Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura ZDX: Japonské BMW X6 v roce 2013 skončí

David Bureš David Bureš 12. 10. 2012
14
54
Zobrazit náhledy (14)
Acura Acura Acura Acura Acura Acura Acura Acura Acura
Crossover japonské značky s podobnou siluetou jako BMW X6 si přízeň zákazníků nezískal.

Acura oznámila, že v příštím roce ukončí výrobu crossoveru ZDX. Pro modelový rok 2013 bude tento automobil ještě lehce upraven. Výroba ZDX byla zahájena v roce 2009.

Automobilka ke konci ZDX pouze uvedla, že se chce nyní zaměřit na nové a klíčové modely. Mezi ně má patřit modernizovaný kompaktní crossover RDX a nová generace sedanu RLX.

Patrné ale je, že důvodem pro ukončení výroby ZDX je ten, že si za svoji kariéru nezískal přízeň zákazníků. V roce 2010 se v USA prodalo 3.259 kusů tohoto auta, loni jen 1.564 kusů. To podobně tvarované BMW X6 si v loňském roce koupilo 6.192 amerických klientů, o rok dříve pak 6.257 klientů.

Pro svůj poslední rok ve výrobě dostal ZDX přepracovanou mřížku chladiče, i s ní však vůz nepůsobí příliš elegantně. Uvnitř je upravené dřevěné obložení na středové konzole, možností je vysoce kontrastní barevné schéma kabiny.

Pod kapotou zůstal benzinový 3,7litrový vidlicový šestiválec o výkonu 224 kW a točivém momentu 366 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou, poháněna jsou všechna kola.

Nabídka bude omezena na jeden stupeň výbavy. Automobil bude vybaven hudebním systémem s 10 reproduktory a 15GB harddiskem, navigací, zadní parkovací kamerou, parkovacími senzory vpředu a vzadu, Bluetooth, vyhřívanými a ventilovanými předními koženými sedačkami, bezklíčovým vstupem nebo dvouzónovou automatickou klimatizací. Bezpečnost vylepší varování před opuštěním jízdního pruhu a varování před čelní kolizí.

Mateřská Honda nabízí podobně tvarovaný crossover nazvaný Crosstour, který se také potýkal s nízkými prodeji. Oba vozy nicméně nejsou technicky spřízněné. Crosstour vychází z amerického Accordu (vždyť se také dříve jmenoval Accord Crosstour), ZDX zase z SUV Honda Pilot.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Schizofrenie
Martin789
| 10. 10. 2013
Koupili si druhé auto, protože jim X6 protřepala páteř hlavou. A muselo mít vrtuli, aby nešli společensky dolů >:D Si měli koupit Mercedes Ečko. Anebo to není IN?
Schizofrenie
MariAchi
| 14. 10. 2012
Jestli to chceš takhle, tak OK, ať je to tvoje hra:
BMW dokonale vyhmátlo trh tím, že zblblo podstatně víc kupců, než Honda (Acura).
Když dva dělají totéž
MariAchi
| 14. 10. 2012
Pokud tu NSX postaví podle receptu NSX a ne podle receptu CR-Z, tak by to mohla být bomba.
Schizofrenie
MariAchi
| 14. 10. 2012
Tak zkus vzít tohle:
Honda se v USA, kde má - na rozdíl od Evropy - ještě silnou pozici, pokusila nabídnout něco, co tam BMW prodávalo jako o závod a chtěla se svézt na vlně BMW úspěchu. Prostě to zkusili a nevyšlo. Nic předem plánovaného, mapování trhu, nebo nějaká invence. Hele - BMW to prodává, tak nabídnem něco podobného. A hned příští tejden! Je vidět, že své zákazníky Honda moc nezná.
Tomu říkám křeč.

Navíc - opět na rozdíl od BMW - si Honda nemohla dovolit tohle vyvážet, neboť X6 se prodává celosvětově, kdežto ZDX byla určena pro trh USA a Honda kupodivu chladně uznala, že cpát to jinam nemá smysl, když to ani amíci neberou...
Schizofrenie
MariAchi
| 14. 10. 2012
RedDot je pro design něco jako COTY pro automobily.
A jak dopadlo COTY poslední dobou snad víš - auta, která definici automobilu naplňují jen a pouze počtem kol vyhrávají jak na běžícím páse a opravdu dobrá auta, která oceňují především zákazníci, končí v COTY na chvostu.

Ta konkrétní Primera byla naprosto příšerným zjevením a prodeje tomu odpovídaly - tahle generace doslova zařízla jinak slušně rozjetou kariéru celé řady.