Novinky
V Čechách se jede na nejkvalitnější české SUV, dosptupná premijofka, nejprostornější krása a podobné debility. V americe se falšují údaje o spotřebě. Co bude dál? >😁 :yes:
Co bude dál? Odpověď je nasnadě! Zlepší se ještě víc! 😉 Hyundai jasně proniká do dostupné prémiovosti, prostoru ve vozech dle rozměrů má na rozdávání... a spotřeba motorů se JEN lepší! Je to i má osobní zkušenost: u i30 první generace se uváděla kombinovaná spotřeba 6,3 a já se po několika desítkách tisíc km s mou i30 (2009, 1.4) dostal na 5,7! Šlo to hezky postupně: nejprve jsem měl tak 6,8 - pak 6,4 - později 6,1 a v posledních měsících 5,7! Výborné! ... Předpokládám, že dlouhodobější majitelé i30 mají podobnou zkušenost! Motory Hyundai zrají jako dobré víno! >😁 >😒] 😉 ...
Takže za procedurální chyby považuji především hloupé komentáře, které neříkají vůbec NIC...
Takže za procedurální chyby považuji především hloupé komentáře, které neříkají vůbec NIC...
Dej pokoj pořád s tím vínem, jednou to snad stačí, ne ?
Už tě nakazili se svým zrejžovatělým mozkem lžeš taky.
Ne ne.. údaje zdaleka nelžou! >😁 "Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším nepřehání." - Autoforum.cz
Jako vino zraje hlavne plisen na tvem mozku.
Jak to souvisí s mým mozkem, když já tady píši o spotřebě paliva? To snad bych mohl napsat spíše já o tvém příspěvku! Tys o autech a spotřebě neřekl ve svém naprosto primitivním příspěvku zhola NIC... Spotřeba paliva šla evidentně (měřena podrobně a pravidelně) dost dolů, řidič je spokojen a ty tu napíšeš něco (poněkud nehezkého) o mém mozku! Radím: když tak příště nepiš nic, když tomu nerozumíš... je to lepší volba, než se takhle znemožnit...
V Evropě zase H/K falšují (nadhodnocují) výkonové parametry svých motorů.
Je to někde "zdynovatěné"? Protože snad v každém jsem měl pocit, že to nejede tak, jak by mělo. Ale může to být pochopitelně dáno i většími ztrátami "při cestě".
Já svoje výkony taky nadhodnocuju. Na tom přece není nic špatnýho.
(Když chci udělat ty tři slíbený čísla, tak musím první dvě vynechat.)
😄
(Když chci udělat ty tři slíbený čísla, tak musím první dvě vynechat.)
😄
To bych si tipl že tak není, to by šlo lehce reklamovat......spíše se to dělá obráceně.
[odkaz]
Strana 19 😉
Strana 19 😉
Udává se výkon který by měl motor mít, to že má kus od kusu jiný někdy zpravidla vyšší jako je to u VW někdy naopak nižší to už je hold tak. Za výkon svého otoru si může taky každý řidič sám, jezdí li někdo na pětku 50 km/h a na dálnici max 100 km/h nikdy nebude mít výkon jako ten kdo moto zdravě vytáčí. Pokud je rozdíl do 5 KW není to nic strašného ;-\
No alespoň se k tomu hyundai a kia postavila čelem a hodlá poškozené odškodnit. To by se jinde jistě nestalo 😄
ja to tak nevidim, Udelali debilni kampan, prodali ty svoje krapy a ted se jim to vrati jak bumerang diky ztrate duvery u zakazniku.
To ze zaplati par haliru za par deci benzinu navic je celkem sumak, duveru spotrebitele jim to nevrati.
Hyu ma na vic, nez byt za korejsky sunt stavejici na klamave reklame.
To ze zaplati par haliru za par deci benzinu navic je celkem sumak, duveru spotrebitele jim to nevrati.
Hyu ma na vic, nez byt za korejsky sunt stavejici na klamave reklame.
... byl by opravdu tak velkej problém to přepočítat z "mpg" na "l/100km"? Rychlosti taky neuvádíte v mílích za hodinu, váhu v librách a objem v kubickejch palcích
Deklarovali spotrebu 5.88 l/100 km a namerili jim 6.03. OK?
Jak vidno, v USA staci k zalobe velmi malo.
Jak vidno, v USA staci k zalobe velmi malo.
Jedna-li se o spotrebu kolem 30-31-32 mpg, tak je to cca 7,5 az 7,0 litru/100km, tady rozdil 1 mile na galon je cca 0,2 l na sto km. Samozrejme, kdybz ten rozdil byl u silnejsiho vetsiho motoru a misto treba 24 mpg, byla udavana spotreba 22 mpg, tak je to skoro litrovej rozdil. V realnem zivote je ale i ten litrovy rozdil ve spotrebe skoro jedno, zejmena v USA, pravne se uz ale jedna o uplne jinou vec, hlavne USA... >😁
Ovšem tyto automobilky se k celé věci postavili tak, že dobrovolně majitelům proplatí škody.
Kdežto zde vyzdvyhovaný koncern VW jako lhář nepůsobí, protože mi připadá, že jsou zde ještě zažité doby starých dobrých nesmrtelných 1.9 TDI 66 a 81Kw. Ale dnešní vraky co produkuje např. 1.2 1.4 TSI u kterých není vyjímkou, že motor se potká a 2.0 TDI u kterých jsou prasklé hlavy motoru na denním pořádku, tak to se přehlíží.
Kdežto zde vyzdvyhovaný koncern VW jako lhář nepůsobí, protože mi připadá, že jsou zde ještě zažité doby starých dobrých nesmrtelných 1.9 TDI 66 a 81Kw. Ale dnešní vraky co produkuje např. 1.2 1.4 TSI u kterých není vyjímkou, že motor se potká a 2.0 TDI u kterých jsou prasklé hlavy motoru na denním pořádku, tak to se přehlíží.
proplatit skody.. to tezko. Nejvetsi skoda neni tech par deci na 100km navic, nejvetsi skoda je ztrata duvery.
U vyrobce ktery lze o spotrebe lze pravem predpokladat, ze lze i o jinych vecech. Korejci si pekne nasrali do vlastniho hnizda.
U vyrobce ktery lze o spotrebe lze pravem predpokladat, ze lze i o jinych vecech. Korejci si pekne nasrali do vlastniho hnizda.
Co sem člověče motáš koncern, ten snad s tím nic nemá! Leda že by v zápalu konkurenčního boje H/K naprášil úřadům v USA pro klamavou reklamu.
Nevíš,že v USA a Kanadě je jiná metodika měření než v EU a odpovídá na rozdíl od nás skutečnosti a kdyby někdo lhal jako H/K tak ho tam rozpucujou a všimni si o kolik se liší u korejců udávaná a naměřená spotřeba v testech.V některých případech je to i o dva litry,zatím co jiný mají rozdíl mnohem menší.
Tahám to sem proto, protože to že motory se můžou potkat atd tak to koncern tají a ani se o tom nikde nepíše.
Nikdo nic netají.Pokud s autem jezdíš na servis do autorizáku o všem tě informujou a vše se řeší se servisem ke spokojenosti zákazníka.Řeší to servis ne koncern.
Nikde se o tom nepíše, jen tu o tom byly před pár měsíci články a VW dělal pozáruční opravy, že? Když už potřebuješ do VW rýpat všude, tak aspoň nepiš bludy.
Jaké pozáruční opravy? Vůž musel mít najeto snad do 150 tis a nesměl přesáhnout určité stáří jinak si to zákazník měnil na svoje náklady. Dále ono kolikrát bylo pozdě, protože než stačil dojet na prohlídku auto bylo v *. Mám kamaráda co dělá ve škodovce a sám řekl, že koncern není s kvalitou co býval. Takže pokud seš zarytý koncerňák tak stejně neuznáš i když to asi sám dobře víš, že kvalita je dnes jen průměrná.
Jaký zarytý koncerňák? Já ani nikde nikdy nenapsal, že koncern oplývá bezkonkurenční a špičkovou kvalitou. Ale prostoduché rýpání zarytých "antikoncerňáků" s pochybnými argumenty všude, kde to jen jde, mi přijde směšné...Problémy 1.2 a 1.4 TSI rozhodně známé jsou a postavil se k tomu i VW - zveřejnil příčinu a s majiteli řešil příspěvek na opravu. Žádným tajemstvím nejsou ani potíže některých 2.0 TDI...Tak proč tvrdíš, že se to tají?
Staci sa pozriet aj na ine znacky a ich spotrebu. Spotreba v laboratornych podmienkach je ina,ale neviem ako to ten consumer organizacia zistila..resp. ako o testovala,ked kazdy test moze by t iny 😄
V papieroch maju automobilky jedno a niekto vie ist menej a niekto viac.
Tak ako vzdy za tym moze byt konkurencny boj,alebo kartel.
Podla mna za tym stoji nejaka US,automobilka,lebo im beru predaje ,pretoze vyhrat takyto sudny spor je potrebne asi mat dostatok financii..napr GM,lebo ta vzdy mala divne praktiky...
Ale vsak urcite neobhajujem H/K !!
Takto mozu pokracovat na ostatne znacky..
V papieroch maju automobilky jedno a niekto vie ist menej a niekto viac.
Tak ako vzdy za tym moze byt konkurencny boj,alebo kartel.
Podla mna za tym stoji nejaka US,automobilka,lebo im beru predaje ,pretoze vyhrat takyto sudny spor je potrebne asi mat dostatok financii..napr GM,lebo ta vzdy mala divne praktiky...
Ale vsak urcite neobhajujem H/K !!
Takto mozu pokracovat na ostatne znacky..
Taková konspirace...to jako GM vyrobil samolepky s falešnou spotřebou? Četls vůbec článek?
Proboha co meleš? EPA má na starosti veškeré testování spotřeby a jí zjištěné výsledky jsou pro automobilky závazné a mohou je oficiálně prezentovat. Co ovšem nemohou, je vymýšet si vlastní spotřeby.
Podle tohoto článku zřejmě lžou všichni bez rozdílu značky. A i když mám Hyundai a tuhle značku mám moc rád, tak se jich nebudu fanaticky zastáva.U zmíněného článku byla nejmenší odchylka ve spotřebě naměřena sice u Hyundaie, ale párkrát chlapci řádně přestřelili i v Evropě. Kdo se na H/K orientuje, tak jen připomenu kombinovaná spotřeba TP vs reálná u Tuscona 2,0CVVT (8,2 vs 10,6)
[odkaz]
[odkaz]
Tak ještě jednou a (snad) naposled. Tohle nemá co dělat s reálnou spotřebou. Jde o normovanou spotřebu EPA, která je jednotná pro všechy výrobce a ti ji pak mohou udávat jako oficiální údaj o spotřebě. Hyundai uvedl nesprávné, ať už záměrně nebo nedopatřením.
Tak taky podruhé a možná taky naposledy. Ty výsledky, které byly zmíněny v tom odkaze, byly dělány podle metodiky, která je platná v EU a výrobci ji také můžou také udávat ve svých TP a ve všech propagačních materiálech. Takže jsem tímto chtěl poukázat na to, že zde v podstatě lžou vědomě všichni výrobci, nikoho nevyjímaje a to s požehnáním úřadů a skoro nikoho z nás Evropanů nenapadne si stěžovat na to, že s vozem nedosáhneš spotřeby, kterou uvadějí všichni výrobci. Pokud se podíváš na TP vozu, který je určen jak pro EU, tak pro US trh, zjistíš, že ač se jedná o stejný typ vozu se stejným motorem, spotřeba v US TP je daleko přesnější než ta evropská, což je dáno právě rozdílnou metodikou měření, neboť právě EPA používá metodiku měření, která se blíží reálnému provozu vozidla. Tím jsem jen chtěl říct, že kdyby EPA testovala všechny vozy s EU spotřebou, tak by je asi po naměření reálných výsledků nejspíše omylo a spotřeba by byla přibližně taková, jakou naměřil Autobild.
Tak ale už fakt naposled. Četls vůbec ten článek, na který jsi odkazoval? Ono by možná stačilo si přečíst už tu první větu "Spotřeba paliva, kterou výrobci měří v laboratorních podmínkách a uvádí ve svých oficiálních materiálech, se v praxi liší až o desítky procent" ..."V PRAXI".
Takže znova opakuji - EPA je laboratorní měření a nedá se zfalšovat právě proto, že je laboratorní a vždy se dělá za stejných podmínek. Jak ostatné říká i prolinkovaný článek "nerealistické laboratorní měření, jež je zcela totožné pro automobily všech kubatur a výkonů." Jakékoli praktické měření se s tím vůbec nedá srovnávat. Můžu si vymyslet, že udělám trasu 30 km po městě, 50 po dálnici a 50 po silnici a docílím naprosto diametrálně odlišných výsledků. A co?
Takže znova opakuji - EPA je laboratorní měření a nedá se zfalšovat právě proto, že je laboratorní a vždy se dělá za stejných podmínek. Jak ostatné říká i prolinkovaný článek "nerealistické laboratorní měření, jež je zcela totožné pro automobily všech kubatur a výkonů." Jakékoli praktické měření se s tím vůbec nedá srovnávat. Můžu si vymyslet, že udělám trasu 30 km po městě, 50 po dálnici a 50 po silnici a docílím naprosto diametrálně odlišných výsledků. A co?
Ano normy dle EPA jsou závazné pro všechny výrobce.A on se nějak Hyundai vzpírá těmto normám?Ne,nic takového není uvedeno.Uvedl záměrně průměrně o 3% odlišnou spotřebu?O záměru nikde nepíšou.
Stala se chyba?
Ano a Hyundai-Kia za ni zákazníkům zaplatí,nebudou škodní.
Dle článku se chyba nestala jen Hyundai,ale třeba i BMW.Ono také chybovat je lidské,ale vždy jde o nápravu a poučení se.
No a v tom je problém,je tu spousta případů,kdy zákazníci nebyli odškodněni,zatlouká se dál,i když se o problémech ví,tam pak není důvěra.
Stala se chyba?
Ano a Hyundai-Kia za ni zákazníkům zaplatí,nebudou škodní.
Dle článku se chyba nestala jen Hyundai,ale třeba i BMW.Ono také chybovat je lidské,ale vždy jde o nápravu a poučení se.
No a v tom je problém,je tu spousta případů,kdy zákazníci nebyli odškodněni,zatlouká se dál,i když se o problémech ví,tam pak není důvěra.
Je to sice mimo dané téma, ale v hlavní roli naše vychvalovaná EPA a rok 2008. Při opětovném posouzení dopadů pesticidů na zdraví člověka se EPA sekla tak, že se to v USA považuje za omyl ne roku, ale desetiletí. Tímto veškeré další výsledky, které EPA uvádí, považuji za irelevantní, protože, pokud špatně posoudí dopad toxických látek na lidský organismus, tak jak ji pak můžu brát jako organizaci disponující objektivními výsledky.
...takze preco tato kriziacka vyprava na K / H ?
no lebo na ich pokrok konkurencia len tazko hlada zbrane....
no lebo na ich pokrok konkurencia len tazko hlada zbrane....
Pro tebe platí to stejné, jako pro skodov-kare: Proboha co meleš? EPA má na starosti veškeré testování spotřeby a jí zjištěné výsledky jsou pro automobilky závazné a mohou je oficiálně prezentovat. Co ovšem nemohou, je vymýšet si vlastní spotřeby. 😲 8-s
mily TEEJAY....
ja som to mysel tak,ze nie GM,alebo niekto vyrobil tie nalepky,ale to,ze na to aby to niekto dokazal musel urobit,testy,vyskum,zaplatit pravnikov atd...
a vacsinou v takychto velkych veciach radi stoji konkurencia ktora tlaci na to aby to dobre dopadlo v ich prospech...tlaci sa mysli financne...
Potom moze zacat kontrolovat vsetkych...
ja som to mysel tak,ze nie GM,alebo niekto vyrobil tie nalepky,ale to,ze na to aby to niekto dokazal musel urobit,testy,vyskum,zaplatit pravnikov atd...
a vacsinou v takychto velkych veciach radi stoji konkurencia ktora tlaci na to aby to dobre dopadlo v ich prospech...tlaci sa mysli financne...
Potom moze zacat kontrolovat vsetkych...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vypadá recept na úspěch v podání H/K >😁 :no: No jo no když on by to nikdo nekupoval kdyby to nebylo levný a jako bonus jim nacpem že to málo žere >😁
Tak lacné autá už H/K nepredáva a rozprávky o spotrebách má vyvesené na webe každý výrobca ....
Pozor ovšem; zase samé "rozprávky" to zdaleka nebudou! "Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším nepřehání." - Autoforum.cz 😉
Opravdu pochybuji že Hyundai jen záměrně LHALI (jinak o přemrštěných papírových údajích u jistých udávaných parametrů vozů se všeobecně ví či tuší). V článku je užito docela drsně "lhali"; ovšem oficiální stanovisko zní pochopitelně jinak - CHYBA. Stane se... Každopádně je nutné se také podívat na evidentní pozitiva... Vůbec to pro spotřebu paliva u Hyundai nevypadá tak černě...
"Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším nepřehání." - Autoforum.cz
Elantra: "Stotřicetikoňový (97 kW) motor je ale hlavně úsporný. Opravdu umí jezdit se spotřebou udávanou výrobcem, což je stále méně obvyklé (tabulková spotřeba 7 litrů). Svižné ježdění znamenalo v testu spotřebu lehce přes sedm litrů." - Autoidnes
Test Hyundai i20 1,4 CRDi (55kW) - "Dobrá cena, nízká spotřeba..." - Auto.cz
Test i30 (1. gen.): "My jsme testovali vůz s benzinovou, atmosféricky plněnou jednotku o objemu 1.6 l. Šlo tedy o stejný motor, jaký jsme měli pod kapotou Kia Cee'd a rovněž v tomto případě se choval skvěle, měl nízkou spotřebu paliva a přitom dával autu dostatek dynamiky." - Autoroad.cz
"Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším nepřehání." - Autoforum.cz
Elantra: "Stotřicetikoňový (97 kW) motor je ale hlavně úsporný. Opravdu umí jezdit se spotřebou udávanou výrobcem, což je stále méně obvyklé (tabulková spotřeba 7 litrů). Svižné ježdění znamenalo v testu spotřebu lehce přes sedm litrů." - Autoidnes
Test Hyundai i20 1,4 CRDi (55kW) - "Dobrá cena, nízká spotřeba..." - Auto.cz
Test i30 (1. gen.): "My jsme testovali vůz s benzinovou, atmosféricky plněnou jednotku o objemu 1.6 l. Šlo tedy o stejný motor, jaký jsme měli pod kapotou Kia Cee'd a rovněž v tomto případě se choval skvěle, měl nízkou spotřebu paliva a přitom dával autu dostatek dynamiky." - Autoroad.cz
Už jsem četl nejméně 3 verze jak to údajně bylo... Zajímavé, asi budu už číst pouze zahraniční články než českej bulvár ;-\
(Nic ve zlém a přeji ti spokojenost a nízkou spotřebu.)
To sand ani žrát nemůže >😒]
Test Hyundai i20 1,4 CRDi (55kW) - "Dobrá cena, nízká spotřeba..." - Auto.cz
Test i30 (1. gen.): "My jsme testovali vůz s benzinovou, atmosféricky plněnou jednotku o objemu 1.6 l. Šlo tedy o stejný motor, jaký jsme měli pod kapotou Kia Cee'd a rovněž v tomto případě se choval skvěle, měl nízkou spotřebu paliva a přitom dával autu dostatek dynamiky." - Autoroad.cz
"Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším nepřehání." - Autoforum.cz [odkaz]
>😁 :yes:
[odkaz]
Elantra: "Stotřicetikoňový (97 kW) motor je ale hlavně úsporný. OPRAVDU umí jezdit se spotřebou udávanou výrobcem, což je stále méně obvyklé (tabulková spotřeba 7 litrů). Svižné ježdění znamenalo v testu spotřebu lehce přes sedm litrů." - Autoidnes
"Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším NEPŘEHÁNÍ." - Autoforum.cz (velké písmo autor příspěvku)...
Kdo to čte - vidí! A dokáže se na to podívat určitě i z této pozitivní stránky... 😉
Edit: budeš-li reagovat a odpovídat na můj dotaz, neuváděj, prosím, tentokrát, žádné údaje o spotřebě (všichni je už znají zpaměti) ani nepiš nic o víně. To taky všichni víme. >😁
[odkaz]
Hyundai opět nereagoval a dokonce vydal arogantní prohlášení😒br /> "Hyundai Motor America believes this case has no merit, as our advertising is accurate and in full compliance with applicable laws and regulations,"
Teprve když celou věc prověřila EPA tak se snaží vše zakamuflovat a na oko se "dohodnout" s klienty protože jim hrozí velké ztráty ze soudních sporů.
A monstr proces již před několika hodinami začal, protože Hyundai byl odpoledne obviněn z klamání klientů u federálního soudu.
Otázka zní, je to poprvé co se něco takového Hyundai přihodilo a lze tedy věřit prohlášení o metodické chybě? Ale kdeže, jen bláhový prosťáček něčemu takovému může věřit.
Klamání US klientů ohledně spotřeby ze strany H/K není prvním případem podvádění v reklamě a podkladech poskytovaných klientům, při kterém byl Hyundai ve státech chycen.
V roce 2002, Hyundai přiznal, že nadhodnotil výkon u 1,3 milionu vozů. Přiznal to až ve chvíli, kdy se rozjela vlna žalob. Prohlásil tehdy, že udělá vůči zákazníkům gest👋odškodné ve výši $127 mio.
Shoda náhod? Ale ne, běžná praxe této firmy. V roce 1990, kdy měl Hyundai velké problémy s reputací v oblasti kvality, vsadil na reklamy, kde deklaroval vyšší výkon jejich vozů oproti konkurenci. Auta Hyundai znenadání našly kýbl síly navíc a jejich motory najednou získaly 5 nebo 10 hp navíc, přičemž motory se nezměnily. Vozy tak povyskočily do čela jednotlivých tříd a horsepower se stal klíčovým refrénem v reklamách Hyundai.
Pak přišlo kladivo. EPA obvinil Hyundai z nadhodnocování výkonu u jeho modelů v časovém období 11 let dozadu (modely z let 1991-2002). Rozdíl u některých motorů/modelů s šestiválci byl i přes 20 hp. Hyundai namítal, že tak velké množství odhalených chyb pramení z nesprávných testovacích procedur Zdá se tedy, že za posledních deset let toho moc nového v oblasti vykrucování se ze svých lží Hyundai nevymyslel, protože současná výmluva zní na chlup stejně.
Prostě příběh Hyundai je stále stejný, podvádět, zatloukat a když věc praskne tak se vymluvit na metodiku a jede se znovu.
... a za druhé bych tě nechtěl mít jako tatíka. Trochu mi to přípomíná reklamu na Lodgy, jen s tím rozdílem, že tam se děti do auta jen nevlezou, u tebe ta argumentace bude "ty, ty a ty nejedeš, zvýšil bys spotřebu a to by byla pro Hjoundé špatná reklama" 8-s >😁