Rumunská automobilka Dacia zařadila přímo do své nabídky modely spalující LPG. Jedním z nich je i Duster s motorem 1,6 16V v kombinaci s pohonem předních kol.
Jen ještě změnit stálý převod, aby to na dálnici netočilo tolik otáček a v návaznosti nežralo jak lokomotiva. To je slabina benzínových Dusterů. Diesel už má převod o dost lepší.
na atmosfericky benzin su tieto prevody dost tazke (3500ot/min pri 130km/h) a dalsie predlzenie by viedlo akurat k nutnosti radit v kazdom mensiom dialnicnom stupani. Nedavno bolo bezne u atmosferickych 1,4 a 1,6 toci 4000ot/min pri 130km/h ;-)
Duster je právě docela lehounký. V tabulce píšou 1205 kg pohotovostní hmotnosti, což je míň, než běžný kompaktní hatch. Aerodynamika ovšem žádná hitparáda.
Asi dost těžké nejsou. Ve všech testech se shodují, že při 130 km/h motor moc točí a tím i žere. Uvádějí, že je to kompromis pro terén, aby auto nemělo rychlou jedničku a nemuselo mít redukční převodovku. Diesel má lepší krouťák odspoda a proto si dovolili dát těžší převod.
najdi si test nejakeho suv, pripadne podobne velkeho mpv a potom porovnaj prevody(otacky pri 100 a 130 km/h) a spotrebu. Tazsi prevod by najvyssi prevodovy stupen odsudil len na udrziavanie rychlosti.Spotreba v tomto pripade pada na vrub starej konstrukcie a sucasnych emisnych limitov ;-)
Ne že bych to nutně musel vědět, ale zdá se, že nádrž na plyn zabrala místo pro rezervu, která se u 2WD verze upevňuje zvenčí pod kufr. Ale když redakce říká, že kufr má nadále 475 l, zřejmě se rezerva ani nepřestěhovala zpět do kufru. Že by po brazilsku frajersky na střechu? Je tu nějaký majitel plynu, který by mi to řekl? díky! Fakt je, že zrovna u Dusteru by asi ničemu nevadilo, kdyby dostal klasické offroadové páté dveře na pantech a s basou na rezervu - a problém by byl vyřešený.
Díky, pánové, ani jsem nečekal, že se tak pobavím - dělnické cesta-necesta auto s lepicí sadou pro bílé límečky, to chce zvláštní způsob myšlení na straně výrobce, ale on je to vlastně jenom úpravce. A tak jako vždy musí nastoupit Pat a Mat, aby to nějak do-do pořešili. Šel bych na to stejně jako Tycoon, ale skřípal zuby, škoda těch litrů objemu kufru.
No - vzhledem k tomu, pro které oblasti je auto primárně určeno, taky by mi rezerva chyběla. Když píchnu v divokých rumunských horách, nebo v ostravském Přednádraží, taky bych nerad spoléhal na lepicí sadu.
BTW - v rodině jsme za posledních 10 let vícekrát prorazili bok o kámen nebo obrubník, než kolik jsme měli čistých píchnutí v běhounu. A i v případě "čistých" píchnutí se v nouzi se minirezervou 1000 km ujet dá, s pneumatikou zalepenou lepicí sadou ne.
Nikdy? A jak se dřív měřila spotřeba? Tohle je normální amatérismus přejít v testu plynové verze spotřebu suchým konstatováním o chybějícím palubním počítači.
Tiež som sa nad tým pozastavil. Na test som sa tešil s tým že konečne niečo "mimo hlavný prúd" a oni spotrebu a prevádzkové náklady vôbec odbijú cez prepočet papierových údajov na koruny.
Tak teda já mám Landirenzo ještě se starším systémem na totožném motoru (ale ještě EURO III) a do 5000 ot. nemám šanci poznat, jestli jedu na LPG nebo na benzín. Od těch cca 5000 ot. už je benzín krapet živější, ano, ale jinak ne... a i jinde tomu není jinak. Jestli pak pan redaktor neslyší i trávu růst.
Redaktor píše o tom, že auto se chová různě při jízdě na benzín a LPG, což já takový rozdíl, jak on popisuje, nepozoruju. Kdyby šlo o srovnání Euto 3 a 5, tak ano, ale snad chápeš, že při jízdě na benzín auto nebude plnit jiné Euro než při jízdě na LPG.
Zle si pochopil. Ten istý motor naladený na vyššiu emisnú normu môže mať(a vo väčšine prípadov aj má) podstatne inú charakteristiku. To môže ovplyvniť aj správanie sa motora pri prevádzke na LPG.
Preto som reagoval na tvoj výrok, že máš "ten istý" motor a rozdiel nepozoruješ. Nemáš ten istý motor a teda nemôžeš posúdiť či sa správa tak ako redaktor popisuje.
Jenže já mám ještě navíc LPG bez sekvenčního vstřikování, které by právě mělo zvýraznit rozdíl mezi LPG a benzínem. Navíc stejně tak to hodnotí i majitelé aut, kteří mají nové Megany na LPG, že rozdíl nejde téměř poznat a ne, že auto ve vyšších otáčkách na LPG nejede... To slyším opravdu poprvé.
To, že je 1,6 16V s Eurem 5 horší než bývala, je známá věc.
Tak to ono to neni uplne jednoduche. Jednak musi byt 20% z objemu nadrze nenaplnenych a druhak by se pri pouziti vetsi nadrze mohlo stat, ze klesne uzitecna hmotnost pod normu pro obsazenost 5ti osobami...
Tak tak lpg patri do aut, je to velka uleva pro penezenku. jsem velice spokojeny mohu si dovolit v lete krasnou dovolenou a v zime par darku navic. >:D