Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Ford Focus 1,0 EB vs Renault Mégane 1,2 TCe – Sedm válců a dvě turba

256 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Pokial mi je zname, litrovy trojvalec narozdiel od zvysnej produkcie EcoBoostov nema hlinikovy, ale prave liatinovy blok motora. Najmensiemu motoru zostala iba hlinikova hlava.

Takze hlinikovy blok motora rozhodne nie je samozrejmost, ako je spominane v clanku...
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, litinový, důvodem je, že se údajně lépe zahřívá.
vrkuboy
Ano je to chyba, blok motoru je z litiny.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Máte pravdu, od té doby, co jsou EcoBoosty tříválcové, se dělají z litiny...
Mig_35
Je to pravda od té doby co jsou bloky z litiny jsou EcoBoosty tříválcové.
Najde se ještě někdo, kdo by to zopakoval?
Frantizsekk
Ja to cetl az od vas, takze nemuzu.
Avatar - iudex
iudex
Kde zobral autor tvrdenie, že pneumatiky na Focuse sú so zníženým valivým odporom? Ja tam vidím Michelin Primacy HP a tie sú ako podľa určenia od výrobcu, tak i podľa mojej vlastnej skúsenosti dosť "lepivé" a nijak ekologicky zamerané (na to má Michelin rad "Energy", rad "Primacy HP" = high performance je orientovaný na výkon).
Plus informácia v teste" Oba vozy s pomocí šestistupňové převodovky točí na šestku 2800 min-1" je akosi bezhodnotná, ak tam nie je uvedené, pri akej rýchlosti.
Mixo
Taky mě to zarazilo. U té rychlosti asi mysleli 130 km/h, ale je smutne, ze si po sobe clanek dotycny poradne neprecte.
Avatar - Bud
Bud
A vidíte? Já si myslel, že je tam psáno při 130. Leda, že by to už opravil. 😉
offf
Za prvé musím otevřít ústa a pozastavit se nad tím, že pan Vaverka hned Renault neodsoudil. 😉
K sjednocení teploty na automatické klimy: Renault má už hodně dlouho funkci, která při dlouhém podržení tlačítka "Auto" nastaví automatiku na teplotu řidičovy strany. Předpokládám že to Mégane má taky.
sir
on to má takhle i ford 😁😁

navic maji chyby v cenazh dole u plusu a minusu...atd
_MT_
Kouknu a vidim, ne. Manuály jsou pro amatéry. >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pan Vaverka prostě nečte manuály a pak je za vola... klasika. Trochu smutná 😒 ... a neprofesionální 8-s
King of rain
Mírni se ve vyrazech. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nenapsal jsem, že je vůl, ale, že ze sebe vola dělá, takže jej to nemá urazit, ale alarmovat, že něco dělá špatně.

A fakticky jsem to přímo jemu říkal několikrát 😉
kuko
Test celkem OK, osobně bych si z těchto dvou aut vybral nejspíš nového Golfa >😒] , ale budiž

Čekal jsem čekal, kdy narazím na nějaké ty typické "francouzské" připomínky na adresu Megana a ..... skoro nic.

Až to přišlo - doteď Megane vždy tahal v testech za kratší provaz, protože preferoval pohodlí nad jistotu v limitech, kam se podívá možná 1% jeho řidičů. Teď najednou ta jistota tam je, a ejhle, zase špatně... vyhrává konkurence, a to prosím díky pohodlí!!! >😁 >😁 >😁
Matuji
Dobré připomínky :yes😒br />
Musím říct, že jsem teď měl možnost vyzkoušet Megane Grandtour GTline a byl jsem naprosto ohromen! Vynikající sedačky s výrazným bočním vedením, přitvrzenější podvozek, mírně upravený interier v rámci paketu (kožený volant se silnějším věncem, nové budíky...). Takové baby RS. Z celého auta byly cítit příjemné materiály. :yes: :yes😒br />
To zase přístrojovka od Focusu na mě působí dojmem, že se v té změti tlačítek brzy ztratím, lesklý lak se uťapká a autoradio SONY tomu od BOSE nesahá ani po kotníky. Nehledě o navigaci TomTom (už jsem si za těch několik desetiletí co jsou na trhu samostatně zvykl a vyhovují mi). Navíc co jsem kdy měl s Fordem zkušenosti, tak jsem byl zklamaný z humpoláckého dílenského zpracování, tvrdých plastů, nevychytaných detailů :no:
kuko
edice GT je přesně podle mého gusta - silnější motor, ale stále relativně nenápadný outfit, pár "sportovních" detailů v interiéru a rozumně přitvrzený podvozek.

S Focusem jsem zatím do styku nepřišel, ale zato s Fiestou ano. Osobně mě interiér neuráží, dokázal bych s ním žít. Osoby opačného pohlaví ale totálně fascinuje - takže asi tak k cílové skupině
Avatar - woody-alien
woody-alien
Souhlas,mě interiér Fiesty taky neuráží. Já nejsem urážlivej, já prostě prchám... >😁
makaX69
Nevím, co jsi za Fordy měl, ale rozloučili se s tvrdými plasty faceliftem předešlé Fiesty a Fusionu.. Ač jsem Forďák, tak musím uznat že Megane u mně až na Renaultovsky divný zevnějšek působí solidním dojmem a interiér vypadá z obrázků opravdu honosně a příjemně svěže.. Ford to v interiéru docela přehnal a přehlednost a jednoduchost předešlé verze nahradil Futuristickým designem, který svůj účel splní ale neohromí, navíc ta kvalita i po 600km u předváděcího vozu něco vrzalo hluboko pod rádiem a v zavazadlovém prostoru na jedné straně krásně lícoval spodní plast se světlejším horním, na druhé straně byla 1cm mezera😒(( ).
Nedávno jsem pospíchal ve služební Octávii II s DSG v manuálu po okreskách jižních čech. Asi 40km jsem jel za Meganem v kombiku a musím říct, že mně naprosto ohromil, jak skvěle zatáčí a jede.. Kdybych netavil brzdy do každé druhé zatáčky, kterou Megan projel naprosto v pohodě, tak bych skončil omotán kolem stromu... Fakt respek Frantíci... :yes:
Matuji
Mám pocit, že od doby co je na svém místě Laurence Van den Acker, tak se věci uvnitř automobilky mění sakra rychle. Clio je obrat o 180 stupňů, Aktuálně se dokončuje Espace ( rychleji než byste čekali), Megane a Laguna jsou na spadnutí. Acker se snaží těm autům dát novou podobu - zatímco MII a Laguna II a III byly auta, které se buď líbily nebo se nelíbily vůbec, MIII takový nemastný neslaný. Nástupci by měli vyhovět designově každému a budou se odvíjet od studijí co vyšly před několika lety a aktuálního Clia. Acker se pouští do docela radikálních změn a obětovává toho docela dost, čehož si je vědom a tak si dává záležet. Jak na materiálech, tak praktičnosti a kvalitním zpracováním (zkuste si prohlédnout aktuální clio nebo Lagunu III nebo Megane III). Navíc ty materiály konkrétně u Laguny jsou takové hrozně příjemné(palubní deska). Není to měkčený plast, spíše nějaká guma nebo tak něco.
pogo26
VDA a A. Lo jsou oba v pohodě a stejný je i jejich design. Čistý, jednoduchý a dynamický. Přitom na sportovnost a dynamiku nepotřebují agresivní výraz jako např. KIA. Ta sportovnost a dynamika je sebevědomá a v žádném případě okázalá. Je to celkem logické, protože Renault o své sportovnosti už nikoho přesvědčovat nemusí.
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
Avatar - Bud
Bud
Taky se mi to tak zdá. Když srovnám starší verze clia s tou současnou.... :yes: Samo, že musím pominout auta typu Thalia atd.
Matuji
Ona Thalia by podle interních drbů měla skončit a nahradit ji má Dacia svými modely. Renault by se měl oprostit od lacinějších modelů (trnem v oku mi je M Generation, který je naprosto odlišný než MIII, ale každý je hodí do stejného pytle) a automobilka by se měla začít profilovat trošku více na zákazníky, kteří očekávají kvalitu a komfort. Ovšem nejde to ze dne na den, bude to několik let a modelů trvat než se to podaří. Ono i to cenové podbízení s tím hodně souvisí.
Avatar - Bud
Bud
Aha, tak to jsem zvědav. 😄
Ferdinand Este
Ten konec vyznívá, jakoby Octavia snad byla etalonem jízdních vlastností. Jezdil jsem krátce s minulou generací Mégane (II) a už ta Octavii hravě strčila do kapsy ...
Avatar - Bud
Bud
Souhlas, krom těch tvrdých plastů. 😄 Záleží asi na dané verzi. Mám Focuse I - palubovka potažena koženkou, ještě se nikde na žádném místě nezvedá ani nehrbí, neodlézá, je příjemná na dotyk, volant supr materiál, zatíám se nešoupe a perfektně padne do ruky. :yes: A to je vyrobený v roce 1999. Právě proto mně zaráží, když vidím nové auta stojí 300-400 tis, někdy i víc a mají vše v plastu, jak dětské hračky, tak strašně mi to vadí, jako bych seděl před přístrojovkou ve svém starém Formanu ;-\ .
hikeen
Řekl bych, že to naladění je už jako u staršího focuse, Mam FF II FL a auto je pohodlné nerovností přejíždí bez vytlučení duše s těla a při tom je jisté v zatáčkách to je to, co se u focuse oceňuje. Udělat tvrdé nebo měkké auto umí každy ale dobrý kompromis už málo kdo.
Frantizsekk
Tak nejak a i testeri nam starnou, coz s sebou nese nenapadnou zmenu preferenci.
_MT_
Přesně. Musel jsem se smát.

A "Cena v základní výbavě" je celkem matoucí, protože jde ve skutečnosti o cenu výbavu Bose. Nejlevnější 1,2 TCe je za 329.900. Plus Renault píše něco o dodatečné slevě 15 tisíc na 1,2 TCe, která se zdá, že není v akčním ceníku zahrnutá.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Není... a reálná cena je zase jiná...
_MT_
Tak reálné sem nepletu. I na Focus bude slušná sleva. S tím se člověk musí smířit. Osobně mi připadají ta detailnější cenová srovnání jako ztráta času.
zlysoused
teda alespoň v exteriéru. V interiéru je Megane stále velmi povedený, narozdíl od Focuse.
MariAchi
V nedotaženosti interiéru si můžou podat zrcátka.
Proti chaosu Focuse jsou ale základní linky Méganu oázou klidu.
janičko
Vec názoru .... ale ty maš sakra zlý nazor.
Mixo
Souhlas, obe jsou to zrudy.

Pokud dnes kupovat solidni levny kompakt s levnym provozem, tak bych doporučil C4 v dieslu.
Avatar - Emel
Emel
Nesouhlas, Focus i Megane se mi celkem líbí, Megane je trošku nevýrazný a Focus má podivnou záď... jenže já jsem na kombíky a ty se mi u obou aut líbí, zatímco u C4... 😉
kuko
tak tak, kombik je kombi :yes😒br />
a tady bohužel, i přes sliby, zatím u C4 stále ticho po pěšině....
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Vidíš mne sa Focus zozadu páči, naopak zadok Méganu nie. Ale ináč by som si vybral C4/cee'd. Ale pozdávajú sa mi aj nový Auris a Golf. 😉
Nicco
V tejto farbe je Focus celkom ok, ale aj tak by som kupil tmavo modru foliu a prelepil zadne bocne svetla :-!
A tiez Focusi dizajn neposobi dobre staticky, ale ked ho stretnem na cestach v akcii, ma zaujimavy dynamicky dizajn. Tam nie je cas detailne studovat krikivky a rozmyslat, preco ich tam vlastne dali 😄
Klaudius
Za to prelepovanie svetiel fóliami by som lámal ruky...
Svietivosť ide rapídne dolu a namiesto toho aby si jasne videl auto pred sebou aj za zníženej viditeľnosti, tak vidíš prd...
Nicco
Myslim ten zub na bocnej strane. Aj tak nesvieti.
Klaudius
Jedine tak. Ale aj tak to bude vyzerať jak čínsky šmejdík.
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
Futurista
Tak hlavně že v C4 je interiér krasavec. >😁
Mixo
To si teda myslím, že je jeden z nejlepších v mainstreamu.
janičko
ach tak kupte si teda francuza a ešte v dieslu a potom sa nestazujte,... focus futuristicky dizajn ...vymyká sa zo svojej triedy a každý sa ide z toho poskladat ... ked nie ste schopní prijat nový dizajn tak aspon nešírte spiatočnícke myslenie
DJB
Je to rok a 32.000 km, co jezdím s novým Focusem ve výbavě, která je shodná s tou v testu. Tři rozdílné fonty na přístrojovce najdete v základních verzích, tady u testované (Titanium se Sony) je myslím vše v pořádku. Ruční brzda může překážet jedině v zatažené poloze - to je snad záměr, aby jste se nerozjížděli se zataženou ručkou. V odjištěné poloze o ní nevíte. Tlačítka audia Sony jsou sice menší, ale se zřetelným popisem a většinou přímým přístupem na požadovanou funkci. Pro někoho lepší, než listování v menu pomocí nějakého ovladače s nutností neustále kontrolovat display. Navíc je tu možnost hlasového ovládání klimy, telefonu a audia. Jediné mínus je umístění otočného přepínače světel, do kterého je snadné při nastupování a usazování se do sedadla nabourat kolenem. A jinak je vše o zvyku. Když si sednu z Focuse do manželčiny Fabie, tak se s tím neumím ani rozjet. >😁 >😁
sir
jj souhlas...ted me dali FoFo jako nahradni vozidlo..tak jsem si ho podelsi dobe zas pripomnel....a to o te rucni brzde..zminil nekdo kdysi v nejakem clanku....a ted to preventivne opisou.

Jinak neco ten desing palubky do sebe ma...ovladani radia atd...je krasne po ruce..blizko.
lukas13
No, Megane má ovládání rádia taky pěkně po ruce, blízko. Pod volantem 😉
Futurista
Pravda je, že na rádio šahám max když jedu jako spolujezdec. Pod volantem je vše. Hlasitost, přepínání mezi zdrojem, přeskakování stanic/tracků... Takže jako řidič rádio naprosto ignoruju a tlačítka nepoužívám.
lukas13
Přesně.
sir
ale to ma ford taky na volantu....spise kdyz si chces zmenit jine nastaveni...zvuku...nebo ulozit nove stanice....atd.....tak me to prislo pekne po ruce...aniz bych se na to zameroval nejak.
lukas13
Jo, jasné. Já jsem ten první příspěvek taky myslel jako vtípek.

Nastavení ekvalizéru či stanice jsem měnil cca 2-3 krát. Ale chápu, že někdo to má jinak.
sir
já to osobně ve svem nemenim....jen to ze se me dostal fofo do ruky jako nahradni vuz za muj, tak jsem se v tom zajizdy hrabal 😄
VáclavI
No hlavně na ovládání u Renaultu si člověk musí zvyknout. Pokud má možnost si zvyknout, tak většinou na to nedá dopustit. Ideální je to ovšem v kombinaci v automatem.
lukas13
Přesně. Chvíli to trvá, ale pak nechceš jinak.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Potvrdí 10 z 10 majitelů Renaultů, kteří najeli více jak 10t km... Ideální.

A navíc, díky relativně velkým tlačítkům oproti třeba těm u VW na volantu, se dá hlasitost ovládát bez problému i v tenkých kožených řidičských rukavicích, což se s blížícími mrazy jasně jeví jako plus.
janičko
konečne zdravý prispevok ..samozrejme od majitela focusu .... cize pseudokomentatori dajte pokoj ...joj rozculeny som
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak tomu říkám degenerace a deformace 😉 Fabia je naprosto blbuvzdorné auto, s ovládači tak jednoduchými, jak jen to je možné... Stejně tak pedálová skupina je odladěna tak, že s tím tokáže jezdit i lichokopytník >😁
DJB
Asi jsem potrefil škodovkáře. Ne, nic proti, sám jsem jich pár vlastnil. Byla to jen narážka na ovládání, posez a ergonomii ve voze i když bych asi fabii a focuse neměl srovnávat. Jde o to, že když si na něco zvykneš a vyhovuje ti to, tak potom
v jiném voze děláš hovadiny. Já například hledám řadící páku tak o dvacet čísel výše, mám pocit že Fabka nebrzdí, že v zatáčce vypadnu ze sedadla a nevím,jestli mi svití nějaké denní svícení, když je palubka zhaslá včetně kontrolky světel. Ale jak říkám, je to o zvyku. Jiní lidé zase říkají, že lezou do focuse jako do ponorky. Jsou zvyklí na vyšší posez ve svých autech. PS: je osel lichokopytník nebo sudokopytník? :yes:
Avatar - Typhoon
Typhoon
Lichokopytník
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nesouhlasím, že to je o zvyku. Ne z podstaty věci. Samozřejmě ale, že v důsledku to o tom zvyku je. Jenže pokud člověk má možnost porovnat víc vozů, tak zkrátka poznáš, že některá řešení jsou přehlednější a jednodušší - třeba sdružený ovladač světel u koncernu - žádné hledání tlačítek, tlačítka na tohle či tamto... Nebo otočné ovladače klimy - jednodušeji už to prostě nejde.
Zvykneš si samozřejmě na cokoliv, i na horší a složitější ovládání.
Co je třeba rozhodně o zvyku - řazení zpátečky. Někomu vyhovuje zatlačení a pozice jedničky, někomu pojistný prstenec, někomu možná dokonce na pozici 6ky (což já považuji za jediné nevhodné řešení).
Nebo směrovky či 3blik - někteří chtěli přijít s lepřím než ideálním řešením - a výsledek? Stačí se podívat na Opely a Mercedesy... Některá řešení jsou prostě ta nejjednodušší možná. Vyloženě o zvyku je opravdu jen něco z toho.
pogo26
A v čem je lepší ovládání klimatizace kolečkem oproti páčkám. Nějak mě nic nenapadá.
sumy
U mazdy jsem to měl tlačítkama, teď u mitsu(man. klima) i u hondy(aut. klima) to mám na otočném ovladači. Znatelná výhoda je v situacích, když si člověk chce po ránu pořádně zatopit. U mazdy dlouho trvalo než jsem po 1/2°C neklepal 29 a následně i doklepat se zpět na 22°C, kdy se už člověk musel vyloženě dívat na displej-dost na ;-\ Otočný ovladač je naopak rychlý, v Hondě ho mám navíc hned o volantu a ani nemusím sundat ruku a prstem můžu přidat/ubrat aniž bych se koukal ne displej.
pogo26
Ale u toho Méganu nejsou tlačítka, ale kolébka, kterou to jde ideálně i po slepu. A to rychleji a pohodlněji než otočným ovladačem.
sumy
Kolébka, předpokládám, že tedy nemá "polohy" U otočného vím, že co "drncnutí" to °C. Tedy pokud u kolébky nebudu koukat na displej, těžko poznám, že jsem přidal např. 2°C.
Ale asi je to opravdu o vkusu každého. Já jsem, nadmíru spokojem s otočným.
pogo26
Co ťuknutí, to půl stupně. Dívat se na nic nemusíš. V reálu na to ale za celý rok ani nešáhnu. Maximálně volím mezi Soft, Auto a Fast kvůli rychlosti vyrovnání teploty.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nevím, jak je to u Hondy a Mitsu, ale mám zkušenosti s klimatizacemi v Peugeotu a Renaultu a vím, že když nastavím 22° a je venku mráz, tak to natopí stejně rychle na 22°, jak bych chtěl natopit na 29.

Jinými slovy, kvalitní klimatizace se snaží vždy co nejrychleji vytopit na požadovanou teplotu, hlavně v mrazech.

A i v návodu auta jasně píšou, že nemá smysl nastavovat teplotu na vyšší než požadujeme s tím, že se auto rychleji opravdu nevytopí. To má smysl maximálně u manuální klimatizace, u automatické ne.

A zkus si přečíst návod, určitě je to tak i v Hondě. Nebuď jak Vaverka >😁
sumy
Holt každý auto to má jinak. Pro odmrazení skel je v návodu přímo uvedeno"nastavte co nejvyšší teplotu". Navíc jsem to "čuně" co v autě cestou do práce vypije ranní kafíčko a cigaretku k tomu. To se v zimě zvýšení teploty na min 26°C nevyhnu. Průvan od otevřeného okýnka musím nečím dohnat. Také v situacích, kdy jsem vymrzlej si nastavím vyšší teplotu a až když "roztaju" nastavuju standard 22°C. Já tím čudlem točím dost ;-\ Co však považuji za blbost (nehodlám rozebírat zda mou,či konstruktérů >😒] ) Je podobnost a umístění hlasitosti rádia. Už jsem si párkrát šáhnul vedle a nechtě jsem si pořádně protáhnul ušní bubínky >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Aha...tak to je divné. V Renaultu i v Peugeotu je na odmražení oken přímo tlačítko, které když se zmáčkne, tak to fučí na plné koule jen na okna. Teď na podzim to i zapínalo klimu, i když muselo auto dotápět, používá odsávání vlhkosti z interiéru přes kondenzátor klimy. A fakt to výborně funguje.

V Renaultu je ještě výhodou funkce soft a fast, ten soft jsem při pár jízdách preferoval, mám rád pozvolné přechody a chlazení.

Taky jsem si jednou přidal v Peugeotu rádio místo přitopení >😁 ALe to je dáno tím, že s ním tak často nejezdím. 😄
sumy
Na odmlžení je samostatné tlačítko, které si zapne klimu a "ofuní "čelní okno vzduchem cca 16°C a funguje to okamžitě, ale právě pro odstranění vnější námrazi se má ještě dát topení na plno a zapnout odmražování zrcátek a zadního okna. Docela snad i naftová verze si umí "otočit" klimu a výparníkem topit, ale dělá to jen při nastavení na max.
Čudlíky se mi holt motaj, páč neustále přesedám mezi dvěmi hodně rozdílnými auty. Já vim, cvičená krysa by to za cukřík zvládala bez problému >😒] , mě se to holt občas splete a to ani nemuvim o rozdílu 110kW 5 rychlostí a 63kW 6 rychlostí :😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nesmysl.

Tak třeba pro mne, který řídí převážně FR auta je naprosto nepochopitelné zapínání světel a mlhovek někde na nějakém ovladači pod volantem... Na páčce směrovek to je vždy po ruce...

Takže je to o zvyku...

Naopak ergonomie je opět něco jiného.
Avatar - woody-alien
woody-alien
A já používám oba způsoby (u Mondea ovladač, H1 a předtím Vitara na páčce) a nemám s tím žádnej problém. Ani jeden neupřednostňuji, je mi to fuk, hlavně že mi chutná... 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Víceméně souhlas, je to o tom, jestli se to naučíš.
Avatar - Mates81
Mates81
Jestli je zapínání mlhovek tam nebo tam, je stejně jedno, jelikož to člověk použije párkrát za rok (pokud není blb a nejezdí s nima pořád, hodně viděno u škodovkářů >😒] ) a stejně se pokaždé podívá na ovladač, jak se to vlastně pouští >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak pokud jezdíš do 10t km ročně, není se co divit. Já teda používám mlhovky teď tak 3-4x týdně, protože cestou do práce je nějaká zvláštní oblast, kde je mlha pomalu každý den...

Samozřejmě je i v mlze používám s rozumem. Nechápu lidi, kteří jedou prostě v koloně 30 aut (hodně frekventovaná výpadovka, kde se moc nedá předjíždět a ani to nemá ve špičce ráno smysl) a oni si zapnou mlhovky. Proč proboha? Aby ten, co jede 30 metrů za nima je nepřehlédl? Aby lépe viděli na toho před sebou ve vzdálenosti 30 metrů? 8-s A kéž by to bylo alespoň 30 metrů... něktří jezdí tak 2 metry za mnou. Když jedeme v koloně a auto předemnou má mlhovky a zbytečně mě otravuje, tak zapnu dálkače a problikávám... některým to dojde >😁
Avatar - miromen
miromen
Těch mlhovkařu se v posledni době vyrojilo nějak moc. Nejhorši je že oni je použivaji i běžně kdy neni žaden duvod je použivat a to společně s potkavačkama. A ještě vic mě štvou ty HOVADA co nepouživaji blinkry a to je za posledni 2-3 roky snad nějaka epidemie.
sumy
Proč je "R" v pozici "6" nevhodná? Mám ji tak jen u jednoho auta, u druhého ji mám na pozici "8" >😁 . Možná jsem divný, ale mě osobně to naopak příjde jako nejlogičtější umístění.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jsem na tom stejně, resp. je mi to fuk, zatím jsem zpátečku místo šestky nezařadil. Samozřejmě pro toho, kdo střídá auta to problémem může být.
sumy
Ono ani nejde za jízdy zařadit zpátečku místo 6. Vždy je tam blokování . Někde mechanická(šaltka musí projet neutrálem), nebo elektronická-citace z návodu :"Mechanická převodovka je vybavena
systémem blokování, aby nedošlo k
nechtěnému zařazení zpátečky z jakéhokoli
rychlostního stupně vpřed, pokud vozidlo
jede určitou rychlostí."
ffocus
Presne ako píšeš 3 rozdielne ja som kúpil 92kW červený mám tam to rádio klasika a pohoda.Ten prepínač svetiel je zatiaľ jediné čo ma na tom fofíku žere,ale dá sa na to zvyknúť.Podvozok je super bez konkurenčne.
lukas13
Pane Vaverko, potlesk ve stoje. :yes: :yes: A vono to de... 😉

Super test, srovnání naprosto jasné, klady i zápory. Konečně někdo zmínil bezzátkové hrdlo, hurá. Až bude jeho absence uvedena v nějakém testu jako zápor, bude mít u mně jeho autor schovaného panáka 😉 I ta míra averze vůči francouzům mi v tomto případě přišla naprosto v pořádku - v této podobě, kdy jsem ji vnímal pouze coby takový podprahový dotek, je v rámci subjektivního sdělení čtenáři naopak tato informace žádoucí.
Ale hlavně - v tomto testu jsem poznal, že se testuje mé auto. Nenašel jsem nic, na co bych mohl jako obvykle nadávat - tzn. nějaký zápor v testu, který já coby dlouhodobý uživatel vnímám naopak jako klad. Vše, co je v testu vnímáno jako zápor Meganu jím také je - viz. ty krátké sedáky - ale ano, zároveň to není v testu nějak rozpitváváno, neb při správném nastavení sedadla je posez velice pohodlný... Jediné co se neshodneme je vnímání interiéru - palubka Focusu mi přijde jako deset let stará věž Aiwa se superhypermegabass systémem. Ale já mám doma microsystém od Denonu... Palubku Meganu jako jednoduchou nevnímám - ale zde je to čistě subjektivní názor, samozřejmně.

Osobně považuji v rámci objektivního hodnocení Focus také za o fous lepší auto než Megane (ovšem subjektivně je to v mém případě úplně jinak, samozřejmně). Ovšem jakmile dojde na srovnání ceny, je rozdíl 100 tis. pro Focus naprosto neobhajitelný. (a ano, uvědomuji si že v reálu to bude o něco méně - ale i u Renaultu lze cena slušně snižovat).

Jeden dotaz na pana Vaverku - nepochopil jsem větu "Sečteno, podtrženo: Focus nastoupil s nejkomfortnější konfigurací podvozku, a tak tvrdší Mégane s odlehčenou karoserií nemá velké šance." - nejdříve čtu dva odstavce o tom, jak je Focus komfortnější a Megane jistější v zatáčkách (můj ty světe, TO jsou paradoxy!!!) a poté následuje tato věta. Šlo by to trochu rozvést?

A jeden dotaz na fanoušky Fordu - má někdo představu za kolik lze Focuse v této výbavě pořítit reálně? V rámci Meganu bych to viděl tak na 430, 440...
DJB
Tuto motorizaci nevím, ale můj Focus na Moje auto.cz (1,6EB Titanium + příplatková výbava - 469 000,- před rokem) :yes:
lukas13
Díky. A o kolik to bylo méně vůči ceníkové ceně?

Ps.: Gratulace k parádnímu autu :yes:
DJB
Oj, nenuť mě hledat účtenky, ale kolem 100 litrů to bylo.
lukas13
Šikovnej 😉

Díky za info - tohle je informace, kterou potenciální zájemce o vůz ocení. :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Focus má zásadní rozdíl mezi nastavením podvozku jednotlivých verzí. 1,6 TDCi je dost tvrdý, 2,0 TDCi je na menších kolech vláčnější a na větších připomíná 1,6 EcoBoost, který má mimořádnou jistotu, ale odtažité řízení - takový GT styl. No a 1,0 EcoBoost je zase jiný, z těchto možností nejkomfortnější.
Nicco
Zaujimave. Je to iba pneumatikami alebo maju ine tlmice a pruziny?
ffocus
no nemá len vleečné jednoduché ramená,ale niečo také ako na prednej náprave trojuholníkové na čapoch a pružiny
lukas13
Tomu rozumím. Nepochopil jsem to konstatování o tom, že Mégane nemá velké šance - jako v komfortu? Nebo celkově? Ta věta mi zkrátka nezapadá do kontextu s těmi dvěma odstavci výše.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Taky jsem ten odstavec četl několikrát a nepochopil. Asi jsem natuplej, bo-co.
Avatar - Atlis
Atlis
nastavenie sa lisi nielen u motorov - diesle maju tvrdsie pruziny, ale aj vo vybavach. takze ffiii 1.6tdci bude vo vybave trend tvrdsi a bude horsie jazdit ako ten isty vo vybave trend sport a titanium, ktore maju inak nastaveny podvozok.

ale na to aby sa clovek presvedcil o tom, ako perfektne je podvozok ffiii nastaveny, si treba vyskusat jazdu na pilu. kym pri noralnom jazdeni je komfortny, tak pri VELMI rychlej jazde len v zakrute na limite iba zaklakne a nepusti. fenomenalne drzi stopu aj pri prudkom brzdeni so zmenou smeru, nato vlecka nema. a na limite jedinym obmedzujucim faktorom obutie - ja mam na aute goodyeary a tie bohuzial klzu. neviem si ani predstavit aka musi byt jazda natakych federaloch...
Ferdinand Este
Ano, v zatáčkách drží a neodskakujuje.
Ale jak hodnotíš řízení?
Jezdím s různými Fordy (Focus, C-Max, Mondeo, S-Max, Mustang) s krátkou přestávkou asi 15 let a při mém dosud jediném krátkém svezení s FFIII mi řízení připadalo trochu tupé a nepřesné v přímém směru - něco, co jsem u Fordu předtím nikdy nezažil. Zajímalo by mne, co dělá řízení na mokru a na sněhu.
Avatar - Atlis
Atlis
riadenie vo focuse ma elektromechanicky posilovac, uz to nie je stara dobra hydraulika, takze notny kus citu sa z riadenia muselo vytratit, holt, s tym sa neda nic robit. ale ci je nepresne? urcite nie, nie je ani preposilovane, co sa napriklad neda o vw povedat, a hlavne nie je mrtve okolo stredovej polohy. dokonca som cital, ze sa niekto stazoval na prilisnu citlivost riadenia... no kazdemu si vyhovuje nieco ine. co sa tyka jazdy na snehu, mozem povedat iba tolko, ze esp sa neda vypnut, takze bohuzial zabava s ruckou sa konci skor sklamanim...
Avatar - miromen
miromen
U VW přeposilovane řizeni ? Ktery model konkretně..... Na poměry VW je to snad pouze Polo ale i zde to neni tak přeposilovane jako u jine konkurence.
Avatar - Atlis
Atlis
golf, passat, caravelle
Avatar - miromen
miromen
Tak Golf rozhodně přeposilovany neni a i celkově VW jak jsem psal nepatři k těm přeposilovanym. To se musiš podivat k jinym značkam.
Ferdinand Este
Ferdinand Este
Přeposilovaný ne, umělý ano
Avatar - miromen
miromen
Nižši středni běžnou produkci jsem si vyzkoušel a u Golfu se na dnešni poměry opravdu o přeposilovanosti hovořit neda. Umělost tam určitě je ale opět až na par vyjimek je snad ta umělost u všech a zde je na tom Golf ještě poměrně dobře a celkově řizeni je povedene.
Jo takova hydraulika z FFI to je něco jineho a jednina věc ktera by se mi v Golfu z něj libila.
Avatar - Atlis
Atlis
golf je preposilovany a passat je mega preposilovany.
Avatar - miromen
miromen
Jak jinak. :no:
Avatar - Atlis
Atlis
miromen, ja neviem cim si kedy jazdil, ale v nizkych rychlostiach su tie dve auta preposilovane. ano, nie je to fiat v rezime city, ale do giulietty v rezime sport to ma velmi daleko. aj ten ffiii sa riadenim st170 rovnat nemoze, ale z mojho uhla pohladu je to lepsi standard medzi elektickymi posilovacmi.
Avatar - miromen
miromen
Ja mam v nižši středni projeto dost aut a třeba knk. u toho Brava i bez režimu city je přeposilovano. Přeposilovano je snad vše tedy na mě ale jak pišu v ramci třidy je Golf určitě ten meně přeposilovany a dle mě se ve třidě najde velmi malo aut ktere maji posilovač s tužšim nastavenim.
Avatar - Atlis
Atlis
ano 😄
Ferdinand Este
Jízdou na sněhu jsem myslel, zda při smyku předních kol se volant (posilovač) točí lehce a úplně bez odporu, nebo zda je tam naimplementovaný nějaký umělý odpor, který mi nedá informaci, že přední kola kloužou a neřídí auto. No - asi si to budu muset v zimě půjčit u dealera a vyzkoušet ...
Avatar - Atlis
Atlis
nieee, to urcite nie. ziadne umele tuhnutie na lade, snehu ci pri smyku sa nekona.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tenhle Megane tipuju pod 400t, kombi Dynamique stejný motor + hands free karta, el. sklop. zrcátka v bílé 360t... tohle je sice Bose, ale zase ne kombi.
lukas13
Já měl na mysli to dovybavené auto. Jinak kombi Dynamique 1,2 TCe + vyhřívané sedačky, Hill holder a čidlo tlaku v pneu navíc je ideální volba.
Avatar - Ronault.
Ronault.
No však těch 400t bych možná viděl u toho kusu v testu... sice tam je panoramatické okno a bílá perleť...

Tak z těch příplatků jsem každý jinde, já naopak hands free kartu, el. sklopná zrcátka, hill holder ne a čidla v pneu asi ano, ale až na 3. místě... a vyhřívané sedačky asi ne, to mě neláká.
Klaudius
Je to lepšie ale tiež nie celkom bez prešľapov.
lukas13
Ale je to test hodný ACZ.

Nic není dokonalé... Kromě mně teda >😒]
soki
"deset let stará věž Aiwa se superhypermegabass systémem"
ROFL...presne prirovnanie
ffocus
17200euro titanium
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kdysi byl Focus etalon, protože byl jistější v zatáčkách a drncání bylo v poho. Teď je zase etalon, protože je komfortnější a po zatáčkách to stačí. Rozjezdy ecoprďoly musí být fakt zážitek, když se to všude zmiňuje. Káždý normální chlap ví, že motor do auta má aspoň 4 válce a objem turbama donekonečna nejde nahrazovat. Vítěz je jasný- starý rencek zválcoval nový americkočínský focus s interiérem imitace ,,kazeťák z burzy,,.
pargi
😄
TomDrandic
každý normální chlap nemusí být konzervativní ... ví co potřebuje a dokáže si spočítat co mu vyhovuje.
Avatar - iudex
iudex
Fordy už podvozkovo nestoja za nič, jasne to predsa dokazuje stiahnutie Fordu z WRC. >😒] A ani motoricky nestoja za nič, jasne to potvrdzuje absencia V6, R5. Nejaký šaškujúci Ken Hom Wok na Fieste, pardón Ken Block to nevytrhne. >😁
DJB
Napsal ten, který běžně jezdí v ........(prosím, doplnit). Jinak WRC do toho nepleť, tyto speciály nemají se sériovými vozy nic společného. VW s Hyundaiem budou možná příští rok v továrních týmech válčit sami. A že to jsou špičkové týmy s dlouholetou tradicí !!! >😁
Avatar - Atlis
Atlis
ff ma najlepsi podvozok v triede.
ffocus
súúúúúúúúúúúúúúúúúhlas
Obiik
Fordy nestojí podvozkově za nic? >😁 >😁 >😁 a má to za následek odstup z WRC??? >😁 to je vtipný >😁 Ford má nejlepší podvozky a to je holej fakt,vždycky měl at už to byl Fusion,Fiesta,Focus,C-Max,S-Max a nebo Galaxy 😄 i ta Kuga 😄 projdi si pár testu,něco si přečti popř. se v tom projed a poznáš sám 😄
Klaudius
Haha, pekne ti skáču na "špek"... >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jj, někdo prostě chytá na první našlápnutí... >😁
Avatar - iudex
iudex
😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja by som volil mensie zlo .. teda megane :yes😒br />
ten novy focus je skutocne otras,,,, uz aj cina ma krajsie auta ... europske predaje vravia jasne... novy focus klesaaaaaa :yes:
Obiik
celosvětové prodeje mluví jasně 😄 :yes: :yes: Number 2 😄 mrzuté že??? >😁 >😁
Avatar - Typhoon
Typhoon
Zlatí sourozenci z Koreje (jižní)...
S tou Čínou jsi to ale přepálil.
Klaudius
On to prepaluje permanentne.
Klaudius
Utri si nos a snívaj o tom, že raz budeš mať aspoň toho 10-ročného Megana...
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Už som čítal tri porovnania a všade Focus vyhral. Zaujímavé... :-!
Nicco
Kazdy test je subjektivny, Megan vyhral iba preto, ze Renault sa rozhodol rozpredavat pod cenu, len aby takymto tempom este mal kto toho Megana servisovat o par rokov.
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
... s FF mám osobní zkusenost jen s první řadou, takže ho vůbec zde nebudu komentovat, pač podle fotek je to celkem zbytečný.

Za to s Megane mám zkušenost celkem velkou a to se všemi generacemi. O první gen. se asi nemá cenu zmiňovat, pač se ji už oteviraj brány pro veterány.
Porovnání II. a III. gen. vemu jen v pár bodech, které tu nejspíš už zazněly, ale to je jedno...
Interiér😒br /> II. generace měla o hodně pohodlnější sedadla, než má III. (krom GT).
u II. mi vadil vyšší posaz, spíše posaz NA interieru než V interieru, což je u III. o něco lépe řešeno.
Když bych měl osobně zhodnotit palubní desky obou generací - upřímně nedokážu říct, která je/byla pro mě lepší - u obou vidím klady i zápory.
Více si momentálně k interieru nevybavím, pač můj Megane II je uz skoro rok ve světě.

Ohledně exterieru je pro mě jasná volba Megane II, přední část vozu měla šmrnc, sportovní nádech a i teď nevypadá příliš staře. Kontroverzní záď II. gen byla pro mě osobně taky kladem, byla prostě jiná a to je to co se mi líbilo 😊.
Kdežto III. gen je z mého pohledu takovej "unisex", "neurazí-nenadchne", ale mě spíše urazila ta určitá nafouknutost a na mě nepůsobivá záď vozu.

Motory srovnat nemohu, protože u II. jsem mel naftovou 1.9 a u té III. je slabší verze 1.6 benzin (která je opravdu lenoch, ale vlastníkovi vozu to bohatě stačí - starší ročník).
Avatar - Choochoo
Choochoo
"...odstartovaly fenomén, kterému říkáme downsizing. Základní předpoklady se osvědčily: takový motor má vyšší výkon (a podstatně vyšší točivý moment) a nižší nominální spotřebu. První žádá zákazník, druhé vyžadují evropské předpisy. A tak kdo dnes nemá nějaký ten přeplňovaný motor, skoro jako by nebyl."

Teorie sice pekna, osobne myslim ze je licha, ale nevadi. Spise verim testum, nez papirovym hodnotam, ktere jsou akorat vylhane pro EU. Test jinych motoru, kdy je papirove horsi vyrobce atmomotoru o cca 8% ve skutecnosti znamenal po testovani lepsi spotrebu atmo motoru o 35%. Atmomotor odpovidal udajum vyrobce a nekdy bal i lepsi. Spravedlive je dodat ze turbomotor mel o cca 25% vetsi vykon, i tak by ale s rostoucim vykonem mela byt spotreba tak o 10% vyssi a ne o 35%. Jinak pokud tyto nove radoby moderni motory porovnam s novou Mazdou 6, tak papirova spotreba u tezsi Mazdy 6 je o 4-10% horsi, vykon Mazdy 2,0G o 16-26% lepsi.

"Renault a jeho Mégane 1,2 TCe platí v této dvojici za toho konzervativnějšího. Objem čtyřválce vyzývá na souboj zvedený 1,2 TSI (maximálně 77 kW a 175 Nm) od koncernu VW, díky pokročilým konstrukčním postupům ale Renault nabídne 85 kW a hlavně 190 Nm. Jenže Ford ve svém Focusu ještě ubral jeden válec a dva decilitry objemu. Přesto dosahuje 92 kW a 200 Nm – působivé!"

Místo toho "působivé" by mě spíše zajímalo plnící tlaky turba a rozdíly v konstrukci, pac nafucet se da kde co a 1,8 muze mit i 500koni >😒]
Avatar - Typhoon
Typhoon
Zajímalo by mě, jaká bude životnost litrového EcoBoostu. Zajímavé je, že Golf se zmiňovaným 1,2TSI a 77 kW výkonu, tedy nejméně, má zrychlení 10,6 s, tedy lepší než obě testovaná auta.
Avatar - Atlis
Atlis
to preto, ze prevodovka focusu, aj v 1.6EB, je sprevodvana tak, ze pri asi 95km/h treba radit 3 prevodovy stupen, cim stracas potrebne desatinky.

portugalci ked testovali FFIII 1.6EB 150k vs Golf VI 1.4TSI 160k namerali FF zrychlenie o 0.9s pomalsie ako u G, ale uz v pruznom zrychleni zo 4, 5 a 6 rychlostneho stupna zaostaval G vzdy o 2 sekundy...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Focus je podle mě i v současné, možná nejkontroverznější verzi, rozhodně kandidát k zamyšlení.
Kufru bych se vůbec nebál. Na litry je to tragédie, realita je ale naprosto v pohodě. Navíc litry nejsou na výšku, ale plocha kufru je slušná.

Jenže interiér - s tím bych měl problém. Prostornost je řekněme dostatečná, nikde není vyloženě nedostatek - tedy za 4 8-s Mégane rozhodně taky nepatří mezi krále prostornosti, ale i když možná nevyhraje na cm, tak prostornost vnímaná je mnohem, mnohem lepší. Navíc když napíšu, že Focus má příliš masivní přístrojovou desku, tak to je vlastně optimistický názor. Bohužel, s mohutností nejde ruku v ruce ani ergonomie, ani odkládací místa :no😒br />
Pohodlnější sedadla Focusu? No když nad tím zpětně uvažuji, asi ano. Výrazněji protvarovaná bederní část a silnější boční vedení. Nicméně ani v Mégane jsem se necítil nepohodlně, což neplatí třeba o Octavii...

Tedy vcelku hezké srovnání. Scházely mi ale informace o tom, jak je to s rozvody (Mégane má myslím řemen) a jak se výrobci poprali (pokud vůbec) s dochlazováním turba.

Jinak mi přijde stejně zajímavé, že 1.2 TSI je úspornější, přitom se všude píše o tom, jak musí spalovat bohatší směs kvůli teplotě spalin...
pogo26
A kde jsi na to přišel, že je 1.2 TSI úspornější?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1. osobní zkušenost s TSI
2. [odkaz]
3. prakticky kterýkoliv srovnávací test
pogo26
Já jsem četl jeden srovnávací test a tam mělo TSI menší spotřebu jen proto, že ten Golf jezdil o 10 km/hod pomaleji než Mégane. Na Spritmonitoru jsou jen dva Mégany a spotřeba cca stejná. ona v reálu ta spotřeba taky bude stejná, snad jen +/- 0,2l. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z testu Golfa
Na dálnici se při 130 km/h na 6. rychlostní stupeň zastaví ručka otáčkoměru na 2900 min-1 a spotřeba nepřekročí hranici 7 l/100 km.... s rychlostním průměrem kolem 100 km/h stlačit spotřebu k 5 l/100 km.
Z testu Mégane😒br /> Při zařazené šestce a 100 km/h jsme na otáčkoměru odečetli asi 2.100 otáček, 130 km/h navýší otáčky na zhruba 2.800 min-1. Stovka přinesla spotřebu 5,3 litru Naturalu, stotřicítka o dva litříky více.
Ze srovnávacího testu😒br /> A spotřeba? Renault s bezmála čtyřmi tisíci kilometrů na tachometru nás překvapuje hodnotou 7,2 litru. To je o 0,7 l víc u než golfu bez stop-startu a s polovičním nájezdem...
atd.
pogo26
No a ještě tam taky psali, že ty rychlosti měli dle tempomatu. A taky psali, že u Golfu při 130 na tacháču jedeš 120. Pak je celkem jasné, že auto, které jede 120 má menší spotřebu než auto, které jede 130. A to nebudu řešit, zda ta spotřeba nebyla náhodou dle PP.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže on ten Mégane při tacho (tempo) 130 taky nepojede 130, že >😒] A jestli pojede 1 auto o 5 km/h rychleji/pomaleji, tak to opravdu ten rozdíl okolo 0,5 l nedá :-!
pogo26
Při 140 byl rozdíl 10 km/hod.
Avatar - Atlis
Atlis
v pororovnani mal golf mensie kolesa a spotreba bola odcitana z PP ak sa nemylim.

v pripade ff tachometer premeriava od 100km/h o 6km/h
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ok, tak to tu můžeme začít rozebírat, jak podměřuje který tacho, jak podměřují PP na spotřebě, jestli je ten rozdíl vlivem pneu atd... Takto se nikdy žádného závěru nedobereme... Stejné podmínky nikdy nebudou, vždy tam budou i ostatní vlivy. Počkám si na spritmonitor až tam bude "reprezentativní" vzorek a uvidíme. Já tvrdím, že 1.2 TCe bude o 0,3-0,5 l žravější než 1.2 TSI v Golfu :-!
pogo26
Nastavit stejné podmínky při testu by nebyl zase takový problém. stačilo by nastavit tempomat podle navigace a ne dle tacháču. Podle mě je opravdu rozdíl jet 130 nebo 121 (jako s Golfem v tom testu). Dát jim podobné obutí by taky asi nebyl problém.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Rozdíl je jet delší dobu s tempomatem i o 2 km/h rychleji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
selským rozumem - přesnost zobrazované hodnoty PP je 1 des. místo. Pokud je podle tebe rozdíl už 2 km/h na zobrazované spotřebě, tak😒br /> 2 km/h ... 0,1 l/100km
10 km/h ... 0,5 l/100km
Přitom😒br /> 30 km/h rozdíl je 700 ot/min.
10 km/h ... 230 ot/min.

+30 km/h dává dle testu o dva litry vyšší spotřebu
tedy +10 km/h 0,7 l

Takže závěr - s touto myšlenkou souhlasím, byť se bavíme o prahu, který je schopen se projevit na PP. Tedy ano, teoreticky se může projevit na spotřebě dle PP i rozdíl 2km/h 😉
Avatar - miromen
miromen
Šiře pneu pokud se nepletu byla shodna a to 205mm.
Avatar - Atlis
Atlis
17" u focusu maju rozmer 215/50
Avatar - miromen
miromen
Snad je tu řeč o meganu......
Avatar - Atlis
Atlis
vyssie sa hovori o porovnavacom teste golf, ff, megane...
Avatar - miromen
miromen
Pogo26 ma ale na mysli Megana.
Avatar - miromen
miromen
Už jsem ti to jednou psal rozdil byl 9km/h a u mě knk. podle 2 navi je to 6km/h. Dalši věci je přesnost PP kdy ty koncernove jsou velmi přesne což se u některe konkurence podle zkušenosti uživatelu řict neda. Takže u Golfa 1.2 TSI na 15" je realna spotřeba při 130km/h někde mezi 6.5-7l a při 100km/h je to 4.7-5l.
pogo26
Ta reálná spotřeba bude při 130 km/h nebo při těch VW 121km/h?
Avatar - miromen
miromen
Je to při realnych 100 a 130km/h. Ony ty hodnoty docela litaji protože idealnich rovinek zas tolik neni a navic trefit se do vhodneho počasi kdy nefouka je taky docela nahoda.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Kde jsi přišel na to, že koncernové PP jsou přesné? Naopak před nějakou dobou vyšel test přesnosností PP a VW slušně pohořel. Bohužel to už asi nedohledám.
Avatar - miromen
miromen
Kde ? Zkušenost uživatelu kteři vlastni koncernove vozy z poslednich let a tedy posledni modely.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Hoď to do googlu, našel jsem něco na tipcars, jen ten odkaz nějak nejde odeslat.

Osobně jsem teĎ zkoušel 207 a reálná spotřeba byla o 0,1 litrů menší než udával pal.pc, ani u Meganu se to nijak od reálu neodlišuje. Octavie tím byly naprosto pověstné, + ten článek tuším v autobildu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak mě by možná spíš zajímalo, kdo kde a kdy vymyslel, že rychlost tacho budu ověřovat podle automobilové GPS... Takže se tu můžeme začít bavit o tom, s jakou přesností mi dá rychlost autonavigace. Je sice pravda, že tachometr u automobilu vlastně musí něco podměřovat na základě předpisů, ale...
AutoGPS navi odvozuje rychlost z určované polohy. polohu neurří s nijak závratnou přesností, odhaduji klidně kolem 30 m. Je fakt, že pro rychlost mě zajímá změna polohy, nikoliv poloha samotná. A změna může být určena možná i docela přesně. Stejná navigace bude ale ukazovat za stejných podmínek konfigurace satelitů, stavu atmosféry a stejné okolní zástavbě ukazovat stejnou rychlost v kterémkoliv autě...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
[odkaz]

jen bych doplnil, že to, že navigace ukazuje přesnost XY m naprosto neznamená, že se jedná o maximální "chybu", tedy další úvahy v tomto směru jsou liché. Nicméně stejnou úvahou pak docházíme k přesnosti rychlosti někde kolem 4km/h při 130 km/h, jen s tím, že rozhodně nejde o "maximální chybu"...
pargi
No jo, ale byla by šance, že kdyby měřili rychlosti stejnou navigací, byl by výsledek každého automobilu zatížen stejnou chybou. Jinak ale považuju výsledky testů spotřeby za dostatečně vypovídající, řešit 1 nebo 2 desity litru mi přijde až směšné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak ono určitě není od věci se nad těmito věcmi alespoň zamyslet 😉 Když totiž řeknu, že TSI je úspornější o cca 0,5 l/100 km než TCe, tak už to začíná hrát roli. Protože ono to může být 0,4 l, z toho 0,1 l bude rozdílem pneu, 0,1 l rozdílem hmotností a 0,1 l rozdílem tacho a už jsme ten cca 0,5 l rozdíl rozstříleli na káry >😒]
Nicméně stále si myslím, že TSI je opravdu úspornější okolo toho 0,5 l/100 km. Počkám si na spritmonitor.de 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tohle si nemyslím, vůbec. Naopak 1,2 TCe díky nastavení plynového pedálu bude spíše úspornější a to i při dynamičtější jízdě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
uvidíme časem 😉
sebinko
no tem moj pri 130 ide 128 na GPS 😉
Gater
Potvrzuji. Golf při nastavených tempomatových 130 km/h jede v reálu podle GPS 120 km/h. Taky mě to docela překvapilo. U Megana takový rozdíl nemámí.
pogo26
A pak se v testu dozvíš jak má při 130 km/h malou spotřebu, jak je tichý, jak z této rychlosti rychluje, jak....... 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
cos tím chtěl říct?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
právě proto nechápu to stop odpadu a žádný gufero neteče... tedy myšleno že chlazení vodou je k ničemu a vyřešili to lépe?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nesouhlasím, ten kufr Focusu je otřesný, nedejbože chtěj rezervu a je to malé jak Fabka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tady se neshodnem. Já čekal podle litrů u Focusu větší průser. Jistě, konkurence to umí i líp, ale umím si běžný život s kufrem Focusu představit.
Klaudius
Sme príliš nároční. Kombi neznamená automaticky sťahovák. Kufra bývali niekedy na autách menšie, s vysokým prahom, sedany mali dokonca plné zadné čelo a otvárala sa len kapota, a navyše veľmi často bola priamo v kufri rezerva...
Dnes nám je kufor pod 500 litrov malý...
Myslím, že v prípade kombi čokoľvek nad 400 v prípade pravidelného dobre využiteľného priestoru je dobrý kufor.
lukas13
Souhlas. Viz. Honda Accord, diskuzní "vořech" pro pár zdejších šílenců 😉
pargi
:yes:
Avatar - Atlis
Atlis
Ronault - ffiii s dojazdovkou ma objem kufra 400l. fordovska metodika merania je podstatne pesimistickejsia ako mega optimisticky volkswagen v pripade golfu. aj v pripade mojho sedanu udava ford obje o dobrych 40 litrov mensi ako je v reali.
Avatar - Ronault.
Ronault.
u Hb F3 je ten kufr malý, měření v testu odpovídá, plytký, úzký, i proti Meganu a to není žádný kufrový přeborník.
Avatar - Atlis
Atlis
je to hatchback nizszej strednej, nie kombi premiovej vyssej strednej. ak jedine, co ta zaujima je objem kufra, vyberies inu znacku. aj ked neviem si dobre predstavit, kto na kazdodenne pouzivanie potrebuje viac ako 300-350l kufor... a ak ti jev hatchbacku taky objem nepostacujuci, tak je dost pravdepodobne, ze ti nebude stacit o par litrov vacsi kufor v inom hatchi, ci uz to bude megane, bravo, golf alebo h/k. jednoducho vtedy kupujes kombajn a mas po problemoch. diskusia uplne o nicom.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Sto litrů na kufru je už docela dost.
Ty jsi ale zaslepený forďák a tak chybu svého miláčka neuznáš...
Avatar - Atlis
Atlis
nie som zaslepeny fordak, jazdim autami este dvoch inych, nemeckych, znaciek, mal som japonca, znacka pre mna nic extra neznamena, kupujem co mi vyhovuje a ponuka dobry pomer cena/vykon/uzitkova hodnota.

350 ci 400l je v hatchbacku nizsej strednej postacujuci objem, ako som uz spominal, ffiii namerali 400l, co je viac ako uvadza vyrobca, takze nevidim ziaden problem. kto chce/potrebuje viac, nebude plakat nad relativne malym objemom a pojde jedoducho kupit kombi. bodka. a je uplne jedno, ci to bude ford alebo nieco ine.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Čtyři stovky litrů má, pokud tam necháš jen sadu na opravy pneu (nepoužitelnou věc). S dojezdovkou je už někde na 330 litrech a s plnohodnotným kolem (mimochodem u Mégane standardně) jen na 275. A to je prostě na nižší střední bída, která si zaslouží deset palců dolů. A těch sto litrů k Méganu (základně 372 litrů) je sakra rozdíl, třeba dvě velké sportovní tašky. Na to člověk nepotřebuje kombi.
Avatar - Atlis
Atlis
ffiii ma s lepiacou sadou realne 410l a s dojazdovkou 390l. test motor.terra.es
Avatar - Ronault.
Ronault.
To znamená, že Megane má dle toho testu reálně v hatchbacku 500 litrů, jo? Jak jinak vysvětlíš ty o hodně menší rozměry kufru Focusu oproti Meganu?

To pak samozřejmě dle takového "měření" má i Fiesta 390 litrů, ne?
Avatar - Atlis
Atlis
ja nemam v plane nic vysvetlovat. nie je to prvy krat, kde niekde zmerali realny objem kufra a vysiel vyssi ci nizsi. a tak je docela mozne, ze focus ma realne vacsi kufor ako golf a megane ma ten kufor este vacsi ci naopak. nic vic, nic min.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je to marný, je to marný, je to marný...
Avatar - miromen
miromen
Obkecavaš to hodně špatně. Mě je třeba velikost kufru taky šumak ale je zahadou že poměrně rozměrny Focus v teto disciplině hodně pokulhava. A vubec celkově je prostorově Focus mizivě navržen a zde se inženyři od Fordu zrovna nepředvedli. To že to tobě nebo mě stači je sice pěkne ale konkurence je prostě v tehle disciplině dal.
Avatar - Atlis
Atlis
on nie je zle navrhnuty, len to nie je krabica. vo vyssie spomenutom teste mal golf kufor o 10l mensi ako focus, coskor hovori o tom, ako vo vw radi caruju s cislami...
Avatar - miromen
miromen
Proč by ve VW čarovali s čislama ? S lepici sadou ma Focus papirově o 13l větši kufr.
Kolik litru ma kufr Focusu s dojezdovou rezervou ktera je u Golfa standardem ?
Zde je tak trochu hulvacke měřeni kufru pomoci pet lahvi.....

Video 12min.
[odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Je to prostě málo, 4 krosny do kufru pro 4 cestující na dovolenou či větší kufr se tam prostě budou mít problém vlézt a kvůli jednoroční dovolené, nebo i 3x do roka nebudu přece nutně brát kombi. A bez rezervy nejedu, naše cesty ještě nejsou vhodné pro lepící sadu. TEČKA.
Avatar - miromen
miromen
Tobě ten Golf hodně leži v žaludku. Golf pravě na rozdil od některych ma realnych 350l. Stači otevřit viko kufru a je jasne že zde se oproti některym nekeca a je to podloženo i testy kdy do většich kufru dostali stejne množstvi jako do toho Golfa např. Astra. Navic Golf ma pravidelny tvar kufru což se pravě o Focusu zrovna řict neda.
pargi
Robustní být přístrojovka opravdu může, ergonomie nebo odkládací prostory s tím vůbec nesouvisí.
fidlikus
Je tedy pravda, že v Méganu jsem ani neseděl, ale Focus je moje TOP v této třídě. Tento třílitr jsem řídil, na volnoběh celkem tichý, rozjezdy bez problémů, táhne od spodu jako nafťák, jel jsem na šestku do kopce něco pod 2000 otáček a po přidání plynu pořád slušně táhne a zrychluje. Ale přišlo mi, že při sešlápnutí spojky, chviličku trvá, než klesnou otáčky a je možné přeřadit, je to asi dané koncepcí motoru. Ale myslím pro normální řidiče dobrá volba. Co se týče interiéru, doporučuji si to prohlédnout na živo, nakonec to nevypadá vůbec špatně.
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
nechci rejpat, ale třílitr by byl ve Focusu bomba ! 😄 >😁
fidlikus
Omlouvám se za překlep 😉
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
No, nemusíš... Náhodou mi to pobavilo 😉
Matuji
Jak muzete automaticky mluvit o tom, ze je Fikus etalon tridy, kdyz jste v Megane nejel ani nesedel?!
fidlikus
Osobně se mi Mégane nelíbí vzhledově, tak v něm ani sedět nepotřebuji
Matuji
Tak doporučuji sednout do Megane GT line nebo Megane RS a změníte názor. Ty dva vozy mají s klasickým meganem společné snad logo na kapotě a tvar karoserie.

Ale je to subjektivní.. Jak jsem psal výše, byl jsem zklamán dílenským zpracováním a použitými materiály u Forda. Auto mi přišlo mi to takové "od sekery". Ale přiznávám, že jsem detailista a puntičkář 😄
_MT_
Sednout si do GT může být trochu problém, když ji přestal importér v ČR nabízet (kromě Coupé). Na žádost ji nejspíš dovezou, ale předváděčky budou mít asi jen tam, kde jim nějaká zůstala.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ono to není přesné, GT se stále nabízí, ale schovává se pod výbavou Dynamique + GT pack.... Musí to tak být, protože jsem ji s 1,6 dCi řídil 😉
_MT_
Nedošlo mi, že myslí balíček GT Line. Ten má Bose v základu. Bral jsem to jen jako nějakou variaci označení výbavy GT (vzhledem k tomu, jak to napsal). V Německu mají jak výbavu GT, tak balíček GT Line (který má GT v základu a Bose ho pro změnu mít nemůže). Což mi připomíná, že jsem v testu neviděl zmínku, že tenhle konkrétní Mégane má sportovní podvozek. A sportovní sedadla.

Co je pro mne nový poznatek, z tohoto úhlu [odkaz] se mi záď Mégane moc nelíbí. Minimálně takhle na fotce. Budu se muset podívat, až okolo nějakého půjdu, pokud nezapomenu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tohle je Bose, ale Bose nemá v základu GT balíček., v ČR.

V ČR je to tak, že GT je pouze balíček k Dynamique a k Bose nejde (i ve Německu nejde). Ten balíček je vlastně komplet výbava GT, protože se toho změní opravdu hodně.

Tento kus v testu je Bose, což je taky zvláštní, protože např. ta sedadla mi připadají z fotek docela slabá, popravdě v Dynamiwue mi připadají už z fotek s lepším potahem a i lepším vedením těla.

Řídil jsem Bose s koženými sedadly a ty jsou výborné, dobré vedení a docela široké, skoro stejné jako GT. Naopak třeba E😜ression sedadla podobná těm v testovaném autě.

Megane HB se mi zezadu taky zrovna nelíbí, resp. snesu ho, Megane je pro mne jasnou volbou v kombíku, jak prakticky, tak designově.
_MT_
No jo, máš pravdu. Měl jsem ceník otevřený, ale na letmý pohled vypadala ta čárka jako kolečko. Prohlížeč ji vykreslil tlustou a krátkou při výchozím zvětšení (nebo spíš zmenšení) a nepodíval jsem se na jinou položku pro srovnání (zajímalo mne hlavně, co vlastně obsahuje, tuhle informaci jsem nabral jen mimochodem). To vysvětluje minimálně sedadla, protože GT Line by měl obsahovat sportovní, buď rovnou ty z RS (byť s jiným čalouněním), nebo jim alespoň podobná, ale takhle rozhodně nevypadají. A také absenci sportovního podvozku ve výčtu výbavy. Stačilo se podívat pořádně na fotky (které bohužel většinou ignoruji), GT Line má mít analogový rychloměr, kovové pedály a, jak jsem již napsal, sedadla vypadají úplně jinak.

Úplně celá výbava to není. I v Německu si můžeš koupit GT Line k Dynamique, ale GT má pořád pár prvků navíc (jak v základu, tak v možnosti připlacení). Na druhou stranu, tyhle odlišnosti jsou tak malé, že mohou být specifické pro Německo.

Jo, kombi je něco jiného, ale to jen tak kupovat nebudu (a ani nikdo v užší rodině). Pro mne jsou nejzajímavější kupé. To je vymírající druh, takže po nich pěkné třídveřové hatchbacky (a sedany/ liftbacky, samozřejmě).
Matuji
Aha, trošku jsem se v te diskuzi ztratil, tak jsem na to neodpověděl. Ale myslím to přesně tak jak píše Ronault. Měl jsem možnost vyzkoušet Megane III Dynamique + GT line v kombi a v takové měděné metalíze. Teda řeknu vám, to auto je neskutečně krásné! Tmavě šedé 17 nebo 18" kola (to si teď nevybavuji) - vícepaprskové, šedé zrcátka, kliky, hagusy. Oproti tomu co je v testu to má lakované nejen boční lišty, ale také zadní spodní nárazník (který je v testu černý). Auto s tím vypadá mnohem lépe. Vevnitř paket GT se skvělýma sedačkama a tím vším co jsem popsal výše. Prostě nádhera! Na tom auto zkrátka je vidět, že to není megane za 200 tisíc, ale je to specialitka (bohužel kolik stál jsem nezjistil). Jedinou vadou tam byl motor 1.6. 16V. Tento motor mám ve svém Megane II, ale tam ještě není zasažen emisními limity a tak to je stará poctivá atmosféra co umí jet hodně hezky. Zatímco v aktuálním Megane to je hodně utlumené a motor je líný, což je škoda. Ale uvidíme jaká bude nová 1.6. 115k ve Fluence (snad bude i bez CVT)
_MT_
Grandtour má ještě výbavu Privilege, jak to vůbec vypadá tam?

Tak není problém se podívat do ceníku. Grandtour Dynamique 1,6 máš za 352.900, 1,2 TCe za 382.900, GT Line (sportovní podvozek, sedačky, všechny ty optické věci, kola a ještě nějaké drobnosti) stojí 36.900, metalíza 13.700 plus další případné příplatky. TCe má ještě dodatečnou slevu 15 tisíc. Plus neurčitá sleva u prodejce.
Matuji
No jo, jenže se jednalo o skladovku, navíc v showroomu + možná sleva u dealera. Takže těžko říct na kolik by to vyšlo. Ceník na netu je jen orientační.

Co jsem se díval na Privilege, tak tam není možnost paketu GT Line, ale je tam standartně Visio, Handsfree karta, Arkamys soundsystem (ten je mimochodem moc dobrý), el sklopné zrcátka (+výhřev). S 1.5.dCI 81kW to vychází na 456 600 bez metalízy a doplňků. Což je docela dobrá cena na poměr výbavy. Ale zase když budu zvažovat, že za stejnou cenu (ne-li nižší) můžu mít Lagunu 😡. Ale zas Megane je v lepší výbavě. S tou 1.5. dCI už mám za dva a půl roku něco nalítané a nemůžu si ten motor vynachválit. Spotřeba se pohybuje tak okolo 5,5 (přes město 6 a na delší trasy i 5,0 a 5,1 s plným kufrem a klimou). Do 130 km/h je ten motor nesmírně agilní a má dynamický projev. Každý kdo s tím autem zkoušel jet hádal, že v tom je dloulitr. Na dálnici v rychlostech nad 140 - 150 už té síly nemá tolik, ale zase ruku na srdce - nemám VW nebo koncernovou značku ani žádný jiný mindrák, abych si na dálnici něco musel dokazovat, takže mi to, že s tím motorem nemůžu jet jak blázen ani nevadí. Spíše si užívám francouzského komfortu a příjemné jízdy 😄
_MT_
Jak píši, plus neurčitá sleva u prodejce. Ale i bez ní je to celkem sympatická cena.

Díky, ale myslel jsem spíš věci, které nenajdu v ceníku, jako například sedadla.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Je to už nějaký pátek, co jsem seděl v RS, ale mám pocit, že GT má sedadla jiná, trochu více "na pohodu".
Pak rozhodně jiná a taky velmi dobrá jsou příplatková kožená. Já teda nejsem velký zastánce kůže, ale tvarově jsou o pořádný kus dál než Dynamique.

Padl tady 1,6 16V GT výbava... To je pro mne naprosto nemyslitelná kombinace. Ten motor jel ještě s Eurem III jakž takž, ale koupit si víceméně sportovní či GT paket a k tomu motor, který je na úrovni spíše středu či základu nabídky, to je nesmysl. Ke GT se podle mě nehodí ani 1,2 TCe, resp. jen s omezením, protože 1,2 TCe je sice daleko lepší, lépe se s ním jedou "GT" trasy, ale trhač asfaltu to taky není. Bohužel z českého ceníku je jediný motor pro GT 1,6 dCi. Naopak v německém ceníku je jasnou volbou 2,0 TCe a taky 2,0 dCi, což jsou oba výborné motory, resp. odpovídající označení GT a naladění podvozku.

Co se týče Privileque, tak ta je vyloženě pojata jako nejluxusnější, tedy tam sportovní kombinacek mání nejsou. Jediná velká výhoda je u této výbavy přítomnost elektrochromatického zrcátka, to se bohužel nedá připlatit k jiné výbavě 😒 😒
_MT_
V Německu je to tak, že ke GT můžeš mít jen dvoulitry (a v jiné výbavě dvoulitry ani nejsou), pro slabší motory máš právě Dynamique + GT Line. Beru to pro pětidveřový hatchback, pro případ, že se jiné karosářské varianty liší. Dvoulitr je pak otázkou půl milionu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Takže proto u nás nejsou dvoulitry, celou výbavu GT odsunuli... 8-s

Škoda, škoda, takový 2,0 dCi v Meganu GT je v podstatě jeden z nejlepších kombíků v třídě.
Matuji
Otázkou je jakou cenu by dvoulitrovému megane ve verzi GT nasadili a kolik lidi by si to koupilo. Každopádně, by to byla moc pěkná kombinace! Holt lidi neuměj takový věci ocenit 😒. Stejně jako zůstal nedoceněný VelSatis a současná Laguna. :no:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak do "faceliftu" (podle mě tohle ještě není konečná verze faceliftu, Megane se ještě obmění po vzoru Clia a Fluence - nemám doloženo) se tady 2,0 dCi prodávala tuším kolem 550t Kč a ještě o půl roku dříve se prodával i 2,0 TCe s cenou cca 520t, samozřejmě reálná cena byla pod půl milionu a ještě před pár měsíci bylo k mání několik skladovek. Ale asi vzhledem k zájmu jej Renault přestal dovážet.
[odkaz]
Matuji
Hmm, tak to si teda s chutí tu recenzi přečtu.
_MT_
Benzín v Německu koupíš se slevou (kterou mám nabídnutou automaticky, nemohu mluvit za všechny) za 500 tisíc (oficiálně stojí 24.650 tisíc €), v ČR bych nepočítal pod 450. Diesel je o 2.100 € dražší. Opět beru pětidveřový hatchback.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Naživo je interiér dost špatný - obzvlášť při porovnání s konkurencí (třeba právě s tím Méganem >😒] ). Pravdou je, že z fotek jsem to čekal mnohem horší... Ale to je asi podobné, jako když pro někoho má doktor skvělou zprávu, že nemá rakovinu, ale roztroušenou sklerózu...
Avatar - Atlis
Atlis
co konkretne je v nom zle, okrem toho, ze sa ti nepaci?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1. málo místa na pravou nohu
2. je příliš masivní palubka - pocit ztísněnosti
3. nejsou odkládací místa
4. zpracování není kdovíjak přesvědčivé, i materiály šlo volit lépe
5. středový panel - spousta titěrných čudlíků
6. řadicí páka uložená blíže ke spolujezdci... 8-s
7. výhled šikmo vpřed díky hodně zkoseným A-sloupkům
8. mizerná prostornost na zadních sedadlech (pro kolena).
To jsou věci, které se mi tak nějak vybavily. Je mi líto, že to musím napsat, ale stačí si sednout do Hyundai i30 a bude ti jasno - všude spousta místa, příjemné materiály, odkládací schránky... To nehovořím o Golfu - tam snad jen málo místa na pravou nohu. Prostě sednu do Focuse vybaví se mi jen jedna otázka - "proboha proč zrovna takhle...". Ano, asi bych se s tím sžil, ale konkurence to umí mnohem, mnohem lépe.
Avatar - Atlis
Atlis
no ja jazdim focus uz 1.5r a nejak nemam z ziadnymi z tych veci problem. jazdil som obcas aj golf, i30 som nejazdil, iba som v nej sedel, tak ako aj v novom c'eede a nemam dojem, ze by na tom boli v akomkolvek smere lepsi ci uz priestorom alebo spracovanim.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jak jsem psal jde se s tím smířit, ale konkurence je na tom mnohem lépe.
Stačí se podívat na [odkaz]
To si ve Fordu vážně myslí, že budu ovládat rádio a ostatní výbavu tlačítky o velikosti čudlíku na TV ovladači? Jasně, něco jde i z volantu... Ale co třeba výstražné blikače? A ještě ke všemu pár mm od tlačítka pro zamknutí automobilu... Se někde vysekám a místo abych zapl blikače, tak se zamknu v autě 8-s 😲 :no:
Avatar - Typhoon
Typhoon
Pocity jsou to, oč tu běží...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já teda s fidlikusem nikdy nemluvil, nikdy jsem ho nepotkal, ale je mi jasné, že je to totální trotl... ach bože... to jsou zase předsudky a prázdní příspěvky.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Atlis
Atlis
neviemako megane, ale focus hreje velmi rychlo. syncronizacia samozrejme je, staci podrzat tlacidlo auto...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pogo26
U Mégane taky stačí podržet tlačitko AUTO. Je to stejné jako u Fordu, ale pan Vaverka na to opět nepřišel a ještě, jak je jeho zvykem, to dal do testu.
vosovčelák
chtěl bych vidět ***a, kterej si koupí fokuse za šest set padesát tisíc, navíc s motorem 1 l!! >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: to musí bejt totální trotl!!! 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Hledej moderní bungalov s kohoutem na střeše a lvy na plotě. >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co tak si koupit celý motor, co jede líp a žere stejně. Čím menší motor, tím víc se hodí leda tak pro posránkovou jízdu.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Presne, co takhle si koupit cely 4valec v nove mazde 2,0G s kterou tu potrebu budu mit stejnou, neli lepsi. Cekam s cim prijde nova Mazda 3
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ale prd, mysleno motory o mensich objemech treba 1,6, 1,8, 😉
Lubak
On si ho také nikdo za 650 tis. nekoupí neboť to je oficiální ceníková cena.
není takový problém se podívat na aktuální ceník a tam přijdeš na to, že Focus ve výbavě Titanium s 1,0 motorem se dá pořídit za cca. 436 tis. Kč a to jak 5D tak Kombi, což je dost podstatných rozdíl proti původním prezentovaných 650 tis. že?.-)
By mě zajímalo kolik pisálků už s 1,0 skutečně jelo?
Matuji
Aby to zas nebylo tak, jako když Vaverka testoval Espace a pak v diskuzi se přiznal, že s tím autem skoro vůbec nejel >😁 >😁
_MT_
V tomhle testu totiž "základní výbava" znamená Titanium a cenu tam mají správnou. Stejně jako u Mégane je "základní výbava" Bose. 650 je to s příplatky testovaného kusu.
sir
570 a ne 650 kdyz uz.....maji tam par chyb, cena v souhrnu plus minus je spatne. Viz ceny ktere jssou vypsany oneco vyse.
_MT_
Bral jsem to tak, že testované auto má víc výbavy, než je vyčteno v porovnání (nejsou srovnávány konkrétní kusy). Ale nekontroloval jsem to, nebylo by to poprvé, kdy je seznam výbavy špatně (například přenechaný z článku, který posloužil autorovi jako vzor, případně odkud kopíroval informace).
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
aby lépe vynikla krása, kvalita a celková domyšlenost Golfu. Některé automobilky dělají auta na efekt, VW dělají auta pro řidiče.
Klaudius
A kto robí autá pre takých jak si ty...?
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mitsubishi...ale nijak se tím nechluběj. Divné. 😉 >😒]
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ano, ted mam Mitsubishi. Ale pristi vuz uz sikmooky, ani na "F" nebude. :-!
Klaudius
Tak to máš sakra zúžený výber. Ale zas možno prídeš na čaro MHD...
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Bud Volvo XC70, nebo neco z nabidky koncernu VW. :-!
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Volvo je tiez sikmooke dedo :-!
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Auta pre neho robi Ratan Tata...Ma velke okna, male kolesa, dieselovy motor a hlavne nema tie odporne kelimky a moze si ho dovolit aj dochodca! >😁
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Matchbox :-!
Klaudius
Príde aj toto? [odkaz] Presne tento voz na trhu chýba. Aj do porovnávačky by sa sakra hodil. 😉
zlysoused
Povedené. :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.