Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dacia Duster LPG – Plyn nepatří jen do sporáku

40 komentářů

Avatar - wladyk
wladyk
Jen ještě změnit stálý převod, aby to na dálnici netočilo tolik otáček a v návaznosti nežralo jak lokomotiva. To je slabina benzínových Dusterů. Diesel už má převod o dost lepší.
kyklop
na atmosfericky benzin su tieto prevody dost tazke (3500ot/min pri 130km/h) a dalsie predlzenie by viedlo akurat k nutnosti radit v kazdom mensiom dialnicnom stupani. Nedavno bolo bezne u atmosferickych 1,4 a 1,6 toci 4000ot/min pri 130km/h ;-)
Avatar - jednooky
jednooky
Mňe točí starý golfík 3000 ot/min pri 125km/h ;) benzín samozrejme
pargi
Má to taky své nevýhody, koukni se na zrychlení svého vozu. A nepíše "Mňe" spíš "Mne"? :-)
Avatar - jednooky
jednooky
hej hej preklep ;) Zrýchlenie je porovnatelné zo všetkými ostanými autami danej katogerie výkonovej, ver že by si sa čudoval ako to ide
pargi
No, asi jako auto s 55 kW a těžkými převody :-)
kyklop
neberiem, ale ten tvoj motor asi nebude az tak priduseny emisnymi limitmi a hlavne duster bude mat inu hmotnost a mizernu aerodynamiku
pargi
Duster je právě docela lehounký. V tabulce píšou 1205 kg pohotovostní hmotnosti, což je míň, než běžný kompaktní hatch. Aerodynamika ovšem žádná hitparáda.
Avatar - wladyk
wladyk
Asi dost těžké nejsou. Ve všech testech se shodují, že při 130 km/h motor moc točí a tím i žere. Uvádějí, že je to kompromis pro terén, aby auto nemělo rychlou jedničku a nemuselo mít redukční převodovku. Diesel má lepší krouťák odspoda a proto si dovolili dát těžší převod.
kyklop
najdi si test nejakeho suv, pripadne podobne velkeho mpv a potom porovnaj prevody(otacky pri 100 a 130 km/h) a spotrebu. Tazsi prevod by najvyssi prevodovy stupen odsudil len na udrziavanie rychlosti.Spotreba v tomto pripade pada na vrub starej konstrukcie a sucasnych emisnych limitov ;-)
_patrik
Ne že bych to nutně musel vědět, ale zdá se, že nádrž na plyn zabrala místo pro rezervu, která se u 2WD verze upevňuje zvenčí pod kufr. Ale když redakce říká, že kufr má nadále 475 l, zřejmě se rezerva ani nepřestěhovala zpět do kufru. Že by po brazilsku frajersky na střechu? Je tu nějaký majitel plynu, který by mi to řekl? díky! Fakt je, že zrovna u Dusteru by asi ničemu nevadilo, kdyby dostal klasické offroadové páté dveře na pantech a s basou na rezervu - a problém by byl vyřešený.
Avatar - lordlord
lordlord
asi lepíci sada
_patrik
Jojo kus pásky přes pusu, aby člověk neřval vzteky. >:D
Gangrel
Ja vozim rezervu za sedadlem spolujezdce :-)
Ferdinand Este
No tak to se modli, abys nenaboural. Protože i v padesátce ze spolujezdce ta rezerva udělá placku.
Tycoon
Mně LPG servis udělal v kufru závit a mám ji přišroubovanou.
_patrik
Díky, pánové, ani jsem nečekal, že se tak pobavím - dělnické cesta-necesta auto s lepicí sadou pro bílé límečky, to chce zvláštní způsob myšlení na straně výrobce, ale on je to vlastně jenom úpravce. A tak jako vždy musí nastoupit Pat a Mat, aby to nějak do-do pořešili. Šel bych na to stejně jako Tycoon, ale skřípal zuby, škoda těch litrů objemu kufru.
Ferdinand Este
No - vzhledem k tomu, pro které oblasti je auto primárně určeno, taky by mi rezerva chyběla. Když píchnu v divokých rumunských horách, nebo v ostravském Přednádraží, taky bych nerad spoléhal na lepicí sadu.

BTW - v rodině jsme za posledních 10 let vícekrát prorazili bok o kámen nebo obrubník, než kolik jsme měli čistých píchnutí v běhounu. A i v případě "čistých" píchnutí se v nouzi se minirezervou 1000 km ujet dá, s pneumatikou zalepenou lepicí sadou ne.
Avatar - gld
gld
Prinajhoršom si kúpiš dojazdovku aj v peknom obale a budeš ju voziť v kufri. Zaberie minimálne miesta a pri bežnom používaní ti nebude vadiť.
Ferdinand Este
Ano, uvádějí to i v katalogu ...
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Vetsina aut prodanych v EU je v zakladu jen s lepici sadou, pokud maji monitorovani tlaku v pneumatikach. Za rezervu se priplaci...
krataxxx
;-) Co takle u Škodovky napsat,-DRAHÝ už pohled! >:D
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ano, taky jsem čekal test zaměřený na odečet reálné spotřeby nic 8-s
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
nikdy se to tak nemerilo ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Nikdy? A jak se dřív měřila spotřeba? Tohle je normální amatérismus přejít v testu plynové verze spotřebu suchým konstatováním o chybějícím palubním počítači.
Avatar - gld
gld
Tiež som sa nad tým pozastavil. Na test som sa tešil s tým že konečne niečo "mimo hlavný prúd" a oni spotrebu a prevádzkové náklady vôbec odbijú cez prepočet papierových údajov na koruny.

Odfláknutý test :no:
esence77
na spotrebu uz je nejakou dobu vhodne sledovat ruzne webove statistiky jako treba prumerne hodnoty na spritmonitor.de v tomot pripade [odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak teda já mám Landirenzo ještě se starším systémem na totožném motoru (ale ještě EURO III) a do 5000 ot. nemám šanci poznat, jestli jedu na LPG nebo na benzín. Od těch cca 5000 ot. už je benzín krapet živější, ano, ale jinak ne... a i jinde tomu není jinak. Jestli pak pan redaktor neslyší i trávu růst.
Gangrel
Ja mam BRC s privstrikem benzinu a neni poznat absolutne nic... :yes:
Avatar - gld
gld
Euro 3 a euro 5 bude asi vcelku rozdiel, nemyslíš?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Redaktor píše o tom, že auto se chová různě při jízdě na benzín a LPG, což já takový rozdíl, jak on popisuje, nepozoruju. Kdyby šlo o srovnání Euto 3 a 5, tak ano, ale snad chápeš, že při jízdě na benzín auto nebude plnit jiné Euro než při jízdě na LPG.
Avatar - gld
gld
Zle si pochopil. Ten istý motor naladený na vyššiu emisnú normu môže mať(a vo väčšine prípadov aj má) podstatne inú charakteristiku. To môže ovplyvniť aj správanie sa motora pri prevádzke na LPG.

Preto som reagoval na tvoj výrok, že máš "ten istý" motor a rozdiel nepozoruješ. Nemáš ten istý motor a teda nemôžeš posúdiť či sa správa tak ako redaktor popisuje.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jenže já mám ještě navíc LPG bez sekvenčního vstřikování, které by právě mělo zvýraznit rozdíl mezi LPG a benzínem. Navíc stejně tak to hodnotí i majitelé aut, kteří mají nové Megany na LPG, že rozdíl nejde téměř poznat a ne, že auto ve vyšších otáčkách na LPG nejede... To slyším opravdu poprvé.

To, že je 1,6 16V s Eurem 5 horší než bývala, je známá věc.
oldskuul
To se jim tam nevešla trochu větší??? 8-s
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Tak to ono to neni uplne jednoduche. Jednak musi byt 20% z objemu nadrze nenaplnenych a druhak by se pri pouziti vetsi nadrze mohlo stat, ze klesne uzitecna hmotnost pod normu pro obsazenost 5ti osobami...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tohle bohatě stačí.
oldskuul
stačí, ale bohatě(?)... to bych už neřekl, čerpaček je sice dost, to problém není, ale komu se furt chce někde se zdržovat ;-)
Martin77
Tak tak lpg patri do aut, je to velka uleva pro penezenku. jsem velice spokojeny mohu si dovolit v lete krasnou dovolenou a v zime par darku navic. >:D