Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Subaru XV 2,0i 6MT – Zařaď si sám

110 komentářů

sumy
Tak to se na mě nezlobte, ale tak 80% ne li víc japonských aut má zpátečku na dle Vás méně obvyklém místě >😁 Tak to koukám.
Avatar - Ham.
Ham.
Tester je Evropan a pro Evropana je takto umístěná zpátečka méně obvyklá s tím nic nenaděláš, japonských aut zde jezdí zlomek proti ostatním výrobcům. Neříká, že je to špatně, ale neobvyklé to pro nás je, setkal jsem se s tím na dovolené a ani po dvou týdnech ježdění jsem si zcela nezvykl a musel na to pořád myslet takže poznámka redaktora který střídá auta velmi často a na sžití má třeba jen dva dny je docela logická.
lukas13
A já jsem taky evropan a mám evropské auto a zpátečku mám doprava dozadu. Já od testera nechci slyšet na co si zvykl/nezvykl, já chci v testech slyšet, co se interiérů týče, co je/není ergonomicky špatně. Ne něco ve smyslu - je to blbě, bo Golf to má jinak. Redaktor sice střídá auta často, ale od toho je profesionál - musí (či spíše měl by) rozpoznat co je ergonomicky špatně a co je jen způsobeno tím, že na dané řešení není zvyklý.

Pozn. Hovořím obecně a reaguji na Ham.ův příspěvek, na test pak minimálně. Hnidopich (snad) nejsem a v testu jsem tuto maličkost nevnímal jako výtku, spíše jako konstatování pana Jungmanna.
Avatar - Ham.
Ham.
Testování jedním člověkem je přece vždy o subjektivních pocitech, jeden řekne trvalo mi než jsem si zvykl na to či ono a druhý to ani nezmíní protože mu to přijde normální. S ergonomií to nemá nic společného. Kdyby se u nového modelu objevila kulisa kde 2,4,6 budou dopředu a 1,3,5 dozadu tak ergonomicky nemůže říci nikdo ani popel, ale určitě by to každý komentoval i kdyby takto jezdila třeba celá Asie. Pravostranné řízení je také ergonomicky rovnocenné levostrannému (dokonce je možná pro většinovou populaci tedy praváky lepší), přesto většina středoevropanů by takovou skutečnost minimálně zmínila.
lukas13
Já tvrdím, že od toho je testér profík, aby byl schopen tyto subjektivní dojmy potlačit. A zmiňuji to proto, že se tak velmi často neděje - etalon je prostě německá interiérová škola a co je jinak, je špatně. Viz. např. ovládání klimatizace u C4 Picasso - ano, je to absolutně jinde než by člověk čekal, ale je to geniální! Ale cca. v polovině testů je toto řešení kritizováno.

A pravostranné řízení vs. umístění zpátečky - to je příměr trochu přitažený za vlasy, nemyslíš? 😉
martin.blader
V testu je to alespoň částečně ke cti redaktora pouze konstatováno, ne přímo kritizováno, ale souhlasím, ani to tam nemá co dělat. Kde má auto zpátečku není ani náznakem kritérium pro koupi auta, prostě si nějaké koupím a zpátečku řadím tam, kde ji má. Nezajímá mě, na co je redaktor zvyklý, přesně jak píšeš. Zřejmě však nebylo co jiného psát...
lukas13
Ano, přesně. Vzhledem k tomu co se občas objevuje v jiných testech se jedná o naprostou prkotinu, která na kvalitu testu absolutně nemá vliv.
pargi
:yes:
Banjo
Že to nekritizuje, to je v pořádku. Že to ale zmínil, to je v pořádku taky.
Někoho to zaujmout může, jiného třeba ne. Myslím, že zpátečku u tohoto auta použije každý vlastník. A jak se používá zpátečka bude nejspíš zájemce o káru v praxi zajímat dříve, než třeba jak se auto chová v extrému a podobné věci, které od testu auta očekáváme jaksi samozřejmě taky.
martin.blader
Nerozumíme si. Samozřejmě že řidiče při používání vozu bude zajímat, kde má zpátečku, aby ji mohl zařadit. Je to ale dané uspořádání vozu, kterému se řidič přizpůsobuje a ne že řidič přizpůsobí výběr auta na základě umístění zpátečky. Proto nemá význam to v testu zmiňovat, obzlášť když to je naprosto běžná věc.
sumy
:yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Tester je člověk a má prostě z auta nějaký pocit. A o ten se snaží předat ostatním. Pokud se ti to nelíbí můžeš napsat svůj pocit do diskuze a nedělat z toho vědu. Ovládání klimatizace Picassa je v polovině testů kritizováno, no a co? Polovině testerů prostě nevyhovuje a je celkem lhostejné zda ty jej považuješ za geniální.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..třeba POCIT že na něj za každým patníkem čeká (s C5 V6) smyk...? :yes: 😉
Nebo že podvozek a řízení DS3 Racing je horší než běžná Fabie? :yes: :yes: 😄
Holt NENí "tester" jako "tester".. 😉
..někteří jsou SCHOPNÍ a ZNALÍ a někteří zas..
..(tak trochu) "naopak" 😄
To s C6 je pravda (a já s tím imho souhlasím) , ale to s Fabií jsi viděla kde prosimtě? A dej odkaz, ať ukážeš že jenom neplkáš, děkuji 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No TADY na auto.cz (přece 😄
PS: Před rokem (nebo už déle?) - hledat se mi to NEchce - nicméně AUTORem těchto perel JE (stále) stejný autor (co se všemi vozy za celý život najel spíš MÉNĚ než já jen s tím Citroën C5.. 😉
..čemuž celkem "odpovídá" i tento "postřeh" se zpátečkou u Subaru 😄
sumy
Souhlas a to i s poslední větou, Ale za zmínku to stojí max. při prvním shledáním s touto skutečností. Předpokládám, že však redaktor již zpátečku vpravo vzadu viděl.
Zmínku nepovažuji za natolik závažnou, že bych kvůli ní, hned měl pana redaktora za troubu a článek považoval za "blaf", to né. Jen mě překvapilo, že někdo vůbec zmiňuje něco tak běžného. Toť vše.
martin.blader
Přesně tak, čekal bych to, kdyby něco takového viděl poprvé v životě. Ale vzhledem k tomu, že je to naprosto běžná věc, nevím, proč se nad tím pozastavovat.
Mino21
Já jsem taky Evropan a neumím si představit, že bych tu zpátečku měl někde jinde, než ji má Subaru 😄 Naopak vlevo nahoře je podle mého názoru nesmyslná pozice. Ale nutno uznat, že dnes asi obvyklejší.
sumy
Představit si to umím, ale za 14 let co jezdím jsem měl u všech aut doma zpátečku vpravo vzadu(hyundai, ford, škoda, 2x honda, 3x mitsubishi, mazda)
u ŠESTIKVALTU ? Tak moc obvyklé to NENÍ 😉
sumy
Kurňa, tak to asi mám asi špatnou převodovku v civic 8.g(UFO) 6kvalt a zpátečka vpravo vzadu. Omylem tam dát nejde, neboť jako u všech mých předchozých aut jde dát zpátečka až po "projetí" neutrálem do strany až k 1.
šak v pohodě, civic...ale kolik aut ještě? 5 nebo 10? většinou to je u šestikvaltu vlevo, aspon co sem zatim pojezdil 😉
sumy
Třeba mazda 6, Hondy snad všechny,Subára, nějáká ta Toyota, i když třeba Avensis ji má vedle 1 a co já vim co ještě. I jen na českém trhu jich bude mnohem víc.
mazda 6? [odkaz] nechci to ted vsechno projizdet, ale hned prvni asi strilis vedle
sumy
Záleží na verzi-snad se tu nebudem dohadovat jak malý kluci na písku kvůli blbině. Tu je třeba k 3 a RX-8 [odkaz]
promiň ale zatím to s tou mazdou nějak úplně nevychází. trojka doleva dopradu [odkaz] RX-8 je doprava dozadu, ale ta už se nedělá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale (docela) JE 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SOUHLASím 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Prakticky všichni evropští producenti mají u současných modelů zpátečku vlevo vpředu (BMW, Audi, MB, Opel, VW, Ford, Fiat, Alfa, PSA, Renault). Výjimku tvoří pár modelů, většinou staršího data a většinou s pětikvaltem, napadá mě Fiesta nebo Panda. Stejné umístění jako Evropané má Hyundai a Kia, alespoň tedy pro evropské trhy. Takže se to týká skutečně hlavně japonských vozů kterých ovšem v Evropě jezdí pár procent a z nich se to týká většinou starých pleček nebo pár "nepřizpůsobivých" (hlavně Subaru a Honda). Nové Mazdy nebo Toyoty mají stejnou pozici jako Evropané.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Rovnako to má aj náš Citroen Evasion, akurát s tým rozdielom, že má iba peť stupňov - [odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Staré pětistupně a autobusy možná, nové vozy i od PSA mají zpátečku vlevo vpředu, namátkou C5, 508, C4 etc.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vy se tohoto (mladého, ještě NEmoc zkušeného) koncernoVWého fandy NĚJAK zastáváte.. 😉
lukas13
Jenže německá škola to má jinak. Tak je to na méně obvyklém místě. Kapiš?

Jinak dobrý minitest :yes: , XV si napravilo pošramocenou pověst.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
XV je docela chváleno "napříč letem světem" všech autotestů - možná NEbylo až tak nutné mu jí (zde) tak "šramotit" 😉
Avatar - dr.biker
dr.biker
Moc se nedivím, že si testér pletl zpátečku s jedničkou. Otec jezdí služebním Superbem, a když jede potom s naším Puntem, tak si sice neplete zpátečku s jedničkou, ale snaží se zařadit šestku, která tam není. >😁 Vše je o zvyku.
Jsem zvyklý z Fiata na dříve klasický způsob řazení zpátečky dozadu. U pětistupňové převodovky se mi tato konfigurace líbí víc, protože na místě zpátečky není jiná rychlost, takže se to neplete. Navíc u Fiata se musí pozvednout kroužek na řadící páce, jinak tam tu zpátečku nenarvete. Dobře to mají promyšlené. U Superbu se zadním parkovacím senzorem zase auto upozorní řidiče zvukovým signálem na zařazení zpátečky, takže řidič pozná, co zařadil.
A pokud řidič za volantem používá mozek, tak by se mu nemělo stát, co se stalo jedné známé, která vyjížděla s novým autem od salonu a spletla si jedničku se zpátečkou a nabourala nové auto o zaparkované auto.
sumy: u šestikvaltů? 😲
sumy
Normál :-! [odkaz]
viz nahore
martin_MPS
Podle mě vůbec ne. Tydy chce Subaru proniknou někam, kam moc "nepatří". Subaru chce XV prezentovat jako auto pro "městské kovboje", ale podle mě je to blbost. To auto je naprosto vynikající mimo město, bez problému zvládne i složitější terén (neberte mě za slovo, složitější myslím tak, že zvládne o dost víc než ostatní SUV ). XV nemůže hlavně cenově ( ale ani třeba interierem ) konkurovat v kategorii "ImageSUV". Neprodává se totiž s pohonem jedné nápravy a cena tedy nezačíná moc nízko. To ale neznamená, že by bylo drahé. Naopak, podle mě je cena naprosto vynikající - kdo jiný nabídne stejně vybavené auto s 4x4 pod 600 t. ??? (uvědomte si, že v ceně jsou litá kola, aut. klimatizace, metalíza !!!, vyhřívání sedaček atd ). A v případě 1,6 je tam kromě nižší ceny ještě redukce.
Mimochodem dotaz na redakci - dočkám se někdy testu úplně základní verze? Podle mě by 1,6 s manuálem a redukcí nemusela být špatnou variantou. Test této verze zatím nikde nevyšel.
lukas13
Promiň, ale zatím to je drahé. V reálu je to dosti malé auto (interiér velký jako průměrný C segment). Za 600 a kousek seženeš Forestera s dvoulitrem - kdo by v tom případě chtěl XV s 1,6? (vím, pár městských kovbojů se najde, ale bude jich dost?)
martin_MPS
Velikostně je to potřeba porovnat (u nás) s Yetym. A pak porovnej cenu Yetyho ve srovnatelné výbavě s XV. Levnější není ani Tiguan, RAVka, atd. Velikostně auta srovnatelná.
Co se týká Forestera, tak souhlas. Je jen nepatrně levnější (hlavně v současné akci), navíc je to super auto (jednoho doma mám). Je tam potřeba vzít v potaz to, že příští Forester má být větší, než ten současný, konkurovat přímo by tedy neměl.
Já na tuhle kategorii nahlížim z praktického hlediska (asi jsem v menšině 😄 ). Tam, kde bydlím, potřebuje hodně lidí dojíždět denně do práce a to za každého počasí. Veřejná doprava prakticky neexistuje a pokud napadne sníh, stejně autobus nejede, nebo má 2 dny zpoždění. Proto je potřeba auto, nejlépe s 4x4 a benzínem, protože se denně jezdí do 20 km a zpět. To bych do nafty nešel.
lukas13
Možná se mi to prostě zdá malé 😉 Nicméně srovnávat můžeme třeba s Kaškajem, který se mě osobně moc líbí, nebo Mitsu ASX a tam je ta cena trochu jinde.

Jinak Forestera považuji za jedno z nejlepších dnešních aut vůbec (a to to nemá měkčené plasty >😒] ), takže tady podle mě absolutně není co řešit.
martin_MPS
Kaškaj je konkurent určitě, ASX je dražší a navíc 4x4 jen v naftě (stejně tak u franc. variant). Forester je paradoxně (momentálně !!!) největším konkurentem. Ve výbavě comfort za necelých 570t. v 2,0 benzinu, s redukcí, parkovací kamerou, atd je to perfektní nabídka - 20% dolu. To pak není co řešit :-!
pargi
V takových podmínkách je benzín samozřejmý nejenom proto, že se jezdí kratší štreky, ale taky proto, že v zimě bez remcání naskočí..což se nedalo poslední zimu o některých mých sousedech s nafťákmi parkujících tady na nížině přesvědčivě říct 😄
Avatar - praptak
praptak
Dobře řečeno. :yes:
pargi
:yes:
martin.blader
Záleží na úhlu pohledu. Forester je sice o něco málo větší auto, ale už pomalu na odchodu, nová generace (v reálu hodně důkladný facelift, jak je u Subaru zvykem) je za dveřmi. Kdežto XV je pořád novinka a to je na tom znát. Ceníkové ceny jsou téměř stejné (základní XV 2.0 - 599 000 Kč, základní Forester 2.0 589 000) a pokud si někdo místo Forestera koupí o něco menší auto, ale přeci jen stylovější než čistě účelově vypadající SUV, ve kterém je lepší interiér a třeba i 6MT, vyčítat mu to nebudu. V tomto srovnání mi cena tedy přijde v pořádku, i když bych určitě potřeboval důkladnější pohled do výbav.
Problém vidím spíš v tom, že nesubarista nebude volit mezi Foresterem a XV, ale mezi XV a armádou hezčích, levnějších a pro běžného zákazníka naprosto dostačujích silničních SUV s pohonem dvou kol. XV podle mě rozšiřuje klientelu Subaru hlavně o ty lidi, kterým bylo Subaru blízké, ale nepřenesli při cenách těchto aut přes srdce ten interiér, vzhled a další věci, kterými bojuje o zákazníky běžný mainstream.
Osobně jsem třeba nepochopil úvodní větu "S novým crossoverem se snaží zachytit drápkem ve slibně vypadajícím segmentu, celá řada konkurentů jej už ale předběhla." Kdo jiný nabízí zvednutý hatchback nížší střední třídy s trvalou čtyřkolkou? Jistou podobnost vidím u SX4 a Quashqai, ale přímá konkurence to není a už vůbec jich není celá řada.
lukas13
Jak píši výše - Forester je tak dobré auto, že bych otázku jestli je to výběhový model absolutně neřešil. Já netvrdím, že si své kupce nenajde - otázko je kolik jich bude. Jak píšeš - za nižší cenu ho kanibalizuje perfektní Forester a ze spodu útočí armáda mnohem levnější konkurence. Takže fajnšmekr vezme Forestera, neználek půjde ke konkurenci. A kolik kupců XV zbyde? Já myslím že poměrně málo.

Ps.: SX4 a Kaškaj také vnímám jako konkurenci. A zrovna v jejich případě je cenový rozdíl ohromný! Mě se prostě XV jeví na první podled jako pěkné malé SUV pod půl mega. Když jsem poprvé viděl ceny, byl to pro mě skutečně šok...
oldrt11
zkoušel jste jet s cvt pres padla (domnivam se, ze to cvt je stejne jako v rav4 2012)? jevilo se vam prednastavenych 7 stupnu jako malo a rychlost reakce pri prerazovani nízká? pokud jste toto absolvoval, pak vase skuhrani nad manualem je mi zahadou...
p.s. pokud je to jine cvt, tak se omlouvám...
lukas13
Přečti si předchozí test XV právě s CVT. Tam je vše vysvětleno. Vůbec, pokud už použiji takový "výkřik" na testéra, možná by bylo fajn nejdříve ten zmiňovaný test nastudovat a ne na konci příspěvku alibisticky napsat "a pokud je to náhodou něco úplně jiného tak sorry...", nemyslíš?
oldrt11
hele mistre, alibismy si nech laskave pro nekoho jinyho-mlejt porad neco o "bezestupnovy prevodovce", a nezminit 7 preddefinovanejch stupnu, ktery menis rychlejc nez mrkas, je minimalne divny, ne? nota bene napsat (v odkazovanym testu), ze diky nim se cvt zacne tvářit jako klasicky automat, to uz vubec nevim, co tim chtel basnik rict-to jako ze je to hydro nebo dsg nebo neco o cem vi jen jungmann...?
nebo ty?
p.s. zkus nejdriv premejslet a pak psat; jine cvt, znamenalo jine nez v rav4 2012, coz se mi nezda, ale jeden nikdy nevi...
lukas13
hele, mistře - v tomto testu: [odkaz] je zcela jasně uvedeno, že v případě 2,0i pádla jsou, u 1,6 ne. A mistře - CVT se prostě pro výkonější a větší auta nehodí - dochází k obrovským ztrátám. Je to nejen líné, ale ještě k tomu to řádně žere.

Konstatování "že se začne tvářit jako klasický automat" rozumím.

Ano, tomu konstatování o CVT v RAV4 jsem rozumněl.
oldrt11
za prve: mistre si nech od cesty a najdi si neco svyho. za druhe: jels v tom aute? reci o tom, ze "cvt se nehodi na vetsi a vykonejsi auta" protoze je to liny jsou kecy! zasperuj tam na rozmláceny okresce 4 a rad dolu a uvidis veci! blbecci, pro ktery je 2k/min strop, tak ty ovsem trpi... a ze to zere, no a co? kdo na to nema, at si koupi opencard; kolik by sis predstavoval za takovou paradni jizdu na kolotoci?
az to prubneš-ne nejakejch 5km od showroomu a zpet-dej vedet, dame rec...
lukas13
Ano, jel.

Tímto bych naši diskuzi skončil. Vzhledem k tvému způsobu vyjadřování mě to nebaví. Nic ve zlém.
oldrt11
bezva-konecne rozumna rec. a ted ferove, pripadalo ti to "liny"? cca od 4,5k/min vejs? me teda vubec ne. pokud si na vysokootackovy auta zvyklej, pak se divim tomu zaveru... pokud ale ne, no pak chapu, ze kdyz to netahne "vodspoda" ma na to clovek jinej nahled...
jo, a nechme stranou argumenty typu, ze me to nebavi-nejsme usmrkanci ve skolce, ne?
p.s. nic ve zlym, ale nejde o to obhajovat cvt, ale dopidit se důvodu, proc pan jungmann nenapise: dyz to netocite, jede to jak s hnojem, ale pokud chcete a mate na benzin, muzete mit s padlama paradni zazitek!
lukas13
OK 😉

Jo, jenže vtip je v tom, že s manuálem je ten zážitek intenzivnější, auto je živější, míň žere (a spotřeba není jen věcí peněz). CVT, prostě už z principu, tam ty ztráty má. CVT je super do malých městských aut, do skůtrů, ale ne do velkých a vykoných aut. Jsou prostě lepší řešení.

Jinak vysokootáčkové motory - japonská škola - tam je to snad jasné jak se to chová, to se shodneme.

Ps.: XV 1,6 s CVT je žeroucí lemra líná. Opravdu. Jak je na tom RAV4 nevím.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
XV s CVT u Suba ma (co zatim muzu videt) nizsi spotrebu nez s manualem. A CVT je resena fakt zajimave. Ma hydromenic pred talirema s retezem a hnana hridel je primo do predniho difu a dozadu do MPT spojky. Fakt hezky a pomerne jednoduchy reseni (neluvim o ovladani taliru CVT).
MariAchi
Jak často se ten řetěz musí měnit a za kolik?
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Zatim nevim ani jsem necetl o nikom, kdo by to resil a ani cenu za retez nebo repair kit jsem nevidel...
MariAchi
Já jen že na skůtrech je to buď drahá, nebo častá a drahá záležitost.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Co je casta a draha zalezitost? Vymena remene? S vyjimkou Burgmana650 nebo nekterych novejsich maxiku je variator dost jednoducha vec s valecky a cenovkou valecku do 1000Kc, remeny jsou od 500 do cca 4500 za originalni dil a vydrzi vetsinou pres 20 tisic, ale taky i 50 a vic tisic km. Muj SilverWing mel na tachometru kolem 90ti tisic km. Investice v radech tisicu Kc na 100tisic km mi pripada jako pomerne rozumny penize. Jedina vetsi polozka muze byt vymena celeho variatoru za tuningovy a nebo oprava jiz zminovaneho velkeho Burgmana.
MariAchi
V burgmanu vydrží řemen 80tisíc v klidu, častěji odcházejí plastová kolečka kolem, která pak způsobí jeho roztržení. Cena na počet km není nijak drastická a ten nájezd je na pěkných pár let - je to ale drahá záležitost. Na ostatních skútrech je třeba měnit řemen podstatně častěji, i když levněji a v celkových součtech je to prašť jako uhoď.
Ty si snad myslíš, že válečky do XV budou stát litr a řemen do pěti tisíc?
Proto se ptám, jak dlouho ta věc v XV má vydržet a na kolik vyjde oprava.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Ptal jsi se na skutr, odpovidal jsem na skutr 😉 Navic XV nema remen a podle meho ani valecky, je to uplne jina koncepce.
Jak jsem uz psal, o opravach nebo udrzbe CVT mi nejsou znamy zadny informace. V pripade poruchy to jiste levne nebude (jako ostatne vsechno na modernich autech), ale poruchovost vzhledem k asi dobre udelany koncepci podle vseho neni velka. Hledal jsem na ruznych subaru forech, ale tech par zavad co jsem nasel souvisely vetsinou se softwarerem nebo nejakym cidlem a to jeste ani ne v prevodovce. Zkratka - nevim, hledej >😁
MariAchi
Co bych hledal - počkám, až se to někomu rozsype 😄

Místo řemenu je tam asi nějaký pružný řetěz, nebo co...
esenbe
je to tak legacy 2.0i CVT 8.2L/ 100 KM
oIoo
jojo a Outback 2.5 s Lineartronikem 8,4

...ale proč chválit superkultivovaný projev XV 2.0 s CVT když si můžu kopnout do slaboučký 1,6ky 😄
pargi
Redakce, v základní ceně je uvedeno 729.000,- (ML 250 BlueTEC). Cenovka asi sedí, nicméně popis ne 😄
blowiik
Ach jo... ale já bych to emelko za takovou cenu bral 😄 >😒]
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Už idem do showroomu... 😄 😄 >😁 >😒]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes:
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Opraveno, děkujeme.
pargi
:yes:
Avatar - dr.biker
dr.biker
Všiml jsem si další chybky, auto určitě neměří na délku 44 450 mm. Zdá se mi to trošku moc.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Len trošku moc... >😁 >😁 >😁
pargi
Na takovou délku je cena auta úplně snová 😄
Avatar - dr.biker
dr.biker
Jo jo, opravdu zajímavý poměr délky auta a ceny. Jednou jsem někde viděl žebříček aut sestavený podle toho, kolik stojí 1 metr délky auta. Tohle by bylo zaručeně nejlevnější. 😄
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes:
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Grafička měla slabší chvilku, děkuji, jdu to napravit 😄
Jindrich
A do třetice ještě možná stojí za opravu údaj o zrychlení 0-100km/h. 10,7s dle údajů dovozce platí pro CVT. Manuál má být nepatrně rychlejší, 10,5s...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
paci sa mi :yes😒br />
s tymto benzinom a s manualom to je pre mna idealna volba 😉 aj farba moze byt :yes:
Johnnn
Subaru by se mělo dát dohromady. Posledních pár let nebylo schopné nějak solidně sjednotit design a celkově by navíc hodnocen jako špatný, přičemž technika však byla na úrovni. Teď už je design OK, v tomto případě podle mě výborný, ale technika, resp výběr a kombinace nestojí za peníze, které Subaru požaduje. U XV chybí normální automat, "trolejbusové" CVT tam nemá co dělat. Benzínová 1,6 by byla OK, ale leda tak přeplňovaná. Měl jsem za to, že Subaru hraje na sportovní nótu... Pěkně mě to sere, protože jsem v něm předevčírem seděl a dokázal jsem si představit, že bych si ho koupil, kdyby to mělo 6-AT a diesel, který bude na úrovní konkurence.
martin_MPS
Pokud jde o diesel, tak ten současný a jediný je jeden z nejlepších ve své třídě, pokud tedy vůbec ne ten nejlepší (mám vlastní zkušenosti). CVT je minimálně pro Evropu krok mimo, ale ona ta Evropa pro Subaru není prioritní (bohužel). S tím souvisí i absence přeplňování. Ale kdo chce s SUV závodit ? ... Ono se jich vlastně najde dost ;-\
Johnnn
"Sportovní nótou" jsem nemyslel přímo závodění 😄 Diesel je povedený, o tom nepochybuji, sám jsem ho zkoušel v Impreze s manuálem, jenže pokud by k tomu přidali automat, už to nebude tak horké a XV je o nějaké to kilo těžší. Nemusí tam být nutně V6, ale biturbo, jak to předvedla např Mazda. Celkově mi pak chybí širší nabídka motorizací - Sportage, Tiguan, IX35, Yeti,... všechno má v nabídce pořádný automat a motorizaci "pro každého".
martin_MPS
Ono Subaru asi nikdy nebude "pro každého". Je to relativně malá automobilka a ani provázání s Toyotou jí snad nijak nepoznamená - alespoň v tom negativním směru. To CVT se mi nelíbí, ale po V6 v naftě ani biturbu nepláču. Manželce jsem koupil Forestra v naftě (ikdyž jsem chtěl původně benzín, asi jsem už zasažen 😄 ). To auto je těžší než Impreza, čelní okno je dost kolmý a přesto to jede skvěle. A neskutečná je i reálná spotřeba - Francie v zimě s boxem ne střeše po dálnici (plně naloženo), tachometrových 140-150 a spotřeba 7,1 ( po dotankování ), v létě bez boxu Chorvatsko, většinou také po dálnici stejným tempem, spotřeba 6,0. Podle mě perfektní výsledek, když uvážim, kolik vzduchu před sebou Forester tlačí ...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
MariAchi
Osobně bych byl s tvrzeními o tom, pro koho Evropa je/není prioritní, opatrný.
Žádná automobilka si nemůže dovolit Evropu ignorovat (OK, WuLing může, ale to je vyjímka), pokud chce přežít aspoň dalších deset let.
To, že se japonské automobilky v Evropě nechytají a vyklízejí pole, není jejich rozhodnutí typu "kašlem na Evropu", ale neschopnost obstát před evropskými a korejskými konkurenty a hromadu z nich to bude stát krk..
martin_MPS
Nezaměňuj významy. Priorita a "kašlání na něco" je úplně něco jinýho. Každá auotomobilka (a nejen automobilka) má svoje prioritní trhy a těm se přizpůsobuje. Subaru nebude vyvýjet malý turbomotor pro Evropu, protože by se ten vývoj stejně nezyplatil. Evropa nené "nedůležitá", jen není tak důležitá jako třeba trh v Severní Americe. Úplně stejně nebude dělat VW speciální motor pro Japonský trh. Prostě by na tom prodělal.
MariAchi
Subaru vyvinulo boxer diesel prioritně pro Evropu - o tom se asi přít nebudem.
A to jim muselo dát víc práce, než na stávající 1,6 přidat turbo.
martin_MPS
Jistě že ano, prakticky výhradně pro Evropu. Ten diesel se jim ale vyplatí. 1,6T nevyplatí. Ono to není jen o přidání turba. Asi to určitě bude levnější, než vyvynout komplet nový diesel, jenže kam pak s takovým motorem ??? Subaru je prakticky komplet 4x4, a dát tam 1,6T nebude moc trhák. To ví i konkurence, proto je většina SUV dodávána výhradně s dieslem, případně atmosferickým dvoulitrem. Snad jedině VW používá přeplňovaný 1,8TSI, ale menší motor už ne (pouze s pohonem jedné nápravy). Důvod k tomu určitě mít budou. pravdu si nevzpomínám na nikoho, kdo dává do 4x4 menší přeplňovaný motor než VW (samozřejmě v rámci dané třídy).
MariAchi
Právěže ten 1,6turbo by mohl být větší trhák, než 1,6 s CVT, nebo 2,0 CVT/manual.
A vytvoření ze stávající 1,6 je jistě jednodušši (aspoň teoreticky, neznám konstrukci toho motoru), Subaru nemusí vyvíjet něco, co nemá od píky.
Většina evropanů jak slyší "dvoulitr", má hned obavy, že to sežere i trávu kolem cesty - ať už je realita jakákoliv (+ dražší pojistka + jinde v EU i zelené výpalné).
martin_MPS
Podle mě by byl pořád hodně na okraji zájmu a většina by sáhla stejně jako nyní po dieslu. Ona se 1,6 s manuálem v reálu ani moc koupit nedá - snad jen na objednávku. Evropa je hodně specifická ...
Snad menší diesel - 1,6D by mohl být přínosem, ale to je zase komplet nový vývoj. Spíš předpokládám, že vyvynou automat pro stávající diesel ....
MariAchi
Jo, k tomu 2,0D by se do XV i do Forestera nějaký automat hodil. To je obecně kombinace "všeho schopná a na řízení nenáročná".
Provocateur
Snad se ti bude líp usínat, když napíšu, že Subaru přeplňovanou 1,6 mít bude. A nejspíš bude v příštím STI
Johnnn
S tím, že je Evropa minoritním trhem pro Subaru, souhlasím, je to logické. Jenže já jsem psal o sobě v pozici evropana. Co je dobré pro USA bude pro mne docela zbytečné. Je fakt, že jsem to v původním příspěvku nezmínil.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Diesel "na úrovni konkurence"? Jako že by u Subaru měli svůj famózní B4 Boxer Diesel nějak (výrazněji) "zhoršit"? 😉
Johnnn
Proč by ho měli zhoršit? Přece jsem výše psal, že je dobrý, ale prostě za dané peníze bych rád v nabídce trochu víc koní a k tomu automat. Subaru si může sice kráčet cestou jakou chce, ale není to MB nebo Audi, které strčí jako základ nějaký ten 100 kW diesel a manuál, a tak nějak očekávají, že většina si koupí silnější variantu za pořádné prachy a k tomu automat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No aby měli svůj boxer diesel (jen a pouze) "na úrovni konkurence..." 😉
PS: A Subaru samozřejmě NENÍ soupeřem "prémiových" automobilek - obzvláště motor 20d je VELMi povedený.. :yes: 😄
PPS: Ale s tím AUTOMATem - tam SOUHLASím!
esenbe
No mě se zdá, že subaru jde jako vždy svou vlastní cestou. Při tom jak se všechny malé turbomotůrky ser.ou je to snad jedině dobře. Prostě mají zaběhlou nějakou kvalitu a nechtějí z ní sejít na základě módních trendů. Subaru prostě není auto pro všechny a tohle to jenom dokazuje. Výkony nejsou mezi špičkou, ale málokterá značka ti nabídne takový podvozek a kvalitu jako oni. Kor v dnešní době pořád poslouchám brek lidí o tom jak se jim to pořád kazí apod. a já jsem zatím se subary neměl jediný větší problém. Spíš skoro žádný. Jen na novém legacy odešlo lanko na stahování zrcátek.

Co se týče CVT tak ten automat není vyloženě špatný jen je jiný. Mám ho v kombinaci s 2.0i 110 Kw na relativně velkém a těžkém autě. A nějakou slabou dynamikou rozhodně netrpí.

Ono subaru je prostě značka pro US trh. Tam jsem se s ní i seznámil. Před lety jsem tam byl na pracovních prázdinách a člověk u kterého jsme dělali byl relativně malý živnostník. Před vjezdem měl 2x forester a 1x STI. Podle mě i ve fabrice s tím tak nějak počítají, že si člověk pořídí jeden sportovní model a jeden na ježdění. Takže máš jedno skvělé a výkonné auto a pak jedno na denní ježdění. V čr je takových případů taky hodně. Prostě jak si ty auta jednou koupíš jiné už nechceš. U mě se to zatím jen potvrdilo a to byl kup prvního outbacka provázen značnou skepsí a s tím, že se mi líbí a je to subaru a že to vyzkouším. 😄 A teď ? Jiné auto než subaru bych nechtěl. Taková dream garage by byla pak Forester 2.0d, STI ( jistě 😄 ) a Outback 3.6 CVT.
martin_MPS
Hezky napsáno :yes:
Tu dreab garage bych u sebe viděl, STI (samozřejmě ), Outback 2,0 D a BRZ 😄 . Příští týden jdu otestovat GTčko od Toyoty (jsem domluven, že mi ho půjčí). Zatím jsem se s ním seznámil jen "staticky" a moje očekávání se tím ještě zvýšila. Tak snad nebudu zklamán 😄
esenbe
No vidíš BRZ na to jsem zapoměl. Doufám, že udělají BRZ STI ... V tom případě platí složení garáže stále beze změn 😄 No já jsem zatím neměl nikam cestu a vzhledem k mému věku mají (někdy oprávněně >😒] ) ,že bych se chtěl jenom projet >😁 V tomhle případě, zatím asi fakt jo a tak si tam nechci zavírat vrátka 😒
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Docela bych byl rád, kdyby se tu objevilo hodnocení.

PS: Vím, že dřív na ACZ bylo, tak proč tu není teď?
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Připravujeme nové hodnocení, které přijde například spolu s většími galeriemi. Už velmi brzy.
MariAchi
Palubovka obšlehnutá a Octavie II, ale co, lepší než jejich vlastní hokus-pokusy.
Jak už jsem psal - Subaru by mělo najmout nějakého schopného evropského designéra.

[odkaz]
[odkaz]

Dost mně mrzí, že se v testech nedozvím aspoň nějaké detaily, které ale tvoří celek.
Třeba u tohoto Subaru jsou sice všechna okna na elektriku, ale automat má pouze to řidičovo.
Z toho pak taky vyplývá nemožnost otvírat/zavírat okna dálkovým ovládáním.

Stejně tak bych byl vděčný za nějaký "standardní" předmět (taška, lékárnička, jelení paroží...cokoliv), vložený do kufru při jeho focení, takhle vypadají všechny zhruba stejně velké (až na Oktávku, ta ho má vždy největší 😄 ).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ktore auto sa dnes aspon niecim ( exterierom, interierom, dizajnovymi rieseniami ) nepodoba na ine auto? v dnesnej dobe ked je na svet 1234 roznych znaciek a 12345 roznych modelov aut je nemoze aby sa jeden vyrobca neponasal na druheho v nejakych detailoch.... subaru ma palubovku presne taku ako sa cakalo a podobnu maju aj ine modely znacky subaru... urcite nekopcili tu nudu z octavie..... to rozhodne nie....
MariAchi
To je fakt, ta palubovka v XV je proti té z Oktávky TAK zábavná, že autu jinak stačí i motor 1,6 s CVT aby měl řidič o zábavu postaráno na celou cestu.
esenbe
Nechci nic říkat, ale jestli se ti zdá že jsou si ty dvě palubovky nějak podobné tak by jsi měl navštívit detoxikační kliniku. Zřejmě to nebyly václavky co jsi měl dnes na oběd v polívce.
MariAchi
Obdivuju tvůj neotřelý a inteligentní humor. :yes😒br />
Kromě volantu, který má Subaru vykachlíkovaný tlačítky a neoriginálního rádia jsou jedna jako druhá (samozřejmě až na detaily) a ta inspirace se nezapře.
Ostatně tu podobu tam vidíš i ty a topper, ale ježto je to podoba s fuj oktávkou z fuj-fuj-fuj koncernu, tak se proti tomu vyhrazujete.
Kdyby to bylo podobné palubce třeba z Nissanu, bylo by vše OK, že?
esenbe
[odkaz]

a

[odkaz]

Vždyť ten interier naprosto dokonale kopíruje jejich styl interieru ve vyšších řadách. Impreza a Forester má zase trochu jiný.
MariAchi
Ale no ták - oprosti se od předsudků a přivři oči a zkoukni OII a to XV.
Jako přes kopírák.
Já neříkám, že je to špatně, je to jejich věc, ale designéra, který by tu jejich super techniku oblékl a sjednotil, potřebuje Subaru jako sůl.
oIoo
sjednotit? a proč? aby to vypadalo tupě jak tiguan s maskou passatu? kup si unifikovaný vw lejno a máš klid 😉