Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
se do takového auta hodí nejvíc, takže větší objem.
ktery tam japonci na tuty nedaji, kdyz uz ted je motor vicemene uduseny ekolimity. Silnejsi a vetsi motor aby mohl do vyroby by musel byt priduseny az tak, ze by vubec nenastartoval.
m.dlouhy
„Nemyslím si, že verze s turbem, 300 koňmi a 200 gramy CO2 by byla autem pro dnešní dobu.“
Z toho co jsem vypozoroval, každá automobilka strká do malejch aut a aut nižší střední třídy malý "ekomotory", který srazí průměr CO2 produkovanýho automobilkou, a oni pak můžou ve střední třídě, SUV (a dalších velkej autech), a případně v takovejch sporťácích použít pořádný motory. Tak proč se tady u toho auta tak řeší pár gramů?
Stejně je celá tahle ekosr*čka akorát pitomost. Auta tvoří minimum emisí který jsou do ovzduší vypouštěný, to je jedna věc, a druhá věc je to že se stejně bude oteplovat, s CO2 i bez něj
Z toho co jsem vypozoroval, každá automobilka strká do malejch aut a aut nižší střední třídy malý "ekomotory", který srazí průměr CO2 produkovanýho automobilkou, a oni pak můžou ve střední třídě, SUV (a dalších velkej autech), a případně v takovejch sporťácích použít pořádný motory. Tak proč se tady u toho auta tak řeší pár gramů?
Stejně je celá tahle ekosr*čka akorát pitomost. Auta tvoří minimum emisí který jsou do ovzduší vypouštěný, to je jedna věc, a druhá věc je to že se stejně bude oteplovat, s CO2 i bez něj
Já si zase nemyslím, že to není špatný nápad. Zvýšení výkonu za stejnou spotřebu určitě není k zahození. A podpora elektromotoru k atmosféře je hodně příjemnou záležitostí - kdo nevěří, ať se sveze nějakým hybridním Lexusem :yes:
A nakonec - drtivá většina místních kovbojů by nevyužila ani 80% výkonu základní verze s 200k (myslím na technické trati, ne rovné dálnici - to umí i cvičená opice závodnit na čtvrt míle, ale v tom bude nejlepší, když ji posadíte do Veyronu a ne do vytjůňeného amerického žebřiňáku viz. první příspěvek ) :-!
Takže za mě GT86 s KERS 😉 :yes:
A nakonec - drtivá většina místních kovbojů by nevyužila ani 80% výkonu základní verze s 200k (myslím na technické trati, ne rovné dálnici - to umí i cvičená opice závodnit na čtvrt míle, ale v tom bude nejlepší, když ji posadíte do Veyronu a ne do vytjůňeného amerického žebřiňáku viz. první příspěvek ) :-!
Takže za mě GT86 s KERS 😉 :yes:
Tak to zas jo, (btw. plně souhlasim s komentářem k prvnímu příspěvku... na sprint ti sice amerika natrhne zádel, ale do zatáčky s tim musíš opatrně jak s náklaďákem 😁), ale vůbec celá tahle globálně pojatá magořina, kdy se na úkor výkonu a krouťáku "vylepšujou" emise, i když je to ve výsledku úplně jedno, mě štve. Podle mě je celý tohle ekologický smejšlení úplná hovadina. Neříkám že pudu a vyhodim baterku do lesa, to vůbec, ale takhle hlídat emise... Někde jsem četl, že tolik, kolik vyprodukujou ročně všechny auta na planetě, dá dohromady během stejný doby !!POUHEJCH!!! 10 největších lodí! Ze zájmu jsem se ptal známýho co dělá na nákladní lodi, a ten mi odpověděl, že to vůbec neni nereálný. Takže bejt to na mě, nechám vývojáře motorů ať si blbnou, ať si dělaj co chtěj, a kašlou na emise. Pokud nejseš naftovej, tak ti tohle asi projede hlavou jak vrtačka, ale nemůžeš popřít že stará 1,9 TDi byl suprovej motor. Mělo to sílu, a s mozkem si jezdil kolem pěti litrů. Tenhle motor skončil jenom kvůli týhle ekologický kravině
Jenomže ty lodě neproplouvají běžně centrem velkoměst, kde to musí dýchat lidi (nebavím se teď o co2, ten je neškodný, v podstatě s vodní párou je to to nejlepší, co z výfuku zavane 😄 ), emise ostatních plynů a tuhých částic, to je problém.
"A nakonec - drtivá většina místních kovbojů by nevyužila ani 80% výkonu základní verze s 200k (myslím na technické trati, ne rovné dálnici - to umí i cvičená opice závodnit na čtvrt míle, ale v tom bude nejlepší, když ji posadíte do Veyronu a ne do vytjůňeného amerického žebřiňáku viz. první příspěvek ) "
Co to je zase za ***ske a dementni uvazovani...
vis co znamena hybrid ? nejmene 100 kg balastu navic. V Lexusu se to mozna "vsakne", ale v 1200kg tezke GT86 ani omylem. Nez obtloustleho hybrida ktery si po prvnim kole na okruhu vybije baterky a cely zbytek dne je bude jen zbytecne vlacet jako balvan na krku, tak to radsi zakladni verzi a ctyri turba k tomu...
Co to je zase za ***ske a dementni uvazovani...
vis co znamena hybrid ? nejmene 100 kg balastu navic. V Lexusu se to mozna "vsakne", ale v 1200kg tezke GT86 ani omylem. Nez obtloustleho hybrida ktery si po prvnim kole na okruhu vybije baterky a cely zbytek dne je bude jen zbytecne vlacet jako balvan na krku, tak to radsi zakladni verzi a ctyri turba k tomu...
protoze to jsou jejich penize.. a oni potrebuji ZISK ZISK ZISK !!!
nejde o to, ze by to zakaznici nechteli, jde o to, ze za kazdy gram nad povoleny ekolimit je pokuta cca 20 EURO, ekolimit je 130 g/km. takze tech 200g/km by vyrobce stalo vyhledove cca 1400 EURO, tj 36tisic na jedinem aute.
A to v dobe katovani kostu kde se setri kazdy cent jaksi nepada do uvahy.
nejde o to, ze by to zakaznici nechteli, jde o to, ze za kazdy gram nad povoleny ekolimit je pokuta cca 20 EURO, ekolimit je 130 g/km. takze tech 200g/km by vyrobce stalo vyhledove cca 1400 EURO, tj 36tisic na jedinem aute.
A to v dobe katovani kostu kde se setri kazdy cent jaksi nepada do uvahy.
twistedTSD
To by si nemohli žvásty o stupidním CO2 nechat pro Priusy a nezmiňovat to v souvislosti s autem, jakým je GT86? ;-\
Mě stačilo, když jsem v Autocaru slyšel něco jako - produkuje méně CO2, takže musí být lepší. A to šlo o AMG, jestli si dobře pamatuji. Nebylo to poprvé, kdy dávali na můj vkus přílišný důraz na spotřebu u sportovního auta. Přijde mi to trochu zvrácené.
Choochoo
Jsem pro, vyvoj musi byt
Kdejakej americkej tuner strci jakykoliv japonsky tovarni kers do kapsy klasickou cestou - zvetsenim objemu, odmontovanim katu a predelanim vyfuku a sani, preprogramovanim mapy vstrikovani a hlavne poradnymi turby nebo jeste lepe kompresorem...
pokud pominu nejaka vylozene hogofogo zavodni reseni kde se nosi materialy jako titan, kevlar, vakuovane skrine a setrvacniky schopne 65tisic otacek za minutu a snesu se zpet do nizin plastovo-plechovych aut ke kterym gt86 jistojiste patri,
tak zde mame 2 alternativy ... bud spalovaci motory (eventualne preplnovane) anebo podobnou techniku jako ma prius nebo vyse zminena CR-Z, takze zadny KERS jak ho zname z F1 ale nejaky "zaplatitelny" humus s 10x mensim pomerem vykon/hmotnost (u F1 vychazi hmotnost jak u mechanickeho tak u elektrickeho reseni 25-35kg pri 3x vetsi kapacite nez ma Prius, v Priusu ma hybridni zarizeni kolem 80kg, z toho 45 kg baterie ) .
Prius optimisticky uvadi vykon kolem 1000W/kg u samotnych baterii, pri pripocteni hmotnosti regulatoru a elektromotoru to padne nekam k 700W/kg.
Naproti tomu seriove preplnovane spalovaci motory jsou schopny dosahovat 1000W na kg relativne beznym zpusobem, u wankelu to je az 1.5 kW na kg, tedy vice nez dvojnasobek toho, co nabizi hybridni technologie.
To se bavime o seriovych motorech,tedy zadna otunidla, vysokootackove motory v motorkach a podobne. Pro porovnani motor F1 ma pomer vykon-hmotnost kolem 7500W/kg
Kde je tedy vyhoda hybridu ?
Je to kratkodoby a relativne slaby zdroj energie z tezkeho a neohrabaneho systemu s omezenou zivotnosti a navic to je cele k***y drahe.
Vyhodu spatruju akorat v tom, ze to Brusel nezdanuje, protoze CO2 ktere jde z vyfuku je spatne, ale CO2 ktere jde z uhelnych elektraren a pres distribucni sit s X% ztratami do LiIon baterii je cajk..
referencni odkazy😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Ciste mestsky rezim, kdy se auta pohybuji malymi rychlostmi na mizernych uzkych pneumatikach a je to samy rozjezd a brzdeni ti nezrekuperuje ani 20 procent.
V GT86 asi nebudes chtit jezdit ekorallye ani se pohybovat typicky po meste, ale spis to protahnes po okruhu (kde po prvni akceleraci vystavis baterky a posleze uz nezrekuperujes ani tuk, protoze tam budes mit jen kratka a prudka brzdeni pro rekuperaci naprosto nevhodna) anebo na dalnici (tam se brzdy ani netknes a baterky budou opet prakticky na nule) a v nejlepsim pripade pojedes po okresce solich solich, kde ti sem tam nejake brzdeni a sem tam prebytek vykonu motoru pomuze dobit baterky na sem tam nejaky rozjezd.
Trochu malo muziky kvuli 80kg (baterka, motor, regl) navic, co myslis ?
Jako ze tech 80kg navic se stoprocentne projevi zhorsenim ovladatelnosti, horsim brzdenim a v pripade vybitych baterek i horsi akceleraci a nizsi maximalkou, nez kdyby tam ten hybrid nebyl.
O nějaké zhoršení jízdních vlastností bych se nebál - vždyť tento systém dobře slouží i v F1, kde jinde víc než u tam se hledí na jízdní vlastnosti? 😉
Nakonec stále je tu možnost volby, Toyota KERS nikomu nenutí. Ale každopádně jde o smysluplnou věc. Pokrok je pokrok a proč odsoudit něco v čem ještě nikdo z diskuse neseděl :no: Toyota ví co dělá, ukázala to i tímhle povedeným autem, kterým GT86 bezesporu je 😉 :yes:
odkazy😒br /> Mercedes had upped the price of its 2011 KERS, said to be 4 kg lighter, to €6 million
[odkaz]
CR-Z slevnene o 200 tisic KC
[odkaz]
Hájíš se tady tím, že "opravdový KERS" z F1 stojí 6mil uero aby fungoval, co mají sériová auta je blivajz... Na co tak drahý, stejný jako v F1 - copak sériová auta mají motory z F1? Dle tvé logiky bych pak musel nazívat blivajzem všechny sériové motory :-!
Bože bože, ještě se s tím nikdo nesvezl, ale místní chytrolíni už mají samozřejmě jasno. Ale čemu se divím - primitivní názor, primitivního člověka, kdy automobilka ještě neikončila ani vývoj, ale on už ví, že to bude stát za... :no: P.S. Hondu sem netahej, koncept tohoto automobilu nestojí na principu KERS... Je vidět, že jsi "v obraze".
Pokud chceš rozumovat nad tím co je drahé, neefektivní a nefunkční, tak si dej sraz s psychologem, určitě tě pošle na CT >😁
Neumis cist, sedis si na vedeni a jeste si blbej jak troky... npc to napsal naprosto presne