Technika
Tak se na to podivame (tedy nejen na Hyundai). Vyrobce se rozhodne pouzit reseni, ktere pri laboratornim testovani je horsi a v realnem svete efektivnejsi v radech jednotek procent - ve spotrebe paliva. A takto se to predlozi zakaznikovi (vidite, co pro vas delame, muzete jezdit "dynamicteji" pri nizsi spotrebe). O nakladech na vyvoj, vyrobu nebo na servis ani slovo. Spotreba/emise CO2 (navic tabulkove) jsou alfou a omegou pri nakupu auta. Vsechno ostatni jde stranou. Vrteti psem v praxi, nekteri lidi odvadeji svou praci opravdu dobre...
Tak když to srovnáš CVT převodovkou, tak to vyzní jinak než píšeš.....
proc to nesrovnas s manualem ? Aha, protoze udelat dobrej 6 nebo 7st manual vyjde draho a nevypada to v katalogu tak cool jako DSG
Tak udelat dobrej manual rozhodne nevyjde stejne draho jako zminovany DSG, at uz se bavime o vyvoji nebo vyrobe... Ale o to v mem prispevku tak nejak neslo.
obavam se, ze udelat precizni manual vyjde na podobne penize jak DSG, protoze ridici jsou dneska rozmlsani a chteji, aby to i v aute za 200tisic cvakalo jak v Lambu a naopak ceny elektroniky a ridicich jednotek vseho druhu jsou pomalu halirova polozka.
Plus si k tomu pripocti u manualu adekvatni dimenzovani spojky, pokud tam je neco silnejsiho pod kapotou, to se proste osidit neda.
A jelikoz za DSG se automaticky uctuje priplatek, tak celkem chapu priklon Hjonde k DSG. Okopirovat nejakou existujici a trosku to pozmenit pro ne nebude nejmensi problem, daji to palcovymi titulky jak jsou moderni a ekologicti a jeste na tom trhnou dalsi penize navic.
Plus si k tomu pripocti u manualu adekvatni dimenzovani spojky, pokud tam je neco silnejsiho pod kapotou, to se proste osidit neda.
A jelikoz za DSG se automaticky uctuje priplatek, tak celkem chapu priklon Hjonde k DSG. Okopirovat nejakou existujici a trosku to pozmenit pro ne nebude nejmensi problem, daji to palcovymi titulky jak jsou moderni a ekologicti a jeste na tom trhnou dalsi penize navic.
Udělají DSG, protože neumí zkopírovat nejlepší HDM.
Já myslím že automatické převodovky většinou pocházejí od externích dodavatelů.
Ridici nadsenci sahnou vzdy po manual, ale na ty se urcite Hjonde orientovat nebude, to tak mozna u Astona spis....
V tomhle směru bude zajímavá A3 1.8 TFSI S tronic s pohonem předních kol. Ta má právě suchou a snížený točivý moment, quattro má šestustupňovou mokrou a vyšší točivý moment (pořád ne tak vysoký, jako má tenhle motor v podélné verzi). Má ho snížený na maximum, co tahle převodovka umí, na stejnou hodnotu, jako má 1,6 TDI. Na druhou stranu by převodovka měla být taktéž vylepšená oproti těmhle starším a TFSI má trochu jiný náběh momentu.