Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane RS Sport – Francouzské GTI

Mégane od divize RenaultSport získal vynikající reputaci. Udrží ji i po faceliftu?
Zpět na článek
19. 10. 2012 09:10
19. 10. 2012 17:58
19. 10. 2012 21:13
19. 10. 2012 19:27
19. 10. 2012 19:54
19. 10. 2012 20:16
19. 10. 2012 20:33
19. 10. 2012 20:53
19. 10. 2012 21:01
19. 10. 2012 21:14
19. 10. 2012 20:41
19. 10. 2012 21:06
19. 10. 2012 21:07
19. 10. 2012 21:19
20. 10. 2012 16:50
20. 10. 2012 18:00
21. 10. 2012 11:11
21. 10. 2012 19:59
22. 10. 2012 00:20
22. 10. 2012 13:26
23. 10. 2012 10:00
23. 10. 2012 13:49
23. 10. 2012 17:24
23. 10. 2012 19:36
19. 10. 2012 09:10
19. 10. 2012 09:48
19. 10. 2012 10:12
19. 10. 2012 10:25
19. 10. 2012 10:29
19. 10. 2012 10:39
19. 10. 2012 10:50
19. 10. 2012 23:15
19. 10. 2012 10:50
19. 10. 2012 10:56
19. 10. 2012 11:03
19. 10. 2012 11:21
19. 10. 2012 11:54
19. 10. 2012 13:05
19. 10. 2012 13:08
19. 10. 2012 13:27
19. 10. 2012 22:57
20. 10. 2012 21:17
21. 10. 2012 13:50
21. 10. 2012 16:57
19. 10. 2012 13:16
19. 10. 2012 14:48
19. 10. 2012 15:54
19. 10. 2012 16:04
19. 10. 2012 16:07
19. 10. 2012 16:13
19. 10. 2012 16:39
19. 10. 2012 17:24
19. 10. 2012 20:39
19. 10. 2012 21:21
19. 10. 2012 21:34
19. 10. 2012 22:38
20. 10. 2012 09:59
20. 10. 2012 20:37
21. 10. 2012 20:18
19. 10. 2012 21:30
19. 10. 2012 22:44
19. 10. 2012 16:08
19. 10. 2012 21:31
19. 10. 2012 23:00
20. 10. 2012 09:53
20. 10. 2012 12:02
20. 10. 2012 16:16
20. 10. 2012 20:58
20. 10. 2012 22:29
20. 10. 2012 07:57
20. 10. 2012 19:35
20. 10. 2012 09:18
20. 10. 2012 20:54
22. 10. 2012 00:43
22. 10. 2012 00:47
22. 10. 2012 00:57
22. 10. 2012 01:18
19. 10. 2012 09:10
Nechapem
Toto auto moze dostat taketo trapne hodnotenie len v cechach. Dokonca aj nemecky autobild ho nedavno dal na vrchol a to renaulty vzdy degraduje do pozicie poloaut a golf GTI sa tam radsej ani nespominal. Auta pre spolok dochodcov proste netestovali.
Rozbalit vlákno
29
19. 10. 2012 17:58
Re: Nechapem
p. Vaverka necitite sa v tom automobilovom svete akosi --- nepochopeny? Asi tak, ze vsetci su blazni, iba ja som lietadlo?
Ved vsetci ostatni maju megane RS a focus RS za top hot hatche. nejaky golf sa ani nespomina.... je niekde daleko v priemere....A vy ho mate za top?
Velmi odporucam pozriet videa ostatnych recenzii, pre ziskanie objektivneho obrazu.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

starsi RS
[odkaz]

Chvala na skringu dosiahol s rs250 cas 2:38, zatial co na topspeed na silnejsom rs265 2:42...

[odkaz]

Co myslite, ake auto stoji chvalovi v garazi?
[odkaz]

Dalsia hadanka, ktore auto drzi rekord prednych dvojkoliek na Nürburgringu?

[odkaz]

Ragnotti sorry za zneuzitie tvojho prispevku na dostanie sa vyssie, ale nech si tie videa pozrie co najviac ludi....
19. 10. 2012 21:13
Re: Nechapem
tu dali proti sebe focusa, megana a sciroco ci jak sa to pise, prvy megane 1,5s po nom focus, cca 1s po focuse sciroco. Kde by bol golf? V zabudnuti. Tym ze p. Veverka si uz len trufol spomenut golfa v tom istom clanku, tak urazil megana

[odkaz]
Avatar - Ham.
19. 10. 2012 19:27
Re: Nechapem
Na vrchol jej nedávají i někteří další testeři:
[odkaz]
A porovnávání s Golfem GTI je mimo, soupeřem jsou R verze Golfu nebo Scirocca
[odkaz]
19. 10. 2012 19:54
Re: Nechapem
Jasně, výsledek je pouze na redaktorovi. Panu Vaverkovi prostě Megane RS nesedí. Proto ani nechce zjišťovat, jak to auto vlastně funguje. Dálkový ovládání pod volantem asi nenašel, tak ho naštvaly titěrný tlačítka na autorádiu. On ten článek píše za sebe. Ale pak nechápu, jak může test dopadnout, když o autě redaktor nic neví...
Avatar - Ham.
19. 10. 2012 20:16
Re: Nechapem
Test je plný pochval, to že se redaktorovi nezdají tři nebo čtyři věci které mu nesedí přece neznamená, že zavrhl celé auto, lícování karosářských dílů, utopené ovládání navigace a titěrná tlačítka AC jsou skutečnosti kritizované nejen zde a nejen panem Vaverkou, elektrické stahování oken fungující jen s nastartovaným motorem (podle redaktora) je jediná individuální připomínka testera, to že se z toho může pár místních křiklounů pominout a je schopná z toho udělat kruciální záležitost je jen a jen jejich problém, prostě redaktor napsal co si myslí a já s ním souhlasím včetně názoru, že manuál je pro bl.ce a čte se až když daná funkce selže při použití selského rozumu, což ovšem svědčí o neintuitivní implementaci dané funkce.
Avatar - jazva
19. 10. 2012 20:33
Re: Nechapem
Lenže tu ide hlavne o princíp. Pokiaľ ty napíšeš, že manuál je pre blb.ca a nečítaš ho, je to samozrejme tvoj legitímny názor a máš naň neochvejné právo. Len "pán testér" je profesionál, ktorý sa testovaním automobilov živý, čiže by mal dané auto spoznať a poznať po všetkých stránkach. čiže aj ten manuál. A nie že jemu nejdú zavrieť okná takým spôsobom ako pri nemeckej konkurencii, tak je to automaticky zle a kadí na manuál. A ešte sa tu prezentuje arogantným spôsobom typu "my sme jednotka, my si to môžeme dovoliť". :no: S takýmto správaním, za chvíľu budú nula...

PS: Aký rozdiel v používaní sedliackeho rozumu je pri cca 2sec. držaní tlačidla zatvárania na dialkovom ovládaní versus dvojitého stlačenia tlačidla na diaľkovom ovládaní? Obe si musíš naštudovať, prípadne ťa o tom niekto poučí...
Avatar - Ham.
19. 10. 2012 20:53
Re: Nechapem
O principy jde všem křiklounům.

- redaktor nikde nepíše, že zavírání oken musí být podle německé konkurence, to jsi si vymyslel.
- odpověď redaktora o tom, že jsou jednička bylo v reakci na něco úplně jiného a ne na čtení manuálu, vytrhuješ z kontextu jen abys mohl bulvárně napadat.
Avatar - jazva
19. 10. 2012 21:01
Re: Nechapem
Nikde to nepíše, ale správa sa tak. Akonáhle to nejde podľa "jeho" gusta, tak to nejde vôbec. Fakt profesionálny prístup...
Arogantne vystupuje v celej diskusii. Vyvrcholilo to v konštatovaní o jednotke. Ešte raz, keď napíšeš ty, alebo Lojzo z krávína, alebo Pepa z kanclu, že návod nečíta a nebude čítať, je to v poriadku. Ale keď to spraví (a ešte sa s tým chváli) profesionálny testér, ktorý sa tým živý a ešte vďaka neznalosti kritizuje testovaný produkt, tak to ako prepáč, na to netreba žiadne bulvárne napádanie.

Zopakujem moju otázku ešte raz: PS: Aký rozdiel v používaní sedliackeho rozumu je pri cca 2sec. držaní tlačidla zatvárania na dialkovom ovládaní versus dvojitého stlačenia tlačidla na diaľkovom ovládaní?
Avatar - Ham.
19. 10. 2012 21:14
Re: Nechapem
Nikde to nepíše, ale chová se tak. Ty mu vidíš do ksichtu jak se nám posmívá? Nebo víš dokonce co si myslí? Redaktor něco nenapíše (což připustíš i ty), ale ty přesto víš že se chová arogantně, nezlob se, ale to je snaha pouze hledat chyby za každou cenu a křičet na diskuzi.
A mimochodem nikde jsem neviděl tolik příspěvků do diskuze pod testy a snahy reagovat jako u tohoto redaktora včetně ostatních redaktorů autocz. To je docela známka, že názory čtenářů jej zajímají a reaguje na ně. To, že nereaguje tak, jak by chtělo pár jedinců je druhá věc. Ale z nezájmu a arogance bych naopak obviňoval ty, kdo napíší test a v diskuzi se ani neukáží.
19. 10. 2012 20:41
Re: Nechapem
Problé je zde ten, že absolutně nepochopil smysl tohoto auta... Dokonce i německý Auto bild to pochopil a preferoval Megane RS před Astrou OPC.. Takže toto beru jako nejpádnější argumet proti názoru pana Veverky. Vzhledem k tomu, jak zde kdysi ve video testu dopadl Golf Gti myslím 6, tak by asi tento Megane byl hodně špatnou atrapou Hot hatche... A opravdu lituju lidi, kteří tento článek četli... :-! :-! :-! Já si přečetl jen závěr a mám vysmáto na celý víkend. Takový to zde býval super server....Ach jo :no: :no: :no:
Avatar - Ham.
19. 10. 2012 21:06
Re: Nechapem
Proč by nepochopil, v základních parametrech (motor, podvozek) snáší samou chválu a nikde neříká, že OPC je lepší než Megane RS. A OPC porazí prakticky všechny HH, to není žádné měřítko, stačí se podívat na porovnávací testy třeba toho Autobildu OPC s jinými HH. OPC je prostě těžké a ani pár kW navíc to nezachrání.
19. 10. 2012 21:07
Re: Nechapem
Jen drobná poznámka - v závěru testu to říká. Bez argumentů.
Avatar - Ham.
19. 10. 2012 21:19
Re: Nechapem
Třeba se dočkáme srovnávacího testu a pak se uvidí.
20. 10. 2012 16:38
Re: Nechapem
Golf s pohonem 4×4 za milion je soupeř pro Megane RS? Já vím, jízdně by to byl vyrovnanější souboj, nicméně... >:D
Avatar - white label
20. 10. 2012 16:50
Re: Nechapem
Logicky nejpřímějším soupeřem od VW je pro tento Megane RS, Scirocco R, mimo jiné se v obou případech jedná o karoserii shooting brake ("hybrid" 3dv. hb a kupé).

I tak ale (obecně) nevidím důvod, proč by se nedaly srovnat dva podobně zaměřené vozy jen proto, že jeden stojí 800 tis. a druhý milion, rozhodně to není takový cenový rozdíl, který by tomu bránil nějak zásadně. ;-)
Avatar - Ham.
20. 10. 2012 18:00
Re: Nechapem
A proč ne, Šíro stojí 722 tis. (v manuálu jako má Megane) a Golf 950 tis. A na suchu je Šíro o něco rychlejší než Golf (nižší hmotnost), za zhoršené adheze (stačí vlhko) samozřejmě čtyřkolka dominuje.
21. 10. 2012 10:14
Re: Nechapem
Já vím, je to zarážející, že VW potřebuje na Megane RS auta z vyšší kategorie - modely R, případně ještě malinké kupátko. Jenže pak jsme minimáně u toho Golfu cenově úplně jinde, někde u Focusu RS a STI, případně 370Z. Scirocco je poněkud blíže, je to předokolka, má stejný výkon a cenově to kupodivu vyjde taky dost podobně. Alespoň podle ceníku, jak by to vyšlo reálně a s doplněním různých výbav nemám čas vyhledávat. Přestože je ale Megane hodně sportovně střižený 3D hatchback, k Sciroccu má stále daleko, co se velikosti týče.
A i tak Scirocco v hmotnosti nic nezískává (respektive neztrácí) a obzláště se samosvorem (který v u něj ani není k dostání, pokud vím) bude Mégane pořád ostřejší a taky rychlejší auto. Musím však souhlasit s tím, že z nabídky VW je mu Scirocco R nejblíže a pro mě osobně je tento model nejvíc žádoucí VW (bez R znáčku). Golf GTI je přeci jen ve srovnání s Méganem RS jen takový silnější Golf, který se od své původní předlohy až tak neliší, což má za následek tu universálnost. Ta si beze sporu taky nachází své zákazníky, ne každý chce silniční raketu. Niméně jsem přesvědčen o tom, že každý tu svou úlohu plní naprosto skvěle a jen těžko lze objektivě rozhodovat, že univerzální hothatch je lepší než ostrý hothatch a mrzí mne, že to autor udělal. Zároveň se zapomněla udělat skulina pro nový Focus ST, který mezi tuhle hothatch TOP 3 (+překvapivě dobrá Astra OPC) opět vstupuje a velký test sportovních aut v TG naznačil, že to není vůbec marné auto.
Avatar - Ham.
21. 10. 2012 11:11
Re: Nechapem
Žádná vyšší kategorie, R od VW je stejná kategorie jako RS od Renaultu nebo OPC od Opelu a běžně je všichni srovnávají.
[odkaz]
21. 10. 2012 11:24
Re: Nechapem
Mně teda Golf R přijde spíš jako konkurence pro již zmíněný Focus RS, případně trochu vzdáleně i STI. Astra OPC a Focus ST už je přímá konkurence, to ano. Stejně tak, pokud pomineme velikost karoserie, Scirocco R, které trochu nepochopitelně postavili pod Golf. Nicméně slovíčkařit o tom, co který znáček znamená, jsem rozhodně svým příspěvkem nezamýšlel.
Avatar - white label
21. 10. 2012 19:59
Re: Nechapem
Máš v tom trochu hokej, přitom to je poměrně jasné.
Ostrý (a na výkonovém vrcholu v rámci značky) hh Renaultu je MRS (pod ním je MGT) a ostrý hh VW je Golf R/ Scirocco R (pod Golfem R, je klasický hh Golf GTI).
Scirocco R má k MRS (zvlášť v této lux verzi bez samosvoru) tak blízko, že srovnávat se dají zcela přímo (na rozdíl od GGTI a MRS). Oba mají jen FWD, shodný výkon a podobnou cenovku (rocco je dokonce s manuálem o něco levnější), ale i karoserii shooting brake [odkaz] , tedy jakýsi hybrid mezi hb a coupé, přičemž rocco má ke kupé blíž detailem bezrámových skel ve dveří, což marketing Renaultu dohání tím, že slovem "coupé" model rovnou označuje.
A že má (podle tebe) MRS k Sciroccu R "stále daleko, co se velikosti týče"? Rozdíly ve velikosti jsou prakticky nepodstatné. MRS je o cca 4-5 cm delší, o 2-3 cm vyšší, a naopak o 1-2 cm užší, rozměrově nejpodstatnější je tak rozdíl cca 6 cm v rozvoru (MRS jej má delší).
21. 10. 2012 23:29
Re: Nechapem
Já tedy nemám pocit, že Mégane GT by byl konkurencí pro Golf GTI. Stejně tak Golf R lze těžko považovat za konkurenci Mégane RS. Není možné to takto škatulkovat, každý výrobce to dělá trochu jinak a různě se to prolíná. Jinak proti tomu, že Scirocco R má z nabídky VW k Méganu RS nejblíže, nemám vůbec nic, to už jsme si, pokud vím, vyjasnili.
Co je však zavádějící, je těmto autům říkat shooting brake. Mégane je normální 3D hatchback, zároveň RS je to hothatch a ne hotshootingbrake, což snad hovoří za vše. Kdežto Scirocco je coupé podobně jako třeba CRZ, někdo jej považuje i za malý hatchback. Shooting brake je spíš dvoudvéřové kombi, tedy například Ferrari FF či Volvo 1800ES a opět - těžko tam lze dávat nějakou ostrou hranici. Je to ve skutečnosti celkem vzácná koncepce, ale i módní slovo, které je dnes snaha lepit na všechno. V tradičním pojetí tedy tohle SB nejsou ani zdaleka, v modernějším pojetí maximálně to Scirocco, protože nemá klasickou splývavou záď, nýbrž hranatou pro vytvoření prostoru vzadu, což má i celkem blízko k definici SB jako coupé s přidanou praktičností prostřednictvím toho objemnějšího pozadí. Jinak na wikipedii si každý může dát co chce a zrovna ta německá je v tomto tedy velmi zavádějící. Obzláště Brera a Veloster v této společnosti působí hodně nepatřičně, tudíž to nehodlám považovat za bernou minci.
Ono stačí mít reference papírových rozměrů a reálného dojmu a každému je jasné, že i na pravítku zanedbatelných pár centimetrů pak u auta udělá velmi znatelný objem navíc. Nehledě na to, že zde se bavíme o třech rozměrech, tedy pojízdném kvádru, druhá věc je, jak jej to auto svým tvarem vyplňuje. Scirocco z toho vychází samozřejmě mnohem kompaktněji a působí tak i ve skutečnosti nejen zvenku, ale i zevnitř.
Avatar - white label
22. 10. 2012 00:20
Re: Nechapem
Nepsal jsem nikde, že nutně musí být každá taková "dvojice" přímou konkurencí. Nicméně není náhoda, že MRS bývá nejčastěji přímo srovnáván právě s roccem R a Focusem RS a nikoli s Golfem GTI.
Pokud je podle tebe Scirocco čistokrevné kupé (samozřejmě, že není) a podmínkou pro označení hh je čistokrevný hb, tak proč bývá řazeno i ve srovnávacích testech hh, stejně jako MRS? A pokud je MRS skoro typický 3dv. hb, proč jej samotný Renault označuje jako kupé, a proč je v něm vzadu mnohem méně místa (ne víc než v sciroccu), než nejen ve 3dv. Golfu, ale i 5dv. hb Méganu?
SB může být buď jako "hybrid" kombi-kupé, nebo hybrid hb-kupé, nebo chceš tvrdit, že třeba typický SB jako je C30, nebo Z3 coupé je kombi-kupé, nikoli hb-kupé?
22. 10. 2012 07:51
Re: Nechapem
Co si myslím o srovnání GTI vs RS už jsem psal, nevím, proč je potřeba to znovu rozebírat. Stejně tak přímo v předchozím příspěvku píšu, že Scirocco úplně klasické coupé není. Nevím, co má za význam argumentovat věcmi, které už jsem sám napsal.
Do testů bývá řezeno pochopitelně proto, že má podobné papírové výkony jako většina hothatchů. Jinak mně to přijde celkem normální, že ve 3D je méně místa než v 5D, v tom Megané jaksi není osamocen. K tomu stejně jako Astra či Cee'd svou 3D verzi střihl sportovněji než třeba Golf, kterému jde o tu každodenní praktičnost na prvním místě. Pro sportovce, co prostor nepotřebují, má VW speciální model - Scirocco, ostatní šli holt cestou úprav stávajích hatchbacků; proto jsou to taky narozdíl od Scirocca čistokrevné hothatche se vším, co k tomu patří. To není nic proti ničemu. Sice pak nechápu, proč R nemá samosvor a je postaveno pod Golf R, když se tváří jako ryzí sporťák, ale to by bylo na jinou diskuzi. A že je Mégane v reklamních materiálech nazýván jako coupé, protože to zní lépe než obyčejný hatchback, přeci nelze brát vážně.
Jak už jsem psal, tradičním slova smyslu to takto aplikovat nelze. Polopatě řečeno, SB je coupé s přidělaným prostornějším zadkem, který přidává litry v kufru a místo nad hlavou vzadu, nikoliv méně praktická verze 5D hatchbacku bez dvou dveří dveří a nižší střechou. Typická shooting brake máš třeba na té anglické wikipedii a zrovna Z3 shooting brake je, to jsem nikdy nepopřel. Zato C30 je zajímavé spíš tím, že má vzadu sklo místo oceli, ale to z něj SB nedělá.
Ale jak už jsem psal dříve, to pouze slovíčkaříme, protože si nějaký chytrolín vybral jednu větu z mého příspěvku a zřejmě měl pocit, že je to stěžejní teze, kterou je potřeba rozebírat. Je skutečně potřeba dělat z Méganu supersport, aby se ospravedlnily jeho jízdní kvality ve srovnání s VW, nebo o co jde? Tohle nemá význam.
Avatar - white label
22. 10. 2012 13:26
Re: Nechapem
Současný MRS není čistokrevný 3dv. hb (to naopak platilo u předchozí generace MRS), je to "hybrid" (viz předchozí reakce), jestli má blíž ke kupé, nebo ke 3dv. hb (proti roccu mírně ano), stejně jako to, že je podobných případů víc, na tom nic nemění.
"...SB je coupé s přidělaným prostornějším zadkem, který přidává litry v kufru a místo nad hlavou vzadu...", přesně tato změna (proti kupé) platí pro současné Scirocco III, na rozdíl od jeho předchozích dvou generací, které byly kupé.
Jen proto, že ty pořád dokola omíláš svůj zbylý "argument" (s tou velikostí ti to nevyšlo), že podle tebe se Scirocco R se tváří jak ryzí sporťák (kdo tu pak z čeho dělá SS a jak se tváří MRS, jako beránek?), nemusí mít rR hned mechanický samosvor, který nemají ani obě verze MRS, kdyby se roccoR dělalo i v cupové verzi, pak by ho logicky dostalo taky.
A že je rR pod Golfem R? Jak se to podle tebe zásadně projevuje? Pokud myslíš cenu a těch pár (symbolických) koní navíc, pak je důvod nasnadě, Golf R je AWD, kdežto rR jen FWD.
Navíc je Golf pro VW zásadní/stěžejní model a Scirocco tradičně "jen" jeho doplněk ve formě "lidového" kupé. Cenově výrazně nad Golfem bylo v minulosti Corrado, ale VW se ne náhodou rozhodl oživit "lidovější" (a i díky tomu ještě populárnější) a tradičnější kupé Scirocco, kterému dal jisté prvky hb (viz jeho záď).
No a Golf R je čtyřkolka taky proto, že je to u eRkových (od MK4) modelů tradice a více to "odděluje" model R od GTI, který u Scirocca III vůbec není (přitom I. II. g. GTI měla) a rocco nemá AWD taky proto, že dělat takovou zástavbu k vůli jediné vrcholné verzi/motorizaci by nemohlo být rentabilní.
Jinak ten závěr (viz poslední dvě věty) je mimo, zřejmě máš nějaký problém ve smyslu, že slyšíš trávu růst..., navíc z MRS tu dělají SS úplně jiné nicky (i když je to pořád racionálnější, než dělat SS s běžného Mondea, což se tu občas dějě taky), stejně jako ho pasují na absolutní best hh především díky času jeho cupové verze na okruhu. ;-)
Avatar - petr164
23. 10. 2012 10:00
Re: Nechapem
Mně osobně vždy imponuje, když je téhož výsledku dosaženo s jednodušší technikou. Viz ta zadní náprava megane RS. Jinak Focus RS je vyšší, tvrdší a hrne vzduch. Astra OPC je zase o kilech, bez kterých to u GM prostě nejde (viz nešťastná epizoda u Alfy). Rencek je mi rozhodně sympatičtější...
Avatar - SCHROJF
23. 10. 2012 13:49
Re: Nechapem
Porovnavat Megane R.S. s R Golfom je trosku ...mimo,ten je totiz stvorkolka,a preto chapem autora,ze ho porovnava "iba" s GTI.A musim uznat,ze akokolvek je interier Golfa strohy a jednoduchy,tak toto je jednoducho strasne!!!Nechapem preco su vidiet vsetky kontrolky aj ked nesvietia,a pohlad na auto na grafike zhora...tak to je hodne auto hry z PMDecka 85,alebo Atari!!!
23. 10. 2012 17:24
Re: Nechapem
Mimo je porovnávat ho s GTI. To opravdu napadne málokoho :-)
Avatar - white label
23. 10. 2012 19:36
Re: Nechapem
Souhlas, nejracionálnější srovnání MRS je (s něčím od VW) se Sciroccem R, a pokud už by někdo trval za každou cenu na Golfu, pak určitě spíš R, než GTI.
20. 10. 2012 21:17
Re: ešte ťa doplním...
[odkaz]

teda ak sa tu ten link už neobjavil...
Avatar - J_Design
19. 10. 2012 09:10
Teda....
Nezlobte se na mě pánové ale zmíněné mínusy, to je jeden gól za druhým ;)
- že cupový podvozek bude méně komfortní to jistě čeká každý (proto je také jako doplněk je pro ty co stojí o ještě sportovnější jízdu)
- že je auto na mokru nejisté? A které ne? (kór FWD s takovým výkonem)
- a pojem vysoká cena mi přijde také přehnaný, né že by snad 800K bylo málo ale oproti konkurenci je to naprosto normální cena a vemete-li v úvah že kupujete špičku dané kategorie, tak není o čem mluvit :-)

Jo a zmíněné stahování oken je spíš odvěkým stylem FR... je teda fakt, že vždy stačilo zapnuté zapalování, ale tak mi nejde do hlavy poč by tomu bylo u M3 jinak..
Rozbalit vlákno
2
19. 10. 2012 09:48
Re: Teda....
Zčásti souhlas, zčásti ne. Auto jsem si sám projel.
- Podvozek s CUPem je super, samozřejmě je to pak ještě větší "koza". Já osobně bych ho bral, pokud bych jezdil pořád pro zábavu. Pokud se auto používá i na "běžné" ježdění, je lepší standardní podvozek (můj názor)
- na mokru ja samozřejmě oproti suché silnici méně jisté každé auto. Některé méně, jiné více. Předpokládám, že autor srovnával se srovnatelnou konkurencí. Osobně nemůžu posoudit, jezdil jsem za sucha. Je ale pravda, že teprve za mokra se naplno projeví výhoda samosvoru.
- vysoká cena - 800 t. podle mě vysoká cena je. Co ale vím, tak reálná cena je podstatně níž. V této kategorii se dá koupit OPC za cca 650t. a MPS dokonce pod 600t. GTI by podle mě mělo zlevnit (i vzhledem k výbavě) a nový Focus RS je prakticky neprodejný (tedy pokud někdo nechce straaaaašně moc combi :-) )
To stahování oken je mi nějaké divné, nevšiml jsem si toho. Pokud to tak opravdu je a nefunguje alespoň při zapnutém zapalování, pak je to samozřejmě špatně. Nic zásadního, ale i tak špatně.
Jinak auto vynikající, o tom žádná.
19. 10. 2012 10:12
Re: Teda....
Nemusi byt zapnute zapalovanie aby isli stahovat okna. Staci bez spojky a bez brzdy stlacit start a spustia sa len okna a radio. Please check. Napr. Na Audi A4 B7 sa musi otocit klucom, pokial v tom aute niekto neprekabloval elektriku. Tak co redaktor riesi, alebo proste nejake minusy musi vymysliet.
Ak je toto auto drahe nech redaktor radsej testuje Rapid 1.2HTP a nech sa rozplyva nad jeho uzasnymi jazdnymi vlastnostami, lebo urcite neodskakuje na mokru.
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2012 09:28
jednoznacne najlepsi hot hatch v triede
a cim viac sa na neho pozeram tym mam istejsi pocit ze aj najkrajsi :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2012 10:01
Golf GTI je takovým německým Meganem RS
A tím bych to ukončil....
Rozbalit vlákno
3
19. 10. 2012 11:11
Re: Golf GTI je takovým německým Meganem RS
Nikdy jsem tím autem nejel, ale hodně mně zaujalo, zrovna jako nová Astra OPC. Golf je podle všech testů, které jsem viděl, za oběma hodně pozadu. V nějakém testu Autocaru napráskal i C 63 AMG Black series!!! (mluvím o RS).
19. 10. 2012 11:24
Re: Golf GTI je takovým německým Meganem RS
No Megane je polozávodní náčiní podobně jako STI/EVO ve své kategorii. Je to prostě auto ve kterém nemůžeš hodnotit zdali se dají stáhnout okna při zastavení atd. Jel jsi někdy v motokáře jako malý kluk ? Takový pocit jsem měl po usednutí do RS. Prostě jsi nadšením celý bez sebe a adrenalin je v tobě asi takový jako když mě kamarád poprvé posadil ( poprvé na motorce nad 150 ccm ) na husqvarnu 610 a řekl jeď. Jel jsem a dostat mě pak zní bylo velmi obtížné, stejně jako z tohoto auta. RS je však i auto na každý den. Golf GTI je mírně praktičtější je prostě auto na každý den s větším výkonem.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2012 03:59
Re: Golf GTI je takovým německým Meganem RS
:no: :-|
19. 10. 2012 10:25
Pan Vaverka
by francouzská auta testovat vůbec neměl, už jen to, že si nedokáže stáhnout okýnko při vypnutém motoru lecčemus napovídá - za to opravdu nemůže Mégane, ale faktor, který je mezi volantem a sedačkou a dát ho do mínusů už zavání slušnou neschopností a snahou, najít aspoň něco negativního.

A to, že Megane RS Cup (vím, že recenzované auto nemá cup podvozek) považuje drtivá většina lidí za nejlepší HH současnosti, nezmění ani tato slabá recenze. Stačí si přečíst třeba recenzi automobilového závodníka Tomáše Engeho.
Rozbalit vlákno
4
19. 10. 2012 10:50
Re: Pan Vaverka
Pan Vaverka v Renaultu nenajde ani tempomat (pak se vymlouvá, že přece nebude číst návod - kdo by přece chtěl, aby se redaktor s autem před testem seznámil), rádio mu hraje pořád stejně (ovládání nepochopí asi ani jeho vnoučata), telefonovat umí jen s telefonem v ruce, při pohledu na plasty už ví, že budou vrzat, torzka je pro nižší střední třídu nepoužitelná (teda byla), 1.6 dCi je špatný, protože po přidání plynu jede,..... Pan Vaverka a Renault to bude asi láska na celý život. Doufám, že si od něj přečtu pořádný testík na Clio. už se nemůžu dočkat. Snad mu ho půjčí. Pokud ne, tak alespoň druhý nebo třetí pohled bude stačit.
19. 10. 2012 10:43
Stahování oken
To není první test, kde měli redaktoři ACZ problém v Renaultu stáhnout okna nebo pustit rádio při vypnutém motoru. Možná by někdy neškodilo přečíst si manuál, popř. se informovat a zjistit, co všechno karta dokáže. Páni redaktoři, víte vůbec, že ta karta obsahuje i nouzový klíč? Protože napsat takový nesmysly je na pováženou...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
19. 10. 2012 10:50
Tretí najlepší
Že sa vnútorné koleso na mokrej vozovke pri 265-koňovej predokolke s vypnutým ESP zahrabe, to môže prekvapiť snáď len Lukáša.
:*) >:-[]
S Meganom RS skúsenosť nemám, takže nejdem vynášať súdy. Každopádne štýl písania testu vo mne vyvoláva otázniky a to sa mi pri Lukášových testoch a článkoch stáva v poslednej dobe pričasto.
Celý štýl písania je spôsobom "no áno, je to celkom dobré, máte pravdu, je to zatiaľ najrýchlejšia prevodovka, ale men to proste nevonia, ani neviem prečo". Tu mu šplechnem do tváre veľké spáry (veď je to predsa nekvalitný Francúz, nie?), potom podsuniem lacný Hyundai (podprahovo naznačujem, že je to rovnaká liga) a nakoniec pridám veľké negatívum v podobe otvárania okien (to je predsa kľúčové, nie?). A ako čerešničku pridám hodnotenie ako drahého auta (veď porovnateľné Scirocco R je predsa lacnejšie, že?).
Skrátka javí sa, že autor sa síce bojí otvorene niečo výrazne skritizovať, ale zároveň drobnými poznámkami medzi riadkami vyvoláva dojem, že to auto vlastne za veľa nestojí.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 10. 2012 10:55
Re: Tretí najlepší
Tak to tedy nevím, jak ještě víc pochválit motor a podvozek, aby bylo jasné, že v těchto dvou klíčových věcech je Mégane R.S. vynikající. Když napíšu nejpozitivnější test Renaultu (protože to zřejmě je ten nejlepší Renault), tak je to zase špatně? To snad ne :-)
19. 10. 2012 11:03
Re: Tretí najlepší
Jak by řekl Áda, čtyřprocentní menšina Vás nemá ráda.
Avatar - jazva
19. 10. 2012 11:05
Re: Tretí najlepší
A čo takto skúsiť otvoriť kastlík pred spolujazdcom, vybrať tú knižôčku s nápisom "Návod na obsluhu" , zobrať si ju napríklad do tej malej miestnosti s nápisom WC a keď sa tam budeš snažiť vypustiť zo seba niečo rozumné, krátiť si tú činnosť čítaním? Aby nevznikali zbytočné trapasy alá okná... ;-)
Avatar - jazva
19. 10. 2012 10:58
Re: Tretí najlepší
Naznačuje presne tak isto ako ty. Akurát, že ty naznačuješ, že práve autor za veľa nestojí. A na tom sa zhodneme určite viacerí. :-)
21. 10. 2012 20:08
Re: Tretí najlepší
Jednoznačne. :yes: Autor, alebo skôr jeho "dielo".
19. 10. 2012 11:16
Re: Tretí najlepší
Ano, ano, ano :yes:

Přesně jsi popsal to, co tam podprahově cítím i já.

Nepřejel někdo v autě s ... diamantem na kapotě před mnoha a mnoha lety malému Lukáškovi štěňátko, koťátko, želvičku? Neb ta neláska z testů čehokoli francouzského zcela jasně čiší.

Nebo je to záměr - prostě se to hodně čte a hodně se nad tím diskutuje? Neb je až s podivem jak na pana testéra "vycházejí" právě francouzi...
19. 10. 2012 10:55
Pan V a tempomat
Tempomat, to je v testech kapitola sama pro sebe. Ovládání mezi sedáky? On/Off ano, kolikrát ho kdo použil? Ale že ovládání na volantu je praktičtější, než páčkou pod volantem, to už nepřizná. Holt je to rendlík. Pan Vaverka asi ještě učůrává z golfa. >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 10. 2012 11:12
Re: Pan V a tempomat
Promiňte, ale o tempomatu se píše jenom v soupisce standardní výbavy.
19. 10. 2012 11:15
Re: Pan V a tempomat
Není to první test, který jste tady napsal.
19. 10. 2012 10:56
Rada testérovi
Pane Vaverko - strčte kartu do štěrbinky (toto tvrzení nemá, opakuji nemá sexuální podtext), nestartujte, jen zkuste stáhnout okna. Uvidíte, stane se kouzlo!

Pokud Vám daný postup nefunguje, ač podotýkám že ostatním řidičům ano, zkuste postup Ragnottiho - funguje. Mám dokonce dojem, že to je v návodu 8-s . I s tím Audi má kolega Ragnotti pravdu. Kdyby to nebylo alespoň natvrdo v mínusech...

Test se mi celou dobu zdál velmi dobrý, vyvážený. Jen bych se možná více zaměřil na běžné ježdění, vzhledem k tomu že byla testována neCUPová verze - kdo s tím bude jezdit na okruhu, vybere CUPovou, ne?... Až na úúúžasný objev že předokolka s 265 Hp (bez samosvoru, s vypnutou elektronikou) na dešti hrabe. Jú!
A závěr - auto jako dobrý ale němci (i američtí němci) jsou jako že lepší. Neřekne se přesně proč, ale jako sou... Ach jo.

Za mě - mě na RS vadí hlavně to, je že pouze třídvířko. Kdo parkuje často ve větším městě, jistě mě pochopí. A preferoval bych zde testovanou neCupovou verzi. Na běžné ježdění rozhodně vhodnější.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - jazva
19. 10. 2012 11:01
Re: Rada testérovi
Proste si treba zvyknúť, že keď niečo nefiunguje ako na nemeckom aute tak je to zlé, nefunkčné a ešte aj neergonomické. >:D
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 10. 2012 11:18
Re: Rada testérovi
S tím zastrčením HANDS-FREE karty bez startování jsem to nezkoušel, to uznávám. Jestli to tak opravdu funguje, je to hezká ilustrace nedomyšlených detailů, které jsou pro jihoevropské výrobky tak typické. Ale hlavně... znamená to, abych po vypnutí motoru, když potřebuji vytáhnout zapomenuté okno, hledal kartu a zasouval ji do slotu? To jsem opravdu nikdy nezkoušel, protože to postrádá jakoukoliv uživatelskou přívětivost. A asi je nakonec přece jednodušší zaklít a kvůli vytažení oken znovu nastartovat :-)

Ale pořád je to jeden nepatrný bod v minusech, takže hlavně díky za pozitivní hodnocení :yes:
19. 10. 2012 11:43
Re: Rada testérovi
ano, vlastní neschopnost omlouvat nedomyšlením detailů >:D - co takhle kouknout občas do návodu, ale to už je asi na Vás moc. :no:
19. 10. 2012 11:46
Re: Rada testérovi
Zapomenuté okno můžete klidně zavřít jen kartou a nevím, co je divného na tom, že jdou okna stahovat až po spuštění přístrojů. Abych pravdu řek, tak ani nevím, zda i u ostatních aut to jde bez klíčků. A pokud jde o nedomyšlenost u jihoevropských aut, nikde jsem třeba nečetl kritiku, proč ještě někdo používá nádrže s víčkem, když i ten Renault se dělá 10 let bez víček. Nebo Vám připadá normální si špinit ruce sundáváním víčka?
19. 10. 2012 11:57
Re: Rada testérovi
Ano, ta víčka, to je dobré téma. Víčka, ovládání světel u němců - ono je toho víc. Ale co, to zde řešíme snad pod každým testem, ne? ;-)
19. 10. 2012 11:49
Re: Rada testérovi
Zde je Uživatelská příručka k Méganu III:

[odkaz]

Strana 3.12, první odstavec - cituji - "Tyto systémy (el. stahování oken a el. střešní okno) fungují při zapnutém zapalování nebo při vypnutém zapalování až do otevření dveří řidiče (s omezením na cca 3 minuty)"

Strana 3.14, první odstavec - cituji - "Při zamknutí dveří zvenčí, pokud provedete dvě rychlá stisknutí tlačítka pro zamknutí na kartě RENAULT nebo v automatickém režimu na tlačítku dveří řidiče, všechna okna se automaticky zavřou."

Takže nejen že okna lze otevřít/zavřít zevnitř (dokud neotevřete dveře řidiče) ale lze je kdykoli zavřít i z venku + funguje i postup který popsal Ragnotti. V čem je problém?

Kdyby to nebylo v mínusech, neřeknu ani popel...

Je pravda že trvám na tom co jsem psal iudexovi (Tretí najlepší) - Vaši averzi vůči všemu francouzskému prostě v recenzích cítím a nejsem sám. Iudex přesně vypíchl konkrétní "důkazy" v této recenzi. Je také pravda, že ten závěr je divný, pokud už tam zahrnu GTI a OPC, chtělo by to více konkretizovat. Ale jinak super text a mnoho věcí jste skvěle vypíchl a v mnoho věcech máte naprosto pravdu - to lícování opravdu není z nejlepších (a i mě to je osobně putna) a řízení skutečně je odtražitější než by mohlo být.

Ps.: To ovládání rádia na samostatném modulu pod volantem je to nejlepší, co kdy kdo vymyslel. Jen je třeba si na to trochu déle zvykat. Vy vždy budete psát tuto věc jako výtku a já vždy budu velmni, velmi nesouhlasit. To že je něco nezvyklé apriori neznamená že to je špatně...
Avatar - ryman
19. 10. 2012 12:35
Re: Rada testérovi
:yes: ta sedla takříkajíc "na solar".. prý nedomyšlené detaily >:D :no:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 10. 2012 12:54
Re: Rada testérovi
Díky za věty chvály :yes: k těm kritickým bodům:

Je to hezké, že to mají v návodu tak popsané, možná ještě kdyby to fungovalo intuitivněji... Ta možnost s tlačítkem na kartě se mi líbí. Ale pak nebude fungovat bezklíčové odemykání... Inu Francouzi milují komplikovanost :-)

Averzi k francouzským autům nemám, jenom mám rád dobře udělaná auta. Proto jsem dnes ocenil Renault Mégane R.S., dříve třeba Peugeot 508 nebo Citroën DS4. Všechny mají nejen francouzskou značku, ale i se ve Francii vyrábí.

A daný způsob ovládání rádia zkrátka na Auto.cz (bez ohledu na výrobce auta) platí za negativum. Ale třeba existuje jiná webová stránka, kde naopak kritizují ovládání viditelnými tlačítky na volantu...
Avatar - jazva
19. 10. 2012 13:00
Re: Rada testérovi
Ovládať sa to dá samozrejme aj bez karty, dvojitým zmačnutím tlačítka na klučke dverí. Od toho tie návody sú, aby si ich používateľ prečítal a potom mohol pohodlne využívať všetky komfortné výbavové prvky. To ako keby si sa čudoval, že sa nedajú zapnúť hmlovky, pretože tam kde na to má nemecká konkurencia tlačítko v Renaulte nič nie je... :no: Takto keby ja robím svoju prácu, tak už ju dávno nerobím!!!!
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 10. 2012 13:08
Re: Rada testérovi
Tady jde o zhodnocení auta a ne přezkoušení z četby manuálu. Ten stejně nikdo (nebo skoro nikdo) ani při koupi nového auta nečte. Aspoň do doby, než je ptořeba vyměnit žárovku apod. A i když v jiném autě nějakou podobnou záhadu budu přesně znát, tak ji v testu zmíním, pokud tak viditelně komplikuje používání auta.
19. 10. 2012 13:12
Re: Rada testérovi
Na to, aby testér subjektivně posoudil všechny funkce auta je musí znát. Pak teprve může konstatovat zda je ta která záležitost dobře nebo špatně.

Já návody čtu.

Je to jako kdybych koupil špičkový mobil za 20 tisíc a tvrdil že má málo funkcí - neb jsem nečetl návod a nevím kde jsou.

Tohle jako profík nemůžete myslet vážně. 8-s
Avatar - jazva
19. 10. 2012 13:13
Re: Rada testérovi
Viditeľne to komplikuje používanie auta všetkým neználkom, ktorý nevedia, že stačí dva krát zmačknúť tlačítko na klučke dverí a všetky okná sa automaticky zavrú. Toto proste ako profesionálny testér máš vedieť. A je mi jedno či si to vycuciaš z prstu, alebo na to prídeš pri čítaní manuálu. :no:
19. 10. 2012 14:16
Re: Rada testérovi
S tímhle přístupem můžete testovat tak rapida. Tam opravdu návod nepotřebujete. Nebo jezdit pořád ve stejném autě.
19. 10. 2012 14:20
Re: Rada testérovi
oooo to snad nemyslite vazne...
testovali ste mazdu 6? viete o tom ze ma sekvencne stahovanie okien? tusite ako sa to aktivuje?
a co keby ste dostali takto nastavene auto? dali by ste to ako negativum ze okna musite otvarat na 2x??
ani ja som to netusim, lebo manual necitam :-) ale otvoril som ho koli tomu...
alebo ako brat: "toto auto vymyslel idiot, ma bezklucovy vstup, ale ked vystupim tak sa nezamkne a musim ho zakmnut dialkovym" pytam sa "cital si navod" on: "ne navody neticitam" ... a predsa to ide a dialkove moze ostat vo vacku...
Avatar - Ronault.
19. 10. 2012 23:27
Re: Rada testérovi
To je typický problém chytrého človíška, který nečte návody...

Proč bych to četl, že jo? Otec taky nečte návody a v novém autě se diví, že to staré nemělo automatické zamykání po rozjezdu... že se dá lehce aktivovat, to by musel číst a to je moc těžké.

No jo, jenže můj otec se jízdou autem neživí.

Lukáši, to je fakt amaterismus, to se na mě nezlob, ale jinak to pojmenovat neumím.
19. 10. 2012 13:08
Re: Rada testérovi
Rádo se stalo ;-)

"nebo v automatickém režimu na tlačítku dveří řidiče" - pak bude bezklíčkové odemykání funkční - stále tedy nevidím problém - zapomenutá okénka v klidu zavřete zvenku...

Máte ;-)

Rádio - jak říkám, člověk si na to déle zvyká. Ale po prvotním nastavení rádia (ekvalizér, stanice do paměti, intenzita zvyšování hlasitosti v závislosti na hluku v kabině atd.) už coby řidič nemusíte na rádio sáhnout a ani nesáhnete - vše lze řešit na onom modulu. Intuitivně, bez tápání. Ale to je jedno, zde se neshodneme nikdy.
Avatar - jazva
19. 10. 2012 11:55
Re: Rada testérovi
Len sa v tom vlastnom houne zbytočne špáraš a potom to len viac a viac smrdí... :no:
Avatar - Ronault.
19. 10. 2012 23:23
Re: Rada testérovi
Tak a teď mě to už nas"štvalo"!

Ricardo, do prčic, to jsi redaktor nebo šašek, co naleze do auta a s úšklebkem dítěte řekne "heléé, to v tom Renaultu nejdou sundat okýnka, no joo, francouz s pí.. na kapotě"

To snad je jen blbý vtip...

Nedokážu si představit, že bych já takhle dělal svou práci...

"Víte pane Vocásek, nechtělo se nám nad tím přemýšlet"
Avatar - petr164
23. 10. 2012 10:11
Re: Rada testérovi
Lukáši, uvědomujete si, že karta nahrazuje klíčky nejen jako prvek spolující el. okruh a zapalování? Že jste zvyklý na klíčky visící ze zapalování ještě neznamená, že karta je jihoevropský (myslel jsem, že Dieppe je ve Francii nikoli jižní) výmysl, ale spíše to ukazuje na vaši, hm, neohebnost...
23. 10. 2012 23:47
Re: Rada testérovi
Hlavně je zajímavé, že Francie leží v Jižní Evropě... To opravdu vypovídá hodně o vašich znalostech a rozhledu. (a neberu argument, že se Megane RS vyrábí ve Španělsku, o Porsche Cayenne taky neřeknete, že je to východoevropské auto)
19. 10. 2012 19:57
Re: Rada testérovi
Pane Vaverko, že se nestydíte! To že se asi častěji vozíte v koncernových autech kde je ovládání jiné, ještě neznamená, že to u Renaultu dělají špatně.
Avatar - BruceWayne
19. 10. 2012 11:03
Haha
vždy mě dostane kritika na malá-titěrná tlačítka. O kolik centimetrů mají větší průměr u např. Golf či Oktavia. Sundejte si rukavice palčáky [odkaz] a bude hned na světě lépe. :-! O kartě a ovládání oken a radia už zde byla řeč >:D prostě neznalost neomlouvá :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wladyk
19. 10. 2012 11:21
motor
Fajnový motůrek i podvozek. Co je to platné, když je auto hnusné? :no:
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2012 11:25
Pan V a tempomat :-)
Pane Vaverka, jen pro připomenutí. Váš druhý pohled. :-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)