Technika
Tak se na to podivame (tedy nejen na Hyundai). Vyrobce se rozhodne pouzit reseni, ktere pri laboratornim testovani je horsi a v realnem svete efektivnejsi v radech jednotek procent - ve spotrebe paliva. A takto se to predlozi zakaznikovi (vidite, co pro vas delame, muzete jezdit "dynamicteji" pri nizsi spotrebe). O nakladech na vyvoj, vyrobu nebo na servis ani slovo. Spotreba/emise CO2 (navic tabulkove) jsou alfou a omegou pri nakupu auta. Vsechno ostatni jde stranou. Vrteti psem v praxi, nekteri lidi odvadeji svou praci opravdu dobre...
Tak když to srovnáš CVT převodovkou, tak to vyzní jinak než píšeš.....
proc to nesrovnas s manualem ? Aha, protoze udelat dobrej 6 nebo 7st manual vyjde draho a nevypada to v katalogu tak cool jako DSG
Tak udelat dobrej manual rozhodne nevyjde stejne draho jako zminovany DSG, at uz se bavime o vyvoji nebo vyrobe... Ale o to v mem prispevku tak nejak neslo.
obavam se, ze udelat precizni manual vyjde na podobne penize jak DSG, protoze ridici jsou dneska rozmlsani a chteji, aby to i v aute za 200tisic cvakalo jak v Lambu a naopak ceny elektroniky a ridicich jednotek vseho druhu jsou pomalu halirova polozka.
Plus si k tomu pripocti u manualu adekvatni dimenzovani spojky, pokud tam je neco silnejsiho pod kapotou, to se proste osidit neda.
A jelikoz za DSG se automaticky uctuje priplatek, tak celkem chapu priklon Hjonde k DSG. Okopirovat nejakou existujici a trosku to pozmenit pro ne nebude nejmensi problem, daji to palcovymi titulky jak jsou moderni a ekologicti a jeste na tom trhnou dalsi penize navic.
Plus si k tomu pripocti u manualu adekvatni dimenzovani spojky, pokud tam je neco silnejsiho pod kapotou, to se proste osidit neda.
A jelikoz za DSG se automaticky uctuje priplatek, tak celkem chapu priklon Hjonde k DSG. Okopirovat nejakou existujici a trosku to pozmenit pro ne nebude nejmensi problem, daji to palcovymi titulky jak jsou moderni a ekologicti a jeste na tom trhnou dalsi penize navic.
Udělají DSG, protože neumí zkopírovat nejlepší HDM.
Já myslím že automatické převodovky většinou pocházejí od externích dodavatelů.
Ne v případě Hyundai. Alespoň v případě těch nových, co jsem tak četl. Nevím, co tam strkali v minulosti. To není jen automobilka, na rozdíl od většiny ostatních.
Ridici nadsenci sahnou vzdy po manual, ale na ty se urcite Hjonde orientovat nebude, to tak mozna u Astona spis....
V tomhle směru bude zajímavá A3 1.8 TFSI S tronic s pohonem předních kol. Ta má právě suchou a snížený točivý moment, quattro má šestustupňovou mokrou a vyšší točivý moment (pořád ne tak vysoký, jako má tenhle motor v podélné verzi). Má ho snížený na maximum, co tahle převodovka umí, na stejnou hodnotu, jako má 1,6 TDI. Na druhou stranu by převodovka měla být taktéž vylepšená oproti těmhle starším a TFSI má trochu jiný náběh momentu.