Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Silnější Toyota GT86: Hybridní KERS místo turba?

Rychlejší provedení kupé od Toyoty možná bude o dost jiné, než se čekalo.
Zpět na článek
12. 11. 2012 14:08
12. 11. 2012 14:11
13. 11. 2012 09:21
12. 11. 2012 17:18
12. 11. 2012 19:34
13. 11. 2012 10:26
13. 11. 2012 12:47
14. 11. 2012 14:44
12. 11. 2012 14:05
A co na to TOP gear ?
Podle me auta na elektromotorek by mely byt vysadou bud 24h v LeMans, kde k tomu je radny duvod (pokroucena pravidla) anebo by to melo byt vysadou deti do cca 10let, ktere si nejdriv hrajou s autickama na baterky pod stromeckem, nez je nechaji poprve sednout do motokary.

Kdejakej americkej tuner strci jakykoliv japonsky tovarni kers do kapsy klasickou cestou - zvetsenim objemu, odmontovanim katu a predelanim vyfuku a sani, preprogramovanim mapy vstrikovani a hlavne poradnymi turby nebo jeste lepe kompresorem...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - cerrbion
12. 11. 2012 16:06
Re: A co na to TOP gear ?
přesně, ať už jdou s těma batekama někam, zvlášť u sportovních aut.. fuj. CR-Z je ukázkou "úspěšnosti" tohoto řešení u zákazníků ...
Avatar - positivemind
12. 11. 2012 21:59
Re: A co na to TOP gear ?
Výhodou baterek je okamžitý výkon, bez čekání. Maximální kroutící moment od 1 otáčky je silný argument.
13. 11. 2012 09:12
Re: A co na to TOP gear ?
ehm ehm.

pokud pominu nejaka vylozene hogofogo zavodni reseni kde se nosi materialy jako titan, kevlar, vakuovane skrine a setrvacniky schopne 65tisic otacek za minutu a snesu se zpet do nizin plastovo-plechovych aut ke kterym gt86 jistojiste patri,
tak zde mame 2 alternativy ... bud spalovaci motory (eventualne preplnovane) anebo podobnou techniku jako ma prius nebo vyse zminena CR-Z, takze zadny KERS jak ho zname z F1 ale nejaky "zaplatitelny" humus s 10x mensim pomerem vykon/hmotnost (u F1 vychazi hmotnost jak u mechanickeho tak u elektrickeho reseni 25-35kg pri 3x vetsi kapacite nez ma Prius, v Priusu ma hybridni zarizeni kolem 80kg, z toho 45 kg baterie ) .

Prius optimisticky uvadi vykon kolem 1000W/kg u samotnych baterii, pri pripocteni hmotnosti regulatoru a elektromotoru to padne nekam k 700W/kg.
Naproti tomu seriove preplnovane spalovaci motory jsou schopny dosahovat 1000W na kg relativne beznym zpusobem, u wankelu to je az 1.5 kW na kg, tedy vice nez dvojnasobek toho, co nabizi hybridni technologie.

To se bavime o seriovych motorech,tedy zadna otunidla, vysokootackove motory v motorkach a podobne. Pro porovnani motor F1 ma pomer vykon-hmotnost kolem 7500W/kg

Kde je tedy vyhoda hybridu ?
Je to kratkodoby a relativne slaby zdroj energie z tezkeho a neohrabaneho systemu s omezenou zivotnosti a navic to je cele k***y drahe.
Vyhodu spatruju akorat v tom, ze to Brusel nezdanuje, protoze CO2 ktere jde z vyfuku je spatne, ale CO2 ktere jde z uhelnych elektraren a pres distribucni sit s X% ztratami do LiIon baterii je cajk..

referencni odkazy:

[odkaz]
[odkaz]
13. 11. 2012 12:38
Re: A co na to TOP gear ?
Mám pro tebe jednoduché řešení. Nemusíš si hybridní gt86 vůbec kupovat, můžeš koupit třeba dieslové šíro, když je ti tahle koncepce protivná :-) toyota je v hybridní technologii na světové špičce, nevidím důvod, proč by nemohli svoje dovednosti demonstrovat aji v malém sportovním kupátku. Prius se navíc dlouhodobě pohybuje na předních příčkách v různých hodnoceních spolehlivosti, dlouhodobých testech a pod. Hybridní technologie tedy mají v malíku, takže já tomu říkám: proč ne?.
Avatar - runner42
13. 11. 2012 13:27
Re: A co na to TOP gear ?
velmi dobře napsáno :yes:
13. 11. 2012 13:43
Re: A co na to TOP gear ?
Pokud vím, celé hybridní zařízení váží kolem 200 kg (motor, převodovka,...), z toho baterie má 30-40 kg. Nutno připomenout, že převodovka je v této hmotnosti zahrnuta taky a ta by tam byla i v případě samotného spalovacího motoru, "hybridní" přírůstek je tedy nižší než 200 kg. Nicméně s tím CO2 z uhelných elektráren jsi typicky vedle jako každý odpůrce hybridů. Toto totiž platí jen pro plug-in hybridy. Běžný hybrid, světe div se, si vyrábí elektřinu sám z odpadní energie, kterou by běžné auto vyhodilo "do vzduchu". Osobně si nejsem jist, zda hybridní technologie je pro GT86 úplně to pravé (předpokládá se častější využití plného zrychlení, tedy i častěji prázdné baterie), ale naprosto mimo mísu mi to taky nepřijde.
13. 11. 2012 14:57
Re: A co na to TOP gear ?
pokud na me chces jit s rekuperaci, prosim, ale ucinnost rekuperace je naprosto miziva i v ekoautech ktere jsou optimalizovane pro raj rekuperace.. jizdu po meste.
Ciste mestsky rezim, kdy se auta pohybuji malymi rychlostmi na mizernych uzkych pneumatikach a je to samy rozjezd a brzdeni ti nezrekuperuje ani 20 procent.
V GT86 asi nebudes chtit jezdit ekorallye ani se pohybovat typicky po meste, ale spis to protahnes po okruhu (kde po prvni akceleraci vystavis baterky a posleze uz nezrekuperujes ani tuk, protoze tam budes mit jen kratka a prudka brzdeni pro rekuperaci naprosto nevhodna) anebo na dalnici (tam se brzdy ani netknes a baterky budou opet prakticky na nule) a v nejlepsim pripade pojedes po okresce solich solich, kde ti sem tam nejake brzdeni a sem tam prebytek vykonu motoru pomuze dobit baterky na sem tam nejaky rozjezd.

Trochu malo muziky kvuli 80kg (baterka, motor, regl) navic, co myslis ?
Jako ze tech 80kg navic se stoprocentne projevi zhorsenim ovladatelnosti, horsim brzdenim a v pripade vybitych baterek i horsi akceleraci a nizsi maximalkou, nez kdyby tam ten hybrid nebyl.
Avatar - Rubb
13. 11. 2012 18:17
Re: A co na to TOP gear ?
Já osobně bych to neviděl ani na těch 80kg. Nejedná se o klasický hybrid. Navíc KERS při prudkém brždění odlehčuje brzdám a kus této ztrátové energie pak poskytne k opětovnému zrychlení.
O nějaké zhoršení jízdních vlastností bych se nebál - vždyť tento systém dobře slouží i v F1, kde jinde víc než u tam se hledí na jízdní vlastnosti? ;-)
Nakonec stále je tu možnost volby, Toyota KERS nikomu nenutí. Ale každopádně jde o smysluplnou věc. Pokrok je pokrok a proč odsoudit něco v čem ještě nikdo z diskuse neseděl :no: Toyota ví co dělá, ukázala to i tímhle povedeným autem, kterým GT86 bezesporu je ;-) :yes:
13. 11. 2012 20:13
Re: A co na to TOP gear ?
No ja kdyz se podivam na vysledky spotreb Priusu a Aurisu, tak mi to prijde jako dost slusne efektivni (znatelne uspornejsi nez benzin - asi o dva litry a o neco uspornejsi nez nafta - cca pul litru az litr). To, ze u GT86 nevidim az tak velky smysl jako u Priusu, jsem zminil, tak nevim, proc mi to vycitas :-) Otazkou ale je, jak bude vysledek pracovat, kopie tehoz, co se pouziva v Priusu, to asi nebude. Ostatne uz tu bylo zmineno, ze KERS ve F1 funguje docela dobre, mozna to bude neco v tom smyslu. Zatim nevime jak to bude, tak to neodsuzujme.
14. 11. 2012 14:40
Re: A co na to TOP gear ?
KERS v F1 stoji 6mil euro za jednotku. Takze zadne pockejme uvidime... Bud si das do GT86 za 6 mega euro opravdovy a funkcni KERS hodny toho jmena, ktery tomu ma sanci pomoct, anebo tam das neco uplne jineho, blivajz jako se dava do Lexusu, Priusu a podobnych SRA**K a je na tuty , ze to bude fungovat jako v CR-Z ... dostanes "sportak", jehoz hlavnim rysem bude zrychleni 0-100 za 11 sekund, pomerne nezajimave jizdni vlastnosti, ale soudruzi z Bruselu te poplacaji po zadech. Tady podle me cesta nevede. tristni prodeje CR-Z kde vyrobce musel slevit o tretinu a stejne se to nekupuje myslim mluvi jasnou reci.

odkazy:
Mercedes had upped the price of its 2011 KERS, said to be 4 kg lighter, to €6 million
[odkaz]
CR-Z slevnene o 200 tisic KC
[odkaz]
Avatar - Rubb
14. 11. 2012 18:19
Re: A co na to TOP gear ?
No pokud nazýváš blivajz to co se dává do Lexusu, tak nemá pro mě cenu se s tebou ani bavit. Názor člověka, který se s tím nikdy nesvezl.
Hájíš se tady tím, že "opravdový KERS" z F1 stojí 6mil uero aby fungoval, co mají sériová auta je blivajz... Na co tak drahý, stejný jako v F1 - copak sériová auta mají motory z F1? Dle tvé logiky bych pak musel nazívat blivajzem všechny sériové motory :-!
Bože bože, ještě se s tím nikdo nesvezl, ale místní chytrolíni už mají samozřejmě jasno. Ale čemu se divím - primitivní názor, primitivního člověka, kdy automobilka ještě neikončila ani vývoj, ale on už ví, že to bude stát za... :no: P.S. Hondu sem netahej, koncept tohoto automobilu nestojí na principu KERS... Je vidět, že jsi "v obraze".
Pokud chceš rozumovat nad tím co je drahé, neefektivní a nefunkční, tak si dej sraz s psychologem, určitě tě pošle na CT >:D
22. 11. 2012 16:08
Re: A co na to TOP gear ?
lexus jaksi nema 1200kg takze pro neho se tech 80 kilo navic vsakne, kdyz to usetri par mizernych litriku po meste. GT86 je v naprosto jine situaci, uz ted je podmotorovana a kdyz ji jeste vic zatizis a pridas ji par kulhavych koni, bude podmotorovana jeste vic.

Neumis cist, sedis si na vedeni a jeste si blbej jak troky... npc to napsal naprosto presne
Avatar - KANKUNEN
12. 11. 2012 14:08
Atmosféra
se do takového auta hodí nejvíc, takže větší objem.
Rozbalit vlákno
1
12. 11. 2012 14:11
Re: Atmosféra
ktery tam japonci na tuty nedaji, kdyz uz ted je motor vicemene uduseny ekolimity. Silnejsi a vetsi motor aby mohl do vyroby by musel byt priduseny az tak, ze by vubec nenastartoval.
12. 11. 2012 16:13
Posr*** ekologie
„Nemyslím si, že verze s turbem, 300 koňmi a 200 gramy CO2 by byla autem pro dnešní dobu.“
Z toho co jsem vypozoroval, každá automobilka strká do malejch aut a aut nižší střední třídy malý "ekomotory", který srazí průměr CO2 produkovanýho automobilkou, a oni pak můžou ve střední třídě, SUV (a dalších velkej autech), a případně v takovejch sporťácích použít pořádný motory. Tak proč se tady u toho auta tak řeší pár gramů?
Stejně je celá tahle ekosr*čka akorát pitomost. Auta tvoří minimum emisí který jsou do ovzduší vypouštěný, to je jedna věc, a druhá věc je to že se stejně bude oteplovat, s CO2 i bez něj
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Rubb
12. 11. 2012 21:22
Re: Posr*** ekologie
Já si zase nemyslím, že to není špatný nápad. Zvýšení výkonu za stejnou spotřebu určitě není k zahození. A podpora elektromotoru k atmosféře je hodně příjemnou záležitostí - kdo nevěří, ať se sveze nějakým hybridním Lexusem :yes:
A nakonec - drtivá většina místních kovbojů by nevyužila ani 80% výkonu základní verze s 200k (myslím na technické trati, ne rovné dálnici - to umí i cvičená opice závodnit na čtvrt míle, ale v tom bude nejlepší, když ji posadíte do Veyronu a ne do vytjůňeného amerického žebřiňáku viz. první příspěvek ) :-!
Takže za mě GT86 s KERS ;-) :yes:
12. 11. 2012 23:01
Re: Posr*** ekologie
Tak to zas jo, (btw. plně souhlasim s komentářem k prvnímu příspěvku... na sprint ti sice amerika natrhne zádel, ale do zatáčky s tim musíš opatrně jak s náklaďákem :D), ale vůbec celá tahle globálně pojatá magořina, kdy se na úkor výkonu a krouťáku "vylepšujou" emise, i když je to ve výsledku úplně jedno, mě štve. Podle mě je celý tohle ekologický smejšlení úplná hovadina. Neříkám že pudu a vyhodim baterku do lesa, to vůbec, ale takhle hlídat emise... Někde jsem četl, že tolik, kolik vyprodukujou ročně všechny auta na planetě, dá dohromady během stejný doby !!POUHEJCH!!! 10 největších lodí! Ze zájmu jsem se ptal známýho co dělá na nákladní lodi, a ten mi odpověděl, že to vůbec neni nereálný. Takže bejt to na mě, nechám vývojáře motorů ať si blbnou, ať si dělaj co chtěj, a kašlou na emise. Pokud nejseš naftovej, tak ti tohle asi projede hlavou jak vrtačka, ale nemůžeš popřít že stará 1,9 TDi byl suprovej motor. Mělo to sílu, a s mozkem si jezdil kolem pěti litrů. Tenhle motor skončil jenom kvůli týhle ekologický kravině
13. 11. 2012 12:44
Re: Posr*** ekologie
Jenomže ty lodě neproplouvají běžně centrem velkoměst, kde to musí dýchat lidi (nebavím se teď o co2, ten je neškodný, v podstatě s vodní párou je to to nejlepší, co z výfuku zavane :-) ), emise ostatních plynů a tuhých částic, to je problém.
13. 11. 2012 10:41
Re: Posr*** ekologie
"A nakonec - drtivá většina místních kovbojů by nevyužila ani 80% výkonu základní verze s 200k (myslím na technické trati, ne rovné dálnici - to umí i cvičená opice závodnit na čtvrt míle, ale v tom bude nejlepší, když ji posadíte do Veyronu a ne do vytjůňeného amerického žebřiňáku viz. první příspěvek ) "

Co to je zase za idiotske a dementni uvazovani...

vis co znamena hybrid ? nejmene 100 kg balastu navic. V Lexusu se to mozna "vsakne", ale v 1200kg tezke GT86 ani omylem. Nez obtloustleho hybrida ktery si po prvnim kole na okruhu vybije baterky a cely zbytek dne je bude jen zbytecne vlacet jako balvan na krku, tak to radsi zakladni verzi a ctyri turba k tomu...
13. 11. 2012 09:21
Re: Posr*** ekologie
protoze to jsou jejich penize.. a oni potrebuji ZISK ZISK ZISK !!!
nejde o to, ze by to zakaznici nechteli, jde o to, ze za kazdy gram nad povoleny ekolimit je pokuta cca 20 EURO, ekolimit je 130 g/km. takze tech 200g/km by vyrobce stalo vyhledove cca 1400 EURO, tj 36tisic na jedinem aute.

A to v dobe katovani kostu kde se setri kazdy cent jaksi nepada do uvahy.
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2012 17:18
Ale no ták
To by si nemohli žvásty o stupidním CO2 nechat pro Priusy a nezmiňovat to v souvislosti s autem, jakým je GT86? ;-\
Rozbalit vlákno
1
12. 11. 2012 19:34
Re: Ale no ták
Mě stačilo, když jsem v Autocaru slyšel něco jako - produkuje méně CO2, takže musí být lepší. A to šlo o AMG, jestli si dobře pamatuji. Nebylo to poprvé, kdy dávali na můj vkus přílišný důraz na spotřebu u sportovního auta. Přijde mi to trochu zvrácené.
Avatar - Choochoo
13. 11. 2012 10:26
Hybrid
Jsem pro, vyvoj musi byt
Rozbalit vlákno
2
13. 11. 2012 12:47
Re: Hybrid
Taky si říkám, i když bych sám sáhnul po základní 200 kobylové verzi.
14. 11. 2012 14:44
Re: Hybrid
vyvoj :-) ano, jdeme do toho, je to drahe, je to neefektivni, neni to funkcni, ale VYPADA TO BOMBA V KATALOGU ;-)