Jazdenie vlavo je prezitok z jazdenia na konoch, kde jazdec musel byt pripraveny tasit mec vpravo, preto sa jazdilo po lavej strane. Nikoho neprekvapi, ze Britania dodrziava tradicie a ostalo to aj v jej byvalych koloniach.
V aute s automatom je to prakticky jedno, ale pri manuali mi ako pravakovi viac vyhovuje preradovanie pravou rukou. Lavu mam akusi nemotornu :-)
Spravne, prihlasit europske auto v Britanii nie je vobec problem, existuju desiatky specialistov na dovoz a predaj LHD...
Neohovoriac o tom, ze mnohe automobilky predavaju resp. predavali LHD auta oficialne, hlavne maloseriove modely, resp. auta, o ktore je zaujem, ale RHD verzia sa este nevyraba: Chevrolet, Chrysler, Smart, Porsche.... Dokonca niektori dileri dokazu na poziadanie doviezt a predat LHD auto - oficialne.
Jde, ale jednoduché to rozhodně není. Záleží co s řízením vpravo se přihlašuje. Zde si nejsem uplně jist, ale pro modely nehomologované v ČR je nutno prodělat prakticky homologaci, takže v podstatě vše zajímavé z jap. produkce. Naopak, pokud již vozidlo bylo přihlášeno a provozováno např. v DE, neměl by to být tak velký problém. Budu ale rád, pokud někdo se zkušenostmi toto ještě upřesní, protože si opravdu nejsem jist. ;-\
Proč by to nešlo? Znám v ČR pár majitelů vozů s volantem napravo (importované jako nové z UK/ Japonska). Ale nevím, jak moc bezproblémový proces to je. A určitě záleží, co se to vůbec snažíš přihlásit.
Nedávno som čítal článok, ako jazdia Briti v zime. Ešte donedávna bolo používanie zimných gúm zaťažené VYŠŠÍM poistným, pretože sa tieto gumy líšia od schválenej špecifikácie letných gúm :-) . Ale poisťovne vraj postupne dostávajú rozum aj vo Veľkej Británii.
A keď napadne 2 centimetre snehu, svet sa zastaví. Deti nejdú do škôlky ani do školy. Na jednom blogu som čítal, že po takejto "kalamite" doviezli deti do škôlky len 2 mamičky- nejaká Nemka a pisateľka blogu - z Čiech alebo zo Slovenska.
Takže štvorkolky by sa Britom určite zišli.
Ne že by britové o něco přišli, prostě si nekoupí nejvýkonější silniční traktor na světě. :-! Spíš mě zaráží, že se tam nesmí prodávat auta s levostranným řízením. Na přelomu 80. a 90. let se z podobných důvodů nedělaly pravostranný Delty HF Integrale a Themy 8.32 a přesto se ty auta v Británii i Japonsku prodávala, dokonce měli britové svojí speciální limitovanou edici Delty Verde York. To se za ty roky změnily na ostrovech zákony?
Možná né na ostrovech, ale v Bruselu. Kdybych o to auto hodně stál a nevadilo mi řízení na opačné straně, než vyhovuje provozu, tak bych ho přihlásil někde v beneluxu, možná i ve Francii, ale vzhledem ke "kanálové" animositě bych si to asi hodně rozmýšlel.
Skor ide o prax jednotlivych statov ako o pravo EU. Prave naopak, Komisia zazalovala na Sudnom dvore EU Polsko ( [odkaz] ) a myslim aj Litvu kvoli tomu, ze neumoznuju registraciu aut s pravostrannym riadenim.
K tomu prihlaseniu v cudzine: neviem, ako je to v UK, ale v Beneluxe kvoli danovym a inym povinnostiam maju obyvatelia (vratane cudzincov prihlasenych na pobyt) povinnost mat tam registrovane aj auta. Auto s cudzou SPZ si doma nenechaju dlho pobehovat len tak.
To je divne... v Irsku prihlasit auto s opacnym volantom ide a anglicko ma dost podobne zakony, tak sa cudujem ze to zmenili..... je to inac dost skoda ze sa na svk nedaju prihlasit auta z irska a UK , bol by to dobry biznis vozit pouzite auta sem :-) mozno to je dovod preco to tak je.....
Mě to štve z důvodu, že si nemůžu dovézt auto ani z Austrálie. Od dětství se mi líbí Holdeny a třeba Maloo VXR nebo nějaký starý Statesman z osmdesátek patří do skupiny "dream cars". Jedinou cestou je buď přestavba řízení, nebo ponechání na původních značkách. Kamarád měl takhle Lancer EVO VI Tommi Makinen na britských značkách, ale to podle mě není ono (možné problémy s pojištěním, při nehodě a pod.). Přestavba je zase možná jen u aut, která se vyrábí i s levostranným řízením. To znamená, že třeba u současný generace Holdenu Commodore by šly použít díly z Pontiacu G8, ale u starších Holdenů má člověk prostě smůlu.
Maloo je naprostá šílenost, a to auto je jednoduše sexy. Zesměšnit pár managerů v A8 nebo "závodníky" v Octaviích, by byla sranda, jen vidět ty protažený ksichty jak se jim vzdaluje pick-up, na druhou stranu, je to jak řekl Hammond, když máte Maloo dobrý businessman asi nebudete ;-)