, kdyz uz za kazdou cenu potrebujete SUV feeling. Anebo proste neblbnete, a misto "noncoupe" si zvolte opravdovy skvost, a opravdovy coupe: 6er... !
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2012 14:05
Tohle se opravdu nepovedlo
Odvařený jsem z toho nebyl ani při představení, takže mne neúspěch rozhodně nepřekvapil. Je to jedno z těch nepovedených aut.

S X6 srovnávat vůbec nelze, ta je na tom o dimenzi lépe.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - King
12. 10. 2012 16:59
Re: Tohle se opravdu nepovedlo
A to jako v čem? >:D
12. 10. 2012 17:10
Re: Tohle se opravdu nepovedlo
Právě, že úplně ve všem, od lepšího designu, přes interiér, motory, konfiguraci, prostě vše. :-! :-!
Avatar - King
12. 10. 2012 17:32
Re: Tohle se opravdu nepovedlo
Lepší design? V čem? Jaký problém máš s interiérem ZDX? [odkaz] vs [odkaz] ? Amíkovi zcela jistě zní V6 3.7 lépe, než I6 3.0 Turbo, to mi věř. Kolik si myslíš, že se prodá 50iček? Konfigurace? U ZDX je maximální, oproti X6 chybí asi jen head-up displej.
12. 10. 2012 18:03
Re: Tohle se opravdu nepovedlo
no vidíš, všechno je perfektní, a stejně to nikdo nechce...
12. 10. 2012 18:42
Re: Tohle se opravdu nepovedlo
Interiér Acury vypadá jak interiér korejce za třistapade.

Co zní amíkovi lépe, je zcela jasné - BMW.

Jeden motor versus 3, je taky zcela vypovídající.

Prodeje to jen potvrzují, že ač je Honda v USA vcelku úspěšná značka a prodává tam statisíce vozů ročně, tak tohodle hrbáče Amíci prostě neberou. A já jsem uvedl proč.
14. 10. 2012 14:24
Re: Tohle se opravdu nepovedlo
Ano, potvrdil jsi přesně to, co říká King, a sice větou "Co zní amíkovi lépe, je zcela jasné - BMW." Působí to poněkud schizofrenně, když tu s ním jakoby nesouhlasíš a pak napíšeš toto. ;-)
Avatar - Dylan McKay
12. 10. 2012 17:20
Líbí se mi
Ale ještě jsem ji tak jako ostatní diskutéři znalci neviděl ani neřidil...
Rozbalit vlákno
2
12. 10. 2012 18:02
Re: Líbí se mi
škoda, že se nelíbila více lidem, třeba by ji pak vyráběli i nadále...
Avatar - Dylan McKay
12. 10. 2012 18:34
Re: Líbí se mi
Cena je vysoká...
Avatar - Ham.
12. 10. 2012 17:25
Když dva dělají totéž
není to totéž. Okopnout základní profil karoserie v této třídě evidentně nestačí. V takovéto "trochu zbytečné" třídě je potřeba nabídnout něco navíc, něco exklusivního (a to i v USA které jinak nejsou zas až tak náročné jako Evropa) a to Acura prostě nenabízí. Tam kde motoricky ZDX končí tam X6 začíná (35i) a ani v této motorizaci na bmw nestačí. Nehledě na nabídku osmiválců včetně prestižního X6 M kde Acura nemá vůbec co postavit. Takže technicky slabé, designově ujeté a navrch s absencí asi tak 30 let prestiže, to nemohlo dopadnout jinak.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - King
12. 10. 2012 17:47
Re: Když dva dělají totéž
V čem přesně ZDX na 35i nestačí? Vidím 300 k, stejné zrychlení 60mph, takže myslíš těch 0,6 s na čtvrt míle? Jak velký vliv má nabídka 50i a X6 M je otázka, to bychom asi museli znát přesná prodejní čísla po verzích. Pokud má už samotná existence těchto verzí vliv na prodeje té základní, pak to souvisí s tím zblbnutím, o kterém jsem psal. Pokud prodeje táhnou osmiválce, pochopitelně smůla Acury.

V každém případě ale tohoto modelu není žádná škoda, je dobře, že se Acura bude místo toho věnovat jiným autům. Třeba NSX. :-) :yes:
Avatar - Ham.
12. 10. 2012 18:13
Re: Když dva dělají totéž
50i a X6 M není o prodejních číslech, ale o prestiži. I kdyby se v celých státech prodalo jen několik kusů X6 M tak prestiž celé řady stoupne tak, že ZDX můžou dávat skoro zadarmo a nebude jim to nic platné. Tohle nejsou konzumní plečky za 20k usd kde se nabídne jedna motorizace a soutěží se kdo levněji, toto jsou poměrně drahá auta i na americké poměry a s takovým přístupem to musí dopadnout blbě. Argument, že ZDX jakžtakž stačí na základní model 35i je stejný jako když nadšený škodovkář argumentuje, že jeho vrcholný model octavie RS stačí na základní model 1er. Obojí je legrační.
14. 10. 2012 14:14
Re: Když dva dělají totéž
Na svůj příspěvek už jsi dostal odpověď předem: "Pokud má už samotná existence těchto verzí vliv na prodeje té základní, pak to souvisí s tím zblbnutím, o kterém jsem psal."
14. 10. 2012 19:05
Re: Když dva dělají totéž
Pokud tu NSX postaví podle receptu NSX a ne podle receptu CR-Z, tak by to mohla být bomba.