Novinky
_MT_
0
To je normálně validní myšlenka, ale tady se díváme na základní návyk. To je jako by si cyklista spletl přední a zadní brzdu. Pokud nejsi zelenáč, tak se ti to stát snad nemůže. Ano, může se stát, že v tvém těle dojde k chybě, ale splést se? Těžko. Tyhle návyky jsou podle mne výsledkem poctivého výcviku. Takže vtlouct to lidem do makovice, zkoušet reakce.
Přejít do diskuze
Mysle jsem to hned původně tak, že je jednoduché napsat, že takový člověk nemá za volantem co dělat, horší je, jak to udělat, aby se tam opravdu nemohl reálně dostat...
Záleží, jak to myslíš. Splete, jako opravdu splete, tak to je podle mne celkem raritní situace. Už se mi stalo, že jsem měl nezvykle široké boty a vzal jsem dva pedály najednou (to jsem se nespletl, jen jsem se netrefil, ale výsledek podobný). Ale člověk je při smyslech a pokud nepokouší štěstí, tak by to měl zvládnout. Ale splést se na téhle úrovni, to není jen tak. To je podvědomá činnost. Většinou se u podobných věcí pleteme ve chvíli, kdy dojde ke změně, protože to chování máme hluboko zakořeněné, trpíme takovou setrvačností. Pokud myslíš degeneraci, tak jsem zastánce pravidelného přezkušování.
Záruku tedy nemáš, ale pro mne je to skoro nepředstavitelné. Chápu nové auto a jiné změny, ale pořád bys měl být schopen zareagovat. Když ho rozhodí tohle, co bude dělat, kdyby prošlápl brzdu na podlahu a nic se nedělo? Jsem mnohem tolerantnější k systémům, které se snaží pomoci s činnostmi, které děláme vědomě, které vyžadují pozornost a soustředění.
Záměrně jsem pominul možnost, že zpanikaří, protože takový člověk by právě neměl dostat řidičák. Pro mne je prostě záměna brzdy za plyn jako otočení volantem doprava, když silnice vede doleva.
Záruku tedy nemáš, ale pro mne je to skoro nepředstavitelné. Chápu nové auto a jiné změny, ale pořád bys měl být schopen zareagovat. Když ho rozhodí tohle, co bude dělat, kdyby prošlápl brzdu na podlahu a nic se nedělo? Jsem mnohem tolerantnější k systémům, které se snaží pomoci s činnostmi, které děláme vědomě, které vyžadují pozornost a soustředění.
Záměrně jsem pominul možnost, že zpanikaří, protože takový člověk by právě neměl dostat řidičák. Pro mne je prostě záměna brzdy za plyn jako otočení volantem doprava, když silnice vede doleva.
Jistě, to pokud možno ano, ale co pak, jakou máš záruku, že si ho nesplete po úspěšně absolvované autoškole... 😄
A za takovou kravinu v autě počítám budou chtít zaplatit. By mě zajímalo kterej vůl si něco takovýho pořídí. >😁
Ale jen v podzemní garáži 😄 jinak by mohl přesednout do auta bez tohoto systému a dál ohrožovat okolí!
To zní sice naprosto logicky, ale jak efektivně zajistit, aby se nikdo podobný vůbec za volant svého vozu nedostal?
To by mohlo ohrozit bezpečnost. Budu chtít zabrzdit a ono to v danou situaci vyhodnotí ,že je to chybnej pedál ...
Ten ridic mel napsano nad videem "Woman driver" takze zavada byla identifikovana mezi sedadlem a volantem... 😉
Ten řidič musel fakt bejt uplně vymaštěnej, protože po nárazu očividně ještě chvíli stál na plynu.
Neprisiel som na chut tej koncernovej spiatocke.
Podla mna ten system zatlacenia paky (pre spiatocku) nie je tak blbuvzdorny ako si VW inzinieri myslia.
Podla mna ten system zatlacenia paky (pre spiatocku) nie je tak blbuvzdorny ako si VW inzinieri myslia.
Spíše bych ocenil více inteligence při vývoji věcí pro blbce(tedy technik vs. uživatel) při vývoji převodovek. Už 2x jsem dostal pecku na čumák, protože si řidič předemnou nevšiml, že zařadil zpátečku a né 1. Bohužel se tento "přehmat" pojí většinou se snahou o rychlé opuštění křižovatky, kdy omylem v rychlosti vezme za "fofrklacek" větší silou a završí to "plynovým" pedálem na zem ;-\ . (oba případy byly koncernové vozy)
Mi se to na naší RAV4 stalo s pedálem 2x, jednou opravdu na parkovišti (bylo celé zasněžené, tak jsem blbnul 😄 ), podruhé když jsem potřeboval vystřelit z připojovacího pruhu (to už bylo dokonce po svolávacím zákroku). Je to opravdu docela nepříjemné, navíc nějakou vteřinu trvá, než člověk situaci vyhodnotí a vyřeší. Já ten časový luxus měl. Jinak stalo se to jenom při zamáčknutí pedálu "do podlahy", za jiných okolností se kobereček na pedál nenasune.
pripomina mi to staznosti amikov na toyotu, sudili sa preto, ze sa im "zasekol" plynovy pedal...
vo vacsine pripadov sa prislo na to, ze sa to stalo na parkovisku ked si "vodic" pomylil plynovy pedal z brzdou...
manualne prevodovky na nich !!!! >😁
vo vacsine pripadov sa prislo na to, ze sa to stalo na parkovisku ked si "vodic" pomylil plynovy pedal z brzdou...
manualne prevodovky na nich !!!! >😁
Namiesto toho aby autoskoly vycvicili poriadnych vodicov (napr. vo Finsku trva autoskola 3 roky vratane skoly smyku a pod.) tak automobilky / EU tlacia do aut rozne bezpecnostne udelatka ktore maju rozmyslat za vodicov !!
Nejmenovaná automobilka také testuje systém "nechtěného nastartování", který zablokuje motor v případě kdy systém usoudí, že řidič dnes vůbec nikam nechtěl odjet a přesto nastoupil do auta a startuje motor. Zabrání se tím všem nehodám, které mohli řidiče v daný den potkat na silnici a současně dojde ke snížení emisí CO2. Systém bude, dle vyjádření úředníků z Bruselu, povinnou součástí aut od roku 2015.