Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lhát o spotřebě se nemá: Hyundai a Kia vyplatí 900 tisíc kompenzací

88 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
právnička co vyhrála spor s Hondou o spotřebu Civicu si prý zakládá velkou firmu a bude organizovat hromadné žaloby s tím, že odhaduje vysouzené bolestné na daleko vyšší částky než nabízí Hyundai. Ráj pro advokáty nastal.
King of rain
Je to kapku komix...no Amerika. >😁
Avatar - King
King
Tvé informace jsou mylné. Dotyčná paní s těžkou nohou vyhrála "small court" řízení, nicméně Honda se odvolala a odvolání už probíhá za účasti právníků u standardního soudu a dopadlo to tak, jak to dopadnout mělo. Honda není odpovědná za metodiku EPA a výsledky, jakých v testech dosáhla, jsou zcela legitimní. Pokud jim zákazník věří, jeho blbost. Pochopitelně na rozdíl od tohoto případu, kdy H/K už tak nesmyslně optimistické výsledky ještě přibarvila.
Icescent
Ale tak zase ty kompenzace... mnohým v Evropě to určitě vykompenzují motory Huyndai - ušetří! Např. u i30 první generace se uváděla kombinovaná spotřeba 6,3 a já se po několika desítkách tisíc km s mou i30 (2009, 1.4) dostal na 5,7! >😁 Šlo to hezky postupně: nejprve jsem měl tak 6,8 - pak 6,4 - později 6,1 a v posledních měsících 5,7! Výborné! >😁 >😒] :yes: ... Předpokládám, že dlouhodobější majitelé i30 mají podobnou zkušenost! Motory Hyundai zrají jako dobré víno! >😁 ...
gil54
Co když nic nezraje, třeba ses jenom konečně naučil jezdit. 😄
Icescent
Jistě... zastávám paradigma, že obojí je potřebné a obojí může zrát; jak řidič, tak motor... Vím, jak jsem jezdil, vím podrobně co a jak spotřeba a vím, jak jezdím nyní a jak současná spotřeba... NEPOCHYBNĚ ujišťuji: zrání motoru do krásy je evidentní 😉 ...
pargi
😄
Gumi
ja si spotrebu sledujem na www.ganemo.sk, pekne vidím kedy mám akú, ešte aj rozdiel pre letné a zimné gumy...tak nech prídu, hneď im zrátam ako sa líši spotreba od papierovej >😒]
Icescent
Určitě, je potřebné to sledovat... vážněji ale: mě jen překvapilo, samozřejmě velice příjemně, že mi šla spotřeba postupně docela dost dolů! Opakuji: z počátečních 6,8 na současných cca 5,7 kombinovaně... A i když vezmu samozřejmě v potaz i ty gumy, déšť a hlavně ranní mrazy, zimu, dálniční jízdu... každopádně jsem se dostal na lepší údaje než dokonce Hyundai uváděl papírově (papír: komb. 6,3)... Takže za mě spokojenost...
gil54
Já jsem taky spokojený, konečně jsi napotřetí vynechal to víno. 😄

(Nic ve zlém a přeji ti spokojenost a nízkou spotřebu.)
Avatar - King
King
Já bych nechal promluvit trošku větší okruh vlastníků [odkaz] . Určitě to byla skvělá strojovna, vždyť 1.4 se 110 má o 0,4 nižší spotřebu, než Civic 1.8/140 k ze stejného období [odkaz] a Civic 1.4 s výkonem o 10 k menším, než i30 má spotřebu menší skoro o 0,45 l [odkaz] .
webpaja
...dovluji si citovat klasika: "stabilita na vozovce (víceprvková náprava se nezapře a předjíždět, zařazovat se zpět a se zuřivou vervou sešlápnout plyn do zatáček - to je opravdu potěšení!), design (každý jemný detail vozu je jaksi k neokoukání - což je jedinečné!), motor (109 koní v 1.4 - jde to cítit, je neskutečnou radostí si s ním hrát, skotačit - a ten zvuk - zvláště při zařazení 3. stupně k akci předjíždění k otáčkám 5000), "

To sand ani žrát nemůže >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 >😒] Ty ďáble, hned takovou "řachu" po obědě....
Mixo
Mistre, dnes by nejake citace ze svetoveho tisku nebyly?
Icescent
Jistě >😁 😉 : Elantra: "Stotřicetikoňový (97 kW) motor je ale hlavně úsporný. Opravdu umí jezdit se spotřebou udávanou výrobcem, což je stále méně obvyklé (tabulková spotřeba 7 litrů). Svižné ježdění znamenalo v testu spotřebu lehce přes sedm litrů." - Autoidnes

Test Hyundai i20 1,4 CRDi (55kW) - "Dobrá cena, nízká spotřeba..." - Auto.cz

Test i30 (1. gen.): "My jsme testovali vůz s benzinovou, atmosféricky plněnou jednotku o objemu 1.6 l. Šlo tedy o stejný motor, jaký jsme měli pod kapotou Kia Cee'd a rovněž v tomto případě se choval skvěle, měl nízkou spotřebu paliva a přitom dával autu dostatek dynamiky." - Autoroad.cz

"Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším nepřehání." - Autoforum.cz [odkaz]

>😁 :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, "spokojenost" zákazníků se spotřebou Elantry celou ostudu v US odstartovala, slibuje 40mpg přičemž realita je zcela jinde.
[odkaz]
Icescent
Stalo se... poněkud nepřesné údaje vycházely z "procedurálních chyb při testování" - ne z jakéhosi lhaní... jen jasně uvádím, že se jinde naopak naprosto pravdivě a bezchybně zde vše uvádí - nehyundai testy zde😒br />
Elantra: "Stotřicetikoňový (97 kW) motor je ale hlavně úsporný. OPRAVDU umí jezdit se spotřebou udávanou výrobcem, což je stále méně obvyklé (tabulková spotřeba 7 litrů). Svižné ježdění znamenalo v testu spotřebu lehce přes sedm litrů." - Autoidnes

"Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším NEPŘEHÁNÍ." - Autoforum.cz (velké písmo autor příspěvku)...

Kdo to čte - vidí! A dokáže se na to podívat určitě i z této pozitivní stránky... 😉
gil54
Piš si co chceš, na to má právo každý, ale PROČ, proboha, PROČ minimálně 5x za sebou to samý v jediné diskuzi ??????????? 😲 8-s ;-\

Edit: budeš-li reagovat a odpovídat na můj dotaz, neuváděj, prosím, tentokrát, žádné údaje o spotřebě (všichni je už znají zpaměti) ani nepiš nic o víně. To taky všichni víme. >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Spíš z procedurálních chyb při lhaní marketingu Hyundai na které je upozornilo mnoho klientů nicméně Hyundai nereagoval. Pak byla podána žaloba nespokojených zákazníků Elantry u soudu v Kalifornii. Výsledkem bylo, že soud zakázal Hyundai reklamy, kde odkazuje na spotřebu 40mpg. Např. viz tento TV spot na Veloster.
[odkaz]
Hyundai opět nereagoval a dokonce vydal arogantní prohlášení😒br /> "Hyundai Motor America believes this case has no merit, as our advertising is accurate and in full compliance with applicable laws and regulations,"
Teprve když celou věc prověřila EPA tak se snaží vše zakamuflovat a na oko se "dohodnout" s klienty protože jim hrozí velké ztráty ze soudních sporů.
A monstr proces již před několika hodinami začal, protože Hyundai byl odpoledne obviněn z klamání klientů u federálního soudu.
Otázka zní, je to poprvé co se něco takového Hyundai přihodilo a lze tedy věřit prohlášení o metodické chybě? Ale kdeže, jen bláhový prosťáček něčemu takovému může věřit.
Klamání US klientů ohledně spotřeby ze strany H/K není prvním případem podvádění v reklamě a podkladech poskytovaných klientům, při kterém byl Hyundai ve státech chycen.
V roce 2002, Hyundai přiznal, že nadhodnotil výkon u 1,3 milionu vozů. Přiznal to až ve chvíli, kdy se rozjela vlna žalob. Prohlásil tehdy, že udělá vůči zákazníkům gest👋odškodné ve výši $127 mio.
Shoda náhod? Ale ne, běžná praxe této firmy. V roce 1990, kdy měl Hyundai velké problémy s reputací v oblasti kvality, vsadil na reklamy, kde deklaroval vyšší výkon jejich vozů oproti konkurenci. Auta Hyundai znenadání našly kýbl síly navíc a jejich motory najednou získaly 5 nebo 10 hp navíc, přičemž motory se nezměnily. Vozy tak povyskočily do čela jednotlivých tříd a horsepower se stal klíčovým refrénem v reklamách Hyundai.
Pak přišlo kladivo. EPA obvinil Hyundai z nadhodnocování výkonu u jeho modelů v časovém období 11 let dozadu (modely z let 1991-2002). Rozdíl u některých motorů/modelů s šestiválci byl i přes 20 hp. Hyundai namítal, že tak velké množství odhalených chyb pramení z nesprávných testovacích procedur Zdá se tedy, že za posledních deset let toho moc nového v oblasti vykrucování se ze svých lží Hyundai nevymyslel, protože současná výmluva zní na chlup stejně.
Prostě příběh Hyundai je stále stejný, podvádět, zatloukat a když věc praskne tak se vymluvit na metodiku a jede se znovu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak tebe bych prvně nechtěl potkat v provozu, protože jezdit s poměrně rozežraným dýchavičným motorem s takovou spotřebou musí být otrava pro ostatní....

... a za druhé bych tě nechtěl mít jako tatíka. Trochu mi to přípomíná reklamu na Lodgy, jen s tím rozdílem, že tam se děti do auta jen nevlezou, u tebe ta argumentace bude "ty, ty a ty nejedeš, zvýšil bys spotřebu a to by byla pro Hjoundé špatná reklama" 8-s >😁
Avatar - Nerez
Nerez
>😁 :yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tady slo spis o to si plivnout na Hondu 😉
Avatar - Starfighter
Starfighter
:yes: :yes: :yes:
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
V Čechách se jede na nejkvalitnější české SUV, dosptupná premijofka, nejprostornější krása a podobné debility. V americe se falšují údaje o spotřebě. Co bude dál? >😁 :yes:
Icescent
Co bude dál? Odpověď je nasnadě! Zlepší se ještě víc! 😉 Hyundai jasně proniká do dostupné prémiovosti, prostoru ve vozech dle rozměrů má na rozdávání... a spotřeba motorů se JEN lepší! Je to i má osobní zkušenost: u i30 první generace se uváděla kombinovaná spotřeba 6,3 a já se po několika desítkách tisíc km s mou i30 (2009, 1.4) dostal na 5,7! Šlo to hezky postupně: nejprve jsem měl tak 6,8 - pak 6,4 - později 6,1 a v posledních měsících 5,7! Výborné! ... Předpokládám, že dlouhodobější majitelé i30 mají podobnou zkušenost! Motory Hyundai zrají jako dobré víno! >😁 >😒] 😉 ...

Takže za procedurální chyby považuji především hloupé komentáře, které neříkají vůbec NIC...
gil54
Dej pokoj pořád s tím vínem, jednou to snad stačí, ne ?
Mixo
Dnes ho (opět) vypil příliš hodně.
Avatar - Nerez
Nerez
:yes: >😁
Avatar - das_autos
das_autos
Už tě nakazili se svým zrejžovatělým mozkem lžeš taky.
Icescent
Ne ne.. údaje zdaleka nelžou! >😁 "Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším nepřehání." - Autoforum.cz
Mixo
Jako vino zraje hlavne plisen na tvem mozku.
Icescent
Jak to souvisí s mým mozkem, když já tady píši o spotřebě paliva? To snad bych mohl napsat spíše já o tvém příspěvku! Tys o autech a spotřebě neřekl ve svém naprosto primitivním příspěvku zhola NIC... Spotřeba paliva šla evidentně (měřena podrobně a pravidelně) dost dolů, řidič je spokojen a ty tu napíšeš něco (poněkud nehezkého) o mém mozku! Radím: když tak příště nepiš nic, když tomu nerozumíš... je to lepší volba, než se takhle znemožnit...
Autoservis
Má 1,6 74 kw má udávanou kombinovanou 7,4 l a nikdy jsem přes 7 nešel dlouhodobou mám 6,3. je to hlavně o řidiči ;-\ věř tomu že se i s tvou i30 dá jezdit za 8 ne li víc. A to že má Hyundai trapné slogany je pravda a ten kdo na ně reaguje kladně no comment ;-\
Avatar - white label
white label
V Evropě zase H/K falšují (nadhodnocují) výkonové parametry svých motorů.
Avatar - King
King
Je to někde "zdynovatěné"? Protože snad v každém jsem měl pocit, že to nejede tak, jak by mělo. Ale může to být pochopitelně dáno i většími ztrátami "při cestě".
Morgan Wheeler
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já jen před časem narazil na toto... [odkaz]
gil54
Já svoje výkony taky nadhodnocuju. Na tom přece není nic špatnýho.

(Když chci udělat ty tři slíbený čísla, tak musím první dvě vynechat.)

😄
Morgan Wheeler
A na to jsi přišel jak?
King of rain
To bych si tipl že tak není, to by šlo lehce reklamovat......spíše se to dělá obráceně.
Avatar - das_autos
das_autos
A blázni jako je Icescent tomu věří a ještě na tom staví kariéru.
Avatar - Katikakus
Katikakus
[odkaz]

Strana 19 😉
King of rain
Ale to není méně, to je více. >😁 😉
Avatar - das_autos
das_autos
Hlavně ta spotřeba ta je suprová.To je na hromadnou žalobu.
Autoservis
Udává se výkon který by měl motor mít, to že má kus od kusu jiný někdy zpravidla vyšší jako je to u VW někdy naopak nižší to už je hold tak. Za výkon svého otoru si může taky každý řidič sám, jezdí li někdo na pětku 50 km/h a na dálnici max 100 km/h nikdy nebude mít výkon jako ten kdo moto zdravě vytáčí. Pokud je rozdíl do 5 KW není to nic strašného ;-\
esenbe
No alespoň se k tomu hyundai a kia postavila čelem a hodlá poškozené odškodnit. To by se jinde jistě nestalo 😄
npc
ja to tak nevidim, Udelali debilni kampan, prodali ty svoje krapy a ted se jim to vrati jak bumerang diky ztrate duvery u zakazniku.
To ze zaplati par haliru za par deci benzinu navic je celkem sumak, duveru spotrebitele jim to nevrati.

Hyu ma na vic, nez byt za korejsky sunt stavejici na klamave reklame.
m.dlouhy
... byl by opravdu tak velkej problém to přepočítat z "mpg" na "l/100km"? Rychlosti taky neuvádíte v mílích za hodinu, váhu v librách a objem v kubickejch palcích
mbrzda
[odkaz]
Banjo
Deklarovali spotrebu 5.88 l/100 km a namerili jim 6.03. OK?
Jak vidno, v USA staci k zalobe velmi malo.
npc
no asi tak, proto to myslim Hyu ani az tak moc nepolozi, v USA je benzin docela levnej. Rozhodne to je mensi zatez nez menit rozvody TSIcek na kulanci, ze jo 😜
Beekey
Jedna-li se o spotrebu kolem 30-31-32 mpg, tak je to cca 7,5 az 7,0 litru/100km, tady rozdil 1 mile na galon je cca 0,2 l na sto km. Samozrejme, kdybz ten rozdil byl u silnejsiho vetsiho motoru a misto treba 24 mpg, byla udavana spotreba 22 mpg, tak je to skoro litrovej rozdil. V realnem zivote je ale i ten litrovy rozdil ve spotrebe skoro jedno, zejmena v USA, pravne se uz ale jedna o uplne jinou vec, hlavne USA... >😁
Kneblis
Ovšem tyto automobilky se k celé věci postavili tak, že dobrovolně majitelům proplatí škody.
Kdežto zde vyzdvyhovaný koncern VW jako lhář nepůsobí, protože mi připadá, že jsou zde ještě zažité doby starých dobrých nesmrtelných 1.9 TDI 66 a 81Kw. Ale dnešní vraky co produkuje např. 1.2 1.4 TSI u kterých není vyjímkou, že motor se potká a 2.0 TDI u kterých jsou prasklé hlavy motoru na denním pořádku, tak to se přehlíží.
npc
proplatit skody.. to tezko. Nejvetsi skoda neni tech par deci na 100km navic, nejvetsi skoda je ztrata duvery.

U vyrobce ktery lze o spotrebe lze pravem predpokladat, ze lze i o jinych vecech. Korejci si pekne nasrali do vlastniho hnizda.
Avatar - Starfighter
Starfighter
To Kneblise nezajímá. On potřeboval rozjet ( >😒] ) flame o koncernu...
J4K
Co sem člověče motáš koncern, ten snad s tím nic nemá! Leda že by v zápalu konkurenčního boje H/K naprášil úřadům v USA pro klamavou reklamu.
Avatar - das_autos
das_autos
Nevíš,že v USA a Kanadě je jiná metodika měření než v EU a odpovídá na rozdíl od nás skutečnosti a kdyby někdo lhal jako H/K tak ho tam rozpucujou a všimni si o kolik se liší u korejců udávaná a naměřená spotřeba v testech.V některých případech je to i o dva litry,zatím co jiný mají rozdíl mnohem menší.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Přijde ti, že by se v článku psalo, že vyšetřují VW v USA kvůli špatně udávané spotřebě?
Kneblis
Tahám to sem proto, protože to že motory se můžou potkat atd tak to koncern tají a ani se o tom nikde nepíše.
Avatar - das_autos
das_autos
Nikdo nic netají.Pokud s autem jezdíš na servis do autorizáku o všem tě informujou a vše se řeší se servisem ke spokojenosti zákazníka.Řeší to servis ne koncern.
webpaja
Co to vyprávíš za zkazky??? Víš kolik lidí mělo vůbec problémy před rozkřiknutím se tutlanýho problému s výměnou?!!! Dase autose....nelži sám sobě!
Avatar - das_autos
das_autos
Nevybuřuj.Pokud jezdíš s autem na servis nikdo ti nic netají takže klídek.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nikde se o tom nepíše, jen tu o tom byly před pár měsíci články a VW dělal pozáruční opravy, že? Když už potřebuješ do VW rýpat všude, tak aspoň nepiš bludy.
Kneblis
Jaké pozáruční opravy? Vůž musel mít najeto snad do 150 tis a nesměl přesáhnout určité stáří jinak si to zákazník měnil na svoje náklady. Dále ono kolikrát bylo pozdě, protože než stačil dojet na prohlídku auto bylo v *. Mám kamaráda co dělá ve škodovce a sám řekl, že koncern není s kvalitou co býval. Takže pokud seš zarytý koncerňák tak stejně neuznáš i když to asi sám dobře víš, že kvalita je dnes jen průměrná.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaký zarytý koncerňák? Já ani nikde nikdy nenapsal, že koncern oplývá bezkonkurenční a špičkovou kvalitou. Ale prostoduché rýpání zarytých "antikoncerňáků" s pochybnými argumenty všude, kde to jen jde, mi přijde směšné...Problémy 1.2 a 1.4 TSI rozhodně známé jsou a postavil se k tomu i VW - zveřejnil příčinu a s majiteli řešil příspěvek na opravu. Žádným tajemstvím nejsou ani potíže některých 2.0 TDI...Tak proč tvrdíš, že se to tají?
skodov-kar
Staci sa pozriet aj na ine znacky a ich spotrebu. Spotreba v laboratornych podmienkach je ina,ale neviem ako to ten consumer organizacia zistila..resp. ako o testovala,ked kazdy test moze by t iny 😄
V papieroch maju automobilky jedno a niekto vie ist menej a niekto viac.

Tak ako vzdy za tym moze byt konkurencny boj,alebo kartel.
Podla mna za tym stoji nejaka US,automobilka,lebo im beru predaje ,pretoze vyhrat takyto sudny spor je potrebne asi mat dostatok financii..napr GM,lebo ta vzdy mala divne praktiky...
Ale vsak urcite neobhajujem H/K !!
Takto mozu pokracovat na ostatne znacky..
pargi
Taková konspirace...to jako GM vyrobil samolepky s falešnou spotřebou? Četls vůbec článek?
skodov-kar
nie...
myslel som to tak,ze niekto musel toto podporovat...teda dokazanie nieco stoji a konkurencia sa rada takeho niecoho chyti...
pargi
H/K vedl spor s EPA, něco jako spolek ochrany spotřebitelů
Avatar - TeeJay
TeeJay
Proboha co meleš? EPA má na starosti veškeré testování spotřeby a jí zjištěné výsledky jsou pro automobilky závazné a mohou je oficiálně prezentovat. Co ovšem nemohou, je vymýšet si vlastní spotřeby.
Avatar - Toxik
Toxik
Podle tohoto článku zřejmě lžou všichni bez rozdílu značky. A i když mám Hyundai a tuhle značku mám moc rád, tak se jich nebudu fanaticky zastáva.U zmíněného článku byla nejmenší odchylka ve spotřebě naměřena sice u Hyundaie, ale párkrát chlapci řádně přestřelili i v Evropě. Kdo se na H/K orientuje, tak jen připomenu kombinovaná spotřeba TP vs reálná u Tuscona 2,0CVVT (8,2 vs 10,6)

[odkaz]
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tak ještě jednou a (snad) naposled. Tohle nemá co dělat s reálnou spotřebou. Jde o normovanou spotřebu EPA, která je jednotná pro všechy výrobce a ti ji pak mohou udávat jako oficiální údaj o spotřebě. Hyundai uvedl nesprávné, ať už záměrně nebo nedopatřením.
Avatar - Toxik
Toxik
Tak taky podruhé a možná taky naposledy. Ty výsledky, které byly zmíněny v tom odkaze, byly dělány podle metodiky, která je platná v EU a výrobci ji také můžou také udávat ve svých TP a ve všech propagačních materiálech. Takže jsem tímto chtěl poukázat na to, že zde v podstatě lžou vědomě všichni výrobci, nikoho nevyjímaje a to s požehnáním úřadů a skoro nikoho z nás Evropanů nenapadne si stěžovat na to, že s vozem nedosáhneš spotřeby, kterou uvadějí všichni výrobci. Pokud se podíváš na TP vozu, který je určen jak pro EU, tak pro US trh, zjistíš, že ač se jedná o stejný typ vozu se stejným motorem, spotřeba v US TP je daleko přesnější než ta evropská, což je dáno právě rozdílnou metodikou měření, neboť právě EPA používá metodiku měření, která se blíží reálnému provozu vozidla. Tím jsem jen chtěl říct, že kdyby EPA testovala všechny vozy s EU spotřebou, tak by je asi po naměření reálných výsledků nejspíše omylo a spotřeba by byla přibližně taková, jakou naměřil Autobild.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tak ale už fakt naposled. Četls vůbec ten článek, na který jsi odkazoval? Ono by možná stačilo si přečíst už tu první větu "Spotřeba paliva, kterou výrobci měří v laboratorních podmínkách a uvádí ve svých oficiálních materiálech, se v praxi liší až o desítky procent" ..."V PRAXI".

Takže znova opakuji - EPA je laboratorní měření a nedá se zfalšovat právě proto, že je laboratorní a vždy se dělá za stejných podmínek. Jak ostatné říká i prolinkovaný článek "nerealistické laboratorní měření, jež je zcela totožné pro automobily všech kubatur a výkonů." Jakékoli praktické měření se s tím vůbec nedá srovnávat. Můžu si vymyslet, že udělám trasu 30 km po městě, 50 po dálnici a 50 po silnici a docílím naprosto diametrálně odlišných výsledků. A co?
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
U Octavie 1,9 TDI Škodovka nelhala a tisíce lidí se každý den přesvědčovaly, že spotřeba uvedená v OTP je stejná, nebo dokonce ještě vyšší, než reálná spotřeba paliva :-!
Johnn
Ano normy dle EPA jsou závazné pro všechny výrobce.A on se nějak Hyundai vzpírá těmto normám?Ne,nic takového není uvedeno.Uvedl záměrně průměrně o 3% odlišnou spotřebu?O záměru nikde nepíšou.
Stala se chyba?
Ano a Hyundai-Kia za ni zákazníkům zaplatí,nebudou škodní.
Dle článku se chyba nestala jen Hyundai,ale třeba i BMW.Ono také chybovat je lidské,ale vždy jde o nápravu a poučení se.
No a v tom je problém,je tu spousta případů,kdy zákazníci nebyli odškodněni,zatlouká se dál,i když se o problémech ví,tam pak není důvěra.
Avatar - Toxik
Toxik
Je to sice mimo dané téma, ale v hlavní roli naše vychvalovaná EPA a rok 2008. Při opětovném posouzení dopadů pesticidů na zdraví člověka se EPA sekla tak, že se to v USA považuje za omyl ne roku, ale desetiletí. Tímto veškeré další výsledky, které EPA uvádí, považuji za irelevantní, protože, pokud špatně posoudí dopad toxických látek na lidský organismus, tak jak ji pak můžu brát jako organizaci disponující objektivními výsledky.
Avatar - salamoon
salamoon
...takze preco tato kriziacka vyprava na K / H ?
no lebo na ich pokrok konkurencia len tazko hlada zbrane....
Avatar - TeeJay
TeeJay
Pro tebe platí to stejné, jako pro skodov-kare: Proboha co meleš? EPA má na starosti veškeré testování spotřeby a jí zjištěné výsledky jsou pro automobilky závazné a mohou je oficiálně prezentovat. Co ovšem nemohou, je vymýšet si vlastní spotřeby. 😲 8-s
skodov-kar
mily TEEJAY....
ja som to mysel tak,ze nie GM,alebo niekto vyrobil tie nalepky,ale to,ze na to aby to niekto dokazal musel urobit,testy,vyskum,zaplatit pravnikov atd...
a vacsinou v takychto velkych veciach radi stoji konkurencia ktora tlaci na to aby to dobre dopadlo v ich prospech...tlaci sa mysli financne...
Potom moze zacat kontrolovat vsetkych...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Autoservis
vypadá recept na úspěch v podání H/K >😁 :no: No jo no když on by to nikdo nekupoval kdyby to nebylo levný a jako bonus jim nacpem že to málo žere >😁
shark11
Tak lacné autá už H/K nepredáva a rozprávky o spotrebách má vyvesené na webe každý výrobca ....
Icescent
Pozor ovšem; zase samé "rozprávky" to zdaleka nebudou! "Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším nepřehání." - Autoforum.cz 😉
Autoservis
Jak to že ne? Proč je tady argument každýho e😜erta že jsou tak levné a vybavené. ;-\
Icescent
Opravdu pochybuji že Hyundai jen záměrně LHALI (jinak o přemrštěných papírových údajích u jistých udávaných parametrů vozů se všeobecně ví či tuší). V článku je užito docela drsně "lhali"; ovšem oficiální stanovisko zní pochopitelně jinak - CHYBA. Stane se... Každopádně je nutné se také podívat na evidentní pozitiva... Vůbec to pro spotřebu paliva u Hyundai nevypadá tak černě...

"Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je neskutečně úsporné - Je to nové Hyundai i30 s motorem 1,6 CRDi, tedy přinejmenším s tím silnějším, které právě testujeme. Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani v nejmenším nepřehání." - Autoforum.cz

Elantra: "Stotřicetikoňový (97 kW) motor je ale hlavně úsporný. Opravdu umí jezdit se spotřebou udávanou výrobcem, což je stále méně obvyklé (tabulková spotřeba 7 litrů). Svižné ježdění znamenalo v testu spotřebu lehce přes sedm litrů." - Autoidnes

Test Hyundai i20 1,4 CRDi (55kW) - "Dobrá cena, nízká spotřeba..." - Auto.cz

Test i30 (1. gen.): "My jsme testovali vůz s benzinovou, atmosféricky plněnou jednotku o objemu 1.6 l. Šlo tedy o stejný motor, jaký jsme měli pod kapotou Kia Cee'd a rovněž v tomto případě se choval skvěle, měl nízkou spotřebu paliva a přitom dával autu dostatek dynamiky." - Autoroad.cz
webpaja
Přestaň tapetovat, od nás ani korunu nedostaneš, nebo tě Kim platí za každý slovo? Přečti si článek a pak tu medituj.

Jsi jak plevel...ať pěstuješ co chceš, blbě foukne a bolševník zakoření...
Avatar - ReznikCZE
ReznikCZE
Už jsem četl nejméně 3 verze jak to údajně bylo... Zajímavé, asi budu už číst pouze zahraniční články než českej bulvár ;-\