Hyundai chystá přeplňovaný tříválec 1,0 TCI
Ford je na hranici jednoho litru a francouzský výrobce se dostal objemově ještě níže. U dvouválce tak zůstává pouze Fiat. Korejský tříválec z řady Kappa byl odhalen na koncernové konferenci „International Powertrain“ ve dnech 23. - 24. října 2012. Konala se v Hwaseongu nedaleko výzkumného a vývojového centra firmy Hyundai.
Nový litrový tříválec nabídne výkon 78 kW (106 k) a největší točivý moment 137 Nm. Zkratka TCI znamená Turbocharger Intercooler, tedy turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. Blok motoru je hliníkový stejně jako hlava válců a vačkový hřídel. Víka ventilů byla pro změnu vyrobena z plastu, taktéž sací potrubí je z tohoto materiálu.
Automobilka potvrdila, že nejmenší přeplňovaný motor bude střídmější než aktuální atmosférický tříválec litrového objemu v nejmenším modelu i10, byť přesná čísla dosud neznáme. Pohonná jednotka se chystá do řady koncernových modelů značek Hyundai a Kia. Jistě můžeme počítat s i20, i30, Riem, Cee'du a dvojčaty
Větší Kappu 1,2 T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) Hyundai odtajnil již v březnu. Aplikace T-GDI, která je součástí evoluce v souvislosti se zvýšením výkonu a snížením spotřeby, se dočká i agregát Gamma 1,6 l a větší dvoulitr Theta. Jistá zlepšení jsou připravena rovněž pro nepřeplňovaný zážehový motor řady Nu 2,0 l s proměnným časováním ventilů CVVL a dále pro malý turbodiesel řady U2 1,1 l s variabilní geometrií lopatek turba. Úpravami prošel i větší přeplňovaný vznětový dvoulitr, který nyní splňuje emisní normu Euro 6. V budoucnu se chystá rovněž jeho šestiválcová verze. V Koreji se pracuje také na novém osmistupňovém automatu a ústrojí CVT s plynule měnitelným převodem.
Pohonné jednotky T-GDI chce koncern Hyundai-Kia brzy rozšířit do celého světa včetně USA a Číny. Jejich konstrukce je snadno modifikovatelná pro lokální trhy, například Brazílii, kde se jako palivo využívá ethanol z cukrové třtiny.