Tříválce bez turba se vyráběly i dřív, měla je kupříkladu Corsa na přelomu tisíciletí. I když je pravda, že to byly vždy spíše ojedinělé "výstřely" a většina automobilke se držela čtyřválců.
:yes: len dufam ze spolahlivost bude aspon taka aku maju TCe od renaultu , vw v tomto smere nie je ten od ktoreho si hyundai moze brat priklad.
vyzera to tak ze tento maly turbomotor coskoro nahradi zakladne 1.4ky v ceede a i30tke aj ked proti tym 1.4kam nic nemam... su to spolahlive a ako zaklad idealne motory....
cas turba sa blizi.... a aj H/K ak chce drzat krok tak bude musiet pomaly ale isto prechadzat na turba.... ja len verim ze spolahlivost bude ok.... lebo to je zaklad uspechu :yes:
O schopnosti korejského strojírenství nemám vůbec pochyb, patří ke světové špičce (stačí se podívat jaou vyrábějí např. vojenskou techniku), takže schopnosti jsou a obkreslovat ty zázrry v VAGu určitěnebudou.
Ale 7letá záruka si žádá čas na vývoj, nemohou si dovolit narozdíl VAGu pustit mezi zákazníky BETA verzi ... ;-)
Zrejme niekto "zaspal" ... ale Kórejci to nie sú >:D
Motor 1,6 GDI s priamym vstrekom je už dávno v predaji - to k tomu prvému ....
A čo sa týka turba .... HK zatiaľ v pohode stíha s atmosférami ..... a tvrdiť, že len turbo je symbolom pokroku u benzínov je nezmysel ..... to šíria hlavne tí čo nevedia spraviť poriadnu atmosféru ....
Proč tedy ty turbomotory připravují a chlubí se tím už asi tři roky, když vlastně nejsou potřeba? A jinak, přímý vstřik sám osobě je brnkačka, turbo umí přidat také kdekdo, ale obojí najednou je u benzínu o dost složitější záležitost.
Aha, takze to, ze je neprodavaji tady podle tebe znamena, ze je neumi vyrobit, nebo chces-li "obkreslovanim se jim nejak nedari ho napodobit"?
Toho blba tady ze sebe delas schvalne, nebo jsi opravdu tak omezeny?
Ne, od zacatku jsi tady mluvil o tom, ze primovstikova turba neumi "obkresovanim napodobit". Viz 16:04 :-!
Kdyz se chces vykrucovat lhanim, musis si pamatovat, cos rikal predtim. Omluvou budiz tvuj pokrocily vek, vysvetluje tvou senilitu i potize s pameti...
Říkáš půl příspěvku a ten začínal "na trhu u nás pořádný benzín stále nikde."
V Evropě má HuKi velké zpoždění v uvedení turbo benzínů a je jasné, že z hlavních hráčů bude poslední. A pokud to není neschopností splnit evropské standardy tak čím jiným by to asi tak mohlo být?
Ja se ptam tebe. Ty tvrdis, ze neumi vyrobit motor, ktery plni evropske motory. Euro5 plni s prstem v nose, tak chci od tebe slyset ty normy, ktere neplni.
S prstem v nose, ale v EU jej neprodávají. Tomu někdo věří a někdo nevěří. O tom zda něco normy plní nebo ne nerozhoduje výrobce svými prohlášeními ale homologace na příslušném trhu.
OK, uz me nebavis, tak abychom to snad ukoncili. UK neni v EU? Kdy vystoupili? [odkaz]
Ve Svycarsku, ktere akceptuje a uznava EU normy se prodava take, to jen na okraj.
Mimochodem, ten motor byl vyvinut v Russelsheimu - to je v Nemecku, EU, pokud bys to nevedel. Duvody, proc se nenabizi na vsech trzich jsou zname a ty tady ze sebe delas jeste vetsiho saska, nez obvykle... :-!
Veloster Turbo SE byl představen anglickým novinářům 24.9 a nyní je pár dní v konfigurátoru. Ano to je historický úspěch pro Hyundai který přichází s přeplňovaným přímo vstřikem jako poslední a to zdaleka ne všude a možná do konce roku první zákazníci v UK se svezou. V UK je výkon snížen na 186hp proti původně deklarovaným 201 hp (proč asi). US verze byla představena již dávno. Německé zastoupení už v červnu zveřejnilo základní cenu Turbo SE, ale ani dnes jej na německém webu automobilky pro koncové zákazníky nenajdeš a kdy bude k dispozici je ve hvězdách, v ČR dtto.
Asi jej nestíhají vyrábět.
>:D
Vidím, že bez osobních urážek neumíš napsat ani jeden odstavec. Smutné.
Pokud povazujes pouhe konstatovani faktu a pratelske upozorneni na to, jakym dojmem tady pusobis, za osobni urazku, je to tvuj problem.
Me nezajima kdy bude v CR. Od zacatku reaguji na tvuj blabol o tom, ze korejci neumi obkreslovanim napodobit turbomotory. Vidim, ze pochopit to je pro tebe nadlidsky ukol.
Ty se chystas kupovat Hyundai? No nekecej! Takovy VWanatik a ted tohle. Kazdopadne verim, ze podobne nesmysly jako nahore uz v budoucnu psat nebudes. Pro priste nejdriv premyslej a pak teprve pis... ;-)
PS: a co za model to tedy potencialne bude, ze se tak nemuzes dockat?
Žádné nesmysly, přeplňované motory se HuKi prostě v Evropě nedaří dodávat a přichází s nimi poslední (jestli přichází nebo jen vyhrožuje na konferencích několik let to teprve uvidíme).
[odkaz]%C5%A0a%C5%A1… />
To, ze ti nastavim zrcadlo a napisu, jakym dojmem pusobis svymi prispevky, rozhodne neznamena, ze ti nadavam. Na to bacha! :-!
Ach jo, tys jeste vetsi prostacek, nez jsem cekal - co jineh si myslet o nekom, kdo nepochopi, ze kdyz za odkazem vidi nesmysne znaky a odkaz ho hodi na hlavni stranku Wikipedie, ze auto.cz ten odkaz zrejme zmrsilo. Spravny odkaz:
[odkaz]Šašek
Uz i z kontextu ti mohlo dojit, ze neco neni v poradku...
Ano v Evropě rostou, ale z malých čísel a zdaleka zde ještě nedosahují objemů významných hráčů. Růst v chudých postsocialistických zemích je nemůže vytrhnout a na průnik na bohaté trhy EU potřebují mimo jiné ty přeplňované benzíny. Bez nich se dál neposunou.
Tiha reality je obcas kruta, tak se s tim smir... kopes tady kolem sebe a sazis sve pseudoargumenty jak dorostenec. Tvuj vystup s Katikatusem je opravdu trapny, popiras obecne znamou realitu a veris vlastni lzi... to je na diagnozu ;-)
O jaké obecně známe realitě mluvíš? O tom, že HuKi dodnes není schopen dodat na náš trh slušné přeplňované motory? A že pokud s nimi přijde tak jako poslední? Nebo, že Škoda prodá v Evropě letos víc aut než Hyundai?
Takže už ti došlo,že Škoda získává hlavně v bývalém východním bloku a Hyundai v té bohatší (zatím) části evropy.Tam Hyundai,Kia stále rostou,zatímco jiní už počítají tvrdě ztráty.
A předtím jsi to psal přesně naopak.
Vystačí si i v té náročnější části evropy s atmosférama,tak proč zatím něco měnit,co je úspěšné.
Škoda získává ve východním bloku houbeles, má logicky dominanci doma plus SK což je stejné jako u všech domácích značek (podívej se kolik prodá HuKi doma v Koreji) a přesto domácí trh je pro Škodu v podstatě nevýznamný protože 50-60 t aut je proti jejím celosvětovým prodejům nic.
Psal jsem, že HuKi roste v Evropě z malých čísel a zdaleka zde ještě nedosahuje objemů významných hráčů a že je růst v chudých postsocialistických zemích nemůže vytrhnout a na průnik na bohaté trhy EU potřebují mimo jiné ty přeplňované benzíny. Bez nich se dál neposunou. A to je pravda protože se plácají někde v druhé desítce značek. Vzhledem k tomu kolik investovali se potřebují dostat někam do ligy kde hraje první pětka a ne hrát okresní přebor se Škodovkou nebo Dacií.
Kdyby si vystačili s atmosférami tak asi nebudou každého čtvrt roku harašit s oznámeními jak přichází s turby. Bez turbobenzínu to zkrátka nepůjde a dobře to vědí.
Ukľudni sa. Pre Teba možno nezmysly, ale píšem reálne o skúsenostiach s autami, najviac asi s hyundaiom. Moja recenzia je na webe. Predvčerom som prezúval gumy a s mechanikom som hodil reč o autách. Mal i20 a po 4000 km sa mu zničil motor. Hovorím, to nie je možné, hyundai je kvalita, spoľahlivosť, sám som na i30 bez problémov najazdil 73 tisíc.
Vraj závada z výroby, prvýkrát vymazanie chyby, podruhé auto na mesiac v servise a tretíkrát s tou istou závadou odstúpenie od zmluvy. Iste, stane sa.
Kúpil fluence a je spokojný.
Hyundaiu fandím a mám rád atmosférický benzín, ale ten u H/K je extrémne točivý. Nič viac, nič menej. Kórejci prišli na to, že ak chcú uspieť, musia nasadiť turbo. Skôr mohli vyšperkovať atmosféru. Poznám x ľudí, ktorí doteraz mali hyundai a boli spokojní, ale pri súčasnom trende uvažujú o inej značke.
Za 2 roky 9 tisíc km ? Auto ešte nie je poriadne zabehnuté. Nech im slúži naďalej, u "nového" auta sa ani nedá očakávať, že by bol problém.
Pri takom km nájazde budú mať za 10 rokov 45 tisíc km.
Minule ma presviedčali v diskusii, že 3-ročné bmw 530i musí mať zákonite viac ako 200 tisíc km, 83 tisíc je absurdistan. Vyplnená servisná knižka, nálepky v aute po výmene oleja, kontrola v autorizovanom servise, nič platné.
Zákonite pretočené km. Interiér ako nový, pedále, volant bez opotrebenia, ale do hlavy nejde, ako si niekto môže kúpiť 200 kW benzín a za rok najazdiť "iba" 28 tisíc km? Bežne si ľudia kupujú trojlitrové benzíny, aby jazdili 70 a viac tisíc ročne, že ?
Volant a pedaly jsou prvni vec, kterou prodavajici vymeni, aby auto opticky omladil. Najdou se totiz lide, kteri na tento stary trik radi skoci. Lidska hloupost nezna hranice...
Vymenia aj sedačky a ostatné "identifikačné" znaky, aby auto predali o pár eur viac ? Len volant M stojí cez 500 eur a o športových sedačkách ani nehovorím. Lidska hloupost alebo skor lidska zavist nezna hranice.
Neakceptovateľné, keď niekto dá 18 tisíc eur za 3 ročné auto, keď môže mať "úžasné" nové, kórejské auto so zárukou za 12 tisíc ? To musí byť k.o.k.o.t, že ?
Aj 10 ročná prémia je lepšia voľba ako nové auto od kórejskej produkcie, ktoré práve vyjde zo salónu.
Proc by mel byt cocot. Je to kazdeho volba, a kdyz nekdo chce jezdit ojetinou, je to jeho volba - proto takovym lidem hned nemusis nadavat do cocotu - ne kazdy si muze dovolit nove auto. Nadava snad nekdo tobe do cocotu zato, zes koupil auto bez toho, aby jsi se v nem projel, jenom na zaklade informaci z internetu?
Kazdopadne, ja tady jenom poukazuju na to, ze pokud ma nejake auto podezrele nizky najezd a volant i pedaly vypadaji jako nove, je docela velka sance, ze je prodejce vymenil, aby vuz omladil. O techto tricich bazarniku se psalo i tady na auto.cz.
PS: Ty mas z tech korejcu evidentni mindrak. Klid jsou to jenom auta, spotrebka...
Porad litas olitanou slupku... a paradox je, ze vetsina slupkaru se svymi jebkami za 150 z bazace (jeste na vyyyyyhodnou pujcku) tady stiha sazet na kupce "NOVYCH" vozu z Koree a Francie... jdete se vycpat se svymi olitanymi "kdysi" premiemi. Kazdej ridic olitane jebky by si mel nejdrive povinne nafackovat a uvedomit si, ze koupi stareho auta se rozhodne neradi do socialni roviny minuleho vlastnika. Ackoli nas tu o tom presvedcuje spousta individui >:-[]
Práveže nič. Otec má fábiu z roku 2004 a 60 tisíc km. Len tu nás diskutujúci presviedčajú, že najazdiť viac ako 100 tisíc km ročne je podozrivé pri ďalšom predaji v bazáre.
Kdo chce víc počká si na 1.6T-GDI, teda pokud chce HuKi, já bych to udělal ;-) Ikdyž konkurence je již nějaký ten pátek má, třeba 1.6EB, 1.6THP, 1.6LET , koncern spoléhá na 1.4TSi...
Čo myslíš "poriadnu" atmosféru ? Dúfam, že nie podpriemerných 137 Nm pri astronomických 5000 ot. Aspoň 200-250 NM pri 3000-3500, aby to išlo porovnateľne s turbom.
164 NM pri 4850 ot? Točiť a točiť, aby to jelo. Nechce sa mi hľadať, ale v objeme 1,6-1,8 kruťák nad 200 nebude. 2,0 GDi (130 kW) má 213 pri 4700, ale to tiež nebude hitparáda.
Mám atmosféru s 320 NM pri 2750-3000 ot., a že to ide viac ako dobre nemusím zdôrazňovať. Je to však R6.
Ide to i bez točenia .... s mojou starou 1,6 CVVT idem väčšinou do 3 tis. otáčok a ten zvyšok je len rezerva na prípadné zrýchlenie ...resp. rýchlu jazdu po diaľnici ...
Nič nesrovnávam. Píšem, že mám. To je všetko. Chytáš za slovíčka. Nič to však nemení na tom, že hyundai atmosféra je tragédia. Zober si obyčajnú corsu. 1,2 (115 pri 4000), 1,4 (130 pri 4000). 1,4 ide parádne, živý motor (74 kW).
Nepotrebuješ veľký výkon, ale potrebuješ krútiaci moment v nižšie položených otáčkach. 5000 je extrémne veľa. 4000 je celkom fajn, ide to, lepšie je menej, aby sa spoľahlivá atmosféra nemusela vytáčať a spôsobiť vír v nádrži. To však samozrejme vieš, ale ako majiteľ ceedu si neobjektívny a zaujatý.
Tys psal, ze maji 137Nm a meli by mit 250Nm. Ptam se tedy, kdo ze stejneho objemu da tech 250Nm. Sam uznas, ze nikdo a vyrukujes s sestivalcem. Ja nechytam za slovicka, ty proste pises naproste nesmysly.
H/K ma 3.8 V6 s 361Nm, tu muzes srovnavat s tim tvym sestivalcem.
Ako optimum by som videl 200-250 NM. Som laik do konštrukcie motorov, takže netuším, prečo nie je možné vyrobiť vyšší krútiaci moment u motoroch 1,4-1,6 ako 130-170 NM.
Jak píše Johnn, ve skutečnosti je točivý moment (jako takový) nezajímavý. Co tě zajímá je výkon v otáčkách (nebo moment v otáčkách, dá se to převést) a zpřevodování. Špatná převodovka dokáže zabít kdejaký motor.
Jinak síla je v první řadě otázkou množství vzduchu. Abys získal více síly v nižších a středních otáčkách, musel bys dostat do motoru více vzduchu. 200 Nm odpovídá běžnému atmosférickému dvoulitru. Příkladem budiž 2.0 FSI se 110 kW při 6000 otáčkách a 200 Nm při 3500 otáčkách. Ale moderní přeplňovaný motor dosáhne trošku jiných čísel. Jako příklad si vezmu poslední TFSI:
To jsme na úrovni atmosférického 3 až 3,5 litru, vzhledem k rozsahům při poklidné jízdě možná až 3,8 nebo 4 litru. Když zůstanu u Audi, 3,2 V6 FSI měl 320 Nm při 3,200-5,000, byly i jiné verze, ale šlo o hodně plochý motor, zhruba 290 Nm nabízel už pod dvěma tisíci a vydrželo mu to někam k šesti. A 4,2 V8 FSI nabízel 440 Nm při 3500, zhruba 375 od 2000.
Takže ano, 164 Nm při 4850 otáčkách je slabý výkon, i vzhledem k objemu. Otázka je, kolik Nm má v řekněme 3000-3500 otáčkách. Něco kolem 150 by byl solidní výsledek. Ale to ti jednoduchá tabulka neřekne.
Jo, to je přiměřené. Otázka je, jak by vypadala křivka konkrétního kusu, ale to vždy. A hodně záleží na převodovce. Přeplňovaný motor to prostě není. 90 kW 1,4 TSI má 200 Nm při 1400-4000 otáčkách, 103 kW pak 250 Nm při 1500 - 3500 a 77 kW 1,2 TSI pak 175 Nm při 1400 - 4000.
Ta otázka jak by vypadala křivka u konkrétního kusu platí i pro ta turba,a nejen u nových,či lechce zajetých,ale i třeba po 100 000km. Dále závisí na turbolagu.Také nebývá uveden.A ono je hezké uvádět už "od",ale když chceš maximálně akcelerovat i s turbem,tak se budeš pohybovat v horním spektru otáček.
Otázka hlučnosti (jedna z kvalit jízdy) také není jen o otáčkách,poněvadž každý motor zní jinak.Každý kluk na vesnici pozná jestli jede traktor Franty,nebo Pepy.U aut je to stejné.
164n/m při 4850ot.není slabý výkon,ale docela dost velká síla.Ukaž mi lepší atmosféru stejného objemu.
Ukazuje to že i v těchto otáčkách pracuje tento motor s dostatečnou efektivitou.
Ad křivka: "ale to vždy"
Ad lag: Tahle turba jsou velmi malá a lehká (mají malou setrvačnost). V režimu, o kterým píši, na něm stejně moc nesejde. Zmíněné jednotky jsou celkem podladěné, například 77 kW a 90 kW TSI mají litrový výkon téměř atmosfér.
Ad akcelerace: "při poklidné jízdě" Takže nejde o zrychlování, ale o to, jestli se zvládneš pohybovat v provozu bez podřazování a v jakých otáčkách.
Máš sice pravdu, ale pokryl jsem to sám. Tedy, až na prodlevu, ta záleží na motoru. Slabý výkon je dosáhnout té hodnoty při tak vysokých otáčkách, pokud by v těch nižších nebyl dostatek. Podle křivky jde o přiměřený/ solidní výkon, jak jsem napsal, nic převratného. Taky záleží, o co ti vlastně jde. Mně o dostatek výkonu v nízkých otáčkách a také v dolní části středních. V tomhle směru opravdu nic převratného. Přijde ti 160 Nm při 4250 lepší? Nebo 155 Nm při 4,000 otáčkách (to se bavíme o cca 10 let starém motoru)? Popřípadě jeho o pár let starší verze, která měla stejných 155 Nm při 4400 otáčkách. Mimochodem, obě verze měly přímé vstřikování. A hlučnost... kam jsme se to sakra dostali? Reaguji na to, proč malá atmosféra nemůže mít 200-250 Nm, a najednou tu řešíme akustický komfort? :-O8-s
Co jsem předchozím příspěvkem chtěl říct... Že motor vypadá takhle od počítače normálně, takže případný problém bude spíš v převodovce. A druhou věc, že přeplňované motory mají v daných otáčkách síly více, tudíž spíš snesou těžší převody. Nic víc, nic míň. Stačí číst.
Tak sakra nemel o vecech o kterych nemas paru... kdyz jsi laik. Anonymita internetu by se mela zakazat a taci jako ty by meli byt verejne pranyrovani :-)
S kombinací přímého vstřikování a přeplńování turbem začlo Mitsubishi v roce 2001,už v prodejích,VW pouze tedy kopíroval...,tuto techniku zaváděl do výroby totiž podstatně později.
Japonci ovšem poznali nejen klady,ale i zápory,Jak je vidět z potíží koncernu VW se spolehlivostí,reálnou spotřebou,tak opravdu není důvod zatím toto tlačit moc do výroby.
Zatím,
Začalo, ale masového rozšíření nedosáhlo. Dnes Ford, BMW, Renault, VW, MB, PSA a další chrlí statisícové série turbomotorů a atmosféry odsoudili v Evropě k živoření (vyjma osmi nebo dvanáctiválcových motorů kde ještě mají význam u sportovně zaměřených aut, nicméně i tam je trend podobný). Ten, kdo jednou okusí uživatelské výhody moderních turbomotorů u běžné čtyřválcové produkce se k atmosféře již nevrátí a reálná spotřeba která není sice zázračná, ale je samozřejmě o pár procent nižší je také vítaná.
Problémem přímého vstřiku je, že ty motory jsou výrobně dražší a taky pro optimální fungování vyžadují drahý Natural 98.
Výrobu prodražuje hlavně nutnost vypořádat se s emisemi pevných částic (PM), které se doteď řešili jen u dieselů. Díky spalování chudé směsi vznikají PM i u přímovstřikových benzínů, proto norma Euro 5 obsahuje limit PM pro přímovstřikové benzíny. Limit PM je pro přímovstřikové benzíny i diesely stejný.
Toyota k tomu přistupuje ještě způsobem kdy zkombinovala přímý a nepřímý vstřik benzínu, tedy ještě složitější systém :-) Zatím jej používá jen v Lexusech (tuším někdy od roku 2006 ?) a Toyotě GT-86. Systém kombinující přímý a nepřímý vstřik už údajně začalo vyvíjet i Audi.
Nezačalo vyvíjet, ale už nějaký ten pátek nabízí. Jde o kombinaci MPI a FSI, takže čtyřválec má osm vstřikovačů. Pokud vím, zatím to neaplikovali na jiné než čtyřválcové motory.
Co se týče Toyoty, ano, jde o motor 2GR-FSE, tedy 3,5 V6. Začal se prodávat ke konci 2005 (tedy MY 2006).
Doba přeplňovaných 3 hrnků je taky, chvilku mi trvalo než jsem ten fakt zkousnul. Nicméně HuKi přišlo také s novým přeplňovaným 3 hrnkem 1.0l s celkem vysokým výkonem 78kW, ale opět s nízkým kroutícím momentem 137Nm, tedy na úrovni atmo 1.4CVVT. Kde tedy udělali chybu? >:D Že by zas papírový výkon? ;-)
Ford je ukazuje, že to jde i lépe. Všechny verze 1.0EB 74kW, 88kW i 92kW mají dostatečných 170Nm, což i na nižší střední v pohodě stačí ;-)
oni ho daju ale do Mondea a Cmaxu...takze to tiez neni vyhra. Druha vec je,ze nikto dnes ešte nevie,ako to bude sospolahlivostou vsetkych3 valcov 1,0l + turbo a mozno si to H/K nedovoli riskovat a mozno maju v zalohe silnejsiu verziu a mozno...
No máš pravdu s tou spolehlivostí, to uvidíme až tak za 3 roky. Btw 1.0EB je ideální pro Fiestu a B-max, výše už je to jen kvůli emisím ;-) HuKi má vždy výkon na papíru a reálně nic moc...
Btw představ si 1.0TCI v i40, to by byl masakr >:D
radsej par kw alebo Nm menej ako mat najsilnejsi litrovy turbomotor ale nespolahlivy ze? takze mozno korejci nespravili chybu nikde... stejne kto chce poriadny motor kupi si ine auto ako litrove turbo
Topper přečti si to ještě jednou, nejde o výkon - 78kW je v pohodě, ale o kroutící moment ;-) HuKi 137nm vs. Ford 170Nm. Takže pokud chceš reagovat, tak prosím ještě jednou...
ved pisem v mojom prispevku aj o Nm..... nielen o vykone..., podstatna je spolahlivost
inak ford ma lepsie turbo co sa tyka Nm aj vykonu ja sa nehadam... ale ci je aj spolahlivejsie a zerie menej a ma dlhsiu zivotnost to je vec druha...., ono pridu casom aj vacsie turba od H/K a tie uz budu vaznejsimi motormi...
Jak víš, že to bude/nebude spolehlivé? Ještě to není ani v jednom modelu. Ford už jezdí a všichni jsou nadšení ;-) Btw musíš sám uznat, že 137Nm na turbo motor je fakt málo... I to pranýřované 1.2TSi je na tom lépe, 160Nm ;-)
Ano, ale 1,2TSI je vyssi objem a 4valce...dalsia vec, ten krutak je v pohode...berem to tak,ze je to motor primarne pre mensie modely - mozno max tak entry do i30 namiesto 1,4ky cvvt...ale nepredpokladam,ze ten trojhrniec v tejto verzii pojde do i40...osobne bych ho ale dal max do i20.
Já bych to neviděl nijak špatně. 137Nm je vrchol i u 1.4ky a na rozdíl od ní bude položený výrazně níže a dostupný ve vyšším spektru otáček (hádám, ale je to dost pravděpodobné). A 1.4 funguje i v ceedu a i30 (kde ze začátku měla také "vyhoněný" výkon na nad 80kw).
Pojedete to, možná ne jako 1.0 od fordu, ale zatím bych v tom neviděl problém...možná díky tomu stačí i méně dimenzované převodové ústrojí :-)
ktori uz uznavaju kvality korejcov a maju oci a vidia co sa okolo nich deje :yes: , ti ktori si stale myslia ze korea je autami na urovni starej sephie alebo pride.... tych je nastastie stale menej... ved ani skodovka uz dnes nie je na urovni felicii ako kedysi... casy sa zmenili a realita je taka ze kia a hyundai dnes uz nie su ani lowend.... to ani nahodou... su to uz plnohodnotne auta ( aj cenou ) v danej triede ktore v kazdej triede konkuruju dokonca tym najlepsim.... takze tak.... je fajn ze ludia uz otvorili oci a ziskali trosku iny pohlad na vec....lebo zit so zatvorenymi ocami nie je nic prijemne a je to sebaznicujuce... treba respektovat realitu a uznat kvality konkurenta.... len tak sa mozeme posunut dalej.... pravda je taka ze dnes je H/K spickou vo svete aut... a mozu sa postavit zoci voci takmer komukolvek :yes: je len dobre ze ludia to uz zacinaju chapat a otvorili oci.... verim ze prichodom novych motorov, prevodoviek a dalsich novych aut ako novy soul nova i10tka , novy genesis, novy pro ceed uz H/K presvedci naozaj kazdeho ze casy sa zmenili.... :yes: Ak to takym tempom pojde dalej tak bude H/K coskoro ten ktoreho budu ini musiet a chciet dobehnut.... karta sa obratila... z toho koho si robili kedysi posmesky je ten kto sa moze dnes smiat inym :yes:
Je to jen otazka casu, pokud Korea neusne na vavrinech, jako jine Evropske znacky, ma daleko vetsi potencial, nez si tady zaslepenci vlasti ceske mysli, nebo chteji pripustit.
Pouze jsem zvedav na to, co bude ta banda ignorantu vymyslet za argumenty, az konecne dorazi do Evropy korejska turba :-!
OT:
Jinak vsem bazarmistrum a Skodovkarum preji jejich modly :-) Bazarmistrum proto, ze si mysli, ze koupi ojete jebky stoupl jejich socialni status a vsem Skodovkarum to, ze jsou na tom tak dobre, ze si mohou poridit tak kvalitni a drahy vuz (na leas od Skofinu) :yes: