Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru BRZ dostane silnější motor

Aleš Jungmann
Diskuze (16)
Toyota GT86 a jeho bratříček Subaru BRZ jsou skvělá auta, jen jim k dokonalosti chybí o něco silnější motor. BRZ dostane oturbený dvoulitr.

Šušká se o tom vlastně už od doby představení projektu, až teď ale máme v ruce opravdu věrohodnou informaci. Magazín Automotive News má totiž hodně dobře rozhozené sítě a když říká, že přeplňovaný dvoulitr bude, tak prostě bude.

Má se jednat o nový motor, využívající služeb nového systému přímého vystřiku paliva a dvoukomorového turbodmychadla. Výkon samozřejmě stále poputuje k zadním kolům, konkrétně by to mělo být asi 280 koní a 340 Nm.

Zatím není jasné, zda nový motor znamená automaticky verzi BRZ STI, nebo „pouze“ silnější výkonový stupeň BRZ Turbo, přičemž verze STI by byla ještě dalším krokem k automobilové nirváně. A možná i pro obě verze zároveň. Auta s přeplňovaným motorem by se měla představit už v průběhu příštího roku, na lednové Tokio to ale spíš nevypadá, Ženeva má šancí mnohem víc.

Aleš Jungmann
Diskuze (16)
29. 10. 2012 10:54
Re: tu je celkom pekny porovnavaci videotest BRZ vs Genesis
Výborný test! :yes:
29. 10. 2012 07:35
Re: Jak jsem dříve psal
Tohle auto (BRZ turbo) má podle mě nárok se prodávat i dráž než STI. Výkon bude dost podobný a takové placaté zadokolkové coupé má samo o sobě přidanou hodnotu. Obzlášť pokud kvóty pro Evropu budou stejné jako u slabší varianty, bude to prodejné za relativně velké peníze.
Ideál by podle mě byla vysokootáčková atmosféra s 250 koni jako u S2000, jenže to už dnes bohužel dělat nejde, tak se to musí nahnat turbem. Takhle budou dostupné dvě verze a obě mají své místo. Tím chci říct, že o slabší verzi se nedá říct, že by jí chyběly koně, jen to je dostupný (ne dostupný jako ve zbytku světa, ale když za ty peníze existuje jen Genesis a MX-5, zas tak špatná nabídka to není) sporťák ve stylu MX-5, kde se hraje na něco úplně jiného, navíc má oproti ní výkonu až až. Samo o sobě dává to auto smysl. Pochybuji, že by si lidi začali místo atmosfér hromadně kupovat turbo, můžou myslím dobře koexistovat.
28. 10. 2012 23:29
Re: Jak jsem dříve psal
Prodeje ukážou.

Nemyslím, že by se nenašli zákazníci pro výkonější BRZ či GT86, v ohledu toho, že jde o rozšíření nabídky, nikoliv možnost jedinou. Pokud můžu mluvit za sebe, mě v projevu toho vozu více koníků prostě chybí. Psal jsem to u testu toho vozu, napíšu to znova. Pokud má auto špičkový podvozek a člověk umí "trošku" řídit, první, co mu začne chybět, jsou koníci navíc. A u tohoto vozu (mi) začnou chybět setsakra brzy.

Druhá věc je, že ona "levnost", o které píšeš, u tohoto vozu až tak aktuální opravdu není.
Avatar - Dinar
28. 10. 2012 16:11
Re: Jak jsem dříve psal
S kity je to těžké, mnohdy je najdeš na už tak levných autech, že namontovány, klidně cenu daného auta zdvojnásobí, jinými slovy aftermarket se chová jinak než trh nových aut, lidé jsou za úpravy schopni utratit hrubě nelogické peníze a můžeš jim argumentovat tím, že za daný peníz už by měli parametry srovnatelné nové auto. A právě v této "logice" vidím problém dražšího byť výkonnějšího bzr, za cenu přes mega bude mít problém, on v Evropě moc netáhne ani 370Z a to má V6 a mnohem lepší vnitřek. Takže já moc optimista nejsem, ale velmi rád se v tomto případě spletu.
28. 10. 2012 14:57
Re: Jak jsem dříve psal
Tím si zas nejsem úplně jist. Konkurence pro takové auto bude Genesis, 370Z a Cayman, víc toho myslím není. Problém je, že Genesis ani 370Z jako Cayman nejezdí a Cayman může být pro někoho zbytečně luxusní a drahý, když mu jde hlavně o jízdu. BRZ turbo takovou mezeru alespoň teoreticky dobře vyplňuje. Určitě jsou lidi,co chtějí auto jako BRZ, ale přáli by si větší výkon, proto taky vznikají všemožné neoficiální kity. Lidi to očividně chtějí, tak je logické to začít prodávat.