Renault Fluence GT 2,0 TCe: 180 koní pro lidovou limuzínu
Nám Evropanům se to může zdát jako paradoxní, ale Fluence v Brazílii není levné auto, takový segment v Jižní Americe totiž vůbec neexistuje. Takže Renault klidně může zákazníkům nabídnout ostrou verzi GT. Pokud čekáte jen vizuální odlišení od běžnějších sedanů, jste na omylu.
Fluence GT je totiž poháněn přeplňovaným čtyřválcem 2,0 TCe s výkonem 132 kW (180 k). Lze do něj ovšem lít pouze benzin a nikoli v Brazílii běžný bioethanol z cukrové třtiny. Šestistupňová přímo řazená převodovka přenáší točivý moment stále na přední kola. Patřičně upraven byl také podvozek, má kratší pružiny a tlumiče, zdánlivě usedlý sedan se tedy přiblížil silnici.
Auto je decentně ozdobeno chromem na masce i předním nárazníku včetně orámování standardních mlhovek. Nárazník samotný dostal ještě agresivně vypadající nástavec. Na sportovní notu hraje i interiér. Nechybí hliníkové pedály a hlavice řadicí páky, stříbřitý plast před spolujezdcem s nezbytným logem GT, ani chromované obroučky přístrojů. Lesknou se rovněž ramena volantu.
Fluence byl v Paříži představen Evropanům v modernizované verzi. GT ale tyto změny nemá, v Brazílii (a také v Argentině) zatím zůstane v prodeji stávající verze. Evropané tedy mohou na představované GT rovnou zapomenout. U nás je navíc tříprostorový sedan nižší střední třídy na základě aktuální generace Méganu přece jen určen pro úplně jinou cílovou skupinu.