Opel chce předběhnout Ford a být evropskou dvojkou

Opel chce předběhnout Ford a být evropskou dvojkou Zdroj: acz

Opel chce předběhnout Ford a být evropskou dvojkou

Automobilka z Rüsselsheimu i přes své problémy chystá modelovou ofenzivu.

Opel se chce stát druhou nejprodávanější značkou v Evropě a sesadit tak z této pozice Ford. Na Dnu automobilového průmyslu v Nürtingenu to řekl prozatímní šéf automobilky Thomas Sedran.

Podle Sedrana automobilka zahájila svůj růst, míří na nové trhy, v blízké době uvede na trh nové modely – kompaktní SUV Mokka a minivůz Adam, tento týden pak byla odhalena podoba kabrioletu Cascada.

Sedran uvedl, že Opel chce být dvojkou mezi automobilkami nabízejícími osobní vozy v Evropě a být ziskový. Už nedodal, jak toho dosáhne, pouze sdělil, že Opel bude své vozy v budoucnu vyrábět levněji.

Opel je v současnosti třetí nejprodávanější značkou v Evropě po Volkswagenu a Fordu, čtvrtý je Peugeot. Podle informací analytické společnosti JATO Dynamics evropské prodeje Opelu za první tři čtvrtletí letošního roku meziročně klesly o 15,3 %. Jedná se o největší pokles z pěti největších značek na starém kontinentu.

Šéf Opelu vyvrátil, že by výrobce opustil koncern General Motors, do kterého náleží. „Opel je zcela začleněn do koncernu GM a vykonává důležité úkoly v oblasti vývoje výrobků pro rozvoj koncernu,“ řekl Sedran.

Sedran tím reagoval na informace, že byl zvažován prodej Opelu do rukou PSA Peugeot-Citroën. GM a PSA ale nakonec zřejmě dají přednost společnému podniku, kterým chtějí snížit své náklady.

Prozatímní šéf Opelu dále tvrdí, že do nových modelů, nových motorů a image značky budou investovány miliardy dolarů. Automobilka přitom jen v prvním pololetí letošního roku prodělala 473 milionů eur, což odpovídá zhruba částce 11,7 miliardy korun. Podle zpráv z letošního května Opel kvůli tomu čeká další restrukturalizace.