Sháněl jsem Fábii 1,4 v naftě s turbem (skvělý motor) a hledal jsem skutečně dlouho. Jednu jsem pro ženu i koupil, ale během týdne jsme auto vraceli a to nebylo lehké, navíc nás to pár tisíc stálo. Chci říct, jedná se o skvělé auto, ale bazary jsou plné bouranejch, přetočenejch a jinak nekvalitních aut tohoto typu až mi z toho šla hlava kolem. Bezproblémové auto bych asi neměl do dnes, kdyby mi nepomohli odborníci z Kontroly vozu. Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz
Ale hlavně, pokud levnou ojetinu, tak žádné turbo, žádný diesel, pokud možno žádný hliník ale litinu. Pk je možnost bez přehnaných nákladů ještě pojezdit. Atmosférický japonec rozhodně bude větší jistota než různé řehtačky od VW.
Mám velmi dobré zkušenosti s Nissany. Za 3 až 5 tisíce euro se dá v Německu koupit 7 až 9 let starý Nissan Primera nebo Almera z první ruky kolem 100 tis. km. Ovšem znamená to trochu se domluvit a absolvovat celou záležitost s dovozem, což ale není velký problém a na internetu lze dohledat dostatek rad a informací.
Mám 20 let starou Primeru a 10 let starou Almeru, obě cca 150 tis. km a při dobré údržbě jsou obě ve vynikajícím stavu. Neměly žádné závady.
Tak, ako pises. Ten moj slovosled bol len formalny. Su vsak auta, z ktorych tecie a kvapka aj po mesiaci stania.
Je neuveritelne, kolko mamlasov rano vyturuje motor a po 100 metroch ide na konci ulice do brzd! O tych na dizloch, teraz v zime, uz ani nehovorim. A pri predaji budu blabotat, ze benzin je sracka a dizle su neznicitelne!
Já koupil auto na základě fotografii! Dokonce nebyla zkušební jízda, prostě nic. Jel jsem si pro něj 800 km až k Dortmundu.
Musím říci, že to byl můj nejlepší kauf. Tak transparentní doložení historie vozu jsem ještě neviděl. K vozu jsem dostal celý šanon dokumentů od závazné objednávky auta u MB až po výměnu pneumatik.
Zní to jako klišé, ale s čistým svědomím mohu říci, že mám auto po německém důchodci, nebourané. :))
Byl to risk, ale vyplatil se. Zkušební jízda nastala až po koupi a to v podobě zpáteční cesty, která činila 1000 km v jednom dni!. :yes:
Auto je ročník 95, ale v takovém stavu jej má už málokdo. Ve většině případů u nás už potkávám vyježděné pekáče.
Bohužel to mají snad všechny diesely (vyjma těch slabých 1.4 a 1.6)... cena za to je pořádná. Určitě si to chce hlídat jestli není auto chipované (jako diesely bývají), oprava 30k za to nestojí
Každý máme kritériá nastavené ináč. Niekto sa uspokojí s hocičím, hlavne nech to je nové, a dakto si radšej vyberie dačo ojazdené, čo by bolo za cenu nového auta nedostupné. Netreba zabúdať, že nie všetci majú auto iba na dochádzanie 5 km do roboty a občas na dovolenku. Ja napríklad budem v dohľadnej dobe kupovať auto, nakoľko ročne najazdím okolo 40 000 km, chcem naftové kombi nižšej strednej triedy. Auto musí mať vyhrievané sedačky,automatickú klímu, tempomat, dažďový senzor, parkovacie senzory, multifunkčný volant, hmlovky. Konkrétne som rozhodnutý pre Golfa. Cena takto vybaveného nového auta je okolo 22 000€, čo je v mojom prípade značne nad sumou, ktorú som ochotný dať za auto. Avšak takéto auto trojročné z Nemecka s nájazdom do 200 000 km v slušnom stave si viem priviezť za cca 10 000€ aj s prihlásením. Pre každý prípad budem mať v zálohe rezervu dajme tomu 3000€, keďže viem, že na tom aute sa môže vysypať dvojhomota, trysky, turbo, a samozrejme nezaškodí vymeniť aj rozvody. Takže sme na sume o 12 000 - 9000€ nižšej ako by bola cena nového auta, a mám relatívne nové auto, ktoré ma bude voziť ešte veľa kilometrov a takto ušetrené peniaze radšej použijem na predčasné splatenie hypotéky. Čiže každá varianta má svoje pre a proti. Ja jednoznačne z vyššie uvedených dôvodov volím ojazdené auto. Ale pre objektivitu, toto všetko sa oplatí dakomu, kto má možnosť si na aute čo to opraviť sám, prípadne má šikovného známeho so servisom >:D
podle mě je dvouhmota vynález navyliž***. Akorát další kurvítko co se rozbije a je drahý. Já dvouhmotu nemám (nikdy neměl) a rozjezdy mám naprosto plynulý. Když někdo neumí jemně dávkovat spojku a plyn tak ať se to naučí nebo nejezdí autem.
Hipisko, Hipisko, co to tu vykládáš. Kolik lidí si kupuje ojeté bavoráky nebo Mercedesy, už i Passaty jsou passé. Neoblíbenější jsou Octy I a II, Fabie, Fordy, Mazdy... obyčejná auta. To, že si někdo neprověří původ nebo technický stav je jiná věc a o tom je taky tento článek.
Nevím, proč by se měl posmívat Sanderům nebo Loganům, každý si může koupit auto jaké chce a na jaké má (což je a bude stále důležitější).
Máš pravdu v tom, že ojetá střední třída je ošidná. Když ale seženeš pěkný kousek za dobrý peníz, proč ne. A o tom to je. Není to o tom, zaškrtnout si nějakou výbavu a dojít si pro nové auto. Je to mnohdy dlouhý výběr, hledání a zkoušení. Jenže to je na tom i to nejhezčí, víš?
jasne chlapci, kupujte si jazdene nalestene hajtry s teoriou poklesu hodnoty noveho auta (takze ste vlastne zarobili) a smejte sa, ked prejde okolo vas dacia za 15000eur, ked vy sedite na pasate(ak nie pasat, tak hocico ine) za 10000eur.
Do toho pasata za 10000eur, ktory ma najazdene minimalne 150-450 000km a na tacho peknych 80-150000 km treba aj tak vrazit 1000eur, a to este neviete, ze ten pasat ma za zaslepkami menej airbagov, ako ta blba dacia, ktorej sa smejete.
Nepochopim tuto kulturu, je to ako niekde na ukrajine, len tam si samozrejme kupuju este vasie hajtry. Ale v podstate sme len tam, kam patrime, na smetisku zapadnych krajin, pricom za to smetie sme este hrdi.
Drviva vacsina jazdi do 20 000km/rok. Naozaj na taketo jazdenie potrebuju vsetci bavoraky?
Ak niekto uz naozaj potrebuje strednu triedu, tak jazdi 30-100kkm/tok a ten urcite hajtru kupovat nebude, lebo by do servisu rval viac nez je hodnota toho auta.
Proto že jednou někdo přišel s názorem že s dvouhmotou mají motory plynulejší rozjezdy. No a všichni se mohli posrat. Stejně tomu tak je i s multilinkem v rodinných autech. Například pro vozidla taxi se dává už z výroby klasická spojka. Ten kdo jezdí převážně dálnice ani neví že nějaký dvouhmoťák v autě má, ten kdo jezdí z větší části město na to příjde nejdřív za 50 tkm záleží na jízdním stylu ;-\
Člověk kterej neumí jezdit s manuálem odrovná spojku za 500 km. Paní která jezdila od doby co má řidičák jen s automatem odrovnala na půjčeném autě spojku za dva dny.
Ale zase ti nikdo nebude říkat, že seš olizovač bazarovejch plotů co kupuje rozstřelený, 5x svařený, olítaný a stočený plečky. No nekup to ten pocit za 200 k ;-)
Pro lidi co jezdí do práce to třeba zbytečnost je, ale já jezdím převážně za zábavou a dleší trasy.
Jak říkám každý má jiné priority.
Až budu potřebovat hrkat po městě, koupím si Smarta. V Dehtu.
Ale na delší trasy mě nic do půl mega neoslovilo a mam silné obavy že EU/korejské produkce ani neosloví.
Víc jak půl mega za auto dávat nechci z důvodu enormní ztráty ceny při dalším prodeji. Zejména když je to v benzínu.
Naopak mezi ojetinami si toho za půl mega jde vybrat nepřeberný množství.
myslis to dufam naopak.. zohriat & prehnat. Pretoze hovado, ktore by zacalo turovat moje auto na predaj po nastartovani do 3500 otacok (ako doporucuju v clanku), by letelo z auta s fackou
a ako asi vsade, to ze je motor zohriaty nedosiahneme tym, ze kontrolka teploty je v zelenom. To ma motor od "byt zahriaty" fakt daleko
vyhrievane zrkadla a ABS ma uz asi kazde nove auto. vyhrievany volant ma minimum aut (v nizsej strednej myslim len Astra). tempomat je korunova zalezitost a pre ludi, co jazdia do prace je to zbytocnost. Vyhrievane sedadla sa daju u mnohych modelov doobjednat (aj u miniaut) Xenony? to ako myslis tie cinske za 3000kc alebo skutocne xenony z fabriky? tak tie su tiez tak od strednej triedy vyssie, v nizsej-strednej je to u jazdeneho auta dost okrajova zalezitost. Dobre svietiace halogeny so lepsie ako zle svietiace xenony a ze tych zle svietiacich xenonov je
na "vejlety" (jj cajzl sa nezaprie) na 200km - 500km staci uplne auto z nizsej strednej. Ak niekto jazdi denne dialnice, vyuzia auto k sluzobkam tak ano, napisem to co som pisal predtym, je dobre si priplatit za vacsie, vykonnejsie a pohodlnejsie auto
To vies, take reci ako "petrumr" vedu taki, co si daju inzerat " Predam Fabiu 2008 za 39.900"! A potom zdvihaju mobil a hraju sa pred okolim, ze su - very busy.
No někdo možná v koloně na jižní spojce denně sedí, já pokud mě pamět nešálí sem po jižní spojce nikdy nejel a cruisování ucpanou prahou provádím vyjimečně někdy v pátek. A to po tý praze ujedu 20 km a sem venku.
Rádio, klima + automat je fajn výbava, to měly ameriky v roce 1955.
Dneska je rok 2012.
Kde máš vyhřejvaný zrcátka, ABS, ESP, vyhř. volant, sedačky, tempomat, xenony, el. stavitelný volant, sedačky, pedály atd.
Nemluvě o tom že se 193 cm si v Pandě moc pohodlí fakt neužiju.
A protože to nemam na hrkání 20 km po praze ale na vejlety 200-500 km tak mam trochu jiný priority.
Psal jsem spíš o tom, co jsou lidé ochotní za auto utratit a v ČR je Octavia (I nebo II) ještě stále takovým "českým snem".
Pod pojmem "hodně pěkné autíčko" si každý představí něco jiného, proto jsem to i použil :-)
tak nejak suhlasim s megacruiserom. Nerozumiem ludom, ktori si kupuju vylietane sestvalcove herky na to aby v nich sedeli v kolone niekde na juznej spojke v Praglu. Ak ma ta Panda klimu a radio, poskytne to uplne rovnaky komfort. Hodit tam este automat a je to dokonale auto na dojazd do prace. Ale to bohuzial clovek nemoze rozmyslat brkom ale hlavou. Nepisem nic o vyuziti takychto aut na dialnice, tam suhlasim - vacsie auta su schopne poskytnut komfort a pohodu. Stare auto z vas neurobi vacsieho kabrnaka - UV lampou zachytitelne pozostatky letnych vecerov a preprdene sedacky su benefity, ktore u auta bezpodmienecne nepotrebujem. To je ako kupovat koselu od Lacoste v 2nd hande.Ano vyzeram ako kabrnak, ale ktovie kolkokrat to predchadzajuci majitel poblil >:D
octavie II za 200 000 je "hodne pekne auticko" ?? odhliadnuc od toho, ze auto bude mat nalietane Mars -Zem-Mars ide o nudne auto, ktore sa kradne o 106. Tak ako vsade, za "hodne pekne auta" si treba proste priplatit a pod 300 000kc clovek fakt nema sancu zohnat rozumne auto do 4 rokov v slusnom stave
ono kupovat si nove auto (povedzme za 300 000), najazdit 35 000km za 5 rokov a potom ho predat za 100 000kc .. tomu hovorim ekonomicke uvazovanie. Fabrika v Boleslavi ma radost
Dobrý den, také se můžete obrátit na nás v Auto AZ Consulting. Právě za účelem celkového důkladného prověření ojetiny před koupí pro vás jsme založili naši službu a díky zkušenostem z praxe píši články na tento server. Více info na www.autoaz.cz nebo na info@autoaz.cz.
Viděl bych to stejně. Koupit klubové auto, u něhož navíc lze často kus historie dohledat v příslušném majitelově vlákně.
Ono to bude znít možná troufale, ale i za 3000€ jdou koupit skutečně super auta, která budou jezdit bez nenadálých drahých investic. Jen je potřeba dlouho hledat...
Akorát bych se teda v tomto cenovém rozpětí neomezoval na jediný model.
Masochista nejsem, skrčeninou trpět nehodlám a auta který přímo řvou na okolí tady se šetřilo kde to šlo - mě fakt nelákaj.
Navíc s motorem ze sekačky
>:-[] >:D
No já jel v náhradním autě co jsem měl půjčený z autosalonu Škoda (Oktávka) s 10 tkm a řazení tam šlo tak mizerně a přes zuby, že by se za to muselo stydět auto s 300 tkm. Takže podle řazení nic moc nepoznáš.
Každému co jeho jest... Někdo bude klidně deset let jezdit ve Fabii Junior, někdo auta častěji mění nebo chce lepší auto (v případě Fabie Junior tedy spíše jakékoliv jiné auto...)
Je fakt, že za 200.000 už člověk sežene hodně pěkné autíčko - před pár lety byli lidé ochotní dát tolik za ojetou Octavii I TDI "v kombíku", teď dost možná bude podobným žádaným artiklem Octavia II.
Někomu stačí jezdit v plečce, ale někdo chce pořádné auto. Moje 5 let staré auto má do první poruchy pořád o pořádný kus dál než tebou vyjmenované novoty. To nemluvím o komfortu, výbavě a zůstatkové ceně po dalších letech.
Nezapomínej, že to své nové auto budeš taky jednou prodávat jako ojeté - pokud ho nedojedeš až na šrot. Spočítej si úbytek hodnoty a porovnej s náklady na ojeté auto (+ nějakých 20.000 na opravy). Čepy a podvozek vůbec zas tak extrémně nákladné nejsou (pokud nechceš Audi, BMW nebo Alfu).
Spíš bych se bál různě zakamuflovaných bouraček. Tam může být potenciálních problémů opravdu spousta za opravdu spoustu peněz.
U Škodovek (a pokud to jde i u jiných značek) si sehnat výpis ze servisní historie, protože 2/3 TDI (možná víc) jsou stočených minimálně na polovinu a na autě nic nepoznáte. Servisní knížky se falšují naprosto běžně.
Když se ti vysype takové DSG, je to opravdu balík. Na webu jsou ale podrobné návody, jak při jízdě DSG vyzkoušet (zdejší radu "škubání u DSG není na závadu" bych raději ignoroval a vůbec nekomentoval). Osobně bych si ojetinu s DSG nekoupil, ale snad už to někdo případně opravit umí za rozumný peníz, nevím.
Jinak ale platí jedno pravidlo - vybírat, vybírat, vybírat. Bohužel pěkných ojetých aut není zas tak moc, jak by pouhý pohled do inzerátů mohl nasvědčovat. A pokud budete chtít něco ze zahraničí, najedete tisíce kilometrů, na jejichž konci Vás může čekat (a dost často i čekat bude) nepříjemné překvapení.
raději nejlevnější nový, než potenciální hromadu problémů a investic v ojetině. I když na první pohled bude všechno OK, stejně se něco může vysypat. A když už ojetinu, nejlepší je vzít ji na STK a emise a pěkně prohllídnout zespodu hlavně stav podvozku, čepů, na těch hrbech u nás dostává podvozek zabrat. Sice to není zadarmo, ale člověk tam zjistí víc než když se v autě jen sveze.
Pokud má kupující aspoň kolem 150-220 tisíc, rozhodně brat nový auto, v tomto rozmezí lze sehnat auta všech velikostí od Twinga do města přes Pandu, Thaliu až po obrovskou Lodgy.
A co by se ti jako mělo za 40tisíc vysypat? Když nebudeme brát vady htp motorů(které jsou samozřejmě nesmysl, protože tobě se nic s vozem nestalo)... Jsou vozy, které mají nalítáno podstatně víc a jsou také bez závad, nebo myslíš, že to je jen u škodovky?
Pokud se bavíme o vratné záloze, tak proč ne? Ale stejné, když ti ho zmastí tak záloha celou cenu stejně nepokryje. Raději si sednu jako spolujezdec a ohlídám si to.
??? Tak hlavně nedám cizímu člověku klíče od auta a jeď si jak chceš a kam chceš. Stačí blbý ťukanec, nebo radar a průser je na světě. Taky ne každý zná cesty v okolí mého bydlišté ;-) Nebo tvoje představa zkušební jízdy je, že ráno někomu dáś klíče a popřeješ mu šťastnou cestu? >:D Tak to ta záloha dává smysl.
Hlavní je přece aby mělo pětileté auto najeto max. 40 tkm nemělo ohmataný volant a ošoupané pedály >:D To že po ohřátí převodovka neřadí, studený motor běží jak pumpa na * a z výfuku to hulí jak z udírny, táhne to na stranu. To vše jsou pouze prkotiny. :-!
Logický přístup. Když ti auto při zkušební jízdě svou vinou někdo zmastí co uděláš? Poplácáš jej po ramenu a řekneš to je v pohodě stan se? >:D Chtěl bych tě vidět.
Teď jsem právě prodal a následné jiné koupil. V obou případech k vzájemné spokojenosti. Jinak na zkušební jízdě jsem byl samosebou pŕítomen a rozhodné by mě nenapadlo před ní požadovat zálohu. Jako kupující bych za tím čekal pěknou levotu. Právě, Fabia není BMW >:D
Nejjednodušší způsob je tenhle: Rozhodnout se pro konkrétní značku a typ. Vyhledat všechny dostupné informace o konkrétním modelu - co se kazí nejraději, každé auto má svá specifika. Když už se pro nékteré rozhodneš, tak je ideálné najít stránky klubu dané značky. Pak pár dnů studovat a studovat. Při troše štěstí tam najdeš lidi, kterí se o daná auta zajímají a zároveň je servisují. Pak podobného člověka požádat, jestli auto prohlídne s tebou, ideálné zdiagnostikuje. Běžná cena za podobnou službu je 800 Kč. Rozhodně se to vyplatí, i dobrý mechoš o konkrétním modelu neví všechno, ale ten, kdo se na ty auta specializuje najde hodne věcí, protože už většinou ví, co a kde má hledat. Ideálně je kouknout se i na místní klubovou inzerci, někdy najdeś zajímavé věci. Osobní zkušenosti mám s bmwklubem a musím říct, že jsem byl vždy nadmíru spokojen. A zlaté pravidlo, počítat cca 20000 Kč na případné opravy.
coraz viac ma tieto clanky odradzaju od kupy nejakej jazdenky... ale pracujem este len dva mesiace a v blizkej dobe mat na nove auto urcite nebudem (kedze clovek musi postupom casu mysliet aj na byvanie, atd...) no dost by sa mi uz nejake auto hodilo a tak som myslel, ze casom pozriem nieco jazdene okolo 3000€ ale mam dojem, ze by to bolo nakoniec minimalne 4000 a mozno aj viac... za auto, ktore v skutocnosti nema ani polovicnu hodnotu... to je uplne beznadejne. a znamych, ktori by mi nieco zachovale predali nemam ziadnych. nie je nejaka moznost ako s dostatocnou istotou kupit nieco lacne, ale pritom zachovale ? ono, ja sa aj bojim, ze ani po jednej kratkej testovacej jazde a prehliadke, ktoru bezne autobazary ponukaju, nezistim vsetky mozne zavady. nie je lepsie kupovat radsej priamo od ludi, ktori predavaju auto ? aj ked asi aj tam je moznost, ze dotycny bude o stave auta klamat...