Ekonomika
...kompaktní SUV Mokka,minivůz Adam,kabriolet Cascada... To jsou ve většině případů spíše okrajové a ztrátové modely. Nic mě nenaplňuje optimismem,že by měly Opel dostat ze dna...
;-\
;-\
Preco stratove? Golf V bol styri roky vyrabany so stratou (zrdoj: Auto Motor und Sport)...preto VI bola iba modernizacia aby sa predislo velkym vstupnym investiciam a tak bola sestka ziskova od zatciatku. Mokka - platforma Corsy, interier modifikovana Meriva. Adam - skratena platforma Corsy. Cacada - platforma Astry. Cize naklady neboli take vysoke, aby sa pri nizsich objemoch nevratili.
No platforma je hezká věc... Ale i tak museli do každého z těchto modelů investovat na vývoj miliardy eur. A Opel je v situaci, kdy potřebuje model, který se bude vyrábět skoro zadarmo a prodávat v několikaset tisícových počtech ročně. Tyto modely budou max. v několika desetitisícových počtech. Pokud se budou prodávat dobře,tak se maximálně Opelu ty investice vrátí... Což je v současné jeho pozici trochu silné balancování na hraně!
Přesně. Ani sdílení platforem s Chevroletem nepomáhá - na druhou stranu tady kdosi nedávno psal, že tihle americko-korejští borci to snad berou od Opela zadarmo.....pokud by Opel byl přes vývoj, pak by bylo logické pokrývat jeho ztráty ze zisků Chevroletu a nejen z Asie. Na druhou stranu (i když by mně to hodně zajímalo), o tomhle se člověk nedočtě (kromě fám a spekulací) skoro nikde, na druhou stranu - je to skoro obchodní tajemství.
Stačí zhodit po metráku a ostatní nechat jak je. Ford to zařídí sám stylem Aston na Fiestě a bláznivými interiéry. Ten v novém Mondeu je o třídu horší než současný model.
No ja by som sa priveľmi o Ford neobával. Je pravda, že Focusom to mierne pohnojili, na druhej strane jeho predaje nie sú také zlé, ako by napovedal kaproidný dizajn a odsudzujúce reakcie na auto.cz. Naopak pri novom Mondeu o úspechu nemám pochybnosti; dizajn je nádherný, spolu s Mazdou 6 jednoznačne najkrajšie autá v strednom mainstreame a keď k tomu pripočítam doplnenie veľmi žiadanej verzie 4x4, o predajné čísla sa netreba strachovať.
Opel síce s Insigniou odvrátil hroziaci krach, Astra je tiež slušné auto, ale už sú na trhu dlhšie a rast predaja sa nedá očakávať. Mini Adam to nezachráni, kabrio či dievčenské miniSUV sú predajne okrajové modely. Predaje robia kľúčové modely: Corsa, Astra a Insignia. Posledné dve na trhu ešte chvíľu budú, jediný model, od ktorého možno dôvodne očakávať veľké predaje, je nástupca Corsy (ktorý príde na trh najskôr).
Opel síce s Insigniou odvrátil hroziaci krach, Astra je tiež slušné auto, ale už sú na trhu dlhšie a rast predaja sa nedá očakávať. Mini Adam to nezachráni, kabrio či dievčenské miniSUV sú predajne okrajové modely. Predaje robia kľúčové modely: Corsa, Astra a Insignia. Posledné dve na trhu ešte chvíľu budú, jediný model, od ktorého možno dôvodne očakávať veľké predaje, je nástupca Corsy (ktorý príde na trh najskôr).
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Veď píšem, že na prvý pohľad sa javí, že kontroverzný dizajn odradil mnohých, ale predaje tomu nenasvedčujú. A ak sa Focus napriek diskusným výhradám k jeho zovňajšku predáva dobre, o to menšie obavy mám o dizajnovo presvedčivé nové Mondeo.
Najpredavanajsi na svete je vdaka USA a Azii, hlavne Amici su uneseni dizajnom. V EU sa zo zaciatku predaval dobre, asi stari verni Focusaci menili Mk2-ky za 3-ky, posledne info nemam, len viem, ze Ford celkovo isiel dole o nejakych 10%, predaje Focusu v CZ su -cca56% a na SK je Ford okolo nejakeho 9teho miesta v predajoch.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Něco jako drsné věcné argumenty typu "musím se smát", "to je snad vtip", "chacha" a mnoho dalšího.
Jsem zvědavý, jestli se věta o cíli stát se evropskou dvojkou objeví v každém dalším článku souvisejícím s Opelem podobně jako je to u VW.