auta. Pro rychlé předjetí kamionu nepotřebuješ ani extra podvozek ani extra brzdy. Jen si uvědom jak jezdíš, podvozek využíváš na 60 %, brzdy jen tak lehtáš, aby jsi jel plynule. Plný plyn jsi měl možná i dnes cestou do práce jak jsi chtěl předjet smradlavou Tatru.
fluence sa mi celkom paci a paci sa mi aj jeho filozofia: nenapadne, na triedu celkom priestorne, dobre vybavene auto za nizsiu cenu. takato rychla verzia by potesila, prave pre to predbiehanie. nieco ako RS octavia. na sportovanie to nie je, no rychle to auto dokaze byt...
Kankunene, ja ti davam souhlas. Konecne to nekdo napsal.
Motor je srdce, zaklad a podstata auta.
Tady se 99% bycharu stale dokola toci kolem neceho, co by nikdy nerozeznali, kdyby to nemeli vyctene. Furt podvozky, nezavisly, tuhy, lepsi, horsi, hento toto... Jako by vsichni jezdili kazdy den okruhove zavody, pritom jezdi denne svych 5 km do prace a z prace, hlidajic si spotrebu.
Nepodcenuju podvozek nebo brzdy, ale nic se nesmi prehanet a tady se to deje stale.
Jinak vím že oto byla naadsázka, ale skou skutečně borci co jezdí takový štreky a na 5 km do práce a z práce si nejde hlídat spotřebu, protože je to po 5 km studený psí čumák a žere to a pokud nechceš oddělat motor tak stejně musíš jet pomalu, nehonit to.
Kolega má zmánýho, ten jezdil takhle 5 let s Faábiií I1,4ka dnneě do práce 8km a zpět. Jezdil 3 roky, pak se mu přidřela klika.
Nejpřesnější "poučka", kterou jsem kdy slyšel a se kterou naprosto souhlasím zní: "nejsportovnější auto je to služební". K tomu ještě doplňuji čím je člověk níž (ne postavením ve firmě a služebním autem) tím je to výraznější. ;-)
Kdysi jsem někde viděl nějaký sportpaket pro Fluence a ten tedy vypadal lépe než tohle. Spíš by mě zajímalo, jestli se v Brazílii prodává i Laguna a pokud ano, jaký je cenový rozdíl.
Na druhou stranu, širší nabídka je vždycky bonus, docela mě mrzelo, že tenhle motor z české nabídky pro Megane a Lagunu vypadl.
ano, ten sportpacket jsem taky potkal v reálném provozu, a Fluence s tím vypadá hodně sexi. Je to ale, pokud se nepletu jen optipaket, takže ani s motorem 2.0, a hlavně standardním podvozkem to bude spíš takové klamání tělem.
jinak ten motor 2.0T jsem teď někde viděl v testu (tuším AutoTip), v Meganu (v Reichu, u nás se to neprodává) a krom vyšší spotřeby (nečekané...) ho velice chválili
Laguna se tady (v Brazilii) neprodava - jenom pro predstavu jak je to tu s hiearchii a proc Fluence GT dava smysl: portfolio Renaultu je slozeno z
- Renaultu Clio, od cca 250.000 Kc v prepoctu (model, ktery se v CR prodaval od r. 2001)
- Renault LOGAN, od cca 265.000 Kc (jojo, stara znama hnusna Dacia, ktera se u nas uz ani neprodava, ale tady tahne prodeje)
- Renault SANDERO, od cca 270.000 Kc (ano, viz vyse)
- Renault Symbol, od cca 380.000 Kc (v podstate modernizovane to, co jsme znali pod jmenem Thalia)
- Renault Grand Tour, od cca 480.000 Kc (stary znamy Megane kombi, ktery se v CR prodaval od roku 2002-3)
- Renault Duster, od cca 480.000 Kc (no jasne, nejlevnejsi Dacia Duster s plechovymi koly za pul milionu...)
- a na zaver na spici programu RENAULT FLUENCE, od cca 580.000 Kc... co bych mel dal dodat..? A to vse, pratele, v zemi, kde prumerny plat je 2 - 3x nizsi nez v CR.
Faktem je, že těsně po revoluci stálo první zde prodávané západní auto - Opel Corsa - +/- 800 tisíc. Průměrná mzda cca 3.000,-. (pokud se v těch číslech mýlím, nechť mě prosím pamětníci opraví - nejsem si úplně jistý).
Mam dojem, ze je to prave to 'stezovani si', ktery nam pomaha dostat se na uroven v mnoha smerech. Pokud jsou vsichni ticho, pak nikdo nema potrebu nic menit. Pokud se stezuje a prudi, tak vznika tlak a veci se pohnou, aspon za cas.
Ted by jeste bylo nacase zatlacit na mobilni operatory >:D Prave jsem cetl clanek, kde vysvetlili jak se v Belgii, Holandsku, a Anglii lidi postarali o levnejsi tarify elektriny - jednoduse sezenou podpisy 10.000 lidi,kteri chteji levnejsi elektrinu, zaridi schuzky postupne se vsemi dodavateli elektriny, a udelaji 'vyberove rizeni' kde k nejlevnejsimu prejde tech 10.000 lidi... prumerna uspora na domacnost? V prepoctu kolem 7.000 Kc rocne. Proc ne?? A proc by se to same nedalo aplikovat i na mobilni operatory :-) Ale to uz jsme utekli od aut.
Jedna věc je komunikovat nespokojenost a organizovat se s cílem pokročit, druhá věc je fňukat.
Pokud jde třeba o ty mobilní operátory, tak takové snahy tu byly a asi i budou, problém je v nefungujícím regulátorovi, který právě akorát fňuká, že nic nemůže (před fází fňukání byla fáze dušování se, že je český trh normální, a manipulování statistik). Takovéhle chování se operátorům nelíbí a klidně otevřeně řeknou, že s vámi jednat nebudou, tečka. Ví, že stačí držet basu a že regulátor nezasáhne.
Prva sem ho kůpil, pak předělal na LPG s velků zelenů samolepků plynařa na zadním okně. Mám nový klobůk od staré k narozeninám. Enom nevim esi sa ně vleze za zadní sklo plato vajec od babky. To auto néni enom tak, to je diagnóza. A eště: Jeden sůsed sa ňa v létě ptal esi sa to nebójim enom tak parkovat za barákem, šak to mosela stát půl !!!! milióna. Taků slávu to auto dělá!!!!
"no když si srovnáme váhovou hmotnost fluence..." , tak už nám zbývá jen porovnat objemovou kubaturu a vyvodit z toho nějaký výsledný rezultát. >:D >:-[]
každopádně toto je verze pro Jižní Ameriku, vysloveně píšou, že do EU se to vozit nebude. Což je i logické. Tady se dvoulitr pomalu nedá prodat ani v autě střední třídy, natož níž...
A TCe tam podle mě nebudou dávat už jen z principu - Fluence je low cost verze Meganu. Takže nejlepší technika bude vždy vyhrazena pro něj. Fluence bojuje cenou - málokdo si chce koupit levné průměrné auto se špičkovým motorem.
Ani by se jim to nevyplatilo, vždyť na primárních trzích pro Fluence (Turecko, Rusku, apod.) to nepotřebují, a na západě je to jen okrajový model.
ano, atmosférický dvoulitr se do Fluence dá objednat. Pro mě to bylo v době uvedení na trh(a stále je) obrovské překvapení, každopádně si nedělám žádné iluze o tom, kolik % jich skutečně tuto motorizaci jezdí
v Laguně jich loni prodali relativně slušné množství - byla na ně výhodná akce a ten motor je vychytaný a bezproblémový, k tomu bonus v možnosti jezdit na E85. Ale myslím že verze ve Fluence nemůže na E85.
Podle mě by jich nemuselo být zase tak málo... 2.0 16V je levnější než základní 1.5dCi, zřejmě bude spolehlivější a dynamika je nesrovnatelná. Jasně, spotřeba bude o pár litříků vyšší, ale typický zákazník Fluence nejspíš nejezdí za rok desetitisíce kilometrů...
Atmosferická 1.2 je nedůstojná motorizace pro auto nižší střední třídy, podle mě je dobře, že Renault s takovou variantou neztrácí čas a v základu nabízí přijatelnou 1.6. 1.2 by asi už nemohla být o mnoho levnější a zbytečně by to kazilo image modelu.
Tak teď už tomu vůbec nerozumím. Vypadá to, že tvůj žebříček je 1.6 - 1.2 - 1.2TCe... ale proč bys chtěl jezdit s atmo 1.2, když můžeš mít 1.6? Rozdíl v povinném ručení nebo spotřebě přece nemůže u nového auta hrát moc roli... nebo jo?
Podle mě má Renault nejlepší naftu, určitě bych se bál víc turbobenzínu než nafty... přece jen, ta nafta je vychytanější. Jenže bohužel si ji taky nechá pořádně zaplatit... nová 1.6dCi je oproti 1.2TCe dražší o nezanedbatelných 70.000Kč. Zkusil bych se podívat na Lagunu, pokud budeš chtít nějakou trošku lepší výbavu, tak se rozdíl v ceně docela smazává. 2.016V je za 450, nejslabší 2.0dCi asi za 500.
Můj momentální tip na nové auto pro rodinu by ale byl Mazda 6...
Jestli můžu vstoupit do diskuze...Chceš Scenica, nebo Grand Scenica? Na krátkýho by ti do města bohetě stačila výbava Dynamique, kde máš na výběr 1,2 Tce nebo 1,6. Ta 1,2 jede pěkně a ani moc nepapá. 1,6 je vyzkoušenej motor a taky stačí. Pokud chceš Granda, šel bych do nafty 1,5 dCi,pokud nechceš jezdit delší (dálniční) tratě. Spotřeba za hubičku. A výbava? Stačí si říct, co bys chtěl, a věř mi, že ti výbavu udělaj přesně na tebe. Oni to frantíci sekaj jako cvičky, a ty papírový výbavy jsou obecný...
Ty jsi ideální zákazník pro nový kastrátní model Rapid... Motor 1.2 MPI s 55 kW na těžké auto blížící se délkou čtyřem a půl metrům... to je přesně to ideální. Sám mám 55 kW v malém kombi a je to tak akorát. Jsou chvíle, kdy bych si tam dovedl představit foukaných 74 kW, které se dodávaly, ale zase.... nejsem žádný závodník.
Fluence s 1.6 je by byl taky ideální vůz, kdybych desetkrát ročně nejezdil s bandou do Německa závodit... to se hned hodí kombík.
myslím, že orginál od Samsungu vypadá 100x lépe, protože to co s tím soudruzi z (i)(čti Renaultu) předvedli je hnus. Když se podívám na interier, tak ten vypadá jak z minulého století. Navigace má asi 3 cm lém, vypadá jak by ji někdo vytesal z Flinstounů... ;-\ , palubovka vypadá jak by ji uplácaly děti v mateřské školce. Už jen ergonomie je zarážející, když radio je níže, než ovládání klímy - to jsem naposled viděl v Fakii. Pokud interier designově porovnám s nějakým jiným autem, tak mi silně připomíná maximálně T. Aygo.. >:D No do toho bych v životě nesedl, to raději Hnujdai I30, nebo Rapida....když už to musí být.. :-!
Je zvláštní, jak soudruzi z (i) totálně zkazili všechno co se dalo...střední třídu opustili, nahradili ji výrobky z Korei a bohužel i ten přední a zadní díl je totální blamáž. Kde je designersky povedená Laguna, ačkoliv se s tím nedalo jezdit pro mega závady...? To už si raději kupte BMW s 3 válcem a předním náhonem...; 8-s
Když jsem u toho, jak se kde provádí vývoj, tak bych doporučoval se kouknout na tento příspěvěk: [odkaz] a pak bych se podíval na motor od (i) Fluuuueegrcka a asi je jasné, kdo tady zaspal dobu... :-!
No a aliance Renault-Nissan má zase skvělé dvoulitrové nafty, výborný šestiválec schopný po rozumných úpravách dát 600-1200 koní, bezvadný turbodvoulitr s charakterem atmosféry, kompresorový tříválec, který z Mikry dělá raketu, nejlepší dieselovou 1.6 na trhu, inovativní malé turbobenzíny atd.
Má HuKi něco podobného?
HuKi zatím jen mluví a reálný výsledek je ten, že nemá jediné zajímavé auto na které by si někdo za pár let vzpomněl. Je to dané celkovým přístupem korejců. Než aby se nějak angažovali v motorsportu, tak dají peníze do fotbalu, kde jsou víc vidět. Tento přístup je pak vidět i na jejich bezpohlavních autech. Pokud by se HK někde ztratili, tak by nikomu nechyběli. To se o alianci Renault-Nissan říct nedá.
Jako povedený dieselový motor považuji poslední motor od BMW s třemi turby, který má výborný poměr výkon, k vlastní váze...je to to nejlepší, co jsem kdy řídil....táhne krásně od nejnižších otáček až po 4400 ot...parádní zážitek.(Chtěl jsem tady dát odkaz na motor,ale auto.cz mi to vyhodnotilo jako spam) Měl jsem to v Xdrive a doporučuji!
Ještě k Laguně...s natáčením kol...ano je to zajímavý systém, který jsem měl už v roce 97 v Mazdě Xedos 6, kterou jsem měl speciálně na zimu, takže opět u (i) nic nového... :-! Odpovídám na více příspěvků najednou, protože nemám moc času tady psát.. :yes:
JO a poslední....jasně, je mi 16...super...!!! A když něco dobrého od Horkýže, tak jedině: [odkaz]
Kde je Laguna ? Že by u dealerů a na silnicích. A jak mne zrovna Renault nikterak zásadně neoslovuje (z Fr. preferuji Citroen), tak současná Laguna jakoby příjemně "dozrála". V rámci coupe (a hlavně třídy a ceny), aby jsi konkurenci (a styl) pohledal.
Psal jsem designersky povedená povedená Laguna, ta vana na kolech, koncepčně vycházející z předešlých Lagun moc nového nenabízí..a bohužel pro (i) se to projevuje v prodejních čílech. Citroen má styl, ale už nebude C6..a co bude dál je asi jasné.... ;-\ , snad budou prodejně zajímavé modely Numero9 a Metropolis.. :-!
Když to bereš, že současná Laguna nenabízí nic nového proti předchozí (ano, pořád má 4 kola a motor), tak co nového nabízejí (nové generace proti předchozím) Passat, Mondeo, C5, 508, Avensis, Accord, 6 atd.. ?
Všechny jmenované nabízejí vše lepší, C5 je mírně zastaralá, ale zase ta výbava, jen Avensis a Accord nevím, ty jsem ještě neřídil...ale Accord vypadá úplně super. :-)
A Laguna do faceliftu nabízela i velké šestiválce, teď už zůstaly jen v kupé. To si konkurence může jít akorát tak s Maruškou prásknout pytlíkem.
Se 4WS je to auto obratnější než většina aut o třídu níž i o třídu vedle. A zezadu je kombík nejspíš nejhezčí auto střední třídy.
Tak aspoň kvůli těmto vlastnostem (a těm, které zmiňují Emel s figurkou) je potřeba to auto brát vážně. :-)
a na tom autě se mi nelíbí v podstatě vůbec nic. Design je subjektivní, ten nehodnotím, ale ergonomie palubky, sedaček a oken, jízdní vlastnosti a vůbec výkony mi příjdou fakt špatné, ani nemluvě o kvalitě zpracování :no:
Nesourodá směs budíků ve které se těžce orientuje, nešikovná kaplička nahoře, vlna před spolujezdcem na okopání levého kolene? U sedaček špatné opěrky hlav, u zadních oken příliš vysoko spodní hrana?
Nemůžu si pomoct, ale při pohledu na přední část auta se mi chce brečet. Někdy si říkám, že za chvíli už nebude poznat rozdíl mezi ubohoučkou Dacií a Renaultem. :no:
Boha jeho, tohle je auto pro rozvojové trhy, které se dováží náhodou i k nám. Že se nelíbí tobě neznamená, že z něj není na větvi nějaký Hakan, Gonzálo nebo Achmed.
Vraj fluence po facelifte bol predstaveny v Parizi :-!
Presiel som stanok Renaultu krizom krazom, ale fluence po facelifte som tam nenasiel. Zato nebol problem najst nove Clio grandtour, ktory zasa auto.cz nenaslo >:D
jo mas pravdu, na to tu dako zabudli :-)
ale fluence facelift uz existuje, len este nieje v predaji. teraz nasleduje vypredaj sucasneho fluence, od 01.11.2012 bude vypredaj na vsetky skladovky ;)