Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M550d se v Británii prodávat nebude, může za to konstrukce

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
BMW nenabídne Britům naftové „eMko“ řady 5. Musí si počkat na další generaci, která umožní výrobu s volantem napravo.

BMW M550d ze stránek Auto.cz dobře znáte: pod kapotou má třílitrový vznětový šestiválec s trojicí turbodmychadel. Ten je naladěn na naladěn na 280 kW (381 k) při 4000–4400 min-1, točivý moment o maximální hodnotě 740 Nm je pak dostupný při 2000–3000 min-1 a přenáší osmistupňová samočinná převodovka na obě nápravy.

Ano, sedany a kombi z divize M Performance disponují výhradně pohonem všech kol xDrive, který je právě pomyslným kamenem úrazu. Díky jeho přítomnosti nelze vozy se složitým systémem tří turbodmychadel modifikovat na pravostranné řízení, proto se jich zákazníci za kanálem La Manche nedočkají. Neprodávají se tam ani „obyčejnější“ čtyřkolky, neboť jeho aplikaci brání samotná platforma. Můžou mít volant jen vlevo, ale takový vůz v Británii nepřihlásíte (a na kontinentě to platí zase obráceně, nepočítáme-li Rusko).

Chudákům Britům tak nezbývá než čekat na další generaci řady 5, která se objeví zhruba za tři roky. Tam už se s případnou konverzi na pravostranné řízení u variant se znakem náprav 4x4 počítá, podvozek je momentálně ve stádiu vývoje.

Podle informací britského Autocaru se naftový motor s trojicí turbodmychadel ve Velké Británii objeví také v nástupcích řad 6 a 7, které s příští „Pětkou“ budou sdílet konstrukční základ. V současnosti jej s M550d sdílí SUV X5 a X6 a faceliftovaná limuzína 750d xDrive.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Avatar - Barrichello
1. 11. 2012 11:35
Re: Proč to nejde?
Na to ti stačí Dodge RAM SRT10 popřípadě potuněná 5,7 V8, z který jde vmyáčknout víc než těch sériových 390-395 HP
1. 11. 2012 01:29
Re: Proč to nejde?
Kdo by s tebou v A8 závodil? Jo, ty myslíš nějakou 16 letou... >:-[]
1. 11. 2012 01:24
Re: Štvorkolky by sa Britom zišli
Vždyť čtyřkolky maminky mají, milované Land Rovery/ Range Rovery. ;-)
1. 11. 2012 01:21
Re: LHD in UK
Proč by to nešlo? Znám v ČR pár majitelů vozů s volantem napravo (importované jako nové z UK/ Japonska). Ale nevím, jak moc bezproblémový proces to je. A určitě záleží, co se to vůbec snažíš přihlásit.
31. 10. 2012 20:36
Re: Proč to nejde?
To ale řekl o vxr8 bathurst (srovnával s audi s4), ne o maloo :-)