Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Koupě ojetiny v zimě: Pohodlnost se nevyplácí

19 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
"Je vhodné ověřit, že kompresor klimatizace spíná při jejím zapnutí. Jestli ano, čeká vás nanejvýš doplnění chladicího média, pokud by s příchodem vyšších teplot nebyl výkon klimatizace dostatečný." - to není tak úplně pravda. Takhle jsem se bohužel nachytal při koupi mého současného auta. Kompresor vzorně spínal na stisknutí tlačítka A/C, ozvalo se typické klapnutí jeho spojky, ale vzduch z klimazizace šel jen vlažný. Taky jsem si myslel, že stačí doplnit chladivo, ale ouha! Zanedlouho nejen že klimák nechladil, ale rovnou topil a diagnóza byla právě vadný kompresor, stálo mě to osm a půl tisíce.
elipsoid
Taky může být třeba děravý chladič - taky sranda za pár tisíc.
sumy
"Pokud benzínový motor startuje déle, ale poté naskočí a běží hned pravidelně, doporučuje se po několika protočeních motor vypnout a po chvíli startovat znovu.Pokud motor naskočí již bez váhání, bylo příčinou prvního obtížného startu velmi pravděpodobně pouze delší stání vozu bez provozu."
Nebo to také signalizuje totálně vyběhanej motor s mizernou kompresí. Točí, ale nechce, nakonec blafne a vrčí krásně pravidelně a při opakovaném startu již není problém. Tady bych doporučil jako první lajcké posouzení najet na kopeček a auto zabrdit jen na rychlost a chvilku počkat, jestli samo "neodcuká" z kopce dolů. Jako způsob posouzení, zda byl motor již v běhu nebo ne se mi nejlépe osvědčilo strčit prst dolévacím otvorem do "ventildeklu". Někdy je motor natolik zadeklovaný, že neni kam šáhnout, popřípadě motor běžel opravdu jen chvilku a nestačil se ohřát tak, aby to bylo rozeznatelné pouhým dotekem zvenku. Když jsem kupoval současné MPV, vždy jsem volal do bazaru předem a vysloveně jsem říkal, že chci, aby bylo auto studené. Ze 17 aut, co jsem objel jich bylo cca 10-12 "předehřátejch"
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Podle teploty oleje na měrce se to poznat nedá?
sumy
Proč si špinit prsty, stačí vzduch ve výku ventilů. To metoda, která se mi osvědčila nejvíc. Žádný čarování, osahávání a přemítání. Jen otevřít víčko, strčit prst dovnitř a pak a) OK b) poslat rovnou bazarníka do patřičných míst a jet se podívat o dům dál 😉
pargi
Zajímavý diagnostický postup 😄 :yes:
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Já myslel jen pro případ, že by byl motor příliš zadeklovaný. 😄
MariAchi
...v bazaru je každopádně zážitek a se zmrzlejma ušima to má teprve grády!

Svatá...prostato >😁
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
"Úplně nesprávný je pak postup některých autobazarů, které vám auto takzvaně „připraví“ k prodeji, takže když se na něj přijedete podívat, je motor ohřátý, startuje na otočení klíčku a pěkně si ševelí. Pokud toto nastane, je potřeba vždy zvýšená opatrnost. "

- no, tak to tedy už asi roky dělám blbě. Když mám domluveného zákazníka co se má přijet v zimě na vůz podívat, tak ho navezu na myčku, nechám opláchnout a nechám ho na dílně nebo ve vyhřívaných prostorách. Díky tomu se vůz samozřejmě startoval. Proč by měl zákazník dupat ve sněhu, klepat kosu a já s ním ? Copak jsme někde ve středověku a prodáváme koně na náměstí ? Kde je potom kultura prodeje ?

Takhle je klid na to, aby se všechno v klidu prošlo, nemusí se spěchat a je do daleko komfortnější.

Spíš bych řekl, že lépe skočí na "lep" nepoctvého prodejce zákazník, kterému je už taková kosa, že chce do toho vyhlédnutého auta skočit a jet domlů do tepla.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ano, taky si myslím, že to už roky děláš blbě.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Tak možné to určitě je - nikdo není dokonalý. Jen mi to prostě přijde kulturnější. Samozřejmě, pokud by zákzaník měl přání, že se před jeho příchodem nemá s autem hýbat ani jej startovat, tak v tom nevidím nejmenší problém.
sumy
Asi tak, jak jsem psal výše, před výběrem současného MPV jsem oběhal 17!!! MPV a až poslední bylo to pravé ořechové, včetně prodejce. Po telefonu jsme se domluvili že přijedu a ať auto nestartuje. Sice namítal, že bude zaprášené, když ho ani neoplachne ale nakonec souhlasil ( a že to tedy ta temně "ostružinová" metaliza fakt potřebovala auto bylo zaprášený uplně šíleně). Navíc souhlasil s tím, že mu můžu vrazit pár facek, když auto nebude A1++ super mazlík, jak inzerovali >😒] , protože jsem toho měl už plný brýle a zrovna ten den jsem jel 200km tam a 200km zpět podívat se na jiný, také A1++ super stav-no byl to totál vrak a byl jsem hodně ....vytočenej . Přijel jsem(konec října) prohlédnul, zkontroloval jestli bylo či nebylo "ohřátý" nastartoval, projel, ukecal 2000,- na nový kotouče a spokojenej odjel. Prodejce super auto taky. Skoro mám až pocit, že to byla taková ta vyjímka potvrzující pravidlo.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
No já za sebe mohu říct, že jsem se s takovou prosbou zatím ještě nesetkal a ještě mi nikdy "nevyhuboval" za to, že jsem se snažil auto před prodejem nablýskat a ukázat v nejlepší formě. Samozřejmě je to možná tím, že prodávám spíše zánovní auta a u nich se vady popsané v článku vyskytují minimálně.

Každý prodejce chce samozřejmě "svůj" vůz prezentovat v co nejlepším světle, naleštěný a připravený.

Ale jak píšu - kdyby si to někdo přál, tak v tom nevidím problém. A rád čtu, že je více takových slušných prodejců. Ono je to jako v každém obchodě - jsou poctiví prodejci a jsou i vyčůránci. Pravda, v klasických bazarech je těch vyčůránků většina.
pargi
:yes:
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ale jo, já nemám nic proti umytí a naleštění, ale prostě když jdu kupovat auto, tak chci aby bylo studený.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
No jo, to jde ale udělat jen těžko, když ho musím vyvézt ze skladu na myčku a z myčky pak prodejní místo 😄

Jak říkám - já jsem se s tímhle požadavkem nesetkal. Kdyby mi teď třeba 3 lidi po sobě řekli, že by raději chtěli mít auto při prohlídce studené, tak bych se asi nad svým prodejním postupem zamyslel a začal bych to dělat jinak, ale zatím si opravdu nikdo nestěžoval...za posledních 8 let...
sumy
Nezbývá než souhlasit. Ale vždy když kupuju jetý auto, tak mě moc zajímají ty první okamžiky a zvuky po nastartování. Málokdy jsou auta na place tak zprasená, aby byla očista nutná před každým zájemcem o zkušební jízdu. Je pravda, že kategorie mnou kupovaných aut je poměrně různorodá věk: 4-10 let cena od 60-180, podle toho jaký auto zrovna potřebuju. Tedy vždy potřebuji MPV pro 6 a pak něco úspornýho na lítání do práce. Zatím jsem nelitoval ani jednoho nákupu jetého auta(zatim 7ks) a nikdy jsem se necítil podveden. Pravda, vždy důkladně vybírám a řadím se spíš do kategorie "prudící zákazník". >😁
pargi
>😁 >😒]
malek
Sháněl jsem Fábii 1,4 v naftě s turbem (skvělý motor) a hledal jsem skutečně dlouho. Jednu jsem pro ženu i koupil, ale během týdne jsme auto vraceli a to nebylo lehké, navíc nás to pár tisíc stálo. Chci říct, jedná se o skvělé auto, ale bazary jsou plné bouranejch, přetočenejch a jinak nekvalitních aut tohoto typu až mi z toho šla hlava kolem. Bezproblémové auto bych asi neměl do dnes, kdyby mi nepomohli odborníci z Kontroly vozu. Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz