Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
Stejsn
0
"Je vhodné ověřit, že kompresor klimatizace spíná při jejím zapnutí. Jestli ano, čeká vás nanejvýš doplnění chladicího média, pokud by s příchodem vyšších teplot nebyl výkon klimatizace dostatečný." - to není tak úplně pravda. Takhle jsem se bohužel nachytal při koupi mého současného auta. Kompresor vzorně spínal na stisknutí tlačítka A/C, ozvalo se typické klapnutí jeho spojky, ale vzduch z klimazizace šel jen vlažný. Taky jsem si myslel, že stačí doplnit chladivo, ale ouha! Zanedlouho nejen že klimák nechladil, ale rovnou topil a diagnóza byla právě vadný kompresor, stálo mě to osm a půl tisíce.
elipsoid
0
Taky může být třeba děravý chladič - taky sranda za pár tisíc.
sumy
"Pokud benzínový motor startuje déle, ale poté naskočí a běží hned pravidelně, doporučuje se po několika protočeních motor vypnout a po chvíli startovat znovu.Pokud motor naskočí již bez váhání, bylo příčinou prvního obtížného startu velmi pravděpodobně pouze delší stání vozu bez provozu."
Nebo to také signalizuje totálně vyběhanej motor s mizernou kompresí. Točí, ale nechce, nakonec blafne a vrčí krásně pravidelně a při opakovaném startu již není problém. Tady bych doporučil jako první lajcké posouzení najet na kopeček a auto zabrdit jen na rychlost a chvilku počkat, jestli samo "neodcuká" z kopce dolů. Jako způsob posouzení, zda byl motor již v běhu nebo ne se mi nejlépe osvědčilo strčit prst dolévacím otvorem do "ventildeklu". Někdy je motor natolik zadeklovaný, že neni kam šáhnout, popřípadě motor běžel opravdu jen chvilku a nestačil se ohřát tak, aby to bylo rozeznatelné pouhým dotekem zvenku. Když jsem kupoval současné MPV, vždy jsem volal do bazaru předem a vysloveně jsem říkal, že chci, aby bylo auto studené. Ze 17 aut, co jsem objel jich bylo cca 10-12 "předehřátejch"
Nebo to také signalizuje totálně vyběhanej motor s mizernou kompresí. Točí, ale nechce, nakonec blafne a vrčí krásně pravidelně a při opakovaném startu již není problém. Tady bych doporučil jako první lajcké posouzení najet na kopeček a auto zabrdit jen na rychlost a chvilku počkat, jestli samo "neodcuká" z kopce dolů. Jako způsob posouzení, zda byl motor již v běhu nebo ne se mi nejlépe osvědčilo strčit prst dolévacím otvorem do "ventildeklu". Někdy je motor natolik zadeklovaný, že neni kam šáhnout, popřípadě motor běžel opravdu jen chvilku a nestačil se ohřát tak, aby to bylo rozeznatelné pouhým dotekem zvenku. Když jsem kupoval současné MPV, vždy jsem volal do bazaru předem a vysloveně jsem říkal, že chci, aby bylo auto studené. Ze 17 aut, co jsem objel jich bylo cca 10-12 "předehřátejch"
Podle teploty oleje na měrce se to poznat nedá?
Proč si špinit prsty, stačí vzduch ve výku ventilů. To metoda, která se mi osvědčila nejvíc. Žádný čarování, osahávání a přemítání. Jen otevřít víčko, strčit prst dovnitř a pak a) OK b) poslat rovnou bazarníka do patřičných míst a jet se podívat o dům dál 😉
MariAchi
...v bazaru je každopádně zážitek a se zmrzlejma ušima to má teprve grády!
Svatá...prostato >😁
Svatá...prostato >😁
Tomas_2002
"Úplně nesprávný je pak postup některých autobazarů, které vám auto takzvaně „připraví“ k prodeji, takže když se na něj přijedete podívat, je motor ohřátý, startuje na otočení klíčku a pěkně si ševelí. Pokud toto nastane, je potřeba vždy zvýšená opatrnost. "
- no, tak to tedy už asi roky dělám blbě. Když mám domluveného zákazníka co se má přijet v zimě na vůz podívat, tak ho navezu na myčku, nechám opláchnout a nechám ho na dílně nebo ve vyhřívaných prostorách. Díky tomu se vůz samozřejmě startoval. Proč by měl zákazník dupat ve sněhu, klepat kosu a já s ním ? Copak jsme někde ve středověku a prodáváme koně na náměstí ? Kde je potom kultura prodeje ?
Takhle je klid na to, aby se všechno v klidu prošlo, nemusí se spěchat a je do daleko komfortnější.
Spíš bych řekl, že lépe skočí na "lep" nepoctvého prodejce zákazník, kterému je už taková kosa, že chce do toho vyhlédnutého auta skočit a jet domlů do tepla.
- no, tak to tedy už asi roky dělám blbě. Když mám domluveného zákazníka co se má přijet v zimě na vůz podívat, tak ho navezu na myčku, nechám opláchnout a nechám ho na dílně nebo ve vyhřívaných prostorách. Díky tomu se vůz samozřejmě startoval. Proč by měl zákazník dupat ve sněhu, klepat kosu a já s ním ? Copak jsme někde ve středověku a prodáváme koně na náměstí ? Kde je potom kultura prodeje ?
Takhle je klid na to, aby se všechno v klidu prošlo, nemusí se spěchat a je do daleko komfortnější.
Spíš bych řekl, že lépe skočí na "lep" nepoctvého prodejce zákazník, kterému je už taková kosa, že chce do toho vyhlédnutého auta skočit a jet domlů do tepla.
Ano, taky si myslím, že to už roky děláš blbě.
Tak možné to určitě je - nikdo není dokonalý. Jen mi to prostě přijde kulturnější. Samozřejmě, pokud by zákzaník měl přání, že se před jeho příchodem nemá s autem hýbat ani jej startovat, tak v tom nevidím nejmenší problém.
Asi tak, jak jsem psal výše, před výběrem současného MPV jsem oběhal 17!!! MPV a až poslední bylo to pravé ořechové, včetně prodejce. Po telefonu jsme se domluvili že přijedu a ať auto nestartuje. Sice namítal, že bude zaprášené, když ho ani neoplachne ale nakonec souhlasil ( a že to tedy ta temně "ostružinová" metaliza fakt potřebovala auto bylo zaprášený uplně šíleně). Navíc souhlasil s tím, že mu můžu vrazit pár facek, když auto nebude A1++ super mazlík, jak inzerovali >😒] , protože jsem toho měl už plný brýle a zrovna ten den jsem jel 200km tam a 200km zpět podívat se na jiný, také A1++ super stav-no byl to totál vrak a byl jsem hodně ....vytočenej . Přijel jsem(konec října) prohlédnul, zkontroloval jestli bylo či nebylo "ohřátý" nastartoval, projel, ukecal 2000,- na nový kotouče a spokojenej odjel. Prodejce super auto taky. Skoro mám až pocit, že to byla taková ta vyjímka potvrzující pravidlo.
No já za sebe mohu říct, že jsem se s takovou prosbou zatím ještě nesetkal a ještě mi nikdy "nevyhuboval" za to, že jsem se snažil auto před prodejem nablýskat a ukázat v nejlepší formě. Samozřejmě je to možná tím, že prodávám spíše zánovní auta a u nich se vady popsané v článku vyskytují minimálně.
Každý prodejce chce samozřejmě "svůj" vůz prezentovat v co nejlepším světle, naleštěný a připravený.
Ale jak píšu - kdyby si to někdo přál, tak v tom nevidím problém. A rád čtu, že je více takových slušných prodejců. Ono je to jako v každém obchodě - jsou poctiví prodejci a jsou i vyčůránci. Pravda, v klasických bazarech je těch vyčůránků většina.
Každý prodejce chce samozřejmě "svůj" vůz prezentovat v co nejlepším světle, naleštěný a připravený.
Ale jak píšu - kdyby si to někdo přál, tak v tom nevidím problém. A rád čtu, že je více takových slušných prodejců. Ono je to jako v každém obchodě - jsou poctiví prodejci a jsou i vyčůránci. Pravda, v klasických bazarech je těch vyčůránků většina.
Ale jo, já nemám nic proti umytí a naleštění, ale prostě když jdu kupovat auto, tak chci aby bylo studený.
No jo, to jde ale udělat jen těžko, když ho musím vyvézt ze skladu na myčku a z myčky pak prodejní místo 😄
Jak říkám - já jsem se s tímhle požadavkem nesetkal. Kdyby mi teď třeba 3 lidi po sobě řekli, že by raději chtěli mít auto při prohlídce studené, tak bych se asi nad svým prodejním postupem zamyslel a začal bych to dělat jinak, ale zatím si opravdu nikdo nestěžoval...za posledních 8 let...
Jak říkám - já jsem se s tímhle požadavkem nesetkal. Kdyby mi teď třeba 3 lidi po sobě řekli, že by raději chtěli mít auto při prohlídce studené, tak bych se asi nad svým prodejním postupem zamyslel a začal bych to dělat jinak, ale zatím si opravdu nikdo nestěžoval...za posledních 8 let...
Nezbývá než souhlasit. Ale vždy když kupuju jetý auto, tak mě moc zajímají ty první okamžiky a zvuky po nastartování. Málokdy jsou auta na place tak zprasená, aby byla očista nutná před každým zájemcem o zkušební jízdu. Je pravda, že kategorie mnou kupovaných aut je poměrně různorodá věk: 4-10 let cena od 60-180, podle toho jaký auto zrovna potřebuju. Tedy vždy potřebuji MPV pro 6 a pak něco úspornýho na lítání do práce. Zatím jsem nelitoval ani jednoho nákupu jetého auta(zatim 7ks) a nikdy jsem se necítil podveden. Pravda, vždy důkladně vybírám a řadím se spíš do kategorie "prudící zákazník". >😁
malek
Sháněl jsem Fábii 1,4 v naftě s turbem (skvělý motor) a hledal jsem skutečně dlouho. Jednu jsem pro ženu i koupil, ale během týdne jsme auto vraceli a to nebylo lehké, navíc nás to pár tisíc stálo. Chci říct, jedná se o skvělé auto, ale bazary jsou plné bouranejch, přetočenejch a jinak nekvalitních aut tohoto typu až mi z toho šla hlava kolem. Bezproblémové auto bych asi neměl do dnes, kdyby mi nepomohli odborníci z Kontroly vozu. Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz