Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v září 2012: Nejprodávanější malé vozy

136 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
niekdajsie bestsellery ako C3, punto, swift su dnes uz len kusovky..... a do popredia sa dostava i20, rio, ibiza .... :yes: ani polo uz nie je takym bestsellerom ako kedysi... 😉, zaujimava situacia
Avatar - white label
white label
Pořád má i u nás Polo víc, než Ibiza (měsíčně i meziročně), největším/nejpřímějším konkurentem Pola je u nás Fabia, nebýt té, Polo je u nás jasně před Fiestou.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Stejne nechapu jak muze dat nekdo prednost Fabce pred Polem 😉
MariAchi
Cena + kombajs + domácí značka.
Avatar - Starfighter
Starfighter
Rio se nedá hodnotit jinak, než jako neúspěch. 110 vozů u auta, které je pořád bráno jako novinka na trhu. I s bezcelní supervýhodnou pobídkou pro Kia. U H/K slyší zákazníci jen na nízkou cenu, a ještě hodně dlouho na ní slyšet budou. To je právě ten rozdíl v prodejích tesilové i20 a nového Ria.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ktore mimoeuropske auto ma viac ako H/K? ziadne... 😉

pozri kde je yaris swift... a dalsi

a pozri na predaje ria pred rokom... a teraz... :yes😒br />
podla mna je zatial 1200 kuskov prijemne prekvapenie :yes:
shark11
Rio je jednoznačný úspech .....

Na neúspešné auto sa nečaká pol roka !!!!!

A Rio určite nie je o nízkej cene ..... to by išiel zákazník k Fabii HTP ...
Avatar - Starfighter
Starfighter
Informaci o čekací době 1/2 roku opíráš o co?
pitrys
A teď si vem, že se Rio teprve rozjíždí a teprve bude sranda....
Avatar - white label
white label
Kia má smůlu, že o Riu nemůže tvrdit, že jde o ryze domácí produkt, a to ani u nás ani na Slovensku... a v Brazílii by jim to zase pro změnu nikdo nesežral ani s tím názvem... 😉
Avatar - Starfighter
Starfighter
Začne šlapat, to už všichni víme >😁
Avatar - white label
white label
Kdo proboha, snad ne Topper... 😲 >😁
Avatar - Starfighter
Starfighter
Nick by na to měl, ale tohle snad ne >😒] >😒] >😒]
shark11
Dal som si robiť ponuky na Kie, lebo brat chce kúpiť nové auto ....

Takže to nie je žiadna správa typu JPP ....
Avatar - Starfighter
Starfighter
JPP, to na tebe sedí.
shark11
Už sa musíš zmieriť s tým, že Rio je úspešné 😉
MariAchi
JS11P
Avatar - white label
white label
A o kolik je tvůj brácha starší, než ty , že už má řidičák? Přepokládám, že těch 11 je tvůj věk a ne ročník narození 2011, protože pak bys mi docela vyrazil dech, skoro jako v případě ročníku 1911. 😲 >😒]
Avatar - Misanick
Misanick
opět nabírá dech poté, co byly zveřejněny ceny Rapida >😁 .
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Asi tak nějak. Ale tď vážně. Z 15 až 20% v dieselu klasla Fabia na 5, to znamená že určitá lépe situovaná část klientely jde do Rapida asi v dieselu.
A Fábie už se prodávají a budou prodávat jen v sociálních benzínových verzích.
Avatar - Anonym
Anonym
To znamená, že do Fabie si diesely neobjednávají už ani firmy, které kupují odhadem polovinu Fabií na našem trhu. Vzhledem k výši příplatků za diesel se tomu nelze divit.
Nicco
a vzhladom ku kvalitam 3vlacovych dieslov
TommII
Vyjma Fabie Green line s 1,2TDI, kterých se u nás prodá absolutní minimum, je už pěkných pár let ve Fabce čtyřválcové TDI 1,6 v několika výkonech...
pitrys
Z toho soudím, že je Rapid drahý. Kde bys teda rád viděl cenu Rapidu, abys řekl že tvoje tvrzení neplatí?
Avatar - sendador
sendador
Vzhledem k tomu, ze Rapid je konkurent Loganu ci Thalie, tak bych to videl kolem 200000, mozna 220000 jako priplatek za produkt VW. Myslim, ze za 2 roky na tuto uroven zakladni model v akci klesne.
Hendly
Sorry ale Rapid není reálně konkurent Loganu, rozdíl tam je celkem veliký. Za trochu reálnýho pohledu.
pogo26
S novým Loganem moc lidí nejelo, tak nevím dle čeho soudíš.
Hendly
Tak jen malý příklad😒br /> [odkaz]
[odkaz]

Opravdu je low end a "low-end".
Avatar - Ronault.
Ronault.
Sedan je karoserie lowendová a liftback mainstreamová? No chudáci majitelé lowendového Passatu.
Avatar - white label
white label
Copak obyčejný Passat, ale co třeba sedany luxusni třídy, to je panečku lowend... >😒]
Ale já si myslím, že mu primárně nešlo o obecné rozdíly těchto dvou karosářských řešení (čistě podle tohoto hlediska by to bylo skutečně spíš naopak), ale o znatelný (nikoli zásadní) rozdíl ve zpracování, který se dá při troše dobré vůle vyčíst (z těchto dvou fotek) taky. 😉
Avatar - sendador
sendador
OK, s Loganem jsem to asi trochu prehnal. Nicmene to bude konkurence napr. Thalie, Liney, P301, takze bych to videl cenove realne opravdu na tech 220000 az 230000 za zaklad. imho to tak nakonec stejne dopadne, ted cenu napalili, protoze je to novinka a jsme v CR.
ericn
Dost by mě zajímalo, kde ty A1 jezdí? 380ks za 3/4 roku a na silnici jí nepotkáš... Divný, že by ree😜ort zpět do Němec? P208 se prodalo stejně a potkávám je pravidelně na mých cestách po republice 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Obrovský ree😜ort u Audi a BMW. Mercedes si drží čísla, BMW a Audi raketově navýšily některé segmenty, jasný ree😜ort - tato auta jako nová v ČR neuvidíme, možná jako 7-leté ojetiny.
Avatar - white label
white label
"Obrovský..., raketově..., jen MB (poctivě) drží..." >😒]
No jo, podle tebe by mělo mít MB kolem své hvězdy ještě pořádnou svatozář... >😁
Avatar - white label
white label
Tak já zase potkám víc A1, než 208... 😉
ericn
A to mi řekni kde? Jezdíš denne kolem autosalonu Audi? >😒] 208čky potkávám po celé Praze denně a A1 vidím jen u Klokočky před showroomem, na silnici jsem ho snad ještě nepotkal :no:
Avatar - white label
white label
Já těch A1 zas nepotkávám tolik (nejvíc v Ově a blízkém okolí), ale přesto znatelně víc, než 208iček. 😄
Jamie
A1 potkávám po Praze docela běžně 😉 208 jsem viděl zatim jenom na obrázku 😁 asi na ně nějak mám víc štěstí)
ericn
Tak v Praze je to naopak, po A1 ani vidu, ani slechu a já se ani nedivím >😁 Nejde o to, že by to bylo špatné auto, to rozhodně ne, ale kdo by za to dal 500tis a víc, tedy skoro 2x tolik co za slušné Polo, ze kterého vychází? :no😒br />
Fabie mě ani nepřekvapuje a Fiesta taky ne. O tom víc se divím, že lidi kupují i20. To fakt nechápu, když je tu skvělá Ibiza, Polo a neméné dobrá Corsa :yes:
Avatar - white label
white label
Ta Praha musí být hodně velká, nebo se možná pohybuješ převážně někde na periferii..., viz Jamie 18😁4 😉 >😒]
ericn
Jasně Florenc, Vinohrady, Dejvice, samá periferie Prahy >😁 :yes: Samozřejmě na perifériích se pohybuji také >😁

Btw asi mám na tu A1 smůlu >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jen taková poźnámka k periferiím. Kdysi dávno se moji prarodiče pokoušeli vyměnit menší byt v Opletalce za něco většího. Bábi přišla s nabídkama z Holešovic, Dejvic a Vinohrad. Na první dvě děda reagoval otázkou "To je ještě v Čechách ?" a šel hledat atlas. Vinohrady znal ale komentoval to slovy " Říkala si, že zůstanem v Praze". >😁
ericn
Haha dobrý :yes: pobavil si mě >😁 😉
_MT_
Když jsem v Praze, tak A1 vídám. Ne nějak často, ale tak jednu za den určitě potkám. Hlavně, když jdu pěšky (za volantem sleduji provoz, ne auta jako taková), takže čtvrti jako Nové Město (Karlov), Malá Strana, Bubeneč. 208 jsem v ČR snad ještě neviděl.
Avatar - escorpion
escorpion
208 som ešte nevidel, A1 iba jednu. Okolie Bratislavy. Kde inde to vidieť ? Na východe asi ťažko.
Avatar - white label
white label
Takže si zatím taky viděl víc A1, než 208... 😉 >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
To u nás na chudém (a blbém, viz.volby, další komentář netřeba 8-s ) Severu jsem viděl 208 už docela dost. A1 tady moc nejsou, zřejmě se tu legendární "nůžky" rozevíraj o něco víc a běžnější jsou X5, X6, 5GT, GL, Q7....atd.
Avatar - white label
white label
Výsledek komančů je děsivý, znovu a stále nechápu jak je možné, že se u nás může oficiálně a beztrestně jmenovat nějaká politická strana - "komunistická".
V principu je to stejné, jako tolerovat neofašistickoui stranu. :no😒br />
Chudý sever, máte X5, X6, 5GT, GL, Q7..., ale na A1 tam nemá nikdo. Asi si půjčím jednu A1 od Hellera a přijedu k vám honit vodu. >😒]
pogo26
Já bych spíš odsoudil ty ostatní strany, které komančům k tomuto úspěchu pomohly. Pokud by se u nás levice i pravice chovaly trošku víc normálně, tak by dneska komouši byli na 5 % a pořád by klesali. Zákazem se nic nevyřeší a extrémismus nikdy nevzniká sám od sebe.
Avatar - white label
white label
Jde mi především o princip a alespoň nějakou míru úcty k obětem totalitních zvěrstev, ne o to, o čem píšeš ty. A podle toho co píšeš, si můžu logicky myslet, že podobně bys toleroval/omlouval i nějakou neofašistickou stranu , která má slovo fašistická (nebo nacistická) dokonce přímo v názvu.
pogo26
Ty názvy neřeším a z historie si beru to, že si je třeba pohlídat, abych se někým nenechal zblbnout k nenávisti k lidem, kteří jsou jiní jako já. Tak vznikají totality a často se ohání bojem proti těm starým totalitám.
Avatar - white label
white label
Jaká nenávist? Myslíš ke zdejším bývalým vrcholným komunistům (a jejich odkazu), kteří místo ve vězeních skončili znovu na ministerstvech, soudech apod. a později oni a jejich potomci (viz Grebeníček apod.) můžou dál kandidovat za komunistickou stranu? Žádná nenávist, ale naopak naprosto skandální tolerance něčeho, co má jasnou souvislost s komunistickými totalitními zvěrstvy.
Od začátku řeším především název, snad sis už toho všiml a začneš psát k věci a nekličkovat jak zajíc při honu. Extrémismus a jeho symboly se nesmí podobně tolerovat zavčasu, zpravidla vždy začíná relativně nenápadně a pak, když už je pozdě, se většina lidí hrozně diví, že by nikdy nevěřili, jak hrozně to může nakonec dopadnout.
pogo26
Asi se neshodneme, ale to se stává. Podle mě vede k růstu extremismu spíš situace ve společnosti než jeho tolerance většinou. Ta tolerance pak spíš je o tom, že už nejde o extremismus, ale o většinový názor. Tak vzniká totalita. Většina uvěří nějakému extrému. Proto si jen hlídám, abych se nechal strhnout. Ten příspěvek byl o mě a jak to mám já.
Avatar - white label
white label
Shodnout se ani nemůžeme, ty totiž stále řešíš to, co k extrémismu vede, já ale řeším to, že by se demokratická společnost měla umět důsledně vypořádat s minulými projevy a důsledky extrémismu, jako jsou fašismus, nebo komunismus, včetně jejich pozůstatků jako jsou symboly/názvy. Když to šlo s fašisty/nacisty, nevidím důvod proč to nemohlo jít podobně i s komunisty. Možnost volit fašistickou stranu je nepřijatelná, ale u komunistické strany je to naopak zcela běžné. Být obětí fašismu/nacismu je snad v principu závažnější (zasluhuje výrazně větší úctu), než být obětí komunismu?
pogo26
Těch obětí lidského zblbnutí, které vede v zájmu nějakých ideálů k zabíjení jiných je v historii víc než dost. Máme to prostě v sobě a z obětí se často stávají vrazi. A ty strany, ideologie a názvy osobně moc neřeším. Podle mě je to o typech lidí, kteří se pro kus žvance nebo kvůli poplácání po ramenou chovají jako ***. Antikomunismus v dnešní době moc nemusím. Ten jsem ocenil dřív a možná ho ocením až za pár let až začnou zase zlobit. To se pak z některých antikomunistů, antifašistů, antimuslimů, antikatolíků, antižidů,.... stanou jejich přicmrndávači. Tím ale v žádném případě nemyslím tebe. Tvému postoji rozumím a věřím ti ho.
Avatar - white label
white label
Každopádně alespoň pomyslně děkuji té (i když výrazné) menšině, která k volbám vůbec přišla a přitom komunisty nevolila, ať už volila kohokoli jiného.
Avatar - Nerez
Nerez
Já jsem viděl 208 jednu bílou, bylo to tuším někdy koncem dubna na česko-slovenských hranicích. Od té doby nic...
Avatar - sendador
sendador
V Praze 208 videt celkem jsou, ne ze by byly na kazdem rohu, ale potkat ji neni nic neobvykleho.
honysek
Já to mám úplně nejjednodušší. Neviděl jsem tu ani P208 ani A1.. U nás na trutnovsku se nová auta (tedy snad kromě H/K) skoro přestaly vyskytovat... :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fabia s 1/3 podílem, který navíc nemá nijak klesající tendenci. To vše při všeobecně známém hurvajz dezignu, problémech TSI, katastrofě v podobě HTP a drahých dieselů a půlgenerační zaostalosti vůdči koncernovým bratrům...

Marně přemýšlím, proč by se Škoda měla snažit zlepšovat s ohledem na český trh Fabii. Není ani levná, ani technikou nevyniká nad konkurenci. Minimálně Polo je o kus dál a na Ibizu je alespoň radost pohledět.

Úspěch i20? Je to levné a má to docela slušný základní motor. Tím jsme vyčerpali zásadní klady.

Marně přemýšlím nad neúspěchem Corsy nebo Clia. Hlavně Clio je za snové ceny. 1.2 od Renaultu je podle mě nejlepší atmosféra tohoto objemu. Dokonce Yaris, který se konečně začal objevovat v reklamách všude možně nemožně a narušuje tak chvalozpěvy Hjoandé, přitom efekt prachbídný...

Čech je protě loajální Fabii. Ať je hezká nebo škaredá, ať se nepovede technika sebevíc, vždy koupíme Fabii 8-s
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já ne. Mě vynech. Měl jsem francouzské, německé, 2x japonské auto, teď máme v rodině anglického japonce a německé auto a Škoda mi opravdu nikdy nechyběla.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nepsal jsem všichni 😉
Jen mi opravdu uniká úspěch této generace Fabie na našem trhu. Díly na Polo budou stát stejně, Polo je o kus lepším vozem. Je to taktéž "německá kvalita". Cenově mnohdy dokonce výhodnější. Přesto Čech jde a koupí Fabii...

Stejně tak i20. Opravdu netuším, v čem převyšuje Clio. To je uvinř mnohem lépe zpracované, celkově je bytelnější, řazení lepší a především 1.2 Renaultu je lepší než u i20. A hlavně Clio JE LEVNĚJŠÍ. A Čech kupuje Hjoandé - nejkvalitnější "české" vozy.

Vlastně mám pocit, že zákazníkům u nás stačí, když se značka začne tvářit jako domácí, pak je rázem servis všude dostupný, ND levné atp. takže koupě jasná...

Asi být tvůrcem marketingu Renaultu bych poradil, aby se začali tvářit, že Renault je český produkt a myslím, že o úspěch by bylo postaráno >😒] 8-s
Avatar - Ham.
Ham.
No s tím Polem to není tak jednoduché, osobně bych jej také viděl jako lepší auto, ale samotní Němci jej často ve srovnávačkách dávají před Polo.
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Polo u nás jde koupit dost levně. V Německu je Fabia ve srovnání s Polem levná. V tom konkrétním testu si u Pola stěžovali na brzdy... Že by ale Škoda brzdila dobře, jsem si obecně vzato nikdy nevšiml.
augustin
VW ma obecne slabe brzdy. Uz i Golf bol pre brzdy velmi krititzovany a i porovnavajuci test medzi Sportage a Tiquan ukazuje, ze Kia brzdi OMNOHO lepsie [odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Kia Sportage má brzdy jedny z nejslabších ve třídě.
[odkaz]
[odkaz]
augustin
Zaujimavy odkaz, ale ak tak dobre pocitam a citam, tak je na tom Kia vobec nie podpriemerne ale uplne v priemere. Pred nou su v dlzke brzdnej drahy (zo 100 km/h) len Audi, Bmw, Mazda, Mercedes a Hy. Za Kia skoncili Land Rover, Honda, Ford, Dacia; Mits. malo rovnaku hodnotu ako Kia....takze podpriemerne brzdy??? 😉 . Navyse ak uz priemerna Kia ma lepsie brzdy ako Tiquan, ako je to vidiet v mojom predchadzajucom odkaze, tak potes koste :-!
Avatar - Ham.
Ham.
No zrovna Tiguan je má o dost lepší.

Pokud umím počítat tak desáté místo z šestnácti je podprůměr.

Lepší jsou Q3, X1, Tigi, Qash, Yeti, RAV4, ix35, CX7, GLK
Horší jsou ASX, Freelander, Forester, CRV, Kuga, Duster
augustin
Aha...ja som otvoril len jednu-väcsiu stranku. Medzi Tiquan a Sportage...zaujimave, lebo tento [odkaz] ukazuje opak a to bolo testovane (aspon sa mi tak javi) pri rozlicnych rychlostiach-vitaz vzdy Kia. Cas testu brzdnej drahy je vo videu okolo 7:20
Avatar - Ham.
Ham.
Ruský "test", který neříká vůbec nic. Stačí aby jeden šel na brzdy o jednu, dvě desetiny dříve a je vymalováno, stačí aby jedna dráha byla hrbolatější nebo měla na povrchu více štěrku, prostě amaterismus.
Avatar - Ham.
Ham.
Polo i Fabie brzdí nad průměrem třídy, stačí se podívat do pár porovnávacích testů. V tomto konkrétním mastertestu bylo sice Polo v brzdách za Fabii (což může být čistě otázka zvolených pneu), ale oba vozy byly před ostatními soupeři.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
docela bych si vsadil, že Polo bylo na Energy Saverech, zatímco Škoda má obyč. Bridgestone...
Avatar - Ham.
Ham.
To bohužel neuvádí, ale je to docela pravděpodobné protože berou nová auta obutá tím co dodává výrobce.
julius7
Ktorá 1,2 od Renaultu je lepšia ako 1,2 od kórejca ? Atmosferická 1,2 55 kw je rozhodne horší motor ako ten, ktorý dávajú ako základ do i20. To je asi najlepšia 1,2 atmosféra, moderná, nízka spotreba, pružná..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
není. I 1.2 55 kW je lepší než ta od Hyundaie. V čem? Ve všem - od kultury chodu, přes zvuk, chuť jít za otáčkama, přes poskytovaný reálný výkon (ne to co kdo napíše na papír) :-!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já osobněbych řekl, že jsou na tom obě stejně. Osobně bych se třeba jako řidič i20 se zapnutou klimou do předjíždění nepouštěl a s Cliem to je podobně

Samozřejmě do nového Clia již můžeš objednávat 1,2 TCe a ten jede jedna báseň :yes:
Makovnik
Ten test stoji za velke kulove. Vysledky a zhodnotenie take, ake sa komu chceli a prisnili.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Znám dva úplně konkrétní případy zákazníků, kteří se rozhodovali ve třídě malých aut. Především rovnou do výběru zahrnuli pouze Fabii (přece české auto, to je jasný) a i20 (reklama). Ostatní kandidáty nejen že neprohlédli, nevyzkoušeli, prostě je nebrali v potaz. Jeden z nich to auto kupoval jako druhé pro manželku a nakonec jí tedy "dopřál" Fabii HTP v absolutním základu. Rozhodlo to, že firma, kde dělá u toho dealera kupuje Octavie a i jemu tedy prodejce přihodil nějakou nadstandardní slevu. Druhý zvolil i20 a zdůvodnil to cenou, zárukou 5 let a tím, že Fabií jezdí jak nas...áno. A závěr ? S tímhle "ovčím" přístupem, kdy ostatním konkurentům nedáš ani šanci, to potom vypadá přesně, jak v té tabulce.
Avatar - white label
white label
Souhlas.
augustin
:yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak já za sebe i20 neodsuzuji. Není to špatná volba. I když řazení - to je podle mě opravdu mizerné... Ale ani nevyzkoušet konkurenci? Já myslím, že český zákazník je v prvé řadě pohodlný a líný. Takže prostě koupí to, co se mu podsune. Což je právě Fabia nebo i20.

Ono přecijen Opel, Toyota apod. nemá salón v každé díře. No a VW zřejmě dojíždí na to, že Škoda je přeci levná na servizu 8-s
Avatar - woody-alien
woody-alien
Taky i20 neodsuzuji, jen je mi divné, když někdo hodlá utratit peníze za nové auto, že se ani neporozhlédne a nevyzkouší všechno, co by mohl za své peníze koupit.
MariAchi
I to je divnej přístup.
Já mám třeba poměrně přesnou představu, co bych koupil ve třídě, na kterou mám.
Maximálně bych ještě mrknul na nejbližší konkurenci, ale vojet všechno komplet - to by mně v mém věku mohlo porazit >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak to je jasný. Když máš poměrně přesnou představu, tak nemusíš nic "vojíždět" >😁 , ale porovnáš třeba dva vytipovaný kandidáty. Já mluvil spíš o lidech, co tu představu nemaj.
Makovnik
Povedal by som, ze tabulka presne odzrkadluje ako spravanie kupujucich, aj volicov. Ako dopradli posledne volby u vas, ked komunisti namastia kapsy.
Pohodlnost, nezaujem, tradicionalizmus, vzyvanie starych casov....
Avatar - Choochoo
Choochoo
Taky nejak nechapu ty prodeje. Firmy berou Skody pac je maj asi za hubicku a pak jsou z toho takove prodeje. Jinak mi neni jasne kde se porad berou ty sebemrskaci 😉
osvoboditel
Atmosféra 1.2 od Renaultu je celkem fajn, ale aktuálně nejlepší v kategorii je podle mě 1.2 Suzuki 69 kW.
Avatar - Magnetofon
Magnetofon
Kia Rio je vyrobeny v Juznej Korei a bez cla dovozene do EU. :no😒br />
Hyundai i20 sa vyraba v Indii, v Turecku sa len sklada z Indickych casti.
Dovozne clo Europskych aut do Indie je 100%!!!

Dovozne clo Indickych aut do EU (napr. i10, Alto) je 10%! :no😒br />
Eu by konecne mohla uvalit reciprocne 100% cla na Indiu a 25% cla na Koreu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
EU nemůže uvalit na Koreu nic, co by Korea neuvalila na EU.
Problém hochu není na Korejské straně - ber to tak, že evropsá auta asi Korejce ničím nezaujala a navíc rozhodně nebudou nejlevnější.
Problém je v tom, že řada - dlouhá řada evfropských automobilních výrobků nezaujme ani v Evropě. Natož aby zaujala v Evropě.
Promiň - ale restrikce nikdy nefungovaly a nikdy fungovat nebudou.
EVROPANI SE PROSTĚ MUSÍ ZLEPŠIT .............. a pozor - dostat se na alespoň korejskou úroveň ! (Myslím tím hlavně italské, španělské a francouzské automobily, ale i Forda a Opla - ti všichni dokonale zaspali a teď koukají korejcům na záda jak v cenách, tak kolikrát/většinou i v kvalitě.
A co se týče té Indie, nad tou jsem se skutečně jen pousmál.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tady s tebou nemůžu souhlasit. Restrikce fungují velmi dobře. Uvalíš clo a je to. Jestli se sem dají levně importovat vozy z Indie/Turecka apod. a opačný směr nefunguje, tak to není rovné postavení.
Evropské automobilky se musí zlepšit? Zaspaly? Kde a co?
Kia/Hyundai je v současné době na úrovni konkurentů. Nejsou to nijak lepší vozy. Hlavně když se začneme bavit konkrétně i Riu/i20...
Cli👋Corsa jsou mnohem lepší, jakkoliv to zní povrchně. Nové Clio bude pecka. Navíc v Evropském měřítku nejsou prodeje Hyundai/Kia nic dramatického. Problém je trend a hlavně pokles prodejů, a to dost dramatický.
Bohužel, restrikce a omezování a umělé vytváření poptávky z důvodů vymýšlení emisních bičů - to opravdu nefunguje. Stačí dát lidem příležitost vydělat si peníze. A oni je rádi utratí, třeba i za nový vůz. Restrikce ale v tomto hledisku opravdu nepomůžou. Ale restrikce jako obrana před levným importem? To tu mělo být už dávno :-!
Ondris
EU musí s Indií obchodovat podle GSP, my jim jako rozvojovému státu NESMÍME napařit clo. Stěžuj si na půdě WTO. S Koreou má EU FTA, tedy až na výjimky oboustranně nulová cla. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nerozporuji, jen tvrdím, že poud jsou cla na jedné straně a na druhé ne, tak je to nerovné postavení a není to dobře 😉
Ondris
Promiň, ta reakce měla jít pod první příspěvek, nějak se mi to pomíchalo. ;-\
Avatar - white label
white label
Takže pověstný korejský patriotismus je vlastně jen taková fáma a skutečný problém je v tom, že ostatní neumí dělat celkově tak dobrá auta, jako Korea. >😒]
Nad touto myšlenkou jsem se skutečně jen pousmál. Dneska zas perlíš, Dieselový Wine. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak tedy nevím, netrpím korea-fóbií, ale Win si řečeno s klasikem "malinko zapřeháněl". Dostat se alespoň na úroveň korejců ? Sleduju vzestup korejců v přímém přenosu, ale zatím to na nějaké "válcování" evropské produkce nevypadá. Řadu věcí buď ještě neuměj, nebo na to nedbaj (vyladění podvozků) a řada věcí je jen chytře navoněná bída. Pravda je, že krom VW by ostatní evropské automobilky potřebovaly zabrat a přál bych jim to bez rozdílu, protože nejspíš už vždy si raději budu vybírat mezi VW, Fiatem, Renaultem, Fordem, PSA než zůstat odkázán na H/K. Jako alternativa klidně, ale nerad bych se dožil korejské dominance.
Avatar - white label
white label
Tak to už jsme dva a vím minimálně o třetím. 😄
MariAchi
Taky se přidám.
Avatar - Starfighter
Starfighter
Ty ses dal na satiru? >😒] >😒] >😒]
Avatar - white label
white label
Vypadá to, že skutečně přesedlal z akčních filmů na komedie..., ale to už delší dobu... >😒]
Avatar - Starfighter
Starfighter
>😒] Ze Spaghetti western na Korea western říznutý Severokorejskou normalizační komedií o pohraničníkovi.

PS: koukám, že kluci korejský už udělali i remake The Good, the Bad and the Ugly [odkaz] 8-s 8-s 8-s
Avatar - white label
white label
No jo, moc se s tím nemažou a dělají to tradičně s filosofií: "vylepšit" se dá všechno... :no:
shark11
Clá sú nezmysel a vždy postihnú najviac zákazníkov ....

Za socíku sme to tu mali pekne "chránené" a na Škodu 120 sme tu čakali mesiace a o nejakej kvalite sa ani nedalo hovoriť ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Naprosto povrchní myšlenka tak typická pro české uvažování. Vždy se ukáže na socialismus a je rázem jasno 8-s :no:
Jestli cla platí pro dovoz produktů z EU do cizích zemí a opačně ne, tak jde o nerovné postavení. TO nikdy není dobré.
Že se u nás čekalo na vozy? A proč asi? Protože se vesele vyvážely dokonce ve vyšší jakosti na západ, ale ty západní se sem nedostaly... Tak to fungovalo s nábytkem a mnoha dalšími produkty - šly na e😜ort a pro domácí trh nezbylo. To jen tak na okraj k tvému "socíku" 8-s
shark11
Je to síce "nerovné postavenie", ale clá VŽDY postihujú najviac zákazníkov, bez ohľadu aké "spravodlivé" sú ....

Ináč povedané, recipročné "spravodlivé" opatrenia postihujú i tých "chránených" ....

Najvyspelejšie ekonomiky sú tie otvorené ....lebo tie sa vedia popasovať nie len s trhom, ale i všetkými "ochrannými" opatreniami ....

Nemecko bolo a je dobrým e😜ortérom i keď sa kde-kdo snažil "chrániť" trh a i napriek silnejúcej marke ....

Čo také stašné sa tým Nemcom stalo ? Nič .... svojou výkonnosťou ekonomiky "prevalcovali" všetky ochranné opatrenia a presadili sa ..... lebo stavili na kvalitu a nie "ochranné" opatrenia ....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět pleteš. Pro e😜ortně založenou ekonomiku není problém, že je otevřená - to je snad jasné.
Úspěch Německa je dán mnoha faktory, ale vychází zejména z výsledku 2. světové války a následných uspořádání. Německo mělo velkou příležitost k růstu - po 2. světové válce zničené, po pádu berlínské zdi bylo východní Německo opět prorůstovým opatřením. Následně vstup okolních zemí do EU, mmj. i Česka - opět veliká příležitost vytvořit si kolonii.

Škoda - Německá.
firmy ve stavebnictví - opět ovládané německými společnostmi - od cihelen, přes betonárky, cementárny, atd... české už není prakticky NIC...
shark11
Tak to východné Nemecko nebolo žiadne terno ..... Nemci tam napumpovali miliardy mariek a výsledok bol dosť zúfalý ....

A kto je vlastník už dnes okrem nacionalistov nikoho nezaujíma ... a niekedy je to takmer nemožné zistiť ....

Robotníka určite viac zaujíma koľko dostane na výplatu, ako kto je vlastník spoločnosti a zákazník pri novom aute určite neskúma zloženie akcionárov, ale nové vozidlo ....

A Nemecko sa môže uzavrieť - má veľký vnútorný trh ... to my sme tí čo sú na e😜ort odkázaní ....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ty jsi opravdu naivní. Napumpovali miliardy... a to si jako myslíš, že je tam poslali v kufru s růžovou mašlí a bylo vystaráno? Co třeba obnova, resp. výstavba infrastruktury, výstavba domů pro bydlení, zvětšení trhu pro zboží západních společností atd.??? Tedy v důsledku rozvoj ekonomiky, podpora domácí spotřeby a domácích firem! V důsledku si lidé vydělali a tím měli co utrácet. Tedy rozvoj terciální sféry.
Když už doma nebylo na čem růst, přišla další příležitost po pádu opony a začali svůj vlastní rozkvět živit na našem zaostalém trhu. To je celé.
shark11
Vidím, že fanúšikovia keynesiánskeho modelu ekonomiky nevymreli ....

Aj dnes sa im darí ... v takom Španielsku, Taliansku, Grécku ....

Len ten model ekonomiky im nejako nefunguje 😄

Predstava, že stačí rozhadzovať peniaze a ono sa to musí cez spotrebu "nejako" spraviť je momentálne síce v EÚ "in" .... akurát výsledky sú len nové a nové dlhy ....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, naprosto odsuzuji neoliberalismus. Nesouhlasím s myšlenkama o trhu, který vše vyřeší - koneckonců ČR je krásný příklad, že trh si sám nic nevyřeší. Máme 3 mobilní operátory a voláme pomalu nejdráž v Evropě. Nepřijde ti zvláštní, že elektřinu nakoupíš levněji přes RWE a naopak plyn se vyplatí kupovat přes EON? Že máme nejdražší pitnou vodu atp.? Trochu dost na hlavu ne?
Jinak jižní Evropu sem netahej, ta nemá s nějakým keynesiánstvím naprosto nic společného. Mimochodem - Řecko není vina Řeků, ale vina právě zbytku Evropy, který nechtěl vidět. Proč? Protože jim to vyhovovoalo...
shark11
V sieťových odvetviach a i licencovaných mobilných operátoroch sa určite nedá hovoriť o voľnom trhu ....taký ČEZ určite nerozdával úplatky politikom pre srandu, ale pre "správne" nastavenie regulovaného prostredia ....

A Grécko je nádherný príklad ....

Súhlasím, že Grécko majú na svedomí i tí za hranicami .... nedostalo sa do tej biedy samo - investorom malo už dávno dôjsť, že grécky dlhopisy sú rizikové .... ale zas mi pripadá komické ich úplne ospdravedlňovať .... žili si nad pomery a to nie je normálne a raz sa to muselo skončiť zle

Lenže politicky to neprešlo, lebo jednak Euro, ale hlavne by krachom prišli o peniaze súkromní investori - hlavne banky.

Neoliberálne sa malo nechať Grécko už dávno skrachovať, lebo s jeho dlhmi je nezmysel očakávať, že sa z toho pozbiera nejakými reformami ....

A mastný účet za krach by zaplatili odpisom hlavne hlúpi investori .....a Grécko sa už mohlo spamätávať z najhoršieho ....

No vyhral "socialistický" netrhový model, kedy sa peniaze súkromným investorom zaplatili cez daňových poplatníkov EÚ a Gréci majú viac dlhov, ako mali pred "zachraňovaním" .... nuž fakt "úspech" ....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
že se Řecko mělo nechat "neoliberálně" zkrachovat je hloupost. ANO, mělo se nechat vystoupit z eurozóny, bolelo by to méně než jak to bude do půl roku a je to naprosto nevyhnutelné. Ale spojovat to s neoliberalismem je hloupost.
shark11
To jedno s čím sa to bude či nebude spájať, dôležité je, že reálny krach by pomohol Grécku zbaviť sa cca 70 % dlhov ......

Takto je to len nekonečné "trápenie", ktoré nemôže skončiť ani rýchlo, ani dobre ...

Vystúpenie z eurozóny bez rešturalizácie dlhu a ekonomiky nič nerieši.....
Avatar - Choochoo
Choochoo
:yes:
shark11
Pár mesiacov som sa čudoval, preto nie je Rio úspešnejšie ....

Už som to "vyriešil" .... Kia nestíha vyrábať a na Rio sa momentálne čaká pol roka !!!

Fábia už podľa predpokladov nestíha na konkurenciu a hlavne ju "ničí" malý bráško ..... a o chvíľu začne i ten väčší ....

Škodovka by sa už mala s nástupcom poponáhľať ... hlavne, keď už vyzerá ako auto ...
ericn
Kam by s Fabií spěchali, zatím se slušně prodává i Němcích, tenhle rok 32tis ks u nás 10tis ks, co by za to jiní dali... 😉
shark11
Isto ..... ale isté je, že Fábia stráca .... a po Rapide nevidím už vôbec dôvod na je kúpu ....
ericn
Však je také už 5 let na trhu. Jo Rapid jí může něco ubrat, ale jeho cena není úplně zázračná 😉
shark11
Myslím, že v Škode nastavili cenu Rapidu super 😉

Najskôr si ju kúpia skalní .... a po zľavách i ten zvyšok škodovkárov ....

Ale čo som zachytil, tak už sú nejaké "akčné balíčky" takže už tie otváracie ceny nie sú veľmi reálne ....

Faktom je, že Rapid vyzerá lepšie a po uvedení kombíka, Fabia Combi už úplne stratí zmysel .....
megacruiser
Ne že by Kia Rio nestíhala vyrábět, ale vyrábí se v Koreji. Kolega si ji objednal a už čeká druhý měsíc. Funguje to tak, že se zadá přesná specifikace modelu, oni ji v Koreji vyrobí, potom naloží na loď a dovezou do Evropy. Proto se čeká, nemá to nic společného s kapacitami továren.
shark11
No, pri "origináloch" zostavených podľa požiadaviek klienta určite áno, ale cez 90 % vozidiel sa predáva v základnej konfigurácii a to zo skladu importéra ..... ale tam nie je nič ....

Možno len importér podcenil situácii na Slovensku, ale faktom je, že Slovensko je od Kie Rio "vybielené" ....
Avatar - sendador
sendador
Jasne, tos na to kap 😄 Tady si muzes vybrat Rio ihned k odberu, je jich tam asi jen 11 stranek 😄
[odkaz]
Nicco
Cele 2 (slovom dva) kusy.
Icescent
Roste, roste! 😄 ... Takový úspěch jsem snad ani sám nečekal! Vynikající! Jinak Fiesta se mi docela líbí; a evidentně lidem také... no, uvidíme...

Pořád krásnější a drsnější i20!!! - [odkaz]
megacruiser
Nechápu lidi, proč třeba tu i20 kupují. To auto vypadá divně, taková tuctovka s naroubovaným předkem, nemá tradici ani žádnou super techniku, ani cena není zase nějaká extra. Za stejné peníze lze koupit třeba Grande Punto a to je podstatně hezčí auto, jehož design prakticky nestárne.
Si začínám říkat, jestli ti Korejci nepoužívají nějakou podprahovou reklamu - třeba kolega si vybral Rio a nedokázal vůbec říct proč. Ani se mu prej nějak zásadně nelíbí, dokonce si ho vzal v nepraktickém 3 dveřovém provedení.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jj, je to podezřelý. Nedávno se mi zdálo, že zrovna při reklamě na i 30 z televize uniká nějakej plyn. Bůhví jestli to nějak nepůsobí na nervovou soustavu a neovlivňuje rozhodování. 😉 >😁
Avatar - white label
white label
Je to možné, na mě zatím ten plyn působí spíš "sedativně", asi i proto při reklamách H/K obvykle usínám. >😒] 😉
_MT_
Víš, jak se říká lékům vyvolávajícím spánek/ usnadňujícím usínání? Hypnotika. >😒]
Avatar - white label
white label
To máš samozřejmě pravdu, ale taky jedním z účinků sedativ je spavost (viz wikipedia* ), navíc slovo, které nevystihuje myšlenou podstatu jednoznačně dávám do uvozovek poměrně pravidelně, a to je i tento případ. V hovorové řeči je vnímáno slovo sedativum především jako nějaký uklidňující oblbovák (často myšleno pro "blázny"), který navíc při předávkování může způsobit ztrátu vědomí, nebo dokonce smrt, což mi k reklamám na korejské vozy sedělo spíš, než jednoúčelovější a nevinnější hypnotikum. >😒]

*"Sedativum je druh léku, který potlačuje vliv centrální nervové soustavy (CNS), a tak způsobuje klidnost, uvolnění, zmenšení strachu, !spavost!, zpomalené dýchání, zadrhující řeč, třaslavou chůzi, zhoršené vnímání a zpomalení reflexů. Sedativa jsou také označována jako uklidňující prostředky, trankvilizéry, antidepresiva, anxiolytima, soporifika nebo prášky na spaní. Při předávkování mohou způsobit ztrátu vědomí a smrt."
_MT_
Nemyslel jsem to v tomhle případě v pravém slova smyslu, spíš jen jako takovou slovní hříčku. Proto ta forma. Tedy, že tě ten plyn uvede do silně sugestivního stavu. >😒] Hypnotika se totiž k uvedení transu nepoužívají, proto jen hříčka.

Jinak jsem to nechápal tak, jak jsi zamýšlel. Bral jsem to, jako bys napsal sedativně bez uvozovek (říkal jsem si, že uvozovky tam máš kvůli tomu, že je to cizí slovo). Což dává smysl, sedativa uklidňují, čímž mohou navodit spánek.
Avatar - white label
white label
Jasně, OK. 😄
Icescent
Nechápeš, proč kupují i20? Několik postřehů: jednak i v testech např. na Auto.cz nalezneš testy s výsledkem 8,23 bodů u i20 a u Punta jen 7,12... Proč asi? Přečti si, prostě v čem je i20 atraktivnější... Pak určitě design! O tom snad není pochyb, které auto vypadá lépe! Ani Fabie a ani Punto na toto dle mě nemají... A k reklamě... dle jednoho z průzkumů lidé uvedli, že se jim reklamy Hyundai líbí...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Úplně jsem se zděsil, když jsem si přečetl ten tvůj úvodní orgastickej výkřik, o čem ten příspěvek asi bude. 😲 >😒]
Avatar - white label
white label
Taky jsem se nejdřív lekl, že poprvé vyzkoušel Viagru. >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 :yes:
MariAchi
>😁 :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
>😁 :yes: