Tak uvidíme,už "iba" tých 200 koní robí z neho zábavné auto,turbo tomu pomože na rovinke takže paráda :-) Ešte by mohli v interiéri (v subaru konkrétne,toyota nie) zmeniť to autorádio,podla mňa vyzerá hrozne zastaralo...Interiér sa mi sám o sebe moc páči ale to rádio mi tam nejak nesedí,hlavne ten displej :no: Ale to je naozaj maličkosť,inak je to úžasné auto -)
nemyslím, že by na něco přišli a nebo, že by třeba četli diskuze na auto.cz a řekli si ,, jo ten jossalito má pravdu, fakt jsme to podcenili ,, . Tenhle motor byl do subaru BRZ plánovaný od začátku.
V době uvedení toho článku žádné proklamace výrobce neexistovaly. Samozřejmě, že za rozhodnutí výroce nemůžu já, nebo diskuze, to si opravdu nemyslím, jen udělali logický krok, který jsem já tehdy naznačil. ;-)
Vlastně, klidně s tím mohli ještě počkat:) Verze bez turba je prý beznadějně vyprodaná...a tohle by mohlo po čase opět zvednout prodeje. >:-[]
Ale jo, tohle je asi to jediné, co tomu autu mohlo chybět (když už člověk chce rýpat),
Já si naopak myslím, že ten turbomotor je zbytečnost, resp. dostane brz někam mimo jeho přirozený cíl. To auto, má být jednoduchou, levnou a lehkou zadokolkou. A takovou i je, tak je postaveno, i když s tou levností je to na hraně. A přidám-li silnější a složitější motor, budu muset použít větší a širší kola, větší brzdy, posílit převodovku atd., takže se nutně cenou posune brz jinam, a mám obavu, že už mimo svůj terč, mimo svou cílovou skupinu. S ohledem na to, jak se aktuálně za svou cenu prodává, není žádné silnější "lepší" verze třeba. Z druhé strany umím pochopit, že zrovna Subaru chce mít ve svém autě turbomotor, jen si myslím, že pro auto typu brz ho netřeba.
Tím si zas nejsem úplně jist. Konkurence pro takové auto bude Genesis, 370Z a Cayman, víc toho myslím není. Problém je, že Genesis ani 370Z jako Cayman nejezdí a Cayman může být pro někoho zbytečně luxusní a drahý, když mu jde hlavně o jízdu. BRZ turbo takovou mezeru alespoň teoreticky dobře vyplňuje. Určitě jsou lidi,co chtějí auto jako BRZ, ale přáli by si větší výkon, proto taky vznikají všemožné neoficiální kity. Lidi to očividně chtějí, tak je logické to začít prodávat.
S kity je to těžké, mnohdy je najdeš na už tak levných autech, že namontovány, klidně cenu daného auta zdvojnásobí, jinými slovy aftermarket se chová jinak než trh nových aut, lidé jsou za úpravy schopni utratit hrubě nelogické peníze a můžeš jim argumentovat tím, že za daný peníz už by měli parametry srovnatelné nové auto. A právě v této "logice" vidím problém dražšího byť výkonnějšího bzr, za cenu přes mega bude mít problém, on v Evropě moc netáhne ani 370Z a to má V6 a mnohem lepší vnitřek. Takže já moc optimista nejsem, ale velmi rád se v tomto případě spletu.
Nemyslím, že by se nenašli zákazníci pro výkonější BRZ či GT86, v ohledu toho, že jde o rozšíření nabídky, nikoliv možnost jedinou. Pokud můžu mluvit za sebe, mě v projevu toho vozu více koníků prostě chybí. Psal jsem to u testu toho vozu, napíšu to znova. Pokud má auto špičkový podvozek a člověk umí "trošku" řídit, první, co mu začne chybět, jsou koníci navíc. A u tohoto vozu (mi) začnou chybět setsakra brzy.
Druhá věc je, že ona "levnost", o které píšeš, u tohoto vozu až tak aktuální opravdu není.
Tohle auto (BRZ turbo) má podle mě nárok se prodávat i dráž než STI. Výkon bude dost podobný a takové placaté zadokolkové coupé má samo o sobě přidanou hodnotu. Obzlášť pokud kvóty pro Evropu budou stejné jako u slabší varianty, bude to prodejné za relativně velké peníze.
Ideál by podle mě byla vysokootáčková atmosféra s 250 koni jako u S2000, jenže to už dnes bohužel dělat nejde, tak se to musí nahnat turbem. Takhle budou dostupné dvě verze a obě mají své místo. Tím chci říct, že o slabší verzi se nedá říct, že by jí chyběly koně, jen to je dostupný (ne dostupný jako ve zbytku světa, ale když za ty peníze existuje jen Genesis a MX-5, zas tak špatná nabídka to není) sporťák ve stylu MX-5, kde se hraje na něco úplně jiného, navíc má oproti ní výkonu až až. Samo o sobě dává to auto smysl. Pochybuji, že by si lidi začali místo atmosfér hromadně kupovat turbo, můžou myslím dobře koexistovat.