Hyundai dá přednost dvouspojkovým převodovkám před bezstupňovými
Hyundai vsadí na dvouspojkové převodovky. Podle jihokorejské automobilky pomůžou se snížením spotřeby paliva aut více než převodovky s plynule měnitelným převodem.
Mike O'Brien, viceprezident amerického zastoupení Hyundai pro produktové plánování, tvrdí, že důvod pro další vývoj dvouspojkových převodovek místo variátorů je neúčinnost základní konstrukce bezstupňových převodovek.
Převodovky CVT sice mohou mít hladší chod a umožní motoru pracovat v pásmu jeho nejvyšší účinnosti, což znamená lepší ekonomiku provozu, v reálném světě ale při svižnější jízdě rostou otáčky agregátu a tím tření, která vede k růstu spotřeby paliva.
Třecí ztráty jsou způsobeny ocelovým pásem převodovky při jeho cestě podél kuželových kol ve snaze nalézt co nejlepší provozní režim. Na tento problém upozorňuje i O’Brien. Podle něj navíc změny převodového poměru nepřispívají k dynamické jízdě.
Podle O'Briena jsou tak dvouspojkové převodovky výhodnější z hlediska snižování spotřeby paliva, také ji podle jeho slov více ocení řidiči-nadšenci. „To více odpovídá naší produktové filozofii,“ říká O’Brien.
Nevýhodou dvouspojek je poměrně složitá konstrukce, jsou také náročné na prostor. Problémem také může být sladění s motorem a neohrabané přeřazování.
Hyundai už používá šestistupňovou dvouspojkovou převodovku vlastní konstrukce. V současnosti je v nabídce pouze pro model Veloster. V budoucnu se však objeví i v dalších vozech značky. Využije ji také dceřiná společnost Kia, k dispozici je už pro druhou generaci Cee'du.